Hirdetés

2019. október 16., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
(félisten)

Köszönjük szépen Cifu! Vártuk már nagyon!
Lassan neki is állok elolvasni.

Homo Ludens

(#2) -Morrowind-


-Morrowind-
(aktív tag)

Még csak átlapoztam de így is látható volt milyen pompás munka,köszönjük. :R

Bardo Tödol..../Secure email: Tutanota makes free encrypted emails easy.

(#3) Bale_E


Bale_E
(őstag)

:C :R

https://www.twitch.tv/m0h0senator // Cyberpunk 2077 - 2020/04/16

(#4) oriic


oriic
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog

Masszív olvasmány. Köszönjük! :C

Live-Die-Respawn

(#5) Segal


Segal
(addikt)

A végére értem. :D
Egyelőre még elég ködös a dolog, át kell ezt majd még párszor olvasni de hatalmas köszönet érte :R

(#6) Cifu válasza Segal (#5) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

A visszajelzéseket köszönöm szépen mindenkinek! :R

Ha adsz támaszkodót, hol találhatóak azok a ködfoltok, akkor lehet tudok segíteni azok oszlatásában, és a cikk minőségének javításában. ;)

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#7) Leftpaw


Leftpaw
(tag)

A végére értem. Hát nem tette könnyebbé a várakozást a játékra :D Jó anyag lett, köszönjük!

Starbuck, what do you hear? / Nothing but the rain. / Then grab your gun and bring in the cat. / Aye-aye sir!

(#8) Segal válasza Cifu (#6) üzenetére


Segal
(addikt)

Egyelőre túl összetett ez az egész.
Áprilisig majd még újraolvasom, de úgyis a gyakorlatban (ha már játszhatok is a játékkal) fog ez összeállni.
Addig úgyis van előtte egy picit kevésbé összetett sztorival rendelkező Doom Eternal :DDD

(#9) gyugyo79


gyugyo79
(őstag)

:R

(#10) LK


LK
(őstag)

szép írás, köszönjük

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#11) gbors


gbors
(nagyúr)

Szép munka, köszönjük :R

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#12) UnA


UnA
(Korrektor)

Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult... :)

(#13) Carlos Padre


Carlos Padre
(addikt)

Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?

(ja és William Gibson)

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#14) Xaels


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez. A játék múltját-jelenét viszont nagyon szépen elmesélted és érdekes is volt. Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze. A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#15) Cifu


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

UnA: "Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult..."

Igen az, egyfelől kellően sötét a hangulata, másfelől viszont azért messze nem harmonikus, komplett, koherens az egész. Nem véletlenül írtam, hogy azért láttam már ilyen téren jobban összeállított világ-hátteret is...

Carlos Padre: "Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?"

Egyfelől egyetértek, másfelől azért valljuk be, nem egyszerű tartalmilag és nyelvtanilag is helyesen áthelyezni magyarba a Neuromancer szót? Én se tudnék jobbat, mint megtartani az eredeti angol címet...

"(ja és William Gibson)"

Köszi, javítottam.

Xaels: "Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez."

Igazság szerint még júniusban kezdtem el írni ezt a cikket, a 2018-as játékmenet videókon még ott volt például a Humanity (Emberség) is a kibervereknél, ami aztán kiderült, hogy ki lett véve. A P&P CP2020 bemutató azért lett ilyen bő lére eresztett, hogy lehessen látni milyen játékmechanikából indultak ki. Amennyire én látom, a CP2077-t a CP2020 szabályaival kezdték el, aztán nekiálltak kidobni és megváltoztatni azokat a dolgokat, amik nem váltak be. Miután kezdtem belátni, hogy tényleg kár volt ennyire részletekbe belemennem, nekiálltam megvágni azt a részt, de sehogy sem akart összeállni egy egésszé. Végül hagytam az eredeti, teljes változatot, és az olvasóra bízom, hogy átugorja vagy végigolvassa.

"Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze."

Ezeket nyugodtan lehet jelezni akár itt, akár privátban, és javítom őket! :R

"A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek."

