Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) embe


embe
nagyúr

Egy kis adalék:
Szombat reggel végeztem melóban. Hazafelé menet a kocsi, az OBD és a Forscan szerint, töltött végig 14,9V-al, de az akksi töltöttsége 73% volt amikor hazaértem. Ez kb. egy 10 km.-es út volt. Egész hétvégén az autó egy félig nyitott garázsban állt, nem indítottam be.
Szombat reggel amikor leállítottam, akkor az OBD szerint az akku töltöttsége 73% volt, és az akku sarkokon 12,71 V-ot mértem.
Kocsit lezártam, motorház tetőt felnyitottam. Hétvégén többször mértem az akkun feszültséget.
Szép lassan csökkent.
Ma reggel indítottam, majd 48 óra állás után, ugye ez idő alatt mínuszokban volt az autó.
Indítás előtt 12,59 V-ot mértem. Ekkor -7C° volt a garázsban.
Tehát a 48 óra alatt esett 0,12V-ot.
Kb. 10 perc melegítés után néztem csak OBD-t, elfelejtettem indításkor, de ekkor 82%-os töltöttséget mutatott. És ennyi volt a kb. 10 km.-es út végén is. Igaz közben regenerált az autó, ilyenkor meg tudtommal bekapcsol pár fogyasztót (szélvédő, tükörfűtés...stb. ) Végig 14,9-15,1V feszültséget mútatott az OBDF.

Korábban ehhez a 80% -os töltöttséghez 12,4V alatti feszültség tartozott. Most legalább magasabb. Lehet lassan bekalibrálja magát a rendszer? Pont egy hete, a múlt hétvégén volt resetelve a szenzor.
Nem nyúlok hozzá egy darabig.

Már csak az merült fel bennem, utalva az akksi töltős topicodra, hogy vajon ha rákötöm a töltőt, akkor az hogyan befolyásolja ezt a kalibrációt?
Mert mint írtam korábban, az így feltöltött akksit ( Lidl-s töltőt használok) az első úton "lemerítette" 12,4V. alá. És utána ezt következetesen tartotta is.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.