Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tovgab


tovgab
aktív tag

Ahogy áll át minden márka elektromos autók gyártására, úgy szűkül a különbség a tudás/minőség terén közöttük, pedig a tetemes felárért illene valami plusz nyújtani. Csak egy gyors összehasonlítás például a Hyundai Ioniq 5-tel:

Igen, jól látjátok! A 20,9 misi a Hyundai full extra változata, a 28,8 misi pedig a BMW alapára. :Y
Ha esetleg valaki a beltér minőségét hozná fel érvnek a BMW mellett, annak ajánlom megnézésre HAndrás idevágó videóját.
Úgy gondolom a jövőben nagyon fel kell majd kötni a gatyát a prémium gyártóknak...

[ Szerkesztve ]

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro

(#2) kBika válasza tovgab (#1) üzenetére


kBika
csendes tag

Tegnap jött ki handras videója az IX-ről és pont a bmw képviselője is említette, hogy teljesen átalakul a piac és már fognak tudni annyira kitűnni a prémiumsággal, ha minden autó prémium úgymond. Érdekes piaci változásokat fogunk mi még látni :))

(#3) #16820480 válasza tovgab (#1) üzenetére


#16820480
törölt tag

Á, majd kilobbiznak valami vámot a konkurenciára, aztán majd a Hyundai is lesz 30m felett :D
Mondjuk az Ionic5-ből is inkább kellene egy kisebb változat 10 m körüli áron max.

(#4) tovgab válasza kBika (#2) üzenetére


tovgab
aktív tag

Na azt a videót még nem is láttam, de mindjárt pótolom ha pont idevág, köszi. :R

[ Szerkesztve ]

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro

(#5) Noukoum válasza tovgab (#1) üzenetére


Noukoum
veterán

Jó de a bmw ix első látásra borzasztó módon túl van árazva. Aztán meglátjuk a gyakorlat mit mutat.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6) tovgab válasza Noukoum (#5) üzenetére


tovgab
aktív tag

Én is pont ezt mondom. :K
Eddig el tudták adni a prémium modelljeiket 20-50 millió között, mert fel tudtak mutatni olyan paramétereket (gyorsulás, minőség, felszereltség, stb.) ami köröket vert a többi márkára, na pont ez fog most megváltozni...

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro

(#7) kBika válasza Noukoum (#5) üzenetére


kBika
csendes tag

Sajnos a full extrás X5 áráról indul, menetdinamikában nyílván tud is annyit (vagy többet)csak a konkurencia EV árait valahogy elfelejtették megnézni :DD

[ Szerkesztve ]

(#8) GreenGoblin


GreenGoblin
tag

Jól néz ki de ismét egy SUV, ismét egy túlárazott autó. Nem ilyenekre lenne szükség.
Csoda hogy a világon csak pár százalék EV gördül az utakon. :C

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#9) Huntszy válasza GreenGoblin (#8) üzenetére


Huntszy
tag

Majd lesz az is ha lesz rá kapacitás. De ameddig nem a kereslet hanem a leggyártható mennyiség szabja meg az eladásokat addig nyílván felülről fogják közelíteni a piacot. Ha van 100 egység aksid ami mondjuk elég 100 drága SUV-ba amin van összesen 50 pengő profitod vagy tudsz gyártani 120 kisebb, olcsóbb kocsit amin viszont csak 35 pengőt keresel összesen akkor a SUV-at fogod gyártani. Egyszerűen erőforrás/profit optimalizáció.

Majd ha lesz elég kapacitás ahhoz, hogy több aksihoz férjenek hozzá mint amennyi prémium (profitú ;] ) autót el tudnak adni akkor elkezdenek lefelé is csorogni a típusok.

Szerk:
Amíg ez nem történik meg addig marad az a felállás, hogy az EV-vel rohangálás megmarad a viszonylag nagytestű és drága autót maguknak megengedhetők kiváltsága.
Persze azért egyre inkább érezni a változás szelét mert sorra jelentik be minden kontinensen (itthon is) az aksigyárak építését/bővítését de mire egy-egy ilyen bejelentésből kézzel fogható aksipakk lesz még lefolyik egy kis víz a Dunán.