Holnap még megpróbálom kicsit bővíteni, ha lesz erőm.
A szleng, cégek és bandák azért ilyen rövidek, mert nem akartam egy oldalra bezsúfolni őket.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#16) Carlos Padre válasza Cifu (#15) üzenetére


Carlos Padre
(addikt)

Neuromanta. Pl.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#17) UnA válasza Carlos Padre (#16) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Ez bénább ;]

(#18) gbors válasza Carlos Padre (#16) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Az meg a cím jelentésének a másik felét veszíti el.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#19) Carlos Padre válasza UnA (#17) üzenetére


Carlos Padre
(addikt)

Az eredeti cím Neuromancer és nem Neuromance. A Neurománcköltő még szarabbul hangzik és könyv nem románcról szól. Kézenfekvőbb, hogy a neuromancer a neuro és a necromancer szavakból képződött, aki olvasta a könyvet az érti.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#20) DjFlanker


DjFlanker
(tag)

Cifu, nem csalódtam :)

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#21) Semin


Semin
(tag)

Köszi a cikket, érdekes olvasmány.

Egy apró baki :

Sacred Blades: Indián hátterű harci banda, tagjai (akik messze nem csak indiánok lehetnek) a közelharc mániákusai, de csak vágófegyvereket használnak. A kiberver használata nem tisztességtelennek számít, így hogy esélyük legyen, különféle drogokat használnak. A meggyilkolt áldozataikra hegtetoválással emlékeznek.

Gondolom itt becsúszott egy plusz nem.

[ Szerkesztve ]

(#22) Fred23


Fred23
(veterán)

Köszönöm, rengeteg érdekes infóval gyarapodtam! Most értem a végére csak. Durva, hogy 2:21 van már. Itt az idő aludni.

(#23) d@vee


d@vee
(aktív tag)

Hatalmas írás, ezigen :R
Ncore-on mikor lesz fent? :DDD
Szerk.: Muszáj módosítani, hogy természetesen poén a kérdés.

[ Szerkesztve ]

"Kétségtelen, hogy kemény vagy. Amikor leérsz a terembe, megdöglenek a kismacskák és vér folyik a falból akkor is, ha lány vagy. Az edzést pedig nem neked kell bírni, hanem a gépeknek"

(#24) _drk


_drk
(senior tag)

Jó kis olvasmány! :R

A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?

Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?

Legutóbb az Observer-rel játszottam ami full Cyberpunk, remekül át is adta a feelinget, tudom ajánlani a műfaj kedvelőinek.

[ Szerkesztve ]

(#25) Cifu


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Semin: Köszönöm, javítottam. :)

d@vee: Nem csodálkoznék túlzottan. :DDD

_drk: A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?

A Cyberpunk 2020 volt a kiindulási alap, még a játékmechanika terén is, például a fő tulajdonságok is onnan lettek átemelve. Ugyanakkor sok téren inkább tűnik egy félig-meddig reboot-nak, mint folyománynak, például a legnagyobb cégek (Arasaka, Militech, Zetatech, Trauma Team, stb.) mind-mind megvannak, és ugyan azt csinálják, mint 57 évvel korábban. Szóval sok szempontból a CP2077 története helyben topizik a CP2020-hoz képest. Ugyanakkor egyértelműen vannak változások, például a Hálózat "fejlődött" (vagyis összeomlott) és így tovább. Egyes tereken a történet jelentősebben is változott, nekem az Arasaka család története és felállása például tiszta káosz jelenleg.

De ha az idővonalat végigolvasod, akkor ott túlzottan nagy különbségek nem várhatóak a CP2077-ben, "csak" az utolsó cirka 30 évet kell még leírniuk.

Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?

A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül, anno viszont ezt a nevet adták az R. Talsorian Games-nél a szerepjátéknak, aztán lett a második kiadás neve Cyberpunk 2.0.2.0., és most a számítógépes játék elnevezése pedig Cyberpunk 2077.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#26) Xaels válasza Cifu (#15) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

Értem. Egyelőre csak telefonon olvastam el és itt macerás kiszemezgetni a dolgokat, de majd ha hazaértem és lesz időm akkor összeszedem amiket láttam.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#27) olbaidhun válasza Cifu (#25) üzenetére


olbaidhun
(őstag)

"A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül"

Imádom a scy-fi-t, mint ahogy sok más műfajt. Nagyon ott van a cyberpunk hangulata, jó a design, tetszik a belbecs jelenlegi videók alapján. Látszik, hogy milyen alázattal nyúlnak hozzá a fejlesztők. Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok. Alig van egy-két kivétel.

Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.

Nincs törékeny küldemény, max gondatlan csomagolás » 7O 638 9O93 » ¹⁰⁺ ᵉ́ᵛᵉ ʰᵃʳᵈᵛᵉʳᵃᵖʳᵒ́ » bit.ly/olbhu

(#28) Cifu válasza olbaidhun (#27) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok.

