Csak azért említettem, hogy ki legyen emelve, nem csak a feszültségszintet (ill. aktuális igényeket) figyeli, hanem számolja a bevitt töltést és a kivett energiát és ebből kalkulált egyenleg alapján dolgozik. (meg persze a hozzánk hasonló elektronikával is foglalkozó emberkéknek a többi nyalánkság)
Én is tervezek egy fedélzeti monitorozást az autó elektromos rendszerére. Ilyen söntöt nem tudnék csinálni, ill. nem merném beletenni egy autóba, ezért arra jutottam, hogy az akku negatív sarkától a kaszniig, ill. a motorra menő vezetéket használnám erre a célra. Egy Arduino dolgozná fel a mért értékeket és írná uSD kártyára.
Van egy Ford-os kollégám és küzd az akkuval. Anno, évekkel ezeleőtt az akkucseréjénél mit sem tudtunk az IBS-ről és áthidalva lett cserélve, az autó nem is vette észre az új akkut...lehet, hogy akkor toltunk ki vele.
Üdv Inhouse