Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Recon666


Recon666
Közösségépítő

Ha nem zselés, akkor nézd meg az akkusav szintet, ha nincs benne elég, akkor hiába töltöd.

De valószínűleg csak elhalálozott az akksi, ha régi.

[ Szerkesztve ]

(#2) beefjeez


beefjeez
senior tag

Nem értek hozzá, de akku vagy generátor csere?

(#3) Drenadar válasza Recon666 (#1) üzenetére


Drenadar
veterán

nem tűnik réginek pár éves lehet, és tegnap még tökéletesen ment pöccre indult a kocsi, nem voltak aksi gyengeség jelek. És igazából nem tudom milyen. vannak a tetején kis csavarok ott lehetne belenézni :)

Most azon gondolkozom, visszateszem a kocsiba, bikakábellel beindítom megyek pár kört és egyből kiderül mi van. A generátor pár KM alatt képes jó pár indításhoz elegendőt tölteni rajta. Csak itt az a bajom, hogy ha nem az aksi a ludas és valami meríti akkor... ugyebár felesleges lenne az akksi kicserélése mert a probléma nem szűnne meg. Miért nem mentem én kocsiszerelőnek...?

(#4) Recon666 válasza Drenadar (#3) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Akkor natúr savas akksi, vidd el egy szerelőhöz aki be tudja mérni az akksi szintet és fel is tölti neked. :)

Valamint ha van töltőd rakd rá, kiírja, hogy hány amperrel tölt, ha ne moccan meg a mérő, akkor kuka az akksi, már ha nem más baja van, de a leírtak alapján szerintem akksi

[ Szerkesztve ]

(#5) Drenadar válasza Recon666 (#4) üzenetére


Drenadar
veterán

volt egy fabrikált töltőm Marutihoz kellett :D
Viszont nem találom. Apám rendet rakott a pincében. :W

Még mindig a bikakábel tűnik legszimpatikusabb megoldásnak csak akkor mást le kell szólítgatni segítsen má'. Csak mivel már besötétedett és ugye ilyenkor már illene lámpát kapcsolni de üres aksival ha tölteni szeretném akkor meg nem illik így hagyom holnapra az egészet, szakemberhez úgyis max hétfőn kerülne.

Ha sok pénzem lenne legyintenék egyet és vennék egy másikat.

(#6) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Munkatársamnak: Kesztyűtartó világítása nem alszik ki!

[ Szerkesztve ]

(#7) Drenadar válasza Kolondrum (#6) üzenetére


Drenadar
veterán

tudtommal semmilyen világítása nincs neki

(#8) The DJ


The DJ
addikt

Hasonló probléma, amit nem tudok megfejteni. Az alany egy Golf 2 GTI 8V, pár hónapos az aksi, a generátor pedig szintén pár hónapja volt felújítva, ugyanis elhalálozott és nem töltött semmit, tehát biztos, hogy ez a két dolog tökéletesen működik az autóban.

No de... ha pár napig áll egy helyben a kocsi (de legyen ez az idő mondjuk egy hét), akkor már nem marad az akkumulátorban annyi a következő indításkor, hogy meg tudja forgatni a motort. Nem tudom mi lehet az, ami ennyire leszívja az akkut. Központizár van, riasztó nincs. Amire gondolni tudok, az a fejegység, mert elég komoly hangrendszer van a kocsiban. (Mélyláda a csomagtartóban, erősítő, stb.) Ezek viszont úgy vannak bekötve, hogy a mélyláda és az erősítője csak gyújtás esetén kap áramot, tehát akkor kapcsol csak be. A fejegység bekapcsolható bármikor, de kikapcsolt állapotban csak a néhány voltos memória az, ami elvileg állandó feszültséget igényel. Így hát nem tudom... valami biztos leráncigálja az aksit, de mi lehet?

Gondoltam, hogy veszek bele egy nagyobb kapacitású akkut, de az sem a probléma valódi megoldása, csak a tünetek kezelése.

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#9) Drenadar válasza The DJ (#8) üzenetére


Drenadar
veterán

pár napos állástól? Jó mondjuk nekem most egy napot se állt :( Meg nekem mélyládám sincs :) nekem inkább a csomagtartó kell mint a zene. :) Vagyis az kellene, hogy a kocsi üzemkész legyen nem akarok BKV-zni munkába.

