Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nekünk is ilyen Suzukink van, sőt 2 is... Arra jó, hogy eljuss A-ból B-be. Igénytelen nem kell neki semmi, olcsó fent tartani. Pont. :R

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#2) .bableWes


.bableWes
őstag

nekem a suzuki nem jött be. ignis-ben tanultam vezetni, 40perc vezetés után fájt a hátam, pedig állitottam szerencsétlen ülést jobbra ballra. Kényelmetlen, kicsi, nekem halálélményem van benne.
de mondjuk tényleg jo kis auto a maga mondján de nekem nem kéne
használd egészséggel!

én inkább ilyet vennék

töltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..

(#3) samfishR


samfishR
senior tag

Nekünk is ilyen gépünk van, csak a literes verzió. Szerintem túlzottan lehúztad, nekünk nem recseg a belső, csak ha kint állt télen. Az igaz, hogy teljesen hátratolva is épphogy elférek a kormány mögött a 2méteremmel :DDD Ezek ellenére én is nagyon szeretem. Még nem húztam ki csak 85ig kettesben, ott még nem tiltott le, ami késik nem múlik :D Bír ez mindent, a motorjával még tényleg semmi probléma nem volt. Nagyobb javítás eddig annyi volt, hogy a kipufogóban csattogott vmi, meg a jobb hátsó csapágyat kellett kicserélni (éljenek a magyar utak).

Néha az ilyenek láttán átfut az agyamon, hogy tényleg nem biztonságos autó, de ha ilyenre fussa, akkor ez van. Vigyázni kell. Szoktam mondani anyának, hogy vegyünk újat, de nem akarja eladni mert tényleg nagyon meg van kímélve, még a 100ezret sem fordulta át a 13 év alatt, neki nem ér meg ~400ezret.. Meg is értem. "Majd egyetem után veszel magadnak másikat." :D Na megyek is, mert vissza kell vinni a garázsba.

Az autóhoz pedig gratulálok :K

szerk: egyszer ültem az új swift sportban, az nagyon megtetszett, bár szerintem kicsit túlárazott. 1,6-os, 125ló. Az 1L-es után kicsit meglepett, hogy hogy húz harmadikban :DDD Elvileg lassan jön vmi újabb széria, arról tudni valamit?

[ Szerkesztve ]

(#4) Pukkancs


Pukkancs
tag

Már átadták az újat, volt bemutató Esztergombvan (vagy hol, ahol a Suzuki gyárunk van), totalcaron is volt cikk, de csak annyit jegyeztem meg, hogy az 1.3-as motrot leváltja egy 1.2-es.
Amúgy feltűnt már valakinek, hogy f astra => fastra

(#5) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

nem tudom....swiftet talán azért nem vennék, mert túl sokat láttam összetörve, szétszakadva balesetek után, körülöttük a megboldogult bennük utazók letakarva....

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#6) szablya


szablya
tag

Ha olcsó autó, akkor Dacia. Mifelénk legalábbis. Nekünk kettő is volt, az utolsó, (1310-as 98-as metálszürke) 150.000-ért passzoltuk el, és annyit biztos ért, mint a Swifted, ez ugyanis kényelmes (nem egy luxus, persze, de kocsinak jó), és nem papírból van, az úton is elég stabil (úgy 130-ig, ami kb a vége :DDD ) :N .

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#7) k. válasza szablya (#6) üzenetére


k.
őstag

Hát nálunk a dacia kb a világ égése kategória. A mai daciát sem veszik tul sokan-suzuki,opel pároshoz képest- mert az emberek nem birják a márkát. Apukám mesélt róluk pár sztorit, háááát.
Nagybátyámnak volt, mesélte, hogy a merkurnál mikor átvették lehetett választani, hogy az 5 törött, furán fényezett kocsibol meik legyen. Elhozta a legszebbet. Mondjuk egész jól birta.
Meg ilyeneket mondott apa, hogy a szervizben ahol 25 éve dolgozott hoztak egy daciat. Alaktrész orig Daciara átcserél tulaj 1 óra mulva jön vissza, hogy kihullott a kerék. Raktak bele Renaultot, azonnal ment.
Szóval brr:D

A suzuki legalább megbizható volt, és mais az. :U

(#8) dabadab válasza szablya (#6) üzenetére


dabadab
titán

"és nem papírból van"

Igazából egyrészt a Suzuki is acélból készül, másrészt meg a Daciak (ill. a Renault 12, ami azért másfél évtizeddel régebbi konstrukció, mint a Swift) tervezésénél sem volt szempont a biztonság.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#9) ABE válasza k. (#7) üzenetére


ABE
őstag

A korai Daciák (az 1100-as és 1300-as modellek) állítólag még elég jók voltak, amíg a Renault ügyelte a gyártást. Volt nekünk is két Daciánk, egy 1310TX, majd egy TLX, nem kevés hiba volt velük, főleg az első autónk járt állandóan szerelőhöz, mindig volt valami baromsága, nem egyszer kellett vontatni is. Ja, meg az állandóan előkerülő rozsdapöttyöket mindig ecseteltük valami festékkel, többet kár lett volna rákölteni. :) A lehulló, eltörő beltéri műanyagok pedig mindig viccesek voltak, sosem lehetett tudni, mi marad az ember kezében.

