Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) #56573440 válasza #54625216 (#99) üzenetére


#56573440
törölt tag

ezt majd meglátjuk amikor a személyszállítás FSD módban eléri kocsiknál a 0.00003%-ot de méginkább alatta. Addig fikció.

Ami nyilván nem fog hamar bekövetkezni, mert ezt a számot úgy hozza a repülés, hogy benne van az összes harmadik világban üzemelő társaság is, meg az is amikor nem mindenki hal meg mert leesik az égből hanem csak egy felrobbanó sugárhalytómű miatt egy ember a fedélzeten.

A repülőbaleseteknek is van hírértéke és napokig másról se szól a sajtó, mert jellemzően tömegszerencsétlenség, mi okozhatta, keresik a feketedobozt, etc... Tudod miért repül mégis mindenki? Mert van egy haszon-kockázat mutató is. A repülés esetében a haszon az baromira magas érték jellemzően. Gyorsabban, olcsóbban, kényelmesebben, nagyobb távra jutsz el mint bármi mással. Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem...

(#102) Rive válasza #56573440 (#101) üzenetére


Rive
veterán

... amikor a személyszállítás FSD módban eléri kocsiknál a 0.00003%-ot...

És ez különösen amiatt nehéz ügy, ugye, hogy az 'úttesten közlekedők' az a macskáktól az öngyilkos hajlamú fogalmatlan őrültekig terjed.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#103) #56573440 válasza Rive (#102) üzenetére


#56573440
törölt tag

ez akkor sem lesz meg amikor csak fsd only kocsik mennek majd fsd only utakon szerintem. Az infrastuktúra ilyen szintű kialakítása és karbantartása a földön valami orbitális kihívás lenne anyagilag, logisztikailag és úgy minden szinten is, főleg hogy egységesíteni kéne a kommunikációt a különböző gyártók és az infrastruktúra között is...

(#104) dabadab válasza #56573440 (#101) üzenetére


dabadab
titán

Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz.

Valami azt súgja, hogy nem nagyon töltesz sok időt autóban vezetéssel :) Ha minden nap ingáznál egy-egy órát, akkor ez hirtelen baromira felértékelődne a szemedben (plusz még az, hogy aludni is lehet)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#105) #56573440 válasza dabadab (#104) üzenetére


#56573440
törölt tag

napközben nem tudok aludni, főleg nem ilyen powernap jellegű dolgokat. Meló miatt vezettem már eleget, nem én vagyok a célcsoport, én nem tudom utasként se elengedni a "korányt"... Egyébként meg ahogy írtam tök mindegy, mert amíg nem dedikált infrastruktúrán futnak az fsd only autók, addig bármi történhet, tehát nem csak a többi marhára kell figyelni az úton miközben nem vezetsz, hanem a többi fsd-s autóra is, meg a tiédre is hogy mikor jelzi hogy innentől csináld inkább te... Amikor meg kiveszik a kormányt is, akkor meg már tök mindegy, mert úgyis azzal kell kb közlekedni és pont.

(#106) Dare2Live válasza Hieronymus (#91) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

""Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet."


A 30% elfogadhatatlanul alacsony javulás. Ha 30%-ra csökken a halálos balesetek mértéke, sem lesz elegendő az önvezetés szabadjára engedéséhez. Egyetlen döntéshozó sem fogja bevállalni ezeket a magas számokat."

Amennyire látom nem is kell. Már most is ha részlegesen is de fullba tolják és nem kevesen.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#107) Dare2Live válasza #56573440 (#105) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Akik sokat vezetnek azoknak a túlnyomó része gyanum szerint szivesebben olvasna, filmet nézne... ha nem tud aludni. :)

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#108) #56573440 válasza Dare2Live (#107) üzenetére


#56573440
törölt tag

Olvasna, filmezne. Csak ilyet még legalisan sokáig nem fog. Innentől meg nincs miről beszélni

[ Szerkesztve ]

(#109) Dare2Live válasza #56573440 (#108) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

:F Had idézzek tőled, kiemelés tőlem.
"Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem..."

Innen indultunk. Nem onnan, hogy megvan vagy nincs rá meg a lehetőség. Az igény megvan rá. Ne keverd gizikét gőzekével!

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#110) #54625216 válasza #56573440 (#101) üzenetére


#54625216
törölt tag

" Egy autóban bekapcsolod az fsd-t és... Mi a haszon? Időt, pénzt, nem spórolsz, a kényelem ugyanaz, csak közben olvashatsz, facsézhatsz, phzhatsz. Nem tudom, de ez elég kevésnek tűnik nekem..."

