Hirdetés

2017. január 23., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) fateless


fateless
(PH! kedvence)

Hú, jó volt olvasni az írásokat.
A magam 128kg-jával egyszer kölcsönkaptam barátom milliós országúti bicaját egy túrára, és ledöbbentem azon, hogy micsoda különbségek vannak kerékpárok között (párommal mi trekkinget használunk, nem csak aszfalton tekerünk, de 20 éve még volt egy régi országútim).
Azóta álmodok arról, hogy egyszer veszek egy rendes országútit is.
Jó tekerést a továbbiakban!

[ Szerkesztve ]

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#2) Dominó85 válasza fateless (#1) üzenetére


Dominó85
(PH! kedvence)

Igen, az ilyen olvasmányos cikkek nagyon motiválóak tudnak lenni. Én jelenleg 192cm mellett vagyok 110-112kg. Már csak a lábamat kell erősítenem és a hasamat ledolgozni. Ez utóbbi már most sem veszélyes szerencsére. Imádok tekerni, mert szabadnak érzi magát az ember és a menetszélbe belebuzul aki imádja. :C

Lenovo ZUK Z2 - ZUI 2.5DEV - 7.0 Nougat * Péter - 06302461862 * http://lenovo-k3note.blogspot.hu/ * 32GB microSD Class 10 UHS kártyák eladók - 3500Ft

(#3) Segal


Segal
(senior tag)

Azt a 105-ös szettet gyorsan ki kéne dobni belőle és lecserélni dura ace-re meg beletenni még némi carbont a kerékpárba és egész jó bicaj lehetne belőle. :DDD
Nekem Cannondale van. Így nézett ki amikor használtan vettem. KÉP
Mondjuk már én is elég sok mindent lecseréltem rajta ez közös tulajdonságunk :D
Pl a nyerget ettől elég sokan kivannak de én már megszoktam (nem az én kerékpáromról van a kép hanem a külföldi hírdetésből) KÉP

www.nokiaprogramok.hu

(#4) fateless válasza Dominó85 (#2) üzenetére


fateless
(PH! kedvence)

Oh, ne is mondd! A Bakonyban egyszer egy lejtő során utolértem egy 60-nal vánszorgó kamiont, csak nem mertem megelőzni, mert utána már kanyar jött. Ilyenkor lejtőn lefelé azért segít a nagy súlyom :)
Ausztriában viszont egyszer majdnem estem a nagy sebesség miatt egy kanyarban, akkor 50 feletti volt csak a sebesség, azóta inkább próbálok visszavenni. Bár eddigi legdurvább balesetem nem is a sebesség miatt volt, hanem egy kedves gyökér miatt a balatoni kör"út"on.

Míg hivatásos katona voltam, addig minden nap 3km futás két éven át, majd heti 2x10km futás és guggolás a társammal a vállamon megerősítette annyira a lábamat, hogy a futások közötti hétköznapokon a lábgéppel 300kg-mal sorozatoztam. Ezek segítenek megerősödni a biciklizéshez is. Egy baj persze azért van vele: minden nadrág szorul a vádlimon :D Mindenesetre ennek köszönhető, hogy most, 30kg túlsúllyal is simán bírom a biciklitúrákat. De azért terhes a súlyom. Pláne, hogy én "csak" 191cm vagyok. Most triatlonra akarunk készülni párommal, ha felépülök a térdműtétből (foci közben elrúgták), szóval most kevesebb kerekezés lesz és több úszás, mert azt ugyan minden nap csináltam több, mint 15 éve, de az már régen volt, most már talán el is süllyedek :)

Mondjátok: kezdésnek elég egy olcsóbb, 150.000-es bicaj? (Persze, tudom, picit drágábban mindig van jobb). Vagy hol érdemes használtan nézelődni?

[ Szerkesztve ]

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#5) blash válasza Segal (#3) üzenetére


blash
(tag)

Ez az alkatresz cserelgetes mania... Mindig bebizonyosodik, hogy vegul megerte volna a dragabb bringa. Sikerult ezt nekem is alatamasztanom.

Az irashoz egy megjegyzes, ha bringat fotozol, akkor gugolj le, mert az allva keszult kepen rosszabbul latszik a geometria, alkatreszek.

