Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) hemaka válasza #16820480 (#49) üzenetére


hemaka
nagyúr

Olympus fele ibist kerek bele😂

(#52) Piftuka válasza hemaka (#18) üzenetére


Piftuka
veterán

"Külföldön a kit ára konkrétan olcsóbb, mint itthon csak a váz, ez inkább a rohadt nagy probléma."

Hmmm... az tényleg jelentős különbség.

Bevallom, amikor megláttam a cikk címét, és a "bortó fotót", titokban reménykedtem, hogy valamelyest olcsóbb lesz ez a masina. Sajnos nem jött be! :N

Mindazonáltal nagyon tetszik már pusztán dizájn szempotból is... annyira jól hozza a "retro fílinget"... :K

Mondjuk a tesztképek egy része nem kifejezetten jó, és én verőfényes időben is készítettem volna fotókat, de funkcionalitásában ez egy tényleg jó "hobbi" gép lehet.

Ahogyan Te is említetted, a mi pénztárcánk vékonyka... :(

"Aquila non captat muscas."

(#53) #16820480 válasza hemaka (#51) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk az pont nem annyira hiányzik nekem bele :N

(#54) tool válasza arn (#50) üzenetére


tool
tag

Amilyen témákat te fotózol IBIS-el, azt a fotózók jó ha 0,1%-a ha igényli, szóval szinte senki nem használná ki. Gondolom, ha benne lenne, drágább lenne, jobb ez így, hogy kiváló ár/érték arányú termék lett. Én vágyom rá, gondolkodom a Nikon APSC rendszer cseréjén.

(#55) Stauffenberg válasza Piftuka (#52) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ha csak egy valamivel olcsóbb, de értelmesen kompromisszumos váz érdekel, aminek az alapjai a T-sorozattal közösek, akkor nézd meg az X-T30-at.

(#56) jaanoo89 válasza hemaka (#51) üzenetére


jaanoo89
aktív tag

Azt várhatjuk. Attól tartok, az a bajonett átmérő nem úgy lett kiszámolva, hogy hatékonyan tudjon mozogni a stabi batár nagy, fényerős objektíveiknél is. Annó még azt nyilatkozták, hogy ők azért nem raknak bele, mert nem lehet, aztán utána azért nem, mert nekik a képminőség az elsődleges, majd az abszolút csúcs, top X-H1 meg fittyet hányva a "képminőségre" mégis tartalmazott IBIS-t, ami viszont nem olyan hatékony, de legalább van benne.

2 éve felmerült nálam, hogy váltok Fujira, az Olympus mellett ők a másik márka, akik nekem szimpatikusak, de azóta is várom az IBIS-t meg az időjárás állóságot a középkategóriás vázaikba... Mivel egyik sem érkezett meg, így meguntam és bevásároltam jobb objektívekből MFT-re, így viszont oda várok egy teljesen új szenzort, ilyen ez a hobbi. :DDD

(#57) Stauffenberg válasza PuMbA (#39) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

De ez egy marketingosztályon kitalált minősítés. Mi van azoknak a kifejezetten népes táborával, akik profiként 6D-vel portréznak vagy esküvőznek? Azt mondta a Canon, hogy nekik csak egy belépő szintű Full Frame gépük van. Na és akkor mi van? Ők legalább tudatosan választottak és/vagy nem ruháztak be erőn felül felszerelésbe.

(#58) PuMbA válasza Stauffenberg (#57) üzenetére


PuMbA
titán

Az a poén, hogy ha odamegyek a 6D oldalára, akkor már ez van az oldal tetejére írva, pedig a gép a DSLR amatőröknek kategóriában van:

"Akár ambiciózusabb projektet készítenél, vagy professzionálisan fotóznál, az EOS 6D Mark II megadja neked mindazt, amire szükséged lehet az elkövetkező, izgalmas lépések megtételéhez" :)

Amilyen kategóriák vannak: DSLR kezdőknek, DSLR amatőröknek (haladóknak) és DSLR profiknak :DDD

[ Szerkesztve ]

(#59) Stauffenberg válasza PuMbA (#58) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Mindkét 6D bejelentésekor landolt nálam a hivatalos sajtóanyag, amiben a célcsoport megjelölése "enthusiasts", ami ugye azt az amatőr fotóst jelöli, aki nem csak családi fotókat kattintgat, hanem ez már a hobbija is egyben.