Ez kb. az a gondolkodás, amire anno Henry Ford azt mondta, hogy azért nem kérdezik meg az embereket, hogy milyen autókat gyártsanak, mert az emberek gyorsabb lovakat akarnak.
:DDD

Az FSD (hosszabb távon) messze nem arról szól, hogy kiállsz a garázsból, bekapcsolod az FSD-t és út közben lazíthatsz, hanem hogy eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné.

(#111) dabadab válasza #54625216 (#110) üzenetére


dabadab
titán

Igazából már az hatalmas win lenne, ha tudnék szólni a kocsinak, hogy vigye el a gyereket a délutáni akármijére, várja meg és hozza vissza.

DRM is theft

(#112) #56573440 válasza #54625216 (#110) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között.

"magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor"

Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. :R azok szerencsére már megoldották a dugót, már csak finomítani kell rajta picit es buli van.

"főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

Azért nem tesszük magasra a lécet ebben az elképzelt világban sem... Legyenek inkább repülő autók az jobban hangzik...

(#113) Hieronymus válasza #54625216 (#110) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"....eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

Szép és idealisztikus gondolat. Ha marad a mostani helyzet, egyetlen járművel sem lesz kevesebb az utakon. Mindenki azonos időben érkezik a munkahelyekre. A következő hullámban az iskolásjárat. Majd délután a munkavégzés utáni, bevásárlással elnyújtott dugó. Ezen az sem segít, ha több úton is elérhető a cél. Nagyvárosban élek. Volt időszak amikor a munkahelyem két telephelye között kellett utaznom naponta többször. Ha dugó volt, akkor minden út bedugult. Maps szoftverek már ma is terelgetik a forgalmat, sikertelenül. Több jármű van úton, mint amennyit átengednie képesek az útkereszteződések. A közel kétmillió lakos és az átmenő forgalom naponta legalább kétszer bedugaszolja az utakat.
2021-ben 158.788, kilométer volt a torlódások teljes hossza. Átlagosan 24%-al növelte a torlódás az utazás idejét. (Ebben benne van a vasárnap reggeli forgalom is, amikor jármű alig van úton.)

Elméletileg megoldható, ha úgy lehet ütemezni a járműveket, hogy lassítás nélkül képes legyen áthajtani az önvezető autók az útkereszteződéseken. A két egymást követő autó között egy keresztben haladó járműnek át kell férnie a kereszteződésben. Na ettől még fényév távolságban vagyunk.

Az autó tulajdonlásáról nem sokan akarnak lemondani ma még. A carsharing jól indult, de megfogytak az autón látható autók. Gondolom a covid sem kedvezett a szolgáltatásnak.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#114) Rive válasza #54625216 (#110) üzenetére


Rive
veterán

... eleve nem kell garázs meg saját autó...

Az autó részben személyes tér is, messze nem csak közlekedési eszköz.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#115) ddekany válasza Hieronymus (#113) üzenetére


ddekany
veterán

Azért lenne mit nyerni ezzel. Ha ilyen közösen használt autonóm járművek vannak, akkor azért valószínűleg meg lehet szervezni, hogy egy járműben átlagosan több ember üljön, mint most, vagy hogy kisebb járművek legyenek arra, ha csak 1 ember utazik. (Az botrányos ami jelenleg van, 4 személyes kocsiban rendszeresen csak a vezető van.) Akkor máris több hely van az utakon. Hasonlóképpen az is könnyebben megoldható lenne, hogy a csúcs időszakokon kívülre kerüljön, aki valójában tudna máskor is menni, azaz pl. felajánlja a rendszert, hogy fél órával később olcsóbb lenne. Illetve ha kizárólag legalább részben autonóm autók vannak, a piros utáni indulásnál nincs akkora késleltetés hátrafelé haladva a sorban.

[ Szerkesztve ]

(#116) Dare2Live válasza Rive (#114) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

az airbnb meg a cloud vilagat éljuk. szemelyes banki adatok clodban.

az opcio pedig nem veszik el. ha gondolod vehetsz magadnak.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#117) ddekany válasza Rive (#114) üzenetére


ddekany
veterán

Most még, mert ehhez szoktak az emberek... De ezek ilyen úri huncutságok, amiket idővel fel kell adni. Változik a világ.

(#118) Dare2Live válasza Hieronymus (#113) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Ha marad a mostani helyzet..."

