Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Csak a szokásos kérdés merül fel. Ezek a számok az első 50 körre vonatkoznak, vagy hosszú, sok népes játék esetén is megállják majd a helyüket? :)

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#2) Vole válasza CPT.Pirk (#1) üzenetére


Vole
tag

Ennel is jobb kerdes, hogy egy vegigjatszas utan megunom mint az elozot, vagy ez erdekesebb lesz? :)

(#3) CPT.Pirk válasza Vole (#2) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Az előzőt feldobták az új DLC-k.

Engem a "happinnes" zavart a játékban, de az nagyon. Hiába hódítottad meg mondjuk a gonosz szomszédod városait, mert ha nőtt a városszám, akkor fixen csökkent a birodalom boldogsága, egy pont után már tarthatatlan mértékben. Ennek nem értem a logikáját, én szerettem volna nagy birodalmakat építeni...

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#4) aAron_


aAron_
őstag

Nektek ez a grafika tetszik? Szerintem realisztikusra sokkal jobb lett volna, pláne, ha már ekkora VGA igénye van.

What is your ikigai?

(#5) csendes válasza aAron_ (#4) üzenetére


csendes
őstag

Ahogy rémlik a CIV1 3 MB-nál kevesebb volt kicsomagolva, és elég volt neki egy XT. Nekem az tetszett a legjobban, a CiV2 már nem jött be. Az meg szvsz vicces, hogy egy stratégiai játékhoz i5-öt ajánlanak. :DDD

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#6) Chiller válasza aAron_ (#4) üzenetére


Chiller
őstag

Dehogy tetszik.
Kb. mobilos játékká avanzsálták ezt a hírneves sorozatot.

Instant kuka.

(#7) NomadND1 válasza CPT.Pirk (#3) üzenetére


NomadND1
senior tag

A birodalmad boldogsága egy korlátozó tényező, amit aktívan tudsz befolyásolni. Ha nem lenne akkor mindenki 200 város alapítana már az elején.
Civ5-ben a városállamok sokat tudnak ezen segíteni, ahogy a többi civilizációval kiépített kereskedelmi megállapodások.
Amikor meghódítasz egy várost, az automatikusan anarchiába süllyed és rengeteg boldogtalanságot és ellenállást szül, amíg nem építed (vagy vásárolod) meg a bíróság épületét. Onnantól felveszi a ritmust és visszaáll a rend. A populációra és a városok szintjére mindig figyelni kell, nehezebb szinteken a növekedésüket is korlátozni kell, hogy ne süllyedjen anarchiába a civilizációd.

A sebesség a térkép méretétől, az egységek és civilizációk számától függ. A játék lassabb nem lesz, csak több időbe fog telni 1-1 kör kiszámolása. Ezzel semmi baj nincs, mert neked is egy több idődbe telik 1-1 kör és nem csak "next", "next".

#4: A grafika tökéletes, követi az elődök vonalát.

#5: Miből gondolod, hogy egy stratégiai játéknak kevesebb erőforrásra van szüksége, mint egy fps-nek?

[ Szerkesztve ]

(#8) pethYeti


pethYeti
addikt

Nekem nagyon tetszik a grafika. Körökre osztott játéknál meg végleg el kell felejteni hogy mennyire valósághű kinézetre...

Inkább csak tartalom legyen benne és ne egy olyan semmi legyen mint a Beyond Earth.

De lehet említeni az XCOM2-t is ami szintén kevesebb tartalommal bír mint az elődje.

(#9) pengwin válasza csendes (#5) üzenetére


pengwin
addikt

Miért vicces?
Pont hogy egy ilyen játéknál még meg is indokolható az AI elég komoly számolási igényével...

A hírhez:
Egyébként baromi jó, hogy a realizmust kérik számon itt egyesek egy olyan játéksorozat 6.(!!!) részén, ami sosem erről volt híres...

