Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Tök mindegy, miért van ott az a qrva trafi, be kell tartani a sebességhatárokat, ha tetszik, ha nem..
Nehogy már az ő qrva anyjukat hogy megbüntetnek, mert szabálytalankodunk :U

(#2) lezso6 válasza bacsis (#1) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ez amúgy tök igaz, állandóan megy a hiszti. De...

A szabályok betartatása csak egy mellékhatás, valójában inkább a pénzre mennek rá, mintha valami profit-orientált magáncég lenne a rendőrség. Ok, gondolom vannak pénzügyi problémák, de azért vicces, ha ezt "közlekedési adóval" akarják megoldani. Tipikusan olyan helyekre szoktak beállni trafizni, ahol a legnagyobb esély a gyorshajtásra vagy egyéb szabályszegésre, azaz a legtöbb pénzt lehet kitermelni. Illetve vannak egyéb trükkök is, nem csak trafi. S ennek pedig nem sok köze van a közlekedés-biztonság javításához, ez csak a szabályok betartatása bevétel-orientált formában. S ugye pont az ilyenek miatt nincs a rendőrségnek semmi tekintélye Magyarországon már nagyon sok éve.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#3) updog válasza lezso6 (#2) üzenetére


updog
senior tag

"a szabályok betartatása bevétel-orientált formában" És mi ezzel a baj? Engedjék el a gyorshajtót, hogy ejnyebejnye, nesze itt van 2 pont, legközelebb tessék lassabban hajtani?

#4 "A közlekedési rendőröket azért tartjuk, hogy a közlekedés minél biztonságosabb és gördülékenyebb legyen" Tehát 50.000-el több embert bírságoltak meg (lásd még: végzik a munkájukat), de a sofőrök ugyanolyan felelőtlenül/szabálytalanül/veszélyesen vezetnek a nyilvánvalóan közlekedésre alkalmatlan magyar utakon, és ezért a rendőrök a hibásak?

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#4) dabadab válasza bacsis (#1) üzenetére


dabadab
titán

"Nehogy már az ő qrva anyjukat hogy megbüntetnek, mert szabálytalankodunk :U"

Nem, azért az anyjuk, mert egy rakat pénz elszórtak tök feleslegesen.
A közlekedési rendőröket azért tartjuk, hogy a közlekedés minél biztonságosabb és gördülékenyebb legyen - erre a célra elköltöttek egy halom pénzt, aminek semmi eredménye nem lett.

DRM is theft

(#5) lezso6 válasza updog (#3) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Látom nem sikerült felfogni a mondanivalómat, hanem csak kiforgatni, hogy a gyorshajtás nem lényeges. De az. Csak a rendőrség nem egy vállalat. Én olyan gyorshajtásokról beszélek, hogy pl lakott terület táblánál mérnek. Vagy olyan helyen ahol véletlenül kint maradtak a 30-40-es táblák korábbi útmunkálatok miatt, aminek már hónapok óta nulla indoka van. Vagy akár csalnak (tudjuk hogy van ilyen). Vagy vannak azok a tipikusan elcseszett helyek, ahol a táblák úgy vannak kitéve, hogy nem látható egyértelműen, hogy pl nem lehet kanyarodni, s itt bírságolnak meg egy csomó embert, aki ugyan szabálytalanul közelekedett, s ez nem jó, de erre a megoldás nem az hogy kiállnak büntetni, hanem kiraknak egy titlótáblát.

S ez nem a rendőrök ellen van, nekem szerencsére még eggyel sem gyűlt meg a bajom, hanem a rendőrség intézményének működésével.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#6) dabadab válasza updog (#3) üzenetére


dabadab
titán

"Tehát 50.000-el több embert bírságoltak meg (lásd még: végzik a munkájukat), de a sofőrök ugyanolyan felelőtlenül/szabálytalanül/veszélyesen vezetnek a nyilvánvalóan közlekedésre alkalmatlan magyar utakon, és ezért a rendőrök a hibásak?"

