Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Dtomka


Dtomka
veterán

Jó és örök téma! Köszönjük! :R
(Használtam a Relive-ot és ~2 hete a Shadowplay-t is. Minőségre nincs probléma, csak az zavar, hogy
pár perc = pár gigányi méretű.)

[ Szerkesztve ]

(#2) b.


b.
félisten

Az nem mellékes hogy játékgrafikát nem állíthatsz AMD szoftverben míg Experience-ben igen...
Kamerát 4 helyen( sarokban) tudod elhelyezni a képernyőn csak úgy mint az FPS számlálót chatréteget és ez mellet 3 réteget rátehetsz a streamedre, amiben tényleg mindet úgy és oda teszel ahova akarsz reklámoktól elkezdve bármit.
A hangot tudod külön közvetíteni és több sávra bontani, akár külön a mikrofon bemenet, audió kimenet, HDMI hangkimenet, több sávban ezeket külön rögzítve és továbbítva.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#3) YellowFlash


YellowFlash
aktív tag

Shadowplay-t használtam eddig rögzítésre. (FIFA, Witcher 3). Egész szép, bár méretes videókat lehet vele lőni. De annak járna egy büdös nagy pofon, aki felvette a regisztrációhoz kötött használat ötletét. :(((

They don't know... PepeLaugh

(#4) Yany


Yany
addikt

2 dolog: jó cikk és sok olvasóval ellentétben én kifejezetten szeretem a szubjektumokat is egy cikkben. Hozzáadott értéket képvisel. Persze nem mindig, vagy nem mindenben értek egyet, de hát a világ már csak ilyen, néha különböznek a véleményeink egymástól.

Mint pl. a meghajtóprogramok problémamentességét illetően: az utóbbi AMD driverekkel sokkal több telepítési gondom van, mint előtte valaha. De a legújabban előforduló 100%-nak tűnő terhelés a gpu-zben sem igazán szimpi.

A másik észrevételem a fogyasztásos videók a Chillnél: ez komoly? Azért magának a játéknak a képét PiP módon rávághattátok volna. Sok itt a kocka, de azért ez már a hardcore réteg fanatizmusán is túlmutat, hogy önmagában egy fogyimérőt sasoljon percekig.

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#5) rumkola


rumkola
veterán

4 fontos dolog van számomra egy driverben:
adaptív vsync, állítható flip, ambient occlusion, trippla puffer
a többi nálam sallang

az ichill meg nem ugyanaz, ami az nvidiánál ez?:

[ Szerkesztve ]

(#6) snecy20


snecy20
veterán

Ó, csak pont az hiányzik a tesztből, hogy egyes driver-verziókkal mennyit gyorsulnak vagy lassulnak az alkalmazások. :-/ Azt hittem erről fog szólni.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#7) hajbel válasza rumkola (#5) üzenetére


hajbel
addikt

Még véletlenül sem :D Le van írva a cikkben, hogy mi. Röviden: Amikor nincs mozgásban a karakter, jelentősen csökkenti a vga teljesítményét egy megadott fps szintre, ezzel együtt pedig a fogyasztást is drasztikusan.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8) Dtomka válasza snecy20 (#6) üzenetére


Dtomka
veterán

Élőszőr én is azt gondoltam, hogy több verziót fognak összehasonlítani mindkét oldalon pár játékkal.

A BF1-et megnézném, hogy a driverek, hogyan hatottak pl 1070-es vga-val.
Mert tudjuk, hogy idővel az újabb driverek nem gyorsítanak, hanem lassítanak, vagy lassíthatnak.

(#9) Márton


Márton
nagyúr

Nédmá' Inteléknél végre van színtelítettség állítás? :))
mióta?

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#10) tisn válasza snecy20 (#6) üzenetére


tisn
addikt

en azt hittem mining teljesitmeny lesz tesztelve kulonbozo driverekkel :C

(#11) snecy20 válasza tisn (#10) üzenetére


snecy20
veterán

Na ne. :C

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#12) ZnVjaw0K válasza tisn (#10) üzenetére


ZnVjaw0K
tag

Jól beszélsz, elvtárs! ;]

Jó szerencsét!

