Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Dióhéjban: a vizsga napján bazira dekoncentrált lehettél a leírtak alapján. Nem szabad ennyire ráparázni.

Mikor jelzés nélkül elhagytad a főútvonalat (képen) és követted a cangásokat, akkor sem kellett volna pánikba esni. Egyszerűen van olyan forgalmi helyzet, ahol csak gyök kettővel tudsz haladni, mer' zebra, záróvonal, cangások, stb. Az, hogy haladsz a városban, mint állat, még nem jelenti azt, hogy szabályosan vezetsz.
Ha magadba is zuhasz, mert azt hiszed megbuktál, attól még autóban ülsz, te vezetsz. Ugyanúgy figyelned kell érzelmektől és hangulattól függetlenül.
Másrészt meg a gyakorlás kiesése sem volt szerencsés tényező, az biztos, de ez is pótolható. Be kell ülni valaki mellé és ugyanúgy, ha nem jobban figyelni a forgalmat és az eseményeket, mintha te vezetnél.
Eszedbe kell jusson te mit és miért tennél ebben a helyzetben, ezzel gyakorolhatsz fejben.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#2) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Nekem a kocsinál nem volt baj, minden rendben zajlott, a motornál nem, ott hibáztam, de rájöttem és a végén megkérdezte mit kellett volna, azt mondta ok csak ez érdekelte.
Amúgy meg nagyon hamar felejt az ember a saját érdekében is.
Meg az én ilyen kis írásom inkább az anyagi oldalát láttatta.

(#3) shteer


shteer
titán

Grat! Most már csak vezess gyakran, hogy gyorsan meglegyen a rutinod!

..szerintem jónak tűnik

(#4) h3lios válasza Petyyyyy (#1) üzenetére


h3lios
addikt

Alapvetően nem volt gond a koncentrációval, mert mit kellett táblát stb.-t észre vettem és ennek megfelelően cselekedtem. Az viszont igaz, hogy ráfeszültem nagyon és minden neccesebb helyzet még parásabb volt. :D

Nyilván amikor már sejtettem, hogy rossz lesz a vége sem engedtem el magam. Akkor is ugyan úgy figyeltem nem indulatból vezettem. Az az autó amiről írtam eleve szar helyen állt, Mert kerékpár sávon parkolt, ami már magában szabálytalan.

A vicces az amit te is mondtál meg szokott lenni. Amikor az utánam / előttem lévő ember vezetett a gyakorlások alkalmával figyeltem ő mit hogy csinál és ebből is tanultam útközben. Sőt, amikor kollegám hazahoz nála is észre veszem, hogy nagy rutinnal rendelkezőknél mi az ami más, mint 1 vizsga alkalmával. :)

És a haladási sebességgel sem tudok vitatkozni, tényleg inkább lassítani kell, adott esetben megállni. Abból még sosem volt baleset, hogy valaki elengedte a másikat. Hozzáteszem, hogy eddig mind a 3 alkalommal reggel 7:40-kor volt a vizsga csúcsforgalomban. Mindenki ilyenkor igyekszik a munkába. A szerencsém az volt, hogy ezúttal az elején kicsit félreesőbb helyeken kezdtem, ahol nem voltak sokan.

(#2) SymbianOS
Anyagilag nekem a B-s jogsi 250 körül van így a két bukással és + órákkal együtt.

(#3) shteer
Ez lesz a nehéz része, mert nincs a családban autó. Viszont gondolkoztam azon, hogy vegyek-e. A pénz már megvan rá. De ahhoz, hogy kényelmesen kijöjjek belőle még egy fél évet gyűjtenem kell, hogy esetleges átírási és csere alkatrész költségekre is tudjak gondolni.
Garázs nem igazán van hozzá, mert panelban lakunk. Mellettünk van 1 garázssor (egyszerű bádog cucc), majd megérdeklődöm mennyi a bérleti díj. Arra is gondolom kell, hogy nem használnám nagy távon a járgányt. Igazából melóba 5km meg vissza 5km amikor dolgozok. Nyilván ha megvan az autó akkor erre-arra el tudok majd járni. Ha más nem azért, hogy gyűljenek a kilóméterek.

