Hirdetés

2021. január 20., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) atike


atike
nagyúr

Nem.

(#2) wintikek


wintikek
tag

A rossz pedagógusokét még akár el is vehetné.
Ők azok akik a tanterv szerint adnak le mindent és nem magyaráznak semmit, nem foglalkoznak a gyerekekkel mint ember.
Egy igazi pedagógus pedig életre is nevel, szociális készségeket fejleszt stb, sztorizik, életbölcsességeket oszt meg, neveli a gyereket, nem csak lenyomja a tananyagot meg dolgozatot/feleletet értékel.
Ha az én volt tanáraimat néztük 2 kivételével simán taníthatott volna gép is :D Viszont azt a kettőt semmiféle "mesterséges intelligencia" nem tudta volna helyettesíteni.

Én nagyon szeretem a tejet!

(#3) janeszgol válasza wintikek (#2) üzenetére


janeszgol
veterán

De ez nem csak a tanarakon mulik. Sot!
Az eletre nevelje a szulo. Az a baj, hogy a szulok azt carjak, hogy a tanar tanitson meg mindent. Hogy szep, jo,okos, turelmes, kedves, elozekeny stb gyereket neveljen. De a tanarnak nem ez a dolga. Ez a szuloe.
A szulok tobbsege gyakorlatilag a gyerek 3 eves koraban elengedik a gyereket, mondvan nevelje az ovi, a suli, a tarsak, barki csak ok ne.

(#4) somogyib válasza wintikek (#2) üzenetére


somogyib
őstag

Egyetértek azzal amit írtál de egy kicsit árnyalnám a képet.
A pedagógus - már definícióját tekintve is - nem csak tanítással, hanem neveléssel is foglalkozik. Pedagógusnak nevezhetünk egy általános- vagy középiskolai tanárt, de egy felsőoktatási előadót már nem.

Viszont ahogy a cikk is említi: "A program a mesterséges intelligencia köznevelésre és felsőoktatásra gyakorolt hatását járja körbe". Tehát az ITcafé főcím egy kicsit megtévesztő, mert nem csak a nevelésről szól az előadás, hanem a tágabb értelemben vett oktatásról is.

(#5) somogyib válasza janeszgol (#3) üzenetére


somogyib
őstag

Erről ez jutott eszembe: link :D

(#6) strogov válasza wintikek (#2) üzenetére


strogov
aktív tag

Van egy baráti család ahol mindkét gyerek magántanuló. Az első egyszerűen egy betegség után közölte, hogy lassabban haladtak a többiek az iskolában mint ő otthon egyedül. Szülei azt mondták próbálják meg akkor otthon 2 hónapig. Bevált. A 2. gyereknél meg se próbálták az iskolát. Ismerve őket, az otthon tanulás náluk sikeres már ma is. Mi-vel támogatva még több gyereknél lehet sikeres.
11-ben mi is gondolkoztunk, hogy kivesszük a középső gyereket, mert annyi értelmetlen tantárgyuk (ének, etika, testnevelés) van ami csak viszi az időt. Ebben a korban már nem fog megtanulni énekelni, edzeni meg eljár magától. Csak a hasznos edzéstől elviszi az időt a haszontalan testnevelés óra. Végül nem vettük ki, mert ennyit már kibír féllábon is. Most meg itt a digitális oktatás amikor központilag magára hagytak minden diákot, úgyhogy megoldotta magát a helyzet.

Ha elvonatkoztatunk a hagyományos nevelési rendszertől, még egy 2 bit-es játék is komolyabb hatással van egy gyerekre mint egy közepes pedagógus. Algoritmusok (pl. reklám, f2p játékok, fb, insta) már most nagyon komolyan befolyásolják az emberek viselkedését. Esetleg befolyásolhatnák ezúttal jó irányba. A nevelés alapvetően megerősétés, motiválás. Jó pedagógus pedig nem jut mindenhová ... inkább ritka mint a fehár holló.
Az MI-nek lesz ideje arra, hogy a gyerek érdeklődését, haladási ütemét egyénileg figyelembe vegye. Ezt egy pedagógus legfeljebb kis csoportos foglalkozásoknál teheti meg. Kérdés inkább az a pedagógusok képesek lesznek-e együttműködni az MI-vel az "átmeneti" fél évszázadban?

Ettől függetlenül az anyagokat (jelenleg) ki kell dolgoznia valakinek, és a paraméterezést is meg kell oldani. Tehát a pedagógusok munkáját nem veszi el, csak egy részükét. Viszont ennek a résznek lehet, hogy nem is kellene ezzel foglalkoznia. Mindannyian ismerünk tanárokat akiket nem szabadna gyerek közelébe se engedni.

Ezen kívül mindig lesznek olyan gyerekek akikkel minden ponton embernek kell foglalkoznia.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.