Na ennyit ér az, hogy mire mondja a gyártó, hogy "pro". Ezzel nem az így kitüntetett vázakat szólom le, csak egyszerűen ennek a felosztásnak az égvilágon semmi értelme nincs, azon túl, hogy egy remek marketinges eszköz arra, hogy szarul érezd magad és késztetést érezz a "hozzád illő" felszerelés megvásárlására. Ha ez +6% profitot hoz globálisan (most csak mondtam egy számot), akkor az ezt kitaláló agytröszt mesés év végi prémiummal gazdagodik és megéri a szerencsétlen 6D mk II-re azt mondani a weboldalon, hogy amatőr gép. :) Kész.

(#60) PuMbA válasza Stauffenberg (#59) üzenetére


PuMbA
titán

6D Mark II egyetlen hátránya igazából a két kártya slot :) Azért esküvő fotósoknak ez határ eset lehet.

[ Szerkesztve ]

(#61) Stauffenberg válasza PuMbA (#60) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ezt majd mindenki eldönti magának. Van aki nagy kártyákkal nyomja és amikor látja, hogy telítődik, az első adandó szabad pár percben cserél. De ha ez egy esküvősnél kizáró ok, majd vesz mást. A portréfotósokat ettől függetlenül aligha hatja meg a dolog, ahogy azt sem feltétlenül, aki utazásokat dokumentál.

Na meg csodálom, hogy a filmes korszakban, hogyan maradtak egyáltalán életben a fotósok... :)

(#62) PuMbA válasza Stauffenberg (#61) üzenetére


PuMbA
titán

Tudom, de emlékszel, hogy hogy szétszedték a Nikon Z6, Z7 és az EOS R-t az egy kártya slot miatt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#63) jaanoo89 válasza PuMbA (#62) üzenetére


jaanoo89
aktív tag

Szerintem ott is csak az esküvő fotósokat zavarta ez, gondolom megörültek, hogy végre lecserélhetik a batár nagy felszerelésüket, aztán koppantak. De jönnek majd a két kártya slotos megoldások is. Elsőre nem is értem, miért akart mindenki minden szempontból megváltást főleg úgy, hogy a CaNikon legnagyobb vetélytársa saját maguk.

[ Szerkesztve ]

(#64) Stauffenberg válasza PuMbA (#62) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Hozzáteszem joggal. Nekem nem lenne pofám 1000 dollár felett bármilyen gépből kihagyni a dupla kártyahelyet, de ugye nekem nincs is fényképezőgép gyáram.

(#65) #16820480 válasza jaanoo89 (#63) üzenetére


#16820480
törölt tag

Szerintem nem megváltást akartak az emberek, hanem hogy komolyan vegyék a tükör nélküli piacot végre, és ne olyan vázakat adjanak ki, hogy jó, tessék, itt van ez is. Az a helyzet, hogy ha a saját piacukat kannibalizálják, az még mindig a saját piacuk marad. Annyit kellett volna csináljanak, hogy megnézik a legnagyobb MILC riválist, és lemásolják a feature listát, esetleg megpróbálnak hozzátenni, ha tudnak. Az szerintem elnézhető, hogy első generációs vázakban nincs olyan PDAF, mert azt több idő használhatóra fejleszteni, de a két kártya aztán tényleg nagy know-how :U

(#66) jaanoo89 válasza #16820480 (#65) üzenetére


jaanoo89
aktív tag

Nem feltétlen csak a saját piacukat kannibalizálják. Első fecskét megveszik a fanok, néhány amatőr, kisebb szenzorú gépről is oda-oda tévednek páran.

A Canonnál jobb üzletemberek ülnek, mint mérnökök, nekem mindig is ez volt az érzésem. Ha egyből kiadtak volna egy mindenkinek megfelelőt, mit fognak csinálni 2 év múlva, ahhoz akkor már fejleszteni is kéne... ez az első fecske hidd el, visszahozza bőven a fejlesztést, aztán majd legközelebb kiadnak egy olyat, amit most egy csúcs Sony tud, ehhez sem kell akkora fejlesztés és ráérnek csak azután komolyabb pénzeket költeni K+F-re, addigra az olcsóbb tükrösöket leépíthetik és átcsoportosítják az erőforrásokat ide.

