Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MaCS_70


MaCS_70
félisten

Egy hasonló eszközt pár éve próbálgattunk -- kényszerből. Egy régi 2,8 literes benzines, és egy 2 literes dízel motort simán beindított, ráadásul úgy, hogy a kettő között nagyon keveset tudtuk magát az eszközt tölteni.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#2) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Jó cucc nyáron. Azért kíváncsi vagyok mit villantana télen -20 fokban.

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#3) Bwin87


Bwin87
tag

Köszönjük a tesztet!Várható tőlük nagyobb kiszereléses is majd valamikor?

Sony Xperia 1 V

(#4) ricsi99 válasza pusszycat (#2) üzenetére


ricsi99
addikt

Valószinü ezt az eszközt nem hagyod kint a kocsiban ,hanem bent a lakásban őrizgeted.
-20 -van meg semmitől se kell csodát várni....

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#5) alexandrosz válasza Bwin87 (#3) üzenetére


alexandrosz
aktív tag

(#6) MaCS_70 válasza pusszycat (#2) üzenetére


MaCS_70
félisten

Miért lenne gond a -20 fok? Melgen kell tartani, pl. a kabát alatt, belső zsebben, az indítás idejére meg kézbe lehet venni, de pár másodperc alatt azért nem is hűl le.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#7) pusszycat válasza MaCS_70 (#6) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Félre lettem értve. Télen hidegben nem elég ha egyet forgat rajta. Percekig kell tekergetni. Ezt nem tudom hogyan tolerálná.

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#8) MaCS_70 válasza pusszycat (#7) üzenetére


MaCS_70
félisten

Azzal már komolyabban kellene küzdenie, és nem garantált a siker. Olyankor jöhetnek a hagyományosabb megoldások, de ez az apróság az esetek nagy többségében azért beválni látszik.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#9) WZP


WZP
aktív tag

Nálam mindig ottvan az autóban feltöltve a bikakábel mellett. Többeknek is segítettem már vele. (nekem szerencsére még nem kellett). Egyszer szerelés közben amikor kicsit rá kellett csak indítani az autóra, de nem volt akkutálca bent, se akku, így simán csak az akkusarukra akasztottam a kütyüt és simán indította a 2.0 turbó benzint teljesen önállóan. (igaz nem volt teljesen hideg) Állati hasznos kis kütyü. És még telefont is lehet róla tölteni :)

Inter Arma Enim Silent Leges

(#10) domel


domel
tag

Nekünk is volt a furgonhoz, de az akkora volt mint egy női retikül. Szerintem az az ideális méret

(#11) Axe Miskolc


Axe Miskolc
tag

Sajnos a reggel 3km+délután vissza állandóan kinyírja az aksim telente de a SCHUMACHER DSR108 2,5-es T5-öt pöcc-röff ;)
• Nincs akkumulátor, tölteni nem kell!
• 100% karbantartásmentes, akár egy év tárolás után is
készen áll a használatra.
• Hosszú élettartam: kb. 10000 ciklus, veszteség nélkül!
• A működést nem befolyásolják a szélsőséges időjárási
körülmények, szemben egy ólom-savas vagy lítiumos
indításrásegítővel.
• Könnyű és gyors használat!
• Izzítás funkció dízel motorokhoz.
• Rövidzárlat és fordított polaritás elleni védelem
• 2 év garancia

[ Szerkesztve ]

(#12) burgatshow válasza Axe Miskolc (#11) üzenetére


burgatshow
veterán

Napi 6 km-re teljesen felesleges autóba ülnöd. :D De komolyan, arra inkább bicikli vagy roller pont megfelelő. Kivéve, ha valamit szállítanod kell napi szinten mert az más tészta.

(#13) sherlock82 válasza burgatshow (#12) üzenetére


sherlock82
senior tag

Like!

Bicaj a legjobb megoldás, vidéken mindenképpen! Itt úgyse maradhatsz le semmiről sem. ;-)

Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER

(#14) Narancskoma


Narancskoma
tag

Okos cucc, ha majd powerbankre lenne szükségem, biztosan hasonló képességekkel megáldottat fogok venni.

(#15) Sanya válasza pusszycat (#7) üzenetére


Sanya
nagyúr

percekig kell tekerni egy motort télen, hogy beinduljon?

Mondjuk 8?

[ Szerkesztve ]

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#16) Barret001 válasza Sanya (#15) üzenetére


Barret001
addikt

Ami nem indul pöccre -20 fokban,azt vigye azonnal szerelőhöz a gazdája.Ott már baj van! A kütyü meg nagyon túl van árazva!

