Hirdetés

2018. szeptember 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Sethdobaloah


Sethdobaloah
(senior tag)

Szoktasd magad hozzá, hogy lásd (és értsd) a forgalmat de ne hagyd magad befolyásolni. Ha dudálnak mögötted, akkor se menjél gyorsabban annál, mint amit biztonságosnak ítélsz.
Egyébként meg bunkók mindenhol vannak :) de kisautóval kell menni, hogy sűrűn találkozz velük. Amikor felváltva vezettem twingót, focust meg mastert nagyon látványos volt mi mindent eltűrnek egy nagy fehér furgonnak zokszó nélkül, és hogy kb biciklis számba vesznek egy mini autóval :D

...csak én vagyok helikopter?

(#2) doeeg válasza Sethdobaloah (#1) üzenetére


doeeg
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Nyilván ez most sarkítás volt, de kicsit rosszul esett, hogy két év Bp. (ugye a tanulás) után az első ledudálásomat pont kvázi "otthon" kaptam....

Azért a C-Max se kicsi :)

"Akinek takarják a szemét, elhiszi hogy szép a sötét, és ha mellé még ételt is kap, örökre sötét marad..." || "Nincs mentség a bűneimre, ne is keress szavakat, hisz, jó szándékkal indul útnak minden önző akarat." - Road

(#3) szabonagyur


szabonagyur
(PH! nagyúr)

A GPS jó dolog, de ha elnézed sem kell kétségbe esni, kettő dolgot tudsz csinálni ha rossz sávban vagy:
1. Lelassítasz megvárod míg beengednek, úgyis befog valaki.
2. Mész tovább és majd a GPS újratervez.

Nem kell idegeskedni semmin, nincs min, általában hazai pályán nagymenők az ilyenek csak, máshol ugyanúgy a maps-et nézik és próbálnak elmenni erre-arra.

Waze tapasztalat szerint csak ott jó amerre amúgy jártál már, ismered de csak tudni akarod a forgalmat, illetve főleg a traffikat. Ismeretlen helyen nagyon későn jelez szerintem, google hamarabb szól és pontosabb.

(#4) cinemazealot válasza doeeg (#2) üzenetére


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog (1)

Suzuki Wagon R+-szal közlekedem immáron 12 éve (cirka 250 ezer kilométerrel mögöttem), jómagam pedig 194 cm magas vagyok, nem tudom, ez odakintről mennyire látszik. :D Szerintem tök normálisan vezetek, de azóta, hogy már volt alkalmam gyorshajtásért 30 eFt-ot kifizetni (4-es főút vecsési bevezetőjénél a belterület táblánál még 70-nel gurultam kényelmesen lassulva a piros lámpáig), illetve egy elvétett sávváltásnál hátulról felöklelni az előttem lassítót, elhatároztam, hogy sz@rok minden idegbajos f@$zkalapra, és lakott területen igenis betartom az 50-et (szigorúan). Akinek meg ez nem tetszik, vágja ki az indexet és előzzön meg. Éntőlem belemászhat a seggembe, dudálhat vagy akár integethet is... örömmel visszaintegetek neki. :) A lényeg, hogy én biztonságosan vezessek.

(#5) bambano


bambano
(Jómunkásember)

Pesten gyorsabb a forgalom, és rutinosabbak az emberek (ami nem tűnik fel, mert többen vannak). vidéken sokkal kisebb a forgalom, de álmosabbak meg lomhábbak az emberek. Pesten, ha látják az autód mozgásán, hogy tudsz tempósan menni, akkor beengednek. Vidéken, mire rádöbben a másik, hogy helyzet volt, kiérsz a faluból.

A táblákról: itthon az a szokás, hogy amíg át nem adták az utat, addig az építési terület, és tele van sebességkorlátozással. Az átadás meg nem szokott villámgyors lenni, így simán belefuthatsz (akár hetekig is), hogy príma út, elkészült segédépítményekkel (padka, ahol kell, korlát, stb, felfestés) és kint van a 30-as tábla. Arra vár, hogy átvegye a megrendelő az utat.

A gyerek két dologtól szokott "aggódni": ha kemény a futómű és hátul pattog az autó, illetve a gyorsításoktól/lassításoktól. Sima úton, lassan gyorsulva nyugodtan mehetsz akár 200-zal is, a gyereknek nem lesz semmi baja. De ha csatolt lengőkaros a hátsó futómű (nem tudom, a tied milyen), vagy nagyokat fékezel, akkor a kölök rövid úton belül tarkónhányja az előtte ülőt :P

Az útvonalban az tud sokat segíteni, ha megjegyzed a fontos töréspontok vizuális képét. Menni kell, nincs mese, és memorizálni az utakat (Szot székházat, Búza teret, stb. fel fogod ismerni :) ). Szerintem a navi csak elvonja a figyelmet, és balesetveszélyes. én csak végszükség esetén használom. a mobilos navi meg külön gáz, mikor kapcsol ki, esik le, merül le, stb. én nem szeretem.

A motort nem a fordulat, hanem a nyomaték öli meg. Tehát amikor úgy mész negyedikben, hogy már köhög, és vissza kellene tenni harmadikba, akkor nyugodtan tedd vissza másodikba, és telitalpas gáz. Hagy forogjon, akkor jobban tisztul/kevésbé koszolódik, és mivel nagyobb fordulaton több olajat szállít az olajpumpa, kisebb az esélye, hogy szétvered a főtengelycsapágyazást.

A gyorshajtásról annyit, hogy úgy illik nyomni, hogy gps-sel mérve 2-3 km/h-val többet menj, mint a megengedett. mivel minden kilométeróra többet mutat, mint a valós sebesség, ezért lakott területen az 55-58 km/h, országúton 100 alatt kicsivel, pályán 140 alatt kicsivel illik menni. Illetve illik normálisan gyorsítani, nem fogyasztásbajnokot játszani, hogy a Keletitől a Dunáig gyorsulsz 50-re. Ha ennyivel mész, akkor már a mögötted menő ok nélkül pattog.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#6) Fáraó


Fáraó
(őstag)

Hasonlót tapasztaltam én is: az első autómat tavaly januárban vettem, majd az autó vételárának a 60%-t még rá kellett költeni szervizelésre vásárlás után, pedig alaposan, szakműhelybe át volt nézve vásárlás előtt.

Nekem is gond az A oszlop, rengeteget takar (307 SW), előtte a párom autóját vezettem (Corolla E11), ott ezzel nem volt gond.

A vezetést gyakorolni kell, rutint kell szerezni, jól teszed ha folyamatosan vezetsz.

Mint már ez előző hsz-ekben is mondták, és én is ezt tapasztaltam, érdemes indulás előtt a tervezett utat átnézni (pl. google maps), a fontosabb részeket vizuálisan megjegyezni (pl. Street View), mint a navira hagyatkozni.

VIGYORRRGAZMUS..... "Ez Ukrajna! Gyerek voltam, de még emlékszem rá... Nézd! Itt.., itt kezdem Odesszában! Érted? Aztán bedolgozom magam a Krímbe." / "Kifingasz, mielőtt Kijevbe érnél!"

