Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) szab.tam


szab.tam
nagyúr

csinálam egy új képet. a fénykép pontosan a szemem pozíciójából készült.
a 2 szélső kijelzőt nem bírja telejsen befogni.

shift1 visszajátszás.
a kávákat nyillal jelöltem be.

[link]

a bemutatni kívánt lényeg:
nálam a speciális helyzet maitt, hogy a bal oldali kijelző nagyobb, hátrébb van tolva, és sokkal jobban be van forgatva, mint a jobb oldali.
mivel balkormányos autókaban ülök, így a bal oldali ajtó ablaka is közelebb van. a jobban beforgatott kijelző ehhez tökéletesen igazodik. a középső és a jobb oldali monitor egy méretű, majdnem elvágólag folytatódik. pont, mint a műszerfal, ami át is lóg.

tehát nálam hiába a méret különbség, mégis tökéletesen paszol a képletbe.
legalább is zárt autóban, pilótafülke nézetben...

(emlékeztetűül a totálkép...)

[link]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#102) KAMELOT


KAMELOT
titán

Ahogy már előttem írták. Játékra 3 egyforma monitort illendő venni és akkor nem kell szórakozni a beállításokkal. De még munkára is jobb 3 egyforma monitor ergonómiai és esztétikai szempontból.
Én is gondolkodom + 2 ugyan olyan monitoron ami van most. Kicsi a felület amit nézek.
De egyértelműen jűtszani 1 monitoron jó. Vagy aki már annyira fanatik akkor vásárol egy DELL 27-es 2560x1440-es felbontású monitort.
De pénzileg jobban járunk ha vásárolunk 3x BENQ 24-est 3x 45 000ft. Full HD ,nagy képernyő ,alacsony fogyasztás. 5760 x 1200 felbontást kapunk ami szépe nagy felület. Kártyám még jó ,hogy eyefinity-s.

(#101) szab.tam: Nem kicsi az az asztal neked? :D Minek van neked 3 géped? :D

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#103) szab.tam válasza KAMELOT (#102) üzenetére


szab.tam
nagyúr

persze, hogy 3 egyforma kijeljző az ideális. de én ezt úgy hoztam össze, hogy a meglévő cuccokhoz gyakorlatilag +0 költségvetéssel.
proci985 kolléga is próbált költséghatékony lenni.

(az egyelőre feleslegesen vásárolt alkatrészekről persze nem beszélek, de az ehhez nem is kellett.)

pixelben nem.... :U
ha a fára gondoltál az sem, mert azon is van felület, csak nem látszik, mert mindkét billenytyűzet fent van. és jobbra elforogva van még egy tartalék pc asztalom.
alapesetben ablak alatti virágtartó. de mindig oda teszem, ahol szükség van rá. direkt kiegészítő asztalnak vettem...

1. htpc / 24. az megy mindig.
2. a nagy a játékgép.
3. a cm690 ház megmaradt. az volt a régi játékgép háza, alapja. oda kerülnek be a levedlett cuccok. (minden lga775, ddr2. - van össz 3*4 giga ramom. minden kompatibilis)
tehát a cm 690 lenne a belépő eyefinity teszt alanya az 5750-nel. de az most marad, mert ugye a softth-al bűvészkedem egyelőre. és az a tartalék gép. le van húzva minden kábelről. abszolút villámvédelemes....

[ Szerkesztve ]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#104) KAMELOT válasza szab.tam (#103) üzenetére


KAMELOT
titán

Hát te nagy face vagy. Mindenre van megoldásod. Mindenki más ettől színes a világ. De ez így van rendjén. Én ilyen 3 gépes felállásoknak nem vagyok híve.
Nálam ez érvényes: Erős gép alacsony fogyasztással. IVY Bridge remélhetőleg. :) :) :) De a Sandy Bridge is már ilyen.
Én mondjuk a letisztult formákat szeretem. 1 2

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#105) Z10N válasza szab.tam (#101) üzenetére


Z10N
veterán

Igy teljesen jo autoszimulatorhoz. Tenyleg olyan mintha a pilotafulkebn ulnel.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#106) szab.tam válasza Z10N (#105) üzenetére


szab.tam
nagyúr

az igazsághoz hozzátartozik, hogy inkáb motorháztető nézet + felső virtuális tükörrel megyek, mert látványosabb. és több látszik a külvilágból. az autó belseje túl sokat takar ki.
kikéve, ha nyitott az autó. akkor mindknképpen fülke nézet.

elvileg a f1 2011-ben lehetne fura, mit kerse 2 "A" oszlop a képben. (a kávák.) de a gyakorlatban fel sem tűnik...

