Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Jofi81 válasza ncc1701 (#49) üzenetére


Jofi81
őstag

Igen, például ez is, vagy bármilyen ANT+-os szenzor. Én ilyennel használom az elődjét.

(#52) ncc1701 válasza Jofi81 (#51) üzenetére


ncc1701
veterán

Ez így akkor már fasza, köszi. :) Kell még egy pulzus jeladó, alakul ez, de menni fog. Behalt az órám, de nem akarok venni egy új, állandóan behaló kütyüt, elvagyok nélküle, de a pulzust jó lenne látni azért.

[ Szerkesztve ]

(#53) zsola32 válasza ncc1701 (#50) üzenetére


zsola32
őstag

csak hogy picit képben legyél...
két GPS alapú órát használunk, igaz Bryton de az egyik nagyjából ez a géposztály, egy Neo 15, és egy 320-at.
a 320-hoz van sebesség szenzor, a másik "csak" GPS alapon méri a távot.
múlt hétvégén tettünk egy 80 km-es karikát a Balatonon, a két óra közti diferencia 80km-en 780 m lett.
ez simán betudható a az erdős részekre, illetve van néhány kanyargósabb rész, amit gondolom a GPS nem tudott pontosan lekövetni.
szerintem nem rossz eredmény, egy GPS alapú órától.

ha nem akarod edzés után elemzi a körödet, nem érdekelnek részletbe menően az adatok, akkor simán jó tud lenni a tesztben szereplő óra. kényelmesen dokumentálni tudod az edzéseidet, illetve megoszthatod bárkivel.
(mondjuk le tud döbbenni az ember, ha van egy második okosabb órája, hogy az mennyivel többet tud, illetve könnyebb a kezelése, de mint írtam, nem biztos hogy van erre mindenkinek igénye)

az összes mérőhöz meg kell venned a tartozékokat, (konzol, illetve a 3 szenzort, ez sajnos nincs benne a dobozban)

(#54) lsebestyen válasza ncc1701 (#50) üzenetére


lsebestyen
addikt

A "fél millás Garmin" is simán lehet, hogy 4mp-es mintavételezésre van állítva alapból. Csomóan azt sem tudják, hogy át lehet állítani. Országúton teljesen jó, montin pedig mint mondtam úgyis meg kell vegyed a szenzort.

(#55) gyurica úr válasza bollokcs80 (#2) üzenetére


gyurica úr
tag

A Cateye nagy márka volt én 95-ben vettem egy jobbat ami a mai napig teszi a dolgát.
Igaz a hátuljára az van írva "Made in Japan" ;)

(#56) Casti98 válasza bollokcs80 (#2) üzenetére


Casti98
tag

Nekem még most is Cateye van. :))

"Je ne regrette rien..."

(#57) MaCS_70 válasza ncc1701 (#45) üzenetére


MaCS_70
félisten

10-15 éve volt egy több éves projektünk, amely során 4-5ezer kilométer útvonalat mértünk fel. Párhuzamosan használtunk benne Garmin GPS-t, akkori telefonokat, kalibrált kerekes eszközöket és a közútkezelő adatait referenciának.

A Garmin GPS-ek bőven egy százalékon belüli, inkább ezrelékes mértékű hibát hoztak ki.

MaCS

Szerk: Megnéztem. A kb. 100 km-es referencia útszakaszon a Garmin GPS a 100 méteres hibahatáron belül mért távolságot, a kanyargós útszakaszokon pedig simán a különböző kanyarívek okozta eltéréseken belül.

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#58) chatran


chatran
őstag

Nekem iGPSPort IGS50 van, ahogy nézegettem kb ugyanazt tudja, mint a cikkben lévő csak kicsit konzervatívabb formával.
Pár éve vettem, 10 körül az Aliról, mikor még nem volt áfa és postasarc. Később jött hozzá pulzusmérő öv és Magene cadence\speed szenzor is. Sajnos a Magene pedálfordulat módban ette az elemeket, ezért áttettem sebesség módra, így egyelőre bírja.

Az alkalmazásban és az iGPSport weboldalán is meg lehet nézni az edzéseket, ebben talán több mint a cycplus. Sajnos az app eléggé megbízhatatlan, néha újraszinkronizálja az órán lévő már mentett edzéseket, eltüntette az egyik edzésem, amit pl a Strava szépen mutat.

Ez a Cycplus is leállítja az edzést, ha egy ideig nem érzékel mozgást, pl pihenőkkor? Az apple watch-nál ilyenkor mindig kézzel pause-ba kell tennem.

