Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Abu85 válasza copass (#99) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ami egyébként a Deathloopra vonatkozóan nem jelent semmit, hiszen láthatod, hogy a DLSS 2.3 ghostingját a videóban. Ezt a problémát amúgy nem lehet megoldani, csak kevésbé látványossá tenni. Ebben jelenleg az FSR 2.0 jobb, de ha nagyon megnézed a videót, akkor egy picike ghostingja az FSR 2.0-nak is van, csak nem annyira észrevehető, mint a DLSS 2.0-é. Megoldás erre nincs, mert a mozgásvektor használata okozza, és amíg ezt használja egy eljárás, addig a probléma valamilyen mértékben létezni fog.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#102) b. válasza Abu85 (#101) üzenetére


b.
félisten

Valakinek mondjuk egy olvasónak lehet még véleménye a két cég eljárásról nélküled is az oldalon vagy csak az FSR-t és az AMD megoldásait fogod védeni körmöd szakadtából ?
még nem igen láttam egy véleményt se tőled amiben kiálltál volna bármelyik másik gyártó eljárása mellett így letojva a tényeket.
Leírta hogy CP ben jobb a DLSS. Ennyi.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#103) Abu85 válasza b. (#102) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Persze lehet, csak ne menjen szembe a tényekkel.

#104 b.: Biztosan. Délután és én tévesztettem össze az FSR 2-t a DLSS 2-vel vakteszten, miközben szarabbnak tituláltam az előbbit. :R

Ugyanazt a 2.3-as kódot használja a CP2077, mint a Deathloop. És mivel zárt a forráskód, így a fejlesztő nem írhatja át.

#105 b. : [link] - itt jelölted meg, hogy szerinted melyik-melyik. Én pedig leírtam, hogy fordítva. De persze megmagyarázhatod, csak ettől még nem nyert. :)
A helyes válasz amúgy az lett volna, hogy nem megállapítható, mert a valóságban egyébként nem az.

Ha a DLSS 2 jobb, akkor miért nem találtad el, hogy melyik képen van DLSS 2?

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#104) b. válasza Abu85 (#103) üzenetére


b.
félisten

Azzal csak te mész szembe.
Annyit írt hogy a DLSS 2.3 jobb a CP2077 ben.Pont.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#105) b. válasza Abu85 (#103) üzenetére


b.
félisten

Én nem tévesztettem össze őket.
Saját magadat járattad le és hozol szégyent magadra az oldalra az egész ál-pártalanságod tényére ezzel amit itt leversz.
Nekem nincs semmi a kezemben hogy te milyen képeket mutattál, melyik kártyával, milyen felbontásban, annyit láttam hogy betettél két képet és kész amire te azt mondasz amit akarsz.
Még ha igaz is lenne amit leírtál akkor se egyforma beállítású képeket tettél be más kamera állás más felület látszódik más szögből, úgy állíthattad be vagy olyat választhattál ki amit te akartál. Korrekt eljárás volt.
Most meg engem akarsz lehúzni? :( Nem, nekem véleményem lehet, meg mindenkinek aki ide jár olvasni az oldalt. Mindenki eldöntheti saját maga mi tetszik neki.DE egyelőre te írsz nekünk cikkeket, mi meg megvitatnánk itt akikből él az oldal és te is.
Mindenki azt mondja hogy jó munka, én is ezt mondtam, de a DLSS még egyelőre jobb.SZERINTEM IS. Az hogy nem annyira látszik mozgás közben az szuper ez nem azt jelenti hogy nem végez jobb munkát..... te meg már temeted az Intelt és Nvidiát, az eljárásaikat.
A tesztelt és tesztben szereplő képeiden egyetlen egy DLSS használatú Quality képen sincs megtörve a tetőn lévő oszlop itt meg szerinted ez a DLSS Quality minőség. Nevetséges.
Meg persze én is hogy leállok veled még és vízióiddal vitatkozni amiben már vizionálod más cégek eljárásainak a halálát mert az Amd-d hozott egy eljárást ami persze mindennél és mindenkinél jobb és zseniálisabb.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#106) FLATRONW válasza Abu85 (#98) üzenetére


FLATRONW
őstag

Pl. nekem a szellemkép FSR általi kezelése sem tetszik, túlélesíti a szellemképes területet.
A DLSS enyhén elmossa. Ezt az elmosást belenagyítás nélkül nem nagyon lehet észrevenni, az élesítést viszont igen.

[ Szerkesztve ]

(#107) koko52


koko52
veterán

Nekem ez a gyerekkori, keresd a különbséget a két kép között játékra emlékeztet. A játékosok 0,00000000001%-a talán észre veszi ezt játék közben. Nem is értem, hogy lehet ezen ilyen vérre menően vitázni. :(
Kb a az a szint, amikor azon vitáznak, hogy az a hangfalkábel jó amelyiken van áramirány jelölve és 2millió ft 5 méter. Vakteszten meg annyit tud mint a 10k forintos.

