Az 1-es ponthoz annyit, hogy amirol irsz, az nem a ciklus szerinti fogyasztasi meres, hanem a tesztpados karosanyag kibocsatas. A ketto kozott annyi a kulonbseg, hogy a fogyasztast tesztpalyan csinaljak, mig a karosanyag kibocsatast tesztpadon. A tesztpalyara vannak eloirasok (lejtes, palya anyaga, szel, stb.). Spanyolorszagban van egy, aminek pont a megengedett a lejtese, ill. a szeljaras is altalaban kedvezo. Vannak aztan azok a pilotak, akik mindent tudnak a meresi ciklusrol, es annyiszor mennek, amig meg nem lesz a leheto legjobb kombinalt ciklusu figyasztas.
Mindketto tavol all a valosagtol, de ha a torveny igy irja elo, a megadott lehetosegek kozott csalni kell.
Magat az egesz hiszteriat nem ertem. Az ADAC is irt mart korabban arrol, hogy nem egyeznek a tesztpados meresi eredmenyek es a valosagban (ertsd kint a normalis forgalomban) mert eredmenyek, de azt akkor mindenki magasrol letojta. Most azert, mert az usakok mertek egyet, lett belole nagy balhe.
En az energiaiparban dolgoztam, ott ugy mukodott, hogy a TÜV bejelentette, hogy holnap jon merni. A motoron a meresig bekapcsoltuk a katalizatort, majd amikor elmentek, kikapcsoltuk. A gyartonak ket kulonbozo szoftvere van, eppen a TÜV meresi vagy a normal uzemi (rosszabb karosanyag kibocsatasi erteku) motorvezerles. Termeszetesen a normal uzemi alacsonyabb fogyasztasu, katalizator nelkuli. Ott, ahol 100 millio megy el evente tuzeloanyagra, 1%-os fogyasztascsokkenes is mar cash.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany