Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Azok a soft body házak nagyon kemények! :Y

Így már lehet valami tuti begombázás szimulátort csinálni, rá kell még tenni valami vibráló szivárvány effektet és már kész is.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#2) Johnny_vT


Johnny_vT
senior tag

Az ősi Delta Force játékok és valami még régebbi külső nézetes kaland/TPS is voxeleket használt, mégis eldöcögött. Azoknál mi volt a trükk? Csak a terepfelszín állt voxelekből talán és nem volt "teste" az objektumoknak?

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#3) body007 válasza CPT.Pirk (#1) üzenetére


body007
addikt

:DDD

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#4) Ren Hoek


Ren Hoek
veterán

Rombolható struktúrákat és fizikát a népnek!

Képzeljünk el pl egy Stalkert, ahol minden rombolható voxelekből áll. A különböző anyagok rombolhatósági értéke eltérő. Pl a járathoz le lehetne jutni ásással, robbantással, vagy egyéb módokon is... egy falon lukat lehet ütni rakétavetővel, vagy aknával, de az ajtón is bemehetsz.

Remélem 10 év múlva itt fognak tartani a játékok.

(#5) Fred23 válasza Ren Hoek (#4) üzenetére


Fred23
nagyúr

:K

Space Engineers is voxeles, annak minden előnyével, de mikor -úgy egy éve- utoljára játszottam vele, még nagyon bugos volt.

Ezt is sokan szeretik, ez is voxeles.

(#6) Ren Hoek válasza Fred23 (#5) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Nekem van egy indie voxeles ötletem, Unity-ben akarom megcsinálni platformfüggetlenül... lehet szervezek rá egy kis csapatot, szerintem 1-2 millából kihozható :D

Imádom az erre épülő játékokat amúgy... szerintem nagy sikere is van, indie formában. Hiába azért a LEGO öröksége megmaradt és még sokan szeretik az elemekből, kockákból építgetős, craftolós játékokat és világokat.

(#7) Male válasza Johnny_vT (#2) üzenetére


Male
nagyúr

Volt valami régen, nekem is rémlik.... de nagyon kopár volt. Zöld hullámos talaj, meg kék ég, aztán kb ennyi.

(#8) arn


arn
félisten

90es evekben rengeteg voxeles megoldas volt foleg demoscene vonalon. Altalaban ugyanaz volt a gondja, mint a raytracenek, nem volt hatekony.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#9) Menthirist


Menthirist
veterán

Nem ők azok, akik már 10 éve nyomatják a videókat különféle ultrarealisztikus modellekről, világról, meg úgy motorról, de még nem láttunk semmi igazi konkrétumot, működőt? (mármint pl csontvázanimot, stb)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#10) beef válasza Johnny_vT (#2) üzenetére


beef
őstag

Az Outcast volt 1999-ből.

[ Szerkesztve ]

(#11) snorbiii


snorbiii
csendes tag

Anno a Comanche-ban is voxeles volt a terep.

(#12) arn válasza snorbiii (#11) üzenetére


arn
félisten

Altalaban sose lepett ezen tul a voxel, bizonyos reszeket voxelben nyomtak, de altalanos renderre eleg lassu volt. Fraktalokat szoktak renderelni benne.

[link] [link]

2000bol

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#13) Ren Hoek válasza arn (#12) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Gondolom két hétig futott a render :D

(#14) arn válasza Ren Hoek (#13) üzenetére


arn
félisten

ezek realtime cuccok :) a mandulas demo teljesen gyors volt egy korabeli atlagos gepen, viszont az orange demo a topgepen is par fpsel ment.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#15) Ren Hoek válasza arn (#14) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Tényleg... azt hiszem akkor Riva TNT2-őm volt már, 600 MHz-es Celeron pronyóval. Vagy Geforce 2? Fene se emlékszik, de akkor már volt 3D grafika :)

Miért hittem, hogy 2000-ben volt a Commodore korszak? :D
Fuck, megöregedtünk...

[ Szerkesztve ]

(#16) arn válasza Ren Hoek (#15) üzenetére


arn
félisten

ha 600as celeron, akkor mar 2000rol beszelunk :) a tnt2 99es, a gt2gts 2000es (egy ev, es kozte volt egy gf256 is). akkoriban voltak a kamionos elsa gladiacok :DDD

de ez a ket demo full sw render, szoval itt tokmindegy volt, csak a proci szamitott. 3d mar 97 ota ment szelesebb korben :)

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#17) VinoRosso


VinoRosso
veterán

Crysisban is voltak voxelek.