(#6) Segal válasza fateless (#4) üzenetére


Segal
(senior tag)

Használtan én itt nézelődnék.
Jó lehet akár egy 150k-s bringa is elsőnek csak a váza jó legyen mert azt úgy sem fogod fejleszteni míg minden mást lehet. Én ettől függetlenül nem ajánlom ezt az árkategóriát újba mert elég tragédia a felhozatal. Használtba már ki lehet fogni valami életképeset.
Az a vicc hogy az eddigi legnagyobb balesetem nekem sem lejtőn volt. Ott én is 70-75 között szoktam lefelé jönni (hármashatárhegy, ürömi lejtő, Gellért hegy, hüvösvőlgy, szépvölgyi út, Pilisszentkereszt stb) hanem egy teljesen sík úton ahol a mai napig nem tudom pontosan mi tőrtént mert elvesztettem az eszméletem (utána hazamentem :DDD ) söröztünk egyet cimborával majd másnap le dokihoz hogy szerintem eltőrtem a kulcscsontom (előtte egy másik esésnél a másik már törött) aztán röntgen után egyből zavart a kórházba a doki :(
Aki nem bírja a röntgen képeket az ne kattintson!!
törés
Műtét után
Tehát vigyázzatok magatokra és főleg a kulcs csontotokra az egyik legszemetebb törés.

www.nokiaprogramok.hu

(#7) blash válasza fateless (#4) üzenetére


blash
(tag)

#4 fateless
Mondjátok: kezdésnek elég egy olcsóbb, 150 000-es bicaj? (Persze, tudom, picit drágábban mindig van jobb). Vagy hol érdemes használtan nézelődni?

Peldaul, neha meglepo, hogy milyen dolgokat szereznek:
maxi-bike.hu/category/katalogus/kerekparok/orszaguti

Bringas aprohirdeto oldalak:
bolha.testbike.hu/orszaguti

apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/

De amugy vegyel egy Canyon Endurance AL 5.0-t 899+56 euroert es kenyelmes nyerget ra, vagy persze valamivel dragabbat, hogy kevesebb alkareszt cserelj le :))

(#8) Napfénysüti válasza blash (#5) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Összességében igen. Bár hozzátenném hogy ilyen kerékszettet nagyjából milliós árú gépektől raknak bele gyárilag.
Viszont két okom volt erre a cserélgetésre: kezdésnek nem volt komolyabb összeg hogy jobb gépet vegyek illetve mivel ez az első országútim így nem is akartam túl nagy pénzt beleinvesztálni. Ugye még akkor nem tudtam hogy mennyire jön be ez a fajta bringa. Amiket cseréltem rajta azok pedig eléggé érezhető fejlesztések. Persze az biztos hogy a következő majd már full karbon lesz hátha komfortban ad még jelentős pluszt.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#9) planbmokus


planbmokus
(senior tag)

Pont ennek a bringának a frissebb tesójával szemezgetek, amúgy is imádom a Focus-t, ő lenne a negyedik a gyártótól.
Ami engem érdekelne, hogy milyen súlyban vagy/milyen magasság mellett?
Illetve a függőleges/oldalirányú rugalmassága mekkora a váznak?
Ha jól nézem, akkor nyíl egyenes a lánc és támvilla is, gondolom jó merev a feneke?

ALL WE LOVE WE LEAVE BEHIND

(#10) fateless


fateless
(PH! kedvence)

Köszönöm a tippeket

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#11) Napfénysüti válasza planbmokus (#9) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

85 kg vagyok 173 cm mellé. Szóval nem éppen egy hegyimenő alkat. :D
Elég merevnek érzem ezt a vázat még kiállva, erőből tekerve sem tűnik úgy hogy csavarodna. Focusok amúgy jól szoktak szerepelni a külföldi tesztekben. Nekem anno szinte véletlen volt csak hogy tőlük lett ez a gép de a tapasztalataim után nagyon szívesen vásárolnék a jövőben is ettől a német gyártótól. :K

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#12) RexMaximus


RexMaximus
(tag)
LOGOUT blog

Jo volt ezt olvasni :). Egy kisebb kozsegben toltottem gyerekkorom jelentos reszet. Nyaron meg amikor jo ido volt rengeteget cangaztunk. Autos kozlekedes nemigen volt arrafele, legalabis nem tul jelentos (90-es eveg elso fele).