(#17) weiss válasza Axe Miskolc (#11) üzenetére


weiss
addikt

LiFePo4 ólomakksi helyett kb. ugyanezt tudja, valszeg olcsóbban.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#18) gippazoid


gippazoid
senior tag

"Az autó akkumulátora az indításoknál érdekes igazán. Rövid idő alatt rengeteg áramot vesz fel, onnantól fogva viszont marginálissá válik a szerepe, hiszen a működésben lévő benzinmotor által hajtott generátor elvégi az autó működéséhez szükséges energiaellátást."

Ez kicsit hiányosan lett fogalmazva. Az akku nem vesz fel áramot indításkor.

Gippazoid Novelties Inc.

(#19) arnyekxxx válasza pusszycat (#7) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Percekig kell tekergetni.

Meg kéne nézetni azt az autót szerelővel. Már ha nem T34-el jársz melóba de akkor meg ott van a sűrítettlevegős indítás.

[ Szerkesztve ]

(#20) forestia


forestia
tag

Koppra ugyanaz mint ez [link] , csak a burkolaton "csinosítottak" egy pöppet ;]

[ Szerkesztve ]

(#21) pusszycat válasza arnyekxxx (#19) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

És Sanya...

Ilyen helyzetekre gondoltam. [link] + gyenge akku...

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#22) Béééla válasza gippazoid (#18) üzenetére


Béééla
őstag

Viszont a lemerült akku is nyeli az ampert igen rendesen.

Bélabá

(#23) Axe Miskolc válasza burgatshow (#12) üzenetére


Axe Miskolc
tag

Szállítok is néha. Meg az is jó, ha tudják a vevőim, hogy bent vagyok.

(#24) Axe Miskolc válasza weiss (#17) üzenetére


Axe Miskolc
tag

Ez egy tranzisztor, ami a majdnem kihalt aksiról is feltölti magát és egy évig úgy is marad.

(#25) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

nyócvanezeré gondolom jár hozzá meztelennő is

(#26) D1Rect


D1Rect
félisten

El nem tudom képzelni, hogy mire jó ez.

Felkészülni egy esetleges lemerülésre?
Ötezeré' veszel egy rendes bikakábelt és beteszed a pótkerék alá.
Tanyán laksz és nincs 30km-es körzetben másik jármű?
Felülsz a lóra.
Fázik a ló a hidegben?
Teszel rá pokrócot.

Szóval ha tanyán laksz és 1 jármű van, akkor talán lehet értelme, de inkább akkor telefonálsz a szomszédnak, hogy guruljon át és bebikázzátok az autót.

(#27) pomorski


pomorski
őstag

Köszi a tesztet!

(#28) kovy79 válasza D1Rect (#26) üzenetére


kovy79
őstag

Reggel ötkor nem szívesen zaklatom a szomszédokat egy bekapcsolva hagyott fogyasztó miatt lemerült akksi esetében, mikor éppen indulni kell haza (1000km).
Baromi hasznos cucc 20.000 Forintért (Einhell CC-JS 8).

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#29) D1Rect válasza kovy79 (#28) üzenetére


D1Rect
félisten

Ilyen maximum az ember életében egyszer fordul elő, kb. lottó telitalálat eséllyel.
Ha többször, akkor a user egyszerűen hülye.

(#30) kovy79 válasza D1Rect (#29) üzenetére


kovy79
őstag

És most ezzel hogyan is cáfoltál meg?
Megérte? Meg!
Hülye lennék?
Vettem egy powerbankot, ami +10K-ért ráadásul beindít egy autót is...
Egyébként az elmúlt 6 hónapban az enyém és az asszony autójának az akksija is bemondta az unalmast és ezerszer egyszerűbb egy 10dkg-s dobozkával indítani (hogy legalább eljuss új akksit venni), mint "bikakábelezni", amit ráadásul a mondern autók nem is feltétlenül díjaznak...

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#31) D1Rect válasza kovy79 (#30) üzenetére


D1Rect
félisten

Banánszeletelőből is eladnak több ezer darabot, de én inkább vágom késsel.

Ha neked ez kütyü megért +10eFt-ot egészségedre.

Hint: ezen a télen nekem is megdöglött 2 aksi, de eszembe nem jutna ilyesmit venni.

(#32) sheep válasza D1Rect (#29) üzenetére


sheep
addikt

Amikor megvettem anno a Suzuki Swiftet, egy csomószor égve felejtettem a lámpát, és elég neki fél óra hogy lemerítse az akksit. Qrva nehéz volt hozzászokni hogy nem kapcsolja le automatán a világítást. Most nyilván jön a válasz hogy aki hülye haljon meg, én vállalom, emberek vagyunk, néha van ilyen.
A harmadik eset után, amikor bevásárlás után ott álltam a cuccokkal és próbáltam keresni valakit aki bebikázza, nagyon jó lett volna egy ilyen kütyü.
Azóta lecseréltem a kocsit, de vettem egy hasonló cuccot és már egy csomószor kisegítettem másokat. Szerencsére nekem még nem kellett.

