Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2) Noukoum


Noukoum
veterán

Az érintett autókban meghibásodhat a kijelzőkonzol. A sofőrök pedig ezen a médiavezérlési egységen keresztül tudják elérni az autó tolatókameráját, a klímavezérlőt, továbbá a robotpilóta vezetéssegítő rendszert. Emiatt a hatóságok úgy gondolják, hogy a meghibásodásra hajlamos kijelzők balesetveszélyessé teszik a szóban forgó Teslákat.

Magyarul nem balesetveszélyes.

Az autóipar követi a érintőkijelzős trendet, pedig a szakértők nem győzik hangsúlyozni, hogy vezetés közben gombokat és kapcsolókat előnyös kezelni, nem pedig vakon tapogatni a kijelzőket. A szakemberek szerint az érintős felületek ideálisak mobilokra és tabletekre, de az autóban csak nehezen kezelhetőek, elvonják a sofőr figyelmét, és balesetveszélyessé teszik a közeledést.

Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből, nem tudjuk vakon hogyan érjük el a legalapvetőbb beállításokat. Pedig csak egy érintőkijelzőt nyomkodunk, nem fizikai gombokat. Ja de, azt is megszokjuk érdekes módon.
Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el. Miért az autót hibáztatjuk a user hülyesége miatt?

Szokásos tesla írás. :))

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#3) btprg


btprg
senior tag

Hát ez elég fura hiba... A tervezéskor úgy gondolták, hogy mire agyoníródna a flash memória, addigra már úgyis csődbe megy a cég, vagy mi? :D Egy négy keréken guruló számítógép alapból se egy életbiztosítás, hát még kijelző nélkül...

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#4) bkercso


bkercso
nagyúr

Nem kell ahhoz szakártőnek lenni - pl. elég a mobilon a navit használni - hogy érezd, hogy a fizikai kapcsolókat könnyebb megtalálni tapogatva. Pontosabban azokat meg lehet találni, míg az érintőkijelzőt nézni kell. Még csak rápillantani sem elég.

Fiatal mérnökként is zsigerből írtózom az "okos" dolgoktól, amik megpróbálják kitalálni és helyettem végezni a cselekedeimet, de persze rosszul.

ON:
Ilyen baki meg minden új dologban szokott maradni. Az új rakétákból is leesik néhány, mire a többi már fent marad... Szerintem, aki újdonságot vásárol, az ezt "bevállalta", legfeljebb nem tudott róla. :DDD

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#5) azbest


azbest
félisten

Eredetiben (pdf) így hangzott a panasz
Specifically, failure of the MCU results in loss of the rearview/backup camera2 and loss of HVAC (defogging and defrosting setting controls (if the HVAC status was OFF status prior to failure). The failure also has an adverse impact on the Autopilot advanced driver assistance system (“ADAS”), as well as turn signal functionality due to the possible loss of audible chimes, driver sensing, and alerts associated with these vehicle functions.

Tehát a kameraképek, pára és jégmentesítő kapcsolóinak elérését, valamint az Autopilot és vezetéssegítő rendszerek csilengelő hangjának hiányát rótták fel a meghibásodás esetére.

Amúgy meg eleve 8 év / 100 ezer mérföld gari kiterjesztést adtak erre.

#3 btprg
ha jól értem ez kifejezetten a tegra chip melletti flash. Szóval simán lehet az nvidia sara is.

[ Szerkesztve ]

(#6) btprg válasza bkercso (#4) üzenetére


btprg
senior tag

"Fiatal mérnökként is zsigerből írtózom az "okos" dolgoktól, amik megpróbálják kitalálni és helyettem végezni a cselekedeimet, de persze rosszul."
:D Ismerős érzés.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#7) <Adamsky> válasza Noukoum (#2) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből ... "
Én még ilyen félistennel nem találkoztam. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy te képes vagy rá. Miért állítanál mást?

"Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el."
Ne terelj! Igenis elvonja. Arról nem is beszélve, hogy egy már közepesen rossz úton is elkolbászolhat az ember keze, és nem azt nyomja (boccs, érinti) meg, amit szeretne.

