Hirdetés

2021. május 15., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) sheratan


sheratan
titán

Nagyon jó, hogy ezeket a járműveket is kezdik lecserélni elektromosra. A UPS meg Arrival furgonokat rendelt be (amik szerintem sokkal szebbek, de hát nem az az elsődleges igazából). Még a tömegközlekedő buszokat kellene majd hasonlóképpen.

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/sheratan/index.html

(#2) helltp válasza sheratan (#1) üzenetére


helltp
aktív tag

Elnézve itt Budapesten a még mindig vígan futó Ikarus 280-asokat arra várhatunk... ;]

Aki másnak vermet ás, az a stack pointer...

(#3) kbyte1024 válasza helltp (#2) üzenetére


kbyte1024
addikt

Egy áruszállítónak pont a táv lenne a lényeg. Halott ötlet ez.

Mi 10T

(#4) Bog válasza kbyte1024 (#3) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Hát figyu, amikor nekünk jön tesztcucc DLH-GLS-UPS triótól, akkor jön a furgon, beáll a szerkesztőség elé, kimegyek, átveszem, aztán látom, hogy 30 métert autózik, megáll az utcában az innen nézve harmadik háznál, onnan megáll 40 méterre a következő címnél és így tovább. Erre tényleg nem éri meg minden alkalommal beröffenteni a dízelt.
Nem arra a célra van, hogy Gyuláról vigye a cuccot Sopronba, nyilván.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#5) M5Norbi válasza Bog (#4) üzenetére


M5Norbi
őstag

Hát igen azt gondolom városi rövid távú szállításra jó lehet ez persze azt a cégnek kell tudni hogy elég e a hatótáv egy munkanapra.
Ezt a DHL biztos kiszámolta.
Nyilván aki városon belül is többet megy ( illetve ezek ugye elméleti hatótávok) annak nyilván nem lesz opció. Na meg ezt a legtöbb kisebb cég nem fogja tudni megvenni.
Majd ha szelidülnek az árak. Jó dolog lesz ez a villanyautós átállás csakhát ez egy hosszabb folyamat. Idő amíg fejlődnek és olcsósodnak az akkuk, sokasodnak a töltők, nőnek a hatótávok, csökkennek a töltési idők, kifutnak a jelenleg még futó belsőégésűek.

"Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

(#6) GoldhandRent válasza M5Norbi (#5) üzenetére


GoldhandRent
senior tag

jó nagy haszonkulccsal dolgoznak annyi szent

-belsőégésű motor
- kardán
-kipufogó rendszer
-katalizátor

+akku
+2 darab mosógép villanymotor
+nagy kijelző
+mopar

ebből az akksi lehet a legdrágább, meg talán a mopar liszensz :U
egy zöld ducató árából kijön 2 fosszilis.... kicsit unreal

i7 6700K @ 4.2GHz ; Gigabyte GTX 1070 Xtreme Gaming | fejlesztenék már, de nincs mit beletenni - thx ETH| Play Station 4 PRO 500M Limited

(#7) sheratan válasza GoldhandRent (#6) üzenetére


sheratan
titán

Ha ennyire értesz hozzá, akkor csinálj saját céget, aki benzinesnél/dízelnél olcsóbban gyárt ilyen autókat. Hiszen ott a piaci rés, bucira kereshetnéd magad vele, nem? Ahogy bárki más, aki képes lenne ezt megtenni. Persze nyilván árkartell van a világ összes autógyára között, beleértve azokat is, akik most induló startupok, csak hogy még nagyobb profitot tehessenek zsebre.

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/sheratan/index.html

(#8) Noukoum válasza sheratan (#7) üzenetére


Noukoum
addikt

10 millió szakértő országa, itt mindenki mindent jobban tud a másiknál.

Más: ezek városba valóak, mennyi hatótáv kéne nekik? 1000km?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#9) kbyte1024 válasza Bog (#4) üzenetére


kbyte1024
addikt

Világos. Na az egyik autoalkatresz szállító cégnél vagyok. Pont 600km megyünk egy nap meg 530stb.

