Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gave


Gave
addikt

Játékosok: Online PC Gaming nagy részéhez nem kell már erős VGA.
Nvidia: 500Hz

Ok. :DDD

(#2) koxx válasza Gave (#1) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

640x480-hoz tényleg nem :DDD

(#3) PuMbA válasza Gave (#1) üzenetére


PuMbA
titán

League of Legends egy mai Intel Xe Graphics-on 200fps-t megy FullHD-ban magas grafikán. Valorant szintén igénytelen játék, 4K High-on 500fps egy RTX3080Ti-n: [link] :)

[ Szerkesztve ]

(#4) Robitrix


Robitrix
senior tag

na ezt hívják paraszt vakításnak. nagyjából 200Hz felett nem is érzékeli az ember a különbséget. és játékban is ha 200 hz, akkor az 5 msec egy képkocka váltás ideje. Ha 500 hz van akkor meg 2 msec. miközben az átlagos emberi reakció valamire nagyjából 250-300 msec. Vagyis megjelenik valami a képen azt felfogják a látóidegeim továbítják az agyba a képet, az feldolgozodik az agyban eljut az agyam a látvány felismeréséhez tudatosodik bennek majd elindul egy válasz idegi parancs az agyból, hogy mondjuk nyomjam meg a tűzgobot a látványra, majd ez végig fut. vagyis akiknek nagyon jók a reflexeik mire egy gyakorlati vélaszt generálnak valamire az úgy 220-300 msec. Akinek átlagos az inkább 300-400 msec, mire valamit reagál ténylegesen, aki öregebb vagy rosszabb az átlagosnál az még több. Vagyis 3 msec nyereség, amivel elöbb jelenik meg a kép 500 hzen, mint 200 Hz mellett egy lepke fing az átlagos reakció időkhöz képest. Vagyis gyakorlatban semmit nem számít, hogy 300 msec alatt reagál egy átlagos ember valamire vagy 297 msec alatt. Ezért paraszt vakitás és extra pénzlenyulás a semmire egy 500 Hz-es monitor... a 200 Hz-hez képest.

(#5) Synthwave válasza Robitrix (#4) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Azért a 300 ezredmásodperces reakcióidő nem valami fényes. Jobb playerek inkább 170-200.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#6) Gave válasza PuMbA (#3) üzenetére


Gave
addikt

Videóban nem ideálisak a gfx beállításai comp.-ra, picit egyet előre egyet hátra. Cikkben 1080p van amúgy, a 4K nem kérdés, hogy alapból "aránytalanul" megtolja a perf igényt.

1080p comp beállítással, kb a <40%-a kellett ha jól néztem le.

Synthwave: igen, szerintem is bőven van gyorsabb játékos, az a jó amikor már motorikusan megy a játék, mondjuk 500Hz akkor is már *ehmm* na mindegy, lesz rá vevő :D.

[ Szerkesztve ]

(#7) podtibi válasza Robitrix (#4) üzenetére


podtibi
senior tag

Paraszt vakítás az volna ha nem volna különbség. Én sem mondtam volna hogy jobb a 144, amíg ki nem próbáltam, attól függetlenül hogy mindenkinek meg van a saját igénye az egészhez. A paraszt vakítás az hogy az nvidia programokkal tesz jobbá videókártyákat és játékokat, ami azt jelenti hogy sokkal többre képes mindaz amivel rendelkezel. Én szívesen elfogadnék egy 500hz-es monitort, de arra is kíváncsi lennék hogy mennyit fogyaszt és milyen meleg is 500fps mellett, mert ugyanis a monitornak is dolgoznia kell a megvalósításért.

[ Szerkesztve ]

Ezt inkább rád bízom.

(#8) PuMbA válasza podtibi (#7) üzenetére


PuMbA
titán

Van igaza. A CS:GO profi esportolók 240Hz-es monitort használnak, ezért minden felette lévő parasztvakítás :) A baj az, hogy jelenleg a 360Hz-es monitorok sem nyújtanak tisztább képet, mert akkor azt használnák.