BMX utan nem sokkal egy orosz orszaguti bicajjal csapattam, majd egy francia orszaguti kerekpart kaptam. Oroszhoz kepest nagyon jo volt, kb 20-30km korben bejartam mindent vele :)

De mar reg nem bicajozok. Bent lakok a varosban itt nem fogok. Eleg amit az utakon latok.

Viszont turazgatni eljarnek vele. Terveben van, hogy parommal veszunk egy-egy szetett es eljarunk veluk csavarogni, ez az erzes azert idonkent hianyzik.

Par eve egy rokon bringajat kolcsonkertem es tekertem vele egyszer ketszer. Ezek az ujabb vasa sokkal jobbak a regieknel, legalabis azoknal amiket ismertem. Hasonlo habitussal probaltam tekerni mint ifjabb koromban es picit megijedtem, hogy milyen gyorsan megyek.

Sok elmenyt kivanok meg hozza :)

(#13) nalaca000 válasza Napfénysüti (#8) üzenetére


nalaca000
(kvázi-tag)

A karbon nem fog adni pluszt a kényelemre, sőt rontani fog rajta.
Viszont könnyebb lesz, merevebb és még pontosabban irányítható.

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#14) lsebestyen válasza nalaca000 (#13) üzenetére


lsebestyen
(PH! addikt)

:Y Már hogyne adna!

(#15) Napfénysüti válasza lsebestyen (#14) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Így van csak nem gagyit kell venni. Van ismerősöm aki aluról váltott karbonra és áradozott is mennyivel kényelmesebb. :K

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#16) lsebestyen válasza Napfénysüti (#15) üzenetére


lsebestyen
(PH! addikt)

Én acéllal kezdtem, majd full alu, és most alu váz + carbon villa. A full alu volt a legrázósabb, az acél komfortos volt, de nem volt merev, a mostani merev eléggé és komfortos is. A full carbon meg ugye még jobb. :K Most ugyanott (kátyúk, úthibák) a carbon villával jóval gyorsabban tudok menni, mert jobban csillapít.
Karbonból amúgy nincsen gagyi, az olcsóbb vázszettek nehezebbek mint egy mostani alu-karbon vázszett, kb ennyi a különbség, de hobbi célra azok sem rosszak.

[ Szerkesztve ]

(#17) Napfénysüti válasza lsebestyen (#16) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Gagyit úgy értettem hogy a belépő szintű vázak ahol több a gyanta a karbonszövet mellett esetleg a kínai noname vázak még. Azt szokták mondani az olcsóbb karbon vázak még nem feltétlen jobbak mint egy csúcs alu váz.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#18) Segal válasza Napfénysüti (#17) üzenetére


Segal
(senior tag)

Nyilvan megy felfele a minoseg es a kezdo carbon alig jobb a csucs alunal de hidd el jobb egy csucs carbon meg brutalis. Amit linkeltem kepet a full carbon kerekparomrol az meg brutalis. Ami meg sokat szamit az a carbon kerek de az tenyleg draga.
En mindenesetre tutira nem egy 105-ost vettem volna 350ert hanem hozzadobtam volna meg 50-80-at es egy hasznalt ultegrat vettem volna.

www.nokiaprogramok.hu

(#19) Napfénysüti válasza Segal (#18) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Miben jobb az Ultegra?
Elsőre használtban nem gondolkodtam. Amúgy teljesen elégedett vagyok a 105-tel, még sose hagyott cserben, jól és pontosan vált. Persze ehhez kellett némi finomhangolás.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#20) Segal válasza Napfénysüti (#19) üzenetére


Segal
(senior tag)

Bocsi csak melozom.
Tervezesbe. Mivel az ultegra a felsokategoriaba van tervezve csak nehezebb a dura ace-nel addig a 105 also kategoriaba indul. Ettol fuggetlenul egy eletre kiszolgalhat meg az is teny hogy folyamatosan szivarognak le a fejlesztesek az alsobb kategoriakba de en 100% hogy az ultegra mellett voksoltam volna.

www.nokiaprogramok.hu

(#21) Napfénysüti válasza Segal (#20) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Azért a 105 se épp alsó kategória. Egyel van csak az Ultegra alatt sőt az új már ugyanúgy 11 sebességes. Persze nehezebb ez igaz de amatőr versenyző szintre még egy 105 is elég lehet. Ettől függetlenül a következő bringám valószínűleg én is Ultegrával venném de csak azért mert ha már vázban lépek előre akkor szettben is legyen kicsit jobb.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#22) jettison válasza Napfénysüti (#19) üzenetére


jettison
(kvázi-tag)

Semmivel nem jobb. Nagyon sokáig pont ugyanannyiba került a 105 meg az Ultegra szett is. Ha tisztességesen karban van tartva és be van állítva, egy 9-es Tiagrával is gyönyörűen el lehet bringázni, ha meg valaki tesz rá, a legújabb DA is pontatlan lesz.