[ Szerkesztve ]

(#10) Noukoum válasza tovgab (#6) üzenetére


Noukoum
veterán

Maradjunk annyiban hogy autóvásárlás sem racionális alapokon zajlik, ergo ha valakinek bmw kell akkor neki bmw kell ajánlhattál neki te eddig is hyundai-t. És ezen túl sem fog hyundait venni mert az nem "prémium". Sokkal veszélyesebb a Tesla ilyen szempontból aki ugyanúgy prémium márka és ezzel az emberek is tisztában vannak. Már pedig ez a lényeg sajnos nem sajnos.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#11) Somatom


Somatom
veterán

A lényeges infók lemaradtak. Vontatási képesség? Első/hátsó terepszög? Gázlómélység? ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#12) tovgab válasza Noukoum (#10) üzenetére


tovgab
aktív tag

Igen, akinek eddig BMW kellett, annak nem volt alternatíva egy Hyundai. Eddig. Az első pár hónapban/évben még biztos lesz olyan ember akit a márkanév vonz majd, de mikor lámpától gyorsulva lenyomja egy Ioniq, vagy messzebb megy a haver Kiája horvát pályán nyaralásba menet, sőt gyorsabban fel is tölt és még több csomag is fér bele, hidd el hamar lúzernek fogja magát érezni a BMW tulaj. Ja, mindezt ~10 misivel drágább autóban.
S bár a külső megítélése szubjektív, azért itt mernék szavazást kezdeményezni, hogy melyik a jobban kinéző verda?!

Ha nem változtat hamar a BMW (de fog), akkor nem marad lassan érv mellette...a dicső múlton kívül...

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro

(#13) nincsnév007


nincsnév007
őstag

30 hangszóró? az durva :Y

(#14) Noukoum válasza tovgab (#12) üzenetére


Noukoum
veterán

Én tökre megértem az álláspontodat, csak ismerve a bmw célközönségét már csak a márkanév miatt sem fognak beülni a hyundaiba.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#15) nevemfel válasza GreenGoblin (#8) üzenetére


nevemfel
senior tag

Csoda hogy a világon csak pár százalék EV gördül az utakon.

0.9% a plugin hibridekkel együtt.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#16) Di Natale válasza Noukoum (#14) üzenetére


Di Natale
aktív tag

Így voltunk mi is Nokia fanok. :DD Aztán látod mi lett a vége. Nekem úgy tűnik, hogy a mostani premium márkák nagyon lefognak maradni.

(#17) Busterftw


Busterftw
veterán

Eleg Alfa Romeo-s lett az eleje.

(#18) #16820480 válasza Di Natale (#16) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk telefont gyakrabban vált az embert mint autót, itt lassan lesz az átállás biztosan.

(#19) Noukoum válasza Di Natale (#16) üzenetére


Noukoum
veterán

Persze. De a Nokia vásárlók is iPhone-t vettek anno, nem pedig Huaweit vagy Samsungot. És itt most nem a nevek a lényegek hanem a márkapresztízs.
Nem lefognak lemaradni, már rég le vannak maradva. Persze mindent belehet hozni, csak úgy nehéz lesz ha mindenen pénzt akarunk keresni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#20) Jeanne d'Arc

Gyönyörű szép, de az átlag embernek sosem lesz sajnos pénze rá.

iPhone felvásárlás előfizetéses is!

(#21) arn


arn
félisten

De miert ilyen gnom?