[ Szerkesztve ]

(#9) Abu85 válasza PuMbA (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ebben az is benne van, hogy hiába a sok Hz, ha a videojáték motorja nem számol x jelenetnél többet. Manapság tipikus, hogy a szinkronizációt maximum 240 fps-ig viszik (de sokszor csak 120 fps-ig), aztán minden, ami 240 Hz (vagy 120 Hz) fölötti, szart sem ér, mert nem történik annyi számítás, hogy érjen valamit. Ezért se repültek rá az eSportolók a 360 Hz-es monitorokra, mert ha a szoftver nem számol többet, akkor aztán mindegy, hogy a monitor mire képes.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#10) beef válasza Abu85 (#9) üzenetére


beef
őstag

A legtöbb szerver még ennyi sincs, örülhetünk a 64-es ticknek is.

(#11) Abu85 válasza beef (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ja igen, a multis problémákról már nem is beszélve. Az még egy hátrányos tényező.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) Egon


Egon
nagyúr

Továbbra is azt gondolom, amit már a 360 Hz-es monitorok kapcsán is megfogalmaztam: majd ha bizonyítást nyer, hogy van olyan földi halandó, aki "vakteszten" (értsd jól) meg tud különböztetni egy 240 Hz-es monitort egy 360 (vagy éppen a példában szereplő 500) Hz-es csodától (természetesen ideális körülmények között, megfelelő játékmotorral stb.), akkor elhiszem, hogy van értelme a Hz-hajszolásnak.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#13) PuMbA válasza Egon (#12) üzenetére


PuMbA
titán

:K Mindig ez a döntő. Én egyébként 240Hz-nél érzem a határt. Nem hiszem, hogy az érzékelésünkkel ennél több, különbséget okozna. Érdekes nézni ahogy a technológiával elérjük emberi érzékelésünk határait és nem lesz tovább. 8K TV is a WC-n lehúzódott, terjedése csökkent, mert zéró értelme van otthoni környezetben.

[ Szerkesztve ]

(#14) Lacccca87


Lacccca87
őstag

Nekem most lett 60hz utan 240hz s monitor. Kb 144 ig latvanyosan erzodik a folyekonysag erzes. Efelett nem tudnam megmondani mar hogy mennyin fut. Kicsivel folyekonyabb erzetre a 240 ezen is hasznalom. Nem vagyunk egyformak de az 500hz az epvetemult, azt szerintem mar senki nem momdja meg.
Ez arra jo hogy ilyet is tudunk van fejlodes.

(#15) #16939776


#16939776
törölt tag

Én megmondom a tutit: Ezt úgy is csak az tudja értékelni, aki eddig is valamilyen komolyabb TN monitort hajtott. Mert mondjuk egyszer kitalálta, hogy a "szar" az jó neki, azt úgy is maradt. Mind-hülye. :DD

(#16) b.


b.
félisten

Ez inkább csak egy technológiai demo, kb mint a 10000 CPI-s egér.
Nagyjából azt mondja hogy mi ezt is tudjuk a világon elsőként kiadva. Marketing, brand építés.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#17) Synthwave


Synthwave
HÁZIGAZDA

Á, tudtam, hogy nem kellett volna tovább olvasnom, így is van épp elég fájdalmam.

;]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#18) podtibi válasza PuMbA (#13) üzenetére


podtibi
senior tag

Amint lesz rá alkalmas játék vagy hozzáillő munkaállomás, rögtön hasznosabbá válik. Az más kérdés hogy mihez is kellene a 144 fölötti élmény és lenne e rá igény, miután az ember annak is örül hogy elfut egyáltalán valami a gépén. Hibamentesen.

Ezt inkább rád bízom.

(#19) b. válasza podtibi (#18) üzenetére


b.
félisten

Esportban már régóta sokan nem FHD ban tolják ,hanem kisebb felbontáson ahol szépen növekszik az FPS szám.
Amúgy a beállított FPS és Hz nem feltétlenül csak a szerver válaszidejére van tekintettel, hanem az Egér USB frekijére is, de az már tényleg a profik ligája.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#20) Synthwave válasza b. (#19) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

A frame rate-nek és a képfrissítésnek semmi köze a szerver válaszidejéhez, meg a tick rate-hez, mert teljességgel kliens-oldali dolgok. Attól, hogy packet loss miatt stutterelsz/warpolsz, még lehet három számjegyű fps-ed.

