Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#24) guga válasza Vakegérke (#23) üzenetére


guga
Közösségépítő

Üdv! Bocs a késésért :D

Te, ahogy önmagadat látod, s jellemzed, az alapján nem szorulsz Isten kegyelmére :D

Mutatok neked egy példát:

Efézusbeliekhez írt levél 2. rész
8. Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
9. Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.

Lehet hallottál már az exodus-ról, az egyiptomi 10 csapásról. Ezt a részét a Bibliának azért szeretem, mert az egyiptomi történelemnek is része s megörökítették kőbe vésve. Tehát, olyan momentuma a megkérdőjelezett könyvnek, ami attól függetlenül is felbukkan, s ugyanazt írja le, csak más szemszögből.
A zsidók 400 évet raboskodtak egyiptomban. Isten megígérte nekik, hogy kiszabadítja őket, s elküldi hozzájuk a szolgáját. Ő Mózes volt.
Nem sorolom fel mi történt, elolvashatod a Bibliában, most csak a 10. csapásról írnék, ami Jézus előképe.
Isten soha nem hoz csak ítéletet, mindig társítja mellé a kivezető utat, a kegyelmet.
A 10. csapás, a bárány vére, vagy annak hiánya függvényében zajlott. Isten megígérte, hogy azon az éjszakán elküldi a pusztító angyalt, és ha valamelyik ajtóra nem kenték fel a bárány vérét, akkor oda bement és megölte állatnak s embernek is az elsőszülöttjét.

A zsidókat Mózes készítette fel és ez alapján nyertek kegyelmet. De ha valamelyik zsidó pl. jóban volt egy egyiptomi családdal, átsétált és ő maga bekente vérrel az ajtófélfát, vagy adott nekik vért és bekenték maguknak, akkor azok is kegyelemben részesültek.
Éjjel jött az angyal s nem nézett az senkire, nem érdekelte, hogy ki milyen ember, csak a vért nézte az ajtófélfán. Az is lehet, hogy a házban egy gyilkos volt, vagy aznap gonoszkodott a családjával, lehetett a leggonoszabb ember, ha a vér ott volt az ajtófélfán, akkor kegyelmet nyert.
Ugyanezen ítélet alapján zajlott az özönvíz. Isten szempontjából, akkor nem jókra és gonoszokra osztotta a földet, mert Isten mindig így tekintett az emberre:

Rm 5,12 Annakokáért, miképen egy ember által jött be a világra a bűn és a bűn által a halál, és akképen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;

Isten szerint minden ember kivétel nélkül bűnös, nincs kibúvó, meg alku, magyarázkodás.

Rm 3,19 Tudjuk pedig, hogy a mit a törvény mond, azoknak mondja, a kik a törvény alatt vannak; hogy minden száj bedugassék, és az egész világ Isten ítélete alá essék.

Mint mondtam neked, a tölcsér elv alapján én is, te is ugyanaz a létező/nem létező Isten vagy valami előtt találjuk magunkat, vagy ha nincs semmi, akkor én is, te is a nagy semmibe kerülünk :D

De ha van?
Akkor Isten szerint vannak bárkán belüli és bárkán kívüli emberek. Mindegy, hogy rendes ember, vagy megátalkodott gonosztevő. Mert Isten nem az ember saját cselekedetei alapján adja a kegyelmet, hanem mindenkire egyaránt vonatkozik.
A bárka szintén Jézus előképe. Jelen pillanatban kegyelmi időszak van, most minden ember Jézus véráldozata alapján kap kegyelmet.
Mikor megy az olimpia és egy magyar versenyző első helyezést ér el, akkor az egész ország egy emberként ugrik fel és örül, meg tapsol. Pedig nincs ott, nem versenyzik, egy fotelban ül és sörözik, nincs semmi érdeme benne. Még a legutolsó gonosz magyar ember is képviselve van egy olimpikon által, az is bátran örülhet. A börtönökben is tapsolnak és felugrálnak örömükben.

Jn 19,30 Mikor azért elvette Jézus az eczetet, monda: Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá lelkét.

Röviden leírom, hogy miért volt erre szükség.

6. Rm 5,18 Bizonyára azért, miképen egynek bűnesete által minden emberre elhatott a kárhozat: azonképen egynek igazsága által minden emberre elhatott az életnek megigazulása.
7. Rm 5,19 Mert miképen egy embernek engedetlensége által sokan bűnösökké lettek: azonképen egynek engedelmessége által sokan igazakká lesznek.
8. Gal 2,16 Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem.

Ábrahám idejében is áldoztak a bűn miatt. Minden ember maga, vett egy hibátlan bárányt, rátette a fejére a kezét, átadta a bűnét és így ő bűntelen lett, majd kiontotta a bárány vérét. Ezt a szertartást Isten rendelte el számukra. Később, mikor sokan lettek az emberek, akkor lett egy főpap, aki évente egyszer áldozott a nép nevében. Kiállt az emberek elé, rátette a kezét a bárány fejére, ezzel az összes ember vétke, bűne a bárányra szállt s utána kiontotta a vérét. Keresztelő János a világ főpapja volt. Ő volt felhatalmazva arra, hogy a földön megszületett s valaha, később megszülető emberek minden bűnét Jézusnak átadja.
A Jordán folyónál tette rá a kezét Jézus fejére s átadta a világ bűneit neki, majd később kiontották Jézus vérét.