[ Szerkesztve ]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#107) proci985 válasza KAMELOT (#104) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

"Én mondjuk a letisztult formákat szeretem. 1 2"
vs
"De még munkára is jobb 3 egyforma monitor ergonómiai és esztétikai szempontból."

nézd meg jobban azt a kettes képet:). azon is felemás setup van, 23"+19"+23"mas kijelzőkkel, csak neki nem szürke a középső kávája, mint nekem:). egyébként valszeg az is (legalább elsősorban) munkagép a billentyűzete alapján, a Microsoft Natural Ergonomic 4000 az ergonomikus kialakítás miatt a játékra kevésbé alkalmas (van a pénzért jobb is). a delles másik setup már 3x19"ből áll, TN panelekkel, sajátomat nem cserélném rá.

Ahogy már előttem írták. Játékra 3 egyforma monitort illendő venni és akkor nem kell szórakozni a beállításokkal.
egyetértek, a cikkben is benne van. kb még 45ezrembe lenne egy harmadik lg. szab.tam fórumtársnak igaza van, azért nincs három egyforma, mert próbáltam a költségeket a lehetőségekhez képest alacsonyan tartani. lehet lesz harmadik, ha úgy érzem kell, de március-áprilisig semmiképp. esztétikai szempont meg másodlagos, nem nézegetni akarom, hogy jajjdeszépakávátok, hanem használni:).

TN monitorból én nem építenék 48:9es setupot.

szab.tam: jaja, beforgatva jól néz ki. látom megy a shift is:).

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#108) szab.tam válasza proci985 (#107) üzenetére


szab.tam
nagyúr

írtam már párszor, hogy megy mindkettő. csak a shift2 nagyon alacsony fps-en...

"De még munkára is jobb 3 egyforma monitor ergonómiai és esztétikai szempontból."

ezzel én is vitatkozom. nálam pont jó, hogy az egyik nagyobb. arra tolom ki azt, amit másképp akarok megjeleníteni. pl. fényképeket nézegetünk. ráadásul a filmeket és a tv rec-eket is azon tolom.....

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#109) KAMELOT válasza proci985 (#107) üzenetére


KAMELOT
titán

2-es képnél inkább az asztal rendezettségét akartam mutatni. hirtelen oylan képet találtam. :)
Én sem nézegetni szoktam a képernyő szélét hanem a desktopot nézem.
De ha már van 3 monitorom akkor mind a 3 ugyan olyan legyen. Csak ennyit akartam írni.
3 képernyő már nekem is kéne. :D :D lehet valahonnét összekotrom azt a 90K-t. :)
nyárra remélem összejön. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#110) proci985 válasza szab.tam (#108) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

igen, emlékszem a shiftre, csak konstatáltam kép alapján is.

utóbbi meg a felhasználási igény. ami eléggé szubjektív:). alapvetően itt jön be az, hogy mit próbált az ember, mire használja, és mik az elvárásai.

annyi előnye a jelenlegi rendszeremnek van, hogy középen picit nagyobb a pixelméret, illetve a 19"es nekem picit kényelmesebb szöveget olvasni/írni. persze, ott a zoom kapcsoló a billentyűzet közepén, de pdfeknél akkor is idegesítő. megoldás lehetne az ultramon, de 1920x1080 pixelt két részre bontani nem tudom mennyire ideális. másik oldalról meg a két szélső szimmetrikus, tehát kognitív szempontból azért valamennyire működik.

KAMELOT: desktopot általában nem látja az ember. ha az ember befektet egy harmadik monitorba, akkor valószínűleg azért teszi, hogy valami legyen is rajta. az kb a legkisebb dolog.

