Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) hcl válasza asdf_ (#199) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Én is minimális KP-t tartok. Nyilván kell, de inkább kártya, ha már lehet.

Mutogatni való hater díszpinty

(#202) bambano válasza forceberg (#198) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

év elején első tankoláskor belepasszírozok 20+ ezerért benyát a szekérbe, meg veszek mellé 43 ezerért (vagy mennyi mostanában) éves matricát, majdnem 70 rugó. szokott nálad lenni 70k készpénz?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#203) forceberg válasza bambano (#202) üzenetére


forceberg
veterán

A tankolásra való mindenképp, a többi már nem biztos.A munkahelyemből adódóan, láttam már pár 100db egyszer csak "se kép-se hang" kártyát. Annyiból jobb a helyzet, hogy az érintés nélküli használat is már elterjedt, így a kártya is némileg redundáns. Megkérdezem ma, hogy érintésmentesek szoktak-e elszállni?! Úgy emlékszem, hogy azok jól bírják a strapát.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#204) #90088192 válasza forceberg (#198) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ha hiszed ha nem az elmúlt 5 évben lecserélődött a bankjegyek nagy része, és emiatt nem ismertem meg őket amikor nemrégiben kp-ban kellett fizetni használt hűtőszekrény, és mosógép vétele miatt. Mivel az automata adta elhiszem, hogy így kell kinéznie :K

Nálam kb sosincs kp. Minek lenne?

(Lehet így is csinálni, a lakbért is utalással rendeztem, de még párommal is így rendezünk minden pénz mozgást, csak ugye más ország)

Vagyis nálunk a kp a "kényelmi funkció" ha úgy nézzük.

(#205) hcl válasza forceberg (#203) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem szoktak. Mondjuk nálam kártya még nem ment tönkre (családban sem).

Mutogatni való hater díszpinty

(#206) adrian360 válasza #90088192 (#197) üzenetére


adrian360
őstag

de még mindig az a helyzet, hogy működik a kártyás fizetés a benzinkúton, csak a te telefonodon a klónozott bankkártya app nem működik.

(#207) Lauda válasza #90088192 (#197) üzenetére


Lauda
félisten

Nem vesznek fel semmilyen adatot. Fizetés nélkül a kutas nem engedheti el a vásárlót. Maximum saját felelősségére, de ha nem fizeti ki, akkor bebukta. Odahív valakit készpénzzel és rendezik a tankolást, addig nem mehet sehova. Dolgoztam kúton, tudom mi az eljárás. Ha meg fizetés nélkül elhajt, hívni kell a rendőröket és bemondani a rendszámot. A kisebséggel rengeteg vita volt ebből, mert direkt úgy tankol, hogy 1500 helyett 1620-ért tegyük fel és mondja, hogy csak 1500ft van nála. De nem engedheted el, mert akkor tudja, hogy nálad megcsinálhatja és mindig ez lesz, te meg fizetsz. Ha meg kihívod a rendőrt megy a börtönbe, mert előzetesen van kint (ezt mondja). De le kell szarni, mindig meg tudták oldani, hogy kért valakitől pénzt. Többet aztán nem próbálkozik.

[ Szerkesztve ]

(#208) #90088192 válasza Lauda (#207) üzenetére


#90088192
törölt tag

Az ajtora ki van írva az elfogadott fizetési metódus, ha nem a kuncsaft hibája, hogy nem működik, akkor talán el kellene gondolkozni, hogy ezentúl csak arannyal fizethetünk, mert mi az lesz, ha holnap becsődöl az állam, és a kp semmit sem ér.

