Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
Akkor tudod, hogy "hova valósi vagyok". Te is nyomulsz Kunmadáron?
Egyébként, nekem van egy nagyobb álmom is, mint a Szimó. 20 éves koromban hozzájutottam egy 79 -es CBX1000 -hez. 1990 -ben az elég "csajozós" volt. Sajnos kehes lett a blokk, nem bírtam volna felújítani (6 dugattyú, 18 gyűrű, 24 szelep, 4 vezérműtengely, stb.), ezért 6 év után, hülye fejjel eladtam. Ó, ha még egyszer lehetne egy ilyen mozdonyom! -
Francia91
veterán
Amint olvashattad, 3 elektromos kábelen buktam el. Ismerősöm Harley Davidsonában (ami akkor volt 2 éves motor!), a komplett elektronikus gyújtás adta meg magát Olaszországban, amihez ráadásul csak úgy tudott volna hozzáférni, ha lebontja a fél motort.... (teherautóval lett hazahozva)
Amúgy is terveztem a motor újrakábelezését, ugyanis az MZ egyetlen lehetséges hibaforrása szinte 95%-ban az elektronikában rejlik, ami a kb 25-30 éves kábeleknek tudható be. Ha ezt a vétel után megcsinálom, akkor hiba nélkül jártam volna meg Erdélyt
Nem kell hozzá szakértőnek/szerelőnek lenni, de tudni kell, hogy ezeknek egy picivel több karbantartás kell, mint a mai modern motoroknak, és józan ésszel remekül karbantarthatóakFater ETZ 250-esében 111.054 km van, megszakítós gyújtással, bontatlan motorblokkal... Hiba nélkül járta meg vele nem egy alkalommal az NDK-t Tehát nem szar motor ez, csak megfelelő gazdát igényel, aki tisztában van vele, hogy meddig hajthatja, nem spórol az alkatrészeken és az olajminőségen, nem hajtja szarrá az MZ-t...
Az, hogy itt pár ember leszarozza, nem tud meghatni, számomra akkor is ez "A MOTOR"
Általában olyan szarozza le az MZ-t, aki kókányolja össze-vissza, aztán meg nem tudja, hogy miért nem megy, miért nem jó...[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
kovy79
őstag
válasz #79335424 #39 üzenetére
"Valahogy" sejtettem.
(#44) Somatom, nekem is megvan még a kis Endurom (S51/1E1), soha nem volt szívem eladni. Aztán 4 éve felújítottam az utolsó csavarig (minden gyári, új ESKA), aztán most Ulm-ban láttam, hogy egy hasonló, patika állapotú ér vagy 2000-2500.-€-t.
u.i.: kuplunggal felesleges vesződnöd, a gyári bőven jó 90ccm-ig.
[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
#79335424
törölt tag
Rajta volt a kipuffogó. De, az nem nagy kunszt. Berugókart, vázmerevítőt, meg MZ telót is lehet szerezni. Sok ilyen "Endurosított" N -est, meg B -st lehet látni hirdetésekben. De a dudát már nem szokták átrakni, a gyári Enduro dekli pedig nagy kincs. Pláne, hogy a színe is megegyezett a tank eredeti színével.
Ami a váltót illeti, az Enduro és az Electronic gyárilag 4 gangos volt. De, ha betévedsz a Zichy -be, a második bótba, akkor Gyuri mutat neked csodát. Komplett 5 gangos váltót! Ha megtartanak ezen a melóhelyen, akkor jövőre megkap mindent, ami jár neki. 12V -os rendszert, 70ccm -es kitet, erősített kuplunggal, stb.[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
veterán
válasz #79335424 #44 üzenetére
Én S51B-n kezdtem, egyelőre sztenderen van, de nagyon fájna érte a szívem, ha el kellene adnom. Fizetem rá a biztosítást, annyit megér nekem.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Magnat
veterán
-
#79335424
törölt tag
válasz csabyka666 #41 üzenetére
Én is vettem egyet. Endurot akartam, mert kölyök koromban csak kisrometem lehetett. De égen-földön nem volt olyan, amihez elérhető áron hozzá lehetett volna jutni. Így alább adtam az igényt és rámentem egy S51B -s hírdetésre. Elmentem megnézni. Rögtön feltűnt a vázmerevítő, meg a "kihajtós" berugókar. Megnéztem a jobbos deklit. Benne volt a kipuffogó helye. Az embernek gőze nem volt arról, hogy egy gyári Endurot árul. Csodálkozott, hogy nem alkudtam (egyébként sem vagyok kalmár típus).
