Hirdetés

2021. április 21., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán

Karotta már egy jó ideje villanyautó-evangelizátor, a totálkár meg egy hirdetési bevételeknek lefekvő reklámújság.

A konkrét cikkel kapcsolatban meg amikor megláttam, hogy egy ócska hondát 12.5 misiért akarnak rásózni az emberre, miközben haver 4.5 misi alatt meg tudott venni egy új j astrát, akkor kiszámoltam, hogy az árkülönbözetből akkor jön ki 200 ezer kilométerre való benzin, vagy még több, ha az áramot továbbra is engedik ingyen tankolni. Ha egyszer eljön az az idő, amikor az áramért ki kell fizetni a töltőkön a valós árát, akkor az ilyen amperbohóckodásoknak egy másodpercen belül végeszakad, és mindenki belsőégésű motorral fog járni.

egyébként is ami posztot láttam a belsőségen mostanában, azok zöme nélkülözte a józan ész szikráját is. de legalább volt egy, ami abszolút baromság volt és marha jókat lehetett röhögni rajta. a többi resztli.

de egyébként egyetértek a felhorkanásoddal :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

Ez a középkorú férfiak Asperger-szindrómás svéd tinilányokra haragszanak topik? ;]
Mindenesetre Gréta még a kanyarban sem volt, amikor az automobilizmusban érdekelt öreg iparvállalatok már rég tudták, hogy milyen környezetvédelmi előírásoknak kellene majd a jövőben megfelelniük és merre vezet a műszaki igényesség útja. Mit tettek azért, hogy átálljanak erre a pályára? Zömében semmit, max. írtak egy szoftvert ami becsapja a mérőeszközöket, hogy legalább a károsanyag-kibocsátási oldalt letudják, de alapvetően abban bíztak, hogy az a bizonyos családok és emberek ezrei és tízezrei akik ebből élnek kellő lobbierőt fog biztosítani ahhoz, hogy a változásokat elodázzák és így még nagyobb és még fantasztikusabb teljesítményű autócsodákkal kápráztassák el a nagyérdeműt. Valahogy nem tudom sajnálni az efféle döntéshozók vezette vállalatokat, hiszen ha bejöttek volna a számításaik ma a 4 tonnás 24 hengeres 8 ajtós terepjárók lennének az átlag új autók ami szerintem még inkább ellenszenves bármely járműrajongó számára, mint egy kis villanyautó.
Mindenesetre ha valakin ki akarja tölteni az ember fia a haragját, azok tényleg legyenek a totálisan alkalmatlan CEO-k, ekzekutívok meg menegérek akik a 2000-es évek elején csak kacarásztak az első komolyabb előjeleken és próbálkozásokon, miközben a fejükben a legújabb W16-os blokk tervei jártak, az elektromos vagy hibrid koncepcióautón dolgozó csapatot meg jól leépítették. Most meg már persze megy a kapkodás, green-washing, compliance car gyártás, valahol a leépítés is...

(#3) bitpork válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Már megbocsáss, de fordítva ülsz a lovon. A piac igénye a 8 ajtós 4 tonnás vas. Asszonyom nagyon szerette Domit meg Gazsit, de amikor beletette a popóját a Teddybe majd Maxba, közölte h innentől nincs autó ez alatt. És teljesen igaza van - olyan kényelmet ad amit más nem nagyon tud.
De megint elveszik a bábáktól a gyerek! Az autók adják arányosan a legkevesebb szennyezést. Miért ők- mi vagyunk a céltábla közepén?

[ Szerkesztve ]

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#4) mephi666 válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


mephi666
veterán

...aztán vicces néha ránézni az országos szmogtérképre és azt látni, hogy budapesten általában kisebb a szmog, mint borsodban :) ...azzal, hogy egyesek minden sz@rt eltüzelnek, többet károsítanak a környezeten, mint egy 2milliós főváros gépjárműforgalma... lehet itt küzdeni a különbözö euro-besorolásokon, amikor a probléma nem itt kezdődik (a szállítóhajókról nem is beszélve, amikkel kína elárasztja az egész földet és belőlük egy tucat több káros anyagot nyom a levegőbe, mint a föld teljes személygépkocsi-állománya)

...van nekem is elektromosautó-mániás ismerősöm: azt szoktam neki mondani, hogy annyit ér összességében, mintha a budiban ledes izzót használna, miközben 3kw-s hősugárzókkal fűtené az egész lakást :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#5) bambano válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


bambano
titán

greta egy manipuláció.
arról szól, hogy mivel már sok szempontból áthiszterizált lett a társadalom, így senki nem akar plusz bajt magára húzni azzal, hogy megmondja egy beteg gyereknek, hogy hova kellene mennie.

ezzel párhuzamosan jelenleg az eu-ban lobbisták vannak, még politikusok se, nemhogy szakemberek.

következmény: azt, hogy pár év alatt ennyire eluralkodik az ostoba őskáosz a világon, azt senki nem láthatta előre, de különösen nem láthatták autóipari döntéshozók.

azt, hogy az autóipar van a célkeresztben, egyszerű dolog okozza: megfogható és szavazatmaximalizálásra tökéletesen alkalmas. azt, hogy egyrészt ne rendelj paraszt kínából, másrészt a teherhajók az óceánon nemzetközi vizeken jogi szabályozatlansági környezetben úsznak, nem tudod helyi szavazatra váltani.