(#7) mephi666


mephi666
(PH! kedvence)

2012-ben került a családhoz a '92-es f astra... azóta volt pár nagyobb művelet rajta (kis párezres vackokat nem is számolom): 2014ben küszöbök, üzemanyagbetöltő cseréje, alváz lakatolása, fényezés és apróságok 180k... később vezérműszíjkészlet-csere 40k, 1éve kezdett hengerfejesedni, az majdnem 100k... gyújtáselosztó-modul, előtét ellenállás, fűtőmotor, olajdeknitömítés, váltótömítések, kuplungbovden, kézifékbovden, fékfelújítás... mint idő közben előkerült 10ezres összegek sorban... erre is rá lett költve a 300ezres vételára legalább egy soron, de 2 hete úgy ment át műszakin, hogy előtte átnézettem és csak egy alvázvédőzést ajánlottak (lakatos pedig azt mondta, hogy korához képest nagyon egyben van) ...egyszerűen sajnálnánk eladni, mert a nagyobb nyűgjei ki vannak javítva, apróságokat pedig fillérekért lehet javítani rajta... mellesleg soha vissza nem kapnánk a ráköltött összeg töredékét sem, a vásárló meg nagyon jól járna vele :K ha vennénk egy újabbat/nagyobbat/jobbat 600-700-ért, tuti hogy ennyi idő alatt arra is rámenne még egyszer a vételára, mire tökéletes állapotba kerül... elférni meg elférünk ebben: 1éve is úgy mentünk nyaralni, hogy rajtam kívül asszony, akkor fél éves fiunk, anyós, babakocsi, pár tálca sör, horgászfelszerelés (láda, botok, stb), pár zsugor ásványvíz, hűtőtáska megrakva, tetőboxba meg a ruhák, egyebek...

ui: vezetni én is úgy szeretek, hogy ha ismeretlen helyre megyek, akkor előre megnézem a környéket, hogy vizuálisan meglegyen a fejemben, hogy pontosan milyen irányba is kell majd tartani... miskolcot mi is megjártuk anno nászúton úgy, hogy páréves volt mindkettőnk jogsija... ott asszony vezetett épp, én meg navigáltam, de úgy is cifra volt... kecskeméten nincs villamos, ott meg kereszteztük a pályáját :D "ott áll jobbra a villamos, lámpa szerint mehetünk elvileg... tapadj az előttünk levőre, kövesd szorosan" :D azóta kecskeméten már megedződtem és próbálok felkészülni mindig a legcifrább helyzetekre is, mert abból itt szó szerint minden napra kijut legalább 1

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#8) Sethdobaloah válasza mephi666 (#7) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)

Én nem szoktam felkészülni. Ha elrontom, max a navi újratervezi. Mondjuk azokat is megértem akik nem ilyen lazák.
Egyszer átadtam az anyósnak a vezetést, hogy aludjak egy kicsit... Miután tolatott az autópályán a leállósávban, mert lemaradt a kijáratról....
Szóval inkább nézd végig a street maps en at utcakepet ha az kell, de azért nem feltétlenül nélkülözhetetlen :)

...csak én vagyok helikopter?

(#9) mephi666 válasza Sethdobaloah (#8) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

ja, csak navi vitt már be párszor a málnásba... kis fáziskéséssel "következő lehetőségnél jobbra" ...aztán már le is kellett volna kanyarodni azonnal, sávváltással... térképet szeretem előre megnézni, a főbb utakat, nagyobb viszonyítási pontokat megjegyezni (pl jobbról lesz egy spar, utána a 2. lámpánál kell majd balra menni és sávokat is érdemes időben váltani) ...vezetés közben egy mitfahrer a legjobb navigátor... nagy forgalomban elég balesetveszélyes, mert nincs 3 kezem és kaméleonszemem, hogy egyszerre fogjam a kormányt, szükség esetén váltsak, csesztessem a navit és figyeljem az utat/környezetet/navi képernyőjét... ha gáz van, akkor keresek egy helyet megállni és ott megnézem a térképet, hogy hol vagyok, mi a cél és mi a legkézenfekvőbb útvonal

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10) Spet


Spet
(őstag)
LOGOUT blog

Aztán, KRESZ. Ez sokaknál be szokott találni. "Forgalom ritmusa", "a tötymörgők miatt történnek a balesetek", ismerjük a kifogásokat.

Majd amikor autópályán hirtelen kicsapja elég 90-100 km/h-s sebességgel a kocsiját, miközben te előzöl 110-120 km/h-val, akkor átgondolod ezt a kijelentést. (állandó nyári probléma)

Hasonló eset a mostani Váci úti metró felújítás (mindenhol mennek Busz sávok, megszűnő sávok, hiányzó táblák stb.)

Piroson átszáguldanak, és majd beléd jönnek, balra kis ív, jobbra nagy stb. Majd megtapasztalod.

Fék meg béna lett, ha új korában nem fog, úgy, hogy a nagyinak kiesik a nem megfelelően rögzített fogsora.

Akkor fog így a fék, amikor a betétek már lekoptak, és nő a féktáv.

Once upon a time... don't ask me when and why...

(#11) blackrulz válasza Spet (#10) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

Végletek mindig voltak és lesznek is. Egyszer szinte telibe vertem üres pályán egy leaf-et, mert jobbra tartottam ahogy egyébként kb én meg még 1% se az autósoknak arrafele, és 140-el úgy értem utol, hogy arra én se számítottam. Ment vagy 70-et. De alapvetően főleg pesten azért valljuk be nemzeti sport a követési távolság nem tartása, a t-betűsök lenyomása ha kell ha nem, és úgy általában minden hasonló viselkedésforma.

Elég sokat megyek, én legalábbis azt látom, hogy bizony a sávok között cikázó, elém bevágó parasztokból van a sok, nincs egy éve pl amikor egy ilyen jól szituált propelleres hülyegyereket tapsoltam meg, mert azt hitte pont elfogyott a benyám, azért hagyok helyet magam előtt. Kivágott mögülem, megelőzött és bevágott elém. Majd a lámpánál már nem tudott megállni, és összetolt 3 autót.

Én a legtöbb hárdkór sofőr szemében bőven a tötymörgő kategóriába tartozok, így látom a véres küzdelmet pesten mindenfele amivé sokak a közlekedést teszi. Engem spec nem érdekel, mert hátradőlök, és tőlem bénázzon a tanuló, meg elég 50-es táblánál a 60, tartom a követési távokat, így nem kapok se agyvérzést, és tök jókat röhögök az izmozó részereken, akik előttem törik magukat rommá. Eddig 5-nél tartok...

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#12) doeeg válasza Spet (#10) üzenetére


doeeg
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Nem az ön- és közveszélyesen béna szerencsétlenekre gondoltam :) Nyilván én se megyek autópályára még most, amíg egy 120-as tempót nem tudok/merek biztonsággal tartani (pl. 21-es út északon nekem kiváló gyakorlás szülők felé menet). Leírtam a példámat. Attól hogy a mögöttem jövő kocsisor menne 100-zal külterületen 60-as táblánál egy ótvar kátyús úton, én meg tartom a 70-et, nem fogom magamat, másokat, az autómat veszélyeztetni hogy mondjuk gyorsítok 90-ig (mert neki úgyse elég az se, lehet ott 100-zal is menni). Csak egy példa, az autós kamerában van gyorsulásérzékelő, ami a legkevésbé érzékenyre van állítva. Na ezen az úton hat felvétel készült, mert olyat kapott az autó 60-70-es tempónál...

A fékre: az elöző írás kommentjeiben leírtam, nem értek hozzá, és rajtam keresnek a márkaszervizek vagyonokat, ez van. Én reálisabb működésnek érzem most, hogy kb a pedált félútig nyomva sokkal fokozatosabban lassulok, mint korábban, hogy pár milliméter után már buktunk előre. Azt is megtanultam biztonsággal használni, nem azért. Ha nem érzem jónak/biztonságosnak, viszem vissza, szavatosságot vállalnak.

[ Szerkesztve ]

"Akinek takarják a szemét, elhiszi hogy szép a sötét, és ha mellé még ételt is kap, örökre sötét marad..." || "Nincs mentség a bűneimre, ne is keress szavakat, hisz, jó szándékkal indul útnak minden önző akarat." - Road

(#13) alkatraz3000 válasza doeeg (#12) üzenetére


alkatraz3000
(őstag)
LOGOUT blog

a féket be kell vasalni, gondolom a szerviz kihagyta. majd szépen bekopik, és jó lesz.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#14) tboldi


tboldi
(PH! addikt)

Tavaly februárban vettem egy 2006-os Honda Jazz-t 1,6 millióért, eddig nagyjából 720k ment rá. DE! Ennek a nagy része kizárólag az én maximalizmusomnak és autóbuziságomnak köszönhető. :D

Amit a megvétel után ki kellett cserélni, az az első fék volt, de a fentebb említett okok miatt én mind a 4 tárcsát és 8 betétet kicseréltem, ez volt 80k. Olajat, szűrőket nem cseréltem, mert 3 héttel az adásvétel előtt megtörténtek ezek (számlával, és az azt kiállító szerviz által igazolva). Illetve mivel Dajcslandból származik az autó, volt még egy picike rozsdakezdemény is mindkét hátsó sárvédőn, ezt is kijavíttattam, 40-be került. Ennyi, ez eddig 120k összesen.

