Hirdetés

2017. október 17., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CyborGabe


CyborGabe
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Hajrá :D

iPhone 7 // DJI Osmo Mobile // Beginner video shooter

(#2) Hieronymus


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Hajrá!

Arra viszont számítanod kell, hogy nem mozdonyvezetőként fogsz nyugdíjba menni. Az automatizálás fel fogja számolni ezt a munkakört is. Az önvezető mozdony nem kér fizetés emelést. Nem kell figyelni a munkaidő beosztására és aludnia sem kell, sőt elkésni sem fog.
Viszont gyorsabban megállítja a szerelvényt, ha baj van.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#3) CyborGabe válasza Hieronymus (#2) üzenetére


CyborGabe
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Köszi!
Nem is innen tervezek nyugdíjba menni. Főleg sulira gyűjtök, 5 évre kell aláírni a MÁV-nál, szerintem ez a kötelező 5 év (aztán ki tudja, lehet 1-2 évvel több ha tetszik) elég is lesz, aztán kezdem a sulit, remélhetőleg az infó világból fogok nyugdíjba menni.

iPhone 7 // DJI Osmo Mobile // Beginner video shooter

(#4) flymi válasza CyborGabe (#3) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Mozdonyvezetők az egy külön kaszt.
Tessék szépen emberszámba venni a sárga meg a kék sisakos emberkéket is. Bár ez konkrétan a flirtnél nem számít.

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#5) Lauda válasza Hieronymus (#2) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Önvezető mozdony?

(#6) 8th válasza Hieronymus (#2) üzenetére


8th
(őstag)
LOGOUT blog

Az még legalább 15-20év (Magyarországon 50) szóval...

„Optimistán bele a reménytelenségbe.”

(#7) flymi válasza Lauda (#5) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Jah. Nem véletlenül jönnek ide a japánok, hogy az 1900-as évek vasútját filmezzék. (2016-ban jártak erre) :)

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#8) Hieronymus válasza Lauda (#5) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Mi a baj, az önvezető mozdonnyal?

Felismeri a pályajelzéseket és jelzőrendszer utasításait.
Meg tud állnia a megállókban.
Fel tudja ismerni az útjába kerülő akadályokat.
Tudja, hogy hol van és tudja, hova kell megérkeznie, időre.

A müncheni U-Bahn szerelvények vezetőfülkéiben, hátramenetbe is lehet kapcsolni a meghajtást.
Műanyag gyorsrögzítővel akadályozzák a "véletlen" hátramenetet.
Annyira monoton és unalmas a munka, hogy a következő állomást bemondatják a vezetővel.
Van aki fiatalos zavarában azt se tudja, melyik vonalon dolgozik. Akik képbe vannak, is tévednek néha. A következő megállónak, az mondják be, ahonnan jött a szerelvény.
Mindezek mellett forgalmi dugót is tudnak csinálni, ha hamarabb vagy később érnek be a kritikusabb megállóba. (Járatok több megállóban kereszteznek más vonalat, az átszállók miatt. A keresztjáratokról nem is beszélve.)

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#9) flymi válasza Hieronymus (#8) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Itthon a cityken a jegyvizsgáló mondja be, már ha működik a technika. Németben még nem ültem vonaton.
A magánvasutaké a jövő. Magyarországra lassan szivárog be a fejlett technológia. Még egy-két emberöltőig csak álom marad az önjáró mozdony/vonat, ha engem kérdeztek.

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#10) total90 válasza Hieronymus (#8) üzenetére


total90
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

A legjobb most az volt, hogy oktoberfestkor rossz állomást mondott be, telejsen más vonalat... a sok turista meg azt hitte az a megálló az ahol le kell szállni :DDD

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is. Képeim: 500px.com/abenteuR Videóim: tinyurl.com/yb2nk3e6

(#11) Hieronymus válasza total90 (#10) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Egyszer Käsekuchen-be indultunk az U3 vonalon.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#12) flymi


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

A lényeg, hogy ne a német állapotokat nézzük, Magyarországon vagyunk. ;)

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#13) Ellia válasza Hieronymus (#8) üzenetére


Ellia
(őstag)

Az ötlet jó de még nagyon messze vagyunk. ettől, nagyon sok más dologban kéne fejlődnünk, hogy eljussunk addig a szintig, hogy azt biztonságosan meg tudjuk csinálni.