(#13) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

"Az Enhanced Sync és a Fast Sync [...] a képtöréseket bizonyos képkockasebesség mellett nem képesek eltüntetni"

FastSync-el soha nincs képtörés, csak némi egyenetlenség a folyamatos mozgás megjelenítésében, mikor a képkockasebesség már eléri a frissítése frekvenciát, de még nem haladja meg a többszörösével, tehát ha pl. 60Hz-es kijelző esetén 60 és ~120 közt van (de utóbbi 120 csak durva sacc, igazából még 240-nél sem lesz abszolút hibátlan, csak egyre javul felfelé).

Itt szerintem az AdaptiveSync-re gondoltál, szerintem az hasonlít jobban az Enhanced-re.

Ezt talán kevesen tudják, mert elsősorban inkább magas fps mellé ajánlják, de alacsony fps-hez (pl. gépigényes játék 4k-ban) a FastSync a lejobb, mert amíg nincs az fps a frissítési freki felett, addig nincs semmi eredendő hátránya (ugyan úgy ismételgetéssel pótolja a hiányzó képkockákat, mint a Vsync), de egyenletesebb és simább érzésű, mint a Vsync, mert nem csapdos akkorákat fel/le a képkockaidő, illetve az AdaptiveSync-el ellentétben soha nincs képtörés (a G/Free-Sync persze jobb).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#14) ZnVjaw0K válasza YellowFlash (#3) üzenetére


ZnVjaw0K
tag

Most lehet hogy ugyanarról beszélek, vagy hülyeséget mondok, mert nem tudom mi az a shadowplay, mert nem rögzítek és nem streamelek, de a geforce experience regisztrációhoz kötése is érdemelne egy pofont.

(#15) hajbel válasza Dtomka (#8) üzenetére


hajbel
addikt

Nvidianál. AMD-nél még a régi, több éves kártyák is gyorsulnak az új driverekkel. babeltechreviews-on van rengeteg ilyen teszt.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#16) b. válasza ZnVjaw0K (#14) üzenetére


b.
félisten

Nem tudom miért okoz ez problémát a mai világban, mikor egy kiló kenyér vásárlásához is email cím kell lassan.Kapsz egy remek stream szolgáltatást, ahol amúgy is be kell jelentkezned arra a felületre ahova streamelsz, pl YT vagy Twitch,de úgy gondolod, hogy maga az ingyenes kiváló minőségű szoftver nem ér meg egy emailos regisztrációt?

hajbel : bullshit.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#17) Dtomka válasza hajbel (#15) üzenetére


Dtomka
veterán

Én nem úgy tapasztaltam. Korábbi kártyámnál (280x) azt vettem észre, hogy újabb driverrel kevesebb fps-sel "megy a játék" (pl Witcher 3) mint egy régebbivel.

(#19) YellowFlash válasza ZnVjaw0K (#14) üzenetére


YellowFlash
aktív tag

A Shadowplay a GE része, szóval egy helyre menne a tasli. :))
Egyébként nekem nagyon akasztotta a gépem a GE, meg totál fagyott az egész software jó pár alkalommal, szóval törlés lett a vége. Ez volt sacc 1,5-2 éve. Azóta nem tudom, hogy jobb lett-e a dolog.

[ Szerkesztve ]

They don't know... PepeLaugh

(#20) Franklin


Franklin
addikt

A Chill csak akkor tolja rá a kakaót a GPU-ra, ha a játékos kezd mozogni, vagy akkor is ha a környezet kezd megváltozni?

Pl. multis FPS-ben mozdulatlanul állok zoomolt távcsöves puskával, nem mozdul egy pixel sem, gondolom akkor leesik az fps, na de mi történik ha hirtelen kidugja a fejét az ellenfél? Továbbra is alacsony marad az fps, vagy akkor már rátolja mondjuk a 144 fps-t?

Szóval nem leszek hátrányban a másikkal szemben, aki nem használ Chill-t?

(#21) lezso6 válasza Franklin (#20) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ilyenkor van input, általában valamikor gombot nyomsz ilyenkor, szóval Chill-nek magasan kell tartania az FPS-t. Egyébként eléggé komplex valami, igyekszik arra törekedni, hogy minden fontos helyzetben legyen magas az FPS.