De ha már van 3 monitorom akkor mind a 3 ugyan olyan legyen
játékra nagyon ajánlott

költségre még számolj átalakítót:).

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#111) KAMELOT válasza proci985 (#110) üzenetére


KAMELOT
titán

1000ft az átalakító. :) Desktop alatt a képernyőt értettem. :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#112) szab.tam válasza KAMELOT (#111) üzenetére


szab.tam
nagyúr

"1000ft az átalakító."

ugye nem a 3. kijelzőhöz szükséges, 5-11 k-s, aktív display port átalakítóra gondoltál? :U
(a cikk is említi, és a hsz-okból sem kevés a témát firtatja...)

1k... :))

[ Szerkesztve ]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#113) KAMELOT válasza szab.tam (#112) üzenetére


KAMELOT
titán

Bocs elírtam....Igen éppen most néztem nálunk ez 3000 max 5000ft. Mármint átszámítva euroról.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#114) proci985 válasza KAMELOT (#113) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

aktívakat nézd, pl XFX, Powercolor és Sapphiret. legolcsóbb erre 200 SEK, az most olyan 7k huf, de pl németeknél az alacsonyabb áfa (pardon, Mehrwertsteuer) miatt lehet olcsóbb, svédek meg amúgy is kb magyar árszinten vannak (magas áfa miatt). passzívval nem fog menni. amire nem írják rá, az valszeg passzív.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#115) KAMELOT válasza proci985 (#114) üzenetére


KAMELOT
titán

Igen azokat néztem....Nálunk azaz Slovak Rebublic ennyi az ára.10-20euro között megy. Mindenhol más az áruk. Ezen remélem nem veszünk össze. Peace ,nothing personal!
Nekem HD5670 512MB GDDR5 Eyefinity van. Nálam ,hogy nézne ki ez az egész? Mondjuk hozzá 3x a profilomban lévő monitorral. van rajta VGA és DVI
Kártyán van VGA HDMI DVI

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#116) proci985 válasza KAMELOT (#115) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

ok, akkor reális, hogy olcsóbb, elvileg alacsonyabb az áfa.

ezzel a kártyával sajnos max két monitort tudsz egyszerre meghajtani, ha nincs rajta displayport.

ez a fajta sapphire jó, mivel van rajta displayport

ez nem jó, nincs displayport.

ez a flex, ez natívan meg tud hajtani 2xDVI+hdmit.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#117) KAMELOT válasza proci985 (#116) üzenetére


KAMELOT
titán

Megint félre írtam akkor....Nekem ez van! Még a dobozon is megnéztem és a hátulját is a kártyának. Akkor minden okés! Akkor mehet a 3 monitor! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#118) proci985 válasza KAMELOT (#117) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

azzal mehet, legalábbis rá tudsz kötni három monitort.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#119) rambustibi


rambustibi
őstag

Szóval, 3 monitoros rendszerhez van 2 megoldás:
Általános felhasználás:
1. olcsóbb: aktív adapteres megoldás, nem ugyanolyan méretű kijelzőkkel (nincs DP)
Kemény játékosoknak, és komoly munkaterülethez:
2. drágább (minőségibb): DP kábelekkel csatlakozva azonos méretű DP kijelzőkhöz (ide nem kell aktív adapter)

[ Szerkesztve ]

Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"

(#120) Z10N válasza rambustibi (#119) üzenetére


Z10N
veterán

Az egyik nem zarja ki a masikat. "Kemény játékosoknak, és komoly munkaterülethez". Ezt az elsovel is ugyanugy meg lehet csinalni. Annyi a limitacio, hogy a mDP-DVI konverter csak SL-DVI tamogat azaz korulbelul 1920x1080/1200. Korabban ezt mar irtak (szabvany adatok). Az AMD hivatalos oldalan lehet megnezni az atalakitokat, bar nem vmi friss. Szoval az elsovel is lehet 5760x1200-as desktopot csinalni. A felhasznalas merteke pedig ugye a videokartya fuggvenye (munka/jatek/tervezes). Bar FireGL-eknel megint mas az eyefinity tudtommal.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#121) proci985 válasza rambustibi (#119) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

ez nem igaz, ne informálj félre.

