Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) daninet


daninet
veterán

Ez ellen mit művelnének a magyar taxisok.. ;]

Azért ahogy nézem a videón is csak egy háztömb körül mentek, tipikus crowdfounding stílusú videó, mosolygós emberek örülnek valaminek amiről semmit nem tudunk meg :D

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2) dabadab


dabadab
titán

És ha hirtelen lelép elé jobbról egy ovodáscsoport, ahol az egyik gyerekből felnőve Hitler lesz, a másikból meg Einstein, balról meg négy apáca, akkor melyiket fogja elütni?

:DDD

DRM is theft

(#3) _cHAos_ válasza dabadab (#2) üzenetére


_cHAos_
aktív tag

:C ;] :DDD

(#4) DIESELPOWER


DIESELPOWER
aktív tag

lol

(#5) Örni


Örni
senior tag

Mi fogja megakadályozni az embereket abban, hogy ellopják, összetörjék, telehányják, összefirkálják stb?

[ Szerkesztve ]

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#6) _cHAos_ válasza Örni (#5) üzenetére


_cHAos_
aktív tag

Valamennyire lehet vandál biztos lesz, mint a tömeg közlekedési eszközök. Egyébként a lelkiismeretük és nem mindenhol barbárok élnek. :D

(#7) #35193216 válasza Örni (#5) üzenetére


#35193216
törölt tag

Pl. az, hogy egy Ubet-éhez hasonló rendszerben az utas is beazonosítható (bankkártya adatok, útvonal, stb.), amennyiben rongálási ügybencfeljelentést tesz a szolgáltató.

A magyar megoldás meg az lenne, hogy beültetnek egy kopasz tahót melléd, aki annyiban különbözne a mostaniaktól, hogy nem ő vezetne.

(#8) Örni válasza _cHAos_ (#6) üzenetére


Örni
senior tag

Hát ez az, nekem pl. eszembe sem jutna bántani, de mondjuk képzeljünk el négy részeg, buliból haza felé tartó fiatalt :) aztán a következő utas be sem tud ülni :)
Vagy egy kocsi végighúzza az oldalát. Tényleg, ezek hogy tudnak balra nagy ívben kanyarodni? :) gondolok itt az orosz balesetes videókra :)

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#9) dajkopali válasza Örni (#8) üzenetére


dajkopali
addikt

hát én nemtom - de ha működni fog, az alkalmazáson keresztül történik a megrendelés, aztán digitálisan minden követve van - két perc, és megtalálják, hogy ki volt

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#10) dabadab válasza Örni (#8) üzenetére


dabadab
titán

"Tényleg, ezek hogy tudnak balra nagy ívben kanyarodni?"

Sehogy. Jobbra tudnak nagy ívben kanyarodni, mert ott baloldali közlekedés van. :)

DRM is theft

(#11) toBIN


toBIN
tag

Aztan diszpecser kozpont van-e? :DDD

(#12) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Jelenleg én csak azt tudom elképzelni - mind az elektromos autókra, mind az önvezető autókra - hogy csak taxis cégeknek éri meg ezeket megvenni. Nekik nagyon, de magánszemélynek nagyon nem. Brutálisan drágák ezek és nem úgy tűnik, hogy valaha is olcsóbbak lesznek.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) azbest válasza dabadab (#2) üzenetére


azbest
félisten

Ha a terminator ül hátul, akkor abban a sorrencben :DDD

(#14) #35193216 válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


#35193216
törölt tag

Pedig idővel olcsók lesznek, legalábbis annyira olcsók, mint jelenleg a benzines autók. Az önvezető autónál a K+F a nagyon drága, ezért idővel ugyanúgy, mint minden új technológiának, ennek az ára is meredeken esni fog. Az elektromos autóknál annyi, hogy olcsóbb és jobb akkumulátor technológia kell, ami még várat magára.

(#15) dabadab válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


dabadab
titán

"Brutálisan drágák ezek és nem úgy tűnik, hogy valaha is olcsóbbak lesznek."