Ha, rajtam múlna (tudom, szerencse, hogy nem), én a Tesla-kat úgy tiltanám, min a sicc. Ez az kijelzőn van szinte minden, rettenetesen balesetveszélyes.

Egy kis adalék: Model 3 facelift-ben pl. a segélykérő gombot (az egyike volt az utolsó fizikai gomboknak) száműzték az egérmozira. Kérdem én, vajon egy baleset alkalmával, mi fog hamarabb megsérülni? Egy gomb, vagy egy büdös nagy kijelző, középen?
Erre mondhatnád, hogy baleset esetén a rendszer automatikusan riaszt (lehet, nem tudom), de akkor nézzük azt az esetet, hogy Józsi bácsinak infarktusa van. Nyilván egyszerűbb lesz neki eltalálni egy kis ikont a kijelző tetején, mint a korábban esetleg már megszokott (tegyük fel nem ez az első Model 3-ja) gombot fenn, középen megnyomni.
Szóval szvsz. az egész autó egy ergonómiai baki.

(#8) Noukoum válasza <Adamsky> (#7) üzenetére


Noukoum
veterán

A segélykérő gombbal maximálisan egyetértek, a többivel nem. :R

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#9) bLaCkDoGoNe


bLaCkDoGoNe
veterán

A "Balesetveszélyes autókat kell visszahívnia a Teslának" cím szerintem sokkal magyarosabb lenne.

#11 Parci: :R

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#10) Dißnäëß válasza bLaCkDoGoNe (#9) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Hold my beer...

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#11) Parci válasza bLaCkDoGoNe (#9) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

szerintem is :R

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#12) ddekany


ddekany
veterán

Kell a mobil alkalmazásba, hogy ilyenkor használhasd a mobilodat, a kocsi kijelzője helyett. ;]

Amúgy az kerül a kijelzőre, aminél a törvény (adott államban) nem követel meg külön fizikai kezelőszervet. Boritékolható, hogy amint van egy nagy érintős kijelző, minden gyártó elkezd majd oda átköltözni. Ha bekrepált a képernyő... mint sok más kritikus meghibásodásnál, vagy vállalod hogy a szervizig még elevickélsz, vagy elviteted.

(#13) dajkopali válasza Parci (#11) üzenetére


dajkopali
addikt

nem magyarosabb, más :)
Erdélyben kizárólag "kell visszahívjon" alakot használják
[link]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#14) Parci válasza dajkopali (#13) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

akkor 1:1 :)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#15) ledgeri válasza Noukoum (#2) üzenetére


ledgeri
nagyúr

Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp...

De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#16) gabor7th


gabor7th
addikt

"A Tesla megerősítette az NHTSA számára, hogy idővel minden érintett modell meghibásodik majd."

Az jó, így még sűrűbben kell majd vásárolni.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#17) Tuomas válasza gabor7th (#16) üzenetére


Tuomas
addikt

Mert ha neked elromlik valami az autódban, akkor nem szervízbe viszed, hanem újat veszel? :Y

We were here

(#18) bkercso válasza Tuomas (#17) üzenetére


bkercso
nagyúr

Velem a szerelőm megveteti az alkatrészt, amit beépít. Mondtam már, hogy ne csinálja, de mégis. :DDD

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#19) Tuomas válasza bkercso (#18) üzenetére


Tuomas
addikt

De nem az egész autót veteti meg nem? :DDD

We were here

(#20) Noukoum válasza ledgeri (#15) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.

Amiből egy ilyen kategóriájú autón lenne néhány tucat legalább.

Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp..,

Pontosan ugyanannyi idő megtanulni.

De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...

Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot.

A legnagyobb probléma hogy előbb vezetni kéne egy teslát néhány ezer km-ig és aztán véleményt formálni. A valóságban egyáltalán nem kell piszkálni a kijelzőt, nem vonja egy a figyelmed.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#21) gabor7th válasza Tuomas (#19) üzenetére


gabor7th
addikt

Csak te gondolsz az egész autóra.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#22) Tuomas válasza gabor7th (#21) üzenetére


Tuomas
addikt

Akkor viszont valami kimaradt a hozzászólásodból (pl a tárgy).
Valahogy így:
"Az jó, így még sűrűbben kell majd alkatrészt vásárolni."

Nem pedig modellt, ami ugye az idézett részben szerepel.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#23) gabor7th válasza Tuomas (#22) üzenetére


gabor7th
addikt

Vagy talán inkább szervizelni.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#24) Tuomas válasza gabor7th (#23) üzenetére


Tuomas
addikt

Úgy is jó. :DDD

We were here

(#25) ledgeri válasza Noukoum (#20) üzenetére


ledgeri
nagyúr

Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot. Biztos jó a matek...

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#26) Snoop-y válasza dajkopali (#13) üzenetére


Snoop-y
veterán

Meg kell tegyem es baratai. Szekelyfoldon nem szeressek a hogy szocskat :D

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#27) Farkas82


Farkas82
tag

[link]
Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét, és a bíróság a tesla érintőképernyőjét tabletnek tekintette, és azt bizony menet közben nyomogatni tilos. Jogsi ugrott egy hónapra, az ügy továbbment, és a tartományi legfesőbb bíróság is jóvá hagyta.
Szvsz a legfontosabb funkciókat (lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás) igenis meg kelle hagyni fizikai kapcsológombnak.

[ Szerkesztve ]

(#28) Snoop-y válasza Farkas82 (#27) üzenetére


Snoop-y
veterán

^this

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#29) Snoop-y válasza Noukoum (#20) üzenetére


Snoop-y
veterán

Hagyjuk mar a hulyeseget pls:

Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.

A fizikai gombokat sem tudja mindig eltalalni az atlagember nemhogy egy tabletet tapicskolni ha mashova koncentral pl az utra. Nem veletlenul kezdtek gombokat pakolni a kormanyra is...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#30) Braddock


Braddock
őstag

Megmondom őszintén, nem is értem, hogy engedhetik a kizárólagos érintőkijelzős funkciókat közlekedés-biztonságot veszélyeztető, alap beállításoknál.

(#31) Noukoum válasza Snoop-y (#29) üzenetére


Noukoum
veterán

Én is ezt szeretném, hogy hagyjuk a hülyeségeket. Komolyodjunk meg, fogadjuk be az újdonságokat, és nézzük reálisan a dolgokat. És vezessük előtte az autót, mert nehéz úgy bármit mondani a használatáról hogy ki sem próbáltuk.

Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.
Vakon írok a telefonomon, ezzel nem vagyok egyedül. Na most akkor hogy vagyunk a hülyeségekkel?

Amit itt képtelenek a userek megérteni hogy a gombokra is ugyanúgy kell koncentrálni, sőt még jobban mert sokkal átláthatatlanabb mint egy kijelző. A kormányon meg azért van gomb mert az van a legközelebb, ennyire egyszerű.
Már azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki. Az a sofőr aki a kijelző miatt nem tud koncentrálni az inkább ne vezessen többet.

De nem baj, lehet itt sírni. Majd meglátjuk a jövőt, gondolom 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző mert itt a fórumozók megmondták a tutit, sz@r és kész.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#32) <Adamsky> válasza Noukoum (#31) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki."
Ugye tudod, hogy ami az autók 99%-ban még egy légrostély mozgatásával történik az a Tesla-ban már csak és kizárólag a képernyőn keresztül lehetséges? Szóval nem kell itt kitalálni semmit.

" ... 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző ... "
Én remélem, hogy kevesebb lesz, mert jobb / gyorsabb lesz a hangvezérlés. Ez az egérmozis megoldás szvsz. addig egy átmeneti - rohadt kellemetlen - időszak.

(#33) Tuomas válasza <Adamsky> (#32) üzenetére


Tuomas
addikt

Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer.
Akkor lesz igazán létjogosultsága ezeknek a nagy kijelzőknek, hiszen akkor már jóval kisebb mértékben (vagy egyáltalán nem) kell csak a vezetésre figyelni. A Teslának ugye ez a célja.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#34) <Adamsky> válasza Tuomas (#33) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer."
OK, csak utóbbi még messzebb van, mint előbbi, nem gondolod?
Szóval szvsz. a fejlődés mindenképp ez: "tablet" → hangvezérlés → hangvezérlés, önvezetéssel kiegészítve

(#35) Coyot válasza Noukoum (#31) üzenetére


Coyot
őstag

Nem, a gombokra nem kell koncentrálni tudom hol van vakon az út nézése közben használom a fejegységet is a kocsiban, ez nem megy egy zötykölődő autóban hogy mindig eltaláld jól a kijelzőt - persze te még hibátlanul gépelsz is rajta gondolom, ügyes vagy! De azért néha ülj autóba is mielőtt ekkora baromságokról próbálsz másokat meggyőzni.