úgyhogy miután gyakorlatilag mindenkinek elmentek otthonról, így logikát keresni a döntésekben alap nélkül van.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) elder troll válasza bambano (#5) üzenetére


elder troll
aktív tag

Ez nem betegség, hanem egy állapot.

(#7) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Azért Gretát megvédeném. Nincs azzal baj h kiáll a véleménye mellett. Csak kellene egy kompromisszum.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#8) bambano válasza elder troll (#6) üzenetére


bambano
titán

[link] "Az Asperger-szindróma (Asperger syndrome, gyakori rövidítése AS) neurobiológiai betegségnek számító pervazív fejlődési zavarok egyik kategóriája, amelynek a BNO kódja: F84.5."

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) bambano válasza bitpork (#7) üzenetére


bambano
titán

azzal valóban nincs, ha kiáll a véleménye mellett. azzal már van, ha a véleménye téves, de úgy adja elő, mint ha ő fújná a passzátszelet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) Coyot


Coyot
őstag

Karotta már rég átment villany rajongóba, a Totalcar lassan egy egyszerű reklámfelületté degradálódik. Te meg öregszel :DDD

Má' nem

(#11) nullpoint válasza bitpork (#3) üzenetére


nullpoint
senior tag

"Az autók adják arányosan a legkevesebb szennyezést. Miért ők- mi vagyunk a céltábla közepén?"

Azért mert az autós a legjobb fejőstehén évtizedek óta. :(((

(#12) dabadab


dabadab
titán

"De nagyon szeretném látni azt a Grétát v bárkit aki oda fog állni egy ilyen combos iparág összes dolgozója elé és közli vele hogy azért marad megélhetés nélkül a családjával mert zŐd, de mánis."

Valóban, ennél sokkal egyszerűbb ezt csinálni:
alt="" title=""

Nem kell felesleges konfliktusokat felvállalni, aztán majd ha lesz valami, akkor majd kitalálunk valamit.

Gréta egyébként nem talált ki semmit, csak felhívta a figyelmet arra, hogy van itt egy rakás tudós, akik évtizedek óta ezzel foglalkoznak meg ehhez értenek és ők azt mondják, hogy itt kurva nagy gáz lesz, a politikusok meg megpróbálnak úgy csinálni, mintha süketek lennének. Meg azt is mondta Gréta, hogy ő ezt a filmet már látta és hogy élőben nem lenne jó kipróbálni, tehát cselekedni kellene valamit.

Egyébként meg az is igaz, hogy a CO2-kibocsátás nem a villanyautóktól fog megszűnni, de aki azt mondja, hogy nincs javítanivaló, az menjen el egy kicsit levegőzni a Hungária körúthoz. Máshol is van probléma, persze, de amíg nem öt perc, hanem tíz év alatt öl valami, akkor el lehet játszani a fenti képet.

Ja, és a Föld megmentése alatt senki se arra gondol, hogy tényleg bármi komoly bajt okoznánk ennek a 6000000000000000000000 tonnás, nagyrészt vasból készült golyónak, hanem arra, hogy a rajta élő emberek életterét kellene megmenteni.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#13) Feketelaszlo válasza bitpork (#3) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Minden piaci kapitalista elköteleződésem ellenére erre csak azt tudom mondani, hogy helyes, ha valaki feláll és azt mondja, hogy ilyen igényeket egyetlen termék se szolgáljon, mert ezen a szinten már nem az a kérdés, hogy zöld-e vagy kényelmes-e, hanem hogy nem-e okoz vele több kárt a társadalom számára a használója, mint amennyi hasznot maga élvez belőle. Ez az én szememben a legkevésbé sem benzinvérűség, hanem sima konzumidiotizmus, s bizony rendkívül frusztráló, mikor a kettőt összekeverik. Az autózás nem ős-rossz, nem szabad belőle bűnbakot csinálni és valóban nem kéne minden áron kereszteshadjáratot vívni ellene, de azért megvannak a műszaki határai annak, amire az ember még észszerű járműként tekint és ahonnan sima energiapazarlás az egész.