(Azt azért tegyük hozzá, hogy nem azért bírságoltak, mert a sofőrök veszélyesen vezettek, hanem azért, mert túllépték a sebességhatárt ott, ahol pont volt automata traffipax.)

Igen.

Adott a cél, kaptak pénzt, paripát, aztán mégse kerültek közelebb a célhoz.

DRM is theft

(#7) Cathfaern válasza lezso6 (#5) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Vagy akár csalnak (tudjuk hogy van ilyen)."
Hogy? :)

(#8) updog válasza lezso6 (#5) üzenetére


updog
senior tag

Az adott szabályokat akkor is be kell tartani, ha adott körülmények között te személy szerint úgy gondolod, hogy felesleges/értelmetlen. Egész addig, amíg nyilvánvalóan észleled, és nem ellentmondásos, akkor betartható, és betartandó.

Csak én olyan gyorshajtásokról beszélek, hogy pl lakott terület táblánál mérnek. Mérjenek... mi ezzel a gond? Gondolom nem kell idéznem a KRESZ-t, hogy a táblánál már rég 50-re lassítottál.

Vagy olyan helyen ahol véletlenül kint maradtak a 30-40-es táblák valami útmunkálat miatt, aminek már hónapok óta nulla indoka van. Ha arra mész, lelassítasz, elmész 30-40-el amíg fel nem oldja valami, majd ha hazaérsz, bejelented a közútkezelőnél.
Ha nincs feloldás x*100 méteren belül, nyilván utána én is előbb-utóbb visszagyorsítanék, ha meggyőződök róla hogy nincs veszély (és nem figyelnek :DDD), de előre honnan tudod, hogy indokolatlan a korlátozás? Mégis sokan átrongyolnak 60-nal, aztán meg vannak lepve egyrészt ha elkapnak egy gödröt, másrészt hogy lekapja őket a trafi. Persze a trafi a szemét hogy pont odaálltak vele.

Vagy vannak azok a tipikusan elcseszett helyek, ahol a táblák úgy vannak kitéve, hogy nem látható egyértelműen, hogy pl nem lehet kanyarodni (nincs kint külön tiltó tábla emiatt). Nem teljesen értem, ha nincs tiltó tábla, és kreszből nem következik, akkor miért büntetnék, ha valahol lekanyarodsz?

(#6) dabadab Valóban, lehet úgy nézni, hogy a saját mércéjük szerint (balesetek száma) tavaly nem voltak sikeresek. Hogyan kellene eljutniuk a fentebb említett célig? Nem menne még nagyobb sírás, ha még jobban büntetnék a "csak a sarokra mentem, minek kössem be az övet", "csak 10%-al léptem túl a sebességhatárt", "nem láttam a táblát", "én csak felvettem a közlekedés ritmusát", "csak egy sör volt" stb. kifogásokat? 25%-al több bünti ment ki tavaly, biztos vagyok benne, hogy a többsége jogosan. Mit tudnának még tenni?

Nyilván nem kételkedem, hogy a műszerek, az emberek, direkt vagy véletlenül tévedhetnek, ha minden tökéletes lenne, unalmas lenne a világ.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#9) lezso6 válasza Cathfaern (#7) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Pl [link] :(

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#10) nemlehet válasza bacsis (#1) üzenetére


nemlehet
őstag

Ennek a hozzáállásnak akkor lenne alapja, ha már kapásból a szabályozás megfelelő lenne.

Pl jövedelemarányos büntetések, a táblázások rendbe tétele, megfelelően hitelesített trafik, eljárásrendek megfelelő formába öntése (pl vicc, hogy nem lehet normálisan fellebbezni).

