Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bayarena


bayarena
aktív tag

Kellett.

(#2) zéügynök


zéügynök
csendes tag

" Ez a fejlesztők számára rendkívül kellemes lehetőség, ugyanis enélkül vagy az igen elavult OpenGL opciókra írnak támogatást"

Mindenfajta felesleges vagdalkozást szeretnék elkerülni, de valaki kifejtené az "elavult OpenGL" pontosan miért elavult? Tényleg érdekel mert döntés előtt állunk, hogy OpenGL vagy Vulkan (Win, Mac, Linux, mobil platformok).

(#3) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Hardveren futó API-n futó API- futó...
Csoda, hogy brutál vas kell minden alá? :S

Mutogatni való hater díszpinty

(#4) OddMan


OddMan
őstag

Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez.

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#5) solasola


solasola
csendes tag

Nagyon jó, hogy végre előálltak ezzel.

Ha DirectX12-re (Xbox) és a Playstation low-level API-jára is lesz átfordítás (libGCM, libGNM), akkor ezzel a Vulkan tényleg univerzális grafikus API-vá válik.

Azt hiszem a DIrectX-es már tervben van, a GNM-es nem volt világos nekem.

(#6) CPT.Pirk válasza OddMan (#4) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Ha tesznek Vulkan leképezőt egy játékba, akkor onnan már csak minimális erőfeszítésbe kerül a portolás más platformokra. Ha meg egy játékba tesznek DX12-t, akkor Vulkant is tehetnek, kb. ugyanakkora munka és nem is térnek el egymástól olyan nagyon.
Most úgy kb. két tábor van:

DX12 -> Windows + Windows store + XBox one
Vulkan -> Mindenki más + Windows, store és xbox nélkül.
A mindenki másba ha jól nézem a híreket, a PS4 is beletartozik már.

Egyébként jelenleg is van egy rakás Linuxos játékom Steamen, szóval lehet ott is játszani. Persze nyilván nem ugyanaz a kínálat... Most a legújabb érkező az Rise of the Tomb Raider lesz. Arra kíváncsi leszek, hogy kap-e ehhez Vulkan leképezőt, mint ahogy utólag kapott DX12 leképezőt is.

zéügynök: az itt olvasottak szerint problémás az opengl kódok hibakeresése, a használható eszközök is problémásak. Az is elmond valamit, hogy opengl-next helyett inkább megcsinálták a teljesen új Vulkan-t.

Mondjuk a vulkan meg lehet, hogy elsőre lesz nehezebb, mert jobban gépközeli, mint az ogl.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#7) Abu85 válasza zéügynök (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - Rich véleménye még mindig releváns. Azóta annyi változott, hogy van Vulkan API, így nem kell agyalni rajta, hogy hova tovább.
Összességében a Vulkan kedvezőbb, ha tényleg multiplatform a fejlesztés. Emellett ma már tényleg marha sok tool is van hozzá, ami segít lásd Anvil és VMA, debugra nagyon jó a RenderDoc.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) zéügynök válasza CPT.Pirk (#6) üzenetére


zéügynök
csendes tag

Kösz OddMan. Akkor teszünk egy kört a Vulkan felé.

(#9) solasola válasza OddMan (#4) üzenetére


solasola
csendes tag

"Ez most azt jelenti, hogyha a jövőben kijön egy játék, akkor az futni fog Windows, Linux és MacOS alatt is gond nélkül? Engem főleg a Linux izgat, király lenne, ha a jövőben nem lenne kötelező Windows-t használni szinte minden game-hez."

Igen, ez ebbe az irányba hat.

Azzal, hogy a Vulkan API még szélesebb körben elérhető lesz, jelentősen nő a motiváció a játék fejlesztő cégeknél, hogy a játékokat alapvetően Vulkan API-ra készítsék/teszteljék (vagy legalább olyan engine-t válasszanak, ami 100%-ban támogatja).

Linux-ra nyilván még egyszerűbb lesz a a Vulkan-os játékok portolása, mert ott egyrészt natívan 100% Vulkan kompatibilis, nem csak 95% mint a macOS MoltenVK-n, másrészt a Wine-on keresztül sok Vulkan on Windows alkalmazás gyaníthatóan minimális bütyköléssel még portolás nélkül is elindítható lesz (mint az új Doom).

(#10) lev258 válasza zéügynök (#2) üzenetére


lev258
veterán

Egyébként furcsa módon kétértelmű az "elavult" jelen esetben. Ugyanis az Apple már jó ideje leállt az OpenGL API támogatásával (az újabb verziók már kimaradtak), javításával a saját rendszerükre (már a Vulkan/Metal előtt). Tehát ilyen értelemben az eddig OSX-re megjelent szoftverek is eleve erősen limitált OpenGL támogatással jöhettek csak és a teljesítményük sem volt az igazi.
Mindenesetre az OpenGL, mint olyan, továbbra sem tűnik el, mert a Vulkan nem minden esetben jó választás (időnként ágyúval verébre kategória). Nem csak játékokra kell gondolni.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#11) OddMan válasza CPT.Pirk (#6) üzenetére


OddMan
őstag

Az Xbox One a jövőben sem fogja támogatni a Vulkán API-t? A fejlesztőknek nyilván könnyebb volna csak a Vulkan api-ra fejleszteni. Jó lenne, ha a DX eltűnne vagy legalábbis háttérbe szorulna a jövőben.

[ Szerkesztve ]

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#12) CPT.Pirk válasza OddMan (#11) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Láttam valami hírt ezzel kapcsolatban, de nem hiszem, hogy az MS-t érdekelné a konkurencia beengedése a saját ökoszisztémájába.
Ha mindenen menne a Vulkan, akkor nem nagyon lenne indok DirectX használatára... Nekik már az se éri meg, hogy pl. Win7 és 8-on is tudsz Vulkan-al olyan játékot futtatni, amihez egyébként DX12 és Win10 kellene.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#13) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Kár, hogy a winstore-ban nem fut minden dx12-n. Már az is haladás lenne ha dx11-et kiölnék a köztudatból, ilyen vulkan dolgokról már álmodni sem merek.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#14) #97746176


#97746176
törölt tag

DX minek tűnne el mikor ott van az Xbox és csomó Store game?

Vulkan nem rossz de sajnos korlátozottak a platformok miatt a lehetőségek .. főkép Apple részéről ...

Apple hiába másik fő profilja a szoftver fejlesztés .. mégis ők szabnak saját maguknak korlátokat :D az 1.0-ás hardverek miatt .. :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.