Az 1996-ban bemutatott GM EV1-et hivatalosan 34k USD-ért (mai áron kb 52k USD) lízingelték, bőven áron alul (a legvisszafogottabb becslés szerint is minimum 80k-ért (mai áron kb 122k USD) kellett volna adni).
A Tesla Model 3, ami minden szempontból sokka-sokkal jobb autó, ennél jóval olcsóbban, 35k USD-ért fog érkezni.

Ez pont olyan, mint amikor arra megy a panaszkodás, hogy az SSD-k drágák és nem lesznek olcsók sohasem - aztán az ember ránéz a pár évvel ezelőtti árakra, és kiderül, hogy dehogynem.

Az önvezető autóknál a konkrét gyártási költségeknél egyelőre a szenzorok (és azon belül is a LIDAR) tűnik a legnagyobb tételnek, de ha tömegesen lesz igény olcsó LIDAR-ra, akkor lesz olcsó LIDAR. A többi (automata fék-gáz-váltó-kormányzás) meg alapvetően már most is ott van az autókban.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#16) Tigerclaw válasza #35193216 (#14) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Én úgy látom, hogy ez elmúlt sok évben semmit se csökkent az elektromos autók ára...és nagyon nagyon messze van attól, hogy egy átlag ember megvegye. A környezettudatos milliomosok vesznek ilyeneket.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#17) Gyula84 válasza dabadab (#2) üzenetére


Gyula84
veterán

mind a 6 gyereket

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#18) dabadab válasza Tigerclaw (#16) üzenetére


dabadab
titán

"Én úgy látom, hogy ez elmúlt sok évben semmit se csökkent az elektromos autók ára..."

Az szemészeti probléma lesz :)

DRM is theft

(#19) optikus válasza dabadab (#15) üzenetére


optikus
senior tag

hat pont a tesla az ami baromira nem annyi mint valos ara, masszivan veszteseges az egesz, van is haborgas a befektetoknel mikozben piszok draga. es marhara nem onvezeto, inkabb csak savtarto, nincs is benne ennyi erzekelo.

azert a promo video elso snittjeben ahol megjelenik az auto, egybol azt latom hogy index nelkul indul az ut szelerol...

Buy books not gear.

(#20) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ezekkel az önjáró cuccokkal a legnagyobb gond, hogy nagyon lassan haladnak, nem véletlen van minden videó róluk felgyorsítva, olyan 10-20 km/h sebességgel haladnak, hogy ne okozzanak balesetet :W
meg arra is kíváncsi lennék, hogyan vannak felkészítve arra, hogy valaki megáll szabálytalanul az út közepén és ott hagyja a kocsit és hasonlók...

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#21) dabadab válasza optikus (#19) üzenetére


dabadab
titán

"hat pont a tesla az ami baromira nem annyi mint valos ara, masszivan veszteseges az egesz"

Erős különbség van aközött, hogy egy autógyár veszt minden legyártott autón vagy hogy több pénzt költ, mint ami amit megkeres. A Tesla esetében az utóbbiról van szó.

(#20) kisza25: "olyan 10-20 km/h sebességgel haladnak, hogy ne okozzanak balesetet"

Nyilván nem azért, hogy ne okozzanak balesetet, hanem azért, hogy ha okoznak, az minél kevésbé legyen súlyos.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#22) Indiant


Indiant
addikt

Minek bele műszerfal és kormány? :F

(#23) Tyberius válasza Indiant (#22) üzenetére


Tyberius
aktív tag

Mert tesztüzemben van. A négyes metró szerelvényein is volt vezetőállás eleinte. Aztán amikor lezárult a tesztüzem, elbontották őket.

(#24) -Skylake-


-Skylake-
addikt

Ajjajj, ez feher, nem sarga. Mindennek vege.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#25) D1Rect


D1Rect
félisten

Tilcsák be és kész!