Feleségemnek a covid HOt most véglegesítették. Site hely 2000ről 800ra levágva. Nálunk kb 1600an férünk el. Covid kezdésnél voltunk 2400an. Most 3100 a létszám. HOval lesz megoldva, nem lesz sitebövítés.

"egyetlen járművel sem lesz kevesebb az utakon."

Sött még az se kizárt több lesz. De aztán lehet, hogy lesznek "gyüjtőjáratok". X

Viszont összess kocsiból tuti kevesebb kell. Én pl amikor néztem napi átlagban 25percet használtam. Évi 9500km. Mégis van mert kell.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#119) Hieronymus válasza ddekany (#115) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...a piros utáni indulásnál nincs akkora késleltetés hátrafelé haladva a sorban."

Akkor önvezető vagyok. :DDD

Amit leírtál, az működhetne önvezetés nélkül is. De nem működik és nem sok reményt látok, hogy valaha működni fog. A sokmilliós városokban egyetlen megoldás a rendes tömegközlekedés kialakítása. 20-25 perc alatt a város bármely pontjáról, bárhova el lehessen érni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#120) ddekany válasza Hieronymus (#119) üzenetére


ddekany
veterán

Amíg mindenkinek saját kocsija van, és nem pedig valamiféle a mai taxi és tömegközlekedés közt álló szolgáltatásért fizet, addig nem lehet ilyen szervezettség. Viszont az ilyen szolgáltatás nem reális, ha minden egyes járműben ülnie kell egy sofőrnek. Utóbbi esetben a az mai tömegközlekedés a reális, az viszont nagyon nem személyre szabott (és ezért sokan iknább vesznek saját kocsit).

(#121) Hieronymus válasza ddekany (#120) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem is a mai tömegközlekedésről írtam. Az elméleti ideális megoldás az a tömegközlekedés, ahol valóban gyorsan érhető el a város bármely más pontja.
Ami eddig sem működött és ezután sem az, hogy elindulunk és útközben felszedünk még három utast, mert azonos az úti célunk. Közös lónak túrós a háta.
Az viszont nem előírás, hogy az önvezető járműveknek 4-5 személyeseknek kell lennie. Az egyszemélyes méret, akár személyre szabott tömegközlekedés is lehet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#122) ddekany válasza Hieronymus (#121) üzenetére


ddekany
veterán

Igen, lényegében erről írtam. Ha nincs kit felszedni útközben, egyszemélyes mini jön. Meg lehetne 3 személes kisbusz, ahol 3 elszeparált tér van saját ajtóval, mindben egy 1 ülés és mellette hely csomagtárolásra vagy állásra. Csökkenti a közös ló érzetet.

[ Szerkesztve ]

(#123) #54625216 válasza #56573440 (#112) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Ez meg olyan érvelés mint ami szerint már rég repülő autókkal kéne járjunk lebegő városok között. "

Már rég lehetnének repülő autók, ha lenne bármi értelmük. Első sorban nem technológiai kérdés.

Amiről én beszéltem, az egy a fejlesztés korai szakaszában lévő technológia által elindított paradigmaváltás.

Ha 1985-ben egy Commodore 64-et demózva elmondtad volna, hogy 30 év múlva a diploma dolgozatokat már online fogják beadni és a kutatáshoz egy percet sem kell az OSZK-ban eltölteni, valószínűleg ugyanúgy repülő autókkal és lebegő városokkal viccelődtek volna.
Ha ehhez hozzáteszed, hogy további 5 évvel később már a hollywoodi stúdióknak nagyobb bevételük lesz az online streamingből, mint a mozikból, akkor csak szimplán lehülyéznek.

Pedig 1985-ben a konzumer informatika térhódítása már a korai, kezdetleges fázisában is elég jól kirajzolta azt az informatikai paradigmaváltást, ami később be is következett, és ma már nem azon mosolygunk, hogy az akkori szakértők milyen vakmerő jóslatokkal álltak elő, hanem hogy mennyire kishitűek voltak.

Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó.

"Tehát olyan radikális újítás lesz ez mit egy uber meg a waze? Úgy már mindjárt más. "

Az ubernek kb. annyi köze van az FSD-hez, mint a laptopnak az írógéphez: ha nem látod a különbséget a kettő között, akkor vagy a számítógépekhez nem értesz, vagy az irógépekhez.

Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat.
Biztonsági kockázat, mert az uber nem tudja garantálni, hogy a sofőr megbízható ember-e, vezetéshez megfelelő állapotban van-e, stb. Limitáló tényező, mert a rendelkezésre álló kocsik száma az aktív uber sofőrök számától függ és drágító tényező, mert egyrészt eleve az emberi munka a legdrágább, másrészt a munkaerőpiaci folyamatoktól függően változik, hogy mennyit ér egy sofőr munkaideje.

(#124) #54625216 válasza Rive (#114) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Az autó részben személyes tér is, messze nem csak közlekedési eszköz."

Ahogy a ló sem csak közlekedési eszköz, hanem sokaknak személyes jóbarát, de ettől még a közlekedésben betöltött jelentősége némileg visszaesett a XIX. század óta. Pedig korlátozott mértékben, de még FSD-re is képes. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#125) #56573440 válasza #54625216 (#123) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Úgyhogy de, az FSD az uberhez és a waze-hez képest is radikális újítás lesz, mert mindkettő esetében az emberi sofőr a limitáló- és drágító tényező, na meg a biztonsági kockázat."

A waze az emberi tényező miatt nem tudja megszuntetni a dugókat? Ő... Mivan? Az ubert se azért említettem, de ha nem érted nem gond, majd egyszer :N

" Félreértés ne essék, itt nem "merjünk nagyot álmodni" fantáziálásról, hanem racionálisan belátható valószínűséggel bekövetkező folyamatokról van szó. "

A musk által kreált álomvilagon kívül ez mondjuk nem biztos hogy igy van, az a baj neo... :R

(#126) dabadab válasza Hieronymus (#121) üzenetére


dabadab
titán

Ami eddig sem működött és ezután sem az, hogy elindulunk és útközben felszedünk még három utast, mert azonos az úti célunk.

Az arab világ konkrétan tele van ilyen iránytaxikkal.

DRM is theft

(#127) #54625216 válasza #56573440 (#125) üzenetére


#54625216
törölt tag

"A musk által kreált álomvilagon kívül ez mondjuk nem biztos hogy igy van, az a baj neo..."

Hát lehet Musk cégeit shortolni, aztán kiderül kinek lesz igaza... :))

(#128) Hieronymus válasza dabadab (#126) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az arab világ konkrétan tele van ilyen iránytaxikkal.

Az jó, csak mi nem arab országban és arab mentalitással élünk. Néhány nem arab nagyvárosban büntetik az egyszemélyes autózást, ezért ott is működik a dolog.

Nem is szeretnék elarabosodni, szóval hagyjuk ezt a vonalt.

Eddig egyetlen ismerősöm volt, aki valami hasonló szellemben élt. Budapestről egy mikulás kinézetű hajléktalant átvitt Pécsre. Azt mondta, hogy a mikulás olyan büdös volt, hogy egész úton lehúzott ablakokkal vezetett. Januárban. Szerinte így is jó ötlet volt az átszállítás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#129) #54625216 válasza Hieronymus (#128) üzenetére


#54625216
törölt tag

Olyan nagy különbséget nem látok a jelenlegi tömegközlekedés és az iránytaxik között azt leszámítva, hogy az iránytaxikban mindig jut ülőhely. Az FSD iránytaxik kb.úgy működnének, mint a reptéri shuttle minibuszok: háztól a célpontig a többi utashoz optimalizálva az útvonalat.

Ettől függetlenül az FSD flotta nem erről szól.
A személyautó legnagyobb előnye a tömegközlekedéssel szemben az, hogy nem kell az időbeosztásodat a tömegközlekedéshez igazítanod. Alapvetően a többség ezért tart fenn saját autót. Az FSD flotta ezt az időhöz kötöttséget tudja feloldani, ami pont akkor jön jól, ha nem tömegek mozognak nagyjából azonos időben A-ból B-be, mert azt meg a tömegközlekedés tudja hatékonyan kiszolgálni.

(#130) Major Lion


Major Lion
senior tag

[link]
Majdnem... de biztos csak azert mert beta.

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero

(#131) ddekany válasza Major Lion (#130) üzenetére


ddekany
veterán

Ott volt a vizualizáción a biciklis, így nem valószínű, hogy elütötte volna. Ellenben volt a múltkor a zöld sáv oszlopok esete, na azt valószínűleg tényleg nem látta: [link]. Ez emberi aggyal elég furcsa, mert hát nagyon feltűnők.

(#132) Major Lion válasza ddekany (#131) üzenetére


Major Lion
senior tag

Az lehet, de talan rahuzni se kellett volna mar akkor.. plane hogy az amugy is buszsav lett volna es meg a keresztezodesben volt :F

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.