Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) flashpointer


flashpointer
őstag

Azert kesobb apa kaphat valami elvezetest is ne csaladi atlagautokban ugralva kelljen leelni az eletet, az tul rovid ehhez : )

(#2) tescodr


tescodr
tag

Miota gumiskent dolgozom, láttam annyi fordot hogy ha ingyen adnák sem kellene... Az meg hagyján hogy a 2 éves új autóról málik le a lakk,de a vicc hogy rozsdásodik is akár hogy kezelik... Ráadásul nem ritkák a random motor problémák, amik a semmiből teremnek elő, remélem te nem futsz ilyenekbe bele. Én 2 honapja vettem életem első autóját, vittem nepper cimbimet, ő volt a legnagyobb ellenzője annak a fiat stilonal amit kineztem, de mikor körbe néztük azt mondta vegyem meg de mihamarabb: vetelar atirassal honosítással: (olaszból jött) 700.000 cserébe amit kaptam:120.000km-et futott garantáltan új gumik, hibátlan külső, friss műszaki,2 zónás digit klíma, city szervó, elektromos ablakok/tukrok mindenhol szerintem jól jártam. Eddig amit bele invesztáltam az kb 50.000 vezérlés csere+olaj és szűrők.

(#3) Somatom válasza tescodr (#2) üzenetére


Somatom
veterán

Mindenkinek más a fixa ideája. Az enyém az, hogy olyan ország gyártmánya felejtős, ahol szieszta van.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4) flymi válasza tescodr (#2) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Az elektromos ablakok, tükrök, kétzónás digit klíma az ebben is pipa.
Na, mindjárt folytatom az irományt... Pénteken megyek majd a kocsiért, azt bánom kicsit, h nem csináltam pár képet, mikor még felemelve volt. Nem tudom kit mennyire rettentett volna el a látvány. Nem igazán tetszettek a lógó, törött műanyag védő elemek. De motorikusan eddig rendben van. Remélem sosem hagy cserben. Általános vélemény alapján a focusok elég megbízhatóak. De majd az idő mindenre fényt derít.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#5) tescodr válasza Somatom (#3) üzenetére


tescodr
tag

Nem fikázni akartam persze ízlés kérdése, én sem akartam fiatot venni de a forma a felszereltség és a kényelem győzött, sajnos a mostani fordokkal komoly gond van, pedig nekem is tetszettek volna...

(#6) Somatom válasza tescodr (#5) üzenetére


Somatom
veterán

Az olaszok stílusérzéke megkérdőjelezhetetlen. Giugiaro, Pininfarina, Bertone stb. Csak az a fránya AS szabvány szerinti gyártás ...

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#7) Ramirex


Ramirex
csendes tag

Sajnállak, volt egy Ford Escortom 1994-es évjárat. 2011-ben annyira szétrohadt, hogy bontó. Apám 1991-es Volvo 460-asát mai napig használom és még nem rohad :). Motorikusan szinte az összes kocsi jó, ritka, hogy a motorral gondok vannak. A kasztni megy tönkre, meg a motortérben az apróságok. Ez a tapasztalatom. Ford az rohad. Ha jót akarsz mond vissza. Volvo, Suzuki best buy.

[ Szerkesztve ]

(#8) gabor9991 válasza flymi (#4) üzenetére


gabor9991
őstag

Először szeretném leszögezni, nem bántó szándékkal írom a következőket!
Ezeket én már megcsináltattam/kifizettem, tapasztalatból írom.
Azt mondtad, 1M fölé nem szándékozol menni árban átírással együtt, szóval az alábbiakat még számold bele:

Azt írod, az egész hátsó futóműben szilenteket kell cserélni, megnézted mennyi ennek a szettnek az ára?
Plusz munkadíj.
Független szervizben 100k körül van a komplett mutatvány, annyira össze vannak rohadva a csavarok, hogy gyakran csak lánggal melegítve lehet őket megmozdítani.Plusz munka után kell egy futómű állítás elöl-hátul.
Ha az első lengőkarokban a nagy szilent is szakadt, ott is lánggal kell melegíteni a lengőkar nagy csavarját, meg az első szilenteket is érdemes megrendelni ekkor már mert melegítéskor egyszerűen elég.Ha a gömbfej is lóg akkor egyszerűbb komplett lengőkar cserélni.Ez se olcsó javítás.