[ Szerkesztve ]

MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR

(#33) arnyekxxx válasza sheep (#32) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"Qrva nehéz volt hozzászokni hogy nem kapcsolja le automatán a világítást" egy 200ft-os csipogó 3perces beszerelése után soha többé nem felejted el ha ugy maradt a világítás :)

[ Szerkesztve ]

(#34) sheep válasza arnyekxxx (#33) üzenetére


sheep
addikt

Van benne gyárilag, de egyszerűen nem figyelsz rá mert halk és a hangszíne beleolvad a többi zajba.
Na mindegy, nekem megérte a bikázó kütyü.

MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR

(#35) DrKapocs válasza pusszycat (#7) üzenetére


DrKapocs
őstag

Percekig?
Maximum 2-3 fordítás a kulcson és már indulnia is kell. Ha nem, akkor nem ilyen kütyü kell, hanem irány a szervíz.

(#36) pusszycat válasza DrKapocs (#35) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Lehet túloztam a hatás kedvéért,csak azt akartam kihozni,h télen egy anorexiás akkuval meg egy ilyennel nem biztos a hapyend. Nyáron gondolom beröffen egyből.

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#37) axioma


axioma
veterán

ez egy baromi nagy tevedes:
" A teljesen elektromos járművek elterjedésével előbb-utóbb biztosan megszűnik ez a kellemetlenség,"
A teljesen elektromos automnak (peugeot ion) is kulon van a kis akkuja, es csodasan lemeritettem mikor egy hetvegere benne hagytam a kulcsot (ment a muszerfal). Nagy akku, mivel "tankolni" bedugtam, 82km-re feltoltve, de a kocsi nem indul, mert a kicsi nem mukodteti az elektronikat.
(Igen, a kicsi az mereteiben meg sztem kapacitasban is kisebb mint a "hagyomanyos" autokban levok, majd legkozelebb megnezem.)
Amugy tetsz csak az ara nem... ennel olcsobb (otthonra persze) a normal akkutolto. Igaz, lassabb, nem lehet indulni ahogy tervezte az ember.

(#38) Pttypang


Pttypang
veterán

Az 5 voltos es a 12 voltos rendszer kozotti kulonbseget ne feledjuk, igy a 12 volton 3,1Ah lesz az maximum, de meg igy is baratsagos kutyu, extra funkcioval.

Everybody lies.

(#39) bigmafa válasza Pttypang (#38) üzenetére


bigmafa
tag

Igen, én is akartam jelezni hogy a 12V-os akku Ah adatát ne nagyon hasonlítsuk össze már egy power bank 5V-os (de inkább szerintem Li-Ion cellára, azaz 3.3V-ra vonatkoztatott) Ah adatával. Okosabb akkor már inkább Wh-ban hasonlítgatni, az még jelent is valamit.

(#40) MaCS_70 válasza D1Rect (#26) üzenetére


MaCS_70
félisten

Nem minden tanyán van ló, és ha éppen az autóval kell indulni, akkor nem vagy kisegítve a lóval.

Magyarán: attól, hogy nem tudod valamiért elképzelni, hogy egy eszköz hasznos, mert Neked még éppen nem lett volna rá szükséged, még lehet az nagyon is komoly segytség.

A tanya helyett képzelj el egy éjszakai utcát, ahol éppen nem tudsz senkit megkérni, hogy ugyan már, segytsen már bikázni -- arról nem is beszélve, hogy egyre kevésbé lesz erre jelentkező, mivel a modern elektronikával szerelt autóknál a hesználati utasítás gyakran tiltja, hogy másik járművet indíts róluk!

Én az elmúlt két évben kétszer voltam olyan helyzetben, hogy egy lemerült akkumulátorú autót indítani kellett volna, volt is forgalom a környéken, mégis fél óra, illetve több mint egy óra telt el, mire valaki segített.

Van továbbá még egy elég széles felhasználói kör: a motorosok. A motorakkuk hajlamosabbak minden előzetes jel nélkül megadni magukat. Most februárban jártam úgy, hogy otthonról elindulva a hideg motor egy fordulatra indult, mentem vele 20 km-t, aztán egy óra állás után már csak nyöszörgött az indítómotor -- de az elmúlt 30 évben több mint 40 motorakkut használtam el 10 motorban, és az esetek nagyon nagy többségében hirtelen gyengültek el, de bikázással még indítható volt a motor.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#41) D1Rect válasza MaCS_70 (#40) üzenetére


D1Rect
félisten

Álmomban sem gondoltam volna, hogy emberek rendszeresen lemerítik az aksit a járműveikben.

Én télire kiveszem a motorból az aksit, feltöltöm és elteszem.

(#42) MaCS_70 válasza D1Rect (#41) üzenetére


MaCS_70
félisten

Kérdés, hogy mi számít rendszeresnek.