(#209) updog válasza Dluinet (#196) üzenetére


updog
senior tag

OK, írtál már az ombucmannak, mávnak, volánnak, önkormányzatnak stb. emiatt? :D

Csak ismételni tudom: minden ilyen vitában azt veszem észre, hogy az autósok elmennek odáig, hogy beülnek az önkormányzati ülésre hogy élőben hisztizzenek (szintén Zuglóban, így harcolták ki ezt a családonként két autó ingyen parkol dolgot), míg a másik "problémájuk" (tömegközlekedés), ami sajnos :U ellehetetleníti hogy ne a vécére is autóval menjenek, valahogy tizedennyi erőfeszítést se kap ilyen szempontból, ha tenni is kéne valamit.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#210) hNp88 válasza updog (#209) üzenetére


hNp88
aktív tag

amennyi bőrt lehúznak az autósokról, szerintem teljesen érthető... :U

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#211) updog válasza hNp88 (#210) üzenetére


updog
senior tag

Ilyenkor jönne a kérdés, hogy Jajj, hát annyira sajnálom hogy ilyen drága autózni, hadd kérdezzem már meg, hogy valaki egyesével odamegy minden nap mind a félmillió autóshoz (csak Bp.+környéke) és fegyvert tart a fejéhez hogy ma is menjé' autóval? (igen, van autóm, igen, én is bele szoktam ülni és megyek is vele) - és utána természetesen valaki meg is magyarázza, hogy <igen mert....>. Köszönöm szépen, ezt már végigolvastam párszor, részemről megspórolható ;] :D

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#212) Kisgépkezelő válasza hcl (#195) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Van egyfajta védelmi pénz jellege, de én szívesen kifizetném, mert szerintem a kupplung kisebb amortizációján visszajön az ára kamatostul.

Annyi P+R-t meg nem lehet építeni amennyit ne parkolnának tele. Nálunk pont tavaly bővítették kb. duplájára a kapacitást, és bár egy kicsit reménykedtem, hogy nem így lesz, de azért végül beigazolódott a félelmem, hogy amint megszárad a felfestés, már tele is lesz parkolva. Azt hiszem az új helyek átadását követő második nap még találtam helyet a házunk előtt. :D

(#213) hcl válasza Kisgépkezelő (#212) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem lehet annyit, de az se jó, hogy alig van. Vagy vonzóbbá tenni a tömegközlekedést, mert amíg csak sarc van, azt ki fogják fizetni, de hely, az nem lesz :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#214) hNp88 válasza updog (#211) üzenetére


hNp88
aktív tag

nincs is ezzel semmi gond, drágának k# drága, aki belevág tudja mit vállal.

ami inkább dühítő ebben, hogy a pénzért jobb helyeken szolgáltatást kapunk, ugye megfelelő utak stb apróságok formájában, itt ez nem igazán működik, gyakorlatilag a semmiért fizetünk. :U

persze, hogy nyílik a bicska, és az elborultabbja az asztalra b#sz és kiköveteli legalább az """"ingyen"""" parkolást.

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#215) asdf_ válasza hcl (#213) üzenetére


asdf_
veterán

Az a baj, hogy ameddig tömegközlekedéssel minimum kétszer annyi idő elmenni A-ból B-be (még Budapesten belül is, nemhogy vidéken), addig a tömegközlekedés nagyon nehezen tud vonzó lenni. Hogy mennyi idő tömegközlekedéssel vidékről bejárni Pestre dolgozni, és mennyivel kevesebb idő ez autóval, azt meg le sem írom, mert kb. sírva fakadok.

(#216) Tikakukac válasza asdf_ (#215) üzenetére


Tikakukac
titán

Budapesten belül azért bőven agyonverhető BKK-val nem egy-két útvonal :B Nekem pölö ilyen a meló, egyetem és nem kevés egyéb hely ahova rendszeresen mennem kell.
Plusz parkolás. Mindigi öröm nézni, ahogy valaki 5 kört lenyom a 3 háztömb körül keresi a helyét és hát nincs :P

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#217) updog válasza hNp88 (#214) üzenetére


updog
senior tag

Lehet hogy azért van ez a drágán semmit nem kapsz hozzáállás, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra :D

Aláírom hogy vállalhatatlan pl. az utak állapota, amit konkrétan ebből a pénzből kéne fenntartani, és mindenki tud még ezer példát. De igazából egy reakcióm szokott lenni erre a "semmire fizetünk sokat" érvre: jó, és? :D

(#215) asdf_ Csúsztatás, én meg ezer olyan A-B-t mondok ahol a tömegközlekedés jobb, de legalábbis ekvivalens opció (Bp., agglomeráció, és vidék terén is).

De csak magamat idézem, amíg (szó szerint!) az önkormányzat asztalát verik az autósok nevetséges évi 40.000 forintos parkolási díj miatt, miközben a tömegközlekedés problémáit sértődött fórum meg blogposztokban, kicsit jobb esetben BKK facebook oldalán tök irreleváns posztok alatti kommentekben írják meg az emberek (mintha az is nem tök fölösleges lenne), addig nem nagyon tudom elfogadni az ilyen érveket.

Van önkormányzat, van ügyfélszolgálat, van országgyűlési képviselő, van szakszervezet (pl. hogy a folyamatosan a MÁV miatt késő dolgozók panaszait összefogja), van közlekedési minisztérium, van fogyasztóvédelem, soroljam még hol lehet fejlesztési javaslatokat vagy közvetlen panaszokat megtenni a tömegközlekedés állapotával kapcsolatban?

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#218) hNp88 válasza updog (#217) üzenetére


hNp88
aktív tag

aki bármiszintű ösztönzésre vágyik, főleg pénzért, az elmegy egy tetszőleges szabó coelho péter előadásra :DDD én spec. örömmel fizetném a benzinárba, biztosításba, stb dolgokba épített különadókat, ha valami látszata lenne. de így... :((( még a legfinomabb kifejezéssel élve is pofátlanság ami itt megy. persze ezzel sok újdonságot nem mondtam, de remélem megvan, hogy szerintem (és feltételezem ezzel nem vagyok egyedül) az alapvetően nem baj, hogy valami sokba kerül. a baj azzal van, hogy a semmi kerül sokba, és ezt kellene normálisként elfogadni...

viszont a "szar, cserébe drága, de jóvanazúgy" hozzáállással nincs mit tenni. :D nem is tudom, miért álltam ebbe bele. :DDD

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#219) updog válasza hNp88 (#218) üzenetére


updog
senior tag

Hadd fogalmazzam meg másképp: pl. ha az egészségügyről van szó (=alapvető joga mindenkinek), akkor elfogadom hogy valaki azzal érvel hogy fizeti a TB-t, de botrány amit kap cserébe.

Viszont ha az autózásról (szennyező, minél kevésbé támogatandó dolog az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől), akkor nem igazán értem, miért kéne bárkit is sajnálnom, aki ezt választja.

Persze ilyenkor mindenkinél előkerül, hogy az autósok igazából mind rokkantnyugdíjas orvosok és tanárok egyszerre, akik életet mentenek, és gyorsan mindenhova IS oda kell érni, és a zsákfaluba amúgy is csak napi kétszer megy a sárgabusz, így nincs más lehetőség, meg a gyereket is hogyan vinné máshogy iskolába... stb :D Ja és persze ez mindenkire igaz a családban, azért van 2-3 autó is, de az évi 40k egyszeri díj az földhözvágná, úgyhogy megy hisztizni a polgár jenő hivatalba hogy engedjék már el neki...

Onnantól hiába mondom hogy jó, igazat adok, legyen a fele az összes autósnak, akinek tényleg muszáj (szerintem sokat mondok), akkor a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni, és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész - de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#220) asdf_ válasza updog (#217) üzenetére


asdf_
veterán

Nyilván van ellenpélda is, amikor a tömegközlekedés simán tud alternatíva lenni (főleg a belső kerületekben, kötöttpályás közlekedés esetén, és amikor nem kell átszállni, no meg persze amikor olyan helyre megy az ember, ahol nehéz parkolni).
De abban egyetértünk, hogy én sem értem, miért gondolja valaki ingyenes alapjognak azt, hogy egy másféltonnás bódét tárolhat közterületen, csak azért mert ott lakik (pláne kettőt)

(#221) hNp88 válasza updog (#219) üzenetére


hNp88
aktív tag

"a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni"

ez részemről így is van, ezt a kitételt leszámítva: "és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész" -- nem nézek ezért hülyének senkit

"az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől"

ez jó, személy szerint ahogy nézem neked is sok kedved van áldozatokat hozni, ezért van autód neked is. :DDD

ez nem személyeskedés, arra próbálok vele rávilágítani, hogy a legtöbben bizony nem aszkéta módon azt akarjuk nézni, hogy hol-hogyan-mekkora áldozatot kelljen hozni, hanem egy nem a legalja színvonalon megpróbálni élni. még csak nem is támogatást várnánk, hanem... szerintem sejted. (ha nem: legalább annyit, hogy a pénzünkért szolgáltatást kapjunk)

btw ha az nem áldozathozatal, hogy a munkával megkeresett jövedelmem X százalékát arra fordítom, hogy a nekem tetsző módon járhassak dolgozni, akkor nem tudom, mi lenne az (sry, ez kicsit eltért a bekezdés tárgyától, de valahol mégis kapcsolódik)

"de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe."

... :F magyarán az normális, elfogadható dolog lenne, hogy a pénzemért cserébe egy szar amit kapok?

szerinted akár az én, akár bárki más munkáltatója hogyan nézné azt, hogy a pénzéért a "szolgáltatás" amit tőlem "vásárol" elég esetleges? hiszen neki se tartott senki fegyvert a fejéhez, hogy engem/mást felvegyen.

ha ez elfogadható, normális, mitöbb, még csak ne is "hisztizzen" miatta senki, arról az úri huncutságról nem szólva, hogy esetleg tegyen ellene (amire törvényes lehetőség jelenleg a négyévenkénti választás, illetve az állami hivatalok - egyébként hót eredménytelen - cseszegtetése) akkor készséggel beismerem, hogy a hiba az én készülékemben van (nem) és kiszállok az internetből :DDD

ps. ezek már ezerszer lefutott körök/lerágott csont, én is unom, csak a te hozzászólásaidból valahogy az jön ki, hogy az autósok egy olyan tömeg, akik sajnálatot, meg mindenféle támogatást várnának. nekem viszont nem így tűnik, sőt.

asdf_ azért, mert a tö...hócipője kivan vele, hogy a rakás pénzért amit lehúznak róla, nem kap egy büdös lóf#szt sem. az ember többnyire szubjektív alapokon gondolkodó lény.

megnézném, hogy verné-e bárki az asztalt a "pógárjenőhivatalnál" ingyen parkolásért, ha közben megfelelő minőségű útjaink, illetve elegendő parkolóhelyek lennének, neadj'isten még egy nem működő mobilparkolásért sem járna első alkalommal bírság.

de ez már közeli feltételezgetés ahhoz, hogy "ha nagyanyám sárga lett volna"... :DDD

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#222) hcl válasza asdf_ (#215) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Hely- és tömegközlekedés függő.
Ad a melóhely bérletet? Mennyi idő autóval/tömeggel? stb.
Nekem ugyanannyi időben a busz/autó, és mindegy, mivel állok a dugóban. Az autó pénzbe kerül, és igazából sokkal kényelmesebb a busz. Mondjuk bérlet nem adnak :S
Előző 2 helyen adtak bérletet, egyértelmű volt, hogy busz.