Főtengely szimering ereszt :) , az egész motorteret szét kell kapni hozzá, kell célszerszám a főtengely rögzítéséhez a vezérműtengelyek pozicionálásához, kell célszerszám a hosszbordás szíjak felszereléséhez is, kell új főtengely szíjtárcsa csavar összeszereléskor soha nem szabad a használt megnyúlt csavart visszaszerelni bármit is mond a szerelö, de 3 méretben gyártották ezeket és még alvázszám alapján se lehet előre tudni melyik méret van benne, csak akkor tudod meg melyiket kell megrendelned, amikor kivette a szerelő azt ami benne volt.
Ja, a szimering csak egy ezres, a munkadíj meg a sokszorosa.
Ha ezeket mind megcsinálod akkor hol is vagy az 1M-hoz képest?Ezt remélhetőleg belekalkuláltad alkudozáskor :)
Ezek után még van egy rakás törött műanyag a kocsi rozsdás alján, amit alvázvédelemre kell vinni...plusz körbe volt fújva.Sok a gittelés alatta?Vagy csak egy sor festés ment rá?400 mikron fölött már nem csak esztétikai volt a sérülés.Oszlopok, küszöbök, nyúlványok is voltak fújva?Övfeszítő patron és az övek gyártási ideje stimmel a kocsi gyártási idejével?Oldalüvegek gyáriak?

Tudnék még kérdezni, mit érdemes megnézni, nem szabad elkapkodni a vásárlást, rengeteg eladó kocsi van.

A vezérműszíj csere pedig sehogy nem jön ki nekem miért volt 200 ezernél cserélve, 8 év vagy 160ezer km után kell cserélni de ugye nincs még 16 éves a kocsi hogy a 2. 8 év is eltelt volna.

[ Szerkesztve ]

(#9) Pete55555


Pete55555
addikt

Fúúúú gyerekek. Cikket és kommenteket is olvasva...

Ez egy 13 éves autó. 1M alatt.

Legyen új? Vagy mit akartok? Beszarás komolyan.

(#7) Ramirex
Ja, mert a Suzuki nem rohad. Ja, de.

A Volvo meg egész más kategória. Megvenni, és fenntartani is.

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#10) bitpork válasza Pete55555 (#9) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

De jó h nem nekem kellett ezt leírni...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#11) Tikakukac válasza Pete55555 (#9) üzenetére


Tikakukac
titán

Attól függ.

Én az ősök kocsiját is próbálom olyan szinten tartani 13 évesen, hogy az lehetőleg tagadjon le 10-et. Hogy ez gond vagy baj-e, azt eldönti mindenki :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#12) Ramirex válasza Pete55555 (#9) üzenetére


Ramirex
csendes tag

1 millióért ezerszer jobb Suzukit veszel

(#13) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Az autó ha jól rémlik Tárnok környékén teljesített szolgálatot.
Gyanítom, h sokszor jártak vele pesten, ami olyan mintha olaszban vagy franciában használtàk volna. Ajtó rányitasok, felületi sérülések tömkelege, karcok. A váltógomb, a szoknya viszont szép.
A vezető oldali küszöbről lekopott a festék, talán veszkó csizmás volt a tulaj. Fékpedál gumi elkopott. Az ülés széle egy jó 10 centis részen elkezdett felfesleni, de még egyben van, a szivacs ép. A kormányon is latszik, h nem pályás autó volt.
Sajnos nem tudtam lejjebb alkudni az árat. Jött a szokásos szöveg (gondom én), h 10 másik érdklődő is van. Ja, de csak én voltam ott. Ugye. Egy és negyed millióban ha megáll a vége, akkor már ki leszek békülve vele. Ennyit szántunk rá egyébként mindennel együtt. (Autó+szerviz+átírás+javítások).

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#14) Pete55555 válasza Tikakukac (#11) üzenetére


Pete55555
addikt

Attól függ.

Költeni kell rá? Igen. Megéri? Befektetésnek biztos nem, de neked lehet megéri, mert van egy jó állapotú autótok ami elvisz A-B-be, probléma nélkül. Nincs ezzel semmi gond, de ne csodálkozzukn már, hogy egy 10+ éves autón uram bocsá' szilenteket kell cserélni.

A gond ezzel van:
"A tetőn egy apró horpadás, a jobb tükör műanyag burkolata a csücsökben törött. Hajjaj, szaporodnak a bajságok, nem is annyira kiváló állapotú?! Itt már kezdtem kicsit idegeskedni, de eddig semmi komoly."

Igen, így van, itt már el kell kezdeni idegeskedni.

Érted. Egy 13 éves autón van hiba. ÚRISTEN!!!
Hiszen azt írták kiváló állapotú. Akkor ennek olyannak kellene lennie, mint az új!!!

Legjobb: Haver szerelő azt mondja ne vedd meg. Oké haver, akkor te mit vennél meg? ;)
250.000-ről (vagy 350) 120-ra visszatekert VW Golf kombi PDTDI-t? Ügyes vagy, ülj le 1-es.

(#13) flymi
Előre mondom, félre ne érts: Nem mondom, hogy szart vettél. Persze majd hosszú távon fog kiderülni, de alapból nincs ezzel gond, hogy költeni kell rá. Minden használt autóra kell. 10+ évesre pláne.
Az a jó ha már vásárláskor tisztában vagy a legtöbb gondjával. Majd szépen rendbe rakjátok, és jó kis családi gép lesz. Csak ne kapjatok már szívinfarktust 1-2 horpadástól, meg szilent cserétől.
Örülj, hogy a vezérlést kicserélték benne. Nem csak maga a tény miatt, hanem mert ezek szerint azért valamennyire volt törődve az autóval.

(#12) Ramirex

1000x inkább egy ilyen focus, mint egy "1000x jobb suzuki".

(Nem szívlelem a Suzukikat, ez van. Lehet vele egyet érteni, meg nem, de nem fog változni a véleményem)

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#15) Tikakukac válasza Pete55555 (#14) üzenetére


Tikakukac
titán

Annyiban más a helyzet, hogy ez egytulajos kocsi, szalonból. Egy használt autó megvásárlása akkora hatalmas kérdőjelet verne a buliba, hogy ez amíg nem lesz GTK, addig fent kell tartani. Ha bármire cserélnénk abban is elmenne ugyanennyi alkatrész, akkor meg minek :B

A kérdés inkább az ki mit mondott és fogalmazott, én itt látom a gondokat.

Ezen én is szoktam pörögni, amikor használt cuccok veszek. Ha én azt mondom az eladó cuccom karcmentes, akkor karcmentes. Nincs olyan, hogy x éves és hát van rajta hiba, mert használt. Karcmentes. Pont. Kész. Satu. És szokott is nézni xy mikor eladok valamit, hogy bzdmeg, ez olyan, mint az új. Mert mit vártál? Azt mondtam, hogy olyan, akkor meg?

Ha a kocsin az eladó szerint nincs horpadás, törésmentes, akkor ha odamegyek és törés meg horpadás van rajta, akkor azzal fogok indítani: figyelj, ezt mondtad? Ezt. Hazudtál? Igen. Ha kezdődik a pingvin akkor kezét csókolom. Húgomnak most a teló vásárlása volt ilyen. Nehezen viselem, amikor valami nem stimmel. Azt szintén, ha 3 ember látja a karcokat és nyomokat és le van tagadva, hogy nem, nincsenek. Ezektől falra mászok. Tessék szépen elmondani mindent. Ha eltér a default állapottól, írd le, fényképezz, mondd el. De ne kamuzz és mismásolj. Undorító.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#16) flymi válasza Pete55555 (#14) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Persze tisztában voltunk vele, h költeni kell egy használt autóra, csak nem mindegy, h mennyit és miért/mire.
Esztétika sosem volt elsődleges, legfontosabb az volt, h motorikusan rendben legyen és ne legyen szétrohadva. Nincs is. Karcos? Rosseb ottegye. Horpadásos, javításos a kasztni? Az lenne a fura és gyanús, ha nem lenne az. Persze meglepett minket, h körben ilyen. A szervizes srác aki átnézte azt mondta ettől látott már mérföldekkel rosszabbat is, ez azokhoz képest tűrhető. Alvázvédelemmel elsőre 60 Mátyással riogattak, de meg lehet azt oldani egy huszasból is. Állítólag.

1250e volt kalkulálva mindenre. 1050e átírással a gép, 20+5e az alvázvéd és az olaj első körben. Utána a hardverek 60e-ért. Még mindig maradt 125e munkadíjra, a műanyag elemekre alul, egy tükör burokra, új emblémára, egy polírra, esetleg még egy új akksi is bele fog férni ha kell és egy kanna benzinre vész esetére.

Mankó pótkerekes, a csomagtér meglepően tiszta, a roló (kalaptartó) szép. Annyit tudtunk meg még a kocsiról, h a tulaj nemdohányzó volt és kutyát/kutyákat vitt kiállításokra országon belül és az osztrák sógikhoz. De ez olyan infó, ami lehet mese is. Ki tudja...

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#17) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

vettél egy rozsdaboglyát sokkal többért, mint amennyit rá akartál szánni, ahelyett, hogy megnéztél volna más autókat is. pl. nekem van egy g astrám is, 19 éves, az ennyi idősen egyáltalán nem rohadt. most is csak egy küszöbcsere volt rajta. és a többi alkatrésze is rendben van.

3f szabály: fordot, franciát, fiatot, opelt soha :P már úgy értem, az új opeleket, mert azok franciák. a régiek rendben vannak.

"Esztétika sosem volt elsődleges, legfontosabb az volt, h motorikusan rendben legyen és ne legyen szétrohadva.": a motor hibáit nagyságrendekkel egyszerűbb javítani, mint a kasztnit. tehát elsősorban ne legyen rozsdás, másodsorban legyen jó a motor.

egyébként pedig innen-onnan vásárolt autónál nem vezérlés cserével kezdeni az álmoskönyvek szerint nagy szervizszámlát jelent.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) flymi válasza bambano (#17) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Szerintem meg keretösszegen belül vagyunk. Vázoltam. Persze féláron jobb lett volna megvenni, ezt belátom.

3F "szabály" szimplán hülyeség. A francia autók is jók motorikusan, csak az elekrtonikájuk egy határ fos.

Motor-kasztni sorrend is jó, de fordítva is. Szerintem nem lényeg melyik a dobogós.

Vezérlés mint említettem megvolt, van még benne pár ezer kilométer. De azt is meg lehet oldani 30 párezerből, de csak azért h te jobban aludj éjjelente most nem fogom meglépni. :P

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#19) flymi válasza bambano (#17) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Írtam, h G Astra kombi is alternatíva lett volna, de sajna nem volt a közelben egy sem. Vagyis de, csak 1.2-es dízel, az meg felejtős.
Meg láttam már egymás mellett Astrát és Focust, hát... Ha szépségverseny lenne utóbbi nyerne. Talán csak mk1 focus nem, az összekaszabolt műszerfal miatt. Az opel egy faék. És sosem kop el.
F Astrán tanultam anno vezetni, szerettem, de kiöregedett az a széria és nincs benne annyi biztonsági extra. Ebben a most vasárolt ótóban van abs, légzsákok tömkelege, ebd/ebv, wtf, stb...

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20) icemad válasza flymi (#19) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

A privát lízing nem merült fel lehetőségként?
Akkor csak tankolni kell...

[ Szerkesztve ]

(#21) Mi5u válasza icemad (#20) üzenetére


Mi5u
tag

Aki ebben a (ár)kategóriában gondolkodik, az nem feltétlenül akar/tud kifizetni majdnem hatszámjegyű összegeket havonta.

flymi: "A francia autók is jók motorikusan, csak az elekrtonikájuk egy határ fos." - ez régen igaz volt, de a legtöbb francia autóban a Valeo mellett már a Bosch szállítja a vezérlőelektroniká(ka)t. A kábelköteg meg nagy valószínűséggel Made in Hungary. Az autóipar már nem az mint 10-20 éve.

[ Szerkesztve ]

(#22) icemad válasza Mi5u (#21) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Én is így voltam vele. Azután leültem, összeadtam minden összeget, amit az elmúlt 4 évben kocsira költöttem. (biztosítás, casco, útadó is beleértve) Mindegyik autóm 10+ éves volt. Ha 4 évvel ezelőtt kötöttem volna egy privát lízing szerződést, most ugyanott tartanék anyagilag. Csak akkor most egy 4 éves kocsiban ülnék, ami teljesen rendben van.

(#23) Mi5u válasza icemad (#22) üzenetére


Mi5u
tag

Nagy a "bekerülési" költség. Aki tizenéves autóban gondolkodik, annak ritkán van ennyi tartalékban.
A példát egy hasonló saját autómra kalkuláltattam.

[ Szerkesztve ]

(#24) icemad válasza Mi5u (#23) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Oké, de úgy látom ez rendes lízing. Privát lizingnél nincs önerő. Vagy ha van is, akkor sem ennyi.

Én ilyesmire gondoltam: [link]

[ Szerkesztve ]

(#25) Mi5u válasza icemad (#24) üzenetére


Mi5u
tag

Privát lízing. Az akciósnál is majdnem 1 millát ki kell csengetni, és 50 felett van a törlesztő.

Amit linkeltél, abban is már egy normál méretű autó(Rapid), normális motorral és felszereltséggel majdnem 100k HUF havonta.

[ Szerkesztve ]

(#26) Evil Snowman


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

Hát nem tudom. Olvasva a bejegyzésedet több kérdés is felmerült bennem.

1. Ha max 1 millám van autóra nem biztos, hogy egy olyat nézek, amiről kb tudható, hogy a normálisabb darabok 1,3-tól indulnak. Újonnan sem volt annyira olcsó egy kombi fóka, ha használt jó állapotút akarsz, akkor arra sajnos több pénzt kell szánni. Ellenkező esetben olyan állapotút kapsz, amit vettél.

2. Tudomásul kell venni, hogy egy autóra mindig lesz költség. Na már most, ha azon fellélegzünk, hogy egy átvizsgálást megúszunk 15 helyett 3-ból, akkor neeeeem igazán érzem úgy, hogy autót kéne tartani. Ugye a kötelező is pénzbe kerül, súlyadó is, benzin is. HA más nem nyárra illene egy szett nyári gumi, amiből egy jobb minőségű sem olyan olcsó.

3. Saját példámból kiindulva. 2015 novemberében vettem egy autót 850ért. Esztétikai hibák voltak rajta, de mechanikusan (motor, váltó, fék, futómű) hibátlan volt. Azóta eltelt 3 év és lassan a komplett árát bele locsoltam:

A fentieken kívül még vár rá egy alvázvédelem meg egy szélvédőcserével egybe kötött tető javítás, mert elkezdett pörsenni, így elébe megyek a későbbi problémának.

Tudomásul kell venni, hogy az autótartás költségekkel jár, sajnos ezt sokan nem kalkulálják bele, amikor beleugranak egybe.

A fentiektől függetlenül sok örömöt kívánok az autóhoz, bízom benne, hogy a kötelező dolgok cseréjén kívül nem fog más extra kiadással "megörvendeztetni".

