Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6) Dany007 válasza creation (#3) üzenetére


Dany007
veterán

"Pro és kontra lehetne dobálni a xart egymásra, de vajh mi az oka? Mi az amiért így viselkedünk?"

Nekem lenne egy elképzelésem. Természetesen szigorúan magánvélemény.
Szerintem azért van ez a gyakori ellenségeskedés, mert a biciklisek és a motorosok (egy jó részük) valami különleges és kiváltságos "állatfajnak" tartják magukat. Akik kivételezettek (pozitív irányban rájuk nézve) Mert kisebbek, mozgékonyabbak, jobban elférnek, mint az autósok. Ráadásul mivel ők a "kisebbek" és ennek mindenki tudatában van, úgy gondolják hogy rájuk jobban kell "vigyázni", jobban kell figyelni. Hiszen ha egy másik autónak koccolok neki, abból max betétlapcsere lesz. De ha egy biciklisnek, motorosnak, abból könnyen csúnya borulás és esetleg másik autó alágyűrés lehet a vége. Ezzel ők is és mi is tisztában vagyunk... Tudják jól hogy rájuk jobban kell figyelni és ezt szvsz sokszor ki is használják.
Ráadásul ma már a kresz is ennek az idétlen viselkedésnek a pártját fogja. Ugye pirosnál a jobbról előzés lehetősége... bizonyos helyzetben egyirányú utcába való behajtás a tilos oldalról stb...
Ráadásul környezetbarátabbak is, mint az autósok. Ezért a saját szemükben akár magasabb értékrendet is képviselhetnek, mint az autósok. Mert ugye ők környezetbarátan közlekednek nem úgy, mint mi... és joguk van hozzá stb...

Tehát van egyfajta különc felsőbbrendűség érzésük amihez társul, hogy ők a védettebbek - ugye a híradóban bemutatott sok biciklisgázolás is csak a csúnya gonosz autósok oldalát mutatja be - ráadásul a kresz is olyan dolgokat engedélyez nekik, ami nekik jó, de az autósoknak bosszantó és rendkívül zavaró tud lenni.

Ráadásul a biciklisek igen gyakran váltogatják közlekedési státuszukat a "gyalogos járdán közlekedve" majd a "közúti forgalom szereplője" között. Ezt k...va gyakran tapasztalom mindennapi szinten. Amikor a biciklisnek ha úgy kényelmes, akkor a járdán közlekedik... mikor meg úgy, akkor lehajt az útra az autósokhoz... aztán vissza ha épp úgy gyorsabb kényelmesebb neki...

A másik oldalról meg az autósokat frusztrálja ez az egész. A fent felsoroltak egy része, nem írom le újra.
Plusz ráadás, hogy a biciklisek túlnyomó többsége nem ismeri a kreszt. Ami meg is látszik, hiszen a KSH szerint a közúti balesetek 11%-át biciklisek okozzák. forrás Köztük és a motorosok közt a legnagyobb az ittas vezetők aránya. (2011-es adatok)
Arról nem is beszélve, hogy egy városban egy átlag 20-30km/h-val közlekedő biciklis az autós számára nem más, mint mozgó akadály amit ki kell kerülni. Ami persze többnyire nem gond, max egy kis bosszúság, de szituációtól és biciklistől függően akadhatnak problémák.
Nekem az a legbosszantóbb mikor a pirosnál odaáll mellém a biciklis vagy a kis motoros / robogós jobbról. Aztán zöld után 10 másodperccel megint előzhetem meg. Aztán a következő pirosnál ugyanez.... Volt, hogy kilométeren belül 4x kellett megelőznöm ugyanazt a biciklist.

No, ezeket még jócskán tovább lehet gondolni. Én is tudnék írni még pár oldalt, de úgy gondolom ennyi is elég ahhoz, hogy elmondjam a véleményem. Szerintem emiatt van ez a bizonyos helyzet.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.