(#67) #31733248 válasza arn (#44) üzenetére


#31733248
törölt tag

Ha végignézed a Sony FF-re elérhető objektíveket, rájöhetsz, hogy ezt a többi MILC-gyártó egyelőre csak távolról ugatja. Olyan ár-minőség arányt kapsz, amivel egyetlen kisebb szenzoros rendszer sem tud mit kezdeni és a dübörgő eladások miatt ez a különbség csak nőtt az elmúlt években. 500 euró a pengeéles és szépen mosó 85-ös portréobi ára, 700 körül elérhető az 55-ös Zeiss, nagyon nehéz az ilyenekkel "vitatkozni". Beszálltak a külsősök is, a Sigma kihozta a natív Art-sorozatot egészen baráti áron, a Tamron 800 dollár körüli áron jött ki f2.8-as UWA- és alapzoommal, a Samyang 35mm f1.4 is 500 dollár körüli áron megy. Tucatszám vannak olyanok a kínálatban, ami mellé egyszerűen nem tudsz mit tenni a Fuji kínálatából (sem). És melléteszik a legjobb szenzorokat, a legjobb autofókuszt, a legkomolyabb videós tudást - nem véletlenül megy nekik annyira.

(#68) #16820480 válasza jaanoo89 (#66) üzenetére


#16820480
törölt tag

Lehet, csak ugye mire az kijön, már lehet, hogy lesz új A9, meg új A7S, és megint teljesen mással kellene versenyezniük. Ez amúgy üzletileg eddig bejött az utóbbi években a Canonnak, mert láthatóan nagy a piaci részesedésük, de pont az ilyesmi az, amiért sokan utálják őket: tyúklépésben haladnak oldalra-előre, nehogy véletlen ténylegesen kelljen fejleszteniük.

Econ: Pont ez volt az pedig, amiért elméletben is elvetettem, hogy nekem valaha Sony-m legyen. Mert egy dolog, hogy a váz úgy 500€-val drágább, de az obiknál is 6-800€ volt a legolcsóbb, amit vennék rá, és a mostani rendszeremnek megfelelő lenne (mondjuk az 55-ös Zeiss pont ez az árkategória, ami van helyette Fuji 35/2 pedig 300€ körül/alatt mozog általában).

(#69) arn válasza tool (#54) üzenetére


arn
félisten

Nem hinnem, hogy az ibis ennyire retegdolog lenne, stabot a legtobb fotos hasznal. Max neked nincs ra szukseged.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#70) madgie válasza Kristof93 (#16) üzenetére


madgie
titán

Jóvan, akkor el is adom gyorsan mindkét X-T3-at, de légyszi mondj egy olyan csudaprofi fullframe vázat, amivel 4K/50p-vel tudok videózni, lehetőleg normális színekkel, mert a LUT-tal én bizony már nem sz•pnék.

(#71) arn válasza #31733248 (#67) üzenetére


arn
félisten

Jah alig 2-3x lesz a rendszerarad a fujival osszevetve... en arrol beszelek, amikor megveszik a 2e euros vaz melle a 200 euros obit. Annal jobb valasztas a fuji hasonlo arban - amugy a fujis fixek minoseget es rajzat siman odateszem barmelyik par ezer euros fix melle, de az apsc szenzormeretevel kell egyutt elni. En is sonyra tervezek lepni, epp az 55re, de elore aggodom, hogy meglesz e az a fantasztikus karaktere, mint a 35os fujinak van. Az objektivek kepminosege vhol szubjektiv is.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#72) madgie válasza madgie (#70) üzenetére


madgie
titán

LUT=Log, elírtam :)

(#73) #31733248 válasza #16820480 (#68) üzenetére


#31733248
törölt tag

(#68) sheratan

Az 55-ös Zeiss mellé nehogy már egy gyengébb fényerejű APS-C obit tegyél csak azért, mert úgy jobban mutatnak a Fuji árak. :N

(#71) arn

Pont most hoztam a konkrét példákat, mely szerint akár olcsóbb is lesz a rendszered, ha FF Sonyt és nem Fujit veszel. Gondolj bele, a 85-ös portrébi például feleannyiba kerül, mint az ekvivalens megfelelője a Fujinál...