"Az autók adják arányosan a legkevesebb szennyezést. "
Ezt kijelentetted, mint egyfajta közismert tényt, én azonban nem értek egyet vele. Nem tudom honnan származik ez a statisztika, de ha tudnám is fenntartom a jogot, hogy csak abban a statisztikában higgyek amit én magam hamisítottam. :) Ha valamiben meg kell egyezni akkor legyen mondjuk az, hogy az autók ma - és a jövőben - már csekély és egyre elhanyagolhatóbb mértékben tekinthetőek egészségügyi szennyezőnek. Pont. Hogy ha mindenféle externáliát, hatásfokot meg egyéb műszaki/gazdasági/környezeti behatást kezd el vizsgálni az ember akkor sem ez lesz az abszolút legnagyobb szennyező, de azért határozottan árnyaltabb lesz a kép és kijön, hogy volna még bizony min javítani. Erre nyilván nem a démonizálás a megoldás, hanem az, ha az ipar nekiáll és elkezdi megoldani a problémákat. A 8 ajtós 4 tonnás nagyjából pont az antitézise ennek a folyamatnak.

(#4) mephi666:
Az érem egyik oldala, hogy még a Sajó-völgyben is többet szennyeznek, mint a legnagyobb autós csomópontokban, a másik meg hogy olyan sokat fejlődött a járművek káros anyag kibocsátása, hogy már pár borsodi vegyes tüzelésű kazán is könnyebben mérhető szmogot generál, mint sok százezer jármű (mondjuk mivel enyhe volt a tél ez idén valószínűleg pont nem állt). Dinamikájában nézve a dolgot szerintem ez pont azt mutatja, hogy ha a szabályozás és a gyártók elkötelezik magukat valami mellett akkor az nem lehet legyőzhetetlen akadály. S ismét visszatérve az előző gondolathoz: nem biztos, hogy csak azt kell nézni, ami a kipufogócsövön kijön. Annál azért egy kicsit összetettebben is lehet - s kell - kutatni az autózás kérdéskörét. Oké, hogy már nem leszünk tüdőrákosak egy elhaladó Trabanttól, de azért még mindig borzasztó mennyiségű energia elvész a közlekedési rendszereinkben.

(#8) bambano:
A pszichológia eddigi története szerint ez így van, azonban ma már vannak olyan álláspontok, miszerint a legtöbb ilyen mentális 'betegséget' simán félrediagnosztizálják, az alany egyetlen problémája ugyanis annyi, hogy sziklaszilárd preferenciái vannak. Az Asperger-szindrómás emberek rendkívül konzekvensek és - ami nála is egyértelmű -, hogy végletekig menő igazságérzettel rendelkeznek. De az autizmus spektrumzavarral élők szemszögéből a neurotipikus emberek tűnnek 'betegnek' amiért egy csomó irracionális dolgot csinálnak.

(#14) bambano válasza dabadab (#12) üzenetére


bambano
titán

"Gréta egyébként nem talált ki semmit, csak felhívta a figyelmet arra, hogy van itt egy rakás tudós, akik évtizedek óta ezzel foglalkoznak meg ehhez értenek és ők azt mondják, hogy itt kurva nagy gáz lesz, a politikusok meg megpróbálnak úgy csinálni, mintha süketek lennének.": konkrétan elkezdett raplizni, ha jól emlékszem.

igen, itt van egy csomó tudós, akik ezt csinálják, csak két gond van vele (igazából három):
1. nem tudunk időjárást előre jósolni, három napra se. évtizedekre meg egyáltalán nem
2. nem egyszer kiderül, hogy a klímalobbinak tetsző kutatások kapnak pénzt és nyilvánosságot, a nem tetszők meg nem.
3. neked szükséged van, hogy egy gyerek üvöltözzön veled a klímáról, például 2013. március 15-én, amikor az m1-en tetőig ér a hó? szerintem aki nem teljesen süket és vak, az látja a saját két szemével, tudósok és greta nélkül, hogy baj van vagy záros és rövid határidőn belül baj lesz. ráadásul mostanában azt szokta üvöltözni, hogy nem történt semmi.

egy kis feltűnési viszketegség keveredik egy kis messiástudattal... gondolom ezeknek ugyanúgy van bno száma, mint az aspergernek.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15) bambano válasza Feketelaszlo (#13) üzenetére


bambano
titán

"nem-e okoz vele több kárt a társadalom számára a használója, mint amennyi hasznot maga élvez belőle.": ez egy lehetetlen, következésképp értelmetlen összehasonlítás. szerinted azt, akinek jó a nagy batár, konkrétan érdekli, hogy akinek nincs, mit gondol róla? hint: nem

"azért megvannak a műszaki határai annak": mint ahogy annak is megvannak a műszaki határai, hogy meddig érdemes az autóipart sanyargatni. és ezt már jó eséllyel elértük. a belsőégésű motorok szabályainak további szigorítása valószínűleg több kárt fog okozni, mint hasznot.

"Ha valamiben meg kell egyezni akkor legyen mondjuk az, hogy az autók ma - és a jövőben - már csekély és egyre elhanyagolhatóbb mértékben tekinthetőek egészségügyi szennyezőnek": ez is remek ötlet, csak nehogy politikusok a zászlójukra tűzzék, aminek az lesz a következménye (mint az elmúlt időszak döntéseinek zöménél), hogy kilobbiznak valamit, ami összességében károsabb az egészségre, mint az eredeti volt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) dabadab válasza bambano (#14) üzenetére


dabadab
titán

"nem tudunk időjárást előre jósolni, három napra se. évtizedekre meg egyáltalán nem"

Ehhez képest: [link]

"nem egyszer kiderül, hogy a klímalobbinak tetsző kutatások kapnak pénzt és nyilvánosságot, a nem tetszők meg nem."