Mi 10T

(#10) sheratan válasza kbyte1024 (#9) üzenetére


sheratan
titán

Direkt ránéztem ilyen UPS statisztikára, és területtől függően ilyen 70-200 mérföldet mennek a futárok naponta. A 200-ra nyilván nem jó annyira, a 70-re meg simán.
Nálatok sem igazán jó, bár ha van egy rendes ebédszünet, amikor mehet töltőre, akkor még esetleg.

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/sheratan/index.html

(#11) kbyte1024 válasza sheratan (#10) üzenetére


kbyte1024
addikt

Most hagyjuk a kilométert. Nem sok benzinkuton van elektromos gyorstolto. Sajnos itt is elvérzik a dolog.Nincs meg a kellő infrastruktúra hozzá még. A másik hogy nálunk pl. a kocsik 80%-a vidékre visz alkatrészeket. A Pesti kirendeltsegek elenyeszoek a vidékhez képest.

Mi 10T

(#12) encoder


encoder
tag

Vigyázó szemetek Kínára vessétek! ;)
https://www.alibaba.com/showroom/electric-car-conversion-kits_2.html

Kíváncsi leszek kishazánkban mennyi autót alakítanak át az irreálisan drága és vízfejű bürokráciát kikerülve, aztán a szervek hogyan próbálják majd kiszűrni az illegális e-verdákat... :DDD

(#13) Prien


Prien
addikt

Ezeknél is 20% és 80% között kell tartani a töltöttséget a várható hosszabb akku élettartam miatt??? ;]
Mert akkor nem annyi km az annyi.

A kevés is több a semminél.

(#14) kbyte1024 válasza Prien (#13) üzenetére


kbyte1024
addikt

Persze hogy nem. És akkor még nem beszéltünk a sulyrol amit viszel. Na meg arra is kíváncsi volnék, hogy egy 100-180flottas autoparkhoz mennyi töltőt rendelnének? Vérzik ez sok sebből...

[ Szerkesztve ]

Mi 10T

(#15) Fabianus válasza kbyte1024 (#14) üzenetére


Fabianus
tag

Ha jól értem, akkor nálatok a flotta 80%-ra alkalmatlan, tehát szerinted nincs értelme.
Szerintem meg a 20% fele, negyede sem kevés. Ha csak a tisztán Budapesten és a szűken vett aglomerációban közlekedő futárok, stb. furgonok negyede lenne elektromos, már az is jelentős lenne. A gazdaságosságát én inkább érzem neccesnek, de arra ott vannak a kontrollerek, akik kiszámolják adóstól, parkolási díjastól, üzemanyagostól, mindenestől.

(#16) 8th válasza kbyte1024 (#3) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Városi és elővárosi terítésben simán kiválthatják a dízelt ha egy nap alatt (töltés nélkül) el lehet velük menni legalább 200km-t. Hosszabb utakra marad a dízel.

Justice for Derek Chauvin

(#17) kbyte1024 válasza Fabianus (#15) üzenetére


kbyte1024
addikt

Világos. Nem is a rövid távra gondoltam. De még oda se fognak elterjedni van rá egy kávém :K

Mi 10T

(#18) M5Norbi válasza encoder (#12) üzenetére


M5Norbi
őstag

Én megmondom őszintén látnék ebben rációt.
Nyilván később ha még fejlődnek az akkuk meg minden ami még kell.
Meggyorsíthatná a villanyhajtás terjedését is.
Van egy csomó új vagy újszerű autó forgalomban. Azokat egyáltalán nem lenne okos dolog kukába küldeni mert benzinesek vagy dieselek. Oké az átállás úgysem lesz egy gyors folyamat. De ez sokat gyorsíthatna. Én pl szeretem a mostani autóm. Ha ez reális lehetőség lesz diesel ki villany be.

"Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

(#19) Noukoum válasza kbyte1024 (#17) üzenetére


Noukoum
addikt

Nem is a rövid távra gondoltam.