CyborGabe hajrá, sok szerencsét!

[ Szerkesztve ]

BN: eszem#2717 GW2: eszem.3751 Uplay: SzMrt

(#14) milangfx válasza 8th (#6) üzenetére


milangfx
(őstag)

Azzal remélem nem mondok újat, hogy a Bp-i 4-es metró (Magyarországon) már egy ideje járművezető nélkül üzemel.

szerk. Ettől függetlenül a 15-20 év elég megalapozatlan, konzervatív becslés. Az autóknál 2022-re (5 év múlva) jósolják a teljesen önvezető megoldást (amikor aludhatsz a volán mögött) és ez szintén nem a legoptimistább előrejelzés.
/* Más kérdés, hogy a jogszabályok ezt mikor követik majd. */
Ehhez képest a síneken jóval kevesebb változóval kell számolni. Gyakorlatilag AI se kell mögé, elég szekvenciálisan megmondani neki, hogy mikor mit csinálj.

[ Szerkesztve ]

(#15) Lauda válasza milangfx (#14) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

A metrónak mi köze az önvezető mozdonyhoz?

(#16) Egon válasza Lauda (#15) üzenetére


Egon
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Mondjuk mindkettő kötött pályás jármű? :U
Vagy megint a szavakon lovagolsz, és ezért álértetlenkedsz?

Master of Magic forever!

(#17) D1Rect


D1Rect
(PH! félisten)

Ha driftelsz kirúgnak, csak óvatosan.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#18) Apollyon válasza milangfx (#14) üzenetére


Apollyon
(Korrektor)

A 4-es metró vonalán csak a 4-es metró megy, más nem. Ezzel szemben a MÁV vonalai eléggé túl vannak használva, van, hogy az adott vonatnak várnia kell 20-30 percet, amíg a szembe jövő vonat távozik, mert nincs kiépítve rendesen több vágány. Emiatt egy csomó más vonat is késik, és mindig visszatérő gond, meg szlogen, hogy a vonat már megint késik.

Ez már úgy évtizedek óta megy, és azóta sem szüntették meg a problémát. Na most ha ilyen alap dolgok nem működnek a mávnál, akkor hova akartok ti önvezető mozdonyokat? Azért ne kívánjatok már tömeges vonatbaleseteket szegény utazóknak :DDD

[ Szerkesztve ]

%-kal (százalékkal), 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MB-tal, GHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel, Skylake-kel, Intellel, 6700-zal, 6700K-val, GTX1070-nel, GTX1080-nal

(#19) Lauda válasza Egon (#16) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Azt tudjuk, hogy kötött pályás. Azt még nem, hogy a metrónak mi köze az önvezető mozdonyhoz?

(#20) Hieronymus válasza Lauda (#19) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

A metró esetében megoldották az önvezető mozdonyok problémáinak egy részét.
Ha jobban belegondolsz. egy föld alatt közlekedő vonat, nem sokkal tér el, a föld felett közlekedő társától.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#21) Egon válasza Lauda (#19) üzenetére


Egon
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Aha, értem, tehát abból hogy egy csomó cég tesztel önvezető autókat, nem következik, hogy egyszer majd lesz önvezető kamion is. Nyilván. Igazad van, semmi köze a metrónak a vonathoz, még annyi sem, mint a gombostűnek a gőzölős vasalóhoz... :U :W
Én vagyok a b*rom, hogy leállok veled kommunikálni (többet nem követem el ezt a hibát).

Master of Magic forever!

(#22) Lauda válasza Hieronymus (#20) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Éppen az a nagy különbség, hogy a föld alatt tudják kontrollálni a mozgásokat, míg a föld felett nem Ha csak nem építenek ki olyan pályát, ami mindentől függetlenül és semmi által nem keresztezve fut.

(#23) milangfx válasza Lauda (#22) üzenetére


milangfx
(őstag)

:F Milyen mozgások vannak, amiket a föld alatt tudnak kontrollálni, de a föld felett nem?

