Hirdetés

2019. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) alcsa


alcsa
(senior tag)

Örvendek, hogy vannak hozzám hasonló gondolkodású emberek az utakon :R.

(#2) vince


vince
(őstag)

Az utánfutóval autópályázókat megvédeném, a helyükben én is az autópályát választanám. Sokkal könnyebben előzik a többiek a szerelvényt, mivel nincs szembeforgalom és sokkal nagyobb a sebességkülönbség (szabályokat betartó autóstársakat feltételezve 50 km/h, szemben a főúton elérhető 20 km/h-val), valamint a szerelvényt vezető sofőrnek is sokkal kevésbé fárasztó így az útja.

''Miután az emberek az igazságot nem fogadták el hatalomnak, megtették a hatalmat igazságnak'' - Blaise Pascal

(#3) alkatraz3000


alkatraz3000
(őstag)

értelmes erejű autót kell venni, és akkor nem probléma előzni, vagy a gyorsabb elől menekülni :C :))

igen, én villogni is szoktam, ha nem veszi észre magát az illető, persze előtte felmérem, hogy egyáltalán van-e lehetősége távozni a sávomból.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#4) doeeg válasza vince (#2) üzenetére


doeeg
(senior tag)
LOGOUT blog

Egyébként ez valahol jogos, csak őket is a nem tudok/akarok gyorsabban menni kategóriába dobta a gép :) Kevesebbszer zavaró egyébként őket előzgetni (pont az általad írt sebességkülönbség miatt), mint a 100 (de inkább 90) körüli sebességgel szüttyögő, erőlködő munkáswageneket, meg 25 éves swifteket, akik még kicsit cikázgatnak is, és szeretnek akkor észbekapni, amikor elmész mellettük. Ugye ha nem tudok időben kimenni belsőbe, akkor (nekem, mint közepes sofőrnek) egy ideig vége a dalnak, én beszorulok 90-nel mögé, az autó nem húz, és akkor merjek bemenni a belsőbe úgy hogy ott 120-140-nel húznak el mellettem... ez van.

Szóval én se mentem autópályára, amíg kevésbé forgalmas autóutakon nem mertem biztonsággal 110 körül menni, és amúgy a 90 lóval is néha érzem a határokat, nem tudom, ennél gyengébb autóval/képességekkel miért kell erőltetni a pályát.

(#3) alkatraz3000 Igen, egyetértek, emiatt pl. rossz választás volt részemről a gyengébbik 1.6-os dízel C-Max. Csak ugye első autó, meg pl. nincs benne DPF, és most meg nem igazán van lehetőség ($$$ :D ) egyelőre csereberélni.
Sajnos pont 120-140 között fogy el. De igazából ha nem kéne aggódnom a 160-nal érkezők miatt, nem lenne probléma. Ha nem veszi észre magát valaki, már nekem mint fő-villogó-utálónak is nyúlik néha a kezem a kar felé :DDD Nem azzal van a baj.
Hanem az itt említett mentalitással, főleg ha úgy érkezik meg, hogy már készülök befejezni az előzést, de mégis addig villog, míg le nem tudok húzódni előle. Bocs hogy csak 150-nel tudok menni ott ahol amúgy 130 lenne a max.

[ Szerkesztve ]

"Pulled away before your time - I can't deal, it's so unfair" || "nemhoror áron" ©

(#5) Viszlát


Viszlát
(PH! addikt)

522 km autópályán, 531 nem autópályán. Neked b+ ugyanannyi út, ugyanannyi idő(!), a halálért kell feljönni a pályára, gyorsabb leszel? Nem. Kevesebb út? Nem.

Egészen eddig csak a szokásos - még csak tapasztalatlansághoz sem köthető - sirám volt, de ez szimpla butaság. Még utánfutó nélkül sem lehet 90-hez közeli átlagot menni főúton csak durva sebességtúllépéssel, akármekkora erőgép van alattad. Szabályokat betartva már a 60-as átlag is jónak számít, és akkor még nem beszéltünk a plusz mentális terheléstől amivel ez jár. Nagyon is jól teszik, hogy az autópályán mennek, mindenki jobban jár így.