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#22) LittleLombax válasza tovgab (#12) üzenetére


LittleLombax
csendes tag

Teljesen logikus amit mondasz, de az a réteg aki eddig is 3-5 évente cserélte a 40+ milliós prémium márkás kocsiját továbbra is ezeket fogja választni, mert ezekben a körökben a presztízs sem utolsó. Pont múlt hétvégén volt szerencsém egy "elitebb" eseményen részt venni, ahol mögöttem ketten arról beszélgettek hogy a Canon vagy a Nikon a jobb, aztán azt a párhuzamot állították fel, hogy ez totál olyan mint a BMW és a Mercedes, ha egyszer olyat veszel utána márkánál maradsz. Én a világomban maximum a Pepsi és a Coca között tudtam volna hasonlót mondani, de mindig lesz felső osztály, akik továbbra is maradnak a tradicionálisan prémium brandeknél.

(#23) Sn00k


Sn00k
veterán

Értem én kell valami különleges beltér ha már új vonal... de nekem az se adja. Aa kormány meg számomra nagyon gáz.

3njoy the Lif3

(#24) 8th


8th
addikt

Remélem a dizájn részleget már kirúgták ezért az aljas merényletért.

(#25) Noukoum válasza LittleLombax (#22) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha bevált valami, miért is váltana az ember? Ez teljesen normális hozzáállás, függetlenül az anyagi helyzettől.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#26) #16820480 válasza Noukoum (#25) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mert ez is egyfajta előítélet, ami miatt lemarad(hat) valami jobbról, újabbról, modernebbről. A CaNikon példához visszakanyarodva, ott is meddig lehetett hallani, hogy a MILC vonal csak óbort, az igazi profi gépek tökrösek, aztán amikor ez a két gyártó is végre beszállt, akkor jöttek rá sokan, hogy jé mennyi előnye is van, csak sok szempontból addig a konkurencia meg lelépte őket.

(#27) LittleLombax válasza Noukoum (#25) üzenetére


LittleLombax
csendes tag

Egy szóval nem mondtam hogy ezzel bármi probléma lenne. Én teljesen tiszteletben tartom azt, hogy ki milyen márkát választ, amúgy sincs semmi közöm ahhoz, hogy ki mit csinál a pénzével. Én csak arra reagáltam, hogy a BMW-hez hasonló prémium brandeknek félnie kell-e a piacvesztéstől vagy sem. :R

[ Szerkesztve ]

(#28) Braddock


Braddock
őstag

Szörnyű...

(#29) Füleske


Füleske
addikt

Nekem ez hulladék, kívül-belül. Mint a Mercedes EQB. Abban mondjuk még rendes Auto Hold sincs.

(#30) worxland válasza #16820480 (#3) üzenetére


worxland
addikt

Vámot? A Hunyadinak is van az EU-ban gyára.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#31) #16820480 válasza worxland (#30) üzenetére


#16820480
törölt tag

Van egy darab a cseheknél, de az nem EV-ket gyárt. Az EV-ik elvileg még Koreából jönnek.

(#32) Trava


Trava
tag

Finoman szólva sem szép, ezután mivel hodíthatna, ha nem a magas árával! :D

(#33) <Adamsky> válasza Noukoum (#5) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... borzasztó módon túl van árazva."
Így lenne? Pedig minden fórumon fennen hirdetik, hogy náluk már egy árban van az azonos kategóriájú ill. teljesítményszintű villamos autó a belsőégésűekkel. Szóval innentől kezdve nem lehet azt mondani, hogy az iX drága, max. azt, hogy a BMW. Utóbbira persze indok lehet a képzelt v. valós prémiumság. Csakhogy, - ahogy itt azt már más is említette, - már a kisebb, kommerszebb gyártók is tudnak ilyet.
Egyébiránt én attól félek - ami gyakorlatilag már látszik is - hogy az "olcsó" autók drágulnak majd jobban, ill. drágulnak hozzá a drága / prémium autókhoz.

#17 Busterftw
"Eleg Alfa Romeo-s lett ..." - ezt, hogy sikerült belelátnod? :F

Kb. annyi hasonlóság, mint Charlize Theron és Baranyi Krisztina között.
Utóbbi és az iX is annyira szép, mint egy lóharapás.

