Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Flashback


Flashback
addikt

Proaktív gazdasági döntés. Ez is csak azért hír mer Tesla és Musk, ami most kattintást hoz.
Ha mondjuk a BlackRock tenné ugyanezt hír sem lenne belőlle.

[ Szerkesztve ]

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#3) Segal


Segal
veterán

A recesszió pont nem egy olyan dolog ami azért jön mert várja valaki...
Tulajdonképpen valaki mindig várja, tehát valakinek tutira be fog jönni a tippje ;] :P

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#4) flexxx2


flexxx2
őstag

Musk ahogy öregszik, úgy hasonlít egyre jobban a nagykapitalista gyártulajdonos mintájára.

(#5) azbest


azbest
félisten

Ennyi erővel le lehetett volna írni azt, hogy azért perel két ex alkalmazott, mert szerintük azt a szabályt szegte meg, hogy 50nél több ember kirugása esetén 60 nappal előre kell jelezni.

Gondolom nem globális szinten azért, hanem ország szinten számít. Ha tényleg elmulasztották, akkor rosszul tették. Ha nem egy utasítás miatt, hanem össze-vissza jött ki akkora szám, akkor meg lehet nem tömeges.

Meg kéne már szabályozni a tőzsdét, mert nevetséges, hogy spekulánsok rángatják a cégek papírjait és ezért nem lehet normálisan és nyiltan beszélni cégeknek a terveikről. Mint a paparazzik, úgy lesik muskot, hogy mikor mit csinál, hogy szenzációt és tőzsemanipulációt csináljanak belőle.

[ Szerkesztve ]

(#6) bencze válasza flexxx2 (#4) üzenetére


bencze
senior tag

Mindig üzletember volt, csak a többségtől különbözően legalább érdekes bizniszeket csinál, amiből valamilyen szinten tényleg mind profitálhatunk hosszú távon (mármint a sok r&d-ből amit csinálnak a cégei).

-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

(#7) Assimilator válasza flexxx2 (#4) üzenetére


Assimilator
őstag

Mindig is ilyen volt. Csak kezd csillapodni a hype és tisztul a kép körülötte.

(#8) Ezekiell válasza Assimilator (#7) üzenetére


Ezekiell
veterán

kezd csillapodni a hype

Egészen sokat segít benne Musk is, ahogy láthatóan élő adásban olvad le az agya, és mutatja meg az igazi énjét.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#9) Noukoum válasza Assimilator (#7) üzenetére


Noukoum
veterán

És mindezt egy itcafe írás alá írod. :C

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#10) MaCS_70


MaCS_70
félisten

Ha most eltekintünk az olyan (egyébként nem mellékes) tényezőktől, hogy melyik földrészen mennyiért dolgoznak neki a munkások, szerintem azért nem mellékes kérdés, hogy mégis mit kellene tennie?

Megtörtént eset: regionálisan jelentős vállalat válságban van. Egy teljes üzletága fenntarthatatlanná vált a műszaki fejlődés miatt. A vezetők százas nagyságrendű elbocsátást terveznek.
A politika beleszól: ezt nem tehetitek meg!

Mivel a cégnek jó oka van nem ujjat húzni a hatalommal, elkezdenek számolni. Végül azt okoskodják ki, hogy nem bocsátanak el senkit sem, akit lehet, megpróbálnak átképezni, akiknél pedig ez esélytelen, azok jogilag megtartják az állásukat, kapják a fizetésüket -- csak éppen nem járnak be dolgozni, mert a munkahelyet lebontják, beszántják, eladják.

De a politika ismét beszól: ezt sem tehetitek meg! Hogy nézne az ki, hogy egy csomó ember munka nélkül kap fizetést???

Úgyhogy megpróbálják minimalizálni a veszteségeket, és takarékon fenntartani a látszatműködést. De ez még sajnos így is annyiba kerül, hogy a cég szépen beleáll a földbe -- vele együtt azok a munkahelyek is, amelyek egyébként gazdaságosan fenntarthatók lettek volna.