Engem 1x büntettek meg a 10 év alatt mióta jogsim van: éjszaka mentem az M0-án és a leállósávban éppen nem folyó (lévén kb 1:30 volt) építkezés táblájánál nem lassítottam le 30-ra csak kb 50-re.
Elég sokat jártam Európában (főleg északon illetve a németeknél és a hollandoknál) ott érdekes módon a munkaidő végeztével beszedték a táblákat, vagy kicserélték olyanra ami nem ennyire betarthatatlan (pl 90 vagy 80 autópályán).

Vagy mondhatnám a KRESZ-ben lévő hiányos, vagy gumi megfogalmazásokat....

De amúgy ha már ennyire szabálytisztelő vagy remélem minden reggel elvégzed a kötelező ellenőrzést amit a KRESZ előír :) Ha hirtelen megvágnának ennek elmulasztása miatt 100k-ra akkor is ilyen lelkesen mondanád, hogy be kell tartani a szabályokat?

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#11) Cathfaern válasza lezso6 (#9) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Jaj ne már :)

1. Régi traffipaxxokat célra kellett tartani. Az újak akkor mérnek jól, ha nem mozgatod. Figyelembe véve, hogy nem szükséges diploma ahhoz, hogy valaki közúti rendőr legyen, kell(ett) némi átállási idő amíg ezt felfogták.
A cikkben szereplő "Ebben és az összes többi riportban is jól látszik, sőt egyszer el is hangzik, hogy az új berendezés közepén lévő kört kell a járművekre irányítani, mert csak így mér sebességet az új rendszer." mondat szimplán hülyeség. Ha az ember picit logikusan gondolkozik, rájön hogy miért.
2. Felvétel alapján ezt szimplán el kellett volna utasítani, és nem kiszabni. Akik ezt csinálják, azok se diplomával rendelkező emberek. Amúgy: "A rendszámot jól le lehet olvasni a két képről, és pont ez bizonyítja, hogy valaki megnézte a képeket, mielőtt megírták az elsőfokú határozatot." ez inkább azt valószínűsíti, hogy automata rendszámfelismerés történt (mondjuk ettől még meg kellett volna nézni a képet és nem kiszabni).
3. "P. úr édesanyjának beadványát, melyben 5 ezer forintért részletesen leírta, miért kételkedik abban, hogy május 9-én éjjel ötven helyett százzal hajtott a Vértanúk útján, elutasították." Jó lenne látni a pontos elutasítást. Ismerve, hogy mennyire bürokratikus a magyar jogrendszer, jó esély van rá, hogy nem azért utasították el, mert nincs igaza.

nemlehet
"Pl jövedelemarányos büntetések"
Magyarországon egy dologra mennél vele: még több minimálbérre bejelentett ember lenne.

"a táblázások rendbe tétele, megfelelően hitelesített trafik, eljárásrendek megfelelő formába öntése (pl vicc, hogy nem lehet normálisan fellebbezni)."
Ezt meg kicsit részletezd légyszi, mert azt se értem mi a gond a táblázásokkal, azt se hogy mi a gond a traffik hitelesítésével, azt meg főleg nem, hogy miért ne lehetne fellebbezni (és hogy az eljárásrend nem lenne megfelelő formában öntve :F )

[ Szerkesztve ]

(#12) lezso6 válasza updog (#8) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem érted. :) Értelemszerűen nem kéne szabályt sérteni sehol, s nem mondom azt, hogy ne büntessenek meg, mert én sokkal jobban tudom mennyivel lehet menni. :D

A probléma az, hogy ahelyett, hogy biztonságot növelnék, a büntetések mennyiségére mennek rá. Nem olyan helyen kell mérni, ahol könnyen lehet sokat embert megbüntetni, hanem ott, ahol pl veszélyesebb útszakasz van vagy gyakrabbak a balesetek, azaz a lényeg, hogy a biztonságot növeljék a büntetésekkel.