Az autópályán egyébként a minimum sebesség 60 km/h, aki ezt teljesíteni tudja az semmilyen szabály ellen nem vét. A kérdés inkább az, hogy miért kapsz ideggörcsöt egy előzéstől? Mert utolérnek és villognak? Nem állítom, hogy kellemes, de ettől ideggörcsöt kapni... Illetve meg lehet oldani úgy az előzést, hogy ne érjenek utol, igaz, ehhez valószínűleg várnod kellene valamennyit a lassabb jármű mögött. Gondolom ez valószínűleg nem opció...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#6) doeeg válasza Viszlát (#5) üzenetére


doeeg
(senior tag)
LOGOUT blog

Sőt, hülye példát is hoztam :) Mondjuk nem is az 530 km-es utak a jellemzőek, hanem sokkal rövidebbek, tehát azon azért kevesebbet lehet nyerni pálya vs. nem pálya, ha pályán nem mehet 130-cal ugye, de attól még jogos hogy mellélőttem. :R

Röviden: azért görcsölök, mert én is majdnem beleesek abba a csoportba az autóm és a saját képességeim alapján, akit amúgy nem biztos hogy felengednék a pályára :) És ha egy hozzám hasonlóval találkozok, de a zabszem bizerálja a s*ggem (szerintem erre akarsz utalni a "Gondolom ez valószínűleg nem opció..." mondattal, elfogadom :) ), akkor azért keresem a lehetőséget az előzésre. De nem azonnal, hanem megvárom a lehetőséget, és bakker, olyankor meg már konkrétan volt, hogy egy kamion villogott le(!) külsőben (!) mert utolért, és lassúak voltunk előtte.

Viszont 90LE majdnem másfél tonnára (+utasok és csomagok) elég karcsú, én meg nem vagyok még elég rutinos. Mindez kevésbé feszélyezne, ha én ilyenkor 110-zel a gázra lépek, és kényelmesen befejezem az előzést, majd visszasorolok, de nem, mert szó szerint a semmiből mögém zuhan, és a csomagtartóban a töltött káposztának már epilepsziás rohama lesz a villogástól :)

[ Szerkesztve ]

"Pulled away before your time - I can't deal, it's so unfair" || "nemhoror áron" ©

(#7) Cifu válasza doeeg (#6) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Az utánfutót tényleg kár volt felhoznod. Ha nehéz autó húz utánfutót (egy pickup is annak számít!) akkor már az utánfutóra is kell amúgy autópályamatricát vásárolni, szóval especiel ő (ha szabálykövető) duplán fizet azért, hogy az autópályát használhassa. Innen kezdve mély laposkúszás van, kifizette a díjat, szabályt nem vét, tessék tudomásul venni, hogy ugyanannyi joga van ott lennie, mint bárki másnak.

Ilyen szempontból a közút vs. autópálya is rossz példa, mert a közúton álltalában a menetidő jóval hosszabb, hiába azonos a kilométer. Autópályán nincs lámpa, nincs kereszteződés, stb. Illetve adott esetben a célt elérni is könnyebb vagy rövidebb lehet (pl. Érd kiváló példa, mert a 6-os és 7-es út illetve az M7-es pályavonala között szép kis távolság van...).

A 90 lóerő alatti témát sem értem. Nem a lóerő a meghatározó tényező, hanem a komplett hajtáslánc illetve a kocsi tömegének a viszonya. Például 1.4-es, 75 lóerős Golfok simán mennek 150-160km/h-t is, sík úton simán vállalható gyorsulással. Mondjuk az érdi emelkedőn macerás egy kivágó kamion mögül kigyorsítani, de attól még nem életveszély. 90 lóerővel is simán lehet szabályosan közlekedni.

Hogy villognak? Hát istenem, ha szabályosan közlekedsz, akkor pont telibe kell sz@rni. Már elnézést.

