Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Downsampling


Downsampling
senior tag

Szia!

Mivel erősen érintve vagyok a témában, több kérdésem is lenne (beszerzési források, költségek - ha nem is fillérre, stb.).

Amúgy anno a 2002-es és 2003-as WRX STI-vel mértünk fékutakat, nem a szokásos 100-0-át, hanem többször egymás után 200-0-kat. A lapunk történetében ez a két Impreza volt legrövidebb úton megálló autó erről a sebességről, és még a sokadik ilyen fékezés után is hozta ezt az eredményt (a negatív gyorsulás végig több volt, mint 1 G! )

Gratula az anyaghoz! ;) :R

(#2) blasko92 válasza Downsampling (#1) üzenetére


blasko92
őstag

Beszerzési forrás nekem az autodoc.hu volt.
De itthon unix/bárdi ugyan úgy megkapható minden alkatrész (felújító készletek, betétek, tárcsák)

90.e volt a használt csomag, és ~85.e forintért rendeltem hozzá mindent a két hátsó tárcsával együtt (TRW betétek előre és hátra, plusz TRW tárcsák) Tudom, nem egy EBC, vagy Ferodo kategória

Tőlem sajna nem lesznek olyan pontos, professzionális mérési eredmények előtte/utána, maximum "sokkal jobb", "megérte a ráfordítás", vagy "felesleges volt". :)

(#3) Downsampling válasza blasko92 (#2) üzenetére


Downsampling
senior tag

Köszönöm!

Szerintem a TRW igen jó minőség.
Nem is gondoltam számszerű eredményekre, nekem is csak a munkám miatt van meg (véletlenül) az STI. Nyilván érzésre is jobb lesz, de ami a lényeg, hogy sokadik erős fékezés után sem csökken a fékhatás.
Kíváncsi leszek majd az én autómra gyári állapotban, hogy mit tud, kb. két hete vezettem utoljára, akkor elég jónak tűnt, de más, amikor az ember hosszabb távon, csak saját maga, egyedül kóstolgatja... :)

(#4) blasko92 válasza Downsampling (#3) üzenetére


blasko92
őstag

Én hosszú távra tervezek ezzel az autóval, és a féket éreztem az autó leggyengébb láncszemének.
Tanácskoztam a szerelőmmel, azt mondta a gyári tárcsákkal + betétekkel sem lesz érezhetően jobb az eredmény, csak sokkal többe kerül.
Ezért döntöttem a "nagyfék" upgrade mellett. :)

Egyébként most is TRW cuccok vannak fent a gyári méretekkel, a tárcsák meglepően jól néznek ki 15.000 kilométer után is.

(#5) Qru


Qru
MODERÁTOR

Gratulálok! Nagyon ügyes vagy! :C

#nincsbennetarcsi

(#6) Downsampling válasza blasko92 (#4) üzenetére


Downsampling
senior tag

Mindenképpen érdekel ez a projekt, mivel én is hosszabb távra terveznék az autóval... De ugye idén megveszem, van még rajta lakatosmunka (szokásos rohadós történet a hátsó sárvédőknél, de erről már mutattam fotót a topikban), kipufogócsere, apró gyújtásprobléma... Ezek elvileg már meglesznek oldva, mire hozzám kerül, de az én költségemen. Év végén, decemberben legkésőbb műszaki, ahol nem fog átmenni a mostani felnikkel, gumikkal, tehát egy használt felnigarnitúra, plusz új (vagy használt) téligumik biztosan kellenek, meg ami még ami kiderül. Mivel a fék, futómű, motor pár ezer kilométerrel ezelőtt rendbe lett rakva, így azoktól annyira nem félek, de pl. akár az összes gátló cserés lehet addigra.. szóval ez nekem év végéig nem kevés pénzbe fog fájni... Szóval, egy ilyen projekt biztosan csak jövőre lenne esedékes... De nagyon is reális a megvalósítása...
Amúgy más márkákon, típusokon én sem a Brembo, sem a Bosch fékeket nem éreztem jobbnak, sőt!

(#7) The DJ


The DJ
addikt

Szép munka :)

Itt is hasonló felújítás van folyamatban, szintén 2 dugattyús rendszer kerül fel a gyári egy dugattyús 288 helyére. Az új delikvens egy Lucas HP2 nyereg, 320-as ATE PowerDisc mart tárcsákkal, új betétekkel. Meg akkor már fékcső, fékolaj csere is, hogy ne maradjon ki semmi.

Kíváncsi leszek az eredményre/változásra.

[ Szerkesztve ]

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#8) D1Rect


D1Rect
félisten

Szép.

