Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nyakdam


nyakdam
aktív tag

Szerintem szedd le és tedd fel újra a Catalystot. Illetve még kipróbálhatod, hogy ha a felbontást leveszed alacsonyabra ott mit csinál. Mert ha ott is jelentkezik a hiba akkor tuti driver-es probléma.

(#2) Dany007 válasza nyakdam (#1) üzenetére


Dany007
veterán

Öö a felbontással még nem szórakoztam sokat. Leginkább csak addig amíg kipróbáltam, hogy van-e cpu limitem alacsony felbontásban, alacsony részletesség mellett. És nem volt.
GTA4-nél próbáltam 1440x900-ban low grafikán. FPS-em 1,5-2x-esére nőtt. CPU kihasználtság változatlan maradt.

No, de akkor felírom ezt is a kipróbálás listára. :D Hátha. bejegyzést pedig bővítem a konfig leírásával.
Köszönöm a tippet! :R

(#3) Mustaros


Mustaros
aktív tag

Milyen tápod van?

(#4) Dany007 válasza Mustaros (#3) üzenetére


Dany007
veterán

Seasonic HT-500. A még nem 80+-os kategóriából.

(#5) Dany007


Dany007
veterán

No, frametime teszt kapcsán mutatok egy példát.
Ezek nem az én méréseim, de jól prezentálja mire is gondoltam.

Na most a microlag az ilyen:

Az enyém pedig kb ilyen volt:

Jó, ennyire nem volt vékony a sáv, ez egy Titan frametime tesztje, de közelébe se volt az első, microlag-es képnek.

No, de majd hazamegyek és este csinálok új tesztet ha valakit ez érdekel esetleg.

Szerk.:

Na, most találtam ezt a hsz-t. Talán megoldás lehet ez is. Mindenképpen kifogom próbálni. :)

[ Szerkesztve ]

(#6) nyakdam válasza Dany007 (#2) üzenetére


nyakdam
aktív tag

Még egy tipp. Az alaplap és a proci hőmérsékletét is nézd meg játék közben. Az is okozhat galibát.

(#7) miresz


miresz
veterán

GTA4,Black ops csupa szarul optimalizált játék,ami az SMT-t még hírből sem ismerte,mikor kijöttek. Persze,hogy nem skálázódik jól. A game engine,és az oprendszer nem tudja eldönteni,hogy épp melyik szálon futtasson.(ezért is van microlagg) Ugye az 5600K 2 modul,és modulonként 2 feldolgozó,épp ezért sem FX,sem pedig az AMD APU-knál nem fogsz olyat látni régebbi game engines játékoknál,hogy fullon megy a proci. Ezen játékoknál egy egyszálon erősebb proci "hagyományos" csúnya szóval élve magoos proci sokkal jobban szerepelne.

(#8) EnterR


EnterR
veterán

Nem szeretnélek megbántani, de a legrosszabb amit tehetsz, hogy a GTA4-ben keresed a "smooth" -ot. Nálam például a minimum és a maximum grafika között kósza 6 FPS van. Legjobb, ha Crysis 3, Far Cry 3 vagy Rivals-al tesztelsz. Ezek alatt kiderül, hogy jelen van-e a CPU limit, bár ezt kétlem.

PSN ID: marquuard

(#9) Dany007 válasza miresz (#7) üzenetére


Dany007
veterán

Na mondjuk erre nem gondoltam...
Azt nem neztem meg hogy szalankent milyen a terheles!
Konnyen lehet h a 4 szalbol mondjuk csak kettot terhel fullon es mar meg is van az 50% kihasznaltsag cpu limit mellett. Nem gond ha megis a cpu a ludas, csak 100% -os bizonyossagot szeretnek mielott cput meg lapot cserelek :)

Este ellenorzom.

@ EnterR: Lehetseges. Erre se gondoltam, hogy ezek mar olyan regi jatekok lennenek...