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#8) tope válasza doeeg (#4) üzenetére


tope
(PH! addikt)

Miért kell eröltetni az autópályát?, talán mert ott állandó 100-as tempóval lazán végig tudsz menni anélkül hogy fékezni kelljen, na ezt tedd meg egy főúton pl... (sokkal keveseb idő, kevesebb benzin is akár, hogy nem kell állandóan gyorsulgatni)
Aki meg szabálytalan, az bekaphatja, várja ki a sorát, hogy szépen vissza tudj sorolni. Nyilván mindent megtesz az ember hogy az ilyen barmokat ne tartsa fel, de nem az övé az elsőbbség, se semmi más!

https://hardverapro.hu/apro/2x2_gb_ddr3_hynix_ram/friss.html

(#9) dabadab válasza doeeg (#6) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Most komolyan: te tényleg jobban szeretnéd ezeket az utánfutókat főúton előzni, mint autópályán?

Egyébként meg a 90 ló egyáltalán nem olyan kevés, csak azt ki is kell szedni a motorból, vagyis pörgetni kell, ami mondjuk azt jelenti, hogy kilencvennél simán hármasba kell rakni a váltót.

Az idegbeteg villogtatókat meg le kell szarni: nyilván ő sem gondolhatja komolyan, hogy válj köddé.

DRM is theft

(#10) ivana válasza doeeg (#6) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

Viszont 90LE majdnem másfél tonnára (+utasok és csomagok) elég karcsú, én meg nem vagyok még elég rutinos.

Az nagyon karcsú, nem veled van a gond. 90Le egy swiftben vagy yarisban mondható kellemesnek.

(#9) dabadab 1.8-as zafirat szoktam vezetni, az kb. ekkora kasznihoz 125 ló és szerintem az is kevés. Pedig simán elforgatom 5000 fölé ha kell.

[ Szerkesztve ]

(#11) Viszlát válasza doeeg (#6) üzenetére


Viszlát
(PH! addikt)

Pontosan az a probléma, hogy ahogyan a te fejedben, szinte mindenki másében is megfogalmazódnak ilyen gondolatok, hogy kit engednél fel a pályára. Ebből szépen kialakul egy saját kis buborék, mindenkinek a sajátja és megy a prüszkölés, hogy miért nem úgy gondolja mindenki mint én.

El kell felejteni ezt, minél hamarabb elfogadja az ember, hogy a közlekedés nem egyénre szabott játszótér, annál könnyebb lesz részt venni benne, annál kevesebb belső feszültséget okoz. Először neked lesz jobb, aztán mindenki másnak. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#12) vince válasza dabadab (#9) üzenetére


vince
(őstag)

Ez egy turbós dízel motor (1.6 tdci), hiába pörgeted, 3000 felett már nem nagyon húz, ott már erősen lefele kanyarodik a nyomatékgörbe (a felső szaggatott a gyári érték).

[ Szerkesztve ]

''Miután az emberek az igazságot nem fogadták el hatalomnak, megtették a hatalmat igazságnak'' - Blaise Pascal

(#13) dabadab válasza vince (#12) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Jogos, megfeledkeztem arról, hogy td, nem benzines.

DRM is theft

(#14) dabadab válasza ivana (#10) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Én autópályáztam Matizzal is, ott mondjuk fel se merült, hogy 150-nel tudnék előzni :DDD, de az se volt reménytelenül gyenge.

Kétségtelen, hogy sokat segít az, ha az embernek van rutinja meg vezetett már sokféle autót, hogy tudja látni mások szemszögéből is adott forgalmi szituációt, meg persze a plusz lőerő mindig jól jön, de ezzel együtt se lehet ennyire tragikus a helyzet, mint ahogy az a bejegyzésből átjön :)