Mint, ahogy egy bkv ellenőr sem személyválogató, csak az érvényes jegyet, vagy bérletet nézi ill. annak hiányát.

Apostolok Cselekedetei 10. rész
34. Péter pedig megnyitván száját, monda: Bizonynyal látom, hogy nem személyválogató az Isten;
35. Hanem minden nemzetben kedves Ő előtte, a ki Őt féli és igazságot cselekszik.

Írtam, hogy jelen pillanatban, egészen az elragadtatásig kegyelmi időszak van. Jézus véráldozata által, ingyen üdvözülhetünk. Az elragadtatás után jön a chip beültetése, ha valaki akkor nem veszi fel a kézfejére, vagy homlokára a pecsétet, akkor megölik. Terroristának nyilvánítják és kivégzik. Így megmenekül ugyan a végső ítélet alól, de már nem Jézus véráldozata alapján, hanem a saját élete árán.
Aki pedig felveszi a chipet, ami a Sátán bélyege, az egyértelműen ugyanoda kerül:

Mt 25,41
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.

S, hogy mit szólnak ehhez a muszlimok?
Engem spec. Nem érdekel, ez egyedül Istenre és rájuk tartozik. Én csak önmagamért kell, hogy számot adjak.

Mutatok neked egy helyes megközelítést, hogy Isten szerint hogyan gondoljunk magunkra:

22. És ímé egy kananeus asszony jövén ki abból a tartományból, kiált vala néki: Uram, Dávidnak fia, könyörülj rajtam! az én leányom az ördögtől gonoszul gyötörtetik.
23. Ő pedig egy szót sem felele néki. És az ő tanítványai hozzá menvén, kérik vala őt, mondván: Bocsásd el őt, mert utánunk kiált.
24. Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.
25. Az asszony pedig odaérvén, leborula előtte, mondván: Uram, légy segítségül nékem!
26. Ő pedig felelvén, monda: Nem jó a fiak kenyerét elvenni, és az ebeknek vetni.
27. Az pedig monda: Úgy van, Uram; de hiszen az ebek is esznek a morzsalékokból, a mik az ő uroknak asztaláról aláhullanak.
28. Ekkor felelvén Jézus, monda néki: Óh asszony, nagy a te hited! Legyen néked a te akaratod szerint. És meggyógyula az ő leánya attól a pillanattól fogva.

Ennek az asszonynak szó szerint azt mondta Jézus, amit neked is mondana ebben a pillanatban s azért is került bele a Bibliába, mert lelki szempontból nem csak az asszonynak mondta, hanem minden embernek. Mindenkinek azt mondta, hogy kutya vagy s nem érdemled meg a kegyelmet. Az asszony azt válaszolta, hogy úgy van, de az ebek is esznek aláhulló morzsákat. Lelki szempontból ilyen állapotban van minden ember Isten előtt.

De mutatok egy másik példát is, amit te gondolsz magadról:

[b]
17. Márk Evangyélioma 10. rész

És mikor útnak indult vala, hozzá futván egy ember és letérdelvén előtte, kérdezi vala őt: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örökéletet elnyerhessem?
18. Jézus pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten.
19. A parancsolatokat tudod: Ne paráználkodjál; ne ölj; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy, kárt ne tégy; tiszteljed atyádat és anyádat.
20. Az pedig felelvén, monda néki: Mester, mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva.
21. Jézus pedig rátekintvén, megkedvelé őt, és monda néki: Egy fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem, felvévén a keresztet.
22. Az pedig elszomorodván e beszéden, elméne búsan; mert sok jószága vala.[/b]

Most ne a gazdagságra gondolj, hanem a párbeszédre. Annak függvényében, hogy Jézus keresztre feszítésénél két lator ott volt s az egyik kegyelmet kapott, ez az ember, aki ifjúságától fogva betartotta a parancsolatokat, vajon miért nem lett megdicsérve?

A lator egy olyan ember, aki minden nap lop s csal, azzal tölti a napját, hogy kiterveli, hogyan csalja ki mások vagyonát, hogyan lopja el mások tulajdonát. Egy ilyen embernek mondta azt Jézus, hogy még ma velem leszel a paradicsomban.
S ez, aki odament hozzá, az egy becsületes, szorgos ember volt önmaga szerint, aki senkinek sem ártott. Jézus mégsem veregette vállon, hogy hát ennek örülök, remek, csak így tovább. Nem hagyta jóvá, hanem rámutatott arra a pontjára, amit már nem tud megcselekedni. Arra szerette volna rávezetni, hogy az örök élet, a kegyelem nem a saját cselekedetei alapján van. Isten nem személyválogató. Ennek az embernek is és neked is Jézusra van szükséged. Csak ugye minek dobni mentőövet, olyannak, aki remekül úszik :D

Start Menü\Minden Program\Kellékek\Szórakozás\Hangerőszabályzó

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.