Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gamek!ller


gamek!ller
senior tag

asd

(#2) sz4blya


sz4blya
csendes tag

érdekel :K

Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!

(#3) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Hát ez engem is foglalkoztat mostanában.

(#4) szőröscica


szőröscica
addikt

Üresben fogyaszt, mert be kell fecskendeznie üzemanyagot, hogy fenntartsa az alapjáratot.

Motorfékes üzemben nem fogyaszt semmit.

(#5) .bableWes


.bableWes
őstag

SOSE tedd ki üresbe a kocsit, csak akkor ha váltasz. motorféknél az injektoros kocsik egyáltalán nem fogyasztanak benzin. ugyanis ahogy te mondtad a kerék hajtja a motort és nem forditva. dieselnél az ujjabaknak is 10-12 éves kocsiktol már az adagolojuk is lezár fullra.
a másik, meg hogy balesetveszélyesebb is...
mindig motorfékket kell használni

töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..

(#6) Fuxsanyi


Fuxsanyi
csendes tag

Amikor üresben van az autó, akkor alapjáraton ketyeg, tehát az alapjárati rendszer adagolja az üzemanyagot. Egyszer volt egy Skoda Fabia-m és abban ezt a pillanatnyi fogyasztásmutató mutatta.

Ha sebességben gurulsz, akkor nincs szükség alapjáratra, így az nem is nyom üzemanyagot a hengerekbe. A fedélzeti kompjuter sebességben guruláskor következetesen 0L fogyasztást mutat, mivel nem is haszál egy gramm ütemanyagot sem az autó...

(#7) proof88


proof88
addikt

5-ös és 6-os hsz-ekkel értek egyet.
Toló üzemben nem fogyaszt a kocsi.
És igen, az veszélyes dolog amikor megszakítod a kapcsolatot a motor és a kerekek között, meg az is amikor újra kapcsolatot létesítesz, úgyhogy az a legjobb, ha csak akkor kuplungolsz ha arra tényleg szükség van. Sőt ezen felül bármikor jöhet olyan helyzet, egy veszélyes szituáció, amikor szükség lenne gázadásra, hogy megmenekülj, és ha üresben vagy akkor nincs időd sebességbe rakni a kocsit.

szerk.: egyébként ez is olyan alap dolog, hogy a mai napig képesek vitázni ezzel az emberek, mint amikor 1+1+1+1+1+1x0-ra azt mondja valaki hogy 0.

[ Szerkesztve ]

(#8) No-kia


No-kia
őstag

motorféknél 1500 felett a computer nekem se enged egy csepp benzint se a kocsiba, bár ha piroslámpához közeledek akkor én is üresbe rakom :DDD de ez csak kényelmidolog

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

(#9) Zolaash


Zolaash
aktív tag

[link]

Rip and tear

(#10) cyanide

És akkó' mi * hajcsa a motort? A menetszél tán?

Ebből is látszik, hogy sosem lehetsz már főnök. Túl sokat tudsz a világ dolgairól.

* szerk: csúnyán beszéltem

[ Szerkesztve ]

Ha ezt olvasod a topik meghalt...

(#11) deicide


deicide
veterán

Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok. Pl az alpokból lejtőin jövet 160 körül gurultam el a 130-140-el haladó autók mellett, ugyanezt kipróbáltam motorfékkel, de 130 alá esett pikkpakk a sebesség, nyomni kellett a gázt. Az igaz, hogy hirtelen vészhelyzetben üresben lófaszt sem lehet csinálni, de ez benne, nekem megérte az adrenalin rush... :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12) proof88 válasza deicide (#11) üzenetére


proof88
addikt

egyébként ja, a motorfék is változóan erős az autókban, de dízeles autókban úgy tudom rettentő gyenge általában, én amikor kipróbáltam dízeles Honda FR-V-t, le voltam döbbenve hogy a motorfék mennyire nem fékez, egy benzines Nissan Micra-hoz képest, igaz teljesen más a 2 autó, de úgy tudom általában a dízeleknél gyengébb a motorfék.

(#13) mrlt


mrlt
tag

Ez elmenne trollfizikának :D:D
Lejtőn lefelé sebességben a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, tehát a benzint a motor termeli és nem fogyasztja = végtelen üzemanyag. problem olajtársaságok?
:DDD

De hogy válaszoljak is, ne tedd üresbe.

Go Pack Go!