(#24) Hieronymus válasza Lauda (#22) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

"Ha csak nem építenek ki olyan pályát, ami mindentől függetlenül és semmi által nem keresztezve fut."

A pályák nagy része, már ma is ilyen. A nagyobb közlekedéssel rendelkező utakat, már ma is elmelik a vonatok szintjéről. A többi helyen meg a vonatnak van elsőbbsége.
A VW legújabb sorozataiban már van akadály illetve gyalogos felismerő rendszer. Technikailag a kötött pályás rendszeren egyszerűbb megvalósítani az automatikus reakciót.

Használok egy dascam-et, ami 50 km/óra sebesség felett jelez, ha a követési távolság túl kevés az előttem haladóhoz képest. Ha rákötném a jelzést a fékrásegítő rendszerre, automatikus ráfutás megelőző rendszer lenne az autóba.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#25) bambano


bambano
(Jómunkásember)

önvezető vonatot sokkal egyszerűbb csinálni, mint önvezető autót, mivel olyan nagy a fékútja, hogy tökmindegy, megáll-e vagy rezzenéstelenül kivasal.

dolgozott ismerősöm mávnál hr-esként, nem volt oda érte. nagyapám meg mozdonyvezető volt, de nem mostanában :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#26) bambano válasza milangfx (#23) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

a puhatestűek mozgása, akik keresztezik a pályát.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#27) 8th válasza milangfx (#23) üzenetére


8th
(őstag)
LOGOUT blog

például

„Optimistán bele a reménytelenségbe.”

(#28) milangfx válasza bambano (#26) üzenetére


milangfx
(őstag)

Feltételezem, nem a csigára meg a tintahalra gondoltál.
Azt ugyanúgy nem lehet megakadályozni föld alatt sem, hogy az utolsó pillanatban valami / valaki az érkező jármű elé kerüljön.

(#27) 8th
Szerintem részletkérdés, hogy kocsiban van vagy gyalogosan. Ugyanúgy történhet ilyen a föld alatt is figyelmetlenségből vagy szándékosan. Tény, hogy a metró elé nehezebb kocsival beállni.

[ Szerkesztve ]

(#29) Victoryus


Victoryus
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Egy Szeged-Békéscsaba vonalon 30 év múlva se lesz önvezető mozdony... Szerintem. Autó se. El tudjátok képzelni hogy a 47, 44-esen vagy az 52-esen magától kikerülje a kátyúkat, kamionokat? Hát én nem. Meg hány olyan út van amin se útburkolati jel, se széle, tiszta kátyú. A robot meg majd jól belemegy a nyomvájúba....á. Télen meg főleg, fingja nem lesz hol az út.

(#30) Lauda válasza Victoryus (#29) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Ahogy vezető nélküli önvezető autók és kamionok sem lesznek soha sehol.

(#31) 8th válasza Lauda (#30) üzenetére


8th
(őstag)
LOGOUT blog

A távoli jövőben majd egyszer valahol biztosan lesznek de nem mostanában és nem nálunk az tuti. Mindig jót röhögök azokon akik autonóm közlekedést vizionálnak a közeljövőben. Sehol sem lesz ilyen belátható időn belül a legfejlettebb jóléti államokban sem. Az én korosztályom ezt tuti nem fogja már megélni. Hozzáteszem én ezt nem is bánom.

„Optimistán bele a reménytelenségbe.”

(#32) janeszgol válasza 8th (#31) üzenetére


janeszgol
(PH! kedvence)

Csatlakozom hozzád. Magyarországon akkor van önvezető jármű, ha a vezető elájul/szívrohamot kap.
Ami viszont fontos lenne, az a távvezérlés. Tehát hogy az állomásról be tudjanak avatkozni, ha kell, persze a vezető ott van. (Inkább fékezésre gondoltam. A vezető pár száz méterre lát el, a központból - úgy mond - távolabb. Igaz ehhez több kamera is kell.)

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban.

(#33) Redneck


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog (1)

Sok sikert a felvételihez, még ha választ nem is kaptál a kérdésedre! :DD Mivel már holnap van, már nem tudom megkérdezni az ismerősöm férjét. Ő vonatvezető és vagy 20 éve csinálja.