[ Szerkesztve ]

(#59) MaCS_70 válasza Casti98 (#56) üzenetére


MaCS_70
félisten

A Cateye-jal annyi gondom volt, hogy valahol 10 Hz körül véget ért a tudománya, azért motorra már nem volt jó -- maradt a Sigma.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#60) kchris78


kchris78
veterán

Nekem is Cateye van még. :) Nincs szivem lecserélni :). kb 95-ből szintén. Amúgy ez szintén sima lcd csak inverz. ezért fekete az alap és a szegmensek meg átlátszóak.

[ Szerkesztve ]

(#61) lomposfarkas


lomposfarkas
tag

Nem értem ezt a transzflektíves gittrágást. Ez egy klasszikus lcd, csak az elfordított polárszűrű miatt negatív a kép.

(#62) lomposfarkas válasza kchris78 (#60) üzenetére


lomposfarkas
tag

Na ezt egyszerre írtuk :)

(#63) MaCS_70 válasza lomposfarkas (#61) üzenetére


MaCS_70
félisten

Pedig a transzreflektív kijelző nagy királyság ám! Lásd Garmin GPS-ek. A 20 éves cuccaim a tűző napon is tökéletesen leolvasható képet mutatnak.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#64) Y72


Y72
aktív tag

Transzflektív kijelző (valamiért nem reflektívnek hívják...) csak erős fényben jó, kicsit gyengül a külső megvilágítás vagy nem ideális szögben esik rá a külső fény és már nem látni annyira jól ill a színek közötti különbségek is gyengülnek.
Ezért fogok ilyet vagy hasonlót venni nemsokára mert bringán a garmin óra nem minden helyzetben látható jól.
+ a gps-e *#& * nem pontos. Illetve bringán az mert az égre néz, de ahogy csuklóra átrakom és elindulok az erdőbe egy alap telefon kenterbe veri. Persze a tesztoldalak nem ezt írják, a valóság sajna meg más. Csak jó a marketingje a Garminnak, vegye akinek van felesleges pénze.

(#65) Foglalt név válasza Y72 (#64) üzenetére


Foglalt név
addikt

Kicsit azt érzem itt, mint a többi hype cuccnál, legyen az kenyérsütés vagy a sunstar.
A transzflektív szót, kb. életemben nem láttam eddig, most mindenki annyira ért hozzá, mint a dinnyéhez és enélkül lélegezni sem tud :DDD

(#66) MaCS_70 válasza Y72 (#64) üzenetére


MaCS_70
félisten

Azért transzreflektív, mert az üvegen áthaladó (transz...) fényt reflektálja.

A színvilága valóban nem éppen csodálatos, de ebben a kategóriában ez talán nem annyira létszükséglet.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#67) lomposfarkas válasza MaCS_70 (#63) üzenetére


lomposfarkas
tag

Találkoztam néhány tr. kijelzővel (azért is jeleztem, hogy ez a km óra nem az) A transzmisszív és a reflektív szavak összevonásából keletkezett, mert saját fénnyel is világító tft lcd, ami a ráeső fényben is látszik. Valaha a Palmokban volt nagyon jól látható színes tr. kijelző.
Palm háttérfény nélkül 2 fénycső alatt:
[kép]
A Garmin is viszi a vonalat változó minőségben, de mostanában egy rádión láttam nagyon szinvonalas tr. kijelzőt, gyenge körülmények között is jól látható, csak a ráeső fényben.
kép

(ha nem tükröződik a felhő, még jobban néz ki)
És a nyomorult mobilgyártók nem hajlandóak tudomást venni erről a huszonéves technikáról, csak a saját fénnyel látható kijelzőket ontják, iszonyat áramfogyasztással és az árnyékot kereső szitkozódó tulajdonosokkal.

(#68) kchris78 válasza lomposfarkas (#67) üzenetére


kchris78
veterán

wow ne is mondd.. Palm! Először fikaztam aztán imádtam vettem is egyet :). iszonyat mennyiségű program volt rá...
Plusz, tr kijelző esetén nem lenne ekkora hype az AoD . nincs új a nap alatt... Szerintem azért tolják ennyire az amoledet mert az biztos lebomlik pár év alatt :D .

[ Szerkesztve ]

(#69) asdf_ válasza MaCS_70 (#20) üzenetére


asdf_
veterán

Bahh, ez volt az igazi :D (nekem nem volt egyik sem :( ).