Több cikk is van ezekről a becsapós (ez a jobbik eset) vagy épp nem egyértelmű kereszteződésekről. Van ugyan kötelező haladási irány tábla, de az emberek nem veszik észre vagy az egyértelműség hiányában "rosszul" értelmezik. Na most itt akkor nem büntetni kéne (pénzt beszedni), hanem kitenni a tiltótáblát.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#13) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez a bejegyzés nem arról szólt, hogy betartsuk-e közlekedőként a szabályokat. Arról szólt, hogy az állam az autóst indokolatlanul adóztatja és életszerűtlenül szabályozza.

Hallottam olyat is , hogy a VÉDA nem oda lett telepítve ahol valódi értelme lett volna, hanem oda ahol volt áram.
Erre jön az, hogy elköltöttek EUs forrásokat arra, amit a yard fizikai jelenlétével meg tudott volna oldani. Arról most ne is emlékezzünk meg, hogy a jelárt műszakit és biztosítást szintén ki lehet értesíteni elektronikusan/levélben a központi bm adatbázis alapján, erre kamera nem kellett volna.

És akkor az íráshoz lökést adó eredetvizsgálat. Sok esetben roncsolással járó eljárásokkal megállapítják azt, amire nem vállalnak semmilyen garanciát és felelősséget. Mindezt nem olcsóért. Arra hivatkozva hogy a tekert óra mindennek a megrontója. Van egy rossz hírem az ezt hívőknek: nekem eredetvizsga után írtak a nevemre egy 1 milliónál többet érő autót évekkel ezelőtt, amiről eladás után derült ki hogy bírósági elidegeníthetetlenség volt rá bejegyezve. A káromat senki nem fedezte, és még a bíróságra is mászkálnom kellett önköltségen.

Megemlítsem a baleseti adót is? Ennek mi értelme van, amikor ugyanúgy vonják a TB-t meg minden halál pikkolóját a fizetésemből. Nagyobb a kockázat? Akkor a biciklisek vagy az utcán közlekedő (és utakon átfutó meg mindent csinázó) gyalogosoknak miért nem kell fizetni?

Vagy hozzam ide példaként az írásban megemlített dinamikusan változó jövedéki adót, amit minden szarra elköltenek, csak a befizető és a befizetés okának körülményeit javítandó nem? Mennyi kátyú van? Milyen irgalmatlan drága egy bármilyen autó fenntartása?
Akkor meg sem említem a behozatalnál a regisztrációs adót, ami megint csak vicc kategória. Ó persze tudom, máshol is van. Ahogy máshol telik évente nyaralásra, vagy ha lerobban egy háztartási gép akkor azonalli pótlásra.
Szóval tessék nem leragadni a szabálykövetésnél, nem ez volt a szándék, még ha a mostanság olyan divatos érzelmi alapokon történő megosztás és ellenségkép kreálásba olyan jól illik is.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#14) updog válasza lezso6 (#12) üzenetére


updog
senior tag

"A probléma az, hogy ahelyett, hogy biztonságot növelnék, a büntetések mennyiségére mennek rá."

Tényszerűen jogos amit írsz, és értem hogy mi mellett érvelsz, de neked is felteszem a kérdést: hogyan tudnák a biztonságot növelni, a büntetéseken meg a fokozott ellenőrzéseken, +az oktatásokon, tájékoztatáson kívül? Ha tippelni kéne, a büntetések bőven kisebbik százaléka jogtalan (és ezeknek a jogtalanságát nem is vitatom), de nagy többség miatti hiszti az csak a sofőr sértett önérzete, mert neki pont megvolt az indoka, hogy miért is szegett meg valamilyen szabályt.
Csak azért büntetnek (többnyire), mert megvan hozzá az alapjuk.