A cég vezetőit persze meghurcolják, de ez csak természetes...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#11) Slack


Slack
tag

Nekem ez erősen bullshit -nek tűnik. Elbocsájtásokba kezd mert fél a recessziótól? WTF?
Nem elég akkor elbocsájtani amikor már recesszió van és nem csak "lehet, hogy lesz"?

Nem inkább az van a háttérben, hogy növelni kell a nyereséget? (Persze ez nem hangzik olyan jól.)

(#12) MaCS_70 válasza Slack (#11) üzenetére


MaCS_70
félisten

Nem, ez teljesen pragmatikus gazdasági magatartás. Aki jól gondolkozik előre, sokkal, de sokkal többet nyerhet, amint amennyi az adott helyzetben a versenyben maradást vagy a kiesét döntheti el.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#13) Slack válasza MaCS_70 (#12) üzenetére


Slack
tag

Igaz amit írsz, de olyat még olyat nem láttam, hogy az előregondolkodás része lett volna az elbocsájtás. Átszervezéskor, racionalizáláskor, válságkezeléskor igen, akkor vannak elbocsájtások tömegesen. De mert aggódik a válság miatt? Ezt nehezen hiszem el.

Most az a kérdés, hogy a 10% -al kevesebb emberi erőforrás hogyan fog hatni a termelékenységre és hosszú távon az R&D -re.

(#14) azbest válasza Slack (#13) üzenetére


azbest
félisten

Szerinted egy gazdasági válság nem hat arra, hogy hány autót vesznek tőlük? Vagy akár a beszállítókra, akiknek egy része bedől? Plusz a gyártáshoz az alkatrészellátás eddig is akadozott.

Sokkal kisebb cégként is ment az r&d, ahhoz pont nem kell 100 ezer alkalmazott. Ha a gyártás lassul, és várhatóan még tovább lassul, akkor leépítik a gyártósor mellől az emberek egy részét. Amúgy az egyszerűsített kaszni gyártáshoz sem kell annyi kéz, ha kevsebb darabból kell összerakni az autót.

Nekem pont nem kell bemutatni az optimalizálást. Dolgoztam olyan projekten, ahol mondhatni, sikeres volt az új módszerek bevezetése, kevesebb hibát kellett utólag javítani, kevesebb ember elég volt rá, ezért leépítették a csapat egy részét. A "vicc" az benne, hogy a módszerváltás plusz költségeit a jövőbeni optimalizáltsággal indokolták az ügyfél felé. Csak azt nem gondolták végig, hogy az ügyfél utána nem rendel meg ugyanakkora kapacitást, a hatékonyabb működés kevesebb pénzt jelent az beszállítónak :D

Meg olyat is láttam, hogy mielőtt hivatalosan kimondták volna a világjárványt 2019 végén, már 30% csökkenés volt a következő évi kapacitás rendelésben, mert sejtették, hogy mi lesz belőle és hogy azt az iparágat súlytani fogja.

[ Szerkesztve ]

(#15) MaCS_70 válasza azbest (#14) üzenetére


MaCS_70
félisten

No, igen... Ezek a komplex folyamatok sajnos önmagukra érdekesen visszaható eredményeket tudnak produkálni -- lásd: a diktátor és a kivégzett tanácsadó esete.

Egy olyan sakkjátszmára asszociálok, amelyben sokan játszanak, és rendszerresen dobókockával is dobni kell.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#16) Hieronymus válasza MaCS_70 (#10) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ha most eltekintünk az olyan (egyébként nem mellékes) tényezőktől, hogy melyik földrészen mennyiért dolgoznak neki a munkások, ..."