[ Szerkesztve ]

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#108) SindaNarmo válasza FLATRONW (#106) üzenetére


SindaNarmo
tag

Hát nem tudom, mozgás közben egyiket sem venném észre, de így álló képben nekem jobban bejön az FSR. Az én ízlésemnek a DLSS egyéb dolgokat is elmos (főleg a fölső képen).

(#109) PuMbA válasza SindaNarmo (#108) üzenetére


PuMbA
titán

FSR is elmos. Ezen teszt korlátozottsága, amit a videóban is elmondanak, hogy az FSR 2.0 esetén az élesítés a maximumon van, ez a Deathloop-ban az alapértelmezett, míg DLSS-nél hiányzik az élesítés, mert ebből a játékból kimaradt.

FLATRONW: Ja, a második képen az FSR Performance módban teljesen széteső képet ad. A fű a rádió körül hogy néz ki? Odarak egy teljesen más textúrát :(

[ Szerkesztve ]

(#110) SindaNarmo válasza PuMbA (#109) üzenetére


SindaNarmo
tag

Ja, láttam a teszteken, és tudom.
De a fenti képnél számomra az FSR adja a szebb képet, lehet hogy egy másik képnél pont fordítva lenne. És mint írtam futás közben észre sem venném.

Bár pl anno még az FSR1.0-s összehasonlításoknál is volt olyan amikor szerintem a DLSS túlságosan maszatolt (az én ízlésemnek), de az is csak álló képen látszott.

Amúgy engem játék közben nem zavarna, én simán eljátszok most is 4k-s tv-n 1080p-s felbontással (R5 2400G-vel). Ha a játék jó attól nem lesz rosszabb.

[ Szerkesztve ]

(#111) PuMbA válasza SindaNarmo (#110) üzenetére


PuMbA
titán

"És mint írtam futás közben észre sem venném."

Szerintem észrevehető. Én DLSS esetén a nagyon alacsony (0.15 az 1.00-ból) élesítést is észreveszem Cyberpunk-ban 50-60cm-ről egy 24 colos FullHD monitoron :) A DigitalFoundry teszt úgy lett volna a legjobb, ha az FSR 2.0 esetén is teljesen kikapcsolják az élesítést, így egyenlő körülmények lettek volna a DLSS-sel.

[ Szerkesztve ]

(#112) Dr. Romano válasza b. (#105) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Én mindent elhiszek amit Abu ír. Nem véletlenül játszok minden játékot szoftver renderben a jó öreg Intel larrabee videokarimon hála a teraflops class lapkáknak ;] ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#113) SindaNarmo válasza PuMbA (#111) üzenetére


SindaNarmo
tag

Lehet, én nagyon ritkán szoktam ilyenekre felfigyelni. Max ha nagyon kiugró. Számomra ez nem az. Részemről lehet hogy a ghosting-ot sem venném észre, vagy ha észre venném is valószínűleg tojnák rá magasról.

Ha meg nagyon zavarna kikapcsolnám a felskálázást és egyéb beállításokból vennék vissza hogy fusson rendesen.
A véleményem az hogy a mai játékok minimális beállításokon is jól néznek ki. szóval simán beáldozom a magasabb opciókat, csak fusson tűrhetően játék (ezalatt értsd hogy kb legyen megy meg a 30fps. tudom megbotránkoztató hogy a 60fps sem érdekel :) )

(#114) copass válasza Abu85 (#101) üzenetére


copass
veterán

leszarom a deathloop-ot, eleve gyanús nekem hogy "csak" azzal lehet demózni az FSR-t.
egyértelműen látszik hogy látványosan kevesebb a ghosting 2.3-al CP2077, F1 alatt is.
tehát egész máshogy viselkedik más-más játékokban a ghosting csökkentés.

az meg hogy folyamatosan hivatkozol itt "fejlesztőkre", elég gyenge blöff! :D
kiazmiazéshol?! de még akkor se számítana túl sokat (mert ugye hallottunk már ilyet hogy Xpénz és mondd már eztmegezt mert kell a reklám), csak hát ugye kell valamire hivatkoznod ami jól hangzik.
nem az a probléma hogy engem nézel hülyének, hanem hogy mindenkit annak nézel.
addig csűrve csavarva a mondandódat míg "szerinted" te jössz ki belőle győztesen.
ez meg minden, csak nem szakmai.
UE5 cikked óta nem tudlak komolyan venni, a highresmeshtdirektbeanimálós vízióddal! :D

elhiszem én neked, hogy a vörös az új kíkesződ. de a gyakorlat egész más mutat eddig.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#115) AxBattler válasza FLATRONW (#106) üzenetére


AxBattler
félisten

Egy dolgot nem értek, ezt magyarázza már meg valaki: minden tesztben a QUALITY mode, és a PERFORMANCE mode kerül górcső alá, ezen pörög mindenki, és utóbbinál ki is jönnek az eljárás hátulütőit jelentő hibák. BALANCED-et viszont sehol nem láttam, kb. mintha nem is létezne, mindenki csak a szélsőségeket hajtja.