(#10) nemlehet "Ha hirtelen megvágnának ennek elmulasztása miatt 100k-ra akkor is ilyen lelkesen mondanád, hogy be kell tartani a szabályokat?" Ha nem is explicit az ellenőrzés hiánya miatt, de most is megvághatnak, ha nem égnek a féklámpáid, nincs fent a rendszám, (ugye milyen triviális, pedig ismerőst ezért vágták meg forgalmi vizsgán miután beszállt az autóba és kijelentette hogy a jármű közlekedésre alkalmas) nem villog az irányjelző és nem integetsz ki kanyarodáskor stb.

disclaimer: nyilván a lelkesedésemből és a naivitásomból látszik hogy friss jogsis vagyok párezer kilométerrel :DD de én még sosem indultam anélkül, hogy rendszám check, kormány megtekerget, indexet legalább megfülel, lámpákat szemközti házfalon/autón tükröződve stb. legalább ránézésre ellenőrzöm, féklámpához asszonyt hátraküldöm :DDD Szerintem ez a minimum, nyilván a gumiprofil az ugyanannyi mint tegnap, de azért azt is néha megnézi az ember, nem? Ez legalább 15 másodperc naponta, tudom, hogy évente másfél órát ezzel cseszek el, meg is érdemlem :Y

(#13) bitpork jogos, én le is zártam a magam részét a szabályokra vonatkozólag :) :R Az meg külön teljesen igaz, hogy a ***ért kell az adón lévő járulékot is megadóztatni :DDD, hogy aztán valaki azt a pénzt úgy költse el, hogy a végén még az is meg van adóztatva (ÁFA) :C Csak egy nagyon picit visszatérve, szerintem egy picit ez a hülye rendszer is felelős valamilyen módon a balesetekért, legalábbis ha az ember próbál becsületes lenni, fizeti a biztosítást, az ilyen-olyan adókat, járulékokat, a benzin árában többszörösen is, aztán kiakad hogy mennyi pénz megy el erre az autóra, hol lehetne fogni? Hát nyilván a kukázott gumin, a haverral csináltatott futóműszervizen, a végtelenségig halasztott izzócserén...

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#15) dabadab válasza bitpork (#13) üzenetére


dabadab
titán

"És akkor az íráshoz lökést adó eredetvizsgálat."

Nekem azzal kapcsolatban az a személyes élményem, hogy eredetvizsgán megkapta a lehető legjobb besorolást egy olyan autó, amire a szerelő ránézett, és megállapította, hogy az eleje meg a hátulja két külön autóhoz tartozott, meg két hét múlva lefoglalta a rendőrség, mint bűnjelet egy biztosítási csalási ügyben.
(Szerencsére sikerült nagyjából nullszaldóval kiszállni az ügyből, bár kellett egy kicsit keményen néznem.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#16) Hieronymus válasza nemlehet (#10) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Elég sokat jártam Európában (főleg északon illetve a németeknél és a hollandoknál) ott érdekes módon a munkaidő végeztével beszedték a táblákat, vagy kicserélték olyanra ami nem ennyire betarthatatlan (pl 90 vagy 80 autópályán)."

Persze.
A délnémeteknél valóság az, hogy olyan tábla kiosztást kint szoktak felejteni hónapokra, amikben a két sávnak eltérő a sebesség korlátozó táblája. Nem estig.
Autópálya városi szakászán még kint van a negyvenes tábla, pedig hónapok óta kész út rekonstrukciója.
Inkább az van, hogy csak a valóban veszélyes szakaszokon mérnek.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#17) #81556480


#81556480
törölt tag

A legnagyobb gond hogy nincsenek arányban a büntetések a fizetésekkel. Németben is annyi vagy kevesebb (!!) a fizetnivaló mint itt. A hónapban 90 ezret kell fizetnem 3 különböző gyorshajtásért. Ebből 2 német, 1 magyar. 2 német a munkám miatt jött ( kamionsöfőrködés ) :((

Én nem problémázok a németen mert volt hogy csak 15 eurót kellett fizetnem.

De a magyarok persze ebben is el vannak szállva mint mindenben.