aktív adapterre ugyanúgy lehet azonos méretű kijelzőket kötni (pl nálam is a két szélső dvi/miniDPn megy át, eyefinity2 pedig összerakható lenne belőlük natív felbontásban). DL-DVI átalakítóval felbontási korlát sincs. 10bitet meg konzumer kártyák amúgy sem tudják.

eltérő méretű DP kijelzők is simán csatlakoztathatóak. ez nem ezen múlik.

az árral pedig az égadta világon semmi összefüggés nincs.

minőségre szerintem consumer szinten nem a kábel a szűk (tvből meg pl amúgy se nagyon van DPs).

Z10N: van DL-DVI átalakító is, bár nagyon drága (25-35k körül). professzionális megoldásokról nem tudok sokat, de jellemzően szoftveres eltérés eléggé nagy szokott lenni.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#122) Z10N válasza proci985 (#121) üzenetére


Z10N
veterán

Igen, most ujbol en is utana neztem a hivatalos AMD oldalon. A mDP to DL-DVI 2560x1600-at tamogat, igy akar 7680x1600-as desktop is mukodik konverterrel (DL-DVI/HDMI/mDP). Mar csak monitorral es szuflaval kell birnia aki ilyet akar :)

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#123) Male


Male
nagyúr

Ha már ennyire összegyűlt itt mindenki DP átalakítók ügyében: A DP -> D-Sub átalakítók mind aktívak, tehát menni fog a 3 monitor velük, akár hozzáírják, hogy aktív, akár nem? Illetve képminőség terén van komolyabb szórás ezeknél?

(#124) Z10N válasza Male (#123) üzenetére


Z10N
veterán

Nezd meg az oldalt amit linkeltem, fel vannak sorolva. Bar ezenkivul meg lehet egy ket ujabb, mert nem olyan friss, pl.: a HIS is gyart, de nincs a listan.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#125) Male válasza Z10N (#124) üzenetére


Male
nagyúr

Abból nem derül ki, amire kíváncsi vagyok... tehát a DP -> D-Sub adapterek vajon mind aktívak-e, vagy abból is létezhet passzív? (szerintem nem, mert egy DAC van benne) Illetve hogy képminőségben van-e látható eltérés a különböző típusok között?

(#126) Viktor81


Viktor81
senior tag

Sziasztok !
Csak annyit fuznek hozza, hogy amennyiben 2-nel tobb monitort akarunk hasznalni, mindenkeppen csatlakoztatnunk kell egy monitort a Display portra (ha atalakitot hasznalunk, aktiv kell legyen) ez az Eyefinity alapfeltetele. Amennyiben ilyen kartyank van, mint a cikkben, a 4 monitoros mod is elerheto (4*1 vagy 2*2), de akkor mindketto DP-n kell monitornak lennie. Bar a kartyan 5 kimenet van, az Eyefinity nem tamogatja az 5 monitoros modot, igy nem kihasznalhato. Szoval, azt erdemes tudni, hogy amennyiben szeretnenk az Eyefinity technologiara epiteni, DP bemenettel rendelkezo monitorra van szuksegunk (vagy aktiv atalakitora), kulonben csak 2 monitor lehet aktiv.

(#127) Z10N válasza Male (#125) üzenetére


Z10N
veterán

Mint a listaban is szerepel csak aktiv letezik, jol mondod a DAC miatt. Mig a tobbinel csak a drotozast alakitjak at, addig itt mindenkeppen kell. Viszont nem feltetlen kell ilyen m/DP-DSUB. Megoldhato m/DP-DVI onnan pedig DVI/DSUB. Bar itt mar tenyleg fellep a kerdes milyen lehet a jelatvitel a toldasokkal. A legegyszerubb szerintem, ha irsz a supportnak es majd frissitik a regi listat.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#128) Male válasza Z10N (#127) üzenetére


Male
nagyúr

Guglival ennek ellentmondó írást is olvastam ma... tehát elméletileg van passzív még ebből is (DAC nélkül, az analóg jelet várja a DP-n a kártyától, amit az vagy képes kitolni rajta vagy nem, de inkább nem... szóval kb olyan kategória, mint a D-Sub -> RCA, ami van amivel működik, néha némi hekkeléssel életre kelthető).