[ Szerkesztve ]

(#10) miresz válasza Dany007 (#9) üzenetére


miresz
veterán

Pont nem erről van szó. Valószínűleg az oprendszer próbálja több szálra szétdobni a cpu terhelést,de a Game engine,meg azt nem tudja mert nem tudja eldönteni,hogy az most 2 mag,vagy 4,és ezért egyszer erre,egyszer arra dobja ki s folyamatot,ezért nem fog fullon menni egyik mag sem. Ezért is van az,hogy ezek a modulos arhitectúrák (FX,AMD A sorotzat ) nem tud elég adatot küldeni a VGA-nak ilyen régebbi game enginek esetében,és ezáltal sajnos CPU limit lesz. Ha megnézed ilyenkor a GPU terhelést is láthatod majd,hogy ezekben az esetekben ~ 40-50% körül fog csak menni a kártya. Egy BF4 esetében ami már modern game enginnnel rendelkezik,ott fullon fog menni a kártya,és a proci is sokkal jobban fog dolgozni,mert tudja kezelni a modulokat.

(#11) Dany007 válasza miresz (#10) üzenetére


Dany007
veterán

Hm lehet benne valami. Direkt regebbi jatekokkal akartam kezdeni nem a legujabbakkal. De tesztnek lehet kene valami ujabb. Max BF3. A 4-et utoljara tartogatom. :)

(#12) miresz válasza Dany007 (#11) üzenetére


miresz
veterán

Egy ilyen régebbi játéknál pl egy i3,vagy akár egy újabb arhitectúrás pentium is azért teljesít jobban,mert a 2 magja jóval erősebb. A HT itt nem számít,mert általában ezek a régi motorok azt sem tudják kezelni. De az újabb game enginekben az SMT viszont sokkal jobban skálázódik,mint a HT.

(#13) Dany007


Dany007
veterán

Megtaláltam egy pár hete készített frametime tesztet GTA4-ről.
Benyomatom ide, hátha ebből valakinek kiderül valami.

@miresz:

Most megnéztem direkt, az egyik szál 90% közelében a másik 3 meg olyan 70%-on megy. Gpu max 60%.

Most megnézem a BlackOps-ot is. Azt még nem próbáltam frametime teszttel.

(#14) Dany007 válasza Dany007 (#13) üzenetére


Dany007
veterán

Itt a Black Ops2 eredménye:

Ez azért már jóval simábbnak tűnik. Minden fullon volt ez is és a GTA4 is V-syncel lett mérve.
Itt az első pálya, miután megindul a lövöldözés a niggerek izé afro amerikaiak ellen.
CPU mind a 4 szál ~ 40% környékén. GPU 87% max.

Viszont most észrevettem, hogy ezt a bizonyos "microlag"-et csak akkor tapasztalom amikor mozgatom az egeret. Tehát nézelődök vagy ilyesmi, gyorsabb mozgásoknál. Mikor csak állok egyhelyben és a játék "mozog" de én egyfele nézek, akkor egész smooth minden. De amint elkezdek nézelődni, forogni úgy már jön a zavaró microlagszerű valami.
Lehet mégsem micro lag? =/ Most ez egy kicsit elbizonytalanított.

[ Szerkesztve ]

(#15) Dany007


Dany007
veterán

Csináltam mégegyet GTA4-ből most V-Sync nélkül!

Ez így elég sűrű ahhoz hogy bizonyítsa a micro lag-et? Ez már elég csúnya. Főleg BlackOps2-höz képest.
Most is 70% körül ment 3 szál egy meg 90-en. Viszont GPU most 97%-ig is elért. : )

[ Szerkesztve ]

(#16) Dany007


Dany007
veterán

Bakker, most a 1080p-s GTA5 youtube videónál is úgy láttam, mint ahogy nálam játék közben...mintha microlagolna.. =/
Lehet a szemem szar vagy a monitornál kellene keresni a problémát? :D

(#17) Dany007 válasza miresz (#12) üzenetére


Dany007
veterán

Igazad lehet, mert tegnap felraktam az MW3-at. Ugye a legrégebbiektől kezdem, amit anno abbahagytam...
És olyan 40-45fps-sel fut nagyátlagban, full grafikán. :D És határozottan csúnyább, mint a BlackOps2, ami atomstabil fix 60 v-syncel.

No a durva, hogy MW3 alatt a proci nevetséges 10-15%-os terhelésen fut. Látszólag mind a 4 szál. A GPU meg el-el éri a 100%-ot is.

Úgyhogy ja, remélem ha majd eljutok a modernebb játékokig akkor javul a helyzet. BF3-4-re már rohadtul kíváncsi vagyok. Csak az még sokára lesz. : )

(#18) Mustaros válasza Dany007 (#17) üzenetére


Mustaros
aktív tag

tudok adni egy bf3-mas accot kölcsön , hogy kipróbáld a microlaggos dolgot.