De az alapvető lényege az, hogy nem úgy működik, mint a sima FPS limitálás / sync / akármi. Utóbbinál van 123 fps-ed, s abból csinál 60-at, de úgy hogy a másik 63-at eldobja. A Chill ezeket viszont eleve le sem gyártja, így a fogyasztással rengeteget spórol, miközben a késleltetés a lehető legjobb marad.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#22) Franklin válasza lezso6 (#21) üzenetére


Franklin
addikt

Igen, de input csak akkor van, ha már meglátom az ellenfelet és lövök rá.

A kérdésem röviden az, hogy függ-e a Chilltől, hogy én mikor látom meg az ellenfelet, ha mozdulatlan vagyok.

(#23) gekkoXT


gekkoXT
senior tag

Az Nvidia GUI egy vicc. Mindkettő. Igazából felháborító, hogy ennyit bírnak kiszenvedni magukból. Szerintem klasszikusan kirúgandó a driver osztály ezen felelőse. :O

(#24) lezso6 válasza Franklin (#22) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

"FPS-ben mozdulatlanul állok zoomolt távcsöves puskával"

Ehhez általában a jobb egérgombot szokás nyomvatartani, úgyhogy van input. Ha meg nincs, akkor nem tudom, de ez talán annyira nem kritikus pont, ahova kell sok fps, mert nincs akció, csak lesben állsz, nézni meg elegendő a kevesebb fps is. Viszont amint megmozdítod az egeret, azon nyomban 144 fps-re ugrik, tehát a célzásnál már megvan a maxfps.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#25) sztojo


sztojo
tag

Na az biztos, hogy sok mindennek hívnám ezt a cikket, de tesztnek nem.
Tesztben mérnek, összehasonlítanak, rangsorolnak.

Ez egy bemutató max :P

Gondolom én is azt vártam, amit a klikkelők 99%-a. Adott platformnál, különböző driver verziók teljesítményének összehasonlítása, A-B-C programok alatt. 0-day vs 1 hónap vs 3 hónapos driver pl.

[ Szerkesztve ]

sztojo

(#26) FLATRONW válasza gekkoXT (#23) üzenetére


FLATRONW
őstag

Remélem még sokáig maradnak a jelenlegi felületnél. Tökéletesen teszi a dolgát és könnyen áttekinthető. Az indulási sebességgel sincs semmi gond.

(#27) gekkoXT válasza FLATRONW (#26) üzenetére


gekkoXT
senior tag

Nyilván én sem azt szeretném, ha valami csicsás lassú valami lenne, de azért nem XP időket élünk.

(#28) pengwin


pengwin
addikt

A jövő tekintetében talán érdemes lenne a Microsoftnak és a Khronos Groupnak azon dolgoznia, hogy bizonyos ötleteket valahogy szabványosítsanak. Ilyen például az NVIDIA Fast Sync és az AMD Enhanced Sync.

Tudtommal ez már pont szabványosítva van az OpenGL-ben... Triple Frame Buffering néven.

(#23) gekkoXT
Igazad van, én nagyon örülök, hogy pl. Linuxon az Nvidia vezérlőpult még olyan kis old school... semmi csicsa, meg fiók és játékmenedzselés, csak a beállítások logikusan, érthetően.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#29) icon válasza hajbel (#15) üzenetére


icon
senior tag

Egyébként játéka, és alkalmazása válogatja hogy mi gyorsul - vagy éppen lassul - az újabb driverekkel...

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon

(#30) icon válasza Franklin (#20) üzenetére


icon
senior tag

Ennyire részletekbe nem bocsátkoztunk a tesztelés alkalmával, a vizsgálat nagy részében a Far Cry Primal-t használtuk, azon a szakaszon, ahol a legtöbb screenshot készült, onnan tettünk a terepen pár lépést, ahol azért előkerültek emberi ellenfelek és a vadon állatai.

A tapasztalat az volt, ha nem voltak a megjelenítendő képen egetverő különbséget, akkor konstans 30 fps köszönt vissza a monitorról, de amint mozgásba lendültünk akár mi, akár környezetünk akkor már normál tempóval találkoztunk. Fogyasztásban sokat számított a Chill, 30 és 300 fps volt a két beállított határ, aminél tapasztaltuk a videón látható állapotokat.