Egyébként olvastam olyan sztorikról, hogy egész megbízható autó vált belőle, ha mondjuk egy hozzáértő szerelő szétszedte, majd összerakta a zsír új autót. :DDD volt pl. a jellegzetes féltengely probléma, hogy állandóan tönkrementek, ennek oka a Renault 12-estől eltérő rugó volt, mert másként állt vele a féltengely, így keveset is bírt, de eredeti Renault alkatrésszel lehetett orvosolni a hibát.

dabadab

Igazság szerint pont 20 év van a két konstrukció között. :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Lenry válasza szablya (#6) üzenetére


Lenry
félisten

amikor pár éve Erdélyben jártam, akkor nekem az volt az érzésem, hogy ha bátmilyen autó, akkor Dacia. bármilyen autó...
úgy kellett vadászni a nem Daciákat

(#9) ABE: nekünk volt még Renault motoros 1300-as Daciánk jó 20 éve, fater szerint nagyon jó autó volt, nekem két emlékem maradt meg belőle: egy tégla a hátsó kerék mögött volt a kézifék, illetve hogy bármivel el lehetett indítani, ami belement a slusszkulcs helyére (csavarhúzó, 20 filléres).
szóval ha ez volt a jó Dacia, akkor el sem tudom képzelni, milyen lehetett a rossz :DDD

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#11) RootRulez


RootRulez
félisten

Jók ezek az autók és egyre jobbak lesznek. És még mindig olcsó és könnyen fenntartható lesz...

═════════════════════════════════════════

(#12) wobe válasza dabadab (#8) üzenetére


wobe
csendes tag

Igazából egyrészt a Suzuki is acélból készül

Egyrészt nagyon humoros vagy, másrészt, a 98-as, 1310-es már más, a renault 12-es kb 25-30 évvel korábban volt, mint pl ez: [link], harmadrészt pedig egy swiftnél akkor is biztonságosabb a dacia, ha a swift áll, a dacia meg 100-al megy... :U Frontális ütközés esetén persze.

[ Szerkesztve ]

(#13) Lenry válasza wobe (#12) üzenetére


Lenry
félisten

"egy swiftnél akkor is biztonságosabb a dacia, ha a swift áll, a dacia meg 100-al megy"

nem hiszem, mert ha egy Dacia 100-al megy, az azt jelenti, hogy rövidesen k*rva nagyot fog csattanni a szakadék alján :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#14) wobe válasza Lenry (#13) üzenetére


wobe
csendes tag

Mennek azok 140-150-et is... Sőt.

[ Szerkesztve ]

(#15) dabadab válasza wobe (#12) üzenetére


dabadab
titán

"a 98-as, 1310-es már más"

Nem igazán, a Dacianal nem folyt igazán semmi komoly fejlesztőmunka (ami végül is érthető, miből telt volna rá?), csak kisebb módosításokat csináltak a gépen, a '98-as facelift az az volt, kapott új fényszórót meg egy kicsit átpofozták a lemezeket (leginkább a motorháztetőt, oldalnézetből nem igazán van különbség), de alatt maradt minden a régi.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#16) Jamby18


Jamby18
senior tag

Én is Swiftet szeretnék első "tanuló" autónak. Az első híd tényleg semmit se ér,mint mondják sokan nem kell vele ütközni :((( ez a nagy hülyeség ha pl. valaki főútvonalon nem tud befelejezni egy előzést akkor elég érdekes dolgok történnek, vagy lehet másik lehetőségként inkább gyüjtök még és inkább veszek C Corsát mondjuk 8-900ezret összespórolni :F meglátjuk. Bár mondjuk 3 havi fizmat letettem.
Rendszeres karbantartással pedig a világból kimegy,ezt nem kell bemutatnom.
Viszont ha nem leharcolják hanem ilyen szépre megcsinálják az tetszik.