(#19) Dany007 válasza Mustaros (#18) üzenetére


Dany007
veterán

Köszönöm! De nem lesz gond! Csak még nem akarok BF3-azni amíg még az MW3-at se vittem végig. :B

De egyre inkább úgy néz ki, hogy a gond velem van. Vagy a monitor alacsony (60hz) frissítésével.
Kipróbáltam és CRT monitoron egy youtube videóban is látom azt a rezegést mozgás közben pl a tájak élein, ami a játékban is zavar...

(#20) Mustaros válasza Dany007 (#19) üzenetére


Mustaros
aktív tag

Nem értem miféle gondod lehet.. nekem egy 2 ms-es asus monitorom van (60hz-es) és nem tapasztalok semmiféle késést.. semmi rezgés vibrálás.. bár nekem intel + nvidia combóm van..

(#21) Dany007 válasza Mustaros (#20) üzenetére


Dany007
veterán

Nem tudom. :D Furcsa ez nekem is. Mondom, youtube videó, amit hq-ban játékból vettek fel konzolról akár...
Most egy kicsit elbizonytalanodtam én is amúgy. :)

(#22) lezso6 válasza Dany007 (#14) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nulla tapasztalatom van a téren, viszont ez kicsit hasonló, mint az alacsony késleltetésű hangkártyáknál a röcögés / pattogás. LatencyMon megmondja melyik driver mennyire cseszteti a procit, ezt érdemes kipróbálni, hátha.

Esetleg próbáld meg másik egérrel. :D

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#23) Dany007 válasza lezso6 (#22) üzenetére


Dany007
veterán

Kicsit olyasmihez tudnám hasonlítani, mint amikor firefoxban nincs bekapcsolva a finom görgetés. Mondjuk ha be van se elég smooth. Mikor olvasod a fórumot és görgetsz lefelé. És látod kicsit hogy elmosódnak a betűk görgetéskor. Nem vészesen, de mégis. CRT monitoron is....
Na ez is hasonló csak játékban...
Már az egérre is gondoltam. :) De nem az sajnos.

A progit kipróbálom, köszi! :)

(#24) proof88


proof88
addikt

biosban kapcsolj ki minden cpu-val kapcsolatos fogyasztáscsökkentős dolgot és próbáld meg úgy

(#25) nyakdam


nyakdam
aktív tag

nem dualgrafics -ban használod? le van tiltva az integrált vga?

(#26) Dany007 válasza proof88 (#24) üzenetére


Dany007
veterán

Elvileg ki van. Van egy powersaving cucc a cpu részen, meg máshol a c6 state. Az is kivan.

@nyakdam:

Letiltva és nem DG-ben megy.

Mondom, lehet csak én nézek be valamit. Mert annyira nem vészes. A késleltetés is normális, még csak pár hete játszok, de már kezdenek visszatérni a régi reflexek. :D Tegnap MW3-ban már 3 rántásból 3 fejest adtam sniperrel! =)

Mutatok egy példát egy yotube videóban: [link]
Elvileg pont odavan tekerve a videó, ahol én látom azt amiről beszélek. Szóval beszáll az autóba és azt kell figyelni, amikor a kamera mozog. Akkor is az éleket. Az korlát éleit, a kerítés sarkát meg ilyeneket. Elég sokat mozog a kamera miközben az autó megy akkoris. De csak kameramozgás közben.
Szóval miközben mozog, tessék figyelni az éleket. Na azok így berezegnek microlagszerűen, nem lehet élesen és folyamatosan látni. Olyan, mintha nem lenne elég smooth a kép.
A legjobban még mindig a fórum betűinek görgetéséhez tudnám hasonlítani... miközben görgeted le, a betűk nem olvashatóak.

[ Szerkesztve ]

(#27) Dany007


Dany007
veterán

No lehet mégiscsak az egérrel van valami. Bár nem értem hogyan...
Tegnap megint csak próbálgattam mi lehet ez amit látok és mi nem...

No a szitu. Fps játék, stabil 60fps környéke. Épp egy házban voltam. Néztem a függőleges falak éleit, a sarkokat. Ha egérrel mozogtam olyan recés volt a kép, nem tűnt folyamatosnak.
Ellenben ha billentyűzettel mozogtam mondjuk balra-jobbra a kép teljesen folyamatos volt. Az fal éle nem "akadozott" akármilyen gyorsan mozogtam ide-oda.