Rendeltem egy olcsó DP -> D-Subot, majd kiderül, hogy megy-e :)

A DP->DVI aktív átalakító, majd arra egy DVI -> D-Sub összeállítás nem működik... még amelyiken fizikailag DVI-I van, az is valójában csak DVI-D. (többen panaszkodtak arra, hogy megszívták ezzel)
Ráadásul a DP->DVI aktív átalakító drágább is, mint a DP->D-Sub.

(#129) proci985 válasza Viktor81 (#126) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

eyefinity5 működik, csak olyan kártya kell hozzá, amin van minimum 3 displayport. eyefinity6hoz 4 kell (+2dvi/hdmi). asus directCU/6990 szériából vannak ilyenek, meg pár gyengébb kártyából.

többi stimmel.

Male: majd megírod, mi lett az eredmkény? érdekes lenne.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#130) Male válasza proci985 (#129) üzenetére


Male
nagyúr

Persze, csak sokára érkezik meg az átalakító :( ...de ha megvan, megírom.

(#131) szab.tam válasza Z10N (#122) üzenetére


szab.tam
nagyúr

"7680x1600-as desktop is mukodik konverterrel (DL-DVI/HDMI/mDP). "

szerintem ezt át kéne gondolni. a hdmi szűk keresztmetszet, ha belekerül a képletbe, nem fog átmenni rajta a 2560x1600...
erre a sávszélre csak a dp és a dual link dvi képes.
meg a thunderbolt is, de az már más tészta....

(#130) Male
nem tudom, neked melyik kell, (mini vagy a nagy), és mennyiért, de hardverkerben van 10+ raktáron, 10k-ért... asszem eza nagy lesz, habár a szimbollikus képen a mini van, linken a nagy...

szerk:
"Rendeltem egy olcsó DP -> D-Subot"
azzal nem fog szerintem....

akinek mini dp-s vga-ja van, annak ez még egy érdekes cucc...

[ Szerkesztve ]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#132) Male válasza szab.tam (#131) üzenetére


Male
nagyúr

Köszi! Nekem a normál méret kell, nem a mini. Most már késő... de 10-et amúgy sem adtam volna érte. Most nézem, az DVI-re alakít, amit linkeltél... abból biztos, hogy csak a drágábbak az aktívak (mint a linkelt is), de én nem azt rendeltem, hanem D-Subra alakítót.

(#133) szab.tam válasza Male (#132) üzenetére


szab.tam
nagyúr

had ne olvassak vissza. neked is 3x eyefinity-hez kell? a 3. kijlezőhöz?

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#134) proci985 válasza szab.tam (#131) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

utóbbi xfxel vigyázni kell, két fajta van, a másik nem aktív (nem tudom mi értelme egyébként a másiknak:) ).

hdmin van olyan, ami átvisz 2,7m pixelnél többet, de nem sok (7970en van olyan csati).

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#135) Z10N válasza szab.tam (#131) üzenetére


Z10N
veterán

Szerintem meg neked kene atgondolni ;) A HDMI szabvany szerint az 1.4-s verziotol kezdve tamogatja a 4k x 2k -t, de mar az 1.3-s is tamogatja a 2560x1600 -t. A HD5000 mar tamogatja az 1.3-t, a HD6000-tol kezdve pedig az 1.4-t.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#136) szab.tam


szab.tam
nagyúr

ok. ez új volt. de akkor majd érdemes megkülönböztetni, mint ahogy a dvi-nál a sinle is dual linket is meg szoktuk.

azt hittem, hogy csak a hd hangban és a 3d kezelésben az újdonság...

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#137) Male válasza szab.tam (#133) üzenetére


Male
nagyúr

Igen, ahhoz. Ez lesz az összeállítás, ha megy:

DVI -> DVI
DVI -> DVI
DP -> D-Sub ...ebből elvileg létezhet passzív is, de még kb senki nem látott olyat, szóval jó eséllyel aktív lesz az is, amit rendeltem. Pár hét múlva érkezik, akkor kiderül.