Ezek leginkább pszichológiailag jelentenek különbséget, de hogy nem leszel tőle 10mp-vel gyorsabb 10km-en az is biztos.

Engem inkább az zavart volna, hogy a fékek, hajtókar, stb. nem 105-ös, persze nyilván ezekkel az olcsóbb alkatrészekkel tudják ilyen áron adni...

(#23) Segal válasza jettison (#22) üzenetére


Segal
(senior tag)

Ha csak lecserelne a 105ot ultegrara biztos nem gyorsulna de egy gyarilag ultegraval szerelt kerekparon kb egy tucat alkatresz fejlettebb meg mint egy 105oson mig hasznaltan mint irtam csak kb 50-80al tobb. Szerintem siman jobban jart volna de ez csak maganvelemeny.

www.nokiaprogramok.hu

(#24) Napfénysüti válasza jettison (#22) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Igen amiket említettél ott sajnos spórolnia kellett a gyártónak hogy olcsóbban adhassa. Talán a fékek azok amik lehetnének valóban jobbak viszont a SwissStop fékpofák jelentősen javítottak a fékerőn. És ugye még az Alpokban is volt szerencsém tesztelni hogy milyen az egész bringa. :)

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#25) maximilian4


maximilian4
(őstag)

Jó írás! :)

(#26) Jester01


Jester01
(PH! kedvence)

De mintha mostanában nem használnád ... persze, akkor kopik :)

Jester

(#27) jettison válasza Segal (#23) üzenetére


jettison
(kvázi-tag)

Használtan nyilván jobban megéri anyagilag bringát venni, ez nem is kérdés.

(#28) nalaca000 válasza lsebestyen (#14) üzenetére


nalaca000
(kvázi-tag)

Igazad van. Utána olvastam a témának. Hülyeséget írtam.
Elnézést.

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#29) joysefke válasza Segal (#3) üzenetére


joysefke
(PH! addikt)

Azt a 105-ös szettet gyorsan ki kéne dobni belőle és lecserélni dura ace-re meg beletenni még némi carbont a kerékpárba és egész jó bicaj lehetne belőle.

Először azt hittem viccelsz, de végigolvastam a hsz-eket és rájöttem, hogy ezt te tényleg komolyan gondolod, te jó ég :))

(#30) planbmokus válasza Napfénysüti (#11) üzenetére


planbmokus
(senior tag)

Zsír!
175/86 vagyok, viszont alapvetően MTB-s, régebben 4X/DH-t toltam, most maratonozgatok, ezért alapvetően nem kedvelem a nyurga/nyekenyóka cuccokat.
Egyre jobban tetszik ez a Culebro!
Illene a jelenlegi Black Forest 29R 1.0 mellé!

ALL WE LOVE WE LEAVE BEHIND

(#31) Fáraó


Fáraó
(őstag)

Grammániások kérdése: Hány kiló? :)

VIGYORRRGAZMUS.....

(#32) Napfénysüti válasza Fáraó (#31) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Pontos mérésem nincs, gyári adat 9,1 kg pedál nélkül. Most saccra olyan 8,5 kg környékén lehet.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#33) mdav88


mdav88
(tag)

Egy rendes, használható bringa régen sem volt olcsó, és ma sem az. Hobbisták nyugodtan számolhatnak a minimálbér másfél-kétszeresével. Természetesen ezt a leendő felhasználási mód erősen befolyásolja.

Sajnos kevesen látják be, hogy ez már régen nem a közlekedésről, hanem a mozgásgazdag életmódról szól és még mindig sajnálják rá azt az összeget, amit egy-két évente el tudnak költeni pl mobil kütyükre. És persze sokkal kényelmesebb a nagyáruházak kínálatára hagyatkozni mint (normális!) szaküzleteket felkeresni.