(#74) #16820480 válasza #31733248 (#73) üzenetére


#16820480
törölt tag

Az f1.8 vs f2.0 nem egy releváns különbség szerintem fényerőben. De ha nagyon akarod, tedd oda a 1.4-es Fuji 35-öst mellé, még az is 400€ körül van, és az meg fényerősebb is nála :U

(#75) arn válasza #31733248 (#73) üzenetére


arn
félisten

A rendszert szamold vegig egy hasonlo minosegu sorral. Lehetoleg hasonlo fenyerovel, mert amugy hol lesz az elonyod az ff vazzal? Minden rendszernek megvannak a gyogyszemei es a jo ar/ertek aranyu dbjai, ami ritkan esik egybe a masikeval.

Engem speciel csak az evk 35os es a 50es erdekelne. Nagyon nem egy arban van a sony, parszor mar kalkulaltam. Igazabol ha egy xt3, xt30 meretu vazban lenne ibis, nem is gondolkodnek valtason..

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#76) madgie válasza #31733248 (#73) üzenetére


madgie
titán

A "legkomolyabb videós tudásnál" viccelni próbáltál, vagy mi? Vagy beszéljünk arról, hogy még egy (kettő?) főverzióugrás kell az A7III-nál, hogy egy vacak intervalometer beleférjen a szoftverbe? A kutya szemét hamarabb le fogja trackingelni kb :D

[ Szerkesztve ]

(#77) #31733248 válasza #16820480 (#74) üzenetére


#31733248
törölt tag

(#74) sheratan

Ekvivalens fényerőben több, mint egy fényértékkel többet nyújt a Sony 55-öse a Fujiénál. :) És arra az obira nehéz lenne azt mondani, hogy nem penge...

(#75) arn

Ezekből a méretekből van egy egész maréknyi már a Sonyra, köztük a jó árú f1.4-es Samyangok is.

(#76) madgie

Fikkantani mindig könnyű, de akkor áruld el, ki nyújtja manapság szerinted a legkomolyabb videós tudást, csak nem a Fuji? :N

(#78) #16820480 válasza #31733248 (#77) üzenetére


#16820480
törölt tag

Csak kár, hogy nincs olyan, hogy ekvivalens fényerő. Ennyi erővel akkor a lehetne ekvivalens ár/értéket is nézni, szóval az 1500€-s Fuji a crop faktor fényében egy 2250€-s ff géppel egyenértékű :D

[ Szerkesztve ]

(#79) madgie válasza #31733248 (#77) üzenetére


madgie
titán

Én már feltettem a kérdésem: tud már a Sony A sorozata 4K/60p-t? Naugye. Anélkül nehéz legkomolyabb videós tudásról beszélni 2019-ben... bizonyos videós célokra egy GH5 vagy BMPCC is sokkal jobb választás, mint az A7III. Az X-T3 meg pláne, ott a DR400 benne, Eterna mellé, olyan fájlokat köpköd ki, hogy videós oldalról is csak annyit mondanak nekem a kollégáim, hogy üljek meg a seggemen, consumer vonalon nem tudok jelenleg fentebb lépni.

(#80) #31733248 válasza #16820480 (#78) üzenetére


#31733248
törölt tag

Te vagy az, aki úgy vesz fixet, hogy nem számít az obi fényereje, igaz? :) Ja nem...

Madgie, ez a "bizonyos célokra" kitétel bármilyen termék esetén aduászként előhúzható, de elfogadom egy beismerésnek. :)

[ Szerkesztve ]

(#81) madgie válasza #31733248 (#80) üzenetére


madgie
titán

Nem írhatom le, amit te szoktál, hogy mindenben a Sony a legjobb :D

Nekem kell a 4K, hogy tudjam a keystone-t precízen korrigálni, meg kell az 50p, hogy tudjak belőle 25-öt lassítani, hogy finomabb legyen a gimbal/slider mozgása. Ezt így max a Panasonicnál kapnám meg hibrid fényképező/kameraként, a Sonynál nem.

[ Szerkesztve ]

(#82) #16820480 válasza #31733248 (#80) üzenetére


#16820480
törölt tag

Miről beszélsz, most komolyan...?