Izlések és pofonok, én azért a pozitív példákra is merek emlékezni. ;)
A The Witcher 3 például a legnagyobb pozitív csalódásom volt hosszú idő óta...

Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.

Az EA-t én alapból elfelejteném. Az olyan rémségek, mint a Battlefront 2, Mass Effect: Andromeda és az Anthem még a maradék bizalmamat is eljátszotta. Az Ubi és társai sem túl esélyesek arra, hogy eljussanak ide. Tényleg kb. a Rockstar marad ezen a szinten, meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#29) Xaels válasza Cifu (#28) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

2K, THQ Nordic vagy a Devolver Digital is szerintem megérdemli, hogy figyeljen rájuk az ember.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#30) gbors válasza Carlos Padre (#19) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Aki olvasta a könyvet, az azt is érti, hogy a románc is komoly szerepet játszik a végkifejletben, (legalább) két aspektusból. Valahol még a szánkba is rágja Gibson.

(#27) olbaidhun: nem tudom, játékipar alatt pontosan kikre gondolsz, de az elmúlt 12-13 év töméntelen mennyiségű nagyszerű játékot hozott.

[ Szerkesztve ]

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#31) consono válasza Cifu (#28) üzenetére


consono
(addikt)

Cifu: az a 40 vs. 2 novella az nem regény akarna inkább lenni? CP-ben nem vagyok kiművelt, de Shadowrunból sok regény jelent meg, de novellával kevéssel találkoztam...

If she didn't respond to his needs, he knew the three places to touch that worked every time . . . Control, alt and delete.

(#32) Cifu válasza consono (#31) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

A megfogalmazás terén lehet én vagyok lemaradva vagy tévedésben. Novella alatt egy-egy könyvet értek. A regény sem feltétlenül jelent egy komplett könyvet, nem?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#33) UnA válasza Cifu (#32) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Ha angol a forrás, akkor az zavarbaejtő tud lenni, mert novel --> regény es short story --> novella.

A könyv nem igazán jó mértékegység, mert akár egy novellát is kiadhatnak könyvként (bár nem jellemző).

(#34) Cifu válasza UnA (#33) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Akkor lehet ezért vagyok teljes képzavarban... :B

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#35) gbors válasza UnA (#33) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Nekem az rémlik az iskolából, hogy:
- Novella: 5-10 oldal
- Kisregény: 30-50 oldal
- Regény: 150 oldal felett

Gondolom, 1500-2000 karakter közötti oldalakkal számolva. A köztes oldalszámokról nem szólt a fáma :)

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#36) apatyas válasza Xaels (#26) üzenetére


apatyas
(Korrektor)

Utólagos engedelmetekkel, a 4-7. oldalak tájékán tegnap kifésültem pár nyilvánvaló elírást.

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#37) Luck Dragon


Luck Dragon
(veterán)
LOGOUT blog

Köszönöm, tömör írás, még át kell még ezt futnom mégegyszer . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. iPad Pro LTE & iPad 2018 ,Android One.

(#38) Cifu válasza apatyas (#36) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Köszönöm szépen! :R

Össznépi korrektúrázás megy szimultán. ^_^

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#39) olbaidhun válasza gbors (#30) üzenetére


olbaidhun
(őstag)

Játékipar alatt a jelenleg kibontakozott "AAA" sorozatokat és kapcsolódó trendjeit értem. Platformtól függetlenül elmondható, hogy a megjelent címek 90+ %-ban nem tartalmazzák azt a metafizikai élményt, amit a korábbi fejlesztők építettek. Nyilván akad pár kivétel, természetesen meg kell említeni az indie címek fantasztikus eredményeit és azt a pár nagyszerű exkluzívot, de fel kell hozni a szép új világ elsőprő disznóságait is: dlc, 0day patch, not bug- feature, lootbox, mikro tranzakció, beépített félkarú és így tovább.

"12-13 év töméntelen" Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et, vagy a többi sorozatot a szokásos futószalagról. Az arany 2000-es évekkel bezárólag nagyrészt kihaltak a kategória kreatív fejlesztői, pénzgyári megrendelesék indultak. Klasszikust idézve az élmény számít, nem az érvény. Egyáltalán nem hat meg az agyondizájnolt grafika, évek óta nem történt érdemi előrelépés. Számos kategóriát és annak több tucat játékát megnéztem, meg ugye a rókabőrök...