Először 3-as Suzuki Swift-ben gondolkoztam 1.3-as kivitelben. De olvastam a Totalcar -t és ott azt írják, hogy a váltó kuka 50 ezrenként, ami nem nagy buli kezdőként.

Autóban ilyesmiben gondolkozom: [link]

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#5) Petyyyyy válasza h3lios (#4) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nézd, erre mondják, hogy a cápák is úszva születnek. :D
A másik amire érdemes figyelni amit írtak előttem is, hogy próbálj minél többet vezetni mostantól. És még valami: vizsga után egy hónappal mindenki elfelejti a szabályokat vagy csak simán nem tartja be. Szinte nincs kivétel. Készíts emlékeztetőt magadnak mához egy hónapra, hogy át kell futni a könyvet, vagy frissíteni a szabályokat. Ki fogod nevetni saját magad mennyire igaz lett a "jóslat" :D

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#6) h3lios válasza Petyyyyy (#5) üzenetére


h3lios
addikt

Jó eséllyel ameddig nincs meg az autó nem fogok vezetni, úgyhogy nem nagyon lesz miről emlékeztetőt írni. :D

Mielőtt elkezdek gyakorlatban is vezetni majd töltök pár kresz tesztet, hogy felelevenítsem a tudást. Amúgy amikor csináltam a vizsgám 100% volt (saját kútfőből), szóval a tudás akkor megvolt. :)

B-tag: H3lios#2825

(#7) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

"Inkább menjen lassan, mert abból csak kisebb baj lehet és mindenre több idő marad közben."
És ezt csak a vizsgára gondolod? ha több minden történik egyszerre amit nehéz követni, és nincs a seggedben senki, le kell lassítani, ennyi. Akkor is ha jeges az út, ha szakad az eső, ha nem látsz 10 méternél többre, vagy csak éjszaka van, és nincs kivilágítva az út. Nem tudom miért van az emberek fejében hogy a megengedett sebesség az az abszolút minimum tartandó sebesség.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#8) h3lios válasza Blindmouse (#7) üzenetére


h3lios
addikt

Szerintem ez onnan ered, hogy a többség nem tartja be a sebesség korlátokat. Gondolok itt arra, hogy a 30-as táblát sokan nem ismerik és ott is lazán 50-el közlekednek. És akik törvényesen közlekednek azokat ezek az idióták levillogják, ledudálják az ilyen szakaszokon. Ami kellemetlen tapasztalatokhoz vezet.

És nyilván az a szabályos amit te csinálsz, tehát betartod a sebesség korlátot, de amikor ott van a hülye állat a seggedben az csak a feszültséggel jár.

Amit már a vizsgák és a gyakorlások alkalmával is megtapasztaltam, hogy az emberek (nem csak a BMW-sek) nem ismerik az index fogalmát. Sokan vagy nem is használják, vagy csak az utolsó pillanatban rakják ki amikor már kanyarodnak. Azt hiszik ezzel eleget tesznek a kötelezettségnek, hogy villantanak egyet a kanyar közepén. Ez még gyalogosan is rohadt idegesítő, nem hogy a volán mögött amikor az ilyen idióták miatt alakulhatnak ki a balesetek.

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#9) gondoni


gondoni
csendes tag

Gratulálok a jogsidhoz, ez is megvolt!
Jópár kilométerrel és évvel, számos éles helyzettel és néhány kisebb balesettel a hátam mögött néhány gondolatot megosztanék veled. Sok-sok-sok tanulás vár még rád a volán mögött, úgyhogy inkább úgy tekints erre a vizsgára, mint egy belépőre a következő szinthez.