DRM is theft

(#15) Cifu válasza ivana (#10) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Felejtsük el az, hogy X lóerő gyenge, Y lóerő már elég. Önmagában a lóerő kevés információ, van még forgatónyomaték, sebváltó áttételezés, stb. Ezek együttesen adják ki a dolgot. Én anno egy 105 lóerős Corollából ültem át a 75 lóerős Golfba. Hiába harmadával gyengébb, sokkal jobban gyorsult a Golf...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#16) dabadab válasza Cifu (#15) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Igazából az lenne az igazi, ha a teljesítményt egy görbe formájában adnák meg, ahol az X tengely a sebesség, az Y meg a keréken mért maximális teljesítmény mínusz a légellenállás legyőzéséhez szükséges teljesítmény, vagy az elérhető maximális gyorsulás vagy valami ilyesmi.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#17) Cifu válasza dabadab (#16) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

...oké, innen nézve kicsit talán túltoltuk már a mérnöki szemléletet. :DDD

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#18) bambano


bambano
(Jómunkásember)

a sebességről:
jelenleg az a szokás, hogy az automata traffipaxokat a hivatalos sebességkorlát fölé állítják 15 km/h-val. emellett a traffiknak van hivatalos megengedett hibájuk (+- 3km/h), ezt jóváírják.

tehát ahol 50 a megengedett, ott az automata traffi 65-től fotóz, és kapsz +3km/h-t. ehhez hozzájön még az, hogy minden autó órája többet mutat, így az 50-es táblánál akár 70-nel is el lehet menni (nem szabad, de lehet) úgy, hogy az automata traffi nem büntet.

mindez NEM igaz a kézi traffira. a kézi traffinál álló rendőrnek joga van megbüntetni, ha gyorsan mész, tehát ha városban 54-gyel mész, minden további nélkül kivehetnek a forgalomból és helyszínen megbüntetnek.

az én javaslatom az, hogy azt, amennyivel az autód órája csal + 3km/h-t gyorshajts, többet ne. tehát azt a +15-öt, amennyivel a határ fölött kezd mérni az automata, már ne használd ki, mert lehet ott kézi is.

szerintem városban óra szerint 55-59 között az, amennyivel nyugodtan menni szabad.

ugyanígy autópályán 140, és aki utolért, majd vár.

pláne, hogy mostanában járkálnak beugrató autók...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#19) bambano


bambano
(Jómunkásember)

[link] sebességkorlátozás.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#20) UnA válasza Viszlát (#11) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Ezt nagyon jól leírtad. :K

Aki pedig ideges típus, annak javaslom, hogy még véletlenül se menjen el olyan országba autózni, ahol még a 90 éves bácsiknak / néniknek is elnézik azt, hogy részt vesz a közlekedésben... (Anglia)

(#21) ivana válasza Cifu (#15) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

Én is ezt írtam, 90 ló egy swiftben vagy yarisban teljesen jó, ekkora kasznihoz kevés.

(#18) bambano Ezt mondjuk ellenőrizhetnék rendesen, az M5-ösön a románok simán húzzák a trélert 130-al, rohadt életveszélyes. Mondjuk a szétrohadt furgonjaik amiket itthon két perc alatt vágnának meg a műszakin is megérnek egy misét.

[ Szerkesztve ]

(#22) Dr. Romano válasza UnA (#20) üzenetére


Dr. Romano
(PH! kedvence)

Én napi szinten vezetek, de totál nem hat meg a közlekedés. Ha esetleg valami felbosszant közben (eléggé túlzás) akkor kb azonnal el is felejtem. Sokkal jobban idegesít ha pl. herpeszem lesz vagy valami pattanás nő a fejemen stb... azok az igazi problémák :D nem az hogy jaj két hete egy trabantos rám villogott miközben 4 kamiont vontatott. ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#23) d@vee


d@vee
(senior tag)