Engem Civ5, CivBE, és SMAC játékosként nem fogott el a "must have" érzés... jó lesz ez majd egyszer, talán, az összes DLC-jével 1-2 év múlva.

A cikk írójának:
Azt a Trajan-t igazán ki javíthatnátok Traianus-ra.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#10) CPT.Pirk válasza NomadND1 (#7) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Igen, ezekkel tisztában vagyok de más hasonló játékokban nem a boldogságot szokta befolyásolni a városok száma, hanem pl. csak a kutatást lassítja. A boldogság helyi dolog szokott lenni az adott városban / bolygón.

Mindegyik játékom vége felé a boldogság volt az, ami folyamatosan problémát jelentett. Pl. szívesen lezúztam volna egyszerre a gonosz szomszéd összes városát mert megvolt hozzá a kellő sereg, de ha ezt bejátszom akkor a boldogság miatt KO lesz nekem. Porig rombolni meg nem akartam őket... Kicsit megkoptak már az emlékek ezen a téren, de valami hasonlóba futottam bele többnyire.

csendes: nézd meg a hasonló, szintén körökre osztott Galactic Civilizations 3-at. Egy normális méretű térképen játszva nem lesz elég a gépbe 8GB ram. :)

pengwin: ismered a "Visszanyal a plágium" c. filmet? [link] ;]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#11) Balu77


Balu77
őstag

Szomorú hogy ilyen gépigénye van egy ilyen relative egyszerű játéknak.
A civ1 óta játszom, de a mai napig azt kell mondjam, hogy a civ4 volt a legjobb a bts-el. Illetve ehhez kijött egy mod caveman2cosmos néven. No kb. annak kellett volna lennie a civ5-nek. Mert az a best of.
Nekem ez a civ6 leginkább egy felkozmetikázott civ5-nek látszik még több gépigénnyel, amit felesleges csicsa grafikára pazarol.

[ Szerkesztve ]

izé

(#12) Puma K


Puma K
veterán

Gagyi grafikához magas gépigény.

Haverokkal az előző részét megvettük minden kiegészítőjével (anno a IV. részét is játszottam ami az Nv 7600GT-hez kaptam), és hasonlóan mint az AoE:II (+kiegek)-vel, ezt is toltuk hosszú órákig multiban közösen havonta legalább egyszer és nagyon jól elvoltunk.

Viszont az V. részénél röhögtem, hogy mentés betöltése után, nem képes betölteni az egész pályát és szürke részek vannak ahol még betöltés után nem jártam kamerával, de már korábban felfedeztem.

Szerintem az V. rész jól nézett ki, ez meg kb úgy néz ki mint a 2011-ben megjelent AoE: Online :N
Azaz mintha visszalépés lenne a grafikában. Pedig az ajánlott gépigény alapján nem ezt várná az ember, hanem fejlődést.

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#13) feregember válasza aAron_ (#4) üzenetére


feregember
csendes tag

"Nektek ez a grafika tetszik? Szerintem realisztikusra sokkal jobb lett volna.."

Igen, ez az első Civ amire azt mondom kinézetre tetszik.
Korábbi Civ-eknél az egyes elemek (épület, tereptárgy, egység) realisztikusabban, vagy inkább komolyabban néztek ki. Amikor a komolyabb ábrázolású elemeket úgy tették egymás mellé, hogy az ember akkora volt mint a hegy, na attól esett ki az egér a kezemből.
Civ6-ban valahogy nincs ez a zavaró kontraszt, a látott videok alapján.

(#14) kovsol válasza csendes (#5) üzenetére


kovsol
titán

Sok egység irányítása és az AI miatt a stratégia jatekok igénylik a cpu-t.

May the Force be with you!

(#15) Mooka-Miki


Mooka-Miki
senior tag

Lehet, hogy a színvilág rajzfilmes de számomra az épületek, egységek kidolgozása elég részletes és egységes.
Az erdők, hegyek, városok mind szépek, egyedül a szimpla mezőkön dolgozhatnának kicsit szerintem, valamivel fel lehetne dobni, pl fű, apró gombák, virágok, kövek.