Doomban azért szívesen kipróbálnék egy ilyen ASUS-t (WAD-tól függően 650-3500 fps). Biztos állat.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#21) Abu85 válasza Synthwave (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Itt az a lényeg, hogy ha a jelenetben valami 125 Hz-en szinkronizál, akkor hiába van 500 fps-ed 500 Hz-hez, a 125 Hz-es szinkronizáció lekorlátozza az új információt minden negyedik képkockára. Azon aztán se a monitor, se a VGA, se az egér nem segít, mert a korlát a szoftverből ered.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Joci10


Joci10
őstag

Régen azt mondták, hogy csak 30 képet lát az ember szeme másodpercenként, így a 30 fps mindenre is elég. Aztán észrevették, hogy ez nem így van, és bőven látható volt a 60Hz előnye. Aztán megjöttek a 75/100/144/200/...Hz-es monitorok is, és mindnél érzésre jobb volt a kép (ezt már nem biztos, hogy 'látja' az ember; lehet, 'csak érzékeli' - de van különbség). Persze, mindegyik új technológiai lépcsőfoknál ott voltak a 'dehát úgysem látni semmi különbséget, mert a szemünk nem olyan' típusú megszólalók, aztán lassanként ahogy a korábbi megnyilatkozásuk feledésbe merült, úgy váltottak ők is jobb monitorokra, mert valamiért ők is érezték a különbséget. :)
Vagyis nem kellene olyan kritikákkal illetni ezt az 500Hz-es 'csodát' sem, amilyenekkel feljebb a fórumtársak tették - pláne, Abu információi alapján. Hagyjuk meg a technológia értékítéletét akkorra, amikor már biztosak leszünk benne, hogy tények alapján tudunk róla nyilatkozni (és el tudjuk dönteni, hogy ez a következő lépcsőfok, vagy pedig 'csak' egy 'világelső' presztízstermék, értéktelen hozzáadott tulajdonsággal).
Szerintem. :)

[ Szerkesztve ]

(#23) Abu85 válasza Joci10 (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ahogy említettem a magas képfrissítésnél már az is tényező, hogy a szoftver, amit futtatsz, annak minden eleme tud-e szinkronizálni annyiszor. 120 Hz-ig ez oké, azért idáig elég sok szoftver eljut, persze vannak kivételek, de most azoktól tekintsünk el. Ugyanakkor 240 Hz-ig már jóval kevesebb szoftver jut el. Nem egy motorban azért hard limitek vannak 120-200 Hz környékein, hogy ne alakuljanak ki olyan hibák, mint például, hogy egy bizonyos futtatási sebesség fölött nagyobbat ugrasz. És az efféle bonyolult bugoknak a kezelése ma annyi, hogy az okot megkeresik, majd limitálják annak a szinkronizációját arra a szintre, ahol bug még nem él. Ahhoz, hogy kihasználj ilyen 240-360-500 Hz-es kijelzőket, muszáj a programokat is úgy írni, hogy ne legyenek benne szinkronizációs limitek, ami egyébként marhára nem egyszerű ám, mert amikor feltárod a problémát, és odaállítasz a vezetőség elé, hogy ki kellene javítani, akkor felvázolod a két lehetőséget, és a vezetőség csapkodja a zöld gombot a sebességlimitre, mert az olcsón kezeli a bugot.

Tehát ez nem csak egy hardveres probléma, hanem a szoftverek fejlesztésébe is jóval több pénzt kellene ölni, hogy az ilyen kijelzőknek haszna legyen. Nem véletlen, hogy 360 Hz-re már alig mozdult rá valaki, egyszerűen a szoftverek jelenlegi hibakezelése mellett (tisztelet persze a kevéske kivételnek, akik nem korlát beállításával javítanak bugokat) nincs értelme ekkora képfrissítésnek. Előbb változzon jelentősen a szoftverfejlesztéshez való hozzáállás, aztán lehet róla beszélni. Utóbbi pedig egy anyagi kérdés. Alapvetően a probléma megoldható, csak több pénzt kell belefektetni, de kérdés, hogy a játékos megvenne-e egy játékot, ha az alapverzió nem 60, hanem 80 dollárért jönne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) b. válasza Abu85 (#23) üzenetére