Erre viszont te hozzál linket.

"szerintem aki nem teljesen süket és vak, az látja a saját két szemével, tudósok és greta nélkül, hogy baj van vagy záros és rövid határidőn belül baj lesz."

Hát ha ez ilyen egyértelmű mindenkinek, akkor nyilván cselekednek, igaz? Igaz?...

"ráadásul mostanában azt szokta üvöltözni, hogy nem történt semmi."

Ami így is van. Egyébként nem üvöltözte, mondta.

DRM is theft

(#17) Eastman válasza nullpoint (#11) üzenetére


Eastman
őstag
LOGOUT blog

pluszegy

https://www.youtube.com/playlist?list=PLackOwtik0Bs0IQWKlIOYGDZZ3lZFSQQm

(#18) bitpork válasza Feketelaszlo (#13) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A kétkedés joga , elidegeníthetetlenül a tiéd. A levegő munkacsoporttól kezdve bárkire keresel a kimutatások ezt mondják. Kevesebb mint 20%.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#19) 8th


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Karotta újabban sajnos handrás szindrómában szenved. Úgy áradozik az elektromos autózásról mint ha fizetnének érte neki miközben a dolog árnyoldalát nagyvonalúan elhallgatja. Újságírói objektivitás meg smafu. Bírom őt de elektromos autózás témakörben ezzel a mentalitással teljesen hiteltelenné vált a szememben. Totalcaron már csak a Csikós Zsolt és a Zách Dániel cikkeit olvasom el a többit nagyrészt átpörgetem. Az álnéven élő médiaceleb ripacstól meg egyenesen a hideg kiráz.

A tisztán elektromos motorral hajtott jármű össz. CO-ja (legyártás, üzemeltetés, megsemmisítés, áram előállítása stb.) mindennel együtt (jelenleg) gyakorlatilag megegyezik egy lpg/cng hajtású benzinesével ami ráadásul csak fele annyiba kerül mint a villanyos úgy, hogy utóbbira nem jár semmiféle állami támogatás.

[ Szerkesztve ]

Justice for Derek Chauvin !!!

(#20) bambano válasza dabadab (#16) üzenetére


bambano
titán

azon a linken többek között azt is írják, hogy a klíma modellek pontossága attól is függ, hogy mennyire pontosan tudják megmondani a co2 emissziót. mivel azt egyáltalán nem lehet megmondani, így a klímamodellek az általad bizonyítékként felhozott weboldal szerint nagyjából semmit nem érnek.

a klímamodellek úgy készülnek, hogy visszamenőleges adatokra megpróbálnak függvényt illeszteni úgy, hogy megsaccolják, melyik adat milyen súllyal hat a klímára. majd ha már elég pontosan lefedik a visszamenőleges időszakot, akkor megnézik, mit hoz ki a jövőre nézve. és vagy az lesz, vagy nem.

ha megnézed az interneten, gyakorlatilag bármelyik hőmérséklethez lehet találni egy tanulmányt, ami azt mondja, hogy pont annyi lesz a változás. meg lehet találni olyan tanulmányt is, amelyik meaculpázik, hogy hát mégse úgy lesz.

a végeredmény az, hogy nincs tudományos egyezség arról, hogy mi fog történni a klímával. annyit lehet tudni, hogyha olyan dolgokat teszünk, amiknek a kijavítása hosszú időt vesz igénybe, akkor szívni fogunk, mint a torkosborz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) bambano válasza 8th (#19) üzenetére


bambano
titán

Az álneves "ripacs" kiváló posztokat gyárt a sörökről :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#22) dabadab válasza bambano (#20) üzenetére


dabadab
titán

Tök jó, hogy kiragadsz egy mondatot, majd győzedelmesen lecsapod a témát, hogy a komplett tudomány nem ér SEMMIT.

LOL :DDD

DRM is theft

(#23) Eastman


Eastman
őstag
LOGOUT blog

...Karotta, a gyerekkori hősöm aki az egyik igazi magyar petrol-head idol...

Még mindig Multiplával jár?

Szóval legyen minden szép és zöld. Csak közben ne felejtsük már el, hogy:
-a gépjárművek által okozott szennyezés városi szinten kevesebb mint a teljes szennyezés ötöde...

Az iparból és a szállítmányozásból (pl. óceánjárók) irgalmatlanul nehéz lesz kivonni a gázolaj üzemű gépeket. Közben ne felejtsük el, hogy valahogy megérkezik a mókusfarok kulcstartód az ajándék vunderbaummal kínából. Az e-autógyárakat / szalonokat is fel kell valahogyan építeni. Még nem hallottam akksis dömperekről, útgyalukról.

..apuka üzemmódba kapcsolva két lábbal tiporja a múltját és komolytalanná teszi magát...