Viszont, legalább a saját tempódban gyűjtheted a tapasztalatokat, nem kell mindig a melletted ülő oktatót lesned, egyúttal nem ő, hanem pl. egy rendőr vagy egy dühös közlekedőtárs fogja változatos formában "szóvá tenni" a hibáidat. A karosszéria lakatost ne is említsük... :-)

A legfontosabb, hogy ahogy már említették is fentebb, mindig a saját tempód szerint vezess, ne akarj mindenféle vélt vagy valós külső elvárásoknak megfelelni. Ha nem látsz át egy kereszteződést, bizonytalan vagy egy forgalmi helyzetben, inkább lassíts, gyűjts be minden infót minden döntéshez. Sose gondold azt, hogy "túl lassan" mész.

A környék kiismerése (hol milyen tábla, melyik sáv merre, stb.) nagyon sokat fog segíteni az első időkben, egyre kevesebb figyelmet fog igényelni az adott kereszteződés, inkább tudsz majd a forgalomra, biciklisekre, gyalogosokra figyelni.

Az első 10-20000 km-ben kialakul némi önbizalom, de nagyon vésd észbe, hogy ez még nem RUTIN! Elbízni magad és lazázni SOSEM szabad, millió km-ekkel a fenekedben sem.

Mindig tisztelni kell az autódat és fizikát, egy új körülmény hatására (kis ónos eső reggelre vagy egy betintázott szembejövő) azonnal dobhatod ki a megszokásokat, és átlépsz a kétes kimenetelű "próba-szerencse" üzemmódba, de inkább maradj az egészséges bizalmatlanságnál, óvatosságnál!

Nekem már megfakultak az emlékek, de legalább 100000 intenzív km kell ahhoz, hogy ne igényeljen különösebb figyelmet a forgalom követése, és mégis minden fontos mozzanatra reagálj. Pl. megindul egy gyalogos mellett egy kutya a járdán az árok felé, amire te a lábadat azonnal a fékpedál fölé teszed. Amint meglátod a pórázt, már vissza is léphetsz a gázra. Vagy bár főúton mész, a mellékútról az autó lassan gurul kifelé és nem látod sofőr tekintetét, azonnal nekiállsz fékezni, hogy ha úgy adódik, le tudj mondani az elsőbbségről.

Aztán eljön az a szint, amikor nem a pillanatnyi forgalmat figyeled, hanem 5-10 másodpercnyi kincset érő előrelátási képességre szert teszel. Nem az előtted haladó autóst figyeled, hanem a 3. vagy 4. előtted menő féklámpáját. Messze előtted látsz egy gyalogost a zebránál vagy egy besorolásra váró buszt: felkészülsz a megállásra.

Következő szint, szintén több másodpercnyi időt ad egy döntéshez, a közlekedőtársak fejével gondolkodás képessége: vajon észrevette, hogy jövök? Vajon be akar engedni? Akar egyáltalán fékezni? Jól mérte fel a sebességkülönbséget? Ő is látja a sávja felé futó macskát? Előz egy kocsisort, lesz helye visszasorolni?

Azt hiszem, ezekről a tapasztalatokról és az ide vonatkozó közhelyekből regényt is lehetne írni, de itt most berekesztem, nem akarom túlságosan untatni a közösséget. :-)
Elméleti szinten csiszolódásra nagyon jók az orosz dashcam felvételek: mi minden tud kerekedni egy ártatlan(nak tűnő) helyzetből.

Javaslom, hogy elsőre olyan autót vegyél, amin plusz egy-két friss karcolás vagy horpadás már nem okoz mély lelki sebeket. :-)
És persze számold át a költségvetést, mert havi plusz 10-20000 Ft-ot simán elvisz alapszinten bármilyen autó, különösebb hiba vagy káresemény nélkül is.