b.
félisten

régebben , mondjuk Quake engine esetén attól, hogy a szerver mondjuk teszem azt x FPS-t kezelt csak , úgy kellett beállítani az otthoni gépet, hogy az azzal szinkronban legyen. tehát nem kellett feltétlenül annyi Hz-n szinkronizálnia
com_maxFPS 125 vagy 76 vagy 333 volt.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#25) Synthwave válasza Abu85 (#21) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Nem tudom, hogy mikkel játszol, de ha nyerek a lottón, esküszöm, hogy veszek neked egy normális monitort.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#26) Synthwave válasza b. (#24) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Vagy 250, de a rendes OSP/CPM szervereken 125 fps volt a limit, ellenben ott is játszhattál alacsonyabb értékkel (csak nem akartál, mert a fizika nem úgy működött, ahogy kellett volna), a szerver csak a maximumot fixálta. Fincsi is volt 640-ben Diamondtron CRT-n, 200 Hz-cel; azt az élményt a mai napig nem hozták be az LCD-k. : > Egyébként CoD 2-ben és 4-ben is ezek voltak a mágikus számok, bár gondolom, ezt tudod, hiszen id Tech 3 alapok, ET, miegyebek.

QL-ban meg 125, aztán jött később a 250 (ez a hanggal machinált, mert néha egy-egy lépészajt nem renderelt az engine, hiszen utólag implementált feature volt, viszont sokkal fluidabb lett tőle a cucc), de amúgy igen, ha hálózati anomáliák nem voltak, a szervernek az égvilágon semmi köze nem volt ahhoz, hogy hogyan fut a játékod kliens oldalon, és az engine sem mészárolta le a reszponzivitást; messze a fix 250 fps + Hz, ami a csövön kifér volt a legjobb feel (classic Doom ugyanez, csak ott az fps is, ami a csövön kifér, s ez gyakorta négy számjegyű :DDD) .

tl;dr: Azok akik célzottan ilyen kijelzőket vesznek, jó eséllyel tudják, hogy miért és mihez, és aztán nem is bánják meg.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#27) #16939776 válasza Abu85 (#23) üzenetére


#16939776
törölt tag

360-as (tn) monitorokra azért sem mozdultunk rá tömegével, mert az újabb, jobban hajtható 240-es paneleket árulták annak, iszonyatos túlhajtással.
Tehát nem volt szó valódi előre lépésről képminőségben, csak az amúgy is gagyi elektronikát tartalmazó 240-es monitorokhoz képest volt az meggyőző.

Meg merem kockáztatni, hogy most sincsen szó natív 500Hz-es TN panelről, csak 2x frekvenciával frissítik, így jóval kisebbet kell rúgnia rajta az elektronikának egy lépésben, ami kevesebb koszolással jár mozgás közben.

Esetleg fajulhatna oda a helyzet, hogy aki ezt komolyabban gondolja ír-karbantart (hatna) saját, magas fps-re kijegyezett motort erre az alantas feladatra.

[ Szerkesztve ]

(#28) PuMbA válasza #16939776 (#27) üzenetére


PuMbA
titán

"Esetleg fajulhatna oda a helyzet, hogy aki ezt komolyabban gondolja ír-karbantart (hatna) saját, magas fps-re kijegyezett motort erre az alantas feladatra."

Ja, de pont ez a lényeg. Van egy pont, ahol annyira kevés már a javulás, hogy szinte észrevehetetlen. Sokszor ezeket a dolgokat helyesen meg se csinálják, mert teljesen felesleges és értelmetlen pénznyelő lenne, de emellett mégis léteznek ilyen termékek szép számmal, hiszen az emberek nem logikusak. Azért nagyrészt meg lehet tanulni kordába tartani ezt, ha valaki akarja :) Attól, mert vannak az embereknek hobbijai, nem jelenti azt, hogy kötelező minden hajszálnyi különbségre költeni, de ugye vannak akik kifizetik az ár / érték arányban rossz dolgokat is.