Csak úgy mondom hogy a PSA ujra gombokat rak minden szarra az autóiban - hát kérem hova tart ez a fejlődés?! :D

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#36) Tuomas válasza <Adamsky> (#34) üzenetére


Tuomas
addikt

Lehet, hogy messze van, lehet, hogy nincs. :DDD
Ezt nem lehet megtippelni, annyira messze biztos nincs, mint pl 5 éve. :DD
Javában zajlik a béta, az önvezető autók Amerikában már mászkálnak városi forgalomban, szóval én úgy gondolom annyira messze ez már nincs.

We were here

(#37) ddekany válasza Farkas82 (#27) üzenetére


ddekany
veterán

"Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét"

De hát ott van a kormány mellett a szokványos kis kar az ablaktörlőre! Ha jól gondolom a törvény előírja sok országban. Sőt, ugyancsak a kormányon van egy fizikai gomb, ha megnyomod, hangvezérléssel is bekapcsolhatod, sőt állíthatod a sebességét is. Sőt, lehet automatán hagyni az ablaktörlőt, és akkor magától kapcsol ki-be. Na most ezek után elég gonoszság azt mondani, hogy itt rákényszerített a Tesla, hogy tapicskolj.

(#38) Farkas82 válasza ddekany (#37) üzenetére


Farkas82
tag

Nem vezettem teslát, pontosan nem tudom mit lehet benne gombnyomással állítani, de a cikkben azt írják, hogy ugyan gombnyomással lehet aktiválni az automata ablaktörlést, de annak érzékenységét vagy sebességét már csak menüből lehet átállítani.

(#39) bkercso válasza Noukoum (#31) üzenetére


bkercso
nagyúr

10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző
Az AI-vel már most van hangfelismerés, de még "be kell fagyasztani" a betanított SW-t, hogy olcsó processzoron is fusson. Így újat már nem tanul, miközben használod.

Ha ez megoldódik, akkor elég lesz utasítanod az autót; nem is kell betanulnod az utasításokat, mert megérti majd, amit mondasz, mint egy ember.
"Vedd feljebb a fűtést!" "Ja, ne ott, a másik oldalon, és ne annyira. 22°C elég." stb.
Szerintem.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#40) Corleone33


Corleone33
aktív tag

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon, főleg hogy már sokadszorra jönnek elő ilyen esetek amikor a tökéletesnek hitt technológia mégse az.

Legalábbis ameddig nem finomítják ezt még egy picit tovább

Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

(#41) bkercso válasza Corleone33 (#40) üzenetére


bkercso
nagyúr

Elsőre semmi nem olyan biztonságos. Az első vonatokon halálfélelmük volt az embereknek 40-60 km/h mellett, mert nem szokták meg, meg sok volt az alagútbaleset a füst és a kezdetleges jelzőrendszerek miatt. A korai repülők meg szétszakadtak a levegőben.
Majd, ha 20 éve már AI vezet, nem lesz félelmed. Attól még erre van az előre, mert a városok utcái nem lesznek szélesebbek, az igények viszont nőnek. Csak automatizálással fér el több autó és megy gyorsabban a forgalom menete.

Én amúgy imádok vezetni, mert az auto a test meghosszabbítása. Szóval én nem várom az okos dolgokat a saját sejehajom alá. Másoké alá viszont igen, amennyi bénán töketlenkedő, figyelmetlen, kézből telefonáló veszélygóc van az utakon.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#42) Tuomas válasza Corleone33 (#40) üzenetére


Tuomas
addikt

Én meg nem érzem biztonságba magamat olyan utakon, ahol agyhalott, idegbeteg, nemtörődöm emberek által vezetett gépjárművek száguldoznak. :DDD

We were here

(#43) ddekany válasza Farkas82 (#38) üzenetére


ddekany
veterán

Ja, hogy az automata ablaktörlő (ez az, hogy kamera képből látja, hogy esik, és mennyire) érzékenységét állítani... Ilyenekre lenne dedikált fizikai gomb, úgy nézne ki a műszerfala, mint egy repülőgépé. :) Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős. Szóval, ebbe beleszállni az sajtónak... Persze, hozza a kattintást, de ennyi.