De nézd a dolog jó oldalát, ma is tanultál valamit a MÁV kaszt rendszeréről, az önvezető járművekről, a német vasútról, az U-Bahnról és a 4-es metróról. :DD

D1Rect: Ha driftelsz kirúgnak, csak óvatosan.
Ez szép volt! :C

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#34) SwitcX válasza Hieronymus (#2) üzenetére


SwitcX
(senior tag)

Ne legyen igazam, de simán nyugdíjas meló, nagyon sok időnek kell eltelnie mire itt lesznek ilyen személyvonatok. Alapjáraton a legrosszabb közlekedési cégnek tartom a mávot, remélhetőleg pont nem ezen fognak korszerűsíteni, mikor minden más rossz.

CyborGabe, majd írj légyszi a továbbiakról. Már többször felmerült nálam is ez a flirt mozdonyvezető állás, csak valahogy sosem mertem belevágni.

[ Szerkesztve ]

https://www.endomondo.com/profile/24237106

(#35) XFishboneHUN


XFishboneHUN
(senior tag)

Önvezető földfelszíni vonatok nálunk...pfff.... Egyelőre esélytelennek látom, még legalább 20-30 évig, ha nem több!!!... :Y :F Amíg nincs megfelelő infrastruktúra hozzá és a stadionokba öljük az ezer, meg ezer milliárdokat, addig felejtős....:D

Magyarországon ezeket kell előbb rendbe tenni:

1. Kórházak full renoválása, egészségügyi eszközök vásárlása, hogy ne kelljen egy embert a 20. kórházig elvinni, ahol ne 3 hónap várakozás után kelljen egy MR-re, vagy CT-re várni!
2. Oktatás átalakítása, büfészakok megszüntetése
3. Közúthálózat komplex felújítás, mert némely megyében, főleg keleten, egy alacsonyabb rendű út felér egy Dakar Rally szakasszal.
.
.
.
X. Kötöttpályás közlekedés, állomások felújítása, szerelvények cseréje, hogy pl. nyáron ne dögölj meg a 40 fokban a vonaton.

Persze ezt lehetne még fokozni... :)

Visszatérve, nem is a fő témára, de az önvezető mozdonyokra:
Japánban, Franciaországban és Németben mondjuk ezt elképzelhetőnek tartom idővel, de még az se most lesz. :)

Egyelőre én amondó vagyok, hogy örüljünk, ha 2020-tól a kiemelt vonalakon 2 emeletes FLIRT vonatok fognak közlekedni! Feltéve, ha a MÁV tartani tudja az ígéretét! :D

[ Szerkesztve ]

Xbox GT: X FishboneHUN, Xbox ONE, iPhone 6S Silver 64GB, ASUS K53SV-SX562D, Logitech G633 Artemis Spectrum 7.1

(#36) Goose-T


Goose-T
(PH! kedvence)

Csak úgy szerényen hozzátenném az önvezető vonatos témához, hogy a MÁV már használ vonatvezetést segítő szoftvereket, egyelőre olyan szinten, hogy a program tanácsot ad, mikor kell fékezni vagy gyorsítani és milyen mértékben. Innen már nem nagy ugrás az önvezető vonat, még új mozdonyok sem nagyon kellenek hozzá, csak össze kell kötni a szoftvert a mozdony irányítópultjával.

Ezt onnan tudom, hogy nemrég voltam állásinterjún a cégnél, ami ezt a szoftvert fejleszti, nekem is ennek a fejlesztésében kellett volna részt vennem. Az állást elnyertem, viszont befutott egy még jobb ajánlat egy barátom cégétől, és ő nyert. Így nem lettem vonatprogramozó. :)

(#37) Eastman válasza XFishboneHUN (#35) üzenetére


Eastman
(őstag)
LOGOUT blog

Ja. Mindig lesznek kiemelt vonalak. Meg olyanok is, amikre a kaller sem mer felszállni egyedül.