Mondom, van kivétel, nagyon üdítő volt az uncharted, god od war, last of us, red dead, gta, batman, dead space és még pár széria. Na igen, épp az utóbbit a visceral horror alkotását elvitték szépen akció, multi irányba, mert úgy jobban cseng a kassza.. aztán elkaszálták, ahogy sok minden mást... persze voltak elementális húzások, méltatnám még azt a pár kreatívot, akit a fórumban is le lettek írva.

Fura egy pénzgyár lett a játékipar, ha objektíven szemléled a nagy egészt, de volt már korábban is ilyen állapot!

(#28) Cifu
"meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet..."
Nem várok tőlük semmit, megéri cinikusabban kezelni, tipikus példa arra, hogy nincs alázat a játékok iránt, épp ott hiányzik az optimalizálás, ami a leginkább naggyá tette az adott klasszikust. Csak az id részleg, ami ér valamit, pillants rá mit tettek a rage2-vel, fallout-tal, quake champions, stb, stb.

Az, hogy egy ekkora stúdiónak sikerült pár db használható eredményt is összehozni (pénzügyileg), nem nevezném kiugró eredménynek. Épp ezért aggódom a Cyberpunk-ért.

Nincs törékeny küldemény, max gondatlan csomagolás » 7O 638 9O93 » ¹⁰⁺ ᵉ́ᵛᵉ ʰᵃʳᵈᵛᵉʳᵃᵖʳᵒ́ » bit.ly/olbhu

(#40) apatyas válasza Cifu (#38) üzenetére


apatyas
(Korrektor)

Több szem több csomót talál a kákán, és a vastyúknak is jut szeg. :)

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#41) gbors válasza olbaidhun (#39) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et

Nem kell hülyeségeket a másik szájába képzelni :)

Az AAA kategória szerintem is eléggé lezüllött, de azért ott is jönnek rendszeresen jó játékok - Bioshock-széria, Borderlands-széria, nekem a Crysis-ek is bejöttek, Witcher-széria, Fallout 3-4, Portal 1-2, MGS: V, akár a '16-os DOOM, stb.
Ellenben az indie (vagy fél-indie) címek, amiknek a "fantasztikus eredményeit meg kell említeni" gondoskodtak arról, hogy folyamatosan, éves szinten tucatjával jöjjenek a kiemelkedő játékok. SteamWorld-széria, a Supergiant játékai, Spacechem, kalandban a Daedalic és Wadjet Eye, GSTD, Hex(meg egyéb)cells, a Klei cuccai, és még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig. Nagyon sok olyan játék született az elmúlt 10 évben, aminek a 90-es és a 2000-es évek első felének termése jellemzően a közelébe sem ér. És ez csak PC, konzolokon nem vagyok otthon.
Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos is, de ha valaki éppenséggel játszani akar, nem ostorozni, akkor bőven van miből választani - sokkal bővebben, mint 10 éve.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#42) olbaidhun válasza gbors (#41) üzenetére


olbaidhun
(őstag)

Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.

Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.

"Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"

A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.

"még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"

Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.

Nincs törékeny küldemény, max gondatlan csomagolás » 7O 638 9O93 » ¹⁰⁺ ᵉ́ᵛᵉ ʰᵃʳᵈᵛᵉʳᵃᵖʳᵒ́ » bit.ly/olbhu

(#43) duvi


duvi
(nagyúr)

Itt is hatalmas köszönet ezért a nagyszerű cikkért :R

Samsung Galaxy S8

(#44) gbors válasza olbaidhun (#42) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Akkor igazából csak annyi a különbség, hogy Téged zavarnak az arányok, engem meg nem. Felőlem annyi fost dönthet a világra az Ubi, az EA meg a többiek, amennyit akarnak, amíg bőven van jó játék ezek mellett, addig én nem panaszkodom.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#45) Palinko válasza gbors (#41) üzenetére


Palinko
(tag)

Naaaah, neeem srácok azért ezt ne, ez már túlzásba esik lassan. Nehogy a nyúl vigye a puskát, szóval ne állítsuk már úgy be hogy az indie viszi a hátán az ipart és nélkülük már már játékszoftvert fel sem érdemes telepíteni....

Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket. Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2, de attól függetlenül ott van a pálma. Ránéztem a felsorolt címekre, ha ilyen sarkosak vagyunk az AAA iparral kapcsolatban akkor ezekre meg rá lehet mondani hogy valami flash játékok, na de ha kicsit reális vagyok meg pozitívabb azért akkor sem kerülheti el a figyelmem hogy nagyon ritkán ütik meg az indie címek a napjaink, grafikai, mechanikai igényét, vagy komplexitását a játéknak. Nem úgy értem a komplexitást hogy skill fa, vagy menüban bonyolítsuk el, hogy legyen nagy sztori mert az indieben is megoldott, inkább úgy értem hogy 3D térben egy nyitott vagy félig nyitott világban mozoghassunk. Ma egy Mafia 1 szintű játék garfikában, mechanikában meghaladja az indie stúdiók 99%-nak a képességeit. Egy lassan 20 éves játékról beszélünk, de legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám meg a jófejség a kicsit támogatni miatt az teljesen más történet, soha nem lesz számomra akkora élmény mint egy közepes AAA játék...

Vegyük pl az Indie csúcsait, mint az Inside, jó jó meg most rápróbáltam hogy ingyenes volt, de nem vittem végig, gyönyörű a művészi megvalósítás de nem kötött le, nincs kedvem találgatni hogy melyik pixelt kell eltalálni a feladat megoldásához mert volt párszor olyan hogy kitaláltam mit kell csinálni még sem csinálta meg aztán ránézek videón hogy kell megoldani, azt úgy ahogy az előbb próbáltam csak nem ment aztán 4. jére beakad a pixel és megcsinálja végre. Nincs nekem ehhez kedvem inkább megnézem a videót hogy végigfut valaki rajta aki már 3. ra játsza ki és élvezetes. Nagyjából ugyan az az élmény csak frusztráció nélkül és én kifejezetten gyűlölöm a streameket meg unalmas ha más játszik ennél a játéknál mégis jobb. Akkor is hogy jön az a 3 óra szaladgálás Insideban mondjuk egy Assassin Creed 70 órájához? Sehol nem konkurencia.

Attól hogy megjelent egy Subnautica, egy Kerbal Space Program meg egy Hellblade azért a legtöbb indie játék továbbra is az indieszemét kategória... Meg azért mert az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t továbbra is jelentek meg dolgok amik nagyon jók és az idei év kifejezetten gyenge volt eddig de még most is jött egy Sekiro egy Plague Tale meg jön majd az Outer Worlds és egy egész pofás Star Wars játék is a mumustól, szóval azért nem annyira rossz ez. Igaz a mérleg másik nyelve hogy elrontottak egy Raget meg a Borderlands sem lett valami rózsás és a Wolfensteint is rossz irányba terelték, de az még mindig az hogy nem évi 8 jó játékot adnak nekünk csak 2-3-at ezzel szemben idén én nem láttam olyan indie címet ami megérdemelné akár csak a próbát is...

Érdekes lett a cikk, köszi! Engem is érdekel a cyberpunk és nagyon várom de itt aztán több info is volt mint ami eredetileg érdekelt :D Kár hogy a fejlesztést nem lehet ilyen részletesen bemutatni mert csak morzsák szivárognak ki pedig titkon reméltem hogy majd arról is még több szó esik mert az méginkább érdekelne mint maga az eredeti társasjáték.

(#46) [Prolixus]


[Prolixus]
(addikt)

ÚRISTEN!

Erre vártam már hetek óta! :R

(elolvasni mondjuk nem lesz 30 perc :DD )

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#47) P.O.W.


P.O.W.
(tag)

Ez igen! :R

Asus ROG Strix B450-F Gaming, AMD RYZEN 5 2600 ,Sapphire Nitro+ RX570 8GB OC, 2*8GB HyperX 32000Mhz DDR4 , Chieftec Smart 600 W GPS-600A8 , Corsair Carbide Series SPEC-01, LG 32MP58HQ-P, Corsair Gaming HARPOON egér, Cougar 450K bill.

(#48) Cifu válasza Palinko (#45) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

A Cyberpunk 2077 topicban mindent beírtam, amit a játékkal kapcsolatban felleltem a különféle interjúkból, fórumokból, tweetekből. Azzal az a fő probléma, hogy a tartalma nem biztos, hogy megérne egy 'gyűjtést'. Egyfelől azért, mert ha végigolvasod a CP2077 híreket, akkor nagyjából le is feded a tartalmát, másfelől pedig az olvasóközönség nagy része ott is topiclakó. Harmadrészt pedig már arra is van példa, hogy az is változott, amit ott leírtam.