(#27) Hannibhál


Hannibhál
őstag

13 évesen ezek a hibák nem is vészesek:)
Nem rég lett nekünk is párommal kocsink, és SZINTÉN Ford, méghozzá egy 2004-es 1.4es 80pacis Fiesta(mk5/mk6?) klímával, bőr kormánnyal, cd-s rádióval , 113000km-el, szervizkönyvvel 725e-ért.. Teljesen jól működött, igaz be kellett bikázni, de ez érthető volt, miután közel 1 hónapot kint töltött beindítatlanul a januári-februári -10 fokban, 3adjára kis járatás után már nem kellett bikázni.
Szerelő ismerős nézte meg, azt mondta tökély az autó, megy is, klíma is 3-4 s s küldi az áldást, jól húz, jó hangja van, motortér tiszta volt(kis por de annyi kell), alul nem néztük(hiba jepp), belül szép tiszta karbantartott volt, semmi folt vagy ilyesmi, feleségnek volt rohangászós autó zalaegerszeg mellett(8km-re hordta a gyerekeket nap mint nap, így hihető volt a km is, 3 hóna múlva kérdeztük le, mikor már megvolt, de rendben volt az adatbázis szerint). Kisebb karcok, egyszer megvolt nyomva a csomagtartónál hátul de javítva lett(ha nem mondja észre sem vesszük...), illetve lassan vezérléscserés lesz.
Ennyi infónk volt, megvettük s azóta is fasza:) Annyi hibája? volt, hogy 1500 alatt egyet-egyet rángatott nagyobb gázadásnál, de ha finoman feltoltam 1500ig s onnan gyorsítottam akkor már nem. Ez később javítva lett gyújtótrafó és kábel cserével:)
Amit eddig költeni kellett egy tökéletes autóra:
- új nyárigumi(amit adtak hozzá 9 éves volt) - 50k
- első fékbetétek s féktárcsák cseréje(hülye voltam, mert a fékbetét elkopott s vitte magával a tárcsát is) -38k (skoda márkaszerviz textar minden)
- Izzók, akksi(tartalékba a télre), dísztárcsa, átnézés, kötelező, átírás, súly - ~65k
- Nagyszerviz (vezérlés, -olaj,-szűrők(lég, pollen, olaj), hátsó pufferek, fékolaj, kipufogódob felfüggesztés(mint később kiderült le volt szakadva), illetve ezekkel együtt műszaki vizsga is, valamint a fentebb említett gyújtótrafó és gyújtókábel csere) - 200k (skoda márkaszerviz)
- Most van még egy nyöszőrgő hang, ami száraz időbe jön ki, vagy szilent vagy kerékcsapágy lesz, egyenlőre szerelőt keresek hozzá:)
Ez összesen 353k.
353k egy 14 éves autóra. Hadd ne mondjam mit kaptam a fejemre, hogy ennyit ráköltöttem, de ezzel az autóval nyáron lementünk Kecskemétre oda vissza egy hétvége alatt, közbe másfele is 3an, több mint 1500km-t belepakolva, s március óta összesen 13k km-t mentünk vele párommal, s mindig pöcre indulva, boldogan teszi a dolgát, nem beszélve arról, hogy milyeneket lehet vele csapatni, főleg városba:) (rekordom 155 vele, egy elhagyatott úton, sehol senki még mielőtt elkapnak)
Szóval a lényeg: Nekem a lelki nyugalmam, értem ez alatt, hogy ha most azt mondanák, menjek el vele németbe vagy angolba, ami oda vissza kb 5k km-ert jelentene, szó nélkül nekivágnék ezzel a kocsival(persze fosnék, de csak azért mert külföldön még nem vezettem XD).
És igen a nagyobb munkák márkaszervizben voltak, na ezért azóta is kapok a fejemre, de még miket....
Ebbe inkább nem megyek bele, de elégedett vagyok velük, jól megcsinálták, lecsekkoltam én is amit tudtam(vezérlést tuti cserélték, valszeg a gyújtót is, mert azóta az a rángatás nincs is, stb,stb) s volt ott ismerősöm após révén, aki meg 15 éve az összes kocsiját csak odahordja(aztán évi 25-30k km-t megy, s soha nem robbant le, nem hagyta ott, vw jetta 1.9 tdi meg most egy a2-es audi 1.4 benzin).
Amit csak mondani akartam: ha csak ennyit kell költened(~300k amit írtál) egy eggyel vagy kettővel nagyobb kategóriás autóra mint a mienk, s elv rosszabb állapotban is volt, akkor még teljesen jó vagy, s főleg ha gyerek lesz, inkább legyen rendesen megcsinálva egyszer drágábban, mint hogy olcsón de szarul, aztán lerobbantok vele valahol a semmi közepén.
A rozsdásodásra meg annyit, hogy a mienk is kicsit kezd alul, főleg a küszöb fele, de csak felületi, s majd le alvázvédőztetem,illetve 5 éves tervbe benne van a küszöb idomok cseréje is adott esetben, ha kell(nem tudom, nem értek hozzá, haver mondta).
Peace :R

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#28) icemad válasza Mi5u (#25) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Ok. Elbeszélünk egymás mellett, több okból is. Egyrészt Magyarországon a privát lízinget valamiért privát bérlésnek mondják. Ez kavart meg minket. Másrészt nagyon úgy tűnik, hogy csak a Skodánál van ilyen lehetőség egész Magyarország területén. Szóval ezt most benéztem. Pedig a világ legjobb megoldása. Remélem Magyarországon is elterjed lassan.

