Hirdetés

2018. november 22., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) buherton


buherton
(őstag)

Ha Gogoro-t nem is, de villanyos robogót lehet már bérelni.

A digitális kijelzős sebességmérőtől teljesen ki vagyok. Őszintén kit érdekel, hogy 49-el vagy 50-el megyek-e?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#2) Csapoati


Csapoati
(PH! nagyúr)

Szuper leírás, nagyon igényes! Köszönjük! :R

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#3) Hopkins95


Hopkins95
(senior tag)

Köszi, érdekes ilyenről is olvasni. :)
Elgondolkodtam utána, nálunk ez ilyen formában működne -e és arra a következtetésre jutottam, hogy szerintem nem.
A havidíjnak fele ennyinek kéne lennie, hogy megérje. Továbbá az sem tetszik, hogy külön tudod csak „unlockolni” a max teljesítményt extra havidíj formájában. A legjobb meg az lenne, ha volna olyan opció, hogy nincs havidíj és mindig te töltöd az akkut magadnak. Esetleg ha úgy alakul, akkor egy külön díj ellenében kapsz akkut az egyik állomáson. Na az úgy igen elég jó deal lenne. :)

T610 > K600i > Sony Ericsson Xperia mini pro > Nexus 5x \\ AMD Ryzen 1600 - MSI Vega 56 \\ i5-3300 - INNO3D GeForce GTX 1050 Ti X2 \\ Playstation 4 Slim

(#4) tatararpad


tatararpad
(őstag)

Csak felületesen olvastam át a cikket, de ez a mindenféle előfizetés meg kötelező akkumulátorcsere meg vásárló nyomon követése miatt már kapásból teliberaknám mennyivel kevesebbet fogyaszt és védi a környezetet, mert túl sok hűhó egy benzineshez képest, amit kb. megveszel és használsz. Semmi apróbetűs rész.

(#5) Somatom


Somatom
(PH! kedvence)

A nevenincs Harley-Davidson 1984 óta alkalmaz (újra) szíjas hajtást 1500 köbcentihez és 60-100 lóerőhöz. Az enyémben 66 ezer Km van és semmi gondom sem volt még a szíjjal. Egy szíjhajtást láncosra cserélni visszalépés. Minőségi szíjat kell használni. A lánc hangos, koszos és gondozni kell.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#6) adlersson válasza tatararpad (#4) üzenetére


adlersson
(tag)
LOGOUT blog

A benzin meg gondolom ingyen folyik a kerti csapból, a szerviz meg ölelésért dolgozik. :U A nyomkövetést meg nem értem, külön írtam is, hogy nincs GPS a robogóban.

[ Szerkesztve ]

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#7) adlersson válasza Somatom (#5) üzenetére


adlersson
(tag)
LOGOUT blog

Meglepett volna, ha pont egy Harley-s hoz objektív, pro és kontra érveket lánc vs. szíj témában... Egyébként ha jól megnézed, konkrétan annak az egy gyártónak a szíjairól van szó, nem a szíjakról általában.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#8) Somatom válasza adlersson (#7) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Látom, nem érted. A HD -t nem elfogultság, hanem nagyságrend miatt említettem. Ha egy 100 lóerős vason kibír 80 ezret a szíj (a HD szervízkönyv szerint ekkor kell cserélni), akkor egy 10 lóerős robogón is ki kell bírjon ennyit. De, vonatkoztassunk el a HD -tól! Gondolom, az olasz robogók megfelelő példák (nekem egy 125 -ös Aprilia Scarabeom van). Láttál te már láncos, olasz robogót? Szóval, ha egy beszállító rossz minőséget tud csak produkálni, akkor beszállítót és nem koncepciót kell váltani. A lánc egy tök fölösleges, plusz problémaforrás.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#9) latzy válasza Somatom (#8) üzenetére


latzy
(újonc)

Somatom ki kell abranditsalak. Itt Thaifoldon a Honda Click 125 ami tarol es azon pl. 10.000 kilometernel javasolja a Honda a belt/roller cseret. Harley mas kategoria, mint ezek az alap konzumer robogok.