(#10) shteer válasza h3lios (#4) üzenetére


shteer
titán

az astra jó választás lehet első autónak. a fenntartási költségekkel is számolj, ne csak a kezdetiekkel! ha biztos vagy benne, hogy "jut is marad is" akkor hajrá, vágj bele!

..szerintem jónak tűnik

(#11) alevan válasza h3lios (#4) üzenetére


alevan
őstag

Gratula.

Személy szerint én egy kisebb autót javaslok az Astra helyében első autónak. Főleg azért, mert Kecskemét forgalmas város, kisebb autóval jobban beférsz azokba a kis parkolóhelyekre az út szélén. Pl. egy Suzuki Swift vagy Opel Corsa. Ha használtat vásárolsz, akkor német márkát ajánlok, kicsivel olcsóbban meg tudod úszni az alkatrészcseréket.

Továbbá ha van rá lehetőséged, olyan autót vegyél amelyet a környéken márkaszervizben is tudol szervizeltetni. Vannak problémák (főleg a modern autóknál az elektronikát illetően), melyeket csak márkaszervizek tudnak megjavítani.

Sok sikert a továbbiakban.

[ Szerkesztve ]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#12) merkucyo


merkucyo
aktív tag

Grat a jogsihoz, leld örömöd a vezetésben. :K

Rövid sztorim:
Múlt év decemberében leparkoltam a kocsimmal, ballagok dolgomra mikor nagy csattanás és látom, hogy levitték a parkoló kocsim elejét…
Egy fiatalember pár hetes jogsival tolatás közben nem vette észre a terepjáróm és olyan erővel beletolatott, hogy teljesen levitte a kocsi elejét.
Szummázva: egy nagy terepjárót az ember akkor is észrevesz, ha csak véletlen hátrapillant, de ez nem volt meg, nem volt meg a kellő rutin és odafigyelés. Így sem volt valami örömteli a végkimenetel, de ha egy biciklis van ott a kocsi helyett, akkor bizony nagyon komolyak a következmények.

Legyél körültekintő és figyelj a mások épségére és értékeire. Persze minden helyzetet nem lehet elkerülni, de kellő rutinnal minimalizálni lehet a károkat.

Vágjátok ki az erdő leghatalmasabb fáját ezzel a kis heringgel !!

(#13) creation


creation
senior tag

Motoros jogosítványom megszerzésénél az első 10 percben kerültem olyan szituációba, hogy a maradék 20 percet és a vizsgázó társam 30 percét is az esélytelenek nyugalmával vezettem végig.

1998 óta vezettem motort, amikor 2012-ben elmentem és levizsgáztam korlátlanra. A táblák nézegetését nem hátráltatta a motor kezelése, mert volt már pár vezetett órám, s mégis saját hibámon kívül olyan szituációba kerültem, ami a bukáshoz vezethetett volna.

A fentebbi képen balról haladtam (Busznyai Árpád utca) volna Veszprémben a kanyarodó sávban az egyirányú utcába (Megyeház tér).

A lejtős utcára kanyarodva jelezte a vizsgabiztos, hogy akkor az első lehetőségnél balra. Namost itt van 2 lámpa. Az első zebránál zöldön áthaladtam és nem láttam, hogy kicsivel utánam sárgára váltott. Az utánam jövő vizsgatársam bepánikolt és vészfékezett, ezt én nem vettem észre a forgalomban és a második lámpán is még zöldön mentem át. Ők meg az elsőnél megálltak. Kikerültem a biztos látóteréből, ami sajnos motoros vizsgánál egyenlő a buktatással. Az utcába ahova befordultam (Megyeház tér) tilos a megállás... Így 1 kereszteződésnyit odébb kellett mennem és az első adandó alkalommal parkolásba kezdtem. Mivel ekkorra már rádió hatótávon kívülre is kerültem, így csak bízni tudtam abba, hogy tudják merre lehetek. Amikor látómezőbe kerültek, visszaültem a motorra és szabályosan indexelve kihajtottam eléjük, hogy pont utolérjenek.