A trükk meg gondom az, hogy valahogy tömörítenek, meg olyan vason fut, amiben sokcsillió GB ram van.

(#18) laposonly11 válasza Fred23 (#5) üzenetére


laposonly11
senior tag

Sem a Space Engineers-ben sem abban amit linkeltél egy darab voxel sincs. A voxel, térben elhelyezett pixelt jelent ebből épül fel a látvány minden eleme ahogy a demo is illusztrálja, vagy csak a terep mint a régebbi játékokban.

(#17) VinoRosso

Nem a Crysisban sincsenek voxelek, polygonokból összerakott tömböket lehet használni a szerkesztőben, mint a Spyce Engineers.

De úgy látom a cikk írója is baromságokat ír, miszertint a Minecraft voxel alapú, még véletlenül sem! A Minecraftban a legkisebb egység a kocka, ami szintén polygonokból áll.

Ordo est anima rerum.

(#19) VinoRosso válasza laposonly11 (#18) üzenetére


VinoRosso
veterán

Hát ennyi erővel semmi sem voxel,mert mindenre egy mesht kell húzni amit át akarsz tolni a dx pipeon. Viszont a voxel lényege szerintem nem a megjelenítés, hanem az adatstruktúra.

(#20) Dr. Romano válasza Johnny_vT (#2) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Jaja az akkori voxeles játékokért 3D gyorsító híján igen hálás voltam és eszméletlen jól néztek ki. Persze kellett hozzájuk erős processzor.
Nagy kedvenc az Outcast volt. :)

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#21) Ren Hoek válasza VinoRosso (#19) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Szerintem is inkább az adatstruktúrára vonatkozik.

A megjelenítés geometrikus, hiszen perspektivikus, affin,.rigid body, soft body transzformációkat kell /lehet végezni rajtuk.

Itt maga a testek felbontása és az animálása számít voxelesnek, és egy voxelnek lehet több paramétere is...

Az már, hogy hogyan jelenítjük meg az megint egy másik kérdés. Pl ha a voxeleket forgatni is lehet, vagy egyéb módon transzformálni, az is egy mód... de olyan is lehet, hogy a koordinátarendszerben tényleg csak voxeles 3D koordinátarendszer van.
Ilyenkor pl egy forgatásnál lépcsős kockaélek lesznek és a testek ábrázolása voxeles, egy fix koordinátarendszerben, mint ahogy 2D-ben a pixeles felbontásnál.

Az mondjuk jó kérdés, hogy mindkettőt voxeles ábrázolásnak hívják-e?

Az itt bemutatott Mandula demo pl a fix koordinátarendszeres... de a céges videóban szerintem vegyesen jelent meg. Az elején a Tank, kanyarodáskor nem "voxelesedik" , és az egész test elfordul, egy voxel állhat 45 fokos szögben is. Ahogy a Minecraftban a Bárány lába mondjuk, vagy egy forgó kocka. Max a táj fix 3D rendszeres.

[ Szerkesztve ]

(#22) GodGamer5


GodGamer5
addikt

A 99-es Outcast óta erre várok.👍

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#23) Cathulhu


Cathulhu
addikt

TIberian Sun is voxeles volt '99-ben

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#24) Cifu


Cifu
nagyúr

A bajom annyi, hogy a videó minden, csak nem megnyerő.

Az elején rögtön ott a T-90-es harckocsi - aminek nincs lánctalpa, és nem a fizikának megfelelően mozog. Aztán ott van a felbontás, mert gyakorlatilag bő 10 éve ennél szebb és részletesebb modelleket láttunk játékokban. Ez pedig csak egy tech-demo, és ehhez képest hát izé... ronda... :U

Egyébként igen, kb. 20-25 éve megy, hogy majd a voxelek megoldják a grafikai problémákat, és nagy felbontás, tökéletes fizika és gyorsaság lesz a jussunk. Nos, sokkal közelebb azóta se jutottunk hozzá... :)

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#25) Ren Hoek válasza Cifu (#24) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Kéne hozzá egy voxel gyorsító ASIC :D csak erre az adatstruktúrára lenne jó.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.