Más
Ezeket a hülye haptikus gombokat most kellene betiltani, míg nem késő. Nem is néz ki jól, és totál balesetveszélyes. Ezeket pl. képesek voltak a könyöklő elé letenné. Agyrém, komolyan!
Megy a vakítás a hajlított kijelzőről, a vezető felé forduló műszerekről, kezelőszervekről azért, hogy a sofőrnek egy pillanatra se kelljen levennie a tekintetét az útról, aztán betesznek egy ilyet. :W

(#34) Noukoum válasza <Adamsky> (#33) üzenetére


Noukoum
veterán

Igen azért van túlárazva mert bmw, de ez engem nem hat meg. Az hogy valaki erre gerjed az a maga dolga.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#35) 8th válasza <Adamsky> (#33) üzenetére


8th
addikt

Utóbbi és az iX is annyira szép, mint egy lóharapás. [link] :))

(#36) <Adamsky> válasza 8th (#35) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Einhorn az Finkle ... Finkle az Einhorn :))
:C de rég láttam! Azt hiszem valamikor frissíteni kellene az emlékeket.

Na, ez a film a mai "píszí" Hollywood-ban nem születhetne meg, az biztos.

[ Szerkesztve ]

(#37) Vig Zsolt


Vig Zsolt
tag

Kinek van szükség 30 hanggszóróra ? :Y
Egyébként jól néz ki, szokásosan drága is..

(#38) 8th válasza Vig Zsolt (#37) üzenetére


8th
addikt

A hülyéknek bármit el lehet adni (és bármennyiért).

(#39) <Adamsky> válasza Vig Zsolt (#37) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Mivel ezeknek a dodgemeknek semmilyen hangja nincs, ezért egyrészt kell valami ami elnyomja a gördülési, szél és egyéb zajokat (aktív zajcsillapítás), másfelől ha van / lesz benne valamilyen kamu hang, akkor annak sem árt a "nagy zene". Szóval a komolyabb villanyautók elterjedésével - sajnos vagy sem - számolni kell azzal is, hogy alap lesz a drága (de legalább minőségi) hifi.

Kicsit OFF, de a hang téma: szóval mérhetetlen elismeréssel adózok Mate Rimac iránt, aki a semmiből csinált egy olyan céget, ami egyfelől letette az asztalra a Nevera-t, másfelől olyan nagy cégekkel került most "egy kalapba", mint a Bugatti.
Visszatérve az autóra (Nevera). Brutális a gép. Nagyon kipróbálnám, akár csak utasként, de félnék tőle, hogy annyira nem hozna lázba, mint egy hasonló "hiperautó". És, pont azért mert nulla hang mellett képes pár perc alatt kivégezni a rátett Michelin Pilot Sport-okat.
Nekem egy ilyen géphez nagyon kell(ene) a hang...

(#40) tixem


tixem
addikt

Wow, egy újabb 5 méteres 2 tonnás tank malomkerekeken. Természetesen szigorúan a környezetvédelem jegyében. Agyrém ami Európában autógyártás címszó alatt folyik éppen.

Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

(#41) #16820480 válasza <Adamsky> (#39) üzenetére


#16820480
törölt tag

Én őszintén nagyon örülök neki, hogy nincs hangjuk az elektromosoknak. Bár a gördülési zaj továbbra is ott van, de legalább a motor nem fog értelmetlenül üvölteni a forgalomban.
Minőségi hangzáshoz amúgy sem feltétlen 30 hangfal kell, hanem néhány (4-6) jó minőségű.

