Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vitya2


vitya2
csendes tag

Azért meghallgatnám az utazók véleményét a dologról. :W

(#2) togvau


togvau
senior tag

Igen? Újraindította a stratton oakmont-ot? :D

hitler, sztálin, micro usb

(#3) Formaster


Formaster
addikt

Ehhez nem kéne gps-es kártya. Elég lenne egy chipkártya amit felszálláskor/leszálláskor érzékel, így követni lehetne a buszok kihasználtságát. :U

(#4) togvau válasza Formaster (#3) üzenetére


togvau
senior tag

de kell, mert látszik, hogy az utasok ténylegesen honnan hova mennek, és a vonalakat is átszabhatják ennek megfelelően.

hitler, sztálin, micro usb

(#5) Formaster válasza togvau (#4) üzenetére


Formaster
addikt

Szerintem ez tök random. Az utasok egy része alkalmi, a megállók pedig többnyire csomópontok, vagy meghatározott pontok közelében vannak. Viszont azt nem értem, ki töltögeti ezeket a kártyákat árammal? Az utasok? ;]

(#6) bdlackoo


bdlackoo
tag

nincs a kartyaban gps. a kartya olvasoban van a buszokon. benne van a szovegben.

dinosaurs are jesus ponies

(#7) #06658560 válasza Formaster (#5) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az utasok durván nagy hányada nem bulizó tini, hogy random utazzon. Otthon-iskola/munkahely-bevásárlás viszonylatban zajlik az utazások legnagyobb hányada. És ott fontos mindig optimalizálni.

(#8) tatararpad válasza Formaster (#5) üzenetére


tatararpad
őstag

A megállók elhelyezése vagy a járatok sűrűsége szempontjából kevésbé érdekes, hogy hol szált fel és le, inkább hogy honnan hova megy, és meddig várakozott például. Ezt egy buszos kártyával nem lehetne nyomon követni. Szvsz egy ilyen projektben a legjobb lenne magukat a városlakókat nyomon követni, legyen akár autós is, de így egy PRISM után ez valószínűleg már kiverne néhány biztosítékot.

[ Szerkesztve ]

(#9) gyurkikrisz


gyurkikrisz
őstag

Szerintem ennek sem lesz jó vége. Hackerek bármikor feltörhetik ezt a rendszert, és az emberek ellen fordíthatják. A felhő nem olyan biztonságos, mint aminek hiszik. Épp a napokban írtam erről a blogomon, olvassa el akit érdekel.

A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500

(#10) Fandango válasza gyurkikrisz (#9) üzenetére


Fandango
veterán

Milyen rendszert törnek fel?

(#11) Polllen válasza Fandango (#10) üzenetére


Polllen
nagyúr

Azt.

Viccet félretéve nem rossz rendszer. Budapesten nem tudom, hogy áll most a járatok GPS nyomkövetése, de Vitézy ezeket nagyon tolta anno. Metro-ban is kártyát akartak belépőnek - lehet már van is. Nálunk is lehetne idővel ilyen. Na jó, inkább az ágyamban álmodok, az kényelmesebb.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#12) Fandango válasza Polllen (#11) üzenetére


Fandango
veterán

Majd ha elindul a Rigo, az is megkönnyítheti ezt.

(#13) #06658560 válasza gyurkikrisz (#9) üzenetére


#06658560
törölt tag

Köszönjük a spamet, de ha offba tetted volna, se érdekelne.
Vagy legalább kötötted volna minimálisan a témához.

(#14) blash válasza Fandango (#12) üzenetére


blash
tag

ebben az irasban szepen osszefoglaljak a bkv e-jegyes toketlenkedeset, nem sietik el: http://m.hvg.hu/itthon/20170119_tovabb_csuszik_az_elektronikus_jegyrendszer_bevezetese

(#15) gabor7th válasza gyurkikrisz (#9) üzenetére


gabor7th
addikt

Linket adsz?

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#16) pampika válasza tatararpad (#8) üzenetére


pampika
őstag

nem feltétlenül kell a kártyába gps.
ha a kártyának van id-ja (márpedig van és egyedi), akkor lehet követni a mozgását:
- reggel felszállt a 3-as buszra, ment 2 megállót és leszállt
- 10 perccel később felszállt a 6-os buszra és ment 8 megállót

délután ugyanez vissza.
tehát valszeg gipszjakab(kártyája) A és B pont között ingázik napi szinten, 2 buszt használva.
innentől némi használat után felrajzolható "minden" kártya átlagos útvonala -> lehet rá optimalizálni.

az autósokat követni egyesével neccesebb, mert ahhoz külön az engedélyük kell és nyilván önkéntes részvételt jelentene. így viszont nagyon pontatlanok lennének a számok.
sokkal egyszerűbb pl. a térfigyelő kamerákat felhasználva elemezni a tömeget, h melyik útvonalon van mindig torlódás, merre lehetne azt terelni, h segíthetne a tömegközlekedés az optimalizálásban.
ha kombinálod rendszám felismeréssel, akkor már konkrétabb útvonalakat is fel lehet rajzolni, de az már az általad is említett megfigyelési kérdéseket veti fel. de amíg csak a tömeg része vagy, addig sztem ez nem lenne akkor gond.

(#17) ALBY válasza Fandango (#12) üzenetére


ALBY
senior tag

pont az ilyenekből nem kérek

A lónak is két oldala van mégsem hanglemez...

(#18) Fandango válasza ALBY (#17) üzenetére


Fandango
veterán

Mert mi bajod lesz tőle?

(#19) Polllen válasza Fandango (#12) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez egészen előremutató. :)

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.