@doeeg : Azért a semmiért mégsem fizetünk szívesen, na.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#223) hNp88 válasza hcl (#222) üzenetére


hNp88
aktív tag

az utolsó sorodban remekül összefoglaltad amit én kisregény formájában próbálok fejtegetni, köszi :DDD -- talán még annyit tennék hozzá, hogy mindjárt más lenne a helyzet, ha az útépítés, fenntartás nem állami monopólium lenne, hanem piaci alapon működne.

baltával faragott hasonlattal élve, kb mint a mobilszolgáltatóknál -- ha a T hálózata egy szar, a V meg olcsóbb és még jobb is, hát akkor megyek oda.

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#224) hcl válasza hNp88 (#223) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Felőlem lehet állami is, csak legyen rendben :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#225) updog válasza hNp88 (#221) üzenetére


updog
senior tag

"ezért van autód neked is"

Nem vagyok képmutató, írtam: elfogadom, van akinek szükséges, azt is elfogadom, hogy van akinek csak kényelmesebb így. Mi félúton vagyunk, mamáékhoz használtuk főleg, kb. havi 1-2 hétvégén párszáz km belement, és igen, néha azért itt Pesten belül is teszkóztunk vele, sőt, melóba is araszoltam párszor. Ettől még pl. egészen a homeoffice kezdetéig főleg BKV-ztam. Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne :)

De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát, egy pillanatra sem az jut eszembe hogy én autós vagyok, fizetek mint a katonatiszt, tehát nekem jár azon kívül bármi, hogy eljuthatok A-ból B-be autóval a s*ggem alatt, hiszen közben ezzel közvetve és közvetlenül is kárt okozok a társadalomnak (és magamnak azzal hogy vaskos mínuszban van hogy autót tartok).

Ha sz*r az út, megyek 70-nel (érdekes, olyankor senki nem az utak minőségén morfondírozik mögöttem, hanem villog meg tol le ;] ), ha nincs parkoló, sétálok két utcányit onnan ahol meg tudok állni. Ennyi.

(#220) asdf_ :R

(#222) hcl + (#223) hNp88 nem az értelmezési képességeimmel van baj, általánosságban igazat adok: valamiért valamit.

De ez itt tökre nem releváns: autózni nem alapjoga senkinek (bármennyire is kényelmetlen, sőt, valódi hátrány ér nélküle, elismerem), és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknál pedig nincs szabadpiac. De tudom hogy parttalan vita mert ezerszer túl vagyok már ezen :) :R És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#226) hNp88 válasza updog (#225) üzenetére


hNp88
aktív tag

márpedig amiért fizetsz, az járna: fizeted a benzin árával az útalapba a pénzt, így igenis járna hogy úgy juss el A-ból B-be a szekereddel (aminek a megszerzéséért, birtoklásáért és egyszer majd eladásáért/megsemmisítéséért is külön fizetsz!), hogy az nem hullik atomjaira alattad a szar utak miatt...

"Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne"

még szép, hogy nem. ez így a korrekt. és ezzel még vannak így egy páran. :DD

"De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát"

idáig teljesen OK a dolog, ezt önként vállaltuk, nagyjából tudjuk is, hogy mennyi az annyi

csak hát itt az észak-balkánon amit állambácsi vállal, az valahogy mindig esetleges :U és ehhez még tapsikolni is kéne, sőt örülni, hogy a saját pénzemen méregdrágán fenntarthatok egy közlekedési eszközt... (amivel mily meglepő, leginkább dolgozni/egyéb szükségletek fedezését elősegíteni járok, nem brahiból ezer kilométereket hetente) azért nah..

"Ha sz*r az út, megyek 70-nel"

én is így szoktam, sőt a 30-as táblánál 30-al is megyek (főleg cégessel), szeret is érte qrvára mindenki :DDD és nem azért, mert az autóm nem bírná...