Azóta történt időszakos karbantartások:
- motorolaj- és szűrőcsere - 30k
- váltóolajcsere - 12k
- szelephézag-állítás (ötféle új tömítéssel), EGR-pucolás, gyertyacsere, hűtőfolyadékcsere - 40k
- klímagáz- és olajcsere - 18k

Közben elvégeztem egy autószerelő tanfolyamot, az utolsó kivételével mindent magam csináltam meg, így csak az anyagköltséget írtam le.

És a maradék kb. 500k a következőkből tevődik össze:
- zsír új OZ Superturismo GT felnik - 200k
- az új méret miatt kellettek új gumik is - Michelin CrossClimate+ - 120k (+ egy 10-es a szerelés)
- fólia az ablakokra - 36k
- új gyári szőnyegszett - 11k
- preventív jelleggel alvázvédőzés, illetve polírozás a karcok eltűntetéséért - 55k
- bontott hangszórók hátra, kiégett műszerfal izzók, bontott AUX-csati - 14k
- bontott könyöklős középkonzol (nagyon-nagyon ritka extra) - 50k

Ezek egyike sem lett volna muszáj, csak szeretem az autómat. :DDD

szerk.: Ja, a biztosítást, teljesítményadót, tankolásokat, stb. nem számolom.

[ Szerkesztve ]

(#15) tboldi válasza tboldi (#14) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Kimaradt a kormánybőrözés, az még további 18k volt. :D

(#16) Hieronymus válasza bambano (#5) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"itthon az a szokás, hogy amíg át nem adták az utat, addig az építési terület, és tele van sebességkorlátozással. Az átadás meg nem szokott villámgyors lenni,.."

Ez nem magyar probléma.
Münchenben a Luise-Kiesselbach-Tunnel megnyitása 2015 július 26.-án történt. Az egyik bejáratánál még mindig 40-es korlátozás van. Előtte és utána hatvannal lehet haladni. Még mindig nem sikerült átadni a szakaszt.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#17) tboldi válasza tboldi (#15) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Tudtam, hogy még valamit ki fogok hagyni. :D

Egyetlen egy be nem tervezett és előre nem tudható hiba volt csak: a bal hátsó fékdugattyú beragadt, fel kellett újítani + fékfolyadékcsere, 34k volt. Illetve amit még nem említettem, azok az emelt fényerejű izzók és helyzetjelzők az első lámpákba, ezek 9k-be kerültek. Így már közelítünk a 800k-hez, vagyis a vételár feléhez.

Talán ebből látszik, hogy tőlem érdemes autót venni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#18) Hieronymus válasza doeeg (#12) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Legutóbb sem rosszindulatból írtam.
Ha felmerül egy javítási ajánlat, érdemes utána keresni.
A féktárcsák esetében általános elv, hogy a második harmadik garnitúra fékbetét cserénél már esélyes lehet a tárcsacsere szükségessége. A tárcsa vastagságát kell mérni, a minimális vastagságot megadja minden gyártó, csak egy kicsit keresni kell a neten.
A féktárcsán lévő vállak semmit sem jelentenek. Eladás előtt, okosban le lehet tolni váll nagy részét és hirtelen majdnem új lesz. Legalább is mérésig. Az idő előtti csere nem baj, csak korai kiadás.
A minimum alá viszont nem szabad menni. Csökken a fékerő, jobban melegedik a fék és jobban kopik a fékbetét.

Az nulla kilométeres autóknál, és a fék felújított járműveknél, az első kilométerek alatt még nincsenek összekopva a felületek. Vigyázni kell, mert még hosszabb a fékút a "szokásosnál". Pánikra semmi ok, gyorsan kialakul az optimális fékhatás.

Navigáció:
Én mindig a Google térképet használom. Városban az online forgalom adatok miatt. Hosszabb útra a navigálásért is.
A hangot lekapcsolom. Korán mondja, későn mondja, rossz sávot mond.
A kijelzőről pontosan lehet leolvasni a távolságot, a kereszteződés kialakítását és a követendő út jelzését.
Ez utóbbi fontos, mert az útbaigazító táblák pontosan mutatják a követendő sávot vagy ki- be- vagy áthajtót.

Persze előfordul, hogy a hang figyelmeztetés hiányában, elmulasztom az útvonal követését. Ezen segít az újratervezés.

"[Ellenben csak Miskolcon háromszor dudáltak le, és ugyan én rontottam el, de az elhibázott besorolást kb. megtorolták azzal, hogy senki még csak szándékát sem mutatta annak, hogy lassítana/beengedne, cserébe hátulról meg már toltak lefelé, úgyhogy át kellett autóznom a városon, majd vissza."/I]

Néhány éve, Magyarországon is, módosították a közlekedési szabályokat. A jobbról érkezőnek, még párhuzamos közlekedésben is elsőbbsége van. Ilyen esetben nem lassítani kell, felvenni a beljebb lévő sáv tempóját és határozottan jelezni a szándékot. A lehajtó sáv irányába haladva, legfeljebb akkor fognak segíteni, ha nem kell fékezni miattad.

A nagyvárosokban sokkal több forgalmi helyzetet élnek meg a vezetők. Jobban egymásra vannak utalva, mint kisebb településen. Sokszor nem is az a baj, ha elkezdesz egy szabálytalan műveletet. Nagyjából tudják mit fogsz csinálni. Az vezet a katasztrófába, ha a művelet közepén meggondolod magad vagy fizikailag nem valósítható meg az elképzelésed. Például kihagyod a számításból a semmiből, hirtelen eléd ugró lámpaoszlopot.

Vezess gyakran és egy hosszabb távolságokat, lehetőleg nagyvárosban. Kifog alakulni gyorsan a gyakorlat. Azt tudnod kell, hogy mindenkinek van "gyenge pontja". Van aki csak lassan tudott kezdetben kanyarodni. Van aki a közlekedési lámpával van bajban. Addig ügyeskedik, míg garantáltan pirosra ér a kereszteződésbe. Pedig, mögötte még ketten átfértünk volna a zöldön.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#19) bambano válasza Hieronymus (#18) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"Néhány éve, Magyarországon is, módosították a közlekedési szabályokat. A jobbról érkezőnek, még párhuzamos közlekedésben is elsőbbsége van.": nem hiszem, hogy ilyen szabálymódosítás történt volna "néhány" éve. Amikor én 1987-ben letettem a jogsit, már így volt a szabály.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#20) bambano válasza tboldi (#14) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

gazdag ember vagy...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#21) tboldi válasza bambano (#20) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Inkább ne lennék...

Ez egy nyílt combcsonttörés, pontosabban egy azutáni fémtörés képe. Mindez egy önhibámon kívüli motorbalesetnek köszönhető. Most éppen a kártérítésemet költöm arra, amit szeretek.

Vannak durvább képek is, de azokat inkább nem raknám ide be, nem mindenki bírja az ilyesmit.

[ Szerkesztve ]

(#22) Hieronymus válasza bambano (#19) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Akkor tévedett az információ forrása. Valahol a neten olvastam.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#23) bambano válasza tboldi (#21) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

részvétem.
de arra céloztam, hogy 1.6-ért 11 éves hondát venni... én nem tettem volna.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#24) Hieronymus válasza tboldi (#14) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Ez nem csak neked szól.
Nem értem azt a gondolatmenetet, ami az ilyen autóvásárlások mögött áll.
A jármű vételára és az első évben ráköltött összeg már megközelíti egy új autó árát.
Nagyjából három millióért már új autó kapható. Kicsit drágábban már öt év garanciával.