(#10) hfrankee válasza Drenadar (#9) üzenetére


hfrankee
senior tag

Milyen márka és hány éves az autó?Milyen márka az aksi,és mennyi ah?
üdv

(#11) Drenadar válasza hfrankee (#10) üzenetére


Drenadar
veterán

de jókat kérdezel... Az aksiról nem tudom, ~2 éve vettük a kocsit már akkor ez az aksi volt benne. A gépjármű meg 99-es Rover 400-as. De szerintem itt most lényegtelen maga a márka.

Jah, pár hónapja egyik este az az anomália történt, hogy a féklámpa égett. Mármint kinéztem az ablakon reggel és azt látom világít a 3 lámpa. Kimentem beindult a kocsi akkor is. Azóta ilyen nem volt...

(#12) hfrankee válasza Drenadar (#11) üzenetére


hfrankee
senior tag

Az említett esetből arra következtethetsz,hogy viheted autóvillamossági szakihoz.Relé,vezeték probléma..+18k-ért kapsz rendes 46ah-s exide akksit,ami jó sokáig szolgál
üdv

(#13) Drenadar válasza hfrankee (#12) üzenetére


Drenadar
veterán

Köszi :D olyan kevés pénzemet vitte még el a kocsi :D

de tényleg az lesz...

(#14) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Még ne vegyél aksit.

Egy elektromos bevizsgálást nem úszol meg. Valahol letestel egy vezeték, magyarul rövidre zárja az áramkört. Alattomos hiba, mert a rázkódástól hol megszakad a testelés, hol szopja az áramot.

Nyugi, te is meg tudod csinálni.
Ha van ampermérőd, ráfogod az egyik kábelt az akkusarura, a másikat az akkukábelre, amelyet onnan leszedtél. A másik kábel marad a helyén. Minden fogyasztó legyen kikapcsolva. Ha a műszer fogyasztást mutat, akkor jön az aprólékos meló. Fogod tovább a madzagot, valaki pedig mozgatja a kábelkötegeket fülétől a farkáig. Ahol elkezd ugrálni a műszer mutatója, ott a bibi. Gondosan át kell nézni a madzagokat, lehet, hogy valamelyiket kidörzsölte a fém.
Ha nem jelez fogyasztást a műszer, akkor is végig kell menni a kábelezésen, megmozgatni mindet, mert lehet, hogy éppen sunyít az alattomos hiba.

A helyedben megnézném a fékgombát, nem véletlenül világított a lámpád parkoló helyzetben. Lehet, hogy a kábelpapucs eleresztett pár eret a kábelből, és azok garázdálkodnak. Mikor világított a lámpa, akkor pont a másik pólushoz ért(ek), most meg letestelnek.

Ha nem boldogulsz, jöhet a villanyossági szerelő.

[ Szerkesztve ]

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#15) Carlo009 válasza Vakegérke (#14) üzenetére


Carlo009
tag

Dízel kocsinál, ha pl. teljesen le van merülve az akksi, akkor ha betolják igaz, hogy hosszú távon feltölti az akksit a generátor? :F Benzines kocsinál meg külön fel kell tölteni, nem tölti fel a generátor?

[ Szerkesztve ]

(#16) Mr X válasza Carlo009 (#15) üzenetére


Mr X
veterán

Kamionoknál hogy van ez?

(#17) Drenadar válasza Vakegérke (#14) üzenetére


Drenadar
veterán

Köszönöm, de nincs ampermérőm :(

de majd kérek segítséget. Ezt minél előbb meg kell oldanom már, mert szeretnék bízni benne. Mármint a kocsiban.

Hajlamos vagyok a tünetekkel nem foglalkozni, ha csak egyszer történik meg.

KB egy éve volt egy másik anomália.
Egy hosszabb útról hazaérve nem indult be a kocsi. Ledek oké, gyújtás oké, kulcs elfordít nem történik semmi. Vakartam a fejem. Betoltam a kocsit (tudom ilyet nem szabad a katalizátor miatt, de nem kellett agyonpumpálni benzinnel mert kb. löktem rajta egyet és már duruzsolt is). Kíváncsiságból és mert buta vagyok a járó motorra ráindítóztam. NIncs benne ráindításgátló, csak egy pillanat volt az egész kíváncsi voltam, hogy megy-e az önindító. Kipipálva. Leparkoltam vele, bújtam a fórumokat kérdeztem a hozzáértőket mi baja lehet?
Kaptam több tippet. Másnap reggel neki akartam állni, beültem a kocsiba és gondoltam én kis naív ráindítok. És beindult pöccre. Nah mondom akkor ez kipipálva. Kihűlt volna? de előző nap több órával megint megpróbáltam és megint semmi nem volt.