"általánosságban igazat adok: valamiért valamit."

ezen van itt a hangsúly. :R

"És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át."

néha mintha azt sugallnád, hogy még a paraszt örüljön, hogy egyáltalán meg van engedve, hogy a saját pénzén autót vásárolhasson/tarthasson fenn.

a közlekedés alapjog, ennek módját pedig mindenki megválaszthatja a lehetőségeihez mérten.

[ Szerkesztve ]

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#227) hcl válasza updog (#225) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem alapjoga, de mindenki adójából költ az állam az infrastruktúrára.
És ha nem alapjog, akkor is visszás, hogy csak beszedi az állam a pénzt, de annyit kapsz érte, hogy közterületen(!) megállhatsz.

Mutogatni való hater díszpinty

(#228) hNp88 válasza hcl (#227) üzenetére


hNp88
aktív tag

épp ez a baj, hogy nem költ, pedig kellene

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#229) hcl válasza hNp88 (#228) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Jó, hát ellopja, de abból kéne költenie.

Mutogatni való hater díszpinty

(#230) hNp88 válasza hcl (#229) üzenetére


hNp88
aktív tag

kisvasút inside :DDD

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#231) philoxenia válasza Hieronymus (#5) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Amúgy sem közszolgáltatás az adószedés vagy a parkolási szolgáltatás.

Minek neveznéd akkor? Esetleg rablásnak? ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#232) philoxenia válasza updog (#225) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

autózni nem alapjoga senkinek

Mik azok az "alapjogok" és kiket illetnek meg? :F

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#233) hcl válasza hNp88 (#230) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

:K :DD

Mutogatni való hater díszpinty

(#234) Goose-T válasza philoxenia (#232) üzenetére


Goose-T
veterán

Az Alaptörvényben le vannak írva.

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#235) philoxenia válasza Goose-T (#234) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Idéznéd? Nem találtam meg. :N

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#236) Goose-T válasza philoxenia (#235) üzenetére


Goose-T
veterán

Keress rá a "joga van" kifejezésre.

Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#237) updog válasza philoxenia (#235) üzenetére


updog
senior tag

Az alapjog az alapvető jog szinonímája (legalábbis így használtam, és máshol is pl. hivatkoznak így rá, de elnézést ha nem voltam pontos).

Innentől ctrl+f a linkelt táko.. alkotm... alaptörvényben :D ;]

sry (#232) -re ment volna

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#238) philoxenia válasza Goose-T (#236) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Teljes körűen nézve akkor az autózáshoz is mindenkinek joga van...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#239) updog válasza philoxenia (#238) üzenetére


updog
senior tag

Bármire is gondolsz (kifejthetnéd hogy vezetted le :DDD), szerintem igaz rá, hogy "alapvető jog más alapvető jog érvényesülése vagy valamely alkotmányos érték védelme érdekében, a feltétlenül szükséges mértékben, az elérni kívánt céllal arányosan, az alapvető jog lényeges tartalmának tiszteletben tartásával korlátozható." :D :P

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#240) Dluinet válasza updog (#209) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Amíg nem férek fel a tömegközlekedésre, addig marad az autó.
Autóval olcsóbba járok be dolgozni, mint a havi bérlet.
Nekem kényelmesebb lenne a közösségi közlekedés, mert útközben tudok e-mail-eket intézni, híreket olvasni, amit autóvezetés közben nem tudok, így az autó időpocsékolás nekem.

Amint lesz rendszeres járat, amire felszállok és leülök, akkor azonnal leteszem az autót.
De amíg a tömött buszok drágábban járnak, mint én autóval, és nyomorogjak is rajta, addig ne várják, hogy leteszem.
Nem is értem, hogy kerül többe a busz, mint az autó.
Reálisan max 100-150Ft-nak kéne lenni a jegynek egy nagyvárosban, ha olyan kihasználtsággal közlekednek, mint Magyarországon.