Forrás:carstyling

(#17) danih


danih
addikt

Én is Suzit fogok tanulóautónak venni!
A magyar sajnos olyan, hogy még a csórónak is kell a presztízs. Az érthető, ha ledudál egy X7-es, de amikor ilyen 80-as, 90-es évekbeli Opel, Ford és társai szakadt koszvadékokkal akarja legyalulni a swiftest (mert hát Őneki ugye milyen jó nyugati autója van), ott már csak röhögni tudok szánalmasságukon.
És többségében ilyen százéves kotorékokon van az ominózus Suzuki-jelet lepisilő fiúcska matricája.
Ilyen ország vagyunk.

(#18) Jamby18


Jamby18
senior tag

(#19) Samus


Samus
addikt

Hát...én egy 1.3as "ferdehátú" Swift-en tanultam vezetni. Gyárilag "fullextrás" volt, légkondi, két légzsák, elektromos ablak. Igaz, szervó és ABS nem volt, nem is nagyon hiányzott. Jól ment. Persze mikor nyáron öten mentünk vele, és ment a légkondi, azért meg kellett gondolni, hogy mit kezdek el előzni. Ezért volt az, hogy az oktató inkább az orosz módszert használta, mint a klímát. Barátnőméknak van egy 12éves Swiftjük, már a Sedan kivitel. Na az megy. Van rajta egy sportdob, amitől olyan mély morgó hangja lett (nem ez a kifúrt dobhang, ami manapság oly menő). Én szeretem.

És hogy a bejegyzés végén feltett kérdésre válaszoljak: én tudok. Négyütemű Trabant. 4000 pénz volt a komplett szett, előre-hátra.

Az én álmom egy Fiat Grande Punto. Abból is az 1.3JTD. Nagyon keveset eszik, és megy, de nagyon. Viszont ugye dízeles, egyrészt ennek köszönheti az alacsony fogyasztást is.
Vagy egy Peugeto 107. De inkább a Punto, az nem olyan kicsi...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#20) #51736960


#51736960
törölt tag

nekem az a tapasztalatom, hogy országúton közlekedve igen gyakran tartanak fel suzukik, 60-70-el tökörésznek az úton. (én sem megyek gyorsan, de a 90-100-at azért tartsuk már).

egy darabig azt hittem, hogy ezek az autók nem bírnak menni, de nemrég az anyósom vett egy 1.3-as verziót, és egyszer poénból kipróbáltam és meglepően jól ment...

szóval szerintem nem a kocsival van a gond, hanem a sofőrökkel: rengeteg a vén muppet, a friss jogsis nő, meg a 60-al ötödikben üzemanyagot spóroló (és 20 másik embert feltartó) smucigjóska.

szóval maga az autó szerintem teljesen oké, bár nagyobb kocsiból átülve halálfélelme van az embernek, de ez idővel elmúlik.

(#21) dízelracer


dízelracer
senior tag

Én pont, hogy tanulóautónak nem vennék soha swiftet. Sajnos a jogsival nem jár együtt a rutin. Ha hibázik az ember ebben a papír bódéban nagyon nagy árat fog fizetni. Egy kezdő sofőr inkább gyűjtögessen hozzá még egy két évig de valami masszívabb vasat tegyen a segge alá.

(#22) lezso6 válasza #51736960 (#20) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Akkora a szélzaja, hogy a 40 is 120-nak tűnik.

Bezzeg anno az omega. Annak 170 felett kezdett hangja lenni, alatta semmi...

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#23) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Korrekt leírás. Teljes mértékben egyetértek vele. Még annyit tennék hozzá, hogy nekem baromira kényelmetlen az alacsony üléshelyzet. Persze egy szavam se lehet, magam választottam egy öreg, de jó Kadett után, amitől egyébként hosszabb az utastere.

(#24) k. válasza wobe (#12) üzenetére


k.
őstag

Hahahahah. Jóvicc. Komolyan basszus, egy daciaról beszélsz. A swiftet legalább nem munkásnék rakták össze 20wattos lámpa mellett, nem kellett rá költeni, és egy megbizható auto volt. Jah és nemtudom láttál--e neten dacia törésteszt vidiket, de kurvára nem biztonságos. Ok hogy Román elérhető népauto de azért egy swifthez ne hasonlitsuk már-amit japánban is vettek az emberek annak idején-.
Meg ilyenek hogy szét kellett szedni, majd újra összerakni nekem nem egy erős strapabiró auto képét mutatják...... :U

(#25) Degradator válasza lezso6 (#22) üzenetére


Degradator
tag

az omega és a swift nem egy kategória. hozzáteszem, a szélzaj fog legkevevésbé zavarni 140 nél, nem fogod hallani, mert elnyomja a gördülési zaj és a motorzaj :DDD

"makacs madar a sundiszno. csak akkor repul, ha belerugok..."

(#26) selby_12


selby_12
újonc

Nekem az elso autom Dacia volt egy 1300 as es 10 swift-se atam volna.Hegyen volgyon ment.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.