(#70) MaCS_70 válasza asdf_ (#69) üzenetére


MaCS_70
félisten

A spirálja kísértetiesen hasonlít a másikra. Gyanús, hogy a fejlesztés a keletnémet elvtársaknál a készülékház áttervezésében merült ki.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#71) asdf_ válasza MaCS_70 (#70) üzenetére


asdf_
veterán

Biztos, mert amit te mutattál, abból van 80-as is, és ugyanúgy 80 pit márkanév/gyártó, gondolom lehet pár év a kettő között és a nagyobb, műanyag a faceliftelt verzió:

[ Szerkesztve ]

(#72) bLaCkDoGoNe válasza asdf_ (#69) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Pontosan ilyenem volt a Campingemen. A 80-ig skálázást igen optimistának éreztem. :)

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#73) asdf_ válasza bLaCkDoGoNe (#72) üzenetére


asdf_
veterán

Először én is, aztán mentem le hegyen (már digitális órával, Cateye Mity2) 72-vel. Elmebeteg mit meg nem csinált az ember gyerekként, ha azzal a sebességgel elesek, kb. ott halok meg (se bukó, se kesztyű, se könyök- meg térdvédő).

[ Szerkesztve ]

(#74) MaCS_70 válasza bLaCkDoGoNe (#72) üzenetére


MaCS_70
félisten

Én viszont átéltem azt a halálfélelmet, amikor a Szputnyikon elérte a mutató a skála végét Nagykovácsiból Hűvösvölgybe zuhanás közben.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#75) kymera válasza MaCS_70 (#6) üzenetére


kymera
senior tag

Arra én is emlészem :B

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#76) bzoli71


bzoli71
csendes tag

Jó teszt! Jöhetnének még kerékpáros órák tesztre, most a Bryton is nagyon odatette magát, és ugye a Garmin cuccok... és az alternatív megoldások... a hozzászólások számából pedig gondolom érdeklődés is lenne rá...

(#77) Dark Archon válasza bzoli71 (#76) üzenetére


Dark Archon
addikt

Én iGPSPORT IGS10S-t használok, meglepően jó kis óra az is. Előnye a cikkben szereplővel szemben, hogy normális formaterve van (na jó, nem, az iGPSPORT 320-nak már igen). Bár biztosan bejön ez a kerek design is valakinek, de ez minden, csak nem praktikus egy kerékpáron. Én például így is alig tudom elhelyezni a cuccaimat a kormányon.

Tesztet egyébként már kismilliót találni máshol, illetve van direkt kerékpáros topic is, ahol aztán tesztelve van minden.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#78) cSuwwi válasza Dark Archon (#77) üzenetére


cSuwwi
aktív tag

nem praktikus egy kerékpáron

Mi a baj vele? Nem a szokásos féltégla forma, de amit mutatnia kell az látszik rajta. Tartóval is lehet használni, nem feltétlenül kell a kormányra tenni.
A kerékpáros topikban pont most volt egy másik kerek kijelzős fotó: [link]
Szerintem teljesen rendben van.

(#79) bLaCkDoGoNe válasza asdf_ (#73) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

+ #74MaCS_70:

Ezek azért kemény számok, profi bicajosok mennek ennyivel lejtőn lefelé. Én a mai napig rengeteget biciklizem, de 50 fölé nem nagyon merem engedni a gépet lejtőn lefelé, még forgalomtól elzárt, aszfaltozott erdei bicikliutakon sem. Még úgy sem, hogy sokkal jobb a biciklim, mint anno a Camping volt, plusz talán már rutinosabb biciklis is vagyok, mint kölyökkoromban voltam, plusz sisakot is hordok. De egyszerűen az ilyen halált megvető mutatványokhoz már öregnek és gyávának érzem magam, bár anno a Campinggel sem mentem soha 40-45 fölé. :B

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#80) asdf_ válasza bLaCkDoGoNe (#79) üzenetére


asdf_
veterán

Lehettem vagy 14 éves, ehhez mérten kellően hülye is. Nyugi, nekem is az van most a fejemben, hogy mi az úristent gondoltam/képzeltem?!?

(#81) stellaz válasza bollokcs80 (#2) üzenetére


stellaz
addikt

Nekem ma is ilyen van és teljesen jó. Pontos, egyszerű, mutatja a lényeget (óra, sebesség, megtett táv), több évig elmegy egy elemmel, tökéletes a kontrasztja.

Én nagyon sokat kerékpároztam még pár éve is, de a legtöbbet km óra nélkül mentem, sokkal nyugisabb volt az egész.

