A birodalmad boldogsága egy korlátozó tényező, amit aktívan tudsz befolyásolni. Ha nem lenne akkor mindenki 200 város alapítana már az elején.
Civ5-ben a városállamok sokat tudnak ezen segíteni, ahogy a többi civilizációval kiépített kereskedelmi megállapodások.
Amikor meghódítasz egy várost, az automatikusan anarchiába süllyed és rengeteg boldogtalanságot és ellenállást szül, amíg nem építed (vagy vásárolod) meg a bíróság épületét. Onnantól felveszi a ritmust és visszaáll a rend. A populációra és a városok szintjére mindig figyelni kell, nehezebb szinteken a növekedésüket is korlátozni kell, hogy ne süllyedjen anarchiába a civilizációd.
A sebesség a térkép méretétől, az egységek és civilizációk számától függ. A játék lassabb nem lesz, csak több időbe fog telni 1-1 kör kiszámolása. Ezzel semmi baj nincs, mert neked is egy több idődbe telik 1-1 kör és nem csak "next", "next".
#4: A grafika tökéletes, követi az elődök vonalát.
#5: Miből gondolod, hogy egy stratégiai játéknak kevesebb erőforrásra van szüksége, mint egy fps-nek?
[ Szerkesztve ]