Tudom, hogy külföldön drágább a buszközlekedés, de ott egy buszon tized annyi ember van, mint nálunk. A közlekedési társaságok nyugateurópában nem magyar béreket fizet az embereinek.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#241) bambano válasza asdf_ (#220) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szeretném jelezni, hogy az ország zömében nem a "belső kerületek".

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#242) philoxenia válasza updog (#239) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A tulajdonhoz való jog a birtoklásához, a szabad mozgáshoz való jog pedig a használatához ad jogot...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#243) asdf_ válasza bambano (#241) üzenetére


asdf_
veterán

Szeretném jelezni, hogya belső kerületek említéséből egyértelműen következik, hogy Budapestről beszéltem és a #215-ösben is -aminek folytatása a #220- Budapestre mondtam a feles időt (vidékre pedig többet). A nem budapesti tömegközlekedésre pedig írtam (vagyis inkább nem, mert olyan hatalmas a különbség) a munkábajárásom autós vs. tömegközlekedéses verzióját (szintén #215). Valamint mivel parkolási problémákról volt szó, szintén evidens, hogy a nagyfaluról van szó.
(valamint ezt nem láthattad, de a 220-as hsz-ben a tömegkölekedés szó eredetileg BKV volt, utólag írtam át tömegközlekedésre, úgy néz ki azon isteni sugallatra, hogy ebbe is bele tudjál kötni, még valami? Inkább a januári e-postakönyvet mondd meg, hol olvastad, mert a postán még nem hallottak róla)

[ Szerkesztve ]

(#244) Scroll Lock


Scroll Lock
tag

Úgy látom kissé elszabadultak az indulatok a témában. :DDD

(#245) updog válasza philoxenia (#242) üzenetére


updog
senior tag

A KRESZ pedig ezeket a jogokat korlátozza :D Meg a parkolási társaságok, illetve a helyi rendeletek... (meg a pénztárca).

Míg ha valaki azt mondja hogy pl. az egészséghez való jogomat akarja korlátozni, arra nagyon csúnyán fogok nézni (mint ahogy nézek is sokakra most az aktuális helyzetben, de az már nagyon off az offban).

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#246) hcl válasza updog (#245) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

A KRESZ nem korlátoz; az keret ahhoz, hogy mindenki ugyanolyan szabályok mentén gyakorolja a szabad mozgáshoz való jogát. Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania.

Mutogatni való hater díszpinty

(#247) philoxenia válasza updog (#245) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem beszéltem erről.... :N ;)
Annyit mondtam, (kvázi) hogy, az alaptörvény a lélegzéshez való jogot sem tartalmazza nevesítettebben, mint az autózáshoz....

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#248) Hieronymus válasza hcl (#246) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania."

Szép gondolat, csak nagyon sok ellenérdekeltség van a lakosságon belül.
Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.
Sokan az idősek közül úgy kerékpároznak, mintha 20 évesek lennének. A reakció idő azonban sokszorosa a fiatalkorinak, ha egyáltalán észreveszik a veszélyforrást. Kereszteződésen áthaladás, mintha ott sem lenne.
A maximális sebesség az a sebesség lehet, amit fél órán keresztül önerejéből képes tartani a kerékpározó.

A kerékpárosok ebben a jogaik csorbítást fogják megélni.

Németországban egy időben nem volt sebességkorlátozás a városi forgalomban. Nem jött be.
Ma komoly viták folynak az autópályák sebességkorlátozásról. Minden körben 60.40% között ingadozik a korlátozást támogatók aránya.

A parkolás szabályzásában komoly ellentét van az adott helyen lakók és az odalátogatók érdekei között. Mind a két oldal a saját parkolási lehetőségeit fogja előtérbe helyezni.
Azt gondolom, hogy a biztonsági szabályokról nem lehet sokat vitatkozni. A piros maradjon tilos.