Szóval érdekes a dolog megint. Mert ezek szerint ha egérrel mozgatom a "képet", nézelődök akkor olyanakadozónak látom az éleket. Viszont ha magát a karaktert mozgatom ide-oda billentyűvel (itt most 'A' 'D'-re gondolok egy fps játékban) akkor teljesen folyamatos a kép...
Na ez mitől van. Gigabyte M6980-as egerem van. Kb 2000 dpi környékén játszok és 1000hz-en fut a jelátvitel. De próbáltam már default 500-on is. Nem igazán éreztem különbséget. Okozhat ilyet az egér? :S

(#28) Dany007 válasza Dany007 (#27) üzenetére


Dany007
veterán

Lehet valami a dologban, mert most rágugliztam a mouse stutternig-re és valami 400 ezer találatot adott. Olvasgattam fórumokat és más is tapasztalta már ugyanezt... érdekes.

(#29) lezso6 válasza Dany007 (#27) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Milyen egered van? Latency csodát megnézted driverek ügyében? Ugye az egér driver ami kavarhat, bár egy jobb (gémer jellegű) egérnél ez nagyon ciki. Vagy lehet valami más USB-re kötött cucc cseszekedik valahogy indirekten, amikor mozgatod az egeret játékban.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#30) Dany007 válasza lezso6 (#29) üzenetére


Dany007
veterán

Gigabyte M6980 vagy valami hasonló számozással a végén. Most direkt nem akartam drága egeret venni pedig...
Húh bammeg elfelejtettem :D Pedig még akkor rá is kerestem. Ma este kipróbálom.
Passzolok mi okozhatja. Lehet valami Win7 beállítás, már arról is olvastam.
Csak mert úgy rémlik a régi wireless egeremmel ami egy alap logitech nyavaja... azzal is ugyanez a helyzet. Csak ugye azt még a 42-es tévén használtam és betudtam annak a hibájának... (input lag elég magas ott)

Ami még okozhat gondot, hogy 2 egér és 2 billentyűzet van feltelepítve egyszerre. Ugye mikor htpc-ként használom akkor be van durva egy wirelessz egér meg bill. Játék közben viszont ezeket kihúzom és másik USB-be megy a normál Gigabyte egér meg egy normál billentyűzet.

Most olyat olvastam, hogy msconfig -> rendszerindítás -> speciális beállítások -> majd ott a processzorok számát kipipálva beállítani a tényleges számot. nem tudom van-e értelme ennek, egy próbát megér ez is.

Szerk.: más usb nincs bent ilyenkor. De gondoltam már valami szoftverinkompatibilitásra is. Jómúltkor volt egy szívásom pl DaemonTools-szal. Már fogalmam sincs mit volt akkor a gond, de szívás volt a javából. És párszor újra kellett raknom a Win-t mire rájöttem, hogy a hiba akkor lép fel ha a DaemonTools egy xy verziója van fent. De semmi köze nem volt a programhoz vagy a meghajtódriveréhez...

[ Szerkesztve ]

(#32) lezso6 válasza Dany007 (#30) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ha két monitorod van, az lenne a legjobb, mert játék közben lehetne nézni a progit. Egérdriver sysjét kéne nézni. Persze aztán lehet baromságokat mondok, de hátha ez röccenti a játékot, s vele együtt az egész gépet, csak gondolom játéknál jóval észrevehetőbb. Vagy van olyan játék ahol ez nincs jelen?

Az utolsó bekezdésed az csak vérpisti urban legend, csak korlátozni lehet vele. Bár próbát végülis megér.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#33) Dany007 válasza lezso6 (#32) üzenetére


Dany007
veterán

Egy tévé meg egy monitor. De vagy 8m-re egymástól. : )
De szvsz ablakban monitorozva is jó lesz az. Majd este kitapasztalom mit is tud ez a latency monitor.