(#18) bacsis válasza nemlehet (#10) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

igaziból doeeg! Szerintem tök jól leírta az én álláspontomat is.. így csak kiegészíteném annyival, amit hozzád címeznék!
De amúgy ha már ennyire szabálytisztelő vagy!
Ezt miből veszed?
Én csak azt mondom ha gyorsan hajtok, és megcsesznek nem fogok hisztizni, hanem befizetem a bírságot.. a KRESZ leírja hogy mikor milyen esetben mennyivel szabad menni.. akinek van jogsija az tanulta.. ha autóba ülsz el kell fogadnod ha egyet értesz vele ha nem... ha nem tetszik ne ülj autóba... Persze lehet feszegetni a határokat, mindenkivel elő-elő ferdül, velem is... de ha meg jön a bírság mert csesztem lassítani az 50-es táblánál, csak jóval utána akkor meg is érdemlem, hiszen mindenki tudja hogy a tábla vonalában már 50 a korlát stbstb.. a léyneg a léyneg, ha betartod a szabályokat nincs bünti...
az most egy más téma hogy az erre költött lóvét hatékonyabban is el tudták volna költeni, ahhoz a részhez nem szeretnék hozzászólni nem értek hozzá

(#19) fordfairlane válasza lezso6 (#2) üzenetére


fordfairlane
veterán

Tipikusan olyan helyekre szoktak beállni trafizni, ahol a legnagyobb esély a gyorshajtásra vagy egyéb szabályszegésre, azaz a legtöbb pénzt lehet kitermelni. Illetve vannak egyéb trükkök is, nem csak trafi.

De ha jól értem, ez a fix trafikról szól.

[ Szerkesztve ]

x gon' give it to ya

(#20) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

#deszarittélni

(#21) D1Rect


D1Rect
félisten

Az eredetiségvizsgálat, csak egy átnevezett adó, nem kell ezen hőbörögni, nem vagyunk mi románok...

(#22) bitpork válasza D1Rect (#21) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ezeken kell pedig hörögni. Nincs még egy olyan része a népnek amit ennyire fejőstehénnek néznek, és ami ennyire ész nélkül fekszik be a mindig aktuális hatalomnak.

Egyszer és mindenkorra ki kellene mondani és meg kellene mutatni az autósoknak, hogy nem gombnyomásra tejelő kisebbség, hanem öntudatos és erős többség.
Azt sem mondhatnám, hogy csak az összegek bántanak. De muszáj mondanom, mert cserébe nem kapok olyan szolgáltatást mint ugyanennyiért v kevesebbért máshol. Pl nem egy olyan ország van ahol fix 40 kör€üli egy használt autó adás-vétele és pár óra alatt lezajlik. Itt horrort kell fizetni és rosszabb esetben napokra megmérgezi magát vele az ember.

Kezdjek el rugózni a "vagyonszerzési illetéken"? Milyen vagyon egy olyan 10+ éves autó amit kitiltanak a szmogriadó esetén?!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#23) #81556480 válasza bitpork (#22) üzenetére


#81556480
törölt tag

hú a vagyonszerzési illeték a személyes kedvencem. adózzál az adózott pénzedből.

(#24) dabadab válasza bitpork (#22) üzenetére


dabadab
titán

"Kezdjek el rugózni a "vagyonszerzési illetéken"?"

Igen, az tényleg komoly vagyonszerzés, amikor az ember X millió forintért kap egy X millió forintot érő autót.
Esetleg akkor is ki lehetne szabni az illetéket, ha egy húszezrest felváltok ezresekre. :U

DRM is theft

(#25) D1Rect válasza bitpork (#22) üzenetére


D1Rect
félisten

Mi sajnos szegény ország vagyunk, az ilyen jómódúak, akik megengedhetik azt az extraluxust, hogy autót vesznek igenis vegyék ki a részüket a közteherviselésből.
A miniszterelnökünknek kevesebb a félretett pénze, mint egy átlag takarítónak pár km-rel nyugatabbra.