Egy 10-11 éves Honda Jazz-nél, még egy új Dacia is többet ér.Teljesíti az EÜ minőségi előírásait.
Kicsit drágábban a Mitsubishi. Városi autónak a Space Star. Divatosnak az ASX. Mindegyikhez jár az 5 év garancia. Nyilván van más gyártónak is hasonló árú terméke, csak nem volt kedvem minden gyártó magyar árlistáját átnézni.
A meglévő pénz melle már nem sok hitel kell, hogy egy megbízható jármű kerüljön alád. Ami vélhetően biztonságosabb is, mint a Jazz. A nem túl magas hitelt, elég gyorsan ki lehet pörgetni. A Jazz-re sem fogsz sokkal kevesebbet költeni.
Ha ráunsz az "új" autóra vagy befordulni látszik a ráköltős időszakra, még jó áron eladható. Persze a Jazz is, csak azon többet fogsz bukni.

Teljesen komolyan kérdezem. Ti hogy látjátok ezt? Tavaly vettem új autót. Vehettem volna használtan jó állapotú Mercedest vagy BMW-t. De a jó állapot ezek esetében már a ráköltés időszakának beköszöntét jelenti.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#25) szabonagyur válasza Hieronymus (#24) üzenetére


szabonagyur
(PH! nagyúr)

Azért erős túlzás, hogy "kicsit" drágábban vannak az újabb autók...

A Jazz pl. az árát is nagyon jól tartja, amiért kolléga megvette ki is szállhat belőle most is bármikor, mivel már bizonyított. Nekem a Jazz tesója van, szintén hasonló összegért, eddig kopón kívül nem költöttem rá mást, az lenne egy újnál is. A motor már teljesen bevált, ismert technika benne van még simán 10+ év, egy új Daciaban nem biztos ez annyira.

Daciaból is a legolcsóbbak full fapadok, stb.

Ja és sokan nem szeretik a hitelt (én sem).

[ Szerkesztve ]

(#26) bambano válasza tboldi (#17) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"Talán ebből látszik, hogy tőlem érdemes autót venni.": szerintem én űberellek... másképp fogalmazva: nagyobb marha vagyok nálad :P

na ezt űbereld: kicseréltettem mindkét első biztonsági övet, mert a vezetőoldali elkezdett kirojtosodni.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#27) bambano válasza szabonagyur (#25) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

kifizetett 1.6-ot az autóért, meg rögtön ráborított még 800k-t, az 2.4.
3 misiből már lehet új autót venni, nem lesz rosszabb semmilyen szempontból, mint egy lehajtott 11 éves honda.

a főnököm most vett új j astrát, 4.1-et fizetett érte, és nem fapad van benne. nem honda, nem dacia, hanem astra.

másrészt meg az új autó meg a 11 éves autó között van optimum.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#28) szabonagyur válasza bambano (#27) üzenetére


szabonagyur
(PH! nagyúr)

Azt is írta, hogy amit ráköltött az nagyrészt a saját maximalizmusa miatt kellett...
A felni eddig is volt neki nem volt létszükséglet főleg egy ilyen, újra sem raknak ilyet.
Szőnyeget sem vesznek új autóba sokan gyárit, hanem jó valami lidl univerzális.
Könyöktámasz szintén egyéni, új autóba sem adják legtöbbször és lehetne sorolni.

A klímagáz, szelephézag meg ne vedd ide, új autónál is vannak alap dolgok.

Ha szigorúan nézzük 2M alatt megállt neki.

(#29) Hieronymus válasza szabonagyur (#25) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"A motor már teljesen bevált, ismert technika benne van még simán 10+ év, egy új Daciaban nem biztos ez annyira."

Ma az EU forgalmazott új autók esetében, a jármű 10 éves koráig nem lehet motorbontás igénylő javításra szükség. Ezt a Dacia is teljesíti. Átrozsdásodásra 12 év a garancia. Kivéve a Mercedest, mert 30 évet vállal be.
Az új autók többségére 5-7 év a teljes körű garancia A Daciára sem lehet kevesebb háromnál.

Ha azt nézed a Jazz-ben már csak 10 év maradt, ha igaz amit írsz. De ebben már nagyobb javítás is szükséges lehet. Az új autóban is van legalább 10 év, nagyobb javítás nélkül. Vajon melyik tűnik előnyösebbnek?

Azon lehet vitatkozni, hogy a kb 2,4 millió forintnak mennyi százaléka lett olyan javításra költve, ami nem volt szükségszerű azonnal. Valószínűleg később szükségszerű lett volna, a többsége ezeknek a javításoknak.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#30) tboldi válasza bambano (#23) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

:R
Sok-sok autót megnéztem akkoriban, fiatalabbakat is, de csak megerősödött bennem, hogy állapotot veszünk nem kort és/vagy km-t. Rengeteg szemét van a piacon, 5 hónapig tartott, mire rátaláltam erre a Jazz-re.

(#24) Hieronymus
1. Megfogadtam már, hogy soha többet nem veszek hitelre semmilyen járművet.
Apum 2004-ben elhozott egy új Suzuki WagonR-t svájci frank alapú hitelre, 10 éves futamidőre. Az autó akkori ára 2,6 millió volt, ez a végére majdnem kereken 5 millió lett. Oké, válság, meg miegymás, de akkor sem volt jó deal, főleg, hogy a mostani használt piaci értéke valahol 800k körül van. Amúgy az autó megbízhatóan üzemel a mai napig, és szerintem alólunk fog kirohadni. :D
Aztán 2014-ben szintén hitelre vásároltam a motoromat, egy Honda CB500X-et. Ez azért sokkal jobb konstrukció volt, viszonylag kevés kamattal, fix törlesztőkkel. 1,62 millió volt a motor ára, én pontosan a felét fizettem be, a maradékot pedig 3 éves hitellel fizettem ki, a vége 1,9 körül alakult. Csakhogy 15 hónap után megtörtént a fentebb említett baleset, a motor GTK lett, de a hitelt végig kellett fizetni, addig nem lehetett kivonni sem a forgalomból a roncsot. Magyarán a semmiért fizettem tovább a törlesztőket 21 hónapon át. Végül a MABISZ kártalanított, a motort 1,2 millióra értékelték az Eurotax alapján. Ez sem sült el annyira jól.
2. Dacia. Háááááát...
Nem akarok senkit megbántani, aki esetleg ennek a márkának a boldog tulajdonosa, legyen annyi elég, hogy nekem nem felel meg egyik modelljük sem. Sokkal inkább a tizenéves Honda Jazzem. :B
Ha most új autót akarnék venni, az nagy valószínűséggel egy Suzuki SX4 S-Cross lenne, 1,4 turbóval, manuális váltóval, első kerék hajtással - ez alles zusammen 4,7 millió Ft, amit jelenleg kp-ra meg is tudnék venni, de mégsem teszem. Szívesen ülnék egy újabb, erősebb, biztonságosabb, több extrával felszerelt autóban, de egyelőre nem akarom minden pénzemet egy új járgányba ölni. Arról nem is beszélve, hogy komoly lelki traumát okozna, ha bármi baja esne a hibátlan újnak, amíg pl. a boltban vagyok. A 12 éves autómmal is fáj, de egy zsír újnál... :DDD

(#26) bambano
Ezt nehéz lesz. :D
Ami eszembe jutott ennek kapcsán, az az, hogy jellemzően 2-3 hetente mosom az autót, és ha észreveszek egy kavicsnyomot, azonnal bepingálom gyári javítóstifttel. :)

(#27) bambano
Lásd feljebb.
De azért egyáltalán nem "lehajlott" ez a Honda. Nyilván vannak esztétikai hibái, de rengeteg olyan fiatalabb autó van, ami sokkal szarabbul néz ki. ;) [kép1], [kép2]
És mint írtam is, a ráköltött összeg nagy része egyáltalán nem lett volna muszáj, más ember biztosan nem költene pl. új felnikre 200 rugót.

