Hirdetés

2021. május 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) freeknight


freeknight
őstag

Hát igen, nem hiába mondják, hogy a német prémium a pokolban (itt 20 évesen) is német prémium :)
Az viszont biztos, hogy sokkal több gondod lesz vele sajnos, mint a swifttel.

(#2) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Isten hozott - de még nem jártad be a bugyrokat teljesen. Ha nem egy alap modellbe fogsz beülni majd meg tudod hogy a suzis vezetési élménynél is van sokkal, de sokkal jobb :K

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#3) Syl


Syl
nagyúr

> érzed, ha átmész egy 10Ft-oson, hogy az fej vagy írás

Epic! :C

Olyanok vagyunk, mint a kutyák. Van szájkosarunk, oltási igazolványunk és akkor mehetünk ki, amikor a gazdi megengedi.

(#4) bacsis válasza bitpork (#2) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog (1)

Én egy szóval sem említettem, hogy ez a világ legjobb élmény autója :)
Mert hát legyünk őszinték... nem az :DDD Bár mondjuk ha úgy vesszük, a halál félelem is egy fajta élmény ;]
De komolyra fordítva a szót, én csak azt akarom mondani ezzel a bejegyzéssel is, meg a múltkori cikkel is, hogy annak ellenére, hogy ez egy erősen lesajnált autó... bizony tud meglepetéseket okozni, mert bizonyos tulajdonságai, a magasabb presztízs értékkel bíró autóknál is jobbá teszi ;)

(#5) Syl válasza bacsis (#4) üzenetére


Syl
nagyúr

Teljesen reménytelen szélmalomharcot vívsz. Leírod hogy te szereted a Swiftet, imádod vezetni. Olyan, mintha azt írnád, szereted az elektromos autókat. Tuti azonnal ott terem pár tucat ember, aki meg akar győzni, arról, hogy tévedsz.

Olyanok vagyunk, mint a kutyák. Van szájkosarunk, oltási igazolványunk és akkor mehetünk ki, amikor a gazdi megengedi.

(#6) bacsis válasza Syl (#5) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog (1)

Pontosan úgy van, ahogy írod :)
Amúgyse akarok győzködni senkit... Csak... csak olyan jó itt leírni nektek alkalmanként az élményeimet, az utakon meg fricskát mutatni :D

[ Szerkesztve ]

(#7) Agyturbina válasza bacsis (#6) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog (1)

Mindig azt mondom, mindenkinek igaza van, csak jó szemszögből kell nézni :DDD

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#8) plömplöm válasza bitpork (#2) üzenetére


plömplöm
őstag

define: "vezetési élmény", közúton, köszönöm :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#9) Hieronymus válasza Agyturbina (#7) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

Egyetlen jó szempont létezik, a közlekedés biztonsága.

Ha a vezető csak magát veszélyezteti akkor sincs teljesen rendben a vezetési élmény. Mi lesz a családdal, ha sérül a vezető. A rosszabb kimenetelű vezetési élményről ne beszéljünk.
Mivel a vezető másokat is veszélyeztet, nagyon nincs rendben a vezetési élmény közúton.

A helyzetet súlyosbítja, ha hiányzik a járműből az összes biztonságot növelő szolgáltatás. Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning.
Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#10) Anaren91


Anaren91
senior tag

Hát nekem egy M-es futóművel szerelt e60 am van, a legapróbb kavicsot is lehet érezni az úton amikor átmegyek rajta, jó az útfelőli visszajelzés a kormányon is, imádom vezetni, de néha itt a magyar utakon, amikor csak chillbe akarok vezetni azért idegesítő is tud lenni amikor minden kis fszom úthibát érzel. Egy Szerencs-Sárospatak úton, ahol több a folt mint az út egyrészt bosszant is hogy gyilkolja a futóművet, másrészt tényleg idegesítő pár km után. De egy fasza aszfalton egy álom.