Tervben van, hogy a játék megjelenése előtt lesz egy összefoglaló a játékról, de csak akkor van értelme, ha tényleg lesz érdembeli információáramlás a CDPR-től, háttértörténet, karakterek, játékmechanika terén.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#49) penge111


penge111
(őstag)

Köszönöm az írást, nagyon tetszett jó kis meló lehetett ezt megírni. Remélem majd a Cd Project Red-nek sikerül hatalmasat alkotniuk. Igaz én inkább D&D kategória szerelmese vagyok, próbálkoztam pár cyberpunk szerű játékkal, de csak a Shadowrun játékok tetszettek... Mondjuk másik zsánerem a jrpg, azért itt is lehet érintőlegesen a cyberpunkkal találkozni.

PSN: Dragonmage1980

(#50) olbaidhun válasza Palinko (#45) üzenetére


olbaidhun
(őstag)

"Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket"... Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2...

Évente 1-2-3 WTF! Dollármilliós iparról csevegünk. Érzi mindenki, hogy gáz van az élménnyel, de amíg csak ebből a szeméttelepről lehet választani, szépen alakul a matek. Épp ebbe kavartak be az ilyen kis mini címek, amiket egyre többen értékelnek / értékelek igazán. Valahogy a bevételek is szépen megérkeztek hozzájuk, ami nagyszerű, mert azt is lecsípték az egyik multi tortájából. Nyilván utóbbiaknak kizárólag a pénz számít, így újra kell gondolniuk a befektetések súlypontjait. Lesve a piciket. Mi ez, ha nem alázatra nevelés? Ja és elszalad egy 5-7+ éves konfigon is, mert optimalizált...

Több ponton egyforma véleményen vagyunk, csupán annyiról van szó, hogy neked még félig tele a pohár, nekünk már egyszer kiürült és keressük még azt amit ide tölthetnénk időnként. Ez jellemzően már nem AAA kaegória... grafika, marketing valóban zéró. Azonban ezek a kisebb stúdiók jelesre vizsgáznak a belbecsből, kreativitásból, művészetből. Látszik minden ízükön, hogy az alkotók számára egy szakrális dolog volt a fejlesztés tárgya! Hellblade, Inside-ot említettél? Kiválló, BAFTA! Fontosabb ez mint a kötelező; menüs farmolás, skillfa, mikrotranzakció, legalábbis számomra. El sem jutna hozzád az utóbbi ősi 2D platform, ha nem fásultál volna bele egy kicsit a modern kacatokba. Mégis hibái ellenére azt kell mondani az embernek, hogy valamivel mintha tovább lépett volna a Playdead az Inside-dal, Limbo-val a régi kategóriák határain. Mintha történt volna valami, beindultak a címek, Little Nightmares, Unravel stb. Így történt ez a minecraft esetén is, aztán jött a picipuha..

"legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám" PC esetén az említett aranykorral bezárólag minden érdemlegeset láttam. Konzolon akad még kivétel, de akkora stúdiók és erőforrás áll rendelkezésre, hogy csoda lenne, ha mellé lőnnének... Maffia, GTA, nyilt világ? Igen jót tenne ez, de nem mindennek. Lásd RAGE2. Túlságosan mélyvíz és inkább jó úszók számára jelent előnyt. Oda sem engedtem volna az Avalance-os gyerekeket a Just Cause akármennyi után egy id. játékhoz. Méltatlan helyzet, nevetséges eredmény.

Hogy a példádnál maradjak, nézd meg mi van az AC sorozattal... "140 millió darabot adtak az ismert széria összes részéből". Azért az nem kevés bevétel. Utóbbi pár hsz-el, teljesen egyetértek.

"az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t" na látod ezt a listát meg én tudnám szinte végtelenbe mesélni... de hagyok inkább kétképet a témáról!

Legyen kivétel a Cyberpunk, ez nem egy "tét nélküli játék" amit az EA, ACTIVISION, UBI etc játszik! Sok múlik rajta. A Witcher3 is nagyszerű eredmény lett, sorra kerítem, mert jobban megérdemli mint egy tizennyolcadik AC. Remélem jó helyre folyik a pénz, alig várom ezt a remek sci-fi cuccost.

[ Szerkesztve ]

Nincs törékeny küldemény, max gondatlan csomagolás » 7O 638 9O93 » ¹⁰⁺ ᵉ́ᵛᵉ ʰᵃʳᵈᵛᵉʳᵃᵖʳᵒ́ » bit.ly/olbhu

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.