Vagy keresztül kell vergődnie a bringásokon.
Miért is nem kerékpár-vagonokat fejleszt a Flirt? (?)

http://kulter.hu/2017/08/bartok-fiaval-keszult-dokumentumfilm/

(#38) bkercso válasza flymi (#9) üzenetére


bkercso
(PH! kedvence)

A magánvasutaké a jövő.
Már látom, hogy elsőként melyik kistelepülésen lesz önvezető kisvasút... ;]

Audio termékek (és Tápszűrő adapterhez): http://hardverapro.hu/tag/mkercso

(#39) XFishboneHUN válasza bkercso (#38) üzenetére


XFishboneHUN
(senior tag)

Abba ne is menjünk bele, hogy mennyi veszteséget termelt, ezalatt a 2 év alatt! ;] ;] :P

Xbox GT: X FishboneHUN, Xbox ONE, iPhone 6S Silver 64GB, ASUS K53SV-SX562D, Logitech G633 Artemis Spectrum 7.1

(#40) flymi válasza bkercso (#38) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Ezt úgy általánosságban mondtam, politikát nem keverem bele, legyen bármennyire is állami.
Terjeszkednek, több a pénzük mindenre.
Akkor mondanék fel rögtön, ha kötelezővé tennék, hogy mivel állami cég, mindenkinek kötelező elmenni szavazni. Szerinted kormányhivataloknál van ilyen? Bizony, sajnos van.

A MÁV-nak sem a "parasztszállításból" van a bevétele. :N

[ Szerkesztve ]

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#41) milangfx válasza bkercso (#38) üzenetére


milangfx
(őstag)

*nemzeti önvezető kisvasút. :D

(#42) bkercso válasza flymi (#40) üzenetére


bkercso
(PH! kedvence)

Mindenkit elküldenek leszavazni? Hasznos lehet. :U Bár nyilván valahogy erről is vezetnek nyilvántartást, hogy ki kire - mint a leveles konzultációkról -, csak még nem tudok róla.
Na itt abbahagyom, mielőtt kivágnak.

[ Szerkesztve ]

Audio termékek (és Tápszűrő adapterhez): http://hardverapro.hu/tag/mkercso

(#43) Hieronymus válasza XFishboneHUN (#35) üzenetére


Hieronymus
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

"..Amíg nincs megfelelő infrastruktúra hozzá és a stadionokba öljük az ezer, meg ezer milliárdokat, addig felejtős...."

Nem racionálisan nézed a helyzetet.
Az önvezető eszközök terjedésének egyetlen feltétele a gazdaságosság.
Az amortizáció 5 év.
Ha egy szerelvény fejlesztésének éves részlete nem több mit kettő mozdonyvezető bére és közterhei, valamint 5 év alatt kifizethető a teljes beruházás, már megéri fejleszteni.
Ha csak egy mozdonyvezető éves bérét viszi a beruházás részlete, azonnal hasznot termel az önvezető rendszer.

___ bambano: "...vagy legyél konzekvensen nyúl, vagy legyél konzekvensen agresszív. az agresszív nyulat megverik... ___

(#44) betalokk


betalokk
(újonc)

Ennel nem talaltal jobbat? A Start forgalmi reszet nagy ivben erdemes kerulni.

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#45) Cathfaern válasza Hieronymus (#43) üzenetére


Cathfaern
(PH! nagyúr)

Amit leírsz az tök jól működik egy 100%-ban piaci alapon működő (multi)cégnél. A MÁV viszont nem ilyen.

Please note that "oh, It works" it is not always the same as "it will always work" - From IT Support

(#46) Gerasz válasza Cathfaern (#45) üzenetére


Gerasz
(tag)

100 éve is léteztek már a jelenlegi magyar 160-as pályacsúcsnál nagyobb sebességű vonatok a világban. Ha az önvezető vasút megjelenik 25 év múlva, akkor a 2150-es megjelenés a MÁV-nál szerintem optimista becslésnek mondható . :)

Nemhogy nyugdíjas állás, de elképzelhető, hogy ezzel a bejegyzéssel egy sokgenerációs mozdonyvezető-klán kialakulásának lehetünk történelmi tanúi.

(#47) Doze


Doze
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

Sziasztok!