Abu a cikkben leírta, hogy...
- "QUALITY és BALANCED minőségi szinteken a különbségek egészen nüansznyiak."
- "PERFORMANCE minőségi szinten már egy kicsit más a helyzet, mivel itt a DLSS 2.0 valamivel élesebb eredményt produkál, és helyzetet az FSR 2.0 csak élesítéssel képes menteni. Ugyanakkor általánosan kiemelnénk, hogy maga a PERFORMANCE beállítás nem tűnik optimális választásnak se az FSR 2.0, se a DLSS 2.0 esetében."

Van egy olyan gyanúm, hogy BALANCED-en rögtön nem szúrnának szemet a kiemelt hibák, egy számottevő FPS-ugrás viszont ugyanúgy meglenne.
Szóval nekem úgy tűnik, hogy ez kb. vihar a biliben, és mindkét eljárással jól működik a trükk... de amíg a DLSS 2.X kizárólag RTX kártyákra van hitelesítve, addig az FSR 2.0 minden modern GPU-n elfut.

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#116) koko52 válasza AxBattler (#115) üzenetére


koko52
veterán

Én jobban örülnék, ha fejlesztők inkább arra koncentrálnának, hogy ne legyenek FPS droppok több száz ezres kártyák esetén. És ez mindkét oldalra igaz. Qrvára hidegen hagy egy antenna a messzi távolban, hogy melyik szögben, hogy törik meg egy pixelnyit, ha csata közepén kapok egy mikrolagot.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#117) AxBattler válasza koko52 (#116) üzenetére


AxBattler
félisten

Egyetértek. Inkább legyen 60-100 FPS, mikrolag és dropok nélkül, mintsem 165+ FPS, szakadásokkal!
Ezért is használok FPS cap-et, a monitor frekijéhez passzolóan.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#118) FLATRONW válasza AxBattler (#115) üzenetére


FLATRONW
őstag

Ebben az esetben 4k performance módról van szó, ahol a bemeneti kép 1080p, ami magasabb, mint amiből az 1440p Qualitay mód számolni tud (960p).
Ezeknél a felskálázási módszereknél a minőséget az adja, hogy mekkora az alap felbontás, ez az egyetlen dolog, ami változik a Quality, Balanced és Performance módok között.
Nem úgy van, mint pl. a video tömörítésnél, hogy a minőségibb beállítás összetettebb eljárásokat használ a tömörítéshez.
A lényeg az, hogy 4k esetén már elfogadható a Performance mód használata.

(#119) #16939776 válasza koko52 (#116) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ahhoz csak a teljes PC-Windows ökoszisztémát kellene felgyújtani, és a helyét behinteni sóval. Majd amikor sikerült az emberekből is kiirtani az összes prekoncepciót amit a PC-vel kapcsolatban az elmúlt 30 év távlatából jogosan megszoktak-elvárnak. Akkor lehetne ennek a tervezésének nekiállni, mérhető eséllyel a teljes sikerre.
Ha nincs elég időd erre várni, akkor egy célgépet kell építeni. Amivel szemben csupán a mai szemmel nézve teljesen vállalhatatlan kompromisszumok garmadáját kell kötnöd/elfogadnod.

Szóval semmi komoly, örülök hogy segíthettem. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#120) Pip3.9 válasza b. (#105) üzenetére


Pip3.9
kezdő

Hát eddig bírtam :)) szakadok b+, ezt benézted, semmi gond, nem tragédia...

(#121) koko52 válasza #16939776 (#119) üzenetére


koko52
veterán

Nem olyan vészes a helyzet. Csak indításkor lehessen választani, hogy winfos vagy egy OS, amit játékfejlesztők közös alapokra építenének.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#122) repvez


repvez
addikt

Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle.
DE arról egy árva mondat nem hangzik el, hogy a gyakorlatban milyen játék és milyen VGA-kkal lehet egyáltalán hasznáűlni.
Mert mikor leirjátok, hogy az FSR 2.0 mindenen lehet használni ami DX12 re képes. érdekes modon akkor miért nem lehet használni mondjuk DCS alatt ? Legalább is nem láttam még semmilyen példát, hogy ezeket az eljárásokat be lehetne vettni azért, hogy több FPS-t kapojunk.