(#26) deicide válasza D1Rect (#25) üzenetére


deicide
veterán

Az egymilliós bringára/tévére nem kellett vagyonszerzési illetéket fizetnem, az ugyanilyen értékű autóra igen. Mindhárom vagyontárgy, akkor miért nincs mindháromra?

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#27) bitpork válasza dabadab (#24) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

^^Lásd
^^LaciCRM hsz-ét

De a 20k felváltása pl szintén kezelési költséges hivatalos szervnél (pl posta) Asszem minden 1000 Ft után 5 v7 forintot levonnak :) Hiába így mulat a magyar úr!

De hogy érdemi részre reflektáljak, az "x milliós" autó esetében még talán érthető is, hiszen aki 5 millióért használt autót vesz, az nem tömegtermék tulajdonjogát mondhatja magáénak. De amikor egy olyan használt autóról van szó ahol a vételár megközelíti az átírás költségeit... nos ott már nem vagyonszerzésről beszélünk - szerintem. Azt meg tényleg ne boncoljuk hogy adózott jövedelemből újra adózunk :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#28) D1Rect válasza deicide (#26) üzenetére


D1Rect
félisten

Valakinek ki kell fizetni az extraluxust.
De egyébként remek ötlet, lehetne TV vásárlási adó is, sőt igaziból artisjus matrica is kéne rá, ha már szóba került, meg emelt áfakulcs.
A kerékpáros közlekedés adóztása pedig igen időszerű lenne, kötelezőbiztosítást is kéne kötni rájuk, baleseti adóval egyetemben, sőt minden tavasszal egy kötelező átvizsgálásra kéne vinni, mondjuk március 15.-én, akkor úgyis ráér mindenki.

MOD: Ahogy nézem a balesetek 11%-át bringások okozták tavaly, szóval tényleg ráférne ezekre a bukósisak nélkül, drótszamáron száguldó, félrészeg őrültekre egy alapos reguláció!

[ Szerkesztve ]

(#29) deicide válasza D1Rect (#28) üzenetére


deicide
veterán

Ne adj ennyi ötletet, hátha illetékes kartársak is olvassák ezt a topikot... :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#30) Lauda


Lauda
félisten

Szerintetek annak mi az oka, hogy havi 10-12 ezer km-t levezetve az utobbi 10 evben ugy emlekszem csak egyszer fizettem birsagot, akkor is a nemeteknel mertek be 30 helyett50-el egy faluban?

(#31) Jhonny06 válasza nemlehet (#10) üzenetére


Jhonny06
veterán

"Pl jövedelemarányos büntetések"

lmao

(#32) D1Rect válasza Lauda (#30) üzenetére


D1Rect
félisten

Szerintem lézerblokkoló.

(#33) Lauda válasza D1Rect (#32) üzenetére


Lauda
félisten

Sosem volt es nem is lesz.

(#34) bitpork válasza Lauda (#30) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

97 óta csak 2x volt gyorshajtásom, mindkétszer pont mérés határ.
De hát írtam is h nem erről szól az írás.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#35) D1Rect válasza Lauda (#33) üzenetére


D1Rect
félisten

Magas pozíció a rendőrség kötelékében?

(#36) Lauda válasza D1Rect (#35) üzenetére


Lauda
félisten

:DDD Egyre jobb. :D Putyin soforje? ;]

(#37) Kalandor válasza Lauda (#30) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

WebEye?