(#28) szabonagyur
Pontosan. :K

(#29) Hieronymus
Valószínűleg nem tartom meg 10 évig, vagyis 21 éves koráig, de szerintem ennél több van benne, főleg, ha olyan gondos gazdi lesz a következő tulaj is, mint én.
És amúgy egy új autóra, mondjuk a fentebb említett S-Crossra is vennék valami jobb felnit a gyári helyett, illetve más kiegészítőket is, szóval ha össze akarjuk hasonlítani a költségeket, akkor ezt is vegyük hozzá. Ezek egyike sem muszáj, ablakfólia, meg könyöklő nélkül is gurul az autó, de én nem feltétlenül elégszem meg azzal, ahogy van, jobban érzem magam, ha egy kicsit "testre szabhatom".

[ Szerkesztve ]

(#31) tboldi válasza tboldi (#30) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Hogy én mindig kihagyok valamit... :W :DDD

Most ott tartok a Jazz-zel, hogy mindene tökéletesen működik, nem kell semmit javításra, hibaelhárításra költeni. A következő dolog egy olajcsere lesz, de majd csak januárban, és amúgy is az időszakos karbantartás része, ami egy új autónál ugyanúgy megvan.
Addig meg csak menni kell vele, illetve néha-néha tankolni. :)

[ Szerkesztve ]

(#32) bambano válasza tboldi (#30) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

A suzuki nem bír ki jó állapotban 10 évet. Tehát suzukira 10 éves futamidővel hitelt felvenni az matematikai nonszensz.

A honda jazz sem fog kibírni hosszú éveket alattad, majd annál is elkezdődik az az időszak, amikor sorban minden megy tönkre benne és akkor röpködni fognak a súlyos százezrek.

"csak megerősödött bennem, hogy állapotot veszünk nem kort és/vagy km-t": ezzel még egyet is tudnék érteni, ha nem lenne orbitális ökörség. kiirthatatlan hülyeség. nem tudsz úgy állapotot venni, hogy kort/kilométert ne vennél, mivel a kettő között az autók elsöprő többségénél nagyon szoros kapcsolat van. egy kivételt tudok, a saját vectrám, ami 19 hónaposan gatyára volt hajtva, sokkal rosszabb állapotban volt, mint amit a kora indokolt volna. de ez a kivétel sem kell, hogy örömre adjon okot :) statisztikailag a sokkal fiatalabb autó zömében jobb állapotú, az öregebb meg rosszabb.

ezen túlmenően van egy csomó olyan változás az autóban, ami a korral jár. akár mentek vele, akár nem, az anyag öregszik, a szigetelések károsodnak, a csatlakozók oxidálódnak. hiába néz ki az autó pöpecül, tizenx évesen már nagy hibatelep az egész. mindegyik, nincs kivétel. ez független attól, hogy van benne olyan alkatrész, ami egyértelműen használatarányosan kopik, mint pl. a fékbetét.

"a hitelt végig kellett fizetni, addig nem lehetett kivonni sem a forgalomból a roncsot. Magyarán a semmiért fizettem tovább a törlesztőket 21 hónapon át.": nem a semmiért fizetted a törlesztőt, hanem azért, mert felvetted a hitelt. az pech, hogy összecsuktad és ezért nem hajtott hasznot.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#33) bambano


bambano
(Jómunkásember)

gondoltam, leírom én is, hogy miért szólom le a tizenéves autókat.
anno hirtelen kellett autó, szétnéztem a piacon, és volt fent a hahun egy másfél éves vectra, ami tetszett, elfogadható áron. azóta is röhögök, hogy miniszerelnöki autóm van :P

amikor megvettem, gyorsan kiderült, hogy véres a nyaka, de mivel még volt rajta 5 havi gari, annyira nem izgatott fel a dolog. nagy nehezen találtam egy szervizt, ahol értettek is hozzá, ott megcsinálták rendesen, ingyen. a következő 12 év úgy zajlott, hogy évente egyszer bevittem márkaszervizbe az autót, és megcsináltattam mindent, amit ők javasoltak, vagy én gondoltam, hogy kell. gyári alkatrészekkel, mindig márkaszerviz, mindig prémium benzin, stb. nem volt nagyon vészes, azt a pár alkalmat leszámítva, mikor orbitálisan idióták voltak a szervizben, aminek sz.pás lett a vége. például amikor azért rohadt be a kézifék része a hátsó féknyeregnek, mert sose takarították ki rendesen, így kompletten cserélni kellett. megkérdeztem, hogy biztos, hogy csak az egyiket akarja cserélni, nem kellene párban? nem, nem, jó lesz az úgy, nyugodjak meg. két hét alatt megjött a féknyereg, addig gyalogkakukk. felrakták, öröm bódottá, három hónapig, mikor a másik féknyereg is cserés lett. azóta szerelőnek akkor se hiszek, ha ló legel a sírján. volt egyébként sok más ilyen történetem is.

szóval éltünk boldogan, toltam neki az utakon, mígnem két éve nyáron kezdett benne melegem lenni. bevittem a klímáshoz, ránézett, azt mondta: komplett klíma csere. mondom akkor itt is hagyom. mondták, hogy persze, semmi gond, de másfél hónap múlva kerül sorra. na azóta egyhuzamban járom a kanosszát, mert azóta valami mindig rossz. én is azt hittem, mint mindenki más, hogy ezt még megjavítjuk, és jó lesz. és befejeződik a pénz feneketlen kútba dobálása. ahham. össze se merem adni, mert anélkül is kerülget egy hátsófali infarktus, hogy tudnám, mennyivel dobtam meg a szerviz éves prémiumkeretét.

és ebben a történetben nem csak az a fájó pont, hogy rendszeresen hullott a vaskos számlák miatt a zseton a feneketlen kútba, hanem az is, ami nekem ezerszer jobban fáj, hogy addig nincs autóm. pedig melóhoz kell. taxisofőr se jár bkv-val dolgozni. és akármi történt, mindig megrendeljük, két hétre ígérték, nem jött meg, megint egy hét, már elindult, megint egy hét, pesten van, holnapra lehozzák, 5 napos ünnep, csak egy hét múlva, na viheted. anyád.

ezek után még ilyen bajok vannak, hogy például a kábelkorbácsok külső szigetelése szétporladt az évek alatt. A tető éle rozsdál, le kellene kapni az egészet. másik autón láttam, hogy a napfénytető gumitömítése elporladt az idők során, és folyt be az eső. az enyémről érintésre pereg le az ajtónál a gumikéder, mert szétrohadt. a cim modulból kiszáradtak a kondik (szerencsére haver újrakondizta). az ecu-ból is kiszáradtak a kondik, azt még ki kell bontani és megjavítani. amíg nem jó az ecuban a táp, addig a lambdaszondák fejreállnak induláskor. a xenon magasságállító is bedöglött (szerintem abban is a táp), azt is frankón megjavították, először a szintező potikat cserélték ki (nem drága, 28 rongy darabja), majd amikor nem lett jobb, akkor kicserélték a vezérlését is, egy laza 80 rugóért. Meg elszállt az abs jeladó, de okosan csapággyal együtt van öntve, így komplett kerékagyat kellett cserélni. nyilván párban, mert azt úgy illik. és ezek miatt is gyalogkakukk. az csak apróság, hogy például a kormányközepet nem tudják azóta se visszaállítani, mert eszükbe sem jut, hogy mind a négyet illene...

úgyhogy két év után azt gondolom, az lett volna a helyes eljárás, ha az első komolyabb hibánál felmegyek a Tokaji hegy tetejére, és belököm egy szakadékba. Mindenki így jár, mert tizenx év alatt minden kábelt megesz az idő meg a rágcsálók.

ennek ellenére szeretem azt az autót, mert cserébe több, mint 250 ezer kilométert lenyomtunk együtt, ez nekem csupa vidámság volt, neki meg küzdelmes időszak. de ezen két év után azt mondom, nincs értelme 10 évesnél idősebb autóval foglalkozni, hacsak nem vagy bontós és abból élsz, hogy elbontod őket.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#34) blackrulz válasza Hieronymus (#29) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

"Ma az EU forgalmazott új autók esetében, a jármű 10 éves koráig nem lehet motorbontás igénylő javításra szükség"

Ezt röhögés nélkül hogy tudtad leírni? És ekkora baromságot honnan szedsz?