(#83) Matska válasza #16820480 (#78) üzenetére


Matska
senior tag

A háttérmosást próbálná magyarázni, csak megint minden mindennel keverve van, hogy jól jöjjön ki :DDD

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#84) 80hun


80hun
addikt

Fiuk már megint alma vs. körte vita :)

(#85) arn válasza #31733248 (#77) üzenetére


arn
félisten

Mivel turaobi lenne nalam, kisebb kellene, 28-35ig ok, f2 kornyeki. sonynal van vagyvagy:
Kalyhacso meretu fenyeros
Rossz rajzu olcso
nem tul fenyeros

Ami legkozelebb volt az elkepzeleseimhez, meg a 28 2.8, de nem tul fenyeros

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#86) madgie válasza Matska (#83) üzenetére


madgie
titán

A szempilla-DoF mozgóképnél annyira nem kívánatos, hovatovább én fotóknál is egyre többet rekeszelem az f1.2-f1.4-es fixeimet, mert nem árt, ha valami rendesen látszik is a képeken, nem csak egy techdemó.

De tudjuk, szonival mindig csak nyitott blendés, egyemberes igazolványportrét lövünk, Eye-AF-fel :D

(#87) arn válasza arn (#85) üzenetére


arn
félisten

Jah meg a 2.8 35, ami 2x annyi, mint a fenyerosebb fuji. Bocs, a 2.0 28ra gondoltam korabban - az nem tul jo rajzu. Kb fel eve neztem vegig a palettat, de nem igazan volt kozottuk megfelelo.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#88) Matska válasza madgie (#86) üzenetére


Matska
senior tag

Ismerős helyzet. Ha embereket fotózok, akkor jórészt családot, barátokat. Ha egynél többen vannak a képen, muszáj f2-f2.8-ig rekeszelni a 35-öst, hogy ha azt akarom, hogy senki ne vesszen a homályba.

https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

(#89) jlaudio


jlaudio
tag

Econ ha már mindenáron a Sony-t hasonlitgatod a Fujihoz akkor miért nem egy Sony APSC vázat hasonlitasz az XT-3-hoz? Minek egy FF vázat egy APSC-hez hasonlitani? Ennyi erővel az A7III is összehasonlithatnánk egy GFX 50-hez. :C
Hogy is áll a Sony az APSC fixekkel vagy a zoomokkal? Ja, hogy szarul, mert leszarja az APSC szegmenst?

(#90) hemaka válasza jlaudio (#89) üzenetére


hemaka
nagyúr

Sigma segít nekik azért rendesen, az új 56-os pl. egész kellemes darab és bagóért adják.

(#91) Stauffenberg válasza jlaudio (#89) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

De miért ne lehetne összehasonlítani? Az X-T3 sok olyan dolgot tud, ami nem csak az összes APS-C Sony vázon mutat túl, de az A7 III-on is.

Aki ügyet csinál a szenzorméretből az ne nézegesse az X-T3-at, lépjen szépen tovább. Aki viszont nem elsősorban ez alapján, hanem sok szempontot együttesen mérlegelve választ vázat/rendszert, az meg nyugodtan hasonlítsa össze, én azt gondolom, hogy egy jól felszerelt APS-C váz simán összemérhető egy kevésbé eleresztett FF-el.

Ez az FF-et csak FF-el, APS-C-t meg csak APS-C-vel összehasonlítási mánia vezet ahhoz a mentalitáshoz, hogy a nyugati piacon nincs is becsülete nem csak pro, de még haladó amatőr felhasználásnál sem semminek, ami nem FF.

(#92) #16820480 válasza Stauffenberg (#91) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk jól kitalálták a marketingesek még annak idején ezt a full frame elnevezést, ügyesen azt sugallja, hogy csak ettől kapod meg a teljességet, a többi csak kevesebb, hiányosabb lehet.

(#93) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Kicsit megkésett ez a teszt. Mostanra már úgy kb mindenki átrágta magát vagy háromszor az összes összehasonlításon, aki ezt a gépet vette célkeresztbe. Vagy már meg is vette hónapokkal ezelőtt. :D
YT-on is már lecsengésben van. Minden youtuber rakott már fel róla videót. Na mindegy, jobb később mint soha. :)

[ Szerkesztve ]

(#94) #31733248 válasza madgie (#81) üzenetére


#31733248
törölt tag

(#81) madgie

"Nem írhatom le, amit te szoktál, hogy mindenben a Sony a legjobb :D"

Írd le nyugodtan, de utólag ne az legyen, hogy csak miattam volt. :D

"Nekem kell" -ezen van a hangsúly.