(#38) lezso6 válasza Lauda (#36) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szerintem te tehenet vagy áramot vezetsz. ;]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#40) bacsis válasza #20749568 (#39) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Mint ahogy később leírtam... Mindenki feszegeti a határokat...
De attól mert még ha néha úgy alakul, hogy egy 80-as táblánál 90-be is beleverjük a mutatót, az még szabályellenes...
vagy elfogadod hogy ez a szabály függetlenül attól, hogy egyet értesz-e a KRESZ-el vagy sem, vagy nem fogadod el de akkor 1: nem ülsz autóba (mint sofőr) 2: vagy nem hisztizel hogy ha küldik a csekket..
Ha pedig elfogadod és TÉNYLEG betartod, lehet Szuper Trafi az útba is építve végig egész Magyarország területén, akkor sem fognak megbűntetni ;)

(#42) bacsis válasza #20749568 (#41) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

tőlem meg semennyit sem... Persze nem azért mert "véletlen" nem vettem észre egy 70-es táblát....
De ha jön a csekk, nem fogok hisztizni, hogy lekaptak stikába egy olyan helyen ahol nem számoltam a trafival... át léptem a sebesség korlátozást? át... nincs mese, és most függetlenül attól, hogy baromságnak tartok itt ott egy sebesség korlátozó táblát, függetlenül attól hogy a sok milliárd Ft a szuper trafira ment, miközben mehetett volna stadionra kórházak felújítására stb... én csak ennyit, és csak is ennyit akartam mondani a legelső hsz-emmel :)

(#44) Eastman válasza bitpork (#22) üzenetére


Eastman
őstag

Szabadság, egyenlőség, testvériség!
Monnyukkivastagsteakpárt.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#45) bitpork válasza Eastman (#44) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Hehe, apósom mán pedzi hogy kezd melegedni az idő lassan kellene megint tíbónt csinálni :D Alig lehet az öreget leállítani hogy még lesz hideg várni kellene. Az lett a köztes megoldás hogy egy bográcsos csirkét megcsinálunk oszt gyí :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#46) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

inkább arról beszéljünk, hogy a szupertrafipaxok még mindig nem tudnak a sebességmérésen kívül semmit sem. Baaazira megérte 50x annyit fizetni értük...
Eddig a következőkért nem kaptam csekket:
- telefonálás, kézben tartott telefonnal
- trafi alatt átöltözés (azaz nem voltam bekötve)
- jobbról előzés (OK, szerintem elhaladás, de az tökmindegy)

...csak én vagyok helikopter?

(#47) bitpork válasza Sethdobaloah (#46) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez is érinti a témát. Mert feleslegesen elköltött sokpéz a semmiért. Mondjuk én nagyon nem várom amikor már belát és biometrikusan azonosít a kamera, de legalább ne a belügyminiszter farka vége nyerjen már állami pézből ilyen felesleges beruházást.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#48) Lauda válasza bitpork (#47) üzenetére


Lauda
félisten

Persze az is kerdeses, hogy ennek a feleslegesen elkoltott megjegyzesnek mi az alapja. Belelatsz a koltsegvetesbe vagy mi? :D

[ Szerkesztve ]

(#49) D1Rect válasza Sethdobaloah (#46) üzenetére


D1Rect
félisten

Nem tökmindegy? Kellett valami indok amin keresztül ellophatják a pénzt.
Tudod, amikor a közpénzt beteszem a zsebembe, az elveszti közpénz jellegét...

(#50) Sethdobaloah válasza D1Rect (#49) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

nekem mindegy tényleg, lopjanak ahogy tudnak, csak közben ne ijesztgessenek. Gyorsan rohantam kihangosítót venni, mondván beleszaladtam 3 fotóba, abból a 100k-ból vehettem volna mást is.
Ígérték, hogy büntetni fognak, és nem tették.
Pedig én tényleg támogatnám, hogy legyen "okos" a trafi. Csupa olyat ígértek, ami szerintem is hasznos. De semmi sem valósult meg a fix sebességmérésen kívül (ami viszont a legtöbb helyen semmire se jó)

(persze meg lehet cáfolni, jöhet valaki hogy kapott csekket telefonálásért vagy egyébért a VÉDA kapu alól... csak én nem ismerek senkit)

...csak én vagyok helikopter?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.