(#11) bitpork válasza plömplöm (#8) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mindig, mindennél van jobb- A vezetési élményt mindenki magának definiálja, de ne legyen kétséged: mindig van feljebb :)
Egyébként a stift 1.6 sport az egy krva kemény jószág! Tud olyan meglepetést okozni hogy csak.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#12) plömplöm válasza bitpork (#11) üzenetére


plömplöm
őstag

"Tud olyan meglepetést okozni hogy csak", közúton, forgalomban kinek kell meglepetést okozni és miért?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#13) 8th válasza bitpork (#11) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Tud az ezres is olyat, hogy beszarsz. :DDD [link]

Justice for Derek Chauvin

(#14) Pernyo


Pernyo
csendes tag

Hát igen, mindenkinek magának kell eldönteni, hogy mi az élményautózás. :D Az érzést ismerem. Nekünk 3 autónk van, köztük egy 50 éves Bogár. Imádok vele autózgatni, persze nem a városban, nehogy vmi okos belém jöjjön. Az is élményautó, viszont nem mennék el vele mondjuk Bécsbe (se fejtámla, se légkondi, stb.). Néha megsétáltatom az öreglányt, akkor 30-50 km-t megyek vele. A következő autó kronológiailag egy Hyundai i30, 11 éves, új kora óta én használom. Ez is más élvezetet ad, a legújabb autóhoz képes, ami eg VW Touran, az még nincs 1 éves. Az ezekhez képest már egy űrhajó. A 2 VW között van 50 év, mégis utóbbi van legközelebb az autóhoz. :D Ha átülök egyikből a másikba, az szó szerint időutazás. Hosszú útra a Touran legalkalmasabb, belefér az egész család kutyástól. Az i30 is egy más élmény, közvetlenebb kormányzás, jó úttartás, lehet vele jól autózni szerpentineken. A Bogárban mindent is érzel, a benzinszagot, úthibákat, ahogy a boxer motor mozgatja a kasztnit, hallod a benzintakban lötyögni a naftát (ami miatt kb 40 percenkét meg kell állni vizelni). Elektronika nem sok, az ablakmosó tartályból a pótkerék nyomása viszi ki a folyadékot. Az 1.6 literes boxer motor meg nagyon jól mozgatja a könnyű autót. Ha lesz a kiállítás, lehet autentikusan a Bogárral megyek. :D

[ Szerkesztve ]

(#15) domos


domos
senior tag

Nagyapámnak van ilyen suzukija, és össz-vissz annyi bajom van vele, hogy nagyon papír érzetet ad, baleset után tuti nem lehet kiszálni belőle saját lábon. Én egy '99-es TT-t hajtok (alap 180 ló, FWD), ami egy platform az A3-mal ami nektek van, és azért nincs ott olyan sok elektronika ami elvenne a vezetési élményből, legalábbis számomra :D plusz a TT-nek elég kemény a futóműve, szóval ott is megmondom hogy fej vagy írás-e.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#16) bitpork válasza 8th (#13) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez kész :DDD

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#17) bitpork válasza plömplöm (#12) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A gyorsulása valami bizar a kis méretéhez - és kanyarodni is mocsok módon tud ha kicsit sportosabb a futóműve!

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#18) plömplöm válasza bitpork (#17) üzenetére


plömplöm
őstag

értemén, hogy egy egytonnás kis gyösz nagyon tud gyorsulni, és akkor az egy <élmény>, de ez olyan, mint egy törpe nőt dugni a 10centis cerkáddal, érted... :D

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#19) Fehér Farkas


Fehér Farkas
senior tag
LOGOUT blog

A Vag termékek velejárója szerintem, legalábbis az alsóbb kategóriáknál. A cégnél Caddyk vannak azok is ilyen steril szarok, nem is szeretem őket. Olyan vezetni, mint egy árkád játékot, a kormányzás, a pedálok, a váltó. Én szeretem a modern, biztonságos, mindenttud autókat mert megmentenek sok helyzetben, de pl. ezek nagyon digitálisan mennek. Ez nem velejárója a fiatal autónak, ez valami német precízitásos sterilitás. A fiatal autó is tud érzetet adni, de más gyártóknál.

[ Szerkesztve ]

Elza és Mása emlékére, a falkavezér sír.