Innentől már biztos volt a bukásom ténye számomra, szóval józan paraszti ésszel vezettem, még a balos utcákba is benéztem.

Majd a vizsgatársam a biztos kérésére szabályosan megelőzött és letoltuk az ő részét is. Visszaértünk a telephelyre és vártam a végeredményt. Átmentem a vizsgán. Dicsért, hogy nem pánikoltam be, hogy leparkoltam, hogy szabályosan kihajtottam, csak azon méltatlankodott, hogy a balos utcákba miért nézek be, hiszen nekem van elsőbbségem... "Annak van elsőbbsége akinek megadják, én meg nem akarok matrica lenni egy idióta szélvédőjén." volt a válaszom. Nevetett és hibapont nélkül nyertem meg a plasztikot. :)

:R

Vizsgatársam nagyon bepánikolt. Nem győzött szabadkozni az eredményhirdetést megelőzően. Hogy nem akart ilyen helyzetbe hozni (kezdő volt, akkor ült először nagymotoron).

Szóval nem tudok haragudni a kezdő sofőrökre. Ahol tudom segítem őket, mert láttam, hoyg a srác mennyire stresszelt. Az ha én még ráteszek egy tanuló amúgyis stresszes helyzetére egy lapáttal, azzal nem tartom valószínűnek, hogy sokban hozzájárulnék a fejlődésében. Megutáltatni nem akarom senkivel a vezetést és nem vagyok magam ellensége sem, hogy elcsapjon a szegény kezdő, mert megijed.

Gratulálok a plasztikhoz. :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#14) Tibko8


Tibko8
senior tag

Grat a jogsihoz. :)
Én is nem rég tettem le most november elején. Egy-két hibát vétettem a forgalmi vizsgán. Pl ilyen volt az is hogy nem állítottam megrendesen az autót a Stop vonalnál. Bár érdekes volt a szituáció is mert voltak előttem és az előttem lévő elléggé bent volt a kereszteződésben én meg úgy tudtam megállni mögötte hogy fél/1 méter volt a stop vonal és a kocsi orra között és valamiért a fejemben így az volt hogy én megálltam a stop vonalnál már egyszer így nem kell majd mégegyszer. De azt mondta hogy ez még bele fért.
A másik pedig az volt hogy egy öreg bácsika aki már nem volt szomjas és biciklin tekert én pedig kikerültem akkor ő erre elkezdet jobbra barra kanyarogni és így nem volt meg a megfelelő oldaltávolság amikor elmentem mellette.
Viszont parkolásnál nagyon megdicsértek. Merőlegesen kellet megállni két autó között és alig volt hely parkolni egy db volt és az is olyan szűkös volt hogy az ajtót nem nagyon lehetett volna kinyitni. Mondta is hogy nem muszáj beállnom én viszont mondtam hogy én azért megpróbálom és elsőre betettem. Pedig nekem a gyakorlás alatt nem nagyon ment a parkolósdi sokat szenvedtem vele. Viszont a vizsga óta egyáltalán nem félek a szűk helyektől. Most itthon egy Opel Vectra C caravan van ami igen méretes és eddig csak párszor kaptam kölcsön de szűk helyeken is szépen elférek vele.
Annyit hozzá tennék hogy amióta nem az oktatóm autóját kell vezetnem sokkal jobban megy a vezetés.
Nagyjából 200-300 km tettem meg a jogsival. Ami sajnos egy jó ideig nem fog nagyon gyarapodni, míg nem lesz saját autóm. 17 éves korom lévén soká lesz az.

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#15) Tibko8 válasza Tibko8 (#14) üzenetére


Tibko8
senior tag

Még annyit hozzá tennék hogy ami szerintem az egyik legfontosabb vezetés közben. Az a higadság, nyugalom és a nem kapkodás! Ha vezetsz akkor minden mást felejtsél el, csak arra koncentrálj. Akár milyen sz@r napod is volt azt zárd ki teljesen vezetés közben!