Eltekinthetsz tőle.
Nem nagyon lehet a gazdasági régiók között kész vagy félkész jármű terméket gazdaságosan mozgatni. Ezért gyártják a járműveket az adott régión belül. Néhány éve ment a védővám hiszti, ami tovább rontotta a helyzetet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#17) Slack válasza azbest (#14) üzenetére


Slack
tag

Azt azért ne hagyd figyelmen kívűl, hogy jelenleg nincs válságban az autóipar, sőt erősen túlkereslet van. Ha valóban lesz recesszió, akkor annak lesz egy korrekciós hatása, azaz csökkenni fog a kereslet, azonban ez egyáltalán nem biztos, hogy valóban válságot fog okozni az autóiparban. (Persze nem kizárt.)

Röviden összefoglalnám az aggályaimat ezzel kapcsolatban:
- Jelenleg nincs válság.
- Ha jól tudom, csak a Tesla épít most le. Többi gyártó valahogy nem parázik előre. (Legalább is nem hallani.)
- Egyszer biztosan lesz ismét válság, mert a kapitalizmus velejárója. Mondjuk ha csak 2 év múlva lesz válság, akkor miért nem lehet akkor leépíteni, miért kell pont most?

Véleményem szerint Musk -nak akkor és csak akkor lesz ezzel kapcsolatban igaza, ha 2-3 hónapon belül jön egy erős recesszió. Akkor tényleg Ő a zseni, aki előre látta.
Ha nem, akkor meg simán csak költséget akart csökkenteni. Ami egyébként egy vállalkozás esetén egyáltalán nem elítélendő, csak akkor nem kell hadoválni, hogy a válság miatt. És nekem ezzel van problémám, ezért írtam az első hozzászólásomban, hogy valószínűleg csak mellébeszél.

(#18) azbest válasza Slack (#17) üzenetére


azbest
félisten

A dollár, euro is durván bezuhant. Hogy ne lenne válság. A járvány után a háború. Rekord magas infláció van minden országban. Hol voltál az elmúlt két és fél évben?

Más autó gyártóknál már 1-2 éves várólisták vannak, mert nem tudnak gyártani, mert a beszállítási lánc összeomlott. Kiderült, hogy nagyon sok alkatrész kínából (járványos lezárások) és ukrajnából (háború) jönnek az autókhoz. A tesla most még szépen nő. Valószínűleg ők nem a bullshit just-in-time módszert alkalmazták, hogy készlet tartása nélkül mindent a beszállítókra toljanak. Viszont az ő alkatrész készleteik sem végtelenek. Lehet látja már, hogy kb meddig elegenő a kászlet a gyártáshoz.

Az, hogy több a vevő, mint az eladó még magában nem hoz több pénzt. Ha sokkal kevesebb a darabszám, akkor sem feltétlen emelhet a gyártó az árakon nagyot. Az usában a ford viszonteladók a hagyományos kereskedelmi láncban már több tíz ezer dolláros díjat szednek csak a sorba kerülésért is és már a fordnak is fel kellett lépni ellenük, mert a vásárlók sem fanatikusok a végtelenségig, a brand rovására megy.

Lehet most még van vastagabb pénztárcájú vevőből elég, de ők is fogyni fognak. A pénz is kevesebbet ér hónapról hónapra.

#20angyalpc2
ne hülyéskedj már, ha nem tudnak gyártani, akkor cseszhetik a keresletet. Láthatjuk kinek volt jobb az ellátási lánca. Parasztvakítás a jit, mert a beszállító raktározott a gyártó helyett. Cserébe ahogy kínában lezárások lettek nem tudtak szállítani a raktárból. Persze, addig spórolnak vele, amíg minden ideális. Amikor baj van, akkor pedig összeomlik az egész.