Érdekes példákat írtál, van amivel egyetértek, van amivel nem.
Kezdő jogsim(pár napja egy blogbejegyzás alatt írtam is bővebben) van, így még bizonytalanul közlekedek.
Óvatosan, szabályokat betartva(azért a főúton 50-es, 60- as táblát nem tartom be, felénk a szar út miatt kiteszik azt és csókolom, még a foltozás is lukszus sokszor), többiekre figyelve közlekedem.
Pályán nem voltam még úgy, hogy én vezetek, de gond nélkül felmennék. Az egyetlen idegesítő tényező ott a sok kamion, ráadásul legutóbb egy álmos jószágot is kifogtunk, ami a két sáv közepe és a külső között cikázott. Elfelé aludt a sofőr azthittem, dudáltunk is neki. Leelőzve láttam, hogy csak a telefonját baszkurálja :W
Települések között engem a biciklisek és a gyalogosok irritálnak. Legszivesebben néhányat nyakonvernék, ott a járda, francnak megy az úton???
Biciklis meg b@szik lehúzódni ha előzném, mert persze mindig olyankor jön valaki szembe is. Tiszelet a kivételnek persze.

Utánfutóssal nem értek énsem egyet, pályán sokkal kényelmesebb neki is menni 90-el, mint a kanyargós, falvas utakon bicajossal-gyalogossal tarkított kátyús moslékon zötykölődni.

"Kétségtelen, hogy kemény vagy. Amikor leérsz a terembe, megdöglenek a kismacskák és vér folyik a falból akkor is, ha lány vagy. Az edzést pedig nem neked kell bírni, hanem a gépeknek"

(#24) ivana válasza d@vee (#23) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

Nem 4-esben kell városban bringást előzni. Én pl. bőven megyek 30-al montival is, nem csoda, hogy amikor visszaváltás nélkül előznek szenvednek. Ha már beállsz a bringás mögé vissza kell rakni 2-esbe (esetleg 3-asba) és rendesen megelőzni, mint egy autót.

(#25) d@vee válasza ivana (#24) üzenetére


d@vee
(senior tag)

Nem mennek ezek 20-al se nagyon. Nyugger tempó a sok lerohadt bicajjal, általában a közmunkás népség olyankor. Csak az utca közepéig képesek kicsalingázni.

"Kétségtelen, hogy kemény vagy. Amikor leérsz a terembe, megdöglenek a kismacskák és vér folyik a falból akkor is, ha lány vagy. Az edzést pedig nem neked kell bírni, hanem a gépeknek"

(#26) ivana válasza d@vee (#25) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

Ja az más, múltkor mentünk éjszaka az Alföldön haverokkal. Két falu között 110-120, beérünk 30, nem igazán értették. Aztán felvilágosítottam őket, hogy bármikor találkozhatunk egy részeg, kivilágítatlan biciklissel.

(#27) vince válasza ivana (#26) üzenetére


vince
(őstag)

Részeg, kivilágítatlan bicajosok lakott területen kívül csak nappal közlekednek az Alföldön? :D

''Miután az emberek az igazságot nem fogadták el hatalomnak, megtették a hatalmat igazságnak'' - Blaise Pascal

(#28) Dr. Romano válasza vince (#27) üzenetére


Dr. Romano
(PH! kedvence)

Nem, olyankor még a kocsmában ülnek. ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#29) ivana válasza vince (#27) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

Az elkerülőn ahol lehet neki nyomni ott nincsenek. De amúgy igen, 10km-es utaknak (kb. legalább ennyi szokott lenni két falu között) nem indulnak neki. A saját faluban is van kocsma. :))

(#30) bambano válasza vince (#27) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

vannak vonzáskörzetek, amelyek határát jellemzően nem lépik át a helyi erők, még kocsival se, nemhogy biciklivel. például görbeházáról még jellemzően borsod, tiszaújváros felé mennek, böszörményből meg debrecen felé. a görbeháza-böszörmény útvonalon relatíve elég ritka a biciklis.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#31) dugo_ válasza d@vee (#23) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Biciklis meg b@szik lehúzódni ha előzném, mert persze mindig olyankor jön valaki szembe is.

Nem neki kell lehúzódni, hanem neked időben sávot váltani az előzéshez. ;)
Ha jönnek szembe, akkor nem teljesülnek az előzés feltételei (biztonságos oldaltáv pl.), tehát nem kezdhetsz bele.

______________________

Úgy en bloc szerintem nektek nem az autózással van bajotok, hanem szimplán nem közlekedtetek soha önállóan bármilyen járművel.