(#29) bitpork válasza flymi (#19) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Már az hiba hogy a "közelben" keresel autót. Annyira el van kényelmesedve a használt autó vásárló itthon hogy nem hajlandó megmozdulni. Én a legutolsóért Graz-ig mentem. Előtte Pécs, Budapest, Győr - Szegedről. Volt h 2-3 alkalommal. Igen csökkentette a rendelkezésreálló keretet de azt kaptam amit akartam.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#30) Redneck


Redneck
veterán

Szerintem ennyiért vagy kicsit többért jobb Focust is kaptál volna. Mostanában nézegettem fiatalabbakat és vannak elég jó ajánlatok. A bejegyzés miatt ránéztem a keresőre. 12-13 évesekből is van bőven választék, persze lehet nem a szomszédban.

Szerintem megéri kicsit várni, elvégre nem egy zacskó szotyiról van szó. :U

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#31) Sub-ZeRo válasza Pete55555 (#9) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Nekem 2003-as modellem van, kombi, 117k-val vettem, és 99%-kal kevesebb hibával vettem 850-ért... 1-es faceliftes, 2 éve... Már 154k-nál járok km-ben.
Amiket a srác leírt problémával, én visszavittem volna a kereskedésbe és egy hátraarcot tolva elmentem volna... 2 év után most ment szét a vízpumpám, meg a hosszbordásszíjam és a görgők is cserélve lettek. A vezérlés még nem kellettett, mert eladás előtt lett cserélve, kb 30k és csere érett.
Eddig 4 gyertya, meg olaj csere volt, maximum 11k-nál cserélve. Csak gyári. 2 év alatta!
Ő meg megvette az mk2-őt 13 évesen ilyen leharcolt állapotban... :( Mindenki maga tudja. Jah és az enyém nem rohad. Mikor a hangtechnikát rakattam bele, meg mikor políroztatva volt, akkor is meg akarták venni, olyan állapotban volt/van a kocsi...
Szóval szerintem elhamarkodott döntés volt részéről... :(

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#32) bitpork válasza Sub-ZeRo (#31) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ugye tudod, hogy mert van kivétel az még nem általános?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#33) icemad válasza Sub-ZeRo (#31) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

2003-as és 117000km... Muhaha... :DDD

(#34) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Én most egyetemre járós autót keresek, ennél valamivel kisebb kerettel, és nekem úgy tűnt, hogy ennyiért és kicsit többért inkább Mk1 Focus van, szóval nekem csak azon akadt meg a szemem, hogy sikerült Mk2-t venni.

Én egyébként Polo IV-et és Fabia I-et nézek elsősorban, de elég kicsinek tűnik a választék az 1.4MPi-ből, ilyen keretnél pedig szerintem a külföldre menetel nem opció, csak országon belül. Lehet 3 és ötajtós, Fabia esetén 5 ajtós, vagy kombi, a Sedan nem tetszik, de nem is találtam egyébként. Szimpatizálok még a Fiestával is, de ott nem tudom mire kell figyelni, találtam C Corsákat, és egy-két G Astrát is, illetve az volt még feltűnő, hogy rengeteg Renault Mégane II Sedan van fent mind faceliftes, de arról sem tudok semmit. Utóbbiban csak az a furcsa, hogy 5 ajtós és kombi egyáltalán nem, csak és kizárólag a Sedan, de elég patentnak tűnnek. Ezt is már anno úgy csinálták a franciák, hogy a négyajtós gyártását kivitték Törökországba és a silányabb minőség miatt vannak fent ezek az autók, vagy valami teljesen más az oka vajon?

(#35) bitpork válasza icemad (#33) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Apósom 2003ban vette a gastrát. most van benne 120k... igaz körbe van parkolási sérülve, de gyári. Ja nem most van hátsó dob cserén.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#36) Tikakukac válasza .Szaki. (#34) üzenetére


Tikakukac
titán

A MeganeII egy rakat fosi, azért van belőle annyi és azért olcsó. Kasztnifüggetlen.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#37) gabor9991 válasza .Szaki. (#34) üzenetére


gabor9991
őstag

500 körül van dízel f2 bevallott 500.000 km-rel.
Mondjuk egy olyanért pont egy forintot sem adnék már.

[ Szerkesztve ]

(#38) Redneck válasza Tikakukac (#36) üzenetére


Redneck
veterán

Nekünk volt 10 évig egy 1.6 16V Grandtour Authentique, facelift előtti.