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#16) h3lios válasza Tibko8 (#14) üzenetére


h3lios
addikt

Köszi. :D Hát a bringások már csak ilyenek, sajnos kiszámíthatatlanul közlekednek. Sokan a kreszt sem ismerik (10-ből 9) és így tekernek a főút szélén. Nekem a vasárnapi gyakorláson jobb esetem volt, amikor mentem szépen lassan a kereszteződés után és két faszi elkezd átsétálni az út egyik oldaláról a másikra. Mondanom sem kell, hogy nem volt zebra, de ez még hagyján. Mindketten totál részegek voltak, az egyik konkrétan kiesett elém az útra....

Parkolásnál igazából csak az alapokat kell tudnod, hogy honnan indítsd a parkolást. Ha ismered az autó paramétereit és érzed a méretét akkor nem lesz baj. Még 1 nagyobb verdával sem. Én egy SX4-en tanultam vezetni, ami szintén nem a legkisebb járgány, úgyhogy szerencsés helyzetben vagyok. Párhuzamos parkolásnál is csak arra kell figyelned, hogy kb. 40 fokos szögben állj meg a padkával szemben. Onnantól egyenes kormány aztán ha bent van a hátsó sarka csak alá kell tekerni, szinte beteszi saját magát.

Sokan akiknek már régóta meg van a jogsijuk nem is mernek kisebb helyekre beállni (pl. kollegám is ilyen). Inkább előre menetben áll be ahova csak tud.

B-tag: H3lios#2825

(#17) Kolondrum válasza h3lios (#16) üzenetére


Kolondrum
félisten

Meg a gyalogosok. Eldobtam a motor 70-nél mert a drága gyalogos türelme elfogyott, lelépett, előttem lévő satu én megijedtem és dirr. A következő gépen lesz egy AK47-es ez fix.

(#18) h3lios válasza Kolondrum (#17) üzenetére


h3lios
addikt

Sosem értettem az ilyet.. Hazudnék ha azt mondanám, hogy énis csak a zebrán szoktam átmenni. De nálam az az alapelv, hogy addig nem lépek le, ameddig mindenki el nem ment. Vagy ha úgy átérek az illető előtt, hogy még ne befolyásoljam a vezetésben. Az idősebb korosztály a legrosszabb ilyen szempontól. Sietnek át a 4 sávos úton, mert mennek a buszhoz. Van, hogy lelépnek az autós elé, vagy csak elmegy az út feléig és megáll középen, mert a túloldalon már jönnek...
Futni nem tudnak, de akkor minek indul neki az úttestnek, ha tudja hogy nem ér át időben. Nem hiszem, hogy pont ennek a korosztálynak nem fér bele a 10 perc várakozás a kövezkező buszra...

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#19) lsebestyen válasza h3lios (#16) üzenetére


lsebestyen
addikt

Grat a vizsgádhoz!

Viszont az h 10/9 bringás nem ismeri a KRESZ-t az elég túlzó. :U Max nem tartják be. Bár állítom, h elavult a jelenlegi KRESZ, már ami a bringásokat illeti. Autósok között is van legalább annyi paraszt, de nem kezdek el flamelni, mert autósból úgyis több van. ;]
Nekem pl az egész jogsi téma elég könnyen ment, mert sokat bringáztam előtte a városban, így már inkább csak az autó kezelésére kellett figyelnem, mert autót akkor vezettem először amikor az első oktatáson voltam. De a 30. órámon már sikeres vizsgát tettem, Budapesten ráadásul. De közel sem éreztem azt, h tudnék vezetni. Ez akkor tudatosult bennem amikor először mentem be a belvárosba egyedül. Ugyanott vezettem eddig is, csak ugye akkor ült mellettem az oktatóm, és neki is voltak pedáljai. :)
Én is azt tudom tanácsolni, h vezess sokat, úgy is, h csak beülsz, aztán tekeregsz, mert akkor nincs stressz, h oda kell érni, merre kell menni és a többi szokásos.
A G Astra jó választás, de az 1.2-es motort felejtsd el, kevés lesz. Meg eladni sem fogod tudni. T matricát viszont ne rakj ki, mert arra csak bevadul a többi autós. :DDD