[ Szerkesztve ]

(#29) Abu85 válasza b. (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Szerencsére ezen már túlléptünk, a mai problémák inkább olyan jellegűek, hogy a játékban az egyes számítások már eleve a szerveren történnek. Például a BF4-ben a tenger mozgását a szerver kalkulálta, és mindenkinek elküldte a friss adatot, hogy mindenki ugyanazt lássa a hullámzás szempontjából (ez tulajdonképpen egy geometria volt). Na most itt hiába van 240-500 Hz-ed, másodpercenként 30-szor érkezik friss adat, tehát 30 Hz-en frissít a tenger mozgása. Nem tud a gép többet, mert nem kap több adatot a szervertől. Ehhez hasonlók a tipikus gondok ma.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) SityiSXT válasza Synthwave (#5) üzenetére


SityiSXT
őstag

Valteri Bottas reakcióideje a 2017-es Osztrák Nagydíjon 201 ms volt. Elképesztő vitákat kavart, és Vettel például a mai napig úgy gondolja, kiugrott, és nem a reflexei voltak ennyire pengék. Nem az esportolók érdemeit akarom kicsinyíteni, de ha az F1 mezőnynél beszédtéma ez a reakcióidő, akkor nem lehetséges, hogy az esportolók sem tudják konstans azt a 170-200-at hozni, amit írsz?

(#31) Abu85 válasza SityiSXT (#30) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért a 201 ms elérhető. Nagyon komoly tréning kell hozzá, de nem véletlenül van 200 ms-nál ez a határ. Az FIA is ezt a minimumot tartja emberileg hozhatónak. Persze az átlag inkább 220-230 ms, mert tartósan a 200-at nem lehet hozni. Az eSportolók se tudnak jobbat. A 170 az már nem emberi tényező, az nem tudatos reakció, hanem a szerencsébe vetett bizalom. Az ebből a szempontból magát nem képező ember reakcióideje átlagosan 240-260 ms közötti.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32) Synthwave válasza SityiSXT (#30) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Nekem volt ~190 average, amikor még versenyszerűen játszottam, rofl. Durvát is lőttem, de ne higyjük már azt, hogy a 200 valami elérhetetlen godlike érték... Vettel jól gondolja.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#33) #16939776 válasza PuMbA (#28) üzenetére


#16939776
törölt tag

Az elejével teljesen egyet értek, sőt ez már elhangzott egyszer a cikkben.
A végét meg nem értem, mert ennek sosem állítottam itt az ellenkezőjét, sőt..

De amire eredetileg kiváncsi voltam, hogy miért kap itt ez ekkora szaresőt, arra választ kaptam. :)

(#34) PuMbA válasza #16939776 (#33) üzenetére


PuMbA
titán

"De amire eredetileg kiváncsi voltam, hogy miért kap itt ez ekkora szaresőt,"

Mert talán amíg nincs rendes 360Hz-es monitor, ami jobb egy 240Hz-esnél, addig rendes 500Hz-es se lesz :F

[ Szerkesztve ]

(#35) b. válasza Abu85 (#29) üzenetére


b.
félisten

Igen tök igazad van.
Én úgy értem hogy a szervre frissítésének bizonyos szorzatával és a monitor/ egér frissítésével összelövik az értéket. A magasabb képfreki az egérre mozgására is jótékony hatású hiába csak 60-125 képkockát látsz.
De ezt szerintem Synthwave jobban le tudná írni mint én.
Annol Raziel és Maus ezért játszott felhúzott USB hackelt Logitech egérrel 500 Hz-n Enemy Territoryban( Quake 3 engine) mert így tudta tudta összelőni a 200Hz-s-CRT- vel. Az nekik tök jó, mert az egér mozgása simább és gyorsabb nagy eséllyel abból a megjelenített 60 képkockából arra klikkelnek fejlövésénél ami Hit-et eredményez.
pl Maus-t egy nemzetközi versenyen 2 verseny bíró figyelte, mert nem hitték el hogy lő 19"-21"méretben 1-2 milliméteres fejet formáló pixelen két találatot egymás után ( a játékban az első lövés csak a sisakot vitte le a második volt a halálos. ) [link]

Am milyen érdekes, hogy manapság próbáljuk elérni 15 éve elitnek számító CRT monitorok tudását ilyen szempontból .