(#26) Tigerclaw válasza kisza25 (#20) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nem biztos, hogy pontos amit írok:

A Google prototípus autói esetén a városban 40km/h -ban szabták meg a limitet, városon kívül pedig 56km/h-ban. Ezek azok a mini autók, amikben nincs se pedál, se kormány.

A normál önvezető autóik esetén nem tudom, hogy mik lehetnek a limitek. Annyit találtam, hogy mindenhol betartják a sebességhatárt a GPS alapján. Szóval lehet hogy ezek még gyorsabban is mehetnek, mint a prototípusok. Ezek azok az átalakított Toyoták, Lexusok, Audik.

Úgy tudom, hogy 2020-ig még továbbra is "csak" tesztelnek. Az USA-ban már több állam is engedélyt adott nekik a forgalomban való tesztelésre (pl. Nevada, Florida, Kalifornia, Idaho...) A rossz időjárás még talán probléma. Gyakorlatilag egy lidar hatékonysága pont úgy lecsökken, mint a látás esőben, ködben, havazásban, illetve egy repülő nejlon szatyort, vagy újságpapírt is akadálynak vesz a rendszer. Ez azért jól mutatja, hogy még bőven van teendő.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#27) Crafter32


Crafter32
őstag

Én nem mernék beleülni. Mintha egy vak ember vezetne és a mellette lévő próbálná segíteni merre kell haladni. Hiába megy lassan és nem tud tévedni mikor követési távolságot kell tartani, de erről többről van szó vezetés közben.

(#28) toBIN válasza Crafter32 (#27) üzenetére


toBIN
tag

Ez a rendszer tobbet lat, tobbet tud, gyorsabban es racionalisabban reagal mint te valaha fogsz

[ Szerkesztve ]

(#29) -Skylake- válasza toBIN (#28) üzenetére


-Skylake-
addikt

Kb igen, csak en minden tulajdonsag ele odairnam, hogy "ezerszer". Remelem sokkal sokkal hamarabb lezajlik ez a folyamat mint gondolnank es hipp hopp eltunnek az utrol a kocsogok. Meg remelem a benzines autok is.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#30) kisza25 válasza Tigerclaw (#26) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

tudnak többet is menni, de a teszt üzem alatt biztos nem mennek gyorsabban, volt róla szó az önvezető buszoknál is, az átlag sebességük 10-15km/h volt
-Skylake-: amíg 10-20-al araszolnak ezek előtted, ezek lesznek a tötymörgő köcsögök:P
amikor valaki 50 helyett 40-el megy, vagy 90 helyett 80-al nekem már azok is tötyögnek, mert én pont fordítva csinálom:P

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#31) KAMELOT válasza dabadab (#2) üzenetére


KAMELOT
titán

Pontosan erről van szó. Még jó, hogy ezeket csak 1-2 helyen vezetik be. Vagy ha dugó van mit csinálsz??? :DDD Nem várt baleset vagy villant neked a másik, hogy mehetsz. :DDD

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#32) #16820480 válasza kisza25 (#30) üzenetére


#16820480
törölt tag

Viszont ha minden autó ilyen lenne az utakon, akkor lehetne mindenféle egyéb módszerrel javítani a közlekedés folyamatosságát és optimalizálni a forgalmat, fogyasztást. Elég csak mondjuk egymással kapcsolatba hozni az autókat, hogy tudják a másik merre fog menni, így nem lenne szükség olyan követési távolságra, mintha bármit csinálhat, mert nem látod előre. Az autó pedig a forgalmi rendszerre csatlakozva optimalizálhatná a sebességet, hogy úgy érjen oda a lámpához, hogy lehető legkevesebbet kelljen fékezni, legtöbb energiát spórolja meg, és a folyamatos haladás miatt gyorsabban érjen a célba. Gyanítom ez hatékonyabb lenne, mint a 80 helyett 90-ne megyek mentalitás.