[ Szerkesztve ]

(#19) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Kell még több profit...
kell is mert a tesla nem túl rózsás. Piaci értéke az összes gyártó együtt véve...közben 1/60-ad annyi kocsit gyárt és ad el.
Van vagy 4+2 gyára összesen. A többi csak alkatrész gyár.
ÉS ennyi. :U a Többi cég jelentősen több gyárral és kapacitással.
15-25 milliós kocsik eszelős fejlesztési költségekkel (önvezetés) és a többi elektromos kocsi közül már nem tűnik ki, lazán beérték a teslát.
A részvényesek tartják fenn a céget meg a hype.
Egyszer borul meg a cég, de az zuhanó lesz és viszi magával az összes egyéb űrhajós hyperloopos céget is.
A teslánál is csak a fizetés miatt vannak ott a dolgozók(R&D).
Vannak story-k mekkora egy nárcisztikus követelődző alak a csávó, Steve Jobs legalább lerakott valamit az asztalra.
Tweet-et is meg akarja venni... már meg van a menekülő terv, hogy akkor ott X hónap után felállnak a fejlesztők, az ex-tweetesek meg indítanak másikat új ötlettel szép pénzel a zsebükben. :))

(#20) angyalpc2 válasza azbest (#18) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Ha kereslet van, nincs válság.
és mindenre is van kereslet jelenleg.
A just in time nem hülyeség, csak nem ebben a formában, hogy percre. A raktározás eszelős költség, még ha nincs kiszervezve sem. Mellesleg a többi autógyártóknak is van készlete 1-3 hétre, biztonsági tartalék. De mire rendezkedjen be 1 évre?

(#21) Ringman válasza azbest (#18) üzenetére


Ringman
nagyúr

a dollár bezuhant?
mihez képest?

(#22) LurkerSheik válasza azbest (#18) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

A dollár, euro is durván bezuhant.'

Ezt kifejtenéd nekünk?
Szerintem butaság amit írsz, de szívesen meghallgatom az érvelésed.

[ Szerkesztve ]

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#23) Ezekiell válasza Ringman (#21) üzenetére


Ezekiell
veterán

Rubel!!!!!! Nem egyértelmű? :)

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#24) Ringman válasza angyalpc2 (#19) üzenetére


Ringman
nagyúr

Musk says Tesla's new car factories 'losing billions of dollars'

"Both Berlin and Austin factories are gigantic money furnaces right now. Okay? It's really like a giant roaring sound, which is the sound of money on fire," Musk said in an interview with Tesla Owners Silicon Valley, an official Tesla recognized club, in Austin, Texas, on May 31.
The club divided its interview with Musk into three parts, the last of which was released on Wednesday.
Musk said Tesla's Texas factory produces a "tiny" number of cars because of challenges in boosting production of its new "4680" batteries and as tools to make its conventional 2170 batteries are "stuck in port in China

[...]

"The past two years have been an absolute nightmare of supply chain interruptions, one thing after another, and we're not out of it yet," Musk said.
Tesla's overwhelming concern, he said, is "How do we keep the factories operating so we can pay people and not go bankrupt?"

(#25) angyalpc2 válasza Ringman (#24) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-27/michael-burry-takes-dig-at-musk-as-short-seller-battle-heats-up

https://index.hu/gazdasag/2022/05/17/befektetes-big-short-nagy-dobas-michael-burry-apple-alphabet-google-meta-platforms-facebook-discovery/

:B
Lehet shortolni kellene tényleg.
Ha esetleg valaki nem tudná ki a Michael Burry ->ő az aki elsőként az ingatlan piacot shortolta 2005/6-tól

Merem állítani, hogy előre menekül Musk, sok esetben azért vásárolnak nagy cégek más cégeket, hogy elfedjék a problémákat.
Olyan ez mint amikor üresedik a kassza, de a külvilág felé azt kell mutatni, hogy teli vagyunk zsével, soxor az új cég fedi el a hiányt is, és a 2 erősnek tűnő még erősebbnek tűnik (kifelé).
És a dogecoin perről még nem is beszéltünk...
Lesz ebből még gond.