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#36) koko52


koko52
veterán

Én akkor meg sem szólalok. 75Hz-ről váltottam 144Hz-re. 3080ti kártyával sem veszek észre semmi különbséget.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#37) Synthwave válasza koko52 (#36) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Az azért durva.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#38) koko52 válasza Synthwave (#37) üzenetére


koko52
veterán

Pedig ezzel nem vagyok egyedül. Ami látványos, az netezésnél a scroll meg az egér, semmi egyéb. Szerencsére immunis vagyok a magas Hz-re. 60Hz alatt viszont rendkívül zavaró, ezért kellett az erős vas.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#39) Synthwave válasza koko52 (#38) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Nem vagy egyedül, de akkor is durva. Az viszont tény, hogy a 60-hoz képest már a 75 Hz is tetemes előrelépés.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#40) Aprósólyom válasza Synthwave (#37) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Szerintem nem druva de nem is különös. Játéktól és játékstílustól is függ. Illetve bizonyos monitoroknál és/vagy játékoknál még az input lag sem sokkal alacsonyabb 144Hz/144fps esetén a 75Hz/75fps-hez képest.
A quake az ugye teljesen más kérdés. Az pont nem ez a kategória.

[ Szerkesztve ]

Jevons paradox

(#41) Synthwave válasza Aprósólyom (#40) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Igazából bármin látható és érezhető különbség, ami mozog a képen, nem feltétlenül kell hozzá Quake. Na jó, nem feltétlenül, mert pl. ha classic Doomot az old school, fixált 35-ös frame rate-tel játszod, ott nem látod, csak érzed, de újabb címekre levetítve az fps 1:1-ben Hz-hez igazítása mindig lagosabb lesz, mintha nem lockolnád az fps-t.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#42) jokeph válasza Synthwave (#41) üzenetére


jokeph
nagyúr

Hát, én most nyúzom egy ideje több féle konfigon is az eredeti RTCW-t (1.42-es patchel megkínálva, így elérhetőek a WS felbontások is egészen 4K-ig), és a penész megevett amikor 30-60 fps nyomott ki magából gyengébb konfig/VGA mellett, aláírásomban lévő konfigon stabil 90/91 FPS--el fut mint a vaj (1080p és 4K is). :D
Oda lehetne neki csavarni a konfig fájl átírásával 300-at is csak nem biztos hogy helyesen működne a Quake3 motor ez esetben is.
i5-7600k+HD630 Intel graphics-al stabilan tolja a 180 FPS-t (1050p). ;]

A cikkre szereplő monitorra reagálva: azért érdekes, hogy TN paneles. :U

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#43) Synthwave válasza jokeph (#42) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"Oda lehetne neki csavarni a konfig fájl átírásával 300-at is csak nem biztos hogy helyesen működne a Quake3 motor ez esetben is."

Fix 125, 250 és 333 fps a mágikus számok, a 90 elég felejtős. :)) 125 vagy 250 legyen, maximum frissítési rátával, ami a monitorból kifér (semmi sync); a 333 CoD 2-ben és 4-ben pl. nem volt tournament legal, nem tudom, hogy RTCW-ben ehhez hogy viszonyul a community.

A normál, a sztenderd a 125, itt működik úgy a fizika, ahogy annak működnie kell, ez minden id Tech 3 game-ra igaz. CoD-okban a 250-nel picit alacsonyabbat, viszont hosszabbat tudsz ugrani, a 333-mal meg magasabbat ÉS hosszabbat, mint 125-tel. Mivel anno az utolsóhoz igen durva vas kellett anno, és ha tudod, mit csinálsz, akkor számottevő előnyt jelent, komoly körökben tiltott volt.

"A cikkre szereplő monitorra reagálva: azért érdekes, hogy TN paneles."

Nem az, hiszen az OLED-en kívül ez a legreszponzívabb (nyilván a CRT-n kívül, mert az a csúcs ebből a szempontból). Az emberek hajlamosak túlozni. TN és TN panel között is óriási különbségek vannak, és pörgős játékhoz még mindig jobbak, mint az IPS vagy a VA.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#44) Aprósólyom válasza Synthwave (#41) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Na most direkt kipróbáltam az nvidia pendulum demot, 60hz/60fps és 120Hz/120fps módban. Természetesen élesebb a mozgás, de az inga sebessége miatt pici a látványbéli különbség. Már csak azért is, mert ha szabadon mozgok a kamerával, nem gyors a kameramozgás. És ráadásul, hála a mai aktív szinkronoknak és a pár millisec frametime különbségnek köszönhetően az input lagon is alig lehet felfedezni különbséget.
Persze a játék motorjától és sok minden mástól is függ.