Egy éves jogsival ~4000km-em van, 11 különböző autóval, mégse érzem át a tizedét sem ezeknek az írásoknak. 3 hónap és 400km "tapasztalat" után pedig már megvolt egy 2x1000km-es németországi teherautózás felépítményessel, egy seggel, éjszaka, túlrakva. Kaptam egy benzinkártyát, meg egy címet, aztán hajrá.

10+ év bringázás után a dudát már nem hallom meg, tudat alatt elszáll a fülem mellett, így azzal rögtön nem is kell foglalkozni. A villogáshoz elég elforgatni a tükröt, aztán vakuzhatja a madarakat, amíg jól esik. Minden másra ott a fékkészenlét, előre gondolkodás.

(#32) UnA válasza dugo_ (#31) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Így van, végül is a legnagyobb probléma a türelmetlenség ;)

(#33) bambano válasza dugo_ (#31) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

azért nem kell a kerékpárosnal előzésekor lehúzódnia, mert egyébként mindig lehúzódva köteles közlekedni.
kresz 54. par. 1. bek.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#34) dugo_ válasza bambano (#33) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Tudom. Az első kerékpározásra alkalmas aszfaltcsík az útfelületen a jobb oldali keréknyom. Nem a dzsindzsás, széttöredezett, 3 éves baleset-törmelékkel meghintett útpadka.

Tehát egy ~3m széles sáv esetén egy kerékpáros 2,1m-t elfoglal a biztonságos oldaltávval együtt.

[ Szerkesztve ]

(#35) bambano válasza dugo_ (#34) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

néztem én is ezt a másfél méteres kötelező oldaltávot, meg is találtam a neten, mind román oldal volt.
vagyis nálunk nincs ilyen. csak politikusi kampány ígéret formájában.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#36) Dr. Romano válasza bambano (#33) üzenetére


Dr. Romano
(PH! kedvence)

Gyuláról tekertem haza a minap. Az utszakasz 80%-án a sávomnak a közepén tudtam csak közlekedni, mert a széle be volt szakadva, szét volt aprózódva.
A kresznek az első par. első bekezdését azzal kéne kezdeni hogy az úthálózatnak közlekedésre alkalmas állapotban kéne hogy legyen, utána már lehet beszélni a többiről is...

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#37) dugo_ válasza bambano (#35) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

A másfél méteres oldaltávot a józan ész diktálja 80-as IQ fölött.

Sajnálom, ha neked ehhez meg kell várni a jogszabályi környezet változását...

[ Szerkesztve ]

(#38) bambano válasza dugo_ (#37) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

az a tény, hogy te többet bicikliztél, mint autóztál, semmilyen szinten sem befolyásolja az én iq-mat.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#39) Sethdobaloah válasza d@vee (#23) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)

Én azért nem húzódóm le, hogy eszébe se jusson sávon belül megelőzni az autósnak. Kell a fenének, hogy meglökjön a tükrével, mert tőlem kevésbé fél mint a szembejövőtől. Vagy elmenjen mellettem 90-el 5 centis oldaltávot tartva. Sajnos egyik sem kitaláció.
Ha ez idegesít, akkor van egy rossz hírem: nem szabadna vezetned.

...csak én vagyok helikopter?

(#40) Sethdobaloah válasza bambano (#35) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)

Neked meg javaslom az 34. § d) pontját. Nincs explicit kiírva a 1,5 m, de valószínűleg nem 5 cm-re gondoltak. Különösen, mert az is benne van a kreszben (3. §), hogy a többieket ne veszélyeztesd a közlekedésben. 1m-nél kisebb oldaltáv szerintem annak számít.
Valamint ha szerintem az út és forgalmi viszonyok azt indokolják, hogy a sáv közepén menjek, akkor ezt max egy rendőrrel fogom megbeszélni, a többi közlekedőnek ezt csak elfogadni van lehetősége.

...csak én vagyok helikopter?