[ Szerkesztve ]

(#26) MaCS_70 válasza azbest (#18) üzenetére


MaCS_70
félisten

A Tesla egyik erőssége, hogy messze átlagon felüli mértékben gyárt saját maga alkatrészeket, így kevésbé függ a beszállítóktól.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#27) Slack válasza azbest (#18) üzenetére


Slack
tag

Nézegettem egy kicsit a grafikonokat. A "U.S. Dollar Index" jelenleg magasabb, mint az elmúlt 3 évben bármikor.
Az "Euro Currency Index" februárban tényleg erősen beesett, de jelenleg kb azon a szinten van, mint januárban, a háború előtt.
A forint az ami bezuhant....

Szerintem te nem vagy tisztában a gazdasági válság fogalmával. Ellátási problémák, infláció, háború az van, ezt nem tagadom. De ez még nem világgazdasági válság. Ha az volna, akkor tömegével mennének csődbe a bankok és cégek, szűnnének meg a munkahelyek, országok kerülnének csődközelbe.

Azt már csak offtopic -ban merem megjegyezni, hogy a jelenlegi helyzet nem a szokásos "válság", amit a piac kiigazító mechanizmusai okoznak, hanem mesterségesen generált. Például ha nem zárnának le mindent Kínában ha valaki köhög kettőt, illetve feloldanák a szankciókat Venezuela és Oroszország ellen, akkor jelentősen alacsonyabb lenne az infláció. És ezt még véletlenül se az oroszok védelmében mondom (mert a háborút ellenzem!), de a helyzet az, hogy a világ vezetői döntöttek így, tudták, hogy ez lesz, bevállalták.
Szóval nem, ez nem gazdasági, inkább politikai válság.

(#28) forumpista válasza azbest (#18) üzenetére


forumpista
tag

Az altalad leirtak alapjan az autoiparban nem hogy recesszio, hanem pont forditva, aranykor van.
valsag meg recesszio akkor lenne ha az autok ott allnanak 1-2 evet a szalonok udvaran anelkul hogy akarcsak egy vevojelolt is arra menne hogy legalabb megnezze…

de amikor a vevok ket evet allnak sorban es barmennyi penzt kerhetsz az autoert azt kifizetik, nos az nem valsag.

(#29) azbest válasza Ringman (#21) üzenetére


azbest
félisten

a pénz vásárlóereje, írtam, hogy infláció van.

forumpista: szerintem ne vállalkozzatok, befektetéssel is csak óvatosan. Amikor az autógyárak részvénye felét érik, mint egy éve, biztosan a rekord bevételekre számítanak.

[ Szerkesztve ]

(#30) forumpista válasza azbest (#29) üzenetére


forumpista
tag

En vallalkozo vagyok, de te szemmel lathatoan nem.
az autogyartokat nem erdekli mennyibe kerul egy reszvenyuk (mas cegeket sem), ha nagyon olcso lesz max vasarolnak belole egy koteggel aztan azon is keresnek kesobb.

Tovabba a bevetel - ne adj isten a nyereseg - es a reszveny arfolyam kozott a leghalvanyabb osszefugges sincs, erre pont a Tesla a legjobb pelda.

a rekord bevetel es a valsag kozott meg azert van meg nemi ter a skalan.
engem speciel erdekelne hogy amikor a vevok akar eveket is hajlandoak varni a termekre es akar 2-3x arat is kifizetni erte, azt valsagkent definialjuk, akkor azt hogyan fogjuk hivni amikor senki nem akar autot venni es azt is csal negyed aron..

(#31) azbest válasza forumpista (#30) üzenetére


azbest
félisten

a kereskedők magas árrése nem a gyártóké lesz. A kereskedő magas árrése is nagyrészt azért van mert kevesebb autót tudnak leszállítani, mint máskor és akkor is fenn kell tartani a céghálózatot, ha nincs mit eladni. Sok amcsi államban kötelező kereskedőn át adni az autókat. Meg persze amcsiknál az is benne van, hogy minden idióta truckot akar venni.

erről jut eszembe... gondolom az a 300 ezer dízel botrányos vw még mindig ott rohad az amcsi sivatagokban és lerakatokban, amir 2018ban kellett visszavásárolniuk.