(#138) rambustibi válasza szab.tam (#131) üzenetére


rambustibi
őstag

akinek mini dp-s vga-ja van, annak ez még egy érdekes cucc... miért is?

Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"

(#139) szab.tam válasza rambustibi (#138) üzenetére


szab.tam
nagyúr

mert 3 db átalakító, nem egészen 2 áráért, ebből 2 aktív.)

(1db. sapphire nagy dp -> dvi aktív jelenleg kb. 10k...)

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#140) proci985 válasza szab.tam (#139) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

itt svédeknél kb 2500-3000el drágább a sima xfx miniDP -> DVInál, szemeztem is vele.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#141) Z10N


Z10N
veterán

Par Eyefinity eszrevetel:
- A jobb felso sarokban ha az egerkurzort mozgatjuk, akkor akad (minimalizalo/teljes kepernyo/bezaras gombok). Ez Eyefinity nelkul is elofordul, driver hiba lehet.
- Videok lejatszasakor screen tearinget tapasztalok, ugye ilyenkor esetemben mindharom kijelzo 60Hz-re van limitalva. 3D alatt nem. A video ful alatt probaltam allitani a beallitasokat (VSync), de tovabbra is fennal. Sot ha mindharom kijelzon HD anyagot nezek megjobban elojon (HD6850, UVD3). Az orajelekt felveszi, tht ezzel nem lehet gond, driverre gyanakszom.

Amit a 12.2-tol varok a fentebbiek megoldasan kivul:
- Bezel korrekcio
- Hybrid Eyefinity (ertsd tobbfele felbontas kombinalasa), akar tulmeretezett kep renderelesevel

Ha vkinek van megoldasa vagy hasonlo tapasztalata kerem jelezze.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#142) Z10N válasza Z10N (#141) üzenetére


Z10N
veterán

Meg annyit, hogy a CCC ablak mozgatasa akad mikor az egyik monitorrol atrakom a masikra.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#143) proci985 válasza Z10N (#141) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

bezel correctiont már most is tudsz állítani. miután végeztél az eyefinity képernyőcsoport beállításával, utánna felajánl pár linket, hogy mit érdemes még csinálni. utánna kapsz egy extra felbontást, ami immár a bezel correctionnel ellátott.

hybrid eyefinity, mint régen a matroxoknál jó lenne. viszont a custom FoVk miatt pár programnál bajos lehetne, nem tudom mennyire fogják ezt támogatni/implementálni.

akadást én a jobb felső sarokban nem láttam, nekem ez gyanús, hogy driver.

milyen kijelzőket használsz a 6850 mellé?

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#144) Z10N válasza proci985 (#143) üzenetére


Z10N
veterán

Nekem bezel correction felbontasokat nem engedett, pontosan hol kell? Nah igen a FOV az kenyes tema, pedig jo lenne. Jobb felso sarokban az akadast ugy nezd meg, hogy korozol a gombok folot, neha meg meg ugrik egy picit, nem olyan feltuno, de akkor is. Nah majd frissitek drivert.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#145) proci985 válasza Z10N (#144) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

be kell menni a setup eyefinitybe. miután beállítottad, lesz két pici link, hogy ezeket ajánlja még a ccc, hogy csináld meg. az egyik a bezel correction beállítása. egyforma monitorokkal biztosan mennie kell ennek a megoldásának is.

körzést próbáltam, itt rendben van.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#146) Z10N válasza proci985 (#145) üzenetére


Z10N
veterán

Nekem nem ajanlja fel. Lehet azert mert elteroek a monitorok. 19"+24"+19" (a ket szelso azonos tipus),mert nagyobbak mar nem fernek el az allavanyon levo kozelteri monitorfalak miatt (140cm, az egesz asztal emelvenyet teljes egeszeben elfoglaljak, most is ugye enyhen dontve vannak, hogy merolegesen nezzenek ram /-\). Akartam 3db 24"-t de nem fernenek el a studio asztalon. Szoval ezert varom a 12.2 -t. Mert a nativ felbontasuk 1280x1024 + 1920x1080 + 1280x1024 ebbol akarnek krealni Battlefield alatt 4480x1080 -at, ugye igy lenne 4db lelogo 1280x28 boxom vagy 2db 1280x56, amit a driver kirenderelne csak nem jelenitene meg, bar a fov meg mindig kerdes. Kene erre vmi hybrid eljaras, mert igy felemas.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#147) szab.tam válasza Z10N (#146) üzenetére


szab.tam
nagyúr

a softth ezt pont tudja: első ábra....