Hogy is van pontosan az idézet? "Ha ötvenévesen úgy gondolkodom mint ahogyan húszévesen gondolkodtam, az azt jelenti, hogy harminc évet elvesztegettem az életemből." Jól írtam?

A Föld előttünk is itt volt és utánunk is itt lesz. Marhára lesz@rja az emberiséget. Amikor kipusztulunk is pont annyira fogja érdekelni a bolygót hogy vagyunk-e mint most. Persze ettől minket érdekelhet , hogy mennyire tesszük lakhatatlanná magunk számára - de ez más kérdés.

Ezzel szóról szóra egyet értek. Pont ezt és így mondom húsz éve. Az emberiség itt átmeneti állapot. Nem hiszem, hogy el tudja rontani. Telefüstöli, -fingja a liftet, aztán mikor már nem kap majd levegőt, kiszáll a történetből.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/playlist?list=PLackOwtik0Bs0IQWKlIOYGDZZ3lZFSQQm

(#24) bitpork válasza Eastman (#23) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem tudom mivel jár Karotta :B Ennyire soha nem érdekelt a személye azon túl amilyen cikkeket írt és tv adást gyártott.

Lassan 1 éve nem rendeltem Kínából - HongKong miatt :)

Nem tudom, nem ismerem az idézetet és a forrását. De én amióta én vagyok ekkorát nem fordultam. A 14 alatti időszakot ebbe nem számolom bele.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#25) bambano válasza dabadab (#22) üzenetére


bambano
titán

a családom mezőgazdaságból él. engem sokkal jobban érint ez az egész, mint bárki mást itt a fórumon.
ehhez képest az, hogy győztem-e vagy sem egy fotelmeteorológus fölött, nulla jelentőséggel bír és úgy is kezelem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#26) Eastman válasza bambano (#25) üzenetére


Eastman
őstag
LOGOUT blog

Mezőgazdaság, köszönöm.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLackOwtik0Bs0IQWKlIOYGDZZ3lZFSQQm

(#27) _drk


_drk
senior tag

Én nem csodálkozok rajta, hogy Karotta is át állt. Az autóipar kicsit túl tolta.
Nyomták a legnagyobb, legerősebb dögöket. Ügye felső kategóriában ment ezerrel a fejlesztés.
Közben meg az alsó ágon alig volt valami, mert kicsi autóba olcsón minek. Ez most szépen meg bosszúja magát.
Erre itt van az 1000-res motor turbóval, meg mindent megszüntetünk és elektromos autó fejlesztés ezerrel.
Dízelek is hiába nem olyan parák a mostaniak, azért kicsit megérdemlik mert ez is vissza ütött, hogy a régiek milyen állapotban mennek az utakon...

És a vevőkről nem is beszéltünk még, ezzel a nagy SUV mániával, meg most tényleg mindenkinek az elektromos csoda kell, csak azt nem tudom, hogy 2 töltőn hogy osztozkodik majd 50 kocsi?
Mi lesz az aksikkal?

(#28) nevemfel válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


nevemfel
tag

Zömében semmit, max. írtak egy szoftvert ami becsapja a mérőeszközöket, hogy legalább a károsanyag-kibocsátási oldalt letudják

A probléma leginkább az, hogy ezek a károsanyag-kibocsájtás értékek vágyálmok. 95 g/km CO2 kibocsájtást sima benzines autóval nem nagyon lehet produkálni, legfeljebb kisturbós motorral (Azzal is nehezen, 2-3l/100km fogyasztást kéne hozzá összekalapálni. Olyan nyomatéka lesz, mint a villanyborotvámnak), vagy agyonbonyolított, hibrid hajtáslánccal, és ugye ez az új flottaátlag 2021-től. Ezért az van most, hogy boldog-boldogtalan összeszorított foggal villanyautót gyárt, meg hibridet, hogy mellette el tudja adni a normális 1,6-2-2,5L-es benzin-dízel autóit. Ezeknél a komplikált meghajtásokkal felpimpelt járműveknél aztán a gazdaságos javíthatóságuk kábé 10-12 éves korukban könnyedén véget is érhet, mehetnek a szemétbe.

El ne hidd már egy percig is a mesét, miszerint a BMW, Mercedes vagy akár az Audi mérnökei a homlokukra csaptak, és rájöttek, hogyha mindenbe lítiumot töltenek, akkor kivirágzik a pitypang a motortérben. Az autóipari mérnökök nagyon jól tudják, hogy nem így lesz. És ha az EU nagyon szorongatja a tökeit az európai autógyártóknak, akkor majd ott lesz Kína, amelyik tojni fog a kibocsájtásnormákra. Majd legyártja ő a mi autóinkat is. Belsőégésű motorokra pedig szükség lesz, mert ugyan hogyan máshogy fogják Kínából ideszállítani a sok olcsó kütyüt, ha nem belsőégésű motorokkal, földön-vízen-levegőben?

[ Szerkesztve ]

You're gonna die for some chickens? | Someone is.