Ismerek olyat, akinél ez havi program, én a saját autómban 30 év alatt talán kétszer hagytam bekapcsolva valamilyen fogyasztót, de számtalanszor hagytak akkuk cserben váratlanul.

A szomszéd srác tegnapelőtt először szembesült ilyen helyzettel -- miután a három éves gyereke bekepcsolta a belső világítást. Bikázni nem kellett, volt kéznél töltő és nem kellett sietniük.

A lényeg, hogy bárkivel megtörténhet, és ebből a bárkiből sokan vannak, akiknek egy ilyen eszköz nagyon jól jöhet.

MaCS

Egyébként miért veszed ki a motorból az akkut télire? Nincs annál jobb tárolás neki, mint hidegben állni hagyni. (Feltéve, hogy nem tudsz karbantartó töltést adni neki.)

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#43) D1Rect válasza MaCS_70 (#42) üzenetére


D1Rect
félisten

1-2 havonta beindítom, visszaviszem és feltöltöm.

(#44) MaCS_70 válasza D1Rect (#43) üzenetére


MaCS_70
félisten

Naja...

A kiváló alkoholos benzint is meg kell mozgatni, hogy rohadnának meg vele...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#45) Metalfan


Metalfan
senior tag

Érdekes kütyü, nem gondoltam volna, hogy képes bebikázni a kocsit.
A cikkben viszont van két tévedés:

A motor beindulása után, a feszültségingadozás mérséklése érdekében azonnal kapcsoljunk be valamilyen fogyasztót (hátsó ablakfűtés vagy ventilátor a legpraktikusabb).

1: A feszültségingadozásokat a generátor feszszabályozója intézi el, ergo nem fog ingadozni a feszültség.
2: Ha bekapcsolod a nagy fogyasztású dolgokat, akkor nem a feszültségingadozásokat mérsékled, hanem a töltést. Van, hogy alapjáraton nem képes annyit töltein a generátor, mint amennyi áramot zabálnak a hűtő-fűtő és csingilingi eszközök.
Tehát a legjobb NEM bekapcsolni az ablakfűtést vagy a nagy fogyasztókat, és érdemes 10-20 km-t menni úgy, hogy a fordulatszám legalább 2000-2500 fölött legyen, mert ekkor képes a legtöbb áramot termelni a generátor.


Ha az autóval hosszú utakra, aránylag rendszeresen megyünk, mégis rendszeresen lemerül a jó állapotú akkumulátor, akkor valamilyen utólagosan beszerelt vagy átkötött fogyasztó hibájára kell gyanakodnunk...

Ha az akksi menet közben rendszeresen lemerül, akkor vagy az ékszíjjal van baj, vagy a generátorral. Ha a fogyasztók fogyasztanak, az 99%-ban rendeltetésszerű működést jelent, mert pl a motorvezérlő egység és a gyertyák is fogyasztónak minősülnek ez esetben.

(#46) superecneB


superecneB
őstag

Egy ilyen eszköz igenis praktikus tud lenni (azon lehet vitatkozni hogy pont ez a példány e a legjobb vétel, de a zseb bikanak van létjogosultsága.
Pár hete nagyon sokat segített volna rajtam egy ilyen amikor egy hétre magára hagyott autóm nem indult be egy belga reptér zárt parkolójában. Volt nálam bika kábel mint ahogy sokan írják, de egy zárt parkolóban ahova aki érkezik az általában repulohoz siet és nem egyszerű leinteni valakit, nem mondanám szent grálnak a kábelt... ha van egy ilyen a poggyászomban 3 perc alatt elindulok... ehelyett 1,5-2h jarkaltam egy parkolóban segítségért kajtatva... számomra tanulságos volt az eset, ha hozzáteszed hogy egy ilyen esetben lejáró parkolójegy miatt bírságot kapsz és adott esetben ki kell venned egy nap szabit a munkahelyeden már nem tűnik olyan nagy költségnek az a +10k sem

(#47) kovy79 válasza kovy79 (#30) üzenetére


kovy79
őstag

No, friss tapasztalat.
Tegnap mennem kellett vírus tesztre.
Időpont, autó rendszáma leadva (itt, Bajorországban így megy).
Pár napja buzgeráltam a dashcam-et, és véletlenül folyamatos felvételre állítottam és igencsak leszívta az akksit (a központi zár még nyitott, de az autót indítani nem lehetett). Igen-igen, én voltam a balfax, de ez van...
Autó nem indult.
Elő a kis zsebbika, beindítottam a kocsit, majd odaértem az időpontra.
Hazaértem, akksit feltöltöttem.
Mielőtt valaki azzal jönne, hogy "jujjmeghóttazakku": ezt megelőzendően vettem akkutesztert... :)
Szóval a kis zsebbika másfél év alatt ötször segített (kétszer szomszédnak, háromszor nekünk)...

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.