de hogyan kell kombinálni az eyefinity-t a softth-del, azt kérdezd procitól...
és hogy ennél a megoldásnál is csak dx9 van-e, azt már végképp nem tudom...

[ Szerkesztve ]

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

(#148) proci985 válasza Z10N (#146) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

namost, két lehetőséged van:

1.: eyefinity @ 3840x1024: középső monitoron állítsd be az eredeti képarány megtartását. a két szélső kijelzőt fizikailag a középső elé kell behúzni. a vonalak törése miatt ez problémás megoldás, de járható út. bezel correctiont ezek után lesz. elvileg a pixelméret 24"nél és 19"nél már kb egyforma, szóval szerintem egész korrekt eredményt fogsz kapni vonalak tekintetében is.

előny: dx11, hivatalos támogatás, egyszerűen működik.
hátrány: elvesztesz valamennyi képernyőterületet, fizikailag mozgatni kell.

2.: softTH @ 1280x1024+1920x1080+1280x1024. azaz kiterjesztett módban használod, minden egyes programhoz pedig softTHt használsz. softTH előnye, hogy csak a két szélső monitornak kell egyeznie, nem mind a háromnak. ez a software tripplehead2go.

előny: működik a rendszereddel teljes képernyőn, natív felbontásokban is; jobban testreszabható (fov, cylinder correction, bezel)
hátrány: csak dx9, nagyon macera bekonfigurálni (dlleket kell másolni minden egyes játékhoz külön), nehéz rendesen testreszabni

ami az igazi lenne, az a hybrid eyefinity. remélhetőleg eyefinity2.0 segítségével ez már menni fog.


softTH


belülről látszik a nagyobb kép

képminőségért bocsánat, csak telefon volt kéznél.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#149) proci985


proci985
MODERÁTOR

softTH beállítása három kijelzővel.

lazán kapcsolódik, későbbi integráció a cikkbe lehetséges. esetleg egy bontás egy következőbe, mivel érzésre már így is kezd eléggé nagy lenni.

ez kelleni fog: softTH. lejjebb egy softTH 1.07bt fogok használni, a beállítások valósak GTR evolutionhoz. középső monitor 1280x1024, két szélső 1920x1080.

amire ügyelni kell: attól függetlenül, hogy a windowsban hogy vannak egymáshoz képest elhelyezve a monitorok, a tálcának a középsőn kell lennie. a monitorok sorrendje a kimenetek párosításához mindegy, nekem a kettes számú van középen. ha a tálca nem a középső monitorra van helyezve, a program hibásan fog működni.

[config]
; deviceIDLeft/right: Direct3D device ID's of left and right monitor, or 'auto' for automatic
; secondaryWidth/Height: Left & right monitor resolution, or 'auto' to use same as middle screen resolution
; secondaryRefresh: Refresh rate of left & right monitors, or 'auto' for automatic
; secondaryFormat: Secondary device image format, 'RGB32', 'RGB16' or 'YUV12'.
; antialiasing: Level of forced anti-aliasing
; anisotropic: Level of forced anisotropic filtering
; borderSize: Size in pixels of frame border between monitors that is discarded
; noHotkeys: Set to 1 to disable all hotkeys
deviceIDLeft=auto
deviceIDright=auto
secondaryWidth=1920;auto
secondaryHeight=1080;auto
secondaryRefresh=60;auto
secondaryFormat=RGB16
antialiasing=0
anisotropic=0
borderSize=0
sideExtraWidth=0
noHotkeys=0

a deviceIDLeft és Right értékeit nem érdemes piszkálni. mivel a másodlagos monitorpár 1920x1080 pixelen megy, 60as frissítéssel, a következő sorokban ezeket kell beállítani. a formátum RGB16, elvileg ez mehetne RGB32őn is. antialiasing és antisotropic megint közérthetőek. a borderSize mértékével lehet a bezel correctiont állítani.

[Direct3D]
; ** Advanced setting for Direct3D games **
; cylindicalCorretionAngle: Amount of cylindrical correction done, use with sideExtraWidth
; hideNondefaultDevices: Hides all but the default adapter from the game
; forceHorizontalFOV: Forces horizontal FOV to be three times as wide
; forceResolutionWidth/Height: Forces device to be created with this resolution
; force16bitDepth: Force game to use 16bit depth buffer, can improve performance and reduce memory use
; sleepBeforeRead: Time in ms to sleep before reading back buffer data from video card
; useMultihead: Uses multihead features of primary card if available, can increase performance and reduce memory use
; Set to 2 to force multihead initialization even if game doesn't create device with TH resolution
; delayedPresent: When useMultihead enabled, delay primary monitor present to sync with secondary head
; swapOrder: Swap order at which the frame contents are copied
; autoSquash: Automatically squash output to middle monitor if only pretransformed (GUI) elements are drawn
; d3d8dll: Path to D3D8.dll/D3D9.dll to use or auto for automatic (system32 dir)
cylindicalCorretionAngle=0
hideNondefaultDevices=0
forceHorizontalFOV=0
forceResolutionWidth=0
forceResolutionHeight=0
force16bitDepth=0
sleepBeforeRead=2
useMultihead=1
delayedPresent=0
swapOrder=0
autoSquash=0
d3d8dll=auto

a cylindicalCorrectionAngle az, ami a FoV elcsúszását hivatott megakadályozni. esetleg a forceResolution lehet még érdekes, többire igazából csak akkor lehet szükség, ha a program alapból nem akar menni.

[hooks]
; Win32 API hooking settings - Used for some extra compatibility and game-specific fixes
; doHooking: Enable/disable hooks in Direct3D, with OpenGL hooks are always enabled
; doScaleMouseCoordinates: Scale mouse coordinates for getCursorPos to fix games which do not handle negative screen coordinates properly
; doScaleFromLeftScreen: Spread out mouse coordinates from left screen to full width
; doScaleWindowRects: Scale game window rectangle to triplehead size
; mouseXoffset: Number of pixels to offset mouse cursor position in X axis, to fix misplaced cursor due to negative screen coordinates. auto = use X resolution
doHooking=1
doScaleMouseCoordinates=0
doScaleFromLeftScreen=0
doScaleWindowRects=0
mouseXoffset=auto

érzésre ezek is csak akkor lényegesek, ha a program alapból nem megy

; Triplehead screenmodes to add to resolutions list (width multiplied by 3 and border added)
; Must be last in this file
[modes]
640x480x60
640x480x75
640x480x85
800x600x60
800x600x75
800x600x85
1024x768x60
1024x768x75
1024x768x85
1280x960x60
1280x960x75
1280x960x85
1280x1024x60
1280x1024x75
1280x1024x85
1600x1200x60
1600x1200x75
1600x1200x85

1920x1080x60ra 1080phez szükség lesz.

ha a config megvan, akkor a configban a középső monitor háromszoros felbontását kell használni. nálam ez a 3840x1024as érték volt. gyakorlatban ez nem ennyi lesz, a két szélső monitor értéke felülíródik. csak a softTH feliratú adaptert kell állítani, a másik kettő érdektelen.

ha minden jólmegy, akkor indításnál a két szélső monitoron feltűnik a softTH splash screen, a program pedig indul három kijelzőn.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#150) szab.tam


szab.tam
nagyúr

ha valakinek van működő softth-hoz win7 alá
dll-ek
softth cfg - konfigurálva
és játék config file, akkor nagyon kérném. :R
a követekző játékokkal nem bírtam még zöldágra vergődni:
grid
dirt3
hawx
codemasters f1 2010
tdu 1

és a dirt, de azt még nem próbáltam.

amik már mennek: :))
gtr2
gtr evo
dirt2
f1 2011
shift1
shift2
hot pusuit

:R

fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.