Nekem a 2016-os evjaratu rancfelvarrott Euro4-es CB500F van. Havi kb 1200km amit belerakok ez kb 1400 baht/twd benzinre (12.000 forint) mert gavallerosan vezetek, de igy sem megy 4 lityi fole szazon a fogyasztas. Lancot magam pucolom secperc alatt, szervizintervallum 6k kilometerenkent.

Itt nem igazan vannak elektromos scooterek, max hibridje e Yaminak (grand filano hybrid) illetve a Honda tolta most ki a tularazott PCX meg jobban tularazott hibrid valtozatat.

Ezek a statisztikak par napig jok, de utana mar nem erdekel. Levonod a kovetkezteteseket, de maradsz a szamodra kellemes vezetesi stilusnal. :)

(#10) latzy válasza adlersson (#7) üzenetére


latzy
(újonc)

Mar csak egy kardanos BMW-s hianyzik :) Amugy hazajottunk Fukuoka/kornyekerol es felfedezo jelleggel nagyon jo helyekbe botlottunk az asszonnyal :)

(#11) adlersson válasza Somatom (#8) üzenetére


adlersson
(tag)
LOGOUT blog

Ezt te se gondoltad komolyan, hogy így kategorikusan kijelented, hogy szíj > lánc. :U Most a "láttál te már láncos olasz robogó" példájával élve, szerinted chopper, cruiser, esetleg túra vonalon túli gyárak nem jöttek még rá erre a trükkre, ha ennyire egyértelmű lenne a szíj fölénye? A szíjat szerelni, cserélni meg egy sz*pás és drága is, egyébként is csúszik, pláne ha összenyomódik a hátsó rugóstag, a tajvani éghajlat meg aztán totál nem kedvez a szíjas dolgoknak. De nem hiszem, hogy internet birtokában nehéz lenne szakszerű összehasonlítást találnod a témában.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#12) Somatom válasza adlersson (#11) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

"egyébként is csúszik"
Itt valami nem stimmel. Egy bordásszíj nem csúszhat meg, legfeljebb átugrik a fog. De ez már ugyanúgy gáz, mint a láncnál. Ha a meghajtó kerék, a lengővilla forgáspontja és a meghajtott kerék nincsenek egy vonalban, akkor akár lánccal, akár szíjjal vannak összeköttetésben, a hossz változás minden esetben fennáll.Tehát, a feszesség beállításánál erre mindkét módnál tekintettel kell lenni. A szíj cseréje pontosan ugyanannyi meló, mint a lánc cseréje. Sztem Te kevered a nyomatékváltáshoz használt szíjat a szekunder szíjjal. Elektromos meghajtásnál nincs szükség mechanikus nyomatékváltóra. A linkelt képen is egy klasszikus, láncos szekunder hajtás látható, aminél nincs semmilyen áttételmódosítás. Az símán kiváltható bordásszíj-hajtással.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#13) Csabroncka


Csabroncka
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Egyébként hasonló módon képzelem el autóknál is jövőben a "tankolást"
Egyrészt az energiacellákra az állam ugyan úgy be fogja szedni a pénzt (KW-onként), miután kiesik a kőolajipar üzemanyagok jövedékije.
Másrészt senki ne gondolja, hogy az otthon, meg ingyen töltögetős dolog életképes lesz nagy tételben. kizárt dolog.
Szándékosan nem akkumulátort, hanem energiacellát írok, a fene tudja mit találnak ki az okos mérnökök.