Pedig ezek arra vannak szánva.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#20) Luck Dragon

Túl nagy az árkülönbözet Multijet és e között , nem hozza be az árát. Öt-hat év alatt meg úgy is csere .. maximum városon belüli több pontos kiszállítás esetén “talán “ megértheti , de kishazánkban még így is azt mondom hogy egyáltalán nem éri meg.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. iPad Pro LTE & iPad 2018 ,IPhone SE 2020,Android One R.I.P

(#21) toronyhaz


toronyhaz
tag

Pont ma láttam egy hatalmas GLS-es bódét zöld rendszámmal. VW e-crafter. Gyorsan leinterjúvoltam a srácot. ;] Mennyit mutat valós hatótávnak? 120km. Mondom és az elég egy napra? Azt mondta hogy 40km-nél nem megy többet egy nap. Olyan szürreális látni ahogy az a fél nyaraló gyorsul hang nélkül,hogy az eszméletlen :)

(#22) Barthezz2


Barthezz2
MODERÁTOR

Mondjuk egy ekkora batárba nem férne nagyobb akku, mint egy személyautóba?

2 tonna helyett 1.5-es teherbírás, belevágni még 500 kg akkupakkot, aztán mindjárt többet megy el. És akkor vidéki depók mellé is mehetne, ahol egy helyről mennek több településre.

Everybody lies.

(#23) bgergely válasza Bog (#4) üzenetére


bgergely
senior tag

Gyulai vagyok :) :)

“The only way to do great work is to love what you do.” /Steve Jobs/

(#24) Noukoum válasza Barthezz2 (#22) üzenetére


Noukoum
addikt

És mondjuk 10 millióval drágább lenne.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#25) v_atis válasza Barthezz2 (#22) üzenetére


v_atis
tag

azért a legtöbb 3,5 tonnáig van vizsgáztatva csak hogy még B-s jogsival is vezethető legyen. szóval alapból se nagyon pakolható 1 tonnánál többel a sima dízel változat sem.

3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro

(#26) mjani1172 válasza toronyhaz (#21) üzenetére


mjani1172
addikt

Ez valahogy nem áll össze. Lényegesen többet mennek. A központ is Dunaharasztiban van, előfordul, hogy a pestiek is többször kimennek egy nap,üríteni.
Ez mellett 40 km-re minek ilyen drága autó? Ez egy vállalkozás ahol mindenen ahol tudnak spórolnak.

(#27) v_atis válasza mjani1172 (#26) üzenetére


v_atis
tag

nem minden GLS-es indul onnan. Van depó Budatéténynél is valahol illetve a 11. kerületben 2 helyen is csak amikről én tudok.

simán lehet nem megy 40 km-nél többet ha olyan útvonalon van.

3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro

(#28) Prien válasza v_atis (#27) üzenetére


Prien
addikt

Ezt nagyon ki kell sakkozni valakinek. Ugye, minél kevesebbet megy (40km/nap pl.), annál később térül meg a 10 milliós árkülönbözet, ami jelenleg a 2 konstrukció között van.
Tehát, nem jó, ha keveset megy. Sokat menni meg nem tud...🤷‍♂️

A kevés is több a semminél.

(#29) Noukoum válasza Prien (#28) üzenetére


Noukoum
addikt

Majd ezt a cégek eldöntik. Egyébként elég gyorsan látható időn belül megtérülhet napi 40km-rel is. :)

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#30) sheratan válasza Prien (#28) üzenetére


sheratan
titán

A dízel meg keveset nem tud menni, vagy tud, csak akkor meg gyakran lesz szerviz, mert nem adta való a motor benne. Pont az ilyen 50 méterenként megálló útvonalon jó az elektromos. Ugye nem csak vételi ára van egy autónak, hanem szerviz is, gondolom ezt is számolják.

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/sheratan/index.html

(#31) mjani1172 válasza v_atis (#27) üzenetére


mjani1172
addikt

Akiket én ismerek, azok lényegesen többet mennek.
De ha még ennyit sem megy akkor még elméletben sem térül meg, így ilyet csak reklám vagy pénzmosás miatt vesz fuvarozó.
Értelmetlen.

(#32) mjani1172 válasza sheratan (#30) üzenetére


mjani1172
addikt

Vesznek 5 év garit a Ducatora (ahogy én is az enyémekre) és ennyi. Egyébként a Ducatok meglepően jók.
5 év múlva meg elengedik a kezét. Ha még km sincs benne akkorvjó árat kap érte. A 13 millió különbség sosem térül meg, ez nem Tesla hogy mutogatni lehessen.,haszonjármű.