(#32) pelgrim_v1


pelgrim_v1
tag

Ez az elbocsájhatod/nem bocsájthatod téma engem mindig is idegesített. Ha van egy vállalkozásom , cégem. Had döntsem már el hogy hány embert és mikor rugók ki ha úgy hozza a helyzet.

(#33) azbest válasza pelgrim_v1 (#32) üzenetére


azbest
félisten

akár azonnal is hazaküldheted, de ki kell fizetned a felmondási időre is a bérét. Megvan ennek a szabályozása, nem úgy megy, hogy kimégy a truck-kal a piacra és pár jobbágy felpattan aznapra. Vagy pontosabban lehet úgy is, de annak is megvan a legális kerete.

Az usában még kevésbé szabályozott a munkavállalás, de azért a tömegeket érintő változtatásoknál legalább szólni kell előre. Ott a szakszervezet tölti be a szabályozó szerepet, már ha a munkavállaló tag.

[ Szerkesztve ]

(#34) MaCS_70 válasza forumpista (#28) üzenetére


MaCS_70
félisten

Azért az ne feledjük, hogy nem azért nem állnak az eladatlan autók a gyárak udvarán, mert nincs kereslet, hanem azért, mert nem tudnak eleget gyártani ahhoz, hogy megteljen az udvar.

Az pedig eléggé válságszagú az általunk követett gazdasági modellben, hogy azért nincs gazdasági teljesítmény, mert nincs elég gyártókapacitás.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#35) Flashback


Flashback
addikt

Válság van az autópicon (is), nem kérdés. Egyszer közgazdaságtan.
Akkor nincs mikor a kereslet és a kínálat fedi egymást. Ha bármelyik irányba eltolódik akkor gond van. "szerencsénkre" a kisebbik gondal küzd mindegyik gyár. Kereslet van, kínálat nincs. Azért kellett emelni a kocsit árát hogy a kevesebb eladott darabszámból is meglegyen a profit ami kell a cég további működéséhez, profithoz.
Pedig a Tesla volt aki nem követte a JIT rendszert szorosan, sok mindent házon belül tartott. Év elején még 1-3 hónap volt náluk a várakozási idő. Toyotánál ekkor 13 hónap (Yaris Crossra).

[ Szerkesztve ]

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#36) pelgrim_v1 válasza azbest (#33) üzenetére


pelgrim_v1
tag

De nem tehetem sajnos meg. Foglalkoztatok mondjuk 200 embert és úgy alakul hogy a kialakulásának lévő gazdasági helyzet miatt és a csökkent megrendelés szám okán mondjuk 80 embert el kell küldenem hogy a másik 120 ember és a cég le managelje a dolgokat és megfelelően túl éljen, nem tehetem meg. Xy napig még fizetnem kell illetve foglalkoztatnom. Számoljunk csak 800e (ami ulkalkuláció) superbruttot/ koponya. Ez 64 m Ft/ hó. 2 hónapra ez már 128millió. Simán lehet hogy ez egy 150-200 fős cégnek az éves profitja normál évben de sokszor kevesebb. A végkielítés jogos és adom. De hogy még 1-2 hónapig ki kell tartanom 80 embert úgy hogy ezek az emberek már nem feltétlen termelik ki a saját bérüket se (önön hibájukon kívül) hatalmas teher a közép vállalkozásoknak.

Lehet azt mondani rám hogy mennyire genyó vagyok azzal a 80 emberrel de ha ez az ára annak hogy a cég megmaradjon illetve a jövőben újra versenyképes cég legyen illetve hogy a másik 120 ember munkahelye megmaradjon akkor puff. Ez az ára. A kicsiket nem érinti a kislétszám miatt. A nagyokat szintén nem a nagyobb forgalom és pénztartalék miatt. Ez a közepes vállalkozásokat szopatja

(#37) Hieronymus válasza Flashback (#35) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

'Azért kellett emelni a kocsit árát hogy a kevesebb eladott darabszámból is meglegyen a profit bevétel ami kell a cég további működéséhez, profithoz a fizetőképesség fenntartásához.

