Hirdetés

2020. május 31., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
(veterán)
LOGOUT blog

Szia. Nagyon jó cikk, még én is értettem, sokmindent megmagyaráz. Így már értem, hogy a szomszéd gyerek miért kunyizta el a 20 éves Nokia crt monitoromat Fortnitehoz. :DDD

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#2) DaemonX válasza icemad (#1) üzenetére


DaemonX
(tag)
LOGOUT blog

Köszi, értékelem, hogy elolvastad. :)

Létezik Nokia monitor? :Y

[ Szerkesztve ]

(#3) icemad válasza DaemonX (#2) üzenetére


icemad
(veterán)
LOGOUT blog

Huszonakárhány éve még volt. Nem csak gumicsizmát gyártottak. :D

Egy ilyet találtam: [link]
Az enyém komolyabb volt, 1600x1200-ban is tudta a 120Hz-et.

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#4) DaemonX válasza icemad (#3) üzenetére


DaemonX
(tag)
LOGOUT blog

Nekem most egy 3440x1440-es, 34"-os ultrawide monitorom van, ami 100 Hz-es. A 120, 144, és 200 Hz-es modellek ebben a felbontásban nagyon drágák egyelőre, de majd valamikor szeretnék feljebb váltani.

(#5) UnA


UnA
(Korrektor)

"... az alacsonyabb képkockaszám segít elfedni az effektekben és a színészi játékokban fellelhető tökéletlenségeket..."

Az effekt még jogos, de mi köze az FPS-nek a színészethez? :N

(#6) DaemonX válasza UnA (#5) üzenetére


DaemonX
(tag)
LOGOUT blog

Ezt a két videót javaslom a témában:

https://www.youtube.com/watch?v=EM16aiSSpFk
https://www.youtube.com/watch?v=9jI4TMKXM-U

Lényegében arról van szó, hogy magasabb másodpercenkénti képkockaszámmal egyszerűen hamisabbnak hatnak a filmekben és sorozatokban az arcmimikák, a gesztusok, mint az 100 év óta sztenderdként szolgáló 24-gyel. Vagy ha nem akarod a fenti videókat megnézni, csak nézz meg pár 60 FPS-re interpolált filmjelenet (A Bosszúállok filmekből sok ilyen van fenn YouTube-on). Az akciószegmensek, a CGI, illetve a színészi játékok mind-mind hiteltelenebbnek tűnnek.

[ Szerkesztve ]

(#7) UnA válasza DaemonX (#6) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Akkor már csak az a kérdés marad, hogy ha itt ülünk egymással szemben és beszélgetünk, akkor az hány FPS? :) És ha több, mint 24, akkor mégis miért hiteles?

Tehát értem, amit írsz, sőt tapasztaltam is egyfajta "műanyag" érzést az így lejátszott filmek esetén, de az nem a színészi játék volt, hanem a film úgy egészében. Igazából még a furcsa érzést sem tudom elmagyarázni, valahogy idegen volt a látvány...

(#8) Freiherr válasza UnA (#7) üzenetére


Freiherr
(őstag)

A valós érzékelés 30-100 között lehet. Az a felettiek eyecandy kategória, becsapja az agyat, azért olyan smooth érzés.
Szappanopera- effektus, folyik a kép, de természetellenes, ezt érezted.

Back to the future

(#9) quailstorm válasza DaemonX (#6) üzenetére


quailstorm
(nagyúr)

Interpolációt ne keverjük ide szerintem, attól csak folyik a kép, de semmi értékelhetőt nem tesz hozzá (mivel nincs is miből).
Haverjaim is csinálták videojátékhoz a slowmotion falhoz közeli autózást amire rárakták a frame interpolációt, aztán ők tapsoltak, én meg nem értettem mi a jó benne. Ha kellően túltolod az interpolációt, még látod is, ahogy "folyik". (Szóval 30FPS-ben felvett gameplayt lelassítva kb. 10FPS-re és rátolni interpolációt, hogy vissza legyen 30, na abból lesz a moslék, és a filmeknél se jobb, rajzfilmeknél se)
Mellesleg a telefonos szuperlassító kamerák is interpolációval csalnak, 960FPS mobilos szenzorral egyszerűen nincs.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.