Ami vájtfülűeknek zavaró lehet, hogy ventilátorvezérlés is ennek szellemében üzemel, vagyis sűrűn váltakozik a légkavaró(k) leállása-felpörgése.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon

(#31) Male


Male
nagyúr

A több kijelző kezelésére is ki lehetett volna térni... AMD driverrel ( legalábbis amikor még 7790-em volt ) meg lehetett csinálni, hogy különböző több monitoros összeállításokat elmentettem profilba, és billentyű kombinációval lehetett váltani köztük. Ez egyrészt kényelmes (pl kapcsolni sem kell a 2., 3. monitort, nem kap jelet, ezért lekapcsol, ablakokat sem dobál ki oda, stb.), másrészt energia takarékos is volt ( 2 kijelzővel már sokkal többet evett a desktopon is, így ha csak néha kell a 2., 3. kijelző akkor célszerű levenni róla a kiterjesztést ). Nvidia esetén erre nincs lehetőség ( Quadroval elvileg igen ), bár két kijelzővel még nem is kezd el többet fogyasztani, de 3-al már igen, 4-el meg még jobban (GTX950).
(Szerencsére van megoldás: DisplayFusion...)

(#32) icon válasza Male (#31) üzenetére


icon
senior tag

Remek ötlet, jó lenne még másik kettő ebből a monitorból, így is befoglalja a fél asztalt csak egy darab :D

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon

(#33) ZnVjaw0K válasza b. (#16) üzenetére


ZnVjaw0K
tag

Hát ez az. Pontosan ez zavar, hogy még egy kiló kenyérhez is email cím kell lassan. Mint mondtam nem streamelek...
Mindegy, bolhapiszokról vitatkozunk. Főleg mióta van 10 minute mail.
Ami szolgáltatást nekem nyújt, azért kicsit erősnek éreztem a regisztrációt, ennyi. A kártyát megvettem, úgy gondoltam ennyi jár. De igazad van, ha a stream szolgáltatását is használnám, valószínűleg más lenne a véleményem.

(#34) Male válasza icon (#32) üzenetére


Male
nagyúr

Nagy asztal kell :)
( Még a régi elrendezésem, akkor 24 + 23 + 23... azóta 24 + 27 + 27, meg persze a proji, de az legalább nem az asztalon :) )

Szerk:
ZnVjaw0K: Nem kell használni... nekem is feltelepül a driverrel az experience, de ettől még nem kell regelni oda, ha nem használod ezt a felületet, márpedig tökéletesen meg lehet lenni nélküle is.

[ Szerkesztve ]

(#35) icon válasza Male (#34) üzenetére


icon
senior tag

Így is amin dolgozom, ez a legnagyobb tán a tesztlaborban. Szökőévente ha van egy ilyen jellegű teszt, sem a három monitor, sem a nagyobb asztal nem lenne egy megtérülő befektetés... én meg saját zsebből nem állnám ezt a dolgot :D

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon

(#36) b. válasza ZnVjaw0K (#33) üzenetére


b.
félisten

Mint írták is a driverhez nem kell regisztrálnod, ezért nem értem a problémát. Azt hittem a stream meg a többi experience szolgáltatás miatt írod amit írsz. A driver az download -install.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37) Male válasza icon (#35) üzenetére


Male
nagyúr

Azért ehhez a teszthez nem kell semmit venni, max egy hosszabb kábelt, ha nem akarod odarakni a másik monitort.

(#38) turbulencia8


turbulencia8
őstag

Szamomra egyre erdekesebbek mostanaban a prohardver cikkei, pedig nem vagyok nagy jatekos.

(#39) turbokappa


turbokappa
senior tag

Van rá bizonyíték hogy az újabb driverek a régebbi karikat lassítják?

A semmiért vállalom a felelősséget!

(#40) Dtomka válasza turbokappa (#39) üzenetére


Dtomka
veterán

Nem mondom, hogy ez bizonyíték. Van ahol gyorsít de van olyan játék ahol nem. (2 fps tudom semmi)

Benchmark Driver Nvidia 378.78 vs 378.66 - Win 10 x64 (Eng Subs) (New DX12 Game)

Ebből a videóból van:
AMD ReLive vs. NVIDIA ShadowPlay Comparison


ez meg ebből:
AMD Crimson 16.7.3 vs AMD Catalyst 15.11.1 | DriverWars #1 | Benchmark

+1-2 cikk:
Az Nvidia szándékosan lassítja a CS:GO-t? Pár kattintás és visszajön

Hivatalos: Az Apple szándékosan lassítja a mobiljait
Ha 1x valaki bebizonyítja, hogy tényleg ezt teszik velünk\ellenünk, akkor csak annyit tudok rá mondani undorító!