Az utsó bekezdéses dolognak szerintem sincs sok értelme. :) De egy idő után már bármit kipróbál az ember ami egyszerű és látszólag gondot nem okoz. :)

Nem igazán van olyan játék ahol nincs jelen. Ahol durván látszik az a GTA4, de ott csináltam frametime grafikont és az elég csúnya lett. Talán linkeltem ide is. Tehát ha csak a GTA4-et és a hozzátartozó frametime grafikont nézzük akkor rámondom, hogy CPU limit miatti microlag-ről beszélünk. Tényleg dzsungeles a grafikon nem elég sima stb.. meg érezni is, hogy azért nincs meg a fix 60fps.

No, de az összes többi játékban teljesen sima a grafikon, ahogy a nagykönyvben megvan írva, semmi kiugrás semmi extra. És érzésre is smoothabb a játék. Csak ugye ha mozgatom az egeret és figyelem a távoli éleket akkor látni azt a fura lagszerű rözögés valamit. Annyira viszont nem durva a jelenség, mint amiket youtube-on mutatnak be CF-es / SLI-s rendszer microlagolást.

(#34) Dany007 válasza lezso6 (#32) üzenetére


Dany007
veterán

Na megnéztem a Latency monitort... egyelőre még tanulnom kell mi mit is jelent. De azt már zöld betűkkel kiírta hogy alkalmas a rendszer real-time audiora... :)

(#35) Dany007


Dany007
veterán

Na, úgy néz ki, hogy amit látok, az nem más, mint a monitor 60hz-es képfrissítése... :U
Nem egér, nem cpu se semmi más...
Egy kollega írt a fórumon a 120/144hz-es monitorokról, illetve arról, hogy miket tapasztalt miután visszatért normál hétköznapi 60hz-es monitorra: [link]
Na nekem ekte ez az érzésem, nálam is ez a "tünet", ami játékban is látszik, látni. =/

Csak tudnám miért? Eddig se volt 60hz-nél nagyobb képfrissítésű monitorom. És anno nem zavart. Mindent folyamatosnak láttam. Most meg tényleg, azt látom, hogy még az egér is remegve megy a desktopon.
Mikor elolvastam a hsz-t villámcsapásként ütött meg a gondolat, hogy b...meg ez az! Ez van nekem is...

Úgyhogy most szomorú vagyok. :D Mert piszkosul drága egy jobbfajta 120hz-es monitor, ráadásul ahhoz már magasabb átlagfps érték is kell, kellene... Tehát így egyelőre bukta a dolog. Ja és csak TN-ben van 120hz-es monitor... :D Az meg szintén nem túl nyerő dolog...

(#36) Mustaros válasza Dany007 (#35) üzenetére


Mustaros
aktív tag

most ips paneles monitorod van?

(#37) Dany007 válasza Mustaros (#36) üzenetére


Dany007
veterán

AMVA. 6ms 60hz.

(#38) Mustaros válasza Dany007 (#37) üzenetére


Mustaros
aktív tag

Mielőtt befektetnél egy 120hz-es vagy egy 144hz-es monitorba , szerintem nézz meg egy olcsóbb tn paneles monitort , ami 2 ms-sel rendelkezik , 60hz ofc.. Nekem soha nem volt 6ms-es monitorom , de haver mindig megdicséri a monitort , mikor lanozunk , hogy mennyivel folyamatosabb mint nála..

Jó pár éve megvan már ez a monitor.. de azára nem nagyon változott , de legalább még mindig lehet kapni :)

[link]

(#39) Mustaros


Mustaros
aktív tag

esetleg ez.. ha ennél is érzed a micro lagg-os dolgot.. akkor hiba az ön készülékében van..

[link]

(#40) Dany007 válasza Mustaros (#38) üzenetére


Dany007
veterán

Most már biztos vagyok benne, hogy a frissítési frekvencia a bűnös. Az az amit zavarónak látok.
Miután ez eszembe jutott, kipróbáltam otthon a Tv-n is. Ott ugye van olyan funkció, hogy "TrueMotion", ami a sima 60hz-es frissítés helyett csinál mondjuk 200-at interpolálva. Tehát nem tökéletes, de tisztán látszott egyből(!) hogy sokkal smoothabb a mozgás, sokkal folyamatosabb a kép. Csak mivel ezt a tévé elektronikája hozza össze - nem maga a TV gyárilag - ezért inputlag-et generál. Így játékra konkrétan nem alkalmas.
Ezért lenne jó egy 120hz-es monitor, ott alapból jönne az a folyamatos hatás.