#9 joghurt
Igen, ha mm-re pontosan lemérem a kerékméretet, akkor az mindig, minden helyzetben nagyon pontos lesz. Ha a teherautó tachográfnak illetve a hatóságoknak megfelel ez a módszer, akkor egy kerékpárra is tökéletes.

#79 bLaCkDoGoNe
Nekem valahol 80 felett volt a csúcsebességem, de 70 felett rendszeresen lejtőztem, sisak, minden nélkül.
A legparább az volt, mikor 90-100 környékén, lejtőn fékezve beszitált alattam az 50-es robogó :D

[ Szerkesztve ]

(#82) MaCS_70 válasza bLaCkDoGoNe (#79) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ez a 80 km/h a Szputnyikkal nálam is egyszeri alkalom volt, és utólag végiggondolva azért kellett szerencse a túléléséhez. De 60-ig gyakran felengedtem a környező lejtőkön, az még biztonságosnak tűnt.

Meg volt ugye az az eset, amikor befújtam szilikonnal mindent. A fékeket is... Az nem volt biztonságos. :)

A szovjet bicaj (Szputnyik, Fecske, XB3 (=HVZ), B-212-414) egyébként meglepően sokat bírt, egy apró konstrukciós hibától eltekintve: a hátsó fék konzolja valamiért nem a forgásirány felőli, hanem a túlsó oldalra volt gyárilag, pocsék minőségben hegesztve, ezért minden fékezés szétfeszítette azt. Kivétel nélkül az összes általam ismert példányon elengedett egy éven belül. Én eleinte fémépítővel (!!!) oldottam meg, aztán a szomszédunk meglátta és rohamtempóban meghegesztette, immáron jól. De a többiek továbbra is hátsó fék nélkül jártak.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#83) stellaz válasza MaCS_70 (#82) üzenetére


stellaz
addikt

Szputnyik alattam kettétört (alsó vázcső), de ugyanígy jártam egy Apollóval is. Igaz, eltört a láncvillája egy GT Panterrának, meg a papucsa egy GT Bravadonak is alattam, pedig elég finom stílusban szoktam csapatni. De tört el kormány száram is (ugrottam előre egy fejest, szerencsére megúsztam, nem nyársalt fel a csonk és nem is fejjel tompítottam), meg fékkarom is. Legutóbb a felni perem szakadt le :D

(#84) Foglalt név válasza bLaCkDoGoNe (#79) üzenetére


Foglalt név
addikt

Korona előtt volt egy 70 feletti tempóm a túrázós bringával, megrakott csomagtartóval, sisakot továbbra sem szeretem és ezek szerint a fejem lágya sem nő be :DDD

(#85) Zotya84 válasza Foglalt név (#84) üzenetére


Zotya84
őstag

A sisakot szerintem senki sem szereti, de nem is azért hordjuk.
Viszont, amikor egy esés következtében mindenem is fájt, meg a bringán is tört pár dolog, de megúsztam, és a legvégén - merthogy még volt pár km hátra -, mikor végül levettem a sisakot, vettem észre, hogy az a fejemen úgy tört ketté, hogy a fejem nem ütöttem meg, és csak a héj (meg a kamera rögzítőhevederei) tartotta(ák) egyben, akkor azért nem bántam meg, hogy rajtam volt. ;)

Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13

(#86) Dark Archon válasza Foglalt név (#84) üzenetére


Dark Archon
addikt

Igazából sisak nélkül jobb is, ha minél gyorsabban mész, úgy nem válsz agyhalott zombivá eséskor, hanem tutira véged.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#87) kchris78 válasza asdf_ (#80) üzenetére


kchris78
veterán

egyszerűen nem tudtuk/nem tanították hogy mekkora sebességgel már milyen balesetet lehet elszenvedni. ennyi. meg gyerekként...

(#88) stellaz válasza kchris78 (#87) üzenetére


stellaz
addikt

Én estem olyat, hogy a sapkát oldala csupa fuzold lett. Lett egy jó nagy mokkam, mindenem fájt a lábamtól a bordámig, de ennyivel megúsztam. Utána vettem sisakot, és amikor eltört a fejemen, műtétek balhéztak velem, hogy ezt is tönkre tettem :D

(#89) kchris78 válasza stellaz (#88) üzenetére


kchris78
veterán

nekem most már lassan 2 éve meg kulccsonttörésem ... pedig csak huszonharminccal mentem, templomkivilágító járdába süllyesztett üvegen indult meg a kerék oldalra. Legjobb hogy meg is büntettek mert miért a járdán mentem :D. Gyerekként jobb az ilyet elszenvedni. Akkor biztos nem tört volna el, síelésnél mondják a tanítók hogy páréves gyerekek nem törik el semmilyük mert a csont olyan mint a gumi nekik :).