(#9) blasko92 válasza The DJ (#7) üzenetére


blasko92
őstag

Akkor nálad jóval nagyobbak kerülnek fel :)
Én inkább a nyergektől várok többet. Még így sem mondanám nagynak a 293-as tárcsákat.

D1Rect köszi! :R Próbáltam a lehető legtöbbet kihozni magamból.

[ Szerkesztve ]

(#10) Downsampling válasza blasko92 (#9) üzenetére


Downsampling
senior tag

Na, én szépen félreolvastam eddig... :)
Nem tudom, miért, én azt gondoltam, hogy az STI fékjeit raktad fel, pedig ugye a WRX-ét.
Mert ugye az STI elöl-hátul szellőztetett féktárcsás, elöl 330 milliméter átmérővel és 30 mm vastagsággal... :)
És az tutira Brembo.
Csodás, hogy most jöttem rá, sima WRX-szel nekem még sosem volt dolgom... :D

(#11) blasko92 válasza Downsampling (#10) üzenetére


blasko92
őstag

Brembot ennyiből nem hoztam volna ki :DDD Meg az talán fel sem megy így egy az egyben ennek a helyére.

Igen, ott már jóval nagyobb a tárcsa, a gyári 16-os kerekeket sem tudnám megtartani :))

Már a WRX tárcsa is szellőztetett hátul, és vastagabb is, mint nekem a gyári 266-os. (10mm helyett 18mm)

(#12) Downsampling válasza blasko92 (#11) üzenetére


Downsampling
senior tag

De te most hátra nem szellőztetett tárcsát raktál, ha jól láttam. Egyébként katalógus szerint a Bobeye-ból a WRX-nek nem szellőztetett gyárilag a hátsó tárcsája... De itt már akkora a kavarás, hogy őszintén nem tudom, mi az igazság. Az én autómhoz előre a 255-ös tárcsától a 266-oson és a 276-oson keresztül egészen 277 milliméteresig van tárcsaátmérő. Még nevesebb gyártóktól is (TRW, Textar, Brembo) - vagy idióták az alkatrészboltok... :U :B

(#13) blasko92 válasza Downsampling (#12) üzenetére


blasko92
őstag

Egyelőre még a gyáriak vannak fent. Most hónap végén lesznek lecserélve a cuccok. :K
Pedig de :K Azon már a hátsó is szellőztetett, 18mm vastagsággal. És pont egy kombi blobról vannak. :D

255-öt én nagyon keveslem. Nekem hátul van 266, 10mm vastagsággal. Előre a 276-277 (24mm vastag) pedig azért van, mert valamelyik gyártó erre, a másik arra a méretre csinálja.

[ Szerkesztve ]

(#14) Downsampling válasza blasko92 (#13) üzenetére


Downsampling
senior tag

...akkor rosszul láttam... :)

Igen, én is úgy tudom, hogy 276 (vagy 277 - az az 1 mm már nem oszt nem szoroz) előre és 266 hátra, a 255-öt szerintem valami idióta piacra gyárthatták, ha egyáltalán...(mert érdekes módon ahhoz a szetthez is hátra 266-ot írnak, vagyis elöl kisebb a tárcsaméret). Sajnos nem tudom megmondani, a jövendőbeli szépségemen milyen fék van, mert a tulaj sem tudta, mit raktak rá, csak az látszik, hogy nem éppen a gagyifajta, ráadásul igen frissek még. Ami nem baj, mert egy bő évig én nem hiszem, hogy belefogok majd ilyen projektbe. De később valószínű... Amúgy valahol pont láttam WRX féknyeregszettet eladót, nem is voltak leharcolva, valami 25 ezerért... csak nem tudom, hol voltak... lényegében már csak akkor a tárcsák és betétek kellenek, illetve egy fékfelújító készlet...fogadjunk, hogy egy év múlva nem jön ilyen szembe ennyi pénzért... :U

(#15) blasko92 válasza Downsampling (#14) üzenetére


blasko92
őstag

25-ért nyeregszett? :Y Hol láttad? :Y

(#16) Downsampling válasza blasko92 (#15) üzenetére


Downsampling
senior tag

...hát ez az...nem tudom... :W

(#17) Downsampling


Downsampling
senior tag

Basszus, rájöttem közben, hogy a "nagyfékhez" a 15-ös felniket lehet is kukázni. Mekkora felni alá fér be ez a fék? A 16 colos kerék alá már igen? Most 17es van az autón, de rendelés alatt van télre 15-ös... :U :F

(#18) blasko92 válasza Downsampling (#17) üzenetére


blasko92
őstag

Igen, 16-os alá. De elvileg abból se mindegyik jó, a küllők hozzá tudnak érni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.