Ki érti ezeket az angol kocsikat? :)
De jó pontja, hogy út közben sose hagyott cserben sehol. Még. A Marutiról ez nem mondható el. Pedig az még a japán féle maruti volt.

(#18) Vakegérke válasza Drenadar (#17) üzenetére


Vakegérke
veterán

12V-os izzód bizonyára van. Azt szépen bekötöd a saru, és a róla leszedett kábel közé. Ha világít, fogyasztást jelez.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#19) 8th válasza Mr X (#16) üzenetére


8th
addikt

Ez övön aluli volt de azért

(#20) Drenadar válasza Carlo009 (#15) üzenetére


Drenadar
veterán

generátor azé van, hogy feltöltse az aksit, illetve ugye arról mennek az elektromos vackok. teljesen mindegy, hogy mit eszik a kocsi, generálja a feszt az aksiba :D
Marutin többször kellett ezt eljátszani és működött. De már az áram olcsóbb mint a benzin :)

(#18) Vakegérke: az van, persze. És azok a fogyasztók amik ugye mindig mennek? Kis apróságok, óra, ilyesmi? valamennyit a rádió is eszik, hogy megmaradjon benne a memória. Ezektől is világítani fog a lámpa nem?

[ Szerkesztve ]

(#21) beefjeez válasza Carlo009 (#15) üzenetére


beefjeez
senior tag

Miért, a machboxodon így van?

(#22) Lauda válasza Recon666 (#1) üzenetére


Lauda
félisten

Zseles akkumulator gepkocsiban? Lattal mar olyat? Elarulom nem is fogsz. :D

[ Szerkesztve ]

(#23) Vakegérke válasza Drenadar (#20) üzenetére


Vakegérke
veterán

Bármi, ami fogyaszt, zárja az áramkört. Ennek értelmében ha mindent kikapcsolsz, nem szabad a próbalámpának világítania. Ha mégis világít, akkor baj van. Az összes kábelköteget, de az egyesével futó kábelt is meg kell mozgatni, rázogatni, és ahol elalszik, vagy villog a próbalámpa, ott a bibi.
Ha nem világít a próbalámpa, akkor is végig kell játszani a kábelek mozgatását, mert lehet, hogy épp akkor nem testel le (nem érintkezik fémmel a pozitív) kábel.

Külön említettem a fékgombát. Ennek a csatlakozása legyen az első, amit megvizsgálsz. Csak azért mondom, mert a féklámpád már világított indok nélkül.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#24) Drenadar válasza Vakegérke (#23) üzenetére


Drenadar
veterán

oké utánanézek :) csak előbb valahogy fel kell tölteni az aksit.

Haver közölte nincs mit ezen csodálkozni a nagy hideg megviseli az aksit. Kicsit WTF fejjel néztem, hogy a -15 fok nem viselte meg, de a +8-10 igen? :D

(#25) Vakegérke válasza Drenadar (#24) üzenetére


Vakegérke
veterán

Hoppá, most olvasok valamit, ami fontos.

Az aksi rendszeres ápolást igényel. Úgy tűnik, két év alatt rá se bojszintottál. Ki lehet már száradva szerencsétlen.
A folyadéknak 1,5-2 centivel kell ellepnie a cellákat. Könnyen ellenőrizhető. Kicsavarod, vagy kihúzod a dugókat, és ha nem látsz benne folyadékot, baj van. Ha látsz, akkor fogsz valami tiszta dolgot, mondjuk megtörölgetett csavarhúzót, és nem kajakra(!) ráengeded a cellára. Mikor kihúzod, látható, hogy milyen magasan nedves. Természetesen minden cella vizsgálata előtt meg kell törölgetni, különben az előző cella eredménye becsaphat.
Figyelem!
Kénsav van az aksiban, tehát annak megfelelően bánj vele, és a törlőeszközzel! A hercehurca után a csavarhúzót nagyon alaposan le kell mosni. Ha véletlen hozzáérsz a folyadékhoz, nagyon alaposan mosd le.