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#35) cinemazealot válasza tboldi (#30) üzenetére


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog (1)

Jó az a hátsó matrica. :DD

(#33) bambano
"...és befejeződik a pénz feneketlen kútba dobálása."

Komolyan nem értem, hogy a magyarországi, autók állapotát nagy mértékben befolyásoló körülmények (pl. utak, adók) fényében hogyan gondolhatja bárki is azt, hogy egy saját használatra (és nem pl. bérbeadásra vagy fuvarozásra) szánt autó jó befektetés. :N És most tekintsünk el azoktól a kevesektől, akik rendelkeznek nepperi vérrel és relatíve rövid idő után képesek többel kiszállni egy autóból, mint amennyivel beleszálltak. De még ők sem képesek megúszni az átírás néhány tíz (esetleg száz) ezer forintos költségét, és akkor máris más a leányzó fekvése. Az autó viszi a pénzt.

[ Szerkesztve ]

(#36) mephi666 válasza cinemazealot (#35) üzenetére


mephi666
(PH! kedvence)

ja, "a" betű fölött mintha lenne kis hiba... vagy az már stiftelve lett? :B

márkaszervizről annyit, hogy asszony pár éve céges kocsijukkal benézte a stoptáblát és kiment egy járatos busz elé... szerencsére nem volt nagy a sebesség, nem lett baja, de a j astra bal eleje kapott egyet: sárvédőelem, motorháztető kicsit gyűrődött, bal első lámpa tört... hűtővíz nem folyt el, karosszéria nem tekeredett, lábán felment a gép trailerre, amivel bevitték a szervizbe... ott kihoztak egy 2 A4-es oldalnyi listát a végére, hogy mit csináltak meg rajta 1.3milláért, ami a gtk határa volt... kolléganő is így áll hozzá, hogy "márkaszerviz, oké drágább, de biztos értenek hozzá, stb" ...kb ebből élnek meg ezek a szervizek... meg abból, hogy egyes maszekoknak rossz a híre... én inkább a telephelyünk szomszédjában levő maszekhoz hordom a kocsit, ha gond van: sokan dolgoznak ott, tucatszám hordják hozzájuk a kocsikat (ha nem jó munkát végeznének, nem lenne ennyi munkájuk), általában 1 hétre előre tudnak időpontot adni, de ha nagyon sürgős dolog van, akkor azt azonnal is vállalják... pl fél éve munkába jövet út felénél elszakadt a kuplungbovden (28éves volt a gyári benne, eddig bírta), főnökömnek szóltam, mert arra jár ő is és elhúzott hozzájuk, ők meg délutánra ki is cserélték: 8ezer ft (anyag+munkadíj) ...nem lehúzósak, korrektek, műszakiztatást is intéznek... és ami még fontos: kényelmes hozzájuk vinni a kocsit: általában reggel 7kor leadom náluk és kisebb munkákat délutánra megcsinálnak, mire 15:00kor végzek a melóval és mehetek vele haza...

ui: ja felszereltségről/kényelemről annyit, hogy 28 éves a gépünk, alig 1.5éve amikor szét volt kapva pár hétre, mert a hengerfejen dolgoztak, akkor kölcsönkaptuk sógorék régi stiftjét... hiába volt az a kocsi jóval fiatalabb, a komfortérzet messze elmaradt... nincs a miénkben szervo, központi zár, elektromos ablakemelő, mégis full fapad érzésem volt a suzukiban... amiben viszont annak nagy előnye volt: olyan helyekre simán leparkoltam vele, amivel előttem mások küzdöttek és inkább otthagyták :D valószínű más a helyzet 10 és 20 éves autók közt, mint 20 és 30 közt, de simán elképzelhető, hogy egy öregebb autó komfortosabb, mint egy újabb...

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#37) blackrulz


blackrulz
(PH! nagyúr)

Egyébként meg itt a friss cikk, keretesben meg a kiszámolós móka. Mindenki ki tudja számolni magának, hogy mi éri meg neki...

Nálam jelenleg mivel ház meg gyerek projekt fut, konkrétan az ökölszabály játszott, max 6 havi fizut adtam a kocsiért. Cserébe a 2 literes szívóbenzin e46-ban nincs fele annyi akna sem, mint akár egy prince motorban, nem kell bele 0w-s olaj, turbó, egr, meg más nyalánkságok...

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#38) Szada85 válasza Hieronymus (#24) üzenetére


Szada85
(tag)
LOGOUT blog (1)

Engedd meg, hogy néhány gondolattal válaszoljak az én aspektusomból.

A számításod annyiban nem érzem helyesnek, hogy az autó vételárán (1,6 millió) felül nagyjából 100 ezer Ft volt az, amit szervizelésre költött, a maradék - és ezt Ö is leírta - ~500 ezer Ft pedig pusztán pimpelés (alufelni, gumi, fólia, egyéb csecsebecsék). Ez utóbbi dolgok pedig ugye nem kötelezöen ráköltendö dolgok, hanem az Ö saját ízlésének eredménye, azé a gondolaté, hogy neki jobban tetszen az autója. Ugyanezt a félmilliót elköltötte volna egy Daciára is, ha felnit, fóliát, egyebeket vesz, stb...

Ha visszafordítjuk, akkor pedig ugye 1,7 millió áll szemben az általad említett 3 millióval, ami azért már decens különbség. :)

Mindazonáltal én is azon a véleményen vagyok, hogy hitelt veszel fel egy olyan dologra, ami a nálad töltött idö alatt ( megvétel utáni elsö pár év ) gyakorlatilag folyamatosan veszíteni fogja az értékét, nem egy lakás, aminél van esély, hogy rendben tartva az értéke stagnálni, vagy akár nöni is fog. Az autónál ez nem így lesz, hacsak nem valami riktább, kultikusabb autót veszel, aminek idövel lehet rajongóbázisa, de ugye a Dacia nem az. :)
Ezzel szemben áll persze az, hogy "igen, de az új autóval az elsö X évben semmilyen gondod nem lesz, csak rendszeres szerviz, meg gari", azonban ez megint olyan kérdés, hogy ez megér-e ennyit? Van akinek igen, van akinek nem. :)

És mellette az is fontos gondolat, hogy mi emberek mind-mind mások vagyunk.

Vannak, akik úgy gondolkoznak, mint Te, hogy valóban az autó nem kell másra, mint, hogy beülsz A pontban, eljutsz B pontba úgy, hogy közben semmilyen impulzust nem vált ki belöled az autó, nem fogsz semmilyen módon kötödni hozzá, csak teszi a dolgát zokszó nélkül, elhordod idöszakos karbantartásra, és kész. Erre tökéletes lehet valóban akár egy Dacia is.
És mivel nem vált ki belöled semmilyen extra impulzust, ezért nem is fogsz rá a fent leírtak közül semmilyen extra dolgot költeni, nem fogsz másik alufelnit venni rá, semmilyen extrát, mert ahhoz, hogy az általad vágyott funkciót betöltse, ahhoz elegendö a gyári állapot.

Aztán vannak azok, akik kicsit másképp viszonyulnak az autójukhoz - ezek közé tartozom én is -, akinek az autó amellett, hogy használati tárgy A-ból B-be eljutáshoz, amellett picit kötödünk is hozzá, szeretjük, ha kivált némi impulzust belölünk, ha ad valami kis pluszt. És ez a plusz lehet a látványa, ami miatt veszünk rá másik, számunkra szebb alufelnit, lehet az extrák adta plusz kényelem, vagy akár a nagyobb, erösebb motor adta teljesítmény, hang, ilyesmi, ami miatt vállaljuk a többlet fogyasztást, a magasabb adót, biztosítást, mert cserébe, amikor meglátom a parkolóban az autót elmosolyodom, vagy amikor gurulok a városban vele, és már 2000-res fordulatnál is hallom "azt a bizonyos" V6 hangot, akkor is vigyorgok, mint egy gyerek. Legalábbis én így gondolom.