Vagy mondjuk egy régebbi VGA-val egy RX480assal, hogy mennyire lehet használni ezzel az eljárással, hogy az ujabb játékoknál is lehessen még használni.

Jok a tesztek meg a cikkek, azoknak akik jobban benne vannak a programok lelkivilágában, de sokkal több részlet kellene azoknak is akik egyáltalán csak azt akarják tudni, hogy az adott hardverrel és az adott játékkal képesek e kihasználni ezeket vagy sem.

(#123) repvez válasza repvez (#122) üzenetére


repvez
addikt

Ja és arról sem találtam infót, hogy ezek az eljárások mennyire használkhatók VR használatra is, tehát ha ilyen eljárást használnák, akkor meglenne a hiányzo FPS szám ahhoz, hogy nativ képrissitéssel játszak és ne kelljen a dupla képkockás megoldással ?

(#124) #16939776 válasza koko52 (#121) üzenetére


#16939776
törölt tag

Az csak a történet fele lesz, mert a pc-s hardvereken futó fw, önszabályozás, sem a folyamatos rendelkezésre állásra van felkészítve. Ezért konstans ~100% helyett, valahol 20% és 120% között várható a valós időben kinyerhető/ elérhető teljesítményük. És amikor három ilyen berendezkedésű hardver dolgozik össze, bármikor, bármelyiken előállhat olyan terhelés változás, amikor az órajel váltásra kell várni, vagy szimplán pillanatnyilag nem rendelkezik akkora teljesítménnyel, hogy a másik két hardver igényét azonnal kiszolgálja, ezért azok várni kénytelenek.
Erre a háttérre szoftvert húzni, úgy hogy a random komponensek, random kiépítésben, random körülmények között még eltérő módon is képesek reagálni, még mindig gecinehéz feladat lenne ezeket az akadásokat szimplán teljesen észrevehetetlenné tenni. Egyszerűbb a célhardver, vagy a custom fw. az meg mindenképpen limitál..

[ Szerkesztve ]

(#125) Abu85 válasza repvez (#122) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot.

Benne van a cikkben az AMD információja a teljesítményről. Főleg a gyorsítótár szervezése határozza meg a teljesítményt, tehát a régebbi architektúrák ebben nem lesznek annyira jók. De bekapcsolható.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#126) repvez válasza Abu85 (#125) üzenetére


repvez
addikt

igen ez benne van , de a gyakorlatban ,meg ha a driverbe bekapcsolja az ember akkor bizonyos játékok amik amugy beleillenek a leirásba , nem is reagálnak rá és nem igen lehet felfedezni semmilyen változást , mintha nem aktiválná magád a driver.

Akkor ilyenkor mi a helyzet?
Meg aVR-nél hogy használ, ha egy közbenső aplikácion fut a VR és nem magába a játék ?

(#127) Dr. Romano válasza Abu85 (#125) üzenetére


Dr. Romano
veterán

"Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."

És a gyakorlatban ez mi a szőröstalpat jelent kártyákra lebontva?

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#128) FLATRONW válasza Dr. Romano (#127) üzenetére


FLATRONW
őstag

GCN 2-től és Maxvelltől támogatják a kártyák a 6.0-át. Ezek közül a legtöbb kártya pedig már támogatja az újabb SM modelleket is (6.4, 6.5).
A baj ott kezdődik, hogy AMD oldalon ezek közül már sok kártya nem kap driver támogatást, így ha hiba van a shader fordítóban, akkor az már nem lesz kijavítva, így hibák léphetnek fel az FSR használata közben.
Igazából nem is tartom ezt gondnak, mivel ezek a kártyák legfeljebb 1080p-re jók, ott pedig már az FSR nagyon rossz minőséget ad.

repvez:
Az FSR támogatását a játékokba is be kell építeni. Az FSR 2.0-t jelenleg csak a Deathloop támogatja,így nem lehet más játékokban tesztelni.

[ Szerkesztve ]

(#129) repvez válasza FLATRONW (#128) üzenetére


repvez
addikt

pont ez az, a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre, azt irja, hogy minden olyan VGA ami képes DX12-t és SM6ot driverrel kezelni az ki tudja használni valamilyen szinten ezt a funkciot.
nem irt semmit , hogy de ha és ez meg ez a feltétel fennál vagy ilyen és ilyen hardvered van. vagy ,hogy a játéknak is támogatni kell .

Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá.
Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra.
Tehát ahogy mondon, egy régebbi kártya, még mindig jo lehet 1080p-re vagy akár feljebb is, ha a felbontást vissza veszem 720p-re és azt scálázom fel 1080pre. vagy ha elbirja az 1080p-t a régebbi kártya akkor meg 2k vagy 4k-ra. Igy máris tovább lehet életbe tartani a régebbi kártyát.