Szinte biztos vagyok benne, hogy nincs az aksiban elég folyadék. Nem kell megijedni, nem ördöngösség folyadékkal feltölteni. Veszel desztillált vizet (nem savat!) a benzinkútnál, és addig pancsolsz, amíg a folyadékszint nem megfelelő. Műanyag tölcsér biztos van otthon, vagy csak úgy prózaian belelocsolod a desztillált vizet. A végén letörlöd az aksit, és kész is a szakmunka. :)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#26) Drenadar válasza Vakegérke (#25) üzenetére


Drenadar
veterán

Igen köszi ez is volt a baj.

Tudom, hogy az aksival vigyázni kell, megtanultam egy életre! A Marutinak annyi baja volt, hogy volt a csomagtartóban egy tartalék aksi mindig feltöltve :D. És hát egyszer felborult. Következményeket nem kell elmesélnem...

Van itthon desztillált víz, egy aksi töltő is előkerült szerencsére, fel lett töltve.

És csak hogy ne legyen ennyire egyszerű:
Aksi betesz, minden életre kél, aminek kell. Kulcs elfordít, van gyújtás. Tovább fordít, motor beindul... majd leáll :| Eltűnt az alapjárat. Eddig semmi baja annak nem volt. Eddig. Töltöttem bele egy kis benzint hátha? Semmi. Ha nyomom a gázt (persze módjával) akkor duruzsol rendesen. Amint elveszem a gázról a lábam vége. Lefullad. Szóval a szerelőt sehogy se fogom megúszni, csak tudnám, hogy ennyire megviselte a kocsit hogy nem volt benne áram ~másfél napig? :(

[ Szerkesztve ]

(#27) Vakegérke válasza Drenadar (#26) üzenetére


Vakegérke
veterán

Na, ez már más probléma.

Nézd meg a karburátornál, hogy nem lazult-e ki a bovden. (Tudod, az a dróthuzal.) Ha igen, akkor egyszerű a megoldás. Látható a törésén, hogy hol volt eredetileg, állítsd be, és húzd meg a csavart.

Ha idáig nincs gond, "talán" van egy határoló csavar, amely azt szabályozza, hogy hol legyen alapállapotban a karburátor adagolása. Ez is fellazulhatott, ellenőrizd.

Ha minden stimmel, akkor ki kéne pucolni az üresjárati fúvókát. Na, erre nem adok tanácsot, több kárt okozhatsz vele, mint amennyi hasznod lenne.
Viszont mondok valamit. Talán van egy lapos csatlakozó a karburátoron, vagy közvetlen közelében, amelyről lecsúszott a papucs. Nyomd vissza, csak előtte harapd meg, vagy fogóval óvatosan nyomd összébb. Részemről a harapásra szavazok, mert akaratlanul is nagyot szorítasz egy fogóval.

Szerk: Az alapjárati problémának semmi köze ahhoz, hogy meddig állt a kocsi.

[ Szerkesztve ]

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#28) Samus válasza Vakegérke (#27) üzenetére


Samus
addikt

Régebbi autóknál nincs, de nagyon újabb autóknál problémás lehet, ha sokáig akku nélkül állt az autó, főképp a vezérlőelektronika miatt.

Egyébként egy ilyen problémám nekem is van. Eddig évente egyszer jött elő. Meleg motornál ráadom a gyújtás, indítok, hallom, hogy elkapja (van egy robbanás valamelyik hengerben) de azonnal megáll. Újraindítok, ugyanez. Ha nem pöckölöm meg a gázt, nem indul. Eddig kétszer fordult elő, mindkét alkalommal meleg motornál. Ami érdekes, mert -21 fokban is körülbelül hatodik fordításra indult az autó...nyári melegben pedig hármat sem szokott fordulni, meleg motort pedig szinte azonnal elkapja...

Az akku problémára gyors megoldás lenne egy multiméter. Megfelelően feltöltve desztilált vízzel, majd akkutöltővel töltve legalább 8 órán át, ha leveszed a töltőről, vársz fél órát, és rámérsz, 12V feletti értéket kellene kapnod. Én jártam úgy, hogy hasonlóan nem indult az autó, fél nap töltés majd szünet és mérés után 10.5V maradt benne...fenékzárlat, ha jól tudom. Bár erre a 12V-os izzó is jó. Ha az említett procedúra után az izzó erősen világít, az akku jó, ha gyengén, akkor nagyon nem jó...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#29) Drenadar válasza Vakegérke (#27) üzenetére


Drenadar
veterán

Köszi, holnap megnézem, ha nem sikerül elérni áttörést vele, akkor nincs más hátra szerelőhöz kell eljutni a kocsival.