(#39) Lenry válasza mephi666 (#9) üzenetére


Lenry
(PH! félisten)
LOGOUT blog

a navik védelmében: azért egy csomó navi (Here, Maps) nem csak az aktuális kanyart, de a következőt is előrejelzi, illetve mutatja a sávokat, hogy melyikbe kell majd besorolnod, hogy jó helyen legyél.
sokat vezetek, ha idegen helyre megyek, mindig Waze-el vagy Maps-szal (amíg nem volt ingyen EU roaming, addig Here-el is), de soha nem voltak még olyan gondjaim, amiket itt felsoroltatok.

csesztessem a navit
ezt meg nem is értem. induláskor beütöd a címet és kész. több dolgod nincs vele.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#40) bambano válasza cinemazealot (#35) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"egy saját használatra (és nem pl. bérbeadásra vagy fuvarozásra) szánt autó jó befektetés.": én nem befektetésként nézek az autómra, hanem munkaeszközként. egyéni vállalkozóként több helyen is dolgozom, és csak akkor megyek oda, ha konkrét probléma van, amit távolról nem lehet orvosolni. de ha ilyen felmerül, akkor menni kell, nincs mese. kb. mint a körzeti orvos.

nem is azért vagyok főleg szomorú, hogy pénzt kell költeni az autóra, hanem azért, mert reménytelennek tűnik az egész. Itt a környékünkön (Debrecen) nem tudok olyan szervizt vagy szerelőt, akiben meg tudnék bízni. amelyik szerelő egy pillanatban jónak tűnhet, azt elöntik a kuncsaftok melóval, és secperc alatt átmegy kóklerbe abból a szempontból, hogy elkezd elúszni a melóval, meg felmennek az árai, miközben a minőség meg csökken, mert túl van hajtva. tizenegy éves autót meg nem lehet úgy megvenni, hogy nincs stabil szerelőbázis hozzá. az meg nonszensz, hogy ehhez is én értsek. a vakbelemet se veszem ki magamnak.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#41) Sethdobaloah válasza bambano (#40) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)

Pedig a te eseted a legegyszerűbb a világon. Dolgozz olyan áron, hogy ne legyen gond finanszírozni a garanciális autót. Akkor nem lesz gond a szerviz kérdés, és nem kell ezen szomorkodnod :)

...csak én vagyok helikopter?

(#42) MasterDeeJay

Hirtelen felindulásból kellett vennem egy autót munkába járni, na persze jött egyből az hogy pénz is kellene rá. Összekapartam 400e-t, igények persze nagyok voltak, legyen kombi, legyen automata és benzines de esztétika sokadrangú. Ennyiért nem lehet venni normálisat. De belevágtam a lecsóba.
Így vettem egy G Astrát 2001-es 1.8-as 125le benzin autómata 230eKm. 380eFt volt, átíratás 80e körül. Benne van a dologban hogy még 100-ast rá kell költenem hogy rendben legyen.
Lett olajcsere, szűrők, váltóolajcsere, ablaktörlőlapátok...meg pár apróság..(20e-ben megvolt hogy mindent ismerős csinált 0 munkaköltségen) Olajat nem eszi, 4000km alatt nem fogyott szinte semmi. Üzemanyagfogyasztás 25km oda vissza naponta országút 7.4-7.5L eszik százon ami rendben van.
A váltóban az R üt kicsit amikor berakom de D-be teljesen jó szépen egyenletesen vállt, ez majd valószínű cserés lesz, talán a legkényesebb része a kocsinak.
Ma megy vezérlés cserére amit már korábban kellett volna, pillangószelepre is ír hibát remélhetőleg csak ganyés. Meg persze lambda szonda is döglött, talán cserélve csökken a fogyi. Van még mit költeni rá, 100-as biztos elmegy rá összesen ebben az évben. Szerelőt alig találok, mind túlterhelt csak ismerős vagy saját magam kell hogy utánajárjak mindennek ami persze nem baj mert szeretek tanulni új dolgokat.
Igazán nyugis autó, gyorsulgatni nem lehet vele csak szépen csurdogálni a forgalommal. Városban baromi jó hogy csak pöfög alapjáraton és nem kell váltogatni.
Alapból nyugger módra vezetek, persze ez nem azt jelenti hogy lassan megyek csak ha valaki előttem van 80-85-el akkor nem előzöm meg csak azért hogy fél percel előbb érjek a lámpához 90-el a másik városnál ahol ugyan ott várakozik az is aki megelőzött, ezt nap mint nap látom.

[ Szerkesztve ]

The Glorious PC Gaming Master Race

(#43) bambano válasza Sethdobaloah (#41) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

pontosan ez történt múlt hétfőn :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#44) tboldi válasza bambano (#32) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Bocsi, az utóbbi napokban eléggé el voltam havazva, semmi energiám nem maradt ezeket a hosszú hsz-okat elolvasni és válaszolni rájuk. :B

A suzuki nem bír ki jó állapotban 10 évet. Tehát suzukira 10 éves futamidővel hitelt felvenni az matematikai nonszensz.

De kibír, sőt, még többet is, csak jó kezekben kell lennie*. A második mondatban emiatt az érvelés rossz, de annyiban egyetértek vele, hogy 10 éves futamidővel szerintem is hülyeség autóra hitelt felvenni, nem csak Suzukira, bármire. Amikor a szüleim ezt megtették, akkor én még csak 9 éves voltam, sok beleszólásom nem volt, viszont a színét kiválaszthattam. :D
Szerencsére már nem is engedik, csak max. 72 hónapra, legalábbis a győri Honda Flick-nél ezt mondták, amikor érdeklődtem az új Civic 1.5T felől.

*Egyébként észrevettem, amikor a Jazz-t vettem, hogy arányaiban több lepukkant Suzuki van a piacon, mint másból. Feltételezem, ez arra vezethető vissza, hogy nagyrészt a szegényebb emberek vették őket, és rendszerint még azt a minimum törődést sem kapták meg az évek során, amit illene megadni egy autónak. Lehet, hogy ez a pénzre (illetve annak hiányára), vagy egyszerűen csak a nem törődömségre vezethető vissza. Na, meg eleve rengeteg Suzuki van forgalomban, statisztikailag is több a leharcolt példány.

A honda jazz sem fog kibírni hosszú éveket alattad, majd annál is elkezdődik az az időszak, amikor sorban minden megy tönkre benne és akkor röpködni fognak a súlyos százezrek.

Ezt előre meg tudom cáfolni, mert már megtörtént. :DDD
Viccet félretéve, konstrukciófüggő minden, még az öregedés is. Autószerelő végzettséggel kicsit jobban rálátok az ilyesmire. Vannak időzített bombák, és vannak "built to last" típusú modellek, motorok. A Jazz és a benne lévő L12A/L13A inkább az utóbbihoz tartozik. Vannak apró hibái a típusnak, de műszaki jellegű szinte semmi. A koromlerakódás a legnagyobb problémája, de papírforma szerint 40k km-enként szelephézagot kell ellenőrizni/állítani, amihez hogy hozzáférj, le kell venned a szívósort, és a szívósor-hengerfej közötti EGR-lapot. Ha már úgy is le kell venni, akkor nyilván célszerű kipucolva visszatenni. Egyszerű karbantartás az egész, amit meg is csináltam saját kezűleg, nem is volt benne olyan sok. Ehhez képest szerelőhöz általában csak akkor fordulnak az emberek, amikor már fulladozik az autó és világít a csekkendzsin. [kép]

(#33) bambano
Ha valamit megtanultam a tanfolyamon, az az, hogy Opelt soha. ;] Se franciát. :DDD

Komolyra fordítva (ismét), csak a fentihez tudok visszakanyarodni: vannak jó, és vannak rossz konstrukciók. A sokat szidott olaszok is csináltak már jó autót/motort, és a japán sem feltétlenül non plus ultra.
Mondjuk az emberi tényező sem elhanyagolható, ki hogyan bánik az autójával. És ezt nem ellened írom, hanem csak általánosságban, megelőzve a félreértéseket.
Én amit tudok, azt megcsinálom magam (természetesen a gyári szervizkönyv által előírtakat betartva), és jó minőségű cuccokat veszek (van, amiből eredeti gyárit), így biztosra tudok menni.
Amúgy meg nekem ez a hobbim is, amire egyáltalán nem sajnálom a pénzt. Szeretek az autómmal (vagy motorkerékpárommal) foglalkozni.