[ Szerkesztve ]

(#41) kisbalázs válasza Yany (#4) üzenetére


kisbalázs
tag

"problémamentességét illetően: az utóbbi AMD driverekkel sokkal több telepítési gondom van, mint előtte valaha. De a legújabban előforduló 100%-nak tűnő terhelés a gpu-zben sem igazán szimpi"
Eléggé peches lehetsz vagy valami alapvető hibát vétesz mert nekem legalább az utóbbi 15 évben nem jött elő driver hiba telepítéskor az utolsó ilyen egy x1600 pro volt. Azóta 3850 6870 7850k vega 64 és egyszer se volt ilyen hiba.

Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

(#42) Dtomka válasza kisbalázs (#41) üzenetére


Dtomka
veterán

+1 hogy peches lehet :D

AMD 4830 --> 5830 --> 280x - 1x volt driver telepítési problémám, az évek során.

(#43) yusukee


yusukee
aktív tag

Igazából csak az a baj az AMD driverekkel, hogy nem mennek velük rendesen a régi kártyák.

Van egy R9 280 VGA-m. 1 éve nem tudok drivert frissíteni, mert annyira leveszi a mag / memória órajelet, hogy az asztalon(!) az egér / ablakok mozgása akad, 3 monitornál pedig szétesik a kép a 3. monitoron. 3D-ben sem veszi fel az órajelet így játék sem megy. OC-t meg figyelmen kivül hagyja. Inkább ezzel foglalkozzanak, vagy írják ki, hogy bocs, nincs ehhez a kártyához újabb driver. Persze automatikusan akar frissíteni mindig a rossz driverre...

[ Szerkesztve ]

(#44) Fairplays válasza kisbalázs (#41) üzenetére


Fairplays
aktív tag

4 AMD-s gép fordul meg a kezeim között heti szinten, de nekem se volt még problémám driverrel...
Bírom hogy még mai is belefutni fórumokon hogy az AMD elvan maradva driverekkel, arra alapozva csak mert anno 15 éve voltak nehézségeik...

yusukee: Az órajel visszavételhez nem tudok hozzászólni.... :S Igen ez a driveres dolog régebbi hardvereknél, nevetséges.. Én egyébként úgy tudtam volna elképzelni a régi hardverek kivezetését, hogy nem nagyon optimalizálnak, de hibajavításokat azért beletolják, mondjuk egy fél évente frissülő csomagba.
Az Oc órajeleket meg a gyártó egyedi szoftverével tudok "aktíválni", de tényleg nem lenne rossz, ha ezt is ismerné már a meghajtó....

[ Szerkesztve ]

(#45) Abu85 válasza janos666 (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Sajnos előfordulhat. Megkérdeztük az NV-t és az AMD-t is, akik szerint a gyakorlatban erre csekély az esély, de nem zárható ki, hogy előfordul néha. Mindketten azt írták még, hogy ha ez nem elég jó, akkor ott a variálható frissítés, ott biztosan nincs képtörés.

(#28) pengwin: Ott csak két háttérpuffer van. Ez nem ugyanaz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#46) yusukee válasza Fairplays (#44) üzenetére


yusukee
aktív tag

Afterburnerrel meg a driver saját Overclock részével próbáltam, de nem foglalkozott vele, ugyanúgy maradt minden minimum órajelen. Amúgy nem lenne baj, hogy nincs új driver, de ha rákeresek, akkor a kártyához ne a legújabbat adja ki, hanem ami még működik.

(#47) VTom válasza Abu85 (#45) üzenetére


VTom
veterán

Nálam az adaptív v-sync és a borderless mód szüntette meg teljesen a képtörést 60Hz-en. Minden játéknál működött, amikkel játszom.

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#48) Abu85 válasza VTom (#47) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert borderless módban nem működnek ezek a szinkronizációk, ugyanis a Windows saját DWM V-Sync rendszere veszi át a helyüket.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#49) pomorski


pomorski
őstag

Kösz a hasznos tesztet!

(#50) VTom válasza Abu85 (#48) üzenetére


VTom
veterán

Akkor van még mit tanulni a microsofttól, mert úgy egyáltalán nincs tearing, akárhogy esik az fps

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.