A kormány az útról kb semmi visszajelzést nem ad, a váltója lassú és pontatlan. 10 év alatt csak kopó-fogyó dolgokat kellett rajta cserélni, de néha hibákat írt ki a számítógépe. Mindig meg lett nézve, csak a szenzorok érzékeltek baromságokat. Ezen kívül csak a belső kapcsolók, kormány és indítókártya kopását tudom említeni

Hogy 10 éves kor után milyen? Jó kérdés... :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#39) .Szaki. válasza Tikakukac (#36) üzenetére


.Szaki.
addikt

Akkor el sem gondolkodok rajta. :) Mondjuk legjobban egy VW Polo IV 1.4 MPi-nek örülnék 75 lóval, ötajtóval, klímával.

(#40) Mi5u válasza .Szaki. (#39) üzenetére


Mi5u
tag

75LE+klíma :DDD
Mikor szokik le arról a magyar ember, hogy alulmotorizált autót vegyen? A kis köbcenti nem egyenlő az alacsony fogyasztással. Klímával meg pláne zabálni fog, de cserébe nem is megy.

[ Szerkesztve ]

(#41) Tikakukac válasza Redneck (#38) üzenetére


Tikakukac
titán

Még benzinnel csak-csak, bár mondjuk én a fals riasztásoktól agyhalált kapok.

.Szaki.: Kevés lesz ott a paci, kolléga jól mondja. 90 lóval is nagyon tudni kell nyáron, hogy mikortól van meg a nyomatékcsúcs, klíma mellé azt mondom 100 lovacska és felette. Akkor még embert is beültetsz magad mellé.

Jó-jó, tudom. Nagyfater 1.2 Thaliában ha klímát kapcsol is azt hajtogatja, hogy feltépi a verda a flasztert, maradjunk annyiban, hogy vesszőfutás.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#42) Redneck válasza Tikakukac (#41) üzenetére


Redneck
veterán

Nem volt rossz, de tényleg ki tudja 10 év fölött mi jön elő. Rokonom 6 éve hajt egy 1.5dci Cliot, azzal nincs gond, de kolegináéval sem 10 évesen.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#43) Tikakukac válasza Redneck (#42) üzenetére


Tikakukac
titán

Szzt a qrva.

Ott a környéken brutális lottónyeremények eshetnek ki. Ha ez még az a dci, ami a csapágyakat ette és még nem volt velük gond, akkor fortuna asszonyság nagyon kedves velük :K

Hannibhál: Nem a ló a gond. Hanem a hozzátartozó nyomaték leginkább. Ami kicsi szívóbenzinben alacsony fordulaton nincs. Ergo induláskor kened a kuplungot, utána pedig nagyon okosban kell rakni a fokozatokat. Turbós kocsinál nincs gond, ott hamar megjön a töltőnyomás és lehet egy 1.2-es kocsival is úgy menni, mint egy 2 literessel.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#44) Hannibhál válasza Mi5u (#40) üzenetére


Hannibhál
őstag

Érdekes, nekem a klíma annyit jelentett a fiestaval nyáron fogyasztásba, hogy 5l helyett 5,5-et evett nagy átlagba, 85-90el menve főúton :) Nem tudom hova kel lennyi lóerő, de 90-100al haladni nem biztos, előzni meg nem kötelező mint tudjuk.
Az tény, hogy nem lehet száguldani, de arra, hogy az ember kényelmesen elmenjen vele bárhova arra jó, legdurvább egy 600km-es túra volt, 1.4es 80 pacis benzinessel, klíma végig, 3an benne csurig csomaggal, s a 600km átlagfogyasztása volt(Várpalotától Székesfehérvárig 120as tempóval, utána 90-100-as tempó, falvak között 80, mert szar volt az út, Sümeg-Kecskemét etap) 5,85l-es átlagfogyi jött ki, és haladtunk is.
Szóval azt, hogy zabálna nem igazán érzem :U

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#45) Cathfaern válasza Hannibhál (#44) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Valószínűleg rosszul vezetsz, a gáz - féket bináris módban kell használni, tehát vagy tövig gáz, vagy satufék. Akkor zabálta volna rendesen a benzint, nyilván a klíma miatt ;]

(#46) bambano válasza flymi (#19) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

érdemes típusismerettel keresni a használt autók között, mivel g astrából sosem volt 1.2-es dízel. Tehát 1.2-es benzinest láthattál.

Hogy melyik a szebb, az szubjektív, a focus vagy 6 évvel újabb tervezés, ezért lehet modernebb.

"Szerintem meg keretösszegen belül vagyunk": én nem a költségkereted vitatom, hanem azt, hogy azonos áron jobb g astrát vagy hasonló g astrát olcsóbban vehettél volna. eleve felsoroltál annyi hibát, amennyinél már nem lett volna szabad megvenni ezt az autót.

"3F "szabály" szimplán hülyeség.": vettél egy rozsdás, nyaka véres fordot. a 3f-ből egy igazolva lett, te írtad le a bizonyítását.