Legalább is a cikk szerint ezt igy minden további nélkül meg lehetne tenni minden játéknál és minden VGA-nál amelyik :
Idészem :
"Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."

(#130) Dr. Romano válasza FLATRONW (#128) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Így már világos, köszi.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#131) FLATRONW válasza repvez (#129) üzenetére


FLATRONW
őstag

Ha van egy erősebb VGA-d és 1080p-s monitorod, akkor mindkét gyártónál van arra lehetőség, hogy beállits 4k-s felbontást, ami le lesz méretezve 1080p-re. Persze ilyenkor 4k-n számol a GPU, tehát a teljesítmény igénye is annyi lesz a játéknak, mintha 4k-s monitoron játszanál. Ez pont a fordítotja, mint amit az FSR csinál. Ezt hívják downscaling-nek.

Azt sem mondtam, hogy a régebbi GPU-k ne lennének alkalmasak az FSR-ra. A lényeg annyi, hogy a jelenlegi játékokat nagy átlagban épphogy tudják 1080p-ben futtatni. Tehát ha jelenleg beállítom 1080p mellett Quality módra az FSR-t, akkor a 720p-s kép lesz felskálázva 1080p-re. A tesztek alapján szerintem nagyon rossz minőségű ez a kép.

Vegyük még a támogatott RX 570-et. 1440p Performance módban elhanyagolható a teljesítmény növekedés, pedig 720p-n számol a GPU. link
Az is igaz, hogy ha régebbi a GPU, akkor a hatékonyság is kisebb, tehát még ennyi növekedésre sem számíthatsz.

(#132) Kansas válasza repvez (#129) üzenetére


Kansas
addikt

Tudod, mit válaszolnak egy random Linux fórumon a tieidhez hasonló kérdésekre?
Azt, hogy RTFM. És igazuk van.

"a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre"
Nem bizony. Nem is dolga. Ott a wikipédia/gugli vagy az egyes VGA-k specifikus leírása. Nem lehet minden cikkben minden szükséges háttérismeretet újra és újra a közönség szájába rágni.

#122 repvez
"Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle."
Nem is átlagfelhasználóknak íródik, hanem a PH közönségének, akiknek minimum némi érdeklődése/affinitása van a dologhoz(páran túl is tolják), meg tudja kezelni az Internetet ha információt kell keresni. Mindenki másnak RTFM. Aztán lehet idővel újra próbálkozni...

Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni. Komolyan, "őstag" létedre mintha most olvastál volna először ezekről a feature-ökről, és most is csak ezt az egy cikket... pár tucat cikk már volt róluk az évek során, mióta megjelentek.
Kár, hogy a PH nem linkeli oda a cikk alá a korábbi hasonló témájú írásokat... ja, de.
Ebben az esetben is(neked ebből a legalsó érdekes, abban majdnem minden ott van amit ebből hiányolsz):

"Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra."
Nem, nem arra lett kitalálva. Arra lett kitalálva, hogy ha bekapcsolod a raytracinget és beszakad a framerate-ed a felére, akkor némi minimális képminőségért cserébe vissza tudj szerezni valamennyi teljesítményt, így játszhatóbb lesz a játék a középkategóriás VGA-kon is RT-vel, illetve a 4K+RT-hez kell a legnagyobb vasakon is.
Senki nem gondolt a régebbi VGA-kra ennek a feature-nek a kidolgozásakor(DLSS esetében a feature nem is működik nem-RTX VGA-kon). Azokon mellesleg működik/működhet.
A régebbi kártyák életben tartása nem célja egyik gyártónak sem, főleg nem új feature-ökkel.
NV esetében:
- DLSS nem megy régi kártyákon, csak RTX-eken, plusz játékba építendő
- NIS-ről az NVidia annyira kussol, hogy ha nem nézel bele a driveredbe vagy egy ilyen cikk nem említi, az NV-től az életben nem hallasz róla
AMD esetében:
- FSR játékba építendő és bár elméletben régebbi kártyákon is mehet, az AMD nagyon kussol róla, mennyire régieken, hivatalosan csak a GCN4.0-ig visszamenőleg(RX480/470/460)
- RSR driverből megy és ha nem RDNA-s kártyád van, meg sem jelenik a driver opciók közt

"Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá." Aki 1080p-re 3090-est vagy 6950XT-t vesz, annak(amellett, hogy egy állat) baromira nem lesz szüksége egyik skálázós trükkre(DLSS, NIS, SFR, RSR) se, az inkább a VSR-en vagy DSR-en fog gondolkodni(ahogy FLATRONW is írta feljebb), míg összeszedi a lét egy a VGA-jához passzoló monitorra(bár egy 3090 és egy 3090Ti közt simán ott figyel egy gamer monitor ára).
Egyébként a régi VGA-kra is van olyan megoldás, ami kivétel nélkül mindegyiken működik: vedd le a felbontást a játékban natív alá, és kész is vagy. A monitorba és a VGA kijelzőmotorjába is van építve felskálázó, csak az eredmény lesz láthatóan rosszabb, mint ezekkel a trükkösekkel - cserébe viszont semmilyen hardverkövetelménynek nem kell megfelelni. Vagy ha van némi pénzed rá, beszerezheted a Lossless Scaling nevű kis progit, az posztprocesszben lefuttatja a kódot, bár kicsit komplikáltabb a használata, de azért nem agysebészet.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#133) repvez válasza Kansas (#132) üzenetére


repvez
addikt

Szóval egy cikknek nem az a dolga, hogy tájékoztassa az olvasoját és felvilágositsa felhivja a figyelmét arra amit esetleg nem mondanak el vagy nem kötik a cégek az orrunkra ?
Nem is kell minden egyes alkalommal a szájba rágni csak egyszer érthetően.

Kérlek mutasd meg az TFM-ben, hol vannak az ide vonatkozo részek ?

Valoban bizos velem van a gond, hogy nem olvastam, hogy a PH-ra csak olyanok jöhetnek fel cikket olvasni akinek minimum IT doctorija van és szabadidejében VGA kat tervez vagy programoz drivert hozzájuk.

A linkelt további cikekben is pont ugyan ilyen "érthetően" van minden megfogalmazva , hogy az átlagoz felhasználo is tudja, hogy az miért is lesz jo neki és mit is kap majd a pénzéért ha egyik vagy a másik gyárto technologiáját választja.

Meg utána olvasok dolgoknak hidd el, és pont azért irom, mert magyar nyelven miért nincs meg ez a fajta tájékoztatás

"Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni"
Ez meg annak fényében vicces hogy ezt irod, mikor a cik iroja másodszorra is ezt irta:
"Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."

Nem volt szo benne sem a cikkben sem a hozzászolásban ,hogy a játékoknak kell támogatnia , az volt odairva, hogy minden olyan hardver ami a dx12ot támogatja, semmi több.
DE biztos nekem rossz a szövegértésem.

A többit már általánosságban irtam ,nem erre a konkrét esetre.
ÉS az is látszik, hogy nem értettétek mire mondtam az 1080p-s hasonlatot, mert egyáltalán nem mondtam olyan ,hogy downscale-ingelve használnám ha csak 1080p-s motintorom lenne. Mert ugy a monitor felbontása határozná meg , hogy hogy használom, nem a VGA tudása.
DE a régebbi kártya, ha csak 1080pre jo és visszaveszem 720pre a felbontást akkor 1080pre felscálázva több FPS-t kapnék mint nativba hajtva. mig egy erős VGA--val meg csak feleslegesen erőltetném a 4k-t vele, ha a monitor nem tudná fizikailag megjeleniteni hiába is tudná azt a VGA.

(#134) Kansas válasza repvez (#133) üzenetére


Kansas
addikt

Nem, nem az a dolga egy cikknek sem, hogy nulláról magyarázzon el olyan dolgokat amiről már alsó hangon féltucat cikk született. TFM-től függetlenül.

"Valoban bizos velem van a gond, hogy nem olvastam, hogy a PH-ra csak olyanok jöhetnek fel cikket olvasni akinek minimum IT doctorija van és szabadidejében VGA kat tervez vagy programoz drivert hozzájuk." Ilyet sehol nem írtam, de nyugodtan csépeld a szalmabábod, ha az neked a szórakozás.

"Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."
Ennek baromira semmi köze ahhoz, hogy driver feature, vagy játékba kell építeni. Ez egy elméleti dolog, ahogy a cikkben is fogalmazva van: "FSR 2.0 elméletben minden olyan grafikus vezérlőn futtatható, amely támogatja a DirectX 12-t, illetve a meghajtóprogram képes lefordítani a shader modell 6.0-s kódot". A gyakorlatban pedig linkeltem az AMD oldaláról a cikket a hivatalosan támogatott VGA-król(ott a cikk végén a lista, nem kell angolul tudni az értelmezéséhez).

"Meg utána olvasok dolgoknak hidd el, és pont azért irom, mert magyar nyelven miért nincs meg ez a fajta tájékoztatás" Szerinted. Pedig de.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#135) Kansas válasza Kansas (#134) üzenetére


Kansas
addikt

Szerk. ha már lejárt az a francos időkorlát:

Nem, nem az a dolga egy cikknek sem, hogy nulláról magyarázzon el olyan dolgokat amiről már alsó hangon féltucat cikk született, a jelen cikk után linkelve. Máshol se tartanak alapismeretek órát egy cikknél sem, vagy már tudod az értelmezéshez szükségeseket , vagy utánajársz.