[ Szerkesztve ]

(#16) #75376384


#75376384
törölt tag

ebben a részben nem fognak pénzbe kerülni az utak vagy hogy kell elképzelni Róma képességét? városalapítás előtt plusz arannyal kell majd nekivágni a terjeszkedésnek?
bár nem bánnám, ha nem lenne olyan drága mint szokott lenni.

(#17) Abu85 válasza CPT.Pirk (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Sok száz kör után nem a hardver jelentette a problémát, hanem az API. Erre lesz benne DX12-es mód, azzal nem fog belassulni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) Mooka-Miki válasza Abu85 (#17) üzenetére


Mooka-Miki
senior tag

Reméljük a programozó elvtársak is felnőnek a feladathoz mert attól, hogy valami dx12 még nem fenékig tejfel. :)

(#19) Abu85 válasza Mooka-Miki (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Mantle működött a Civilization BE-ben. A Civ 6 erre a fejlesztésre épül.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20) Mooka-Miki válasza Abu85 (#19) üzenetére


Mooka-Miki
senior tag

Remélem a BE-nél fényévekkel jobb és tartalmasabb lesz a Civ6 ;D

(#21) pengwin válasza Abu85 (#19) üzenetére


pengwin
addikt

Az odáig oké, de CivBE erősen vissza volt vágva a Civ5-höz képest tartalomban: rövidebb is volt szerintem egy-egy játék, kevesebb néppel indult egy játszma, ráadásul a sima Civ-hez képest nem voltak benne városállam-szerű mikró-frakciók, csak független kereskedőposztok, ez pedig mind egyszerűsíti a dolgot, csökkenti a gépigényt.

A visszafogott tartalom ellenére egy Intel HD Graphics 4400-on(DX11, i5-4210U+8GB SC RAM) és egy Radeon HD7870-en(Mantle, i5-3470+16 GB DC RAM) is újra kellett töltenie a pálya textúráit betöltés után meg nagyobb térképeken játék közben is. Ráadásul nem volt komoly előrelépés sebességben az utóbbi konfig javára, pedig az lényegesen izmosabb is, meg az API is elvileg jobb... Kételkedek benne, hogy a DX12 meg fogja oldani ezt a belassulós problémát, ha a Mantle nem volt képes megoldani a lényegesen egyszerűbb textúra-problémát.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#22) CPT.Pirk válasza Abu85 (#17) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Ezzel nem találkoztam, inkább csak a körváltás lassulásával. Az meg minden ilyen jellegű játéknál megvan.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#23) csendes válasza CPT.Pirk (#10) üzenetére


csendes
őstag

Semmi gond, maradok a CIV1-nél és kész :C

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#24) Busterftw válasza CPT.Pirk (#10) üzenetére


Busterftw
veterán

Anno a Rome: Total War-ban is hasonloan mukodott a hapiness.
Minel nagyobb volt a terulet annal nehezebb volt kezelni a kulso teruleteket. (mas kultura, szomszedos teruletek mas vallasuak, illetve minel nagyobb tavolsag a fovarostol.)

Ez mind hozzaad a komplexitashoz, de azt elismerem, ha nincs jol balanszolva akkor egy ido utan nyug.
En maradok a TW sorozatoknal, nekem nem jon be ez 4 egyseg harcol 4 ellen illetve a szabadsag hianya :)

(#25) cskamacska válasza kovsol (#14) üzenetére


cskamacska
addikt

Az rendben(bár nem tudom hogyan találták ki a 2.5GHz i5=4GHz 4 modulos FX-et, ha nem 2 szálon bohóckodnak :U ), de mit csinál a HD7970 ilyen stilizált grafika mellett? Csak nem ez is tesszelálja a tengert? :DDD

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.