A profit, a bevételből levont működéshez szükséges költségek eredménye. A levonás tartalmazza a közvetlen költségel mellett, az adó jellegű költségeket és az amortizációt. Valamint a kutatás és fejlesztés kiadásait.

Az áremelés mértékét normáliséknál, a bevétel maximalizálása állítják be. Arra kalkulálnak, hogy a fogyasztás csökkenésének mértéke ne csökkentse a bevételt az elméleti maximum alá jelentősen. Ezekben a problémás időkben.
Ha nincs keresletet befolyásoló, harmadik féltől származó torzító tényező, akkor a profit maximalizálás a cél.
Hiába lehetne több terméket eladni olcsóbban, ha a gyártókapacitás már teljesen le van terhelve. A kapacitás növelésnek költsége és a kalkulálható többlet eladás mértéke egyensúlyban kell maradjon. A sohasem megtérülő befektetés csak pénzkidobás.

A költségcsökkentés egyik legegyszerűbb módja a fejlesztési költségek lefaragása. Ezt játszotta el az Opel, amikor az eladások csökkenni kezdtek. Ennek a levét itta meg azzal, hogy lemaradt a többiek mögött.
Önerőből nem tudott talpra állni. (Az eladás csökkenés értelmetlen minőség rontás romlás eredménye volt.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#38) Assimilator


Assimilator
őstag

Az előttünk álló időszak nagy próbája lesz a Teslának. S szerintem bele is fog bukni. Most fog kiütközni, hogy a befektetői hurráhangulat nélkül mennyire sebezhető a cég. Ráadásul egyre jobban olvad az elektromos autóik előnye a többiekhez képest, ha még van egyáltalán.
Amíg Musk azon kesereg, hogy két gyára is brutálisan égeti a pénzt, addig a többiek most lendülnek bele, vagy a hagyományos üzletágaik ellensúlyozzák a EV szekció veszteségét. Nekik van hova nyúlni. Musk meg ennél jobban már nem tudja bolondítani a népet.

(#39) Flashback válasza Hieronymus (#37) üzenetére


Flashback
addikt

Igazad van bevétel. Amiböl a profit is származik.
A másik gond pedig az alapanyag. Nemrég a VW nyilatkozta hogy a rendelkezésre álló nyersanyagokból inkább nagyobb haszonkulcsú autókat gyártanak.

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#40) pelgrim_v1 válasza Flashback (#39) üzenetére


pelgrim_v1
tag

A wv kihátrálásának fő oka a keleti márkák térnyerése. Egész egyszerűen a belépő kategóriában ahol a legnagyob spórolás megy minden csavaron hogy haszon maradjon az autón, nem bírja a német márka már felvenni a versenyt a keleti vetélytársakkal és a preztizs miatt egy bizonyos szint alá nem adhatják mert a wv márka vásárlók nem ehhez szoktak. (Érdekesség hogy a wv group pár márkája továbbra is marad alsó kategóriában is pl SEAT, de ezeknél a márkáknál megszokták a vásárlók hogy wgy wolksvagen alá pozíciónált autót vesznek)

(#41) Iga007 válasza pelgrim_v1 (#36) üzenetére


Iga007
tag

Amikor látod, h csökken a mennyiség az elkövetkező 3 hónapban akkor a kiválasztottaknál fix idejűvé változtatod a szerződését felmondási időnek megfelelően 1-3 hónap… dolgozik amíg véget nem ér a szerződése. Már csak a motiváltság és a mumkavégzés minőségére kell figyelni ezeknél az alkalmazottaknál

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.