(#29) kovgab


kovgab
aktív tag

Onnantól, hogy valaki ezeket az energiasűrűségű akkukat tudja beletervezni a jövőbe és a hidrogént meg mögésorolja, nekem abszulúte hiteltelen lett.
Az utolsó videót már meg sem néztem, ezek után. :F

Ká Úr

(#30) nevemfel


nevemfel
tag

Ami Karottát illeti, ... teljesen mindegy, hogy Handrás vagy Karotta mit hisz a fejlődésről akkumulátor-ügyben, még csak nem is villamosmérnökök, az akkumulátorgyártás meg aztán végképp nem a szakterületük. Leginkább ahhoz értenek, hogy lineáris interpolációval a jövőt vizionálják, méghozzá nagyon pontatlanul felvett viszonyítási pontok alapján. Vagy, és ez a rosszabb eset, ezt tolják, mert ezt nézik, ebben van pénz, a közönség erre vevő, pro és kontra. Mondanám, hogy eladták a lelküket, de a médiában ki nem.

[ Szerkesztve ]

You're gonna die for some chickens? | Someone is.

(#31) UnA válasza bitpork (#3) üzenetére


UnA
Korrektor

"A piac igénye a 8 ajtós 4 tonnás vas. Asszonyom nagyon szerette Domit meg Gazsit, de amikor beletette a popóját a Teddybe majd Maxba, közölte h innentől nincs autó ez alatt. "

Ezt hívják úgy, hogy jólét. És persze az ezzel együtt járó gondolkodás, amit nehéz leküzdeni – tudják ezt jól a cégek, azért akarnak nekünk még nagyobb és még drágább dolgokat eladni.

(#32) #33253120 válasza mephi666 (#4) üzenetére


#33253120
törölt tag

Hja. Csak éppen azt felejti el mindenki, hogy mondjuk sok településen nincs még 2020-ban gáz. Aki ott lakik, annak is fűtenie kell. Sok esetben a minden sz@r, az fa, és szén, de persze mindenütt vannak olyanok, akik a mindent is rárakják a kályhára, vagy nincs pénzük idén megvenni a következő tüzelőt, hogy legyen ideje száradni, így olyan fával fűtenek aminek még túl magas a nedvességtartalma. :)
De ha holnap odavinnék a gázt, a célközönség 90%-a nem tudná bevezettetni a mai szabályozások mellett.

Én nem vagyok se mellette, se ellene az elektromos hajtásnak, de kicsit boszorkányüldözésnek érzem, amit az autógyártókkal tesznek.

A lakásokban lévő klímákat miért nem piszkálják? Nyáron, a klímakültérik által kifújt forró levegő akár 4-6 fokkal is tudja növelni egy város hőmérsékletét. Gondolom ez kifejezetten jót tesz mondjuk a globális felmelegedésnek.

(#33) #33253120 válasza nevemfel (#30) üzenetére


#33253120
törölt tag

Karottáról még egyelőre elhiszem, hogy ahogy öregszik, úgy változik, és most ez tetszik neki valamennyire.
Handrásról viszont nem. Ő mindig beáll valami mögé, ami hypeolva van, és arccal a nézettség felé tart.

(#34) nevemfel válasza #33253120 (#33) üzenetére


nevemfel
tag

Karottáról még egyelőre elhiszem, hogy ahogy öregszik, úgy változik, és most ez tetszik neki valamennyire.

Én meg már túl öreg vagyok ahhoz, hogy bármit is elhiggyek bárkinek, csak úgy. :)

Ha a tömegigény az, hogy a zöldautókról kell jóslatokat megosztani, mert a te valutád többek közt a youtube csatornádra feliratkozók száma (Karottának is van ilyenje már), és ha a Földért, illetve a földhőmérsékletért aggódás a námbervan klikkmágnes, akkor nem nagyon tehetsz mást, felvázolod azt, amire a többség vágyik: Mindenbe lítium akksi, minden háztetőre napelem. Tiszta, száraz érzés, senkitől nem függ a semmi, a bolygó megmenekül, ráadásul pofonegyszerű az egész. Maga a megtestesült álom, nem? Látod, már én is kezdem elhinni, hogy ez a jövő. :D

Innen már könnyedén megy a Gréta féle követelőzés. Ha meg vagy győződve arról, hogy nem technikai, hanem hatalmi okai van annak, hogy még nem valósult meg az álom, akkor csak hatalmi eszközökkel lehet megteremteni a feltételeket. Aki meg akadékoskodik itt mindenféle furcsa képlettel a kezében, az meg nyilván megvett ember, vagy olajtársaság.

[ Szerkesztve ]

You're gonna die for some chickens? | Someone is.