A 6ms meg a 2ms közötti különbség amúgy sem lehet lényeges. Itt most ugye 4 ezredmásodpercről beszélünk. Ennyit az ember nem képes észrevenni. Maximum mérni lehet, de észlelni nem.

Másrészt, és ami a legfontosabb, hogy ez az érték ami a monitoroknál / tévéknél megvan adva ez csak magának a panelnek a késleltetési ideje. Ennyivel később mozdulnak irányba a pixelek...
Viszont a valós késleltetés amit te látsz a szemeddel az legalább három összetevőtől függ. Az egyik a panel késleltetése ugye az a 2-3-4-5-6ms-os érték. A másik a monitor elektronikájának feldolgozóképessége, a harmadik meg a videójel, a videokártya "sebessége". Most itt nem teljesítményre gondolok, hanem itt is késleltetésre. No és ezen három összetevő összeadódik és te azt látod késleltetésként. De a monitoroknál megadott x ms mindössze a panelra vonatkozik.
Így lehetséges az, hogy egy gagyibb TN paneles monitor amire mondjuk 2ms van írva, lassabb(!), mint egy jobb IPS paneles monitor, amire mondjuk 8ms(!) van írva. Pontosan azért, mert ugyan a TN-nek a panelje gyorsabb, de az elektronikája gagyibb lassabban dolgozza fel az adatot és sokkal nagyobb késleltetésű mint ami az IPS monitorban van.
Úgyhogy ilyen formán meg még kevésbé számít, hogy TN vagy VA vagy IPS.

Az igazi rejtély számomra már csak az, hogy anno 4-5 éve mikor még játszottam, mért nem tűnt ez fel és most miért igen... ? Fogalmam sincs. :) Könnyen lehet, hogy mivel az elmúlt 4-5 évben egy 42-es TV-n játszottam mondjuk úgy hozzászoktam, hogy pl filmek alatt is be van kapcsolva a 200hz-re interpoláló TrueMotion ráadásul maxra téve....

(#41) Dany007


Dany007
veterán

Na lehet mégsem a 120hz-el van problémám...
Komolyan mondom már kezdek belehülyülni a dologba és aki mindezt elolvassa az teljes joggal fog idiótának tartani. :D

De tényleg nem értem... Megint észleltem a dolgot és megint feltűnt, hogy csak és kizárólag egér mozgatásra jön elő a micro-lag vagy mi a csuda. Ahogy korábban meséltem, amikor billentyűzettel mozgok előre,hátra, oldalra akár gyorsan akár lassan ott nincs recegés, nincs lag, nincs ez a bizonyos "stuttering" jelenség.
De amint az egeret mozgatom és az egérrel nézek mondjuk körbe, puff már elő is jön.

Találtam egy fórumot, ahol egy tök random srác leírtak ekte pontosan ugyanezt a jelenséget. De sajnos megoldás ott sem volt rá.

"
syvmn
9 April 2013 22:19:03

I am having a horribly frustrating problem in most of the games I'm playing. If I don't touch the mouse and move forward/backward or strafe left/right the games are smooth as a babies bottom. However, when I stand still and look around with the mouse I get this "micro stuttering". Its nothing crazy, no jerky uncontrollable movement, just a stuttering like the frame rate is 15-20. I've ran various frame rate monitors and the games are running at 50-60fps. I do however have a generic Logitech mouse. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168...

Could the mouse be the problem here?

System:
i5-3570 @ 4.4ghz
Powercolor 7870 myst edition @ 1150mhz/1550mhz
ASRock z77 extreme4 motherboard
8gb Balistix memory
128gb Samsung 840 pro SSD
Corsair TX750 PSU
Crappy old mouse
"

Szóról szóra nálam is ugyanez van. Úgyhogy azt hiszem megint nyitott a kérdés, mi lehet ennek az oka?:S

(#42) Dany007 válasza Dany007 (#41) üzenetére


Dany007
veterán

Találtam ismét pár lehetséges megoldást. Majd este kipróbálom őket ha lesz időm, és meglátjuk melyik válik be.
De érdekességképpen és magamnak jegyzetként bemásolom ide őket:

1.
Re: Windows 7 mouse stutter problem FIXED!!!
[ Edited ]
Options

‎12-30-2013 11:30 PM - edited ‎12-30-2013 11:33 PM

I followed your procedure but it worked for a while but still after sometime stuttering keeps coming back until yesterday I discovered this and my gaming mouse stuttering was gone. Hope this will serve as an alternative solution for those who still not solve their mouse problem.