[ Szerkesztve ]

(#34) nemlehet válasza mdav88 (#33) üzenetére


nemlehet
(senior tag)
LOGOUT blog

Vagy csak esetleg nincs igény egy 350k-s bringára mindenkinél. Ahogy nem mindenki ingázik 5-6k km-t hetente, ergo megfelel neki egy swift is, úgy lehet nem mindenki teker 10-50-100 km-t verseny tempóban.

Nekem egy aluvázas montim van, mert amerre járok egyrészt szar az út, másrészt szoktam csavarogni terepen is a Pilisben. Ki tudnék fizetni egy drágább országútit, valóban napi szinten legalább 2 percet megspórolnék vele, de egyszerűen nincs igényem rá, mert nem szeretek aszfalton sokat tekerni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#35) Napfénysüti


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Készítettem ma egy képet a jelenlegi állapotról, a cikkbe is betettem:

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#36) CounterBoci


CounterBoci
(senior tag)
LOGOUT blog

Jó volt olvasni a cikket. Karbon témához néhány gondolatot, mivel szakmába vág. Ez egy acélnál négyszer erősebb anyag, töredék súlyban. Hajlító igénybevételre soha nem fárad el, rezgéseket rögtön kioltja, zseniális. A gagyi és a jóval drágább között inkább a fejlesztésre szánt pénz mértéke a mérvadó, már ha gagyinál van olyan. Azért drágább, mert úgy fejlesztik ki, hogy az pont olyan erős legyen, amilyen kell, úgy komfortosabb. Hajlékony, ugyanakkor erős, ahol kell merev. Mindezt a rétegek számával és azok szálirányával érik el, nem a gyanta vastagságával. Mikor a ferdeszemű ezt lemásolja, fogalma sincs hány rétegből áll, milyen a szálirány, stb. Jó eséllyel adott formát, csak vastagabban megcsinálja, hogy biztosan ne törjön el. Súlyban csak grammok, de olyan feleslegesen erős lesz, hogy nem lesz jobb, mint az alu.

Szerk.: kínaiak olyan objektívekkel járkálnak kiállításokon, ami be is méretezi az alkatrészeket pl. Volt már rá példa, hogy lemásolták a gépünket és volt pofájuk felkeresni minket, hogy megépítettük, de nem jó, nem-e segítenétek? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#37) nalaca000 válasza CounterBoci (#36) üzenetére


nalaca000
(kvázi-tag)

Azért ez durva.

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#38) Napfénysüti válasza CounterBoci (#36) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Csúcs vázakatat már ilyen 60 tonnás szakítószilárdságú karbonból is készítik bizonyos részeken. Azért az nem gyenge. :Y

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#39) CounterBoci válasza Napfénysüti (#38) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)
LOGOUT blog

Az is olyan 2 négyzetcentiméter keresztmetszet mindössze. Nyilván csavarás-hajlítás éri jobban a vázat, de milyen jól hangzik 60 tonna :)

(#40) Napfénysüti válasza CounterBoci (#39) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Na igen, az oldalirányú ütéseket már az se tolerálja.

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#41) Segal válasza Napfénysüti (#40) üzenetére


Segal
(senior tag)

Szerintem a leggyengébbre a váltópapucsot tervezik mert azt csak a saját márkánál veheted és olyan pofátlan árat lehet érte kérni amennyit nem szégyellnek...
Tiszta vicc hogy kevesebb fém van benne mint egy konzervnyitóba és mégis mennyibe kerül...

www.nokiaprogramok.hu

(#42) Napfénysüti válasza Segal (#41) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Azt amúgy nem lehet legyártatni utólag? Bár lehet úgy nem is lenne olcsóbb mint az adott márkától venni. :F

Més que un club! Honda Civic VTi - Focus Culebro SL 2.0 (Campagnolo Zonda wheels)

(#43) Segal válasza Napfénysüti (#42) üzenetére


Segal
(senior tag)