(#33) v_atis válasza mjani1172 (#31) üzenetére


v_atis
tag

Ja én megtérülésről nem is írtam főleg ilyen kis futásnál. Nálunk a cégnél is ezért nem számolnak még elektromos kisteherautókkal mivel mi annyira vegyesen használjuk hogy arra nem lehet tervezni elektromossal. (Van nap amikor 600+km-et megy egy autó van hogy csak 100...) Annyira meg nem nagy a géppark hogy legyen ilyen is olyan is arról nem beszélve a telephelyet is fel kellene pluszba készíteni elektromos autókra nekünk...

3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro

(#34) sheratan válasza mjani1172 (#32) üzenetére


sheratan
titán

Miért kell mindenképp lecserélni 5 év után amúgy? Ha mondjuk 10 évre venné a cég az elektromost (mert mondjuk az akku kibírja addig simán, amúgy meg kb fékbetétet kell benne cserélni talán), akkor máris jobban megtérül azért.

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/sheratan/index.html

(#35) mjani1172 válasza sheratan (#34) üzenetére


mjani1172
addikt

Nem kell.
Én (és nagyon sokan mások) úgy gondolkodunk, hogy csak addig jó egy autó amíg nincs vele gond, rossz autóval nem tudsz tervezni.
Ezért van hogy pl a németek is hamar lecserélik az autót,nem akarnak vele kinlódni.
Mondjuk a Ducato jó példa, 5 évig gari, nincs szervízre gond, csak üzemanyag.
Ha egy fuvarozónál 5 év alatt nem termeli ki az árát, akkor az szvsz gond.
De persze ez nem kötelező.

(#36) GoldhandRent válasza sheratan (#7) üzenetére


GoldhandRent
senior tag

hidd azt hogy egy e-autó fejlesztése több, mint kétszer annyiba kerül, mint ugyan az a modell hagyományosban. én is hittem a mesékben

válasz a személyeskedésedre:
ha lenne rá 100mrd forintom, simán nekiállnék. startupok szerinted miért startupoznak ? mert van rá nekik kezdőkeret, nem ?
nézz meg mennyibe kerül egy használt e-autó akkupakkal, és anélkül..

a kasztni adott, az kell, a villanymotor, még ha összkerékhajtásos s (4motor) soooooookkal olcsóbb, mint egy hagyományos hajtáslánc. a villanymotor szinte ingyen van. megsúgom, semmit nem különbözik attól, mint amik 50 éve a mosógépedben vannak.

nem véletlen voltak 90-es években e-autó kitek, és kis darabszámú próbálkozások a gyártóktól is. többletköltség nélkül lehet próbálkozni vele.

de persze most fel van fújva, zöld, meg környezettudatos, van rajta egy kis hype-adó (mint a "bió" termékek :)))))))))))))))))))))))))))) ) ami miatt még jobban is viszik mer' ami drága az jóó

[ Szerkesztve ]

i7 6700K @ 4.2GHz ; Gigabyte GTX 1070 Xtreme Gaming | fejlesztenék már, de nincs mit beletenni - thx ETH| Play Station 4 PRO 500M Limited

(#37) GoldhandRent válasza sheratan (#7) üzenetére


GoldhandRent
senior tag

Máskülönben nem arról van szó, hogy nulláról húzták fel ezt az e-Ducatot... Létezett az alapkivitel, plusz fiatnál már évek óta létezik e-500. Egyáltalán nem mondható el róla, hogy most kezdtek bele, s azért ilyen drága ez a Ducató VARIÁNS. Még csak annyit se foglalkoztak vele, hogy az orrát e-autó szerűen bedugaszolják :)
Én ennek függvényében írtam amit írtam.

Amíg veszik, addig hajrá, én csak megjegyeztem, hogy hatalmas árréssel dolgoznak. Ami szerintem nem kifogásolható, még a vak bányaló is látja.