Goto Device Manager. Under Human Interface Devices it should be 1 USB Input Device. However, If there are 2 occurrence of USB Input Device check the property details - [Device class GUID] if the same ex. {745a17a0-74d3-11d0-b-6fe-00a0c90f57da} with the other one then disable the other one don't delete it otherwise auto scanning hardware will detect and install it again, that's it! No more mouse stutter."

Elég mélyenszántó ahhoz, hogy egy próbát megérjen. :)

"Do you have mouse speed turned up? It should be set to the 6th notch for 1 to 1 mouse-pixel movement (in your control panel). If you set it higher, your mouse is actually skipping pixels on the screen. Or in other words the smallest movement of your mouse will result in the cursor moving more than one pixel. It won't look too bad on the desktop, but you will definitely notice in a FPS when you are trying to aim at something very far in the distance. If the mouse feels too slow at the 6th notch, then you need a new mouse with higher DPI. The amount of jerkiness you will feel is based on your mouse DPI precision and your monitor's resolution. For instance, I have an 800dpi mouse and 1680x1050 resolution. The mouse at 6th notch feels a little slow to move across the whole screen. If I increase mouse speed, the mouse will have that little jerkiness. I plan to get a new mouse with 1600dpi eventually for smooth movement. Just for reference, that same mouse was very nice at 1024x768, but 1680x1050 is just too much resolution for that dpi."

Na ez viszont tényleg érdekes. Nekem alap mániám, hogy a windowsos sensit maxra tolom egyből... Majd az egér driverében finomhangolok. Most fejből nem emlékszem mi van beállítva, de a leírás alapján teljesen logikus következés hogy ez lehet az igazi gond. Ha tényleg a 6. vinalon van 1-1 mouse-pixel arány akkor ha feljebb húzom értelemszerű hogy ki-ki hagy pár sornyi pixelt... És ez elképzelve pontosan azt az eredményt hozhatja amit én tapasztalok.
Már alig várom, hogy kipróbáljam otthon. :D

(#43) lezso6 válasza Dany007 (#42) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Win-ben az érzékenységhez ne nyúlj, mert szoftveresen elbassza (emulálja) a nagyobb dpi-t.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44) Dany007 válasza lezso6 (#43) üzenetére


Dany007
veterán

Na jó, de akkor mennyi az alap? Amit a srác ír az idézett szövegben? A 6. barázda?

(#45) lezso6 válasza Dany007 (#44) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jaja, középen. Szerintem a szaggatás akkor ezek szerint azért van, mert a magas szoftveres érzékenység miatt többet ugrik az egér. Gyakorlatilag így az egér "fps" kisebb, szaggat.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#46) Dany007 válasza lezso6 (#45) üzenetére


Dany007
veterán

Na most megnéztem fullra van téve a windowsos sensi! :D
De még nem volt idom tesztelni.

Az is gond lehet hogy egyszerre ket eger van telepitve es ket billentyuzet. Van egy alap driver nelkuli wireless bill eger, meg egy Gigabyte vezetekes eger plusz vez bill.

Ugyan kihuzom a wirelesseket mikor jatszok a rendes egeren de igy is okozhat problemat. Talan.
Na majd este szorakozok at egerrel.

(#47) lezso6 válasza Dany007 (#46) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ott van a csúszka alatt egy pipa, a pontosságról, vedd ki, akkor nem fogja szoftveresen simítani. Felhúzott érzékenység csúszkával így jó darabos lesz tőle az egér mozgása. :D Normál csúszka álláson gémhez állítólag jó ha ki van kapcsolva, mert ezzel nem kutyul bele a win az egér mozgásába.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#48) Dany007 válasza lezso6 (#47) üzenetére


Dany007
veterán

Kipróbáltam. Határozottan jobb egy fokkal. Talán kettővel is. Aztán leszedtem minden egérhez kapcsolódó drivert, windowsosat is meg minden HID-et is... Hadd ismerje fel újból. Aztán felraktam az egér drivert és visszább vettem a dpi-t. Most így egész korrekt.
Bár még mindig nem százszázalékos de érezhetően jobb. : )

(#49) lezso6 válasza Dany007 (#48) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Akkor valahol itt lesz a probléma. :)

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.