Tennék hozzá egy pár gondolatot:
A fenti cikk elolvasása után fogalmazódott meg bennem az, hogy egy hangsugárzó (és általában minden elektro-akusztikai átalakító) inkább hangszernek tekinthető, mint egyszerű műszaki produktumnak. Minden részének tökéletesen összehangolva kell lennie. Egyik sem független a másiktól. Általában ezért is hiszek én inkább a speciálcégek termékeiben (akik csak egy adott területből élnek meg), mint a "nagyokéban".
Visszatérve: pl mostanában többször hallottam a neodínium mágnes csodatevő hatásáról. Nagyon jó, hogy van ilyen, de az írásból az is kiderül, hogy a túl erős mágnes akár ronthat is egy hangszórón. Másrészt, ez sosem jelentett akadályt: ha ezen múlna, a drága hifi hangszórók tekercselt mágnessel rendelkeznének, amivel "végtelen" térerősség is előállítható. Na bumm, be kell őket dugni a konnektorba. Ez egy elvakult hifistát soha nem zavart. (Az őskori csöves rádiókban voltak tekercselt mágnesű hangszórók!)
Az írás rávilágít az ellentmondásokra, amivel egy tervezőnek számolnia kell. És ez még csak a mély tartomány. (Szó sem esik torzításokról, keresztváltóról, doppler effektusról, stb.)
Tehát számomra egy hangsugárzó hangszer marad.