Kérdező: Alapvető fizika, némi matek, szövegértés stb. Kb ennyi. Az orvosira nem lehet készülni, ha egyszer nem adják meg akkor kapufa. Amúgy 5 évig nem fog menni pénzért... otthagyod legkésőbb a felügyelet alatti vezetésnél

Önvezető vonatok... hmm szar lesz már nekem. :C , a metró és nagyvasút közt kb annyi kapcsolat van hogy sínen megy mindkettő. Kb ennyi.

Aki tudja mi az hogy vasúti bizber, az azt is tudja hogy van olyan hogy ETCS ennek vannak level 1,2,3 szintjei. Jelenleg Európában elvétve van lv 3, nálunk tesztelik, de gsm-r rendszer bajos. De még ez is csak mozgó térközt tud ergo látja maga előtt a másik vonatot.... rajzolja a fékgörbét hogy most mán itt fékezzél, azt is hogy hány m/s2 lassulással. De a külső tényezőket nem tudja figyelembe venni. Hulló falevél, esetleges műszaki paraméterek változása, eső, hó, fagy mikor a tárcsafékek nem úgy fékeznek...

Összefoglalva egy olyan komplex dolgot igényelne, ami ma már lehet létezik de a gazdasági vonzata borzalmas. A MÁV-nak meg x3 :DDD , nagyjából mekkora volumenben kell gondolkozni?: pl leásni föld alá az összes vasútvonalat. Gondoljatok bele 120km/h fölötti pályasebességnél nem lehetnének szintbeli kereszteződések... nekünk van 160km/h-s de felmentés van az előbbi szabály alól, nem csak itthon máshol is... és még ez nem megoldott.

Önvezető vonat: az önvezető vonat kap egy sárga előjelzést, mert a vasútállomás bejárata vörös, az általános fékúttávolság mondjuk 1200m, tehát a két jelző közt annyi van legalább. Az önvezető vonat pl tudja hogy vörös a bejárat, kezdje a fékezést mondjuk 2000m-ről fő a biztonság alapon.. pl 160km/h-ról. Fékez lassul, de ősz végén a mari néni kertje végében lévő fák levelei a sínre kerültek, ami felér azzal kb mintha bezsírozták volna sínt, ugyanis egy olajos anyag préselődik ki a levélből, mikor áthalad rajta a vonat.... ha volt beépített falevél érzékelő, akkor semmi baj, egyébként kb 5x-re nyúlt fékút miatt a vonat behalad vörös jelző mellett, ahol nem volt vágányút, kb 80km/h-nál kiborul 4 kocsi, 150 halott, szajol kettő. Persze lehet mondani "amúgy" jó, mert nyáron faszán működik de nem fér bele ennyi hiba sem. Egy mozdonyvezető nem azért "jó" mert fékez/gyorsít... a faszt: tudja hol vannak ezek a helyek, érzi a seggén hogyan lassul a vonat stb. Ezt egyenlőre a gép nem tudja helyettesíteni.

(#48) Doze válasza Hieronymus (#43) üzenetére


Doze
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

jól látod, dávid ilonkát, meg csépkét már lehet megérné lecserélni valami droidra... :(((

(#49) flymi válasza Doze (#47) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Ezért is kell vonalismeret. Előjelző nem biztos, h a népnek mond valamit. De röviden, egy olyan jelző, ami fénnyel jelzi, hogy milyen jelző van előtte és amellett h kell elhaladni, vagy épp megállni. Ez nagyon nem vasúti nyelven van... :D

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#50) bambano válasza Doze (#47) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

jaja, lesz az önvezető vonat, gps navigációval, hat mázsa szenzorral, néhány kalapnyi szuperszámítógéppel, és akkor nem fogja észrevenni, hogy nem bírja az előírt lassulást produkálni és nem tesz semmit...

ahha. hint: ekkora marhaságot rég olvastam, pláne, mert úgy csinálsz, mintha értenél hozzá.

ezzel szemben a valóság az, hogy az önvezető vonat ráhúzza a féket, két-három kerékfordulat után már látja, hogy gáz van, és megteszi az ellenlépéseket. ehhez képest az embernek kellene párszáz méter, mire látja, hogy gáz van.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.