(#82) sheratan

Azonos ekvivalens gyútávnál és nyitott rekesznél jelentős különbség lesz, attól függően, melyik obi mekkora szenzorra rajzol. A 800 eurós Tamron 28-75 f2.8 olyan háttérmosást eredményez a Sony A7-en, amit MFT-n egy 14-38mm f1.4-es obival kapnál meg, APS-C-n pedig egy 18-50mm 1.8-cal. Olyan meg nincs egyik rendszeren sem, de ha lenne, kérnének érte az Olynál 1 milliót... :D Zajban, dinamikában is jelentős a különbség.

Ráadásul minél több A7-et adnak el, annál alacsonyabbak lesznek az árak és annál nagyobb lesz a Sigma-Tamron-Samyang-Tokina kedve ahhoz, hogy újabb FE-obikat hozzanak ki.

(#88) Matska

"Ha embereket fotózok, akkor jórészt családot, barátokat. Ha egynél többen vannak a képen, muszáj f2-f2.8-ig rekeszelni a 35-öst, hogy ha azt akarom, hogy senki ne vesszen a homályba."

Nálam nagyon vegyes, de elég sok a portréfotóm.

(#90) hemaka

Három f1.4-es obit is kihozott a Sigma jó áron Sony APS-C-re, mind jó gyútávot adnak (16-30-56) és egytől egyig nagyon pengék. De én más Sigmákat is használok MC-11-gyel.

(#95) arn


arn
félisten

Plane, hogy a mai ujraszabott rendszerekkel es dobott obiparkkal mar semmi ok sincs arra, hogy ragaszkodjanak ezekhez a filmes meretekhez. Akarmekkora lehetne a szenzor, es vicc, hogy miert epp a ff a jo, ami afelett van az mar sok :) de se a gyartok, se a vasarlok nem mernek mar kilepni ebbol, amit majd 100 eve dobtak be a koztudatba.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#96) #31733248 válasza arn (#95) üzenetére


#31733248
törölt tag

Nem csak a full-frame gépek a jók, de zajban, dinamikában, mosodában (összefoglalva: a képalkotás terén) ott kapod a legtöbbet, bizonyos szempontból a legolcsóbban is. Hogy szükséged van-e erre, hogy rászánsz-e annyit, hogy szívesen viszed-e a többet nyújtó, ám nehezebb felszerelést, az más tészta. Mindenki máshol találja meg a számára optimálisnak tűnő ajánlatot.

(#97) PuMbA válasza Stauffenberg (#64) üzenetére


PuMbA
titán

Ezért nem teljesen pro gépek ezek, csak félig pro-k, mert ha megnézel egy focimeccset vagy egy Forma-1-et, akkor senki sem fényképezik ezekkel. A nagy tételben dolgozó pro-k csak 1DX-szel vagy D4, D5-tel fényképeznek.

[ Szerkesztve ]

(#98) arn válasza #31733248 (#96) üzenetére


arn
félisten

Ez bullshit... mindegyik rendszernel hozol egy kompromisszumot arban, meretben, stb. Max a kiherelt hianyos obiparkos canon, nikon, stb apschez kepest. A tobbi rendszer ugyanugy optimalizalva van a vaz, objektivmeretet es fenyerot illetoen, nem az van, hogy egy olyan obit tekersz ra, ami feleslegesen nagy es nagy kort rajzol, es vmi idiota fokusztavra jon ki a crop miatt. Az mft es a fujix is mashol huzza meg a kompromisszumot, max te mast keresel, de konnyen lehet, hogy masnak fontosabb a meret pl. De ott a gfx is, az mar miert felesleges? :) arra is szanhatsz tobbet, meg jobban tudja azokat az erenyeket, amiket mindig felhozol.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#99) madgie válasza PuMbA (#97) üzenetére


madgie
titán

A sajtósok nagy része önerőből biztos nem cseréli le a CaNikont, aki meg saját költségén sportfotózik, ott azért már előfordul, hogy Sony-t, Fuji-t, vagy éppen Olympust használ (mert a Forma 1 például az a műfaj, ahol elég frankó a Micro 4/3). A Sony meg a Fuji meg ugye olyat tud, hogy 20 fps-sel darál AF/AE tracking mellett, nulla blackout-tal, ami azért némileg túlmutat már a csattogós gépeken.

(#100) MrChris válasza PuMbA (#97) üzenetére


MrChris
nagyúr

Pont tavaj az F1 közvetítéseknél figyeltem fel először, hogy milyen sok Fuji gépes fotós volt a pilóták körül, főképp ott ahol kiszálltak befutó után.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.