[ Szerkesztve ]
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #41 üzenetére
Persze, hogy nem szar! Ha így lettem volna vele, akkor nem indultam volna Erdélynek neki!
Kis hibán buktam el a hazajövetelt, amire az ember nem is gondolna 8.500 hibamentes km után"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
ronson
őstag
Mondjuk az ETZ-sek, egyébként is ilyen szerelő mazohisták. Ha épp semmi baja nincs, akkor is azt nézik mit lehetne rajta még szerelni. Volt egy-két ilyen ismerősöm régen.
Ez is egyfajta hobbi.
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
veterán
Jó írás lett, vártam már!
A "szarazemzé" hozzászólással ne foglalkozz, a szoci motor egy más világ, nem is fogják megérteni kívülről.
Én már többször, több helyen leírtam, hogy ha lett volna pénzem, nem ETZ-t veszek, hanem bemegyek a boltba, és kijövök egy japán sorkettessel, de ez még odébb lesz.Egyébként pedig, az igazán nagy motorosok elismerik a Simsont is motornak, aki ezeket lenézi, az nem igazi motoros, csak játssza az eszét. Lehet motorjuk sincs.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Francia91 #12 üzenetére
"Meg 2 embernek nem tudtunk volna már hova pakolni, bár ha muszáj lett volna, biztosan megoldottuk volna"
Az őseim, mikor még csak mag voltam, megjárták Erdélyt. Együtt-ketten. Egy rendszámos Simson Star-al. Szóval ez a csomag duma gyenge kifogásÜdv a klubban; egy volt MZ-s (150-es Trophy, 150-es ETZ végül 250-es ETZ)
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
kovy79
őstag
Én már láttam olyat, hogy egy Pannóniánál "elfelejtették" a szokásos karbantartást és a motor vígan pöfögött. Az utolsó olajcseréje 15éve lehetett (1-2dl fekete massza maradt benne) és a keveréke (benzin) is olyan volt, amiről nem tudta a gazdája, hogy honnan/miből van.
Megnéznék egy mai, modern motort, mi történne vele, ha 15 évig mindenféle karbantartás nélkül nyúznád?!
Azt még hozzá lehet tenni, hogy egy efféle (pl. MZ) motornál sokszor a karbantartás kimerül egy legolcsóbb olaj cseréjénél, egy kis karbitakarításnál, esetleg még egy gyertyacserénél, míg egy mai, modern motornak már minden baja van, ha 6-8000km-enként nem lát szervizt, ahol nem mellesleg ott hagyhatsz 20.000.- Forintot alkalmanként...
Végül, de nem utolsó sorban: ne menj ki, ha esik az eső, mert beleesik az orrodba!(#30) PAtr0n, egyetértek, az ilyen valóban a mai fogyasztói társadalom pazarló mintapéldánya, akinek a mellénye is nagyobb pár számmal...
(#37) Somatom, Kunmadaras?
[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
#79335424
törölt tag
Erre csak annyit tudok írni, hogy a csapatunk 5. éve veretlen a 24 órás veterán versenyen, a 250 -es szoci kategóriában egy P10 -es Pannóniával. Ez azt jelenti, hogy eddig 5 -ször ment 24 órát versenytempóban. Az akkor 20.000 Km -t futott Harley -mon meg pont egy erdélyi túrán adta meg magát az önindító szabadonfutója. 98` -ban, a GSX 1100 -am tulképp megtette a Gyergyó oda-vissza távot, de csak három henger működött, mire hazaértünk.
[ Szerkesztve ]
-
Magnat
veterán
A cikkhez annyit, h a Transzfogaras tényleg gyönyörű, bár a magyar utakhoz (amik szintén nem a legjobb minőségről híresek) szokott szemnek elég megdöbbentő élmény olyan úthibákat látni, h egy kb 30x30-as kátyún át konkrétan le lehet nézni 30 métert és az egész "úthiba" csak egy fűrészbak-szerű rozoga tákolmánnyal van elkerítve a forgalom elől
Én vmikor 2007-ben jártam arra, akkor emlékeim szerint kettő ilyen is volt azon a szakaszon.[ Szerkesztve ]
̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
-
Massmurderer
őstag
kezdö nagymotornak ideállis.vagy ha valaki akar vegyen pl 4-500k ftért nagymotort amire azt lehet mondani hogy ok,olcsó nagymotor.de gondolom senki nem ugy kezdi a nagymotorozást hogy megvan a jogsi azt suzuki hayabusa egyböl.voltam oylan versenyen hogy a csávó 250es etzvel verte a 600as hondát.nem alap etz volt,kis piszka,miegymás.a túrázás nem arról szól hogy megyek 200-220al huzom amit bir a motor.melesleg ha megnézzük az etz még mindig kényelmesebb mint pl egy 900as cbr.már az ülés is egész más rajta.és inkább megyek 120-130al 4-5 órán keresztül,ami kényelmes tempo,minthogy fél óra után nem érzem a hátsómat mert olyan kemény az ülés.azért kedves kokov,a mai napig szétszedek egy simsont vagy egy etz-t úgy hogy darabokra,és össze is rakom müködöképesre.de ha te pl veszel egy japán robogot,még a vacak karbihoz se férsz hozzá ugy hogy félig szét ne kellene szedni,vagy pl vezérmüláncot se cserélsz ki egy nagyobb motoron otthon.mz-s korszaknak is megvannak a maga szépségei,föleg aki abba az idöbe hajtot is belöle,és tudja milyen élmény volt abba az idöbe
-
ronson
őstag
válasz Francia91 #24 üzenetére
Ha egy motorhoz szerelő/szakértőnek kell lenni, hogy megbízhatóan üzemeltethető legyen, akkor az egy szar motor. Az ETZ pont ez, mindig az is volt és csak a rajongói tudnak e felett szemet húnyni.
Telekre, horgászni járni jó, de hosszú túrára alkalmatlan.Amikor elkezdtem olvasni a cikket, akkor az első gondolatom az volt, hogyha valaki hiba nélkül megjárja vele Erdélyt, akkor úgyse hiszem el.
Másfelől gratulálok, hogy elmertél vele indulni.
[ Szerkesztve ]
-
mcload21
tag
Jó gépek az ETZ-k. Rokonomnak volt 250-es. Szerintem szépek is, kivéve a motorblokk - a Simsoné jobban mutat. Ha minőségi alkatrészekből van felújítva nincs vele gond ... néha esetleg a gyújtás.
A simón pár éve túladtam, bringa van helyette ... -
MineFox54
őstag
Mikóújfaluban nem jártál véletlenül? (Bixad mellett van az E578 mentén)
Testvértelepülésünk
-
PAtr0n
addikt
Végre összeraktad ezt a nagyon jó kis élménybeszámolót! Jó volt olvasni! Remélem egyszer kijutok erdélybe, akárkivel beszéltem odáig volt érte. Meg majd ha minden jól megy, jövőre találkozunk ezen az event-en, legalábbis remélem!
kokov:
Szerintem te nagyon jól illesz a jelenlegi kizsákmányoló liberális rendszerbe, dobjuk el a régi dolgokat, minden t cseréljünk újra pár éven belül.
Régen még más szempont alapján készült minden, és ez érződik még mindig ezeken a dolgokon, legyen az motor, háztartási gép, autó, vagy akár egy leveses tál. A régi gépek szépsége pont abban rejlik, hogy árad belőlük az, hogy élvezettel, lelkesen tervezték őket, nem sietve, a piaci verseny nyomása alatt. Ez nem jelenti azt, hogy nem voltak bakik, nem terveztek szarul, mert minden ilyen matuzsálemnek vannak olyan hibái, ami mai szemmel nevetséges. De a lényeg az, hogy ez nem szándékos volt anno, mert akkor még nem ismerték a tervezett elévülés/elavulás fogalmát.
Ha tőlem kérdezi valaki, a 80-as és még a 90-es évek gépei a a lélek, praktikusság, strapabíróság elvei alapján készültek, mondhatni a vevőorientáltság ott élte fénykorát. Az ezredfordulón meg megváltozott minden...."Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"
-
-
Francia91
veterán
Szerintem ez az MZ még 30 év múlva is ugyanúgy használható motor lesz, mint ma! Megnézném, hogy a mai motorcsodák hol lesznek 40-50 éves korukra...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
ToMmY_hun
senior tag
Pont az a lényege hogy egy öreg, viszonylag könnyen karbantartható és javítható motorral vágjon neki az útnak. Teljesen más érzést nyújt, mint egy hipermodern motor, aminek meg se kottyan pár ezer kilométer. Gratula az úthoz a szerzőnek!