(#20) Fehér Farkas válasza plömplöm (#18) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag
LOGOUT blog

700 Kiló. Olyan, mint gokartozni, ha magyarázni kell mik az élmények az autózásban akkor rossz topikban vagy.

Elza és Mása emlékére, a falkavezér sír.

(#21) bacsis válasza Hieronymus (#9) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog (1)

1: nem, nem hiányzik az összes bizonsági beszerelès, van biztonsági öv :P
2: az hogy 0-90re 12sec(audi) helyett 9sec (suzuki) gyorsultam, nem veszèlyeztettem senkit, nem lèptem át sebessèghatárt se semmit. Cserèbe nekem ez már èlmèny volt.
Egyèb kèrdès? :))

(#22) Aweriot


Aweriot
veterán

Ez tipikusan egy olyan kérdés amit nem kell megmagyarázni, csak elfogadni. Ez neked tetszik, szereted, én mást nem tudok hozzátenni, csak sok balesetmentes kilométert kívánni :R

"Kezdem azt hinni, hogy Isten, amikor az embert teremtette, némileg túlbecsülte saját képességeit." Oscar Wilde

(#23) bacsis válasza Aweriot (#22) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog (1)

korrekt :R
és köszönöm :R

(#24) plömplöm válasza Fehér Farkas (#20) üzenetére


plömplöm
őstag

melyik "stift 1.6 sport" 700kg?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#25) koanla válasza Hieronymus (#9) üzenetére


koanla
tag

"Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning."
Dehogynem. Már több helyen is van vezetéstechnikai tréning az országban. Még a programjaik is szerteágazóak.
"Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk."
Attól függ, mi a vészhelyzetből a kivezető út. Az ABS-t nem véletlenül találták ám ki, azzal nem fog blokkolni egyik kerék sem, elkerülő manővert is tudsz csinálni fékezés közben. Cserébe növeli a fékutat, különösen, ha az előbb említett elkerülő manőverbe kezdünk. A tapadási kör fontos fogalom.

(#26) Hieronymus válasza bacsis (#21) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

Értem.

Jó állapotú téligumikkal közlekedtem. Útkeresztőzésben nem túl gyorsan kanyarodtam. A friss hóesésben nem láttam a jégtócsát. A Focus elektronikája avatkozott be, felváltva fékezte a kerekeket. Ha csak magamra hagyatkozhattam volna, a gyalogosokat védő közlekedési lámpa fogta volna meg az autót.
Ha lettek volna átkelésre várakozó gyalogosok, vélhetően ugrottak volna az autó sodrásából.
Őket sem a biztonsági öv sem a légzsák nem védte volna meg. legfeljebb a lámpaoszlop.
Még egy esetben avatkozott be a jármű elektronikája, bár az a nagyobb sebesség ellenére kézzel is kompenzálható lett volna.
Azóta úgy vagyok vele, az úton nincs helye az élményfaktornak. Nélküle is előfordulhat olyan helyzet, amikor figyelmes vezetés mellett is baj van. Inkább legyen meg minden lehetséges vezetést segítő rendszer, mert útközben nem csak rólam szól a történet, ha baj van.

De biztosan igazad van, te tudod.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#27) bitpork válasza Hieronymus (#26) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A te hibád h nincs a szemedbe röntgen - hát nem vezetni készűté? ;]

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#28) CounterBoci válasza koanla (#25) üzenetére


CounterBoci
senior tag
LOGOUT blog

Hajnalban járok dolgozni, ráadásul sok a vad. Ha nem lett volna a versoban abs, esp, nemrég telibevertem volna egy szarvast. Vizes úton egyszerre tudtam satuzni és kanyarodni. Sokáig volt nekem is olyan swiftem, kétszer csaptam el vele őzet, mert megállni nem olyan egyszerű azzal az autóval. Továbbá egy kutyát, lakott területen ötvennél kiszaladt. Fékeztem én, de nem sokat ért. Lökhárítócsere. Már csukott szemmel csináltam.