[ Szerkesztve ]

(#91) MaCS_70 válasza WillButch (#90) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ahogy látom, az én fejemben is éppúgy nagy volt ezügyben a káosz, mint egy csomó tesztben. :)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#93) cSuwwi


cSuwwi
aktív tag

Nekem ma hozta a futár az órát (aznap rendeltem, amikor kikerült ez a cikk).
14 nap volt, méretes darab, jól látható rajta minden.
Az egyetlen bajom vele, hogy frissíteni a firmwaret nem tudom, mert átkapcsol dfu módba, ott meg bad request hibával elszáll...
Amúgy jó cucc, köszi az ajánlást.

(#94) futo001 válasza cSuwwi (#93) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Nekem vegul IGPSPORT IGS520 lett. Ugyanennyibe kerul de szimpatikusabb volt a kijelzo. Az ora hibatlan, az app tele van buggal de a hasznalatot egyik sem befolyasolja, a support meg gyors es segitokesz, 2 hibat mar javitottak is. Az egyetlen gond, hogy a forma alapjan egy Edge 130 meretu orat vartam, ez sokkal nagyobb, de legalabb konnyu leolvasni az adatokat.
IGS630 nagyon tetszett volna, de meg sehol nem kapni meg lehet annyit nem is koltenek ra, a Fenixen van terkep ha elakadnek valahol.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#95) Y72


Y72
aktív tag

Vettem egyet, de vegyesek a tapasztalataim:
GPS jelet nem talál olyan gyorsan pl házak mellett (kb ugyan olyan mint Garmin).
Fák között erősen romlik a jel vétele ami látszik a sebességen is, ilyenkor valótlan adatokat mutat és ugrál a sebességi adat.
A mérete nekem nagy, közben meg az adatokat olyan kicsiben írja ki, hogy alig lehet elolvasni (kivéve a sebességet ami meg túl nagy).
Eléggé rosszul látni erős napfényben amin a háttér világítás sem segít, Garmin transzflektív kijelzője jobb. De lehet elég lenne csak invertálni az LCD-t normál állapotba.
Viszont ezeken kívül jó, faék egyszerűségű GPS tracker.

(#96) futo001 válasza Y72 (#95) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Az IGSPORT-tal nekem is ez a tapasztalatom. Amint fa mellé érek (nem erdő, csak pár fa az út szélén), elkezd jelentősen alacsonyabb sebességet kiírni míg a Fenix 6 rezzenéstelenül mutatja a helyes sebességet. Gondolom a technika kb ugyanaz bennük.
Engem pont az invertált kijelző és a formából adódó rossz helykihasználás tántorított el ettől a Cycplus M2-től.

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#97) ballazol válasza bollokcs80 (#2) üzenetére


ballazol
senior tag

most vettem három hónapja a Decathlon-ban a Riverside 100-am mellé... :)
egy dolog nem tetszik, hogy csak 45°-ban érzékel...
a Merida-almárka Bikefun ennyire nem volt gagyi... kár, hogy túladtam rajta a crosstrecking bringával...

"A könnyű is súlyos, ha jó és értékes." C.G. Jung

(#98) Tybpop


Tybpop
friss újonc

Sziasztok. Vettem egy cycplus m2-t. Tetszik. Ant+ pulzusmérő övet ki milyet használ? Ma próbáltam egy bryton -t, de nem tudtam összekapcsolni őket. Személyes tapasztalatot megköszönöm.
Tibor

(#99) 19Petya83


19Petya83
tag

Sziasztok! Ma érkezett meg a computerem. Full csomaggal rendeltem (pedálfordulat érzékelő, pulzus mérő és sebesség merő).
A computer jól működik, de a szenzorokat nem latja a fő képernyőn. Amikor rákeresek a C2 menüben akkor látja mindhármat, de utána nem jelenik meg sehol.
Az xoss app is látja mindet és mutatja is adatokat. Viszont a computer a főképernynőn nem. Van valakinek ötlete hogy mi lehet a gond?

(#100) XenHai


XenHai
senior tag

Az enyémnek akkú gondja van , a Cafago meg baszik vissza írni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.