(#42) Somatom válasza #16820480 (#41) üzenetére


Somatom
veterán

De, ötszemélyes az autó. 6x5=30. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#43) #16820480 válasza Somatom (#42) üzenetére


#16820480
törölt tag

Úgy értem összesen annyi, nem fejenként. Egy személyre amúgy két hangfal is elég. Vagy ha több ember leül egy 5.1 rendszer elé, akkor szerinted be kell szépen rakni még annyiszor 5 hangfalat, ahányan vannak? :D

(#44) Somatom válasza #16820480 (#43) üzenetére


Somatom
veterán

Biztosan azért van ennyi hangszóró, hogy akár mind az öt utas mást hallgathasson jó minőségben. Pl. ha a vezető kihangosítón telefonál, azt ne kelljen mindenkinek hallgatnia, hanem a hangszórók aktív zajszűréssel szigeteljék el a vezető beszélgetését a többiek zenehallgatásától. Ennyi pénzért ez a minimum.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#45) <Adamsky> válasza #16820480 (#41) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Nem vagyok szakértője a témának, de!
Egyfelől az autó nem téglatest formájú belülről, így szerintem egy klasszik szobai kiosztás itt nem játszik
Másfelől gyanítom - szintén a belső tér kialakításából adódóan - az a hangfal, ami a szobában 1db, azt itt számolhatják akár 2-3-nak is. Ugyanis külön helyre kerül a mély, közép és magas hangszóró. Meg ugye ismerjük a marketinges számtant ;)

Szóval szerintem engedjük is ezt el, mert szvsz. messze nem ez a legnagyobb baj az autóval. A külső ugye már említésre került. Polkorrekten fogalmazva: a szép, nem ilyen.

Szerintem a belső sem egy matyó-hímzés. Azon kívül pedig ott vannak a haptikus gombok. Ezek csak engem zavarnak? Csak én gondolom úgy, hogy ez csak egy hajszálnyival jobb, de ugyanúgy balesetveszélyes megoldás, mint az érintőképernyőn matatni menet közben?
Ott van pl. a hangerőszabályzó. Nem hiszem el, hogy ennek ez a legjobb helyen. Mondhatjátok erre, hogy OK, de biztos rajta van a kormányon is. Hááát ... nem tudom. Bal oldalon tuti nincs, de én a jobb oldalon lévő +/- esetén se vennék mérget rá, hogy az az (ha, igen, miért nincs ott a "vol." felírat?).

(#46) GreenGoblin válasza tixem (#40) üzenetére


GreenGoblin
tag

Malomkerék. Ezen jót röhögtem, de totál egyetértek. Nem ilyen tankokra lenne szükség.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#47) #16820480 válasza <Adamsky> (#45) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk nekem jó ideje nem tetszenek a BMW-k, sem kívül sem belül.

Az érintőgmbokat sem szeretem, akkor már inkább egy érintőképernyő lenne aztán viszlát.

(#48) GreenGoblin válasza #16820480 (#47) üzenetére


GreenGoblin
tag

Az érintő gombokat nem tudom mi a fenéért erőltetik. Veszélyesek vezetés közben. Kb. egy szinten van azzal ha az ember nyomkodja a telefonját. Én úgy állítom a dolgokat az autómba magas sebességnél hogy nem veszem le a szemem az útról, mert mindenre van gomb, tekerő. Ennek így kéne lennie.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#49) hemaka válasza Busterftw (#17) üzenetére


hemaka
nagyúr

Ne sertegesd mar az alfat, hogy nez ki ez a azerencsetlen hód-bmw? Azt a bangle dizajnal sirtak-rittak a fanok, hat akkor ennel? 😂

[ Szerkesztve ]

(#50) danielreindl válasza GreenGoblin (#46) üzenetére


danielreindl
csendes tag

Egy kis gondolatébresztő: A nagy átlagnak ez az igénye globálisan, a logika mellékes. A nagy méretű autók nagymotorral = magas co2 kibocsátás, azért is ezek a preferáltak a legtöbb helyen. Meg ugye divatos. Egy x5 m50i katalógus kibocsátási adata 260-280 g/km között van, a valós meg ugye kitudja hol jár. Ha egy 140-150 grammot kibocsátó autót váltanának le, nem lenne akkora a “spórolás” per autó. Meg ugye jellemzően egy kisebb autó futásteljesítménye is általában elmarad ezekétől. A darabszám pedig a prémium autóknál jellemzően nem a kisebb autókból a legnagyobb.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.