Viszont egy átlag játékos biztos nem nézi ennyire részletesen. És kifejezetten az átlag játék általános sebessége tapasztalataim szerint(!!!) sem igényel 60/75fps-nél többet véleményem szerint.
A mai világban én pedig kifejezetten ráhatok az emberekre, hogy feleslegesen ne füstöljön már el az éterbe több áramot. :U Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.

Viszont a quake championsben 60fps limiten, konkrétan folyamatosan villog a performance issue. Gondolom, a kliens és a szerver nem tudja így összeszinkronizálni magát. kb 90fps-től felfelé kezd normálisabb, már majdnem so-so folyamatos lenni. Gyanítom nem véletlen az in-game fps limit 120fps defaulton. Próbáltam is, hogy 100fps alatt közel sem annyira effektív a movement. Vannak helyek, ahova az Istennek sem akart felugrani 90fps-nél akarakterem. 120-as limitnél egyből minden működött, ahogy kell. Tipikus Quake. :DDD
240fps-nél meg a 120fps-re mondom, hogy lassú, annyival más dimenzió a kettő.

Én azt mondom, hogy mindenkinek igaza van. :)) Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.
Erre példa, hogy a veterán arena shooteresek hajlamosak esküdni arra, hogy ne használjunk aktív szinkront a megnövekedett input lag miatt. Viszont ma már a tesztek is igazolják, hogy egy jobb monitornál annyira jelentéktelen a különbség, hogy ma már ez sem igaz.
Rapha-t megkérdeztem egy streamben, mert feltűnt, hogy beton stabil 240fps-t mutat az in-game fps számlál. A kérdésemre elmondta, hogy azért mert 240Hz g-synces monitort használ, aktív g-sync-kel.
Mára pedig én is elmondhatom. 1 hete tesztelem quake champions alatt a 240hz-es monitorom, hogy tökéletes. Annyira kicsi a különbség input-lag-ban, hogy egy vakteszten meg sem lehetne mondani a különbséget. Amit érzek, az is lehet, hogy csak placebo, mert tudom, hogy kell legyen 1-2-3ms különbség. Amiről meg nyilván tudom, hogy annyira rövid idő, hogy biztos vagyok benne, hogy érzékelhetetlen.

Jevons paradox

(#45) jokeph válasza Synthwave (#43) üzenetére


jokeph
nagyúr

No, majd rálesek akkor, nem éreztem rendellenességet se 90-nél, se 180-nál. :U

TN panel: hát, az enyém is az (aláírásomban, nem volt véletlen a választása).
Egy jó 22/24"-os atomCRT-t mindig is szerettem volna, nem csak a reszponzívitás miatt. Hanem mert nincs input lag s ezáltal utánhúzás sincs. :D

A TN panelt azért emeltem csak ki, mert már sokan régóta temetik pedig hát na...aztán jönnek a betekintési szögekkel... ;] Mondom, ember, ez itt pont nem számít semmit - játékről lévén szó azt szemből nézzük nem oldalról... :))

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#46) Aprósólyom válasza Synthwave (#43) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"Az emberek hajlamosak túlozni. TN és TN panel között is óriási különbségek vannak, és pörgős játékhoz még mindig jobbak, mint az IPS vagy a VA."

Tényleg nagy különbség van Tn és TN között és ez okozza az embereknél a TN lenézését. A mi 24GN77 monitorunk viszont egy elég jó darab, nem véletlenül van jó véleményünk a TN-ről. :B
Viszont ma már nem feltétlen igaz az, hogy a legjobb a TN. Csak javaslok egy listás szűrést az rtings honlapján és nem véletlen látjuk azt, amit. Nevezetesen főleg IPS-t látsz az 1-1 VA és TN-k között, azok közül, amik kifértek a képernyőre :B :

Szerk.: Jah és ezt ma már én is alá tudom támasztani egy Acer XV252Q tulajdonlásával. Már összevetettem face-to-face a 24GM77-tel, mert még nem adtam el. hobbista Kvékesként is azt mondom, hogy megérte és elégedett vagyok vele. Nem csak magasabb képfrissítést kaptam, hanem az input lagja is jobb valamivel. A pixel response time pedig látványosan jobb. Face-to-face egymás mellett nyilvánvaló. De ha csak egyiket használom egyszerre, akkor is érezem már a sokkal gyorsabb 240hz-es IPS panel fölényét. Nem mellékesen pedig nem látok gradiens problémákat, míg sajna a 24GM77-nek azért itt-ott azért van, bár én elnéztem neki az "arena shooter teljesítménye" miatt. :D