[ Szerkesztve ]

i7 6700K @ 4.2GHz ; Gigabyte GTX 1070 Xtreme Gaming | fejlesztenék már, de nincs mit beletenni - thx ETH| Play Station 4 PRO 500M Limited

(#38) skitter válasza kbyte1024 (#3) üzenetére


skitter
senior tag

Deutsche Post / DHL alkalmazottként napi 40 kilométert autózom viszonylag távoli körzetben dolgozva, két faluban mindent kézbesítve, ami napi átlag 120-180 csomagot jelent plusz a postát, ami szintén nem kevés, és hogy őszinte legyek, szívesebben mennék elektromossal, mint a TDi Transporterrel.

Az ember már nyugodtan idegeskedni se tud.

(#39) Lalikiraly válasza kbyte1024 (#3) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog

Nem az. Városban maga lenne Budapestnek is a megváltás, ha a sok dízel furgon elektromos lenne. Brutál levegőszennyezés az hidd el...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#40) Francesco77


Francesco77
veterán

Jó az irány
Kiváncsi leszek, nyáron klímával és télen fűtéssel, megpakolva, rádió, plusz telefon töltéssel, a sok cím miatti gyorshajtással, és a többi.... mennyi lesz a hatótáv. A gyakorlatban fog ez megmutatkozni.....

[ Szerkesztve ]

HARLEY-DAVIDSON

(#41) 8th válasza GoldhandRent (#36) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Az akku legyártásának tetemes költségét nagyvonalúan kihagytad a képletből. Hiába csökken folyamatosan még mindig rohadt sok pénzbe kerül. [link] Teljesen mindegy milyen olcsó mellé a villanymotor a jelenlegi akku árak mellett nevetséges még az elképzelés is, hogy a közúti áruszállítást villamosítani kell.

Az új Ducato nettó ára azonos tengelytáv és 10m3 rakterű verzió esetén (fiatprofessional aktuális árlista):

Dízel: 7 038 000 Ft (terhelhetősége 1365 kg)
Elektromos, kis akkuval: 18 840 000 Ft (terhelhetősége 1160 kg)
Elektromos, nagy akkuval: 24 640 000 Ft (terhelhetősége 845 kg)

Téjünk vissza erre egy évtized múlva amikor remélhetőleg már csak harmad ennyibe fog kerülni az akkumulátor, addig viszont nincs itt miről beszélni.

[ Szerkesztve ]

Justice for Derek Chauvin

(#42) GoldhandRent válasza 8th (#41) üzenetére


GoldhandRent
senior tag

fentebb írtam, h az akksi a legdrágább... számításba volt véve
plusz ők csak veszik, nem gyártják.. de gondolom ez egyértelmű volt.

legdrágább, de nem teljes autó árán van !!!!4444NÉGY

google -> nissan leaf price with and without battery -> How Much Does A Nissan Leaf Replacement Battery Cost? (batterymanguide.com)

The program entails trading-in old Nissan Leaf batteries with “refabricated” battery packs at a discounted price. The 24 kWh “refabricated” battery packs will only cost $2,850 or 300,000 yen.
However, new batteries (non-refabricated) are now priced at $6,200 or 650,000 yen for 24 kWh, $7,600 or $800,000 yen for 30 kWh, and $7,800 or 820,000 yen for 40 kWh.

google -> tesla battery price -> How much does a Tesla Model 3 Battery Replacement Cost? | Current Automotive

13500$ számlával igazolva

Tesla 75kW akkucsere 4 milla
Tasla... 4milla... Tesla...

innen kiszálltam, mindenki tud/gondol/hisz amit akar :D én hiszem/tudom/gondolom, hogy nem dupla/tripla annyi egy akkupakk, mint az autó teljes újkori ára. :R

[ Szerkesztve ]

i7 6700K @ 4.2GHz ; Gigabyte GTX 1070 Xtreme Gaming | fejlesztenék már, de nincs mit beletenni - thx ETH| Play Station 4 PRO 500M Limited

(#43) 8th válasza GoldhandRent (#42) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Irreleváns ki mennyiért vásárolja engem - és mindenki mást is - csak az érdekel mennyit kell érte kicsengetni.
Árakat leírtam. Ennyi.

Justice for Derek Chauvin

(#44) Lalikiraly válasza Francesco77 (#40) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog

Ha jól gondolom a gyári adat legjobb esetben is max a fele...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.