TFM? Itt a PH-n is le lett írva(+ driveres feature-ök kontextusában is). Ez meg a hivatalos leírás átlagnépeknek, illetve a szakembereknek, valamint a dokumentáció(FSR2 még nincs kint, Q2 végéig ígérték, de ez tényleg nem átlagembernek szól).

Nem régebbi kártyákra van szánva a feature, csak van esély rá, hogy azokon is működhet(ha az AMD engedi). Ha a tiéden működik, örülhetsz, ha nem, akkor ott van a két módszer amit írtam és tuti működik, nyilván kevésbé optimális módon/eredménnyel.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#136) Kansas válasza Kansas (#135) üzenetére


Kansas
addikt

Definitív support listát is találtam, de ehhez tényleg ásni kellett az AMD blog 2. lábjegyzetéig:
AMD FidelityFX Super Resolution is “game dependent” and is supported on the following AMD products. FSR 1.0: AMD Radeon™ RX 6000, RX 5000, RX 500, RX Vega series graphics cards, RX 480, RX 470, RX 460, and all AMD Ryzen™ processors with Radeon™ graphics if the minimum requirements of the game are met. FSR 2.0: AMD Radeon™ RX 6000, RX 5000, RX Vega Series graphics cards, and the Radeon™ RX 590 graphics card if the minimum requirements of the game are met.AMD does not provide technical or warranty support for AMD FidelityFX Super Resolution enablement on other vendors' graphics cards.

Magyarul egyrészt az FSR "játékfüggő", másrészt az egyes feature-verziók a listázott AMD termékeken támogatottak, amennyiben a játék minimum hardver követelményeinek a rendszer amúgy megfelel. Más gyártók termékein való futtatáshoz az AMD nem ad technikai támogatást és nem vállal garanciát.

Hogy Abu honnan vette, hogy elég hozzá a SM6 támogatás, azt tőle kérdezd, gondolom az AMD-s ismerőseitől.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#137) laposonly11 válasza Kansas (#136) üzenetére


laposonly11
senior tag

"Hogy Abu honnan vette, hogy elég hozzá a SM6 támogatás, azt tőle kérdezd, gondolom az AMD-s ismerőseitől."

Tudod a kocsma, ahová "zöldek" nem, csak "vörösök járnak... :U

Ordo est anima rerum.

(#138) Abu85 válasza Kansas (#136) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A kód maga van SM 6.0-ban írva, és van egy SM 6.6-os verziója.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#139) repvez válasza Kansas (#135) üzenetére


repvez
addikt

Ezzel akkor elismered te is amit én mondtam, hogy a cikk nem tért ki arra, hoyg ez játékfüggö lenne , mert ezt nem emlitette, csak, hogy driver függö. És , hoyg a manuálok vagy még nnincsenek kiadva vagy nem átlagembereknek szolnak, illetve nem abból tájékozodnak az emberek.
Senki sem olvassa ki az internetet egyvalami miatt , vagy regisztrál másik oldalakra, föleg ha van egy olyan magyar oldal ami cikket is ir rola, akkor gondolhatja, hogy majd tájékoztatva lesz arrol amit a manuál és a szakma mond, de a PR ba nem kerül bele vagy csak felületesen.

Nem azt állitottam, hogy az amit te mondasz az nem igaz, mert én nem te ellened reagáltam mert nem vagyok gondolatolvaso, én a cikkre reagáltam és a cikk a mostani , nem a régiek az azt állitotta amit te is megemlitettél , hogy nem pontos vagy nem igaz .

Az AMD is azt állitja, hogy az FSR az RX480tol kedve támogatott, ha mákod van és olyan játékkal játszol ami tudja. DE ez igy eléggé átverés, mert az átlag user nem fogja nézni, hogy melyik játék mit támogat.
DE ha azt látja, hogy a funkcio az rx480astol aktiválható akkor azt a következtetést vonja le ,hogy müködik vele.

ÉS vannak olyan cikkek amikor valami uj funkcio jön be egy uj hardverrel , hogy abbol a cikkbol sztem a legtöbb ember csak a kötöszavakat ismeri fel, anynira szakzsargonos hunglish és szakmai , hogy képtelenség kiatlálni, hogy az miért is lesz jó nekunk. Igy hiába hivatkozol, hogy számos cikk készült , ha a nagyobb része nem hétköznapi modon van megfogalmazva.

És a VR-ról meg nincs szó, hogy ez segithet e benne vagy hogy aktiválható, ha a driver a desktop felbontást nézi és nem a kiterjesztett monitorét vagy épp egy köztes programon keresztül indul a játék.