Bármit le lehet gyártatni utólag meg tutira lehet utángyártottat is kapni de ha nem stimmel tökéletesen az alkatrész valahol akkor nem fogod tudni visszatenni a kereket vagy lehet hogy vissza fogod tudni de akkor meg sanszos hogy újra törik. Márpedig az előszeretettel viszi magával a váltót is. Emléxem az első váltópapucstörésemre ami akkorát rántott a hátsó váltomon (dura ace 7900) hogy eltörte benne a kanalat meg az alsó fogaskereket...
Új árára ne is keresgéljetek a 7900-asnak elég horror úgy ált meg 40-be a költségem hogy én kerestem használt 7900-as váltót, vettem a váltópapucsot (mert nyilván nem a márkaszervízbe csináltattam meg egy vagyonért hanem ott ahol 100 éve ismernek és alsó hangon egy komolyabb bicaj árát otthagytam már szervizelgetésként) és bowdent is cserélni kellett (érdemes volt)
KÉP

www.nokiaprogramok.hu

(#44) jettison válasza Segal (#43) üzenetére


jettison
(kvázi-tag)

És mitől tört el a váltótartó?

(#45) CounterBoci válasza Napfénysüti (#42) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)
LOGOUT blog

Le kell méretezni és egy lézervágó cég kivágja lemezből pár ezresért. Nem tudom milyen kell, kivételek mindig vannak, a legtöbbnél kivitelezhető.

Segal azért ez még mindig egy bicikli, nem agysebészet. Nekem a váltómat úgy szakította le egy gally erdőben, hogy nem maradt menet a vázban. Gyorsan kellett, felfúrtam mindent nagyobbra kézi fúróval, átmenőcsavar, anya oszt' kész. Azóta is úgy van és precízen vált. Ez csak műszaki beállítottság kérdése, nem agysebészet. Ha meg akarnám csinálni keresnék egy lapos vasat amilyen kell, flexel kivágnám, két lyuk furat bele pisztolyfúróval és kész. Esetleg három, ha a rugót is bele kell akasztani.

(#46) Segal válasza CounterBoci (#45) üzenetére


Segal
(senior tag)

A carbon kerékpáromon megnézném miket fúrnál :D Én ezt gányolásnak hívom. Erre is van példám amikor a stucniba az imbuszos csvar menetét elnyírtam... Itt nálam is a fúró segített de nem tettem bele egy hosszabb csavart anyával pedig meg lehetett volna így is csinálni hanem vettem egy másik stucnit.

jettison: Ez piszok jó kérdés volt a mai napig nem tudom :F Mondjuk az tény hogy egyik kerékpáromat sem kímélem... A monti mondjuk egész jól bírja az országuti már kevésbé :DDD

www.nokiaprogramok.hu

(#47) jettison válasza Segal (#46) üzenetére


jettison
(kvázi-tag)

Ez egyáltalán nem normális dolog, hogy csak úgy ok nélkül eltörik. Nekem 10 év alatt 1x sérült meg, akkor is azért, mert elütöttek. A gyors megoldás nekem is laposvasból gyártott darab volt, amíg meg nem érkezett a pótalkatrész.

A kép alapján nagyon úgy néz ki, hogy felcsavartad a hátsó váltót, mert az h szimplán eltörik a váltótartó, még nem indokolja, hogy ripityára törjön a kanál. Felcsavarni rendszerint emelkedőn szokták azok a kollégák, akik nem állítják be a határoló csavarokat és beváltják a váltót a küllők közé. Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy egy olcsóbb szett is kiválóan működik, ha be van állítva, ha pedig nincs, akkor mind1, mert úgyis rosszul fog működni.

Egyébként a váltótartónak pont az a lényege, hogy eltörjön, ha abnormális terhelés éri a hátsó váltót, ezzel megóvva a vázat, hogy csak egy filléres alkatrészt kelljen cserélni.

(#48) CounterBoci válasza Segal (#46) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)
LOGOUT blog

Többek között helikopter rotorlapátokat gyártunk karbonból, attól sem ijednék meg, ha eltörik a vázad ;) :R

(#49) Segal válasza jettison (#47) üzenetére


Segal
(senior tag)

Nem én állítottam be hanem szervíz és vagy 1000km-en semmi baja sem volt pedig váltottam vele milliószor. A nagyobb baj hogy semmi előjele sem volt pl rossz váltások, kattogó hang vagy egyszerűen bármi egyszerűen az egyik váltás után kész, papucs és kanál törés.
Mindegy már túltettem magam rajta és van egy újabb relikviám itthon :DDD

www.nokiaprogramok.hu

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.