(#35) #33253120 válasza nevemfel (#34) üzenetére


#33253120
törölt tag

Karotta az első közlönyök körül valamikor megmondta, hogy izgalmasnak tartja az elektromos autókat, és itt akarja leadni azokat a dolgokat amik a Totalcarba nem férnek bele, és bizony, utána hozzáfűzi a saját véleményét is. Láttam én már őt elektromos autót ekézni, és belsőégésűt is isteníteni a vlogban, jelenleg játtsza az értetlen kisfiút, aki nem érti, hogy ahová jó, oda miért nem használ az emberiség több elektromos járművet, és közbe azt is elmodja hova nem jó, hova jobb a belsőégésű. (Míg Handrásból szemellenzővel ömlik a bullshitgenerátoros duma, és simán letagadja azt is amit két adással azelőtt mondott.)

De természetesen párszor nála is kibukott a lóláb, főleg a szerelgetéseknél amikor véletlen minden gép, és szerszám ugyanazon bolthálózat sajátmárkás terméke volt,

(#36) 8th válasza #33253120 (#32) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Mondj már egy magyarországi egyutcás zsákfalut ahol nincsen gáz...

Justice for Derek Chauvin !!!

(#37) bitpork válasza UnA (#31) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ezt hívják úgy, hogy rossz ízület meg 87 éves bottal járó após ;)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#38) dabadab válasza #33253120 (#35) üzenetére


dabadab
titán

"véletlen minden gép, és szerszám ugyanazon bolthálózat sajátmárkás terméke volt"

Úgy érted ott, ahol ki van írva, hogy "A videó az Aldi Magyarország támogatásával készült"? Igen, ott ez tényleg nagy leleplezés :DDD

Egyébként Karotta meg handras között az alapvető különbség szerintem az, hogy handras buta, Karotta meg nem.

DRM is theft

(#39) nevemfel válasza #33253120 (#35) üzenetére


nevemfel
tag

Egyébként Karottát nem nagyon nézem mostanában, Handrást viszont úton-útfélen feldobja a youtube kezdőoldala, és bár tudom, hogy mégis milyen mélységekre számíthatok, néha nem tudok ellenállni, és megnézem egy-egy videóját. Addig egyébként nincs is komoly probléma, amíg egy konkrét autóról tart bemutatót, de amikor elkezdi megszakérteni a mélyebb okokat, attól a falra tudok mászni.

Viszont ez az idézet Karottának a cikkéből, ami ebben a blogbejegyzésben is szerepel, ez elég komoly szegénységi bizonyítvány. Csak mert egy autógyártó vezetője azt talált a mondani, hogy ők inkább a hibridekre fókuszálnak...

You're gonna die for some chickens? | Someone is.

(#40) nevemfel válasza bitpork (#37) üzenetére


nevemfel
tag

Van egy orvos fickó az Usából, annak volt valamiféle videója, ami arról szólt, hogy hogyan lehet meghosszabbítani az életet. 10 pontot sorolt fel, többek közt olyanokat, hogy a kardiovaszkuláris betegségek kialakulására mi a legnagyobb kockázati tényező, de az egyik pont az autóval és a közlekedési baleseti statisztikákkal foglalkozott, és ő baleseti sebészként elég sok adatot ismert ebben a témakörben.

Azt mondta, hogy, statisztikai adatok alapján, minél nagyobb az autód, annál nagyobb az esélye annak, hogy túlélsz egy balesetet. Ezért az autóválasztási tanácsa az volt, hogy a lehető legnagyobb autót vegyék, amit anyagilag megengedhetnek maguknak. Kétségtelenül nem volt zöld a figura. :D Mindenesetre kicsit elgondolkodtatott.

[ Szerkesztve ]

You're gonna die for some chickens? | Someone is.

(#41) Tikakukac válasza 8th (#36) üzenetére


Tikakukac
titán

Mármint ez komoly? Kedves szülőföldem tud ilyenből párat :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#42) mephi666 válasza #33253120 (#32) üzenetére


mephi666
veterán

nem azt mondtam, hogy ott fagyjanak meg mind, hanem erre kellene több energiát fordítani: ellátni a szegényebb régiókat rendes tűzifával, aminek az égése tiszta folyamat, a co2 termelődés ellensúlyozására pedig jobban rámenni az erdősítésre... :K másik oldalon meg rohadtul büntetni azokat, akik minden sz@rt eltüzelnek (minden sz@r alatt a mindenféle gumit/műanyagot értettem, amit válogatás nélkül elégetnek)

#41: tanyán is élnek rengetegen... érthető, ha nem tervez kihúzni a szolgáltató saját költségén több km vezetéket azért, hogy 2-3 háztartás rákapcsolódhasson

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#43) nullpoint válasza Tikakukac (#41) üzenetére


nullpoint
senior tag

Vannak emberek akiknél a kerülethatárnál véget ér az oszág. Ez olyan mikor valaki azt hiszi hogy ha nála van diginet, akkor az országban mindenhol biztos van gyors net. :DD

(#44) Agyturbina válasza bambano (#20) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog

a végeredmény az, hogy nincs tudományos egyezség arról, hogy mi fog történni a klímával.