"in medias res"

(#14) Ribi válasza Somatom (#12) üzenetére


Ribi
(PH! nagyúr)

A probléma ott adódik, hogy baromira másként van hasnzálva egy robiban a szíj és másként harley-ban.
Elektromos robiban pedig nem az általános görgő+szíjként van használva, hanem harley módon.
Robiban azért kopik el, mert oldalról is nyomódik a szíj.
Ha úgy van használva a szíj mint ahogy a lánc, akkor nagyon nem lehet vele gond.
Ahogy egy vezérmű szíj sem mehet tönkre és nem szorul cserére túl gyakran egy autóban, mégis "filléres" dolog.
Amúgy pont akkora szívás a lánc+lánckerék cseréje, ha nem nagyobb és drágább móka.
Szóval elektormos robiba tényleg hülyeség láncot rakni. Pedig nekem láncos mocim van, csak hogy ne "haza" beszéljek.
Amire gondolok, hogy az a 200Nm akkora terhelést ad a szíjra, hogy azt csak egy cefet vastag darab viselné el. Bár még akkor is jobban megérné szerintem. Láncot tényleg kell gondozni. Ki teszi ezt meg ilyen bérelt cuccokon? Valaki sokáig nem gondozza, csúnyán berágódik és seperc alatt szétmegy.

[ Szerkesztve ]

(#15) Cobra.


Cobra.
(őstag)

Szíj egyetlen hátránya a lánccal szemben, hogy sérülékenyebb, de ezt megfelelő burkolással ki lehet védeni. Cserébe halkabb, könnyebb és nincs szervizigénye. Egyébként meg ilyen kis teljesítménynél sokkal jobb választás lett volna egy agymotor, azzal még csökkenthető lett volna az alkatrészek száma és kicsivel talán a súly is.

(#16) csongi


csongi
(PH! kedvence)

Köszi az írást jó volt olvasni. :)
A számolásokhoz még annyit hozzá tennék, hogy egy picit még az akkus megoldáshoz billenjen a mérleg jelenleg. Ez a későbbiekben változhat, mikor ténylegesen kiderül az akukkal mit lehet kezdeni az életciklusuk végén.

Ezeken a távolságokon használt belső égésű motoroknál az elhasználódás hamarabb következik be mint ahogy azt gondolnánk. Miközben a megtett km nem lesz túl magas. Átlag 6km, és arról nincs információ hány motor leállítással jár, illetve mennyi idő telik el a leállítás és indítás között.
( Erről nem tudok adatot szerezni a smart robeszból? )
Ilyen üzemmódban sok év eltelik, de az állapot romlása folyamatos, és mivel nem hirtelen következik be megszokott lesz és normálisnak érezhető.
Mivel a motor túlnyomó többségében hideg oldali üzemben van, ezért a kopás is magasabb, és a fogyasztás sem kedvezőbb.
Ez alól a szervizek betartása sem ad felmentést sajnos. Arról nem is beszélve, hogy a szervizelés betartása kb a garanciás időszakig tarthat. Utána már átlép az elhanyagolás stádiumába. Mígnem a 60-70ezer km megtételére már egy olaj és benzinzabáló szemét lesz belőle.
A valós környezetszennyezési mutatók meghatározásánál ezt kellene figyelembe venni.
Persze ez függ az az adott régió műszaki előírások szigorúságától és annak betartásától is.
Szerintem ha egyik pillanatról a másikra minden belső égésű motor original új lenne, nagyon meglepő lenne a légszennyezettségi értékek.

(#17) pekfiu


pekfiu
(fanatikus tag)

Köszi a cikket, érdekes és nagyon igényes!

A "chip tuning" előfizetésnek nem az akkuk gyorsabb elhasználódásához van köze?

[ Szerkesztve ]

szerintem

(#18) MaCS_70 válasza pekfiu (#17) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

De, biztosan ahhoz. Az akkuk élettartamát drasztikusan csökkenti a szolgáltatott áramerősség, úgyhogy teljesen indokolt a felár gyári tuningért.

MaCS

UI: Csak a pontosság kedvéért: a bordás szíjon a "borda" hosszanti irányban végigfut a teljes hosszon, itt a szíj külső felülete tapad = ékszíj. A lánc alternatívája, a vezérlésekben vagy pl. a HD-knál használt FOGASszíj.

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.