(#14) anjani182 válasza deicide (#11) üzenetére


anjani182
őstag

1.4-es legrégebbi/leggyengébb F Astra motorféke kb. olyan erős ellentétes/lassító erőt fejt ki, mint a motorja gyorsuláskor :DDD

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#15) deicide válasza mrlt (#13) üzenetére


deicide
veterán

A "hajtja" helyett a "forgatja" szerintem jobb kifejezés, nehogy valaki is megpróbálja a perpeetum-mobilet kitalálni... :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#16) hNp88 válasza mrlt (#13) üzenetére


hNp88
aktív tag

"Ez elmenne trollfizikának :D:D
Lejtőn lefelé sebességben a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, tehát a benzint a motor termeli és nem fogyasztja = végtelen üzemanyag. problem olajtársaságok? :DDD" trollscience WIN :DDD

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#17) deicide válasza anjani182 (#14) üzenetére


deicide
veterán

Akkor ezért lassul ennyire az 1.6 16V ecotec ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#18) gamek!ller válasza mrlt (#13) üzenetére


gamek!ller
senior tag

VALAKI CSINÁLJA MEG!!! :DDD

(#19) adyz. válasza proof88 (#12) üzenetére


adyz.
aktív tag

azert ez sokban fugg a valto atteleleitol is. :K

pl. van olyan auto, aminek az otodik az 1:1 , van olyan, amiben az otodik pl 0,87:1, stb.

temahoz: ne tedd uresbe!

[ Szerkesztve ]

(#20) anjani182 válasza deicide (#17) üzenetére


anjani182
őstag

Nekem anno egy 92'-es Caravan legalapabb, legleggyengébb változatom volt, még fordultmérő sem volt benne, se szervo semmi :DDD A 0-100 örökkévalóság volt...

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#21) deicide válasza anjani182 (#20) üzenetére


deicide
veterán

:) az kemény, na de ha elindult, semmi nem állhat az útjába...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#22) anjani182 válasza deicide (#21) üzenetére


anjani182
őstag

Mai napig megy, párom uncsitesója vette meg, jobb állapotban tartja mint én anno :DDD

Forever and ever, let's make this last forever.

(#23) koshmar


koshmar
őstag

Ezúton üzennék a Trabant és Wartrburg tulajoknak: (már ha van még valakinek).
Ti tényleg ne motorfékezzetek. :D

(Kivétel: Trabant, 4. fokozat).

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#24) proof88 válasza koshmar (#23) üzenetére


proof88
addikt

na amúgy mondd el hogy miért. Nekem nincs se trabant se wartburg. Nem értek hozzá, azért kérdezem. Ezek még karburátoros autók voltak?

(#25) koshmar válasza proof88 (#24) üzenetére


koshmar
őstag

A kétütemű motor a kenőolajat a benzinhez keverve kapja. (Hogy kézileg kevered be vagy külön olajozású, az most lényegtelen),
Ha menet közben elveszed a gázt, akkor a karburátorban a fojtószelep alapjárati állásba kerül.
Ergo a motor így csak annyit benzint (és olajat, ami most a lényeg) kap, amennyit alapjáraton szokott.
De ugye ha mész a kocsival, akkor a fordulatszám magasabb.
Pl. 4000-es fordulattal mész. Elveszed a gázt. A fordulat mondjuk lemegy 3800-ra és csökken.
De a motor csak az alapjárathoz elegendő mennyiségű olajat kap, mivel a gázt teljesen elvetted és a fojtószelep alapjárati állásba került. (kb. 900-1200 az alapjárat, kocsitól függ).
Így a kenés nem lesz megfelelő, amely a motor túlmelegedéséhez vezet.
Remélem, érthető.

Természetesen mindkét említett autó karburátoros.

Anno én sem értettem egy ideig.

[ Szerkesztve ]

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#26) koshmar válasza koshmar (#25) üzenetére


koshmar
őstag

A négyütemű motorok viszont nagyrészt kényszerolajozásúak, tehát egy pumpát hajtanak meg és az tolja az olajat a megfelelő helyekre.
Értelemszerűen az olajpumpa mindig annyival forog mint a motor. (nyilván le van áttelezve, de egyenesen arányosságban van: ha a motor gyorsabban forog, a pumpa is és fordítva).
Motorféknél hiába veszed el a gázt, a motor ugyanannyival forog tovább (persze a kocsi lassulni fog), tehát éppen annyi olajt nyom a pumpa, amennyi az adott fordulathoz kell.

Ez kicsit girbe-gurba lett. :DDD

[ Szerkesztve ]

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#27) proof88 válasza koshmar (#26) üzenetére


proof88
addikt

jól van értem amit mondasz, köszi :)

(#28) koshmar válasza proof88 (#27) üzenetére


koshmar
őstag

Huh, azt hittem, katyvaszos lett. :DDD
Szívesen. :)

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#29) Sandrew válasza koshmar (#25) üzenetére


Sandrew
őstag

Konkrétan besül. Nagyapámnak egyszer besült a trabi :DDD

(#30) koshmar válasza Sandrew (#29) üzenetére


koshmar
őstag

Ilyen esetről még nem hallottam, ezért nem "mertem" leírni.