C programmers never die, they are just cast into void.
-
Francia91
veterán
-
kokov
tag
Odáig olvastam, hogy az MZ örök élet. Aztán a végére ugrottam és bár fel tudtam volna röhögni, de csak sajnálni tudtam az embert. Komolyan nem értem, hogy miért nem lehet ezeket a sitt hordó MZ-ket elfelejteni. Minek kellene történni a belátáshoz… Régen legalább mentség volt, hogy nem volt más. Aztán mentség volt, hogy még nem volt olyan szar, mint amilyen olcsó, de most, hogy már nagyon öreg is… Ez nem örök élet, hanem örök sz.pás. Nem csodálom, hogy a kutya sem ment el a sráccal. Senki nem akar az út szélén szívni vele. Otthagyni meg bunkóság, megmondani neki is elég érzéketlen, hogy bocs öreg, de menjen a franc a sz.roddal szívni szóval inkább „bocs közbejött valami” és szépen mindenki lekoptatja.
-
Massmurderer
őstag
válasz #79335424 #10 üzenetére
kemény 6 évet MZ-ztem.Nekem motorikusan soha nem volt gondom.250esnél 1x volt az hogy a kuplung lejárt állandoan a fötengelyröl mert megkopot a kup rész a fötengelyen.De nekem állandoan inkább elektronikai gondok voltak.mz ts 125,utána mz 250,mz 250/1 az 5 sebességes,na az ment mint a mérgezett egér utána 125-ös etz,azt 150,végül 250es amit 2002be adtam el.250/1el estem oylat hogy az alkarom 3 helyen törött el
-
MK VII
veterán
Szép tájak, jó mocci, jó telefon... Kell ennél több?
Ja igen.. Egy gyertyakábel.. -
sisu2
aktív tag
Köszönjük ezt jó túra leírást szép táj nagy köd a Transzfogarasi út azért komoly szerpentin nem semmi ott motorozni .
Egyik haverom elment ETZ 250-el Konstancaáig a Fekete tengerhez neki mire visszaért mindenhonnan folyt az olaj de kibírta a gép és elég nagy távolság -
MODERÁTOR
Élmény volt olvasni! Jó motorozást!
-
SmikOne
tag
Jó írás volt! Mi családdal autóval mentünk arrafelé, gyönyörű az Erdélyi táj Remélem 2éven belül nekem is készen lesz a Trophy
Sajnos a légzés nem intelligencia függõ, különben elég sok probléma megoldódna.
-
potyautas
tag
Nagy bátorság egyedül nekivágni ekkora útnak. Nem csak azért butaság, mert baj esetén nincs kéznél segítség, de nincs ott senki, akinek mondhatnád "nézd milyen szép!"
Olaj: Én Bulgáriának vágtam neki Wartburggal. Az első tankolásnál jöttem rá, hogy kevés lesz 1 liter. Aztán csak sikerült kikönyörögni, hogy adjanak. Vidinben én is csurig tankoltam. Kicsit kocsikáztam a városban, meg-megállva, hogy fér-e már bele olaj
-
Francia91
veterán
Lehet, hogy én vagyok erre allergiás, de Románia és Erdély nem ugyanaz! Ne vegyük egy kalap alá!
A magyarok zöme példát vehetne az erdélyi magyarok (székelyek) vendégszeretetéről és gondolkozásáról, életfelfogásáról! Azt kell mondjam, hogy sokkal életszerűbben és bölcsebben élnek és gondolkodnak dolgokról, mint a magyarok nagyrésze. Van jópár kinti ismerősöm, jóbarátom, többek között őket meglátogatni is mentem ki Erdélybe.Amúgy meg kisebb szakaszon volt utasom, de az út nagyrészén elég voltam én az MZ-nek
Meg 2 embernek nem tudtunk volna már hova pakolni, bár ha muszáj lett volna, biztosan megoldottuk volnaÉs igen, az N8-assal készültek a képek, és a navigációm is az N8-as volt 100%-ban
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Elims
veterán
válasz takacsbotond #8 üzenetére
Én meg jobban belevágnék mint egy tiszta elektronikás motorral.Nem azt mondom,hogy azok szarok,de ha gáz van nem kell 100e-ket ráverni a gépre egy szervízben. ;-)
Ahogy megláttam a cikket tudtam,hogy te vagy! :-)
Nagyon szép a Motor!!Asztakurva... :-) Tényleg Nagyon Szép!!!!!