(#35) cinemazealot
A napokban szereztem egy ilyet is. :DDD

(#36) mephi666

Az nem hiba, csak tükröződés. Ami hiba van, az a matrica és a rendszám közötti élen található 2 Ft-os - emlékszik még valaki erre? :D - méretű horpadás. Egy átalvatlan éjszaka után nem voltam eléggé a toppon és érintőre vettem egy vaskorlátot. :O

[ Szerkesztve ]

(#45) bambano válasza tboldi (#44) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"De kibír, sőt, még többet is": vagy csak azt hiszed. a papírvékony kasztni elfárad ennyi idő alatt. a suzuki legendája azon alapszik, hogy egyszerű, minden sarkon van hozzáértő szerelő meg fillérekért alkatrész. Akármi baja van, ha beviszed egy szervizbe, csak legyintenek, hogy apróság, ezért a tulajban az a gondolat alakul ki, hogy hibátlan autó.

"Szerencsére már nem is engedik, csak max. 72 hónapra": lol, mert a 72 hónap az aztán közgazdaságilag logikus döntés :P 6 éves hitelből a hitelezési szokásokat alapul véve az utolsó minimum két évben fedezetlen a hiteled. egy honda jellegű rizsrakétánál 24-36 hónap lenne szakmailag a maximum.

Ez egy jó példa a kognitív disszonanciára: "Vannak időzített bombák, és vannak "built to last" típusú modellek, motorok. A Jazz és a benne lévő L12A/L13A inkább az utóbbihoz tartozik." vs. "A koromlerakódás a legnagyobb problémája, de papírforma szerint 40k km-enként szelephézagot kell ellenőrizni/állítani, amihez hogy hozzáférj, le kell venned a szívósort, és a szívósor-hengerfej közötti EGR-lapot.": tehát szerinted az egy jó motor. igaz, hogy a nyaka véres, meg kőbaltás szelephézag állítás van benne, de az, szerinted, egy jó motor.

"Ha valamit megtanultam a tanfolyamon, az az, hogy Opelt soha.": semmi gond, te nem veszel. én is csak ritkán, mert az opelek a tapasztalataim szerint jól bírják. egy halom opel van a családban, és egy hibára emlékszem, aminek illett volna nem ott lenni. nekem az első rendes autóm egy 1.6 benzines g astra "volt", sokáig én jártam vele, majd mikor kaptam céges autót, lepasszoltam a zasszonynak. 19 éves, még megvan. Mostanra jutott el odáig, hogy küszöböt kellett rajta javítani. Azon kívül olyan bajai voltak, amiket mi okoztunk neki, nem tervezési vagy gyártási hibás volt.

Visszatérve az eredeti témára, a g astra sokkal fejlettebb, mint az első generációs swift, de ezek is elfáradnak tizenéves korukra.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#46) cinemazealot válasza bambano (#45) üzenetére


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog (1)

"...lepasszoltam a zasszonynak. 19 éves, még megvan."

A zasszony vagy az autó? ;] ;)

[ Szerkesztve ]

(#47) tboldi válasza bambano (#45) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

a papírvékony kasztni elfárad ennyi idő alatt.

Ez esetben szeretnélek meginvitálni Mosonmagyaróvárra, körbemutogatom Neked szívesen ezt a WagonR-t. A karosszéria teljesen ép, rozsda is csak az utólag felszerelt Bosal vonóhorog csonkján van. Akna is van a garázsban, alulról is megnézheted. :K

igaz, hogy a nyaka véres, meg kőbaltás szelephézag állítás van benne, de az, szerinted, egy jó motor.

Inkább elvégzem ezt a viszonylag egyszerű melót* 40k km-enként (az én éves futásteljesítményemmel ez 5-6 év, lehet, hogy addigra már meg sem lesz az autó, mire legközelebb hozzá kell nyúlni), minthogy azon izguljak, hogy hazajutok-e, mert az Opelem hengerfejének oldalára csavarozott ECU-ja bármikor megadhatja magát a hőterheléstől, vagy mert a 2.0 PDTDI Volkswagenem hatszögletű tengelye, ami az olajpumpát hajtja, elnyíródik.
De ennyi erővel a szalonból kigurított, bármilyen közvetlen befecskendezéses új autó nyaka is véres, mert azok is kormolnak, sokkal jobban, mint egy 2002 és 2008 közötti Jazz.

*Nálam teljesen rozsdamentes a motortér, simán szétkapom 40 perc alatt, nem kell órákon át küszködnöm egy-egy berohadt csavarral, mint a linkelt videóban.

az opelek a tapasztalataim szerint jól bírják

Az én környezetemben előforduló Opelek nem annyira. A legdurvább egy Astra G 1.4 volt, ami 3x járt nálunk a tanfolyamon, minden alkalommal más helyről dőlt belőle az olaj. Voltak más bajai is (főként elektromosak, egy részük a feljebb említett ECU-ra vezethető vissza), de az olajtéma volt a legfontosabb a tulajnak, a többivel egyelőre nem akart foglalkozni.
Az én tapasztalataim szerint a Suzukik jobban bírják, amit Te nem nagyon akarsz elhinni. Viszont idézek Tőled: "semmi gond, te nem veszel".

A G Astra valamikor a kilencvenes évek elején-közepén lett megtervezve, és '97-'98 környékén dobták piacra. Az általad említett Swift - ami igazából már a második generáció - cirka 10 évvel korábbi konstrukció, inkább az F Astrával hasonlítható össze, azt pedig egyáltalán nem nevezném modernnek. A G persze, hogy fejlettebb.

[ Szerkesztve ]

(#48) tboldi válasza tboldi (#47) üzenetére


tboldi
(PH! addikt)

Sőt, a régi Swift kategóriatársa a B Corsa lenne, nem is az F Astra.

[ Szerkesztve ]

(#49) bambano válasza tboldi (#47) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"Ez esetben szeretnélek meginvitálni Mosonmagyaróvárra": nem hiszem, hogy valaki is láthatná az anyagfáradást egy autón. ha sokat mész vele, akkor előfordulhat, hogy lehet érezni. de az igazi teszt egy karambol. a sokat futott autó nem fog úgy megvédeni, mint a keveset futott.

"minthogy azon izguljak, hogy hazajutok-e, mert az Opelem hengerfejének oldalára csavarozott ECU-ja bármikor megadhatja magát a hőterheléstől": sosem volt ilyen problémám. pedig az én autómban kaphatna hőterhelést az ecu, 320 ezer km van benne...

"De ennyi erővel a szalonból kigurított, bármilyen közvetlen befecskendezéses új autó nyaka is véres": eeez igaz. eszem is a kefét miatta.

"Az én tapasztalataim szerint a Suzukik jobban bírják, amit Te nem nagyon akarsz elhinni.": azt nem akarom vitatni, hogy a suzuki bírhatja jobban, a vita igazából abból indult, hogy tizenéves autó egy se jó. A régi suzuki tartósság szempontjából jól sikerült darab, de ettől még sem örökéletű nem lesz, se a 10 éves lizing nem normális hozzá. ugyanígy a 11 éves honda jazz 1.6 misiért irreális vétel.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.