[ Szerkesztve ]

(#140) Kansas válasza repvez (#139) üzenetére


Kansas
addikt

Szerintem nyugodtan szállj le a földre az elvárások tekintetében, ez nem így működik ahogy te elképzeled, soha nem is így működött.
Akit komolyan érdekel az IT, az (tetszik vagy sem) fel kell szedjen egy konyhanyelvi angolt, különös tekintettel az IT szlengre. Akit meg nem érdekel, azt az FSR működése sem...

Nincs semmi átverés, a feature megjelenése óta lehet tudni, hogy ez játékba építendő, ugyanúgy ahogy a raytracing is, attól még hogy nem tolják az arcodba az összes cikkben.
Ha nem nézed hogy melyik játék mit támogat, akkor az FSR-ről való lemaradás lesz a legkisebb bajod...

Aki meg csak a kötőszavakat ismeri fel, az annyira nem ért hozzá, hogy tök mindegy is neki a jelentésük.

"DE ha azt látja, hogy a funkcio az rx480astol aktiválható akkor azt a következtetést vonja le ,hogy müködik vele."
Ezt funkcionális analfabétizmusnak hívják, ha valaki képtelen szöveget értelmezni. Azt meg önsorsrontó lustaságnak, ha mindent a szádba akarsz rágatni minden egyes cikkben. A kettő kombinációja halálos...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#141) rolee9309 válasza Kansas (#140) üzenetére


rolee9309
csendes tag

A kettő kombinációja halálos...

Plusz az ékezeteknek random és a magyar helyesírás szabályainak teljes elhagyása. ;] ;] ;]

(#142) AxBattler válasza Abu85 (#138) üzenetére


AxBattler
félisten

Abu, az RSR várható, hogy implementálva lesz APU-s VEGA IGP-kre is?
Elvileg bővül a támogatása, és itt elég jól jönne egy ilyen plusz fícsör...

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#143) AxBattler


AxBattler
félisten

FidelityFX Super Resolution: God of War unterstützt AMD FSR 2.0 mit dem Patch v1.0.12
FidelityFX Super Resolution 2.0 has been implemented and is now available as a resolution-scaling option within the display settings menu

Nem lesz ez rossz...

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#144) Abu85 válasza AxBattler (#142) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az RSR aktuális kódja RDNA-ra van írva PAL-ban. Előbb át kell írni GCN-hez, hogy alkalmazható legyen rajta.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#145) AxBattler válasza Abu85 (#144) üzenetére


AxBattler
félisten

Igen, másik topikban már tisztáztuk... köszi. :B

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#146) Kansas válasza Abu85 (#144) üzenetére


Kansas
addikt

És ha átírják GCN-hez, akkor az az összes GCN kártyára engedélyezné a működést, vagy függene a GCN verziótól(GCN4-5 van ugyebár támogatva az aktuális driverekkel) vagy konkrét GPU-kra lehet engedélyezni? Tehát mondjuk külön kell engedélyezni GCN5 Vega64 -re és GCN5 Vega 8 iGP-re, vagy egy füst alatt az összes GCN-es GPU támogatná onnantól?

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#147) AxBattler válasza Kansas (#146) üzenetére


AxBattler
félisten

Ez egy jó kérdés... a labda náluk pattog.

God of War v1.0.2 patch Brings FSR 2.0 Support
Landwirtschafts-Simulator 22 im Test: FSR 2.0, FSR 1.0 und DLSS bei der Ernte im Vergleich

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#148) PuMbA válasza AxBattler (#147) üzenetére


PuMbA
titán

Itt már a DLSS jobb (Gugli fordítás):

"Even if FSR 2.0 works well in Farming Simulator 22 and is a useful extension, the implementation cannot match the good result of the debut Deathloop (test) . Nvidia DLSS performs better, especially in performance mode, Nvidia's AI upsampling is superior.

In concrete terms, DLSS can, for example, deal better with the problematic moiré effects, which FSR 2.0 edits just as easily, but DLSS can clearly suppress better, if not prevent it. In addition, FSR 2.0 does not generally have to struggle with ghosting effects, but in individual scenes it does, which DLSS in turn masters without any problems."

Összevisszaság lesz itt is :)

[ Szerkesztve ]

(#149) PuMbA


PuMbA
titán

God of War PC: AMD FSR 2.0 vs Nvidia DLSS Image/ Motion Quality Face-Off

God of War-ban is bőven jobb a DLSS :) Úgy látszik a Deathloop volt a legjobb eshetőség, ami inkább kivétel.

[ Szerkesztve ]

(#150) BerserkGuts válasza koko52 (#116) üzenetére


BerserkGuts
őstag

:K

12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.