Éééés iggen! A könyököt is kicserélted. :-) Az volt az egyetlen..
Patent Motorod lett!!!!!!!!! :-))
"...ha az ember karbantartja, örök élet."
Ez pontosan így van!
Miért nem vittél vkit magaddal??Kemény vagy. :-)
Szép táj -bár én annyira nem rajongok Romániáért- és szép Motor és persze nagyon jó telefon. ;-)
Az írás pedig tökéletes!!
Köszönjük!!! :-) -
#79335424
törölt tag
válasz Massmurderer #6 üzenetére
Khm... Ez egyszerűen nem igaz. Eredetileg az egy bölcsővázas motor volt (Trophy, ETS). Aztán jött a nyeregváz és azzal a "görbülő" blokkok problémája. Aztán jött a 250/1, aminél a 4 gangos váltóba egy oldalkörmös kókányolással belerakták a 5. fokozatot. Amikor a körmök sarkai elkezdtek kopni, onnantól dobálta a harmadikat. Aztán jött a négy felömlős henger, amitől 21 LE lett a teljesítmény. Ettől még jobban ferdült a blokk és az eleve alulméretezett láncok is szakadtak (sorbanállás Jawa favorit láncért). Aztán jött a tárcsafék, aminek hamar megkoptak a karmantyúi és dőlt a főfékhengerből az olaj. Az oldalsztender egy idő után elnyomta a vacakul perselyezett lengővillát, a kuplung időnként lepörgött a főtengelyről (savazás, sütőben melegítés), stb., stb. Ha ezek a problémák számodra ismeretlenek, akkor Te nem sokat MZ -ztél.
[ Szerkesztve ]
-
frem1790
őstag
Én is játszok(szenvedek?) csak árkádban, de a PH-s WT topikot rendszeresen olvasom tanulási célzattal. Innen az "ismeretség"(bár az árkád huszárkodás miatt nemigen szoktam hozzászólni), egy régebbi hsz-ben ott még a mocid képét is felraktad. Rögtön beugrott, hogy Te vagy az.
Szép túra lehetett, még ha a vége kicsit kalandosra is sikeredett.Valóság nincs, te nem létezel, az élet csak álom, ne ébredj fel - Udvari Zenemágus ( :L topic)
-
takacsbotond
őstag
Jó cikk!
Én biztos nem mertem volna belevágni egy MZ-vel!Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
Francia91
veterán
Fenn vagyok ám! Mert hol láttál még?
frem1790
Honnan ismersz, hogy WT-zek? Ki lennél?
(#3) wolfnet
Gyertyakábelre gondoltam volna legutoljára, nem is hoztam magammal... Minden más volt[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Massmurderer
őstag
Jó irás Az ilyen öregebb motrok ha jól karba vannak tartva meghálálják én anno a simsonos korszakba végignyuztam az mz család minden tipusát,elektronika a legyengébb benne,mással nagyon nem is volt gond velük
-
frem1790
őstag
Szép teljesítmény - szép tájakon. Az a kis hiba meg... Aki a WT-n edződik az ilyesmit fel sem vesz, igaz?
Valóság nincs, te nem létezel, az élet csak álom, ne ébredj fel - Udvari Zenemágus ( :L topic)
-
Hát te itt is fent vagy?
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
wolfnet
tag
Respect! Ez a túra a kis MZ-vel eleve hatalmas kalandvágyra és bátorságra utal. Külön előny hogy értesz is a motorhoz, pech hogy nem sikerült orvosolni a hibát a helyszínen. De jár a respect, mert erre a túrára a nagy túramotorommal sem biztos hogy elmertem volna indulni. Széles utat a továbbiakhoz!
Privátban érdeklődj! :)
-
Köszi! Jó volt olvasni!
<< Tananyagok: informatikaora.hu >> Lego technic 42139 eladó