szerk.: Zebra márpedig a gyalogosé. Amúgy is úgy kell megközelíteni, h fékkészenlétben vagy. Gyalogosnak nem kell tudnia a KRESZ-t, nem kell azt sem tudnia, h mekkora úton fékezed állóra a kocsidat.

[ Szerkesztve ]

(#20) whitezo88


whitezo88
nagyúr

az emberek nagy része amúgy megbukna ha vizsgázniuk kéne mert sok olyan KRESZ szabály van, amit nem szokás betartani, mert az éles helyzet nem igényli, és az áthágásával lehet haladni, gyakran biztonságosan.

Néha pedig muszáj durván megsérteni a szabályt, pl szabálytalan megfordulás, rossz irányban haladás, zebrán előzés, stb... év végén én is súlyosan vétettem, balesetveszélyes is volt, de muszáj volt mert GPS hülyeséget mondott, és elvétettem egy lekanyarodást, ha továbbmentem volna vesztek vagy tíz percet és így is késésben voltam egy állásinterjúról. Élessaroknál volt: az út 2 sávban ment balra (ami később balra vissza az Örs felé, jobbra pedig át a vasút alatt kőbányára megy), ill. le lehetetett kanyarodni jobbra a Hungexpo felé. Na itt jobbra kellett volna és túlmentem. Na itt az összes sáv egyirányú, fogtam magam, megfodultam és menetiránnyal szemben mentem vagy húsz métert és élesen a jó helyre kanyarodtam. Szerencsre hogy nem jött senki mert ez nagyon durva volt de stresszhelyzetben gyorsan kell dönteni és nem akartam elkésni.

A munka nem lett meg mondjuk :DDD

(#21) SLYM válasza h3lios (#8) üzenetére


SLYM
veterán

én elég sokat vezetek és azt kell mondjam az utóbbi 9 éveben, mióta van jogsim elég sokat fejlődött a közlekedés. be és kienged mindig mindenki, nincs olyan komoly gyorshajtás, mint régen a büntetések miatt, most sokkal jobb vezetni, mint 9 éve

egyébként most egy olyan 30-as tábla sem jut eszembe, ami indokolt lett volna, azért nem tartja be senki. levillogni se fognak, ha betartva a sebességhatárokat közlekedsz, max megelőznek. akkor villognak le, ha a gyors sávban (relatív) lassan mész, de ott egy kezdő ne is közlekedjen soha, ott többet nézed a tükröt, mint az utat. de nem is a gyorshajtóktól kell tartani, mert általában ők a legjobb sofőrök, 1000x megtették már ezt az utat amin járnak, kisujjukban van minden. sokkal jobban fognak azok idegesíteni, akik szarul vezetnek, bénáznak (nők, öregek, friss jogsisok). velük sokkal több a baj, mert kiszámíthatatlanok, nem tudják mi van, nem értik, stb, ebből van a baj szinte mindig

jó példa ezzel kapcsolatban amikor a hungárián megyek, ismerem az összes lámpát, de a gyökér nő megy a gyors sávban 65-el, mert majd 5 kilóméter múlva balra kell kanyarodnia. állunk mögötte, mennénk is, hogy meglegyenek a zöldek, de a gyökér még mindig ott van. na ebből van a feszkó, mert ezeknek még villogni is felesleges, mert nem értik, fél perc után csak a duda marad és akkor már megint itt egy paraszt (ha éppen BMW-d van, akkor BMW), aki nem bír viselkedni. nem, csak haladni szeretnénk...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.