(#33) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szingapúrban mondjuk leginkább drónnal v akármilyen repülőeszközzel közlekednék, abból is reszelnek már aputomatát tudtommal.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#34) kisza25 válasza #16820480 (#32) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

csak a többi résztvevőt felejted el: gyalogos, biciklis, motoros....
Amúgy kis odafigyelést igényel csak pl a piros lámpa optimális megközelítése, a követési távolság, én mindig időben jelzem, ha be akarok valahova fordulni, pláne ha látom, hogy valaki pont az miatt vár, mert nem tudja merre megyek, olyankor még előbb kirakom az indexet

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#35) #16820480 válasza kisza25 (#34) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azt mondjuk elég olcsón lehet orvosolni, például egy kerítéssel az út mellett. Városban (belvárosban) ez működhet, külvárosban és vidéken persze más a helyzet, de ott is előbb-utóbb beválhat az automatika, főleg ha képes tanulni a forgalmi helyzetekből.
Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.

Az meg dicséretes, ha így közlekedsz, de biztosan látod, hogy sokan az utakon meg nem ezt csinálják. Az is egy probléma, hogy mondjuk idősebb korában az ember reakcióideje lassul, a látás és hallása csökken, így egy gép sokkal jobb döntéseket lehet majd képes hozni mondjuk egy 60-70 éves sofőrnél, és sokkal gyorsabban reagálhat.

(#36) kisza25 válasza #16820480 (#35) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

biztos, hogy ez a jövő, de olyan sebességgel amire most képesek, csak balesetveszélyt okoznak, mert mindenki előzgeti, kerülgeti őket, meg a ráfutás miatt.

A kerítés az út mellett az minden lenne csak nem olcsó, belegondoltál mennyi út van, nem is értem mi ellen védene, vagy hogyan jött ki ez a kerítés dolog :F

Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.
gondolom még sose láttál tilosban átmenő gyalogost, egy irányú utcában szembejövő biciklist, zebrán áttekerő biciklist és ne csak nagyvárosban gondolkozz, tudod mi volt itt nyáron Balatonon? Az összes turista úgy csinál, mintha az utak lennének a járdák, komolyan nem is értem :W

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#37) toBIN válasza kisza25 (#36) üzenetére


toBIN
tag

"...gondolom még sose láttál tilosban átmenő gyalogost, egy irányú utcában szembejövő biciklist, zebrán áttekerő biciklist ..."

Erre miert ne tudna reagalni egy onvezeto auto? Hamarabb venne eszre ezeket mint te

(#38) kisza25 válasza toBIN (#37) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

néztél már róla videót? minden ilyenre úgy reagál, hogy megáll...

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#39) toBIN válasza kisza25 (#38) üzenetére


toBIN
tag

Most hogy kene reagalnia? Rafekudni a dudara, gazfroccsot adni es anyazni kelet europai modra? Mellesleg ez meg mindig csak egy teszt

(#40) t72killer válasza kisza25 (#36) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Noigen, a sebesség kulcsfontosságú, ha én 60perc alatt eljutok A-ból B-be, akkor ezt az új+jó drága, önvezető járgánytól is elvárom. Ebben persze lehet az is necces, hogy egy hosszú 50km/h-s szakaszt 60-al teszek meg, ill autópályán is "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé. A piaci verziónak minimum tudnia kell majd megengedett limit+toleranciával mennie, még így is kétlem, hogy pl a német autópályákon nagyon népszerű lenne a 130-al szüttyögő robotautó...

Inkább azt tartom reálisnak, hogy választható legyen a robotpilóta, és kocsmából hazavigyen, ha "behuppanok mellé" az anyósülésre. (Hogy a rendőr ne tételezzen fel "belenyúlást", akkor lenne aktiválható a hazavivő funkció, ha nem a kormánynál ülne az ember). Ez sztem tök hasznos, pl a vezetéstől irtózó nejem is mehetne kocsival/esetleg segíthetne neki a gép a kormánnyal való újrabarátkozásban.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#41) toBIN válasza t72killer (#40) üzenetére


toBIN
tag

Szoval epitsuk be a szabalytalansagot? Kemeny...