A közlekedési környezet kialakításában mindenképpen be kell vonni azt ott lakókat. Korrekt módon, nem csak az előnyüket, a hátrányokat is el kell mondani. (Megtörtént eset Az új, biztonságos kerékpárút kialakítását az utcában lévő üzletek tulajdonosai is támogatták. Azt azért nem mondták el nekik, hogy még kerékpárral sem tudnak majd az üzlet közelében parkolni. Autóval nem. De még az áruszállítás is ellehetetlenül majd.)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#249) dabadab válasza Hieronymus (#248) üzenetére


dabadab
titán

Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.

Most akkor a nyugdíjasok ne szállhassanak fel se trolira, se villamosra?

DRM is theft

(#250) hcl válasza dabadab (#249) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

A lakosság nagy része nem érti, hogy a demokrácia arról szól, hogy a többség mit akar / megtalálni a legjobb kompromisszumot. Mondjuk utóbbit itthon még kevesebben értik, de mindegy, általában úgyis mindenkinek az az egy szempont létezik, ami az övé.

Mutogatni való hater díszpinty

(#251) Hieronymus válasza dabadab (#249) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Azt nem kell önerejükből meghajtani vagy ha igen akkor nagy a baj.

Pontosítok. Önerejéből hajtott, motoros rásegítésű vagy segéd motoros.Jjogosítvány nélkül vezethetető közúti közlekedésre alkalmas, kerekes közlekedési eszköz használatára gondoltam.

Remélem nem hagytam ki valamit a pontos meghatározásból. :D

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#252) dabadab válasza Hieronymus (#251) üzenetére


dabadab
titán

Nem olyan ritka az :D

DRM is theft

(#253) hcl válasza dabadab (#252) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ilyen képem van nekem is - az a címe, hogy "kéne valamit tolni multiban" :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#254) philoxenia válasza Hieronymus (#251) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem a rásegítős kerékpárokkal van a baj, hanem a kvázi segédmotoros kerékpárnak tekinthető Tornádó és társairól. Ráadásul nemcsak idősek érintettek ebben. Sokan közlekednek ilyennel mindenféle KRESZ ismeret nélkül.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#255) Hieronymus válasza philoxenia (#254) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez már a következő szint. Ilyen "kerékpárok" nincsenek nálunk.
A megengedett maximális sebesség is némileg alacsonyabb felénk, mint Magyarországon.
Ahogy nézem a zártabb kialakítás nagyobb biztonságérzetet ad. Ezzel már közveszélyes módon lehet kamikazét játszani.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#256) philoxenia válasza Hieronymus (#255) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nálunk szinte csak ilyenek vannak, olcsóbbak, mint az igazi pedelecek, meg ha már valaki elérte a 150 kilót, csak jobb ilyennel közlekednie, nehogy valódi kerékpárral még fogyjon valamit..... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#257) tvamos válasza Hieronymus (#5) üzenetére


tvamos
nagyúr

Nem, nincs igy. En 3x is elcseszerintettem az adobevallast, ok meg szoltak, hogy nem ugy van. Tudomasul vettem, es ezzel el voltunk intezve. Nem ertetlenkedtem, ok meg kedvesek es megertoek voltak. Nem tudom miert olyan nagy dolog ez, de szerintem lehetne ez igy is. (Es mindannyian sokkal kevesebbet stresszeltunk.)

"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

(#258) user26


user26
aktív tag

Szisztok!
Kicsit értetlenkedek, kipóbáltam a VoxPay alklamzást, paroklás céljából.
Le vonta a kezdő 100 Ft-t, megkerestem a parkolót, kiválaszottam, rá böktem a parkolásra, minden rendben volt vele, majd parkolás leállítására mentem.
Nézem a számlám egyszer van 100 Ft minusz, és egyszer van 860Ft minusz.
Nem értem, hogy miért. Emailban és az appban is az összesen levont összeg 130 ft.
220ft/óra +75 Ft A zóna ára. kb 5 percet álltambent még ki próbáltam az appot. :/

Xiaomi fan I 12T Pro I

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.