Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Peter13


Peter13
senior tag

Ez mind nagyon szép, jó, és megható, de én mint egyszeri és egyben hozzá nem értő júzer, mit fogok mindebből (vagy mindezek következtében) észrevenni? (vagy ha úgy jobban tetszik: miért jó ez nekem?)

"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."

(#2) Kendek válasza Peter13 (#1) üzenetére


Kendek
MODERÁTOR

Nyilván közvetlenül téged ez nem érint, de a jövőben még használhatsz olyan programokat melyek használják az OpenGL 4.6-ot. Vagyis leginkább a szoftverfejlesztőket érinti a dolog, azoknak is egy bizonyos csoportját.

<-ƘƘ->

(#3) tecsu


tecsu
addikt

Nos igen. Konkrétan ez: "GL_ARB_indirect_parameters" abszolúte semmit nem mond nekem. Talán nem vagyok vele egyedül. ;)

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#4) osztraksajt válasza tecsu (#3) üzenetére


osztraksajt
őstag

Ezek szerint tényleg nem. De Józsi bácsinak meg a bitcoinbányászat miatti felszaladt VGA árak, meg a 8k tévégyár nem mond semmit, és ő sincs ezzel egyedül. De attól van akit érdekel. :P

(#5) Blazs120gl válasza tecsu (#3) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

Nem könnyű ilyen spéci ismereteket feltételező cikket érdekesnek megírni. Ezekkel a cikkírók szándéka, hogy ráirányítsák ezekre a figyelmet, mert a mai programok teljesítményét végső soron ez határozza meg.

Lehet, hogy esetleg kísérletezhetnének azzal, hogy nem a "mi"-ről írnak részletesebben, hanem a "miért"-ről.

De tömören összefoglalva (aki nem ért egyet, kérem javítson nyugodtan ki), a cikk lényege, hogy az OpenGL egymagosságából eredő, teljesítményt negatívan befolyásoló tényezőket (driver overhead -> CPU bottleneck) próbálják orvosolni és egyben a Vulkan irányába mutató fícsöröket adni (lásd a no_error-t, runtime hibakezelés elhagyása plusz teljesítményért, vagy a parallel_shader_compile, a cpu magok/szálak jobb kihasználására). Ezzel az OpenGL-es alkalmazások is gyorsulnak és a Vulkan-ra való áttérés is kisebb ráfordításba kerül majd.

(#6) Jack@l


Jack@l
veterán

Pedig épp 10 hónapja írtál egy cikket a nagy vulkán láz idején:
"Lehet, hogy sosem lesz már új OpenGL API?"
Most teljesen összezavarodtam.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#7) CPT.Pirk válasza Jack@l (#6) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Én mondjuk sejtettem, hogy nem szűnik meg. A Vulkan egy nagyon jó dolog, de sok olyan hely van, ahová se szükség, se előnye nem lenne az egyébként nehezebben használható API-t használni az OpenGL-el szemben.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#8) Zoli54213


Zoli54213
aktív tag

Én most tanulom ezeket, (egyetemen) nagyon érdekelnek ezek a dolgok :) Épp írok is egy játékot, aminek saját motort is írok (ezt tanulás, és a technológiák megértése céljából :) ) Valami egyedi zene, illetve hangok kellenek majd, még jó kérdés honnan lesznek.

[link]

GigaByte X570 Aorus Elite ::|:: 48GB DDR4 3200Mhz ::|:: AMD Ryzen 7 5800X3D + NZXT Kraken Z63 ::|:: RTX 4080 Phantom 16GB ::|:: Samsung 980 Pro 1TB + 860EVO 1+1TB + 250GB ::|:: Acer XV322QK KV 32" 4K 144hz 10bpc ::|:: Logitech Z906 ::|:: Corsair HX850i

(#9) tbalazs14 válasza Jack@l (#6) üzenetére


tbalazs14
csendes tag

Inkább örüljünk neki hogy akkor tévedett, és mégse hagyagolja el az OpenGL-t a Khronos Group.

(#10) Gróf...


Gróf...
aktív tag

Na jó, de Transzport Fívör gyorsabb lesz, vagy sem?

Fogadatlan prókátorokra nem vagyok kíváncsi!

(#11) Sonja


Sonja
veterán

nVidia ki is adott egy OpenGL 4.6-os drivert a fejlesztők részére (Win 382.88, Linux 381.26.11), amit innen lehet leszedni.

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#12) Blazs120gl válasza Zoli54213 (#8) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

Én hobbiból vulkan-ozok. De ha összejön belőle valami, akkor lehet hogy felmondok :DDD

(#13) iMaverick válasza Zoli54213 (#8) üzenetére


iMaverick
addikt

Nice! Egyedül hoztad össze?

Amúgy jelen formájában a Doom 1-2-re, meg a DukeNukem3D egyik variánsára, a Nam-ra emlékeztet (Ugye nagyon szellemesen: VietNAM.)

(#12) Blazs120gl: múltkor volt hír, hogy a Quake 3 alá összehozták a Vulcan támogatást.

[ Szerkesztve ]

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#14) Peter13 válasza Blazs120gl (#5) üzenetére


Peter13
senior tag

Nna, valami ilyesmire gondoltam: köszi szépen a laikusnak is érthető magyarázatot. :R
(tudom hogy a szakiknak ez mind triviális, de a magamfajta egységsugarú felhasználó örömmel veszi az ilyesfajta mankókat :) )

"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."

(#15) Zoli54213 válasza iMaverick (#13) üzenetére


Zoli54213
aktív tag

Nagyon kezdő vagyok még, de próbálkozom. Egyenlőre még semmit nem lehet benne csinálni, csak bejárnia területet. :) De ami kész, az a tanulmányaim alapján, az én munkám.

GigaByte X570 Aorus Elite ::|:: 48GB DDR4 3200Mhz ::|:: AMD Ryzen 7 5800X3D + NZXT Kraken Z63 ::|:: RTX 4080 Phantom 16GB ::|:: Samsung 980 Pro 1TB + 860EVO 1+1TB + 250GB ::|:: Acer XV322QK KV 32" 4K 144hz 10bpc ::|:: Logitech Z906 ::|:: Corsair HX850i

(#16) Blazs120gl válasza Peter13 (#14) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

Nekem is csak hobbi, de szívesen. :R

(#17) apatyas válasza Zoli54213 (#8) üzenetére


apatyas
Korrektor

Gratula! A fák marhajóak, a füvön persze sok a zsizsegés, ez még lehet a feltöltés következménye.

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#18) general


general
addikt

bocsi a laikus és talán nem pont ideillő kérdésért, nem tudom, hol kérdezzem meg..

szóval a jobb Open GL teljesítményért mi felel egy vga-ban? tehát ha egy ezzel dolgozó programot használok és jobb teljesítményt szeretnék, milyen specifikáció számít? Gpu, cuda stb....nem akarok hülyeséget mondani.
Adobe Lightroom a program.

üdv és köszi, ha válaszoltok!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.