(#41) 8th válasza d@vee (#23) üzenetére


8th
(őstag)
LOGOUT blog

Igazad is van bringás robogós motoros menjen csak az út szélén. Mert az ugye mennyivel jobb lenne ha a hepehupás feltöredezett padka nélküli fos úton a legváratlanabb pillanatban eléd esne biciklistől/robogóstól ugye? Ja, nem. Ha jönnek szemben le kell lassítani és ki kell kerülni. Ennyi. Jól teszik, hogy nem az út szélétől 10cm-re játszanak artistát hanem beljebb mennek egy kicsit. Mindenkinek így biztonságos.

(#42) bambano válasza Sethdobaloah (#40) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

egy átlagos személyautó másfél tonna vas, egy nagyobb suv 2.2-2.5 tonna.
egy teherautó 15-20 tonna vas + 40 tonna áru.

szerintem a 80-100 kilónyi puhatestű hátrányban van ezekkel szemben.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#43) Sethdobaloah válasza bambano (#42) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)

Ez hogy jön ide? Aki egyszerűen áthajt rajtam hátulról, az pont ugyanakkora eséllyel fejbe csap egy baltával az utca közepén, mert egy pszichopata.
A többi átlagos idiótával szemben, aki képes lenne elmenni mellettem 10 cm-re a kormányomtól, meg pont elég védekezés, hogy behúzódóm középre annyira, hogy sávon belül már ne férjen el... így amikor tud előzni, nekem van helyem elhúzódni, ha mégis rám húzná a kormányt.

...csak én vagyok helikopter?

(#44) UnA válasza bambano (#42) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Ezzel a logikával az előző kamion is előnyben van veled szemben, és az autók húzodjanak mindkét oldalon a padkára? :)

De persze én sem javaslom az út közepén biciklizést, csak indokolt esetben illik behúzódni.

(#45) bambano válasza UnA (#44) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

ha a kamion nekem jön, amikor kocsiban ülök, akkor legalább döccen.
egyébként pedig igen, a kamion előnyben van egy másfél tonnás autóval szemben.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#46) Krugszvele


Krugszvele
(fanatikus tag)

ti hogy közlekedtek??
106 lóerős Renault mégane t vezettem a hétvégén és már már túl soknak éreztem. szinte vonzza hogy tullepd a sebességhatárokat.
Szerintem 1.5 tonnás személyautónak nrm lenne szabad erősebbnek lennie. értelmetlen

(#47) aero. válasza Krugszvele (#46) üzenetére


aero.
(PH! kedvence)

Lehet magasabb lenne a vérnyomásom, ha olyan gyenge autóval kellene közlekednem nap, mint nap. Vezettem haza egy seggel 60 lóerőt Nyugat Angliából kelet Magyarországra, kilehet bírni, de élni nem tudnék vele. Csak városba nekem is elég lenne 100 lóerő, de amíg nem muszáj, nem veszek olyat. :D

[ Szerkesztve ]

(#48) nagylaci32 válasza vince (#12) üzenetére


nagylaci32
(kvázi-tag)

Az ábra alapján 3600 és 3700 között van a teljesítmény maximum. Ha gyorsan akarsz menni, akkor az ehhez legközelebbi fordulatszám tartományban kell használni. A nyomaték akkor érdekes, ha nincs váltó az autóban.

Egy átlag szívó, benzines 90 lóerős autó meg csak akkor 90 lóerő, amikor padlógázon kb. 5000-rel pörgeted. Ha 4.-ben, városban előznél, tehát ~1600-as fordulatszámról nyomsz egy padlót, akkor van úgy 20 lóerő ugyanebben a motorban.

(#49) Viszlát válasza Krugszvele (#46) üzenetére


Viszlát
(PH! addikt)

:))

Vissza a Trabikat!

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#50) ivana válasza Krugszvele (#46) üzenetére


ivana
(PH! addikt)

már már túl soknak éreztem Itt felmerül a kérdés, hogy amúgy mit szoktál vezetni? Kispolskit? ;]

(#48) nagylaci32 Ha 4.-ben, városban előznél :O

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.