[ Szerkesztve ]

Jevons paradox

(#47) jokeph válasza Aprósólyom (#46) üzenetére


jokeph
nagyúr

2017-es LG 24GM79G-em van, szerintem perfect. :K
Szép lista, de nem találtam meg benne (túl régi a monitorom ?) :U

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#48) Synthwave válasza jokeph (#45) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Ja, nekem is két 24GM77-em van. Császár kis moncsi, minden forintot ért. Az egyiket újonnan vettem és már 6 éve nyúzom, alsóhangon napi 12-14 órát, heti 7 nap. BenQ 2411-szintű valós input lag, egyik legszebb színű TN, és csomó csatlakozó (1 x DP, 2 x HDMI, 1 x DVI-D, 1 x D-Sub, 2 x USB 3.0, audio jack) + minden irányban állítható talp + joystick-os vezérlésű, példásan egyszerű menü. LG FTW.

---------------------------------------------------------------------------------------------

(#46) Aprósólyom: Azért valljuk be, úgy igazságosabb lenne az összehasonlítás, ha a 240 Hz-es IPS-t 240 Hz-es TN-nel vetnéd össze.

Quake Champions: Annak a motorja mindenhogy egy gigantikus rakás fos. 200 fps-től kezd megéledni, de R7 2700 @ 4 GHz + 2 x 8 GB DDR4-2933 + 1080 Ti(!)-vel két körig bírtam idegekkel azt a mikrolagos, unreszponzív retket. :DDD


Ha esetleg eladod majd a GM-et (és hibátlan), majd dobj egy privit; lehet, hogy kelleni fog. Tudod, középen egy, meg kétoldalt egy-egy pivotban. :D

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#49) jokeph válasza Synthwave (#48) üzenetére


jokeph
nagyúr

Elképesztően jó képe van (ezt még az IPS fan cimbik is elismerték amikor eléültettem őket).
Sajna az enyémen 2 HDMI van és 1 DP, fordítva jobban örültem volna neki - és megy DP-n a G-Sync is - átlag napi 4 órát megy 4 éve. :D
IPS-ből a DELL P2417H a kedvencem, 1080p@60HZ, DSUB/HDMI/DP + USB, állítható/forgatható matt kijelzős, tavaly sikerült 50k-ért 2 patika példányt kifognom gyári dobozában összes tartozékával - ezeket párban használom a munkás gépemen - ezek munkanapokon min. 6 órát mennek. :))

[ Szerkesztve ]

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#50) Aprósólyom válasza Synthwave (#48) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Az rtings listában a gaming pontok szerint rendeztem. A gaming pontokból pedig nagyn nagy részt tesz ki a pixel response time teljesítmény. És amennyit rtings teszet átnyálaztam, nagyjából reprezentatívnak lehet mondani. De az is lehet, hogy gyártás és a felvevő piac miatt is úgy alakul ahogy, mert mondjuk szívesebben vesznek az emberek IPS-t. De hát a lényegen nem változat. A mai IPS-ek hozzák a képfrissítésnek megfelelő pixel response time időt.

Rájöttem a QC kapcsán, hogy hagyni kell a default 66.6667% screen scale-n. A PRO-k a high-end RTX kártyáikon is csökkentett screen-scale-en játszanak. Max 75% screen scalen.
Az én kis gagyi 1060-am így átlag 220fps+ átlagot tol és G-sync kompatiblis módban így már nagyon jó. A stutter az nagy eséllyel az enemy játékosok számlájára írható. Már összevetettem, úgy, hogy kiléptem egy nagyon lagos MM-ből. Rögtön utána elindítottam csak botok ellen egy customot és tökéletes sima játék élmény volt. Úgyhogy ma már én nem erőltetem a lagos enemys meccseket vagy játszok haverokkal customot. Sokszor vagyunk elegen ahhoz, hogy custom 2v2, 3v3, 4v4 játszunk. Igaz sajna itt is vagyunk olyanok, akiknek nem túl sima a kapcsolata, de hát nah. A quake live is csak akkor jó, ha mindenkinek jó a pingje.

Jevons paradox

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.