" "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé"

Az ilyen 100%-ban biztonsagos embereket szoktak kikaparni a kocsibol minden heten

(#42) t72killer válasza toBIN (#41) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Az tegye fel a kezét, aki autópályán, egyenes szakaszon a brahiból kintfelejtett 100-as táblánál 95-tel (=sebességmérőn 100-nak olvasod) megy:U

De persze értem, egyértelmű: ha engedélyeztetni akarsz egy ilyet, 100%, hogy a limit hard limit lesz felelősségvállalási okokból, ergo tényleg 130-al fog szüttyögni a München-Salzbug-on a robot.

Az árokból leginkább ezeket szedik ki:

#1: idióta =messze nem "pár centivel" optimalizálja a sebességét, hanem a kanyargós úton 60 helyett 90-el megy
#2: álomszuszék/fáradt sofőr
#3: kütyülő, telefonáló
#4: tapasztalatlan, autóját havi 1x látó zöldfülű
#5 részeg

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#43) toBIN válasza t72killer (#42) üzenetére


toBIN
tag

Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan szabalytalankodik. Az ilyen emberek sirnak a legjobban a VEDA es tarsai miatt, mert kovetkezmenyekkel jar a szabalytalansaguk. De persze ugyan ez a reteg a leghangosabb, ha a rokonukat / haverjukat eppen elcsapja egy 50 helyett 70-el kozlekedo autos, mert "hat ez a szakasz biztonsagos jozsi"

Mar miert mennenek 130-al egy olyan szakaszon, ahol nincs limitalas? Ott majd annyival fognak menni, amennyivel biztonsagosan reszt lehet venni a forgalomban. Az meg senkit nem erdekel, hogy szerinted a 180 a biztonsagos, mikozben nem.

Latszik, hogy kelet europanak kell meg vagy 50 ev (ha nem tobb), hogy felnojon egy ilyen rendszerhez.

(#44) #16820480 válasza kisza25 (#36) üzenetére


#16820480
törölt tag

Persze, nem azt mondtam, hogy ezek már most tudják, csak hogy ebbe az irányba haladunk :)

Nem lenne amúgy olyan drága a kerítés. Nem olyanra kell természetesen gondolni, mint ami most a déli határon épül, de elég egy bő derékmagasságú is, hogy ne legyen az embernek kedve átugrálni rajta. Hidd el, működik, mert ha két oldalon van ilyen, meg esetleg középen, akkor már nem fognak a gyalogosok átrohangálni, biciklisek meg főleg nem. A belvárosban a legtöbb út szélén ott figyelnek már ezek a heremagasságban álló zöld póznák, csak ki kellene húzni rájuk vízszintesen egy-két sínt, és meg is van a kerítés.
Egyébként, hogy példát hozzak, Kínában így van, persze nem minden út mentén, de a forgalmasabbaknál igen, és elég jól működik, nem engedik a gyalogosokat be az autók közé, és a nagyobb kereszteződésekben pedig nincs is zebra, csak alul-/felüljáró. Igen, fejlesztésbe kerül, de megoldható azért. Ráadásul a bicikliutakat is meg kellene normálisan oldani, nem csak szélességben és kialakításban, de a forgalmi rendszerbe integrálást is. Szerintem óriási veszélyforrás az, hogy többsávos utaknál van olyan (pl.: Lurdy ház előtt a Hungárián), hogy a 70-nel egyenesen menő sávól lehet telizöldnél jobbra kanyarodni úgy, hogy közben jobbra ráfodul az átkelő gyalogosokra. A gyalogost könnyű észrevenni, mivel ugye lassan mozog, és csoportosan felsorakozik az átkeléshez, de ugye ugyanitt megy keresztben a bicikliút is, ahol simán jönnek lendületből 30-40-es tempóval. Na most a biciklis csak azt látja, hogy zöld, mehet, nem néz körbe, a kanyarodó autós meg benéz a kereszteződésbe, látja, hogy nincs gyalogos, nincs előtte biciklis, mehet, de fordulás közben simán előbukkanhat a holttérből egy lendületből jövő bringás. Az ilyen forgalmi helyzetet nem lenne szabad engedni eleve, mert ez olyan majdnem mintha a belső sávból próbálnál jobbra kanyarodni, miközben melletted jöhetnek egyenesen is.