(#44) emvy válasza Corleone33 (#40) üzenetére


emvy
nagyúr

> de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon

En most se erzem :)

while (!sleep) sheep++;

(#45) <Adamsky> válasza ddekany (#43) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

2008-as KIA Cee'd-ben van ilyen (rajta az egyik "bajuszon") és mégsem repülőgép...

"Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős."
Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?
Ablaktörlő, világítás (a VW is elhagyta a "rezsókapcsolót" egy trendi érintőkapcsolós vezérlő miatt... hát nem lett az emberek kedvence), fűtés, klíma. Ezeknek könnyen vezérelhetőknek kell lenniük, pont. Előbb-utóbb rájönnek majd a törvényhozók és/vagy a gyártók is.

(#46) Dißnäëß válasza Braddock (#30) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Miért, a xenon-ra anno hogyan mondhatták rá, hogy a szintezővel nem vakít ?
Nem a faszt nem, telibeveri egy huppanóra a retinád a szembejövő először, utána leejti, de már késő.

Kretén autós lobbi. :(((

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#47) Dißnäëß válasza Coyot (#35) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Csak úgy mondom hogy a PSA ujra gombokat rak minden szarra az autóiban - hát kérem hova tart ez a fejlődés?!

Hova, mibe ? Kérem. :D :K

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#48) dezz válasza <Adamsky> (#7) üzenetére


dezz
nagyúr

"rettenetesen balesetveszélyes"

Nem úgy néz ki:

Harmad annyi baleset történik Teslákkal (megtett km-re számolva), mint a nagy átlag. Active Safetyvel (= Autopilot, csak nem az vezet, de balesetveszély érzékelésekor jelez a sofőrnek, adott esetben vészfékez vagy pl. visszatéríti az autót az elhagyni készült sávba; később mást is tehet) negyed annyi. Autopilottal - ami még messze nem tökéletes, de így is - ötöd-heted annyi. Sokan eleve csak akkor "tapicskolnak", ha az Autopilot vezet. Welcome to the 21st Century! ;)

Balesetkor automatikusan aktiválódik a segélykérő.

#45 +
#27 Farkas82
"lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás"

Ezek közül csak a klímát nem lehet(?) fizikai kezelőszervvel állítani. Lámpa, ablaktörlő (alapfunkciók): kormány mögött. Hangerőállítás: kormányon lévő egyik görgő. (Kettő van.) Vészjelző: tükör fölött. A tableten finombeállításokat, speciális funkciókat lehet elérni. A klíma alapbeállításait a képernyő alján mindig ugyanott lévő ikonokkal lehet állítani. Egy érintéssel a részletesebb beállítási felületre válthatunk, de az is könnyen kezelhető (Lehet, hogy ilyenkor az egyik görgővel is állítható a hőmérséklet.)

A nagy képen sokkal könnyebben és gyorsabban (egy pillantásra) beazonosíthatjuk pozíciónkat, helyzetünket a navigációs felületen, semmint valami kis képernyőn.

(#49) Noukoum válasza dezz (#48) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem úgy van az, 10 millió autószakértő országa vagyunk. A tényeket nem illik figyelembe venni, balesetveszélyes a nagy kijelző mert a neten ezt írták és kész. :C

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#50) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Eleve nem kellett volna engedelyezni a Teslanak azt hogy kritikus visszajelzesek es vezerlesek csak a tableten keresztul mukodjenek. Egyreszt elvonja a figyelmet a vezetestol, ha a tableten kell turkalni olyan funkciok utan, amire vezetes kozben szukseg van. masreszt serulekeny, mert egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn, nem beszelve a szoftveres bugokrol. Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is, foleg hogy a TESLA onvezetesre is kepes.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.