"Motor-kasztni sorrend is jó, de fordítva is. Szerintem nem lényeg melyik a dobogós.": szerinted. majd az élet megtanít, hogy motorikus hibát sokkal egyszerűbb javítani, kasztnit javítani mindig drágább, bonyolultabb és lassabb.

"Vezérlés mint említettem megvolt, van még benne pár ezer kilométer. De azt is meg lehet oldani 30 párezerből, de csak azért h te jobban aludj éjjelente most nem fogom meglépni.": engem nem zavar, hogy lecserélteted-e. az se zavar, ha elszakad a vezérlés és lerúgja a hengerfejet. Téged fog zavarni, ezért lenne érdemes mások jótanácsait megfogadni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#47) Hannibhál válasza Cathfaern (#45) üzenetére


Hannibhál
őstag

Haverom b*szogat mindig, hogy nem is benzinest, hanem dízelest vettem igazából, csak meghamisítottam a forgalmit, hogy menőzhessekXD
Városba nekem is benyelt már 8litert, s akk nem is volt klíma, de akkor kb 4km-re jártam győrbe melóba, 3.-ba is max 1600ig pörgött fel a dugó miatt szóval nem vészesXD
A titok a stabil pedálnyomás, egy pozícióba rögzítem a lábam ami pl elég a 90hez, s azt a pozíciót tartom, dombon felfele lassulok 80ig, dombon lefele meg visszagyorsulja de benzint ugyanannyit adagol:) Kanyarba is ugyanez(már ha lehet).
Érdekességképpen mentem úgy ahogy haverom, miszerint gyorsítva előzgetve, érdekes mód úgy nekem is 7,1es lett a vége, s amikor ő ment a mazda 6 1.8-as benzinésével úgy ahogy én, mindjárt neki is 6l lett a fogyasztása az addigi 8,5 helyett KLÍMÁVAL.
Vezetni tudni kell na:) ;]

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#48) .Szaki. válasza Tikakukac (#41) üzenetére


.Szaki.
addikt

Sose volt nálam ilyen kicsi motoros autó, egy Punto II kivételével, ami haveromé és elvittem egy teszt útra, szóval elhiszem nektek. Igazából azért gondoltam, hogy elég egy ilyen kisautó, mert Budapest egyik végéből kéne eljutnom a másikba, autóval 20-25 perc alatt megjárható, tömegközlekedéssel pedig ez jócskán többszöröse, sok átszállással. Erre úgy gondoltam, hogy nem lehet szükség nagyobb motorra. :) Ezeket a törpéket nem is nagyon látom nagyobb motorral, legyen az bármilyen márka. Bár egy Panda 100HP-t nyilván nem vetnék meg.

Te mit ajánlanál akkor?

(#49) Tikakukac válasza Cathfaern (#45) üzenetére


Tikakukac
titán

Az elektromos gázpedálokban ez mondjuk már tényleg jó. Az valóban bináris. Az Opel, azért, hogy ne tűnjön gyengének köbö az első 2 cm-en már parkettázik. És amikor úgy valóban mennél, beletaposol és tök jó, nem történik semmi, hiszen a motor eddig is teljes fojtószelepnyitással ment, csak ezt te a lábadon nem érzékelted :P

Olyan 3500 fölött, amikor már valamicske kakaó tényleg kezd jönni, na ott valami diffi van a pici gáz és a tűzfal taposás között, addig semmi. OPCOM-t felrakva az ember tényleg nagyon jól tud szórakozni, hogy nini, van még 8 centi pedálút, mégis teljes gázon megyünk :N

.Szaki.: Bármi jó, amiből qrva sok van. Ne rozsdásodjon. Típushibákat úgyis minden fórumbuzi vágja, azokat kell megnézni, esetleg javítani-updatelni. Ennyi. Hogy ez japán-német-olasz-francia, annyira mindegy. Öreg anno CII Astra-t vett, ez volt 13 éve, szalonból. Típushibák vannak, cserébe nem nagy téma a javításuk, hegyekben van a bontóban minden, alkatrészek és kopók olcsók, némi zajszigetelést ha utólag az ember belerak meglepően jó kis közlekedőeszköz tud lenni.

De ez igaz minden ilyen alsó-közepes kocsira. Egy jó előző gazda ezerszer többet ér ilyenkor, mint gondolná az ember.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#50) Nordic


Nordic
Közösségépítő

Nekem egy '98-as Focus van, immáron 20 éves és egy két felületi rozsdafolton kívül köszöni szépen semmi baja.a szerelőm tavaly azt mondta, ritka az ilyen jó állapotú 20 éves fóka. 10+ éve van még, de még sose állt meg alattam, amit cserélni kellett rajta, az mind a korából adódott (két hátsó lengőkar, 4 függőleges stabilizátor, meg majd nekem is lesz egy rezonátor csövem amit cserélni kell ,mert kifúj). Innen nézve és továbbra is fordot vennék.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.