Itt a hiba a gépezetedben :)

Azt mar tudjuk, hogy változik, sőt ez a változás akar lehet természetes(Nem ember által befolyásolt) változás is.
Amit nem tudunk, hogy HOL es MILYEN mertekben fog változni, mert a Fold egy olyan rendszernek tekinthető ahol a Nap az energia forrás.
Ha a nap hasra 5kW energiát juttat minden nm felületre a bolygón amit éppen ér a napsugárzás(Átlag), és ebből hasra 2.5kW gyakorlatilag a világűrbe verődik vissza normál esetben(Képletesen értem) akkor van egy referencia pontunk.
Ha most azt nézzük a légkör miatt csak 2kW tud kiszabadulni a világűrbe akkor annak mi lesz az eredménye?

Energia sufficit a referencia a ponthoz képest. Mivel a hőmérséklet mint merőszám az adott rendszer energia tartalmára vonatkozik, így beszelhetünk globális felmelegedésről, csak ugye a PC miatt ezt nem használhatjuk, hiszen mindenhol máshogy nyilvánul meg, de a fő mérvadó dolog az óceánok hőmérséklete ami ugye folyamatosan növekszik.

Miért növekszik?

Meghagyom neked a megválaszolását, ha ez megvan akkor el tudod dönteni, hogy az élő szén alapú organizmusoknak, mint például a többsejtű heterotróf ezek jót jelentenek-e a nagy álmoskönyv szerint.

Ugyan úgy, a légkörben növekvő CO2 az óceánokban történő elnyelődése, hatalmas szikvíz teleppé változtatja a bolygó cirka 70%-at.
:R

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#45) UnA válasza nevemfel (#40) üzenetére


UnA
Korrektor

"Azt mondta, hogy, statisztikai adatok alapján, minél nagyobb az autód, annál nagyobb az esélye annak, hogy túlélsz egy balesetet."

Ezt tudják a kamionosok is, de talán ettől még nem lesz vásárlási prioritás a teherautó vagy a tank. ;)

(#46) Agyturbina válasza UnA (#45) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog

Ez addig igaz amíg 2db ilyen nagy jármű nem megy össze :DDD

Mert a nyamvadt fizika :DDD

Ezert vesznek meg nagyobb autót, de ugye amikor magasan ülnek az egyfajta biztonság érzetet ad és gyorsabban mennek, ami ugye a v értekében exponenciálisan nyilvánul meg.

Sebaj ezert nem tanítanak mar fizikát, és ezert érdemes önzőnek lenni, mert ugye most a batárok egyre kevesebbet fogyasztanak, így lehet őket egyre nagyobbra csinálni => az elégetett üzemanyag mennyisége nem változik ezert is van ez a nagy SUV őrület :K

Szerintem jobb irány lenne egy kis autón egy kijelző ahol választhatsz:
- Pénisz méret reklámozása, amit egy lézeres berendezés mer meg minden beszállás előtt
- Aktuális bankszámla egyenleg

Primitíve embereknek primitíve megoldás :R

[ Szerkesztve ]

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#47) nullpoint válasza UnA (#45) üzenetére


nullpoint
senior tag

A tank az adná. :D Vagy egy tolólapos Kraz.

(#48) mephi666 válasza nullpoint (#47) üzenetére


mephi666
veterán

viccen kívül megfordult már a fejemben párszor, hogy ha sok pénzem lenne, átépíttetném az f-et ilyen death race-esre, hogy a kecskeméti forgalomra optimalizáljam :DDD ...a gépágyút mondjuk lehagynám, mert azért a rendőr biztos szólna

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#49) #33253120 válasza 8th (#36) üzenetére


#33253120
törölt tag

Bodaszőlő?
Szerk.: Bocs, ez többutcás....

[ Szerkesztve ]

(#50) Eastman


Eastman
őstag
LOGOUT blog

Még mindig nem értem, hogy miért furcsa, ha egy szakújságíró rácsodálkozik, érdeklődik, beleilleszkedik és -helyezkedik az újdonságokra, -ról és -ba, melyeket aztán ösztönösen vagy kényszeresen (?) másoknak is bemutat. De a vásárlásról aztán nem a vásárló dönt?

Persze eljöhet az a nap amikor egy rendelettel kirántják a polgár alól a dízeleket. Biztosan annak is oka lesz. Ha beírom a gugelbe, hogy "konténerhajó fogyasztása", dobja elől a zorigós meg a zindexes, népszavás, soknégyes cikkeket, gyakorikérdések, egyéb nyalánkságok, nem linkelem, mert leveszitek rólam a keresztvizet. De ez itt technikailag is érdekes: 6300 liter/óra. Nem mondom, hogy holnap álljon le az ázsiai kereskedelem, partra a hajókkal, de az tuti, hogy ezek akkor is közlekedni fognak majd, amikor magánszemély fara alatt már nem lesz dízel.

Fogyasztás szempontjából még egy ideig valami fajta "aranykorban" élünk. Aztán majd nem. Korom Korok jönnek, korok mennek.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/playlist?list=PLackOwtik0Bs0IQWKlIOYGDZZ3lZFSQQm

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.