De most már tudom, hogy ilyen is van. :D

Sejtettem egyébként, hogy hosszú motorféknél ez lenne a vége.

[ Szerkesztve ]

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#31) .bableWes válasza mrlt (#13) üzenetére


.bableWes
őstag

vagy inkább motort telmel a benzin mi?:DDD

töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..

(#32) fordfairlane válasza deicide (#11) üzenetére


fordfairlane
veterán

Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok.

Bizony :K én is ezért rakom üresbe a nulláson, a hosszabb, lejtősebb szakaszokon a kocsit, nem a fogyasztás miatt.

x gon' give it to ya

(#33) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Ne is tedd! A fogyasztással kapcsolatban pont ezeket hallottam, mint amiket leírtál. Tapasztalat alapján nem tudom egyik álláspontot se megerősíteni. Viszont úgy gondolom, hogy üresben gurulni elég veszélyes dolog, Egy váratlan helyzetben kezelhetőbb a jármű, ha a motorfék is működik.

(#34) egil


egil
csendes tag

Valóban akkor nem fogyaszt a kocsi, ha motorfékkel gurulsz és üresbe ne tedd a már leírtak miatt. Viszont ha kifejezetten az a cél, hogy kihasználjuk a lejtő(ke)t fogyasztáscsökkentésre, akkor sokszor célszerűbb kinyomott kuplunggal gurulni. Sokkal több lendületed marad, sokkal hosszabban tudsz gurulni úgy, hogy alig lassulsz, vagy esetleg még gyorsulsz is. Pl. ha Dobogókő felé megyek Esztergomba, a leágazástól le lehet gurulni egészen a hegy aljáig (googlemaps szerint 7,3km). Motorfékkel ez biztosan nem menne, főleg olyan rövid 5. fokozattal, mint amilyen nekem van. Összességében ezt a távot alapjáraton megtenni biztosan kevesebb fogyasztás, mint motrofékezni-gázt adni-motorfékezni...stb.

Silence, i kill you!... (Achmed the Dead Terrorist)

(#35) gamek!ller válasza fordfairlane (#32) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Tegnap megnéztem, az érdi lejtő tetején pontosan 100km/h-nál vettem el a gázt, és le a körforgóhoz 105-el érkeztem 5.-ben motorfékkel.. :D

(#36) egil válasza gamek!ller (#35) üzenetére


egil
csendes tag

Én megállnék a felénél:-)

Silence, i kill you!... (Achmed the Dead Terrorist)

(#37) FF23 válasza fordfairlane (#32) üzenetére


FF23
senior tag

Csak aztán legyen pikk-pakk állapotban az az f astra, mert, ha netán le találna állni a motor elmegy az összes működésével kapcsolatos dolog -fékrásegítő, kormányszervó, ha van (gondolom még nem elektromos ;] ) és akkor kapkodhatsz.

Szóval: sebességben kell hagyni, az a kis benya lejtőn, ha gázt kell adni a sebességtartáshoz nem éri meg a kockázatokat.

[ Szerkesztve ]

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#38) gamek!ller válasza egil (#36) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Az kemééény :D

(#39) Sandrew válasza FF23 (#37) üzenetére


Sandrew
őstag

Attól mert elmegy a fékrásegítő még egy ideig puha lesz a pedál :K

(#40) gamek!ller válasza Sandrew (#39) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Kb 2 rálépésig.

(#41) Sandrew válasza gamek!ller (#40) üzenetére


Sandrew
őstag

Passatba 4 :D

(#42) gamek!ller válasza Sandrew (#41) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Új Jettába 2. :D

(#43) Sandrew válasza gamek!ller (#42) üzenetére


Sandrew
őstag

Lehet aztán is nyomni csak számolni kell vele, hogy jobb esetben a lábad törik el rosszabbikban pedig a pedál...

:DDD

(#44) adyz. válasza Sandrew (#43) üzenetére


adyz.
aktív tag

el vagytok puhulva, fékszervó meg kormányszervó, cöh. :DDD

(#45) gamek!ller válasza adyz. (#44) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Nem mindenki lehet perverz mint te.. :K :P

(#46) adyz. válasza gamek!ller (#45) üzenetére


adyz.
aktív tag

nem perverzség, férfiasság! ;] :D

[ Szerkesztve ]

(#47) gamek!ller válasza adyz. (#46) üzenetére


gamek!ller
senior tag

Te tudod.. :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.