A tilosban közlekedők meg olyan dolog amúgy is, hogy nem hozzájuk kellene tervezni az autót, mert ők a szabálytalanok, nekik kell alkalmazkodni, és szabályosan közlekedni. Tudom, a szabálytalan gyalogost sem lehet elütni, de engedni sem kellene. Ez majdnem olyan lenne, mint a +10% sebességet beleprogramozni az automata autóba, hogy annyi szabálytalanság belefér még :)

(#45) t72killer válasza toBIN (#43) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nyilván nettó szabálytalanságot nem lehet beleprogramozni, mert akkor a gyártót veszik elő a szabálysértés miatt. Viszont azt is át kéne gondolni, hogy mi van, ha hirtelen lelassul xy szakaszon az ilyen járművek miatt a forgalom, ill kellene még pár apróság:

#1: "aktív" táblák, amik közlik az autóval az aktuális terelést, balesetet, stb
#2: szuper kátyú/úthibadetektor
#3: minden autón+biciklin(!!!!) rendszeresített kommunikációs chip, pl a rendszámokba építve, ami kommunikál az előttem-mögöttem haladóval pl füstben/ködben, jelenti a központnak, hogy "túl sűrűn vagyunk" v túl lassan megyünk (=dugó)

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#46) toBIN válasza t72killer (#45) üzenetére


toBIN
tag

1. Mar megvalositott, mert a rendszer felismeri a kozlekedesi tablakat
2. Megvalositott, mindent szkennel az auto, jobban latja az uthibakat / eled kerulo targyakat, mint te.
3. Miert kellene? A auto radarral rendelkezik, ami erzekeli es megkulonbozteti a targyakat.

Ugye nem azt gondolod, hogy ezek az autok ugy latjak az utat mint te a ket szemeddel? Az auto mar reg latja azt, amit te csak masodpercek mulva fogsz meglatni, majd masodpercek mulva felfogni.

Google teaches its self driving cars to drive more slowly around children - even if they are dressed up

[ Szerkesztve ]

(#47) t72killer válasza toBIN (#46) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ok, erre vajon leránt 80-ra ha az előttem haladó ablakot mos?

Ill a szöveges kiegészítések értelmezése is meg van oldva? Ez komoly segítség lenne olyan helyeken, ahol az ember nem tudja elolvasni az alkalmasint "életmentő" infót (pl európaiként arab országok, kína, oroszország).

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#48) Komplikato válasza dabadab (#15) üzenetére


Komplikato
veterán

"ha tömegesen lesz igény olcsó LIDAR-ra, akkor lesz olcsó LIDAR."
MIT and DARPA Pack Lidar Sensor Onto Single Chip
Today, commercially available high-end lidar systems can range from $1,000 to upwards of $70,000, which can limit their applications where cost must be minimized.
...
Our lidar chips are produced on 300-millimeter wafers, making their potential production cost on the order of $10 each at production volumes of millions of units per year. :Y

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#49) Komplikato válasza toBIN (#46) üzenetére


Komplikato
veterán

Rémlik pl. az NVidia és mások is arra építenek, hogy hosszú távon összes autó fel lesz szerelve érzékelőkkel, a nem automaták is és ezeken kívül a közlekedés irányítás is szerel fel ilyeneket, így nem egy autó hanem sok adataiból többet ki lehet hozni. De ez ugye még odébb van.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#50) t72killer válasza Komplikato (#48) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meglesz az a 10$ gyártási ktg, mihelyst az autógyártók döntenek, hogy világítós mikiegér meg 0.1°C-onként állítgatható klíma helyett tényleg hasznos az önvezető funkció, amiért "természetesen" a bekerülési költség 10x-esét gomobolhatják majd le a vásárlóról (vö. beépített navi és PNA árak).

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.