De ha holnap reggel próbaképpen beindítom, és minden hiszti nélkül menni fog... mondjuk kétlem ez nem egy ilyen másnapra magától megjavul probléma.

Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget! :)

(#30) Vakegérke válasza Samus (#28) üzenetére


Vakegérke
veterán

Mérésnél 14 Volt felett kell, hogy legyen az akkumulátor töltöttsége, ha jár a motor.

No most nem vagyok guru, de tapasztalatom van bőséggel. Kérdés, hogy elhiszitek-e amit mondok, vagy sem.

[ Szerkesztve ]

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#31) Samus válasza Vakegérke (#30) üzenetére


Samus
addikt

Az attól függ, mennyi a fogyasztó...nekem ha nem megy semmi, alapjáraton 14.24, stabilan, de kipróbáltam, ha megy rádió, fűtés, ventilátor, világítás és hátsó ablak fűtés akkor alapjáraton csak 12.8...és hallhatóan vissza is esik az alapjárat egy kicsit. Amit én írtam, azt nem bekötött akkumulátorra értettem. Én mikor megvettem a sajátom újonnan, 13.8V-ot mértem rajta (Zapp 53Ah Ca-Ag), egyébként egy ekkora akkut átlagos használattal szinte lehetetlen lemeríteni. Jó, komoly hangrendszerrel lehet, de nekem a JVC R412, a pár SAL WRX-16S + Ground Zero GZIF 6503X 5 órát szólt folyamatosan átlagos hangerőn (a központi zárat cseréltem az egész autóban), és meg sem érezte az akku...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#32) Vakegérke válasza Samus (#31) üzenetére


Vakegérke
veterán

Apróságokról beszélgetünk, "kötözködünk".
Tény, hogy ez így nem igaz, a lényeg viszont adott. Legyen a srác autója indítható.

Nem vagyok szaki, de az éjszakai országút szélén is képes voltam arra, hogy lelket leheljek a verdába, amely haza is hozott minket hűséggel.
Ja, hogy az csak egy Trabi volt? Igen, az volt.

Tapasztalatból beszélek, ez talán kiderült az eddigiekből. Aztán ha van nálam okosabb, aki idáig nem szólalt meg, ám tegye.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#33) Drenadar válasza Vakegérke (#32) üzenetére


Drenadar
veterán

Hello!

Köszi a tippeket, tulajdonképpen az összes bejött :)
Szelepeket kellett megtisztítani, aksi kábeleket átnézni, a generátor töltését lemértük nagyon jó 14V körüli.

A kocsi most már megy és száguld :D

(#34) Vakegérke válasza Drenadar (#33) üzenetére


Vakegérke
veterán

Örömmel segítettem. :K

Azt viszont elmondhatnád, hogy miféle szelepeket kellett megtisztítani, nem pontosan értem.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#35) Drenadar válasza Vakegérke (#34) üzenetére


Drenadar
veterán

akkor az üresjárati fúvókákat csak már össze vissza beszélek 8 óra munka után... :)

(#36) Vakegérke válasza Drenadar (#35) üzenetére


Vakegérke
veterán

Rendben, így már értem. :K

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#37) Drenadar válasza Vakegérke (#36) üzenetére


Drenadar
veterán

nah jó bevallom hiába van gépész végzettségem nem sok közöm van a dolgokhoz...

(#38) Vakegérke válasza Drenadar (#37) üzenetére


Vakegérke
veterán

Most is tanultál valamit, és az évek meghozzák a tapasztalatot.

Például annyira egyszerű, hogy nem is mondtam. Az aksisarut időnként nem árt megpucolni. Leszedem, kitakarítom, ha kell, akkor finom csiszolóvászonnal meghúzgálom belül, meg persze a pólust is.
Ez alap, látod, eszembe se jutott.

Használd egészséggel az autódat. ;)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#39) banhammer


banhammer
veterán

A hideg is szokott végezni az akkumlátorokkal.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#40) Drenadar válasza Vakegérke (#38) üzenetére


Drenadar
veterán

aksi kábeleket egy az egyben lecseréltük, jobban megnézve (közelebbről) a sarunál el volt már oxidálódva a vezeték...

(#41) kokovazze


kokovazze
újonc

Sziasztok!Kérnék vmi gyors segítséget. Az autóval,ha elindulok,kopog valami,de nem tudom,h mi az! De csak akkor kopog amikor indulok el és gázt adok! Tudtok segíteni,hogy mi lehet az? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.