[ Szerkesztve ]

(#29) koanla válasza CounterBoci (#28) üzenetére


koanla
tag

Fura dolgok ezek. Amikor még szoci vasakat hajtottam, elképzelhetetlennek tartottam, amikor valaki mesélte, hogy akkorát fékezett, hogy lefulladt az autó.
Aztán ahogy ABS-es autóim lettek, már fordítva volt fura. Egyszer egy régi 1-es Focust kaptam csereautónak, amiben nem volt ABS. És bizony lefulladt nekem is egy intenzív fékezésnél.

Kerülésre is volt esetem, akkor az egyik éjjel melóból hazafelé egy őzike várta meg, míg közel érünk és ugrott az autó oldalának. Szerencsére nem jöttek szembe és úgy álltunk meg, hogy már félig a szembesávban voltunk. Így is nekünk jött, de elfutott, szóval meg tudta úszni ő és mi is. ABS, ESP nélkül ott szerintem forgunk kábé, pedig a fent említett vezetéstechnikai tréningek egyikén részt vettem már párszor. De ez tipikusan olyan szituáció volt, amikor fékezéssel nem tudtam volna elkerülni az esetet és a fékezés nélküli kikerülés sem lett volna optimális. Szóval bizony van erre igény, tér - és a technika fejlődésével már szerencsére lehetőség is.

(#30) Hieronymus válasza koanla (#25) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

Félre értettél. Sok embernél nem azért nincs tréning, mert nem hozzáférhető.

A második részt jól írod, az ABS vélhetően megvéd kanyarodva fékezés esetén a jármű feletti uralom elvesztésétől. A jármű lassulásának csökkenése viszont kritikus probléma lehet.

Ha a jármű egyenes útvonalon fékezéssel képes megállni még az akadály előtt
vagy képes lenne fékezés nélkül éppen kikerülni azt,
akkor a két megoldás keverése könnyen vezet ütközéshez.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#31) Agyturbina válasza Hieronymus (#9) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog (1)

Az is lehet vezetési élmény, hogy megtanulod biztonságosan irányítani a járműved minden körülmény közepette. A legnagyobb kihívás és élmény számomra. :R

A jó szemszögből vizsgálva! :DDD

Igaz mostanában az az igazi élmény, ha nem unom magam a halálba, és legális sebesség határokon belül, pl az üres utánfutó be csóvál a kis corollam után. :DD

[ Szerkesztve ]

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#32) freeknight válasza CounterBoci (#28) üzenetére


freeknight
őstag

Hááát azért se az abs, se az esp nem csodaszer, nagy sebességnél nem kezdeném el rángatni a kormányt fékezés közben. Jó, nyilván sajnálod a kocsit, de az életed fontosabb. Ha szarvas ugrik eléd satufék, és nyílegyenesen tartod a kormányt, ha elütöd is, legalább nagyobb esélyed van élve kiszállni.

(#33) Agyturbina válasza freeknight (#32) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog (1)

A nyíl egyenes sem élet biztosítás, ha az agancs benéz a szélvédőn :(

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#34) freeknight válasza Agyturbina (#33) üzenetére


freeknight
őstag

Persze hogy nem életbiztosítás az sem. Csak annyit mondtam, hogy nagyobb esélyed van élve megúszni, mintha elkezdesz tokio driftet tolni 110-nél.

(#35) Agyturbina válasza freeknight (#34) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog (1)

Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb. :R

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#36) bacsis válasza Hieronymus (#26) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog (1)

Agyturbina egy nagyon jó mondását idézném:
Mindig azt mondom, mindenkinek igaza van, csak jó szemszögből kell nézni
Igen... teljes mértékben igazad van...
Mert igenis a legfontosabb az ember biztonsága, legyen gyalogos, legyen sofőr :R
És igen... nekem is igazam van... ha már abból főzünk, ami van, ala' suzuki Swift... ne hogy már ne hozzam ki belőle a lehetőségeket :P :DD :R
szerk: az ABS amúgy bizony nekem is jól jönne a Swiftbe... van ami megkapta, a mienk pont nem... volt már nem kicsit meleg szitu.... de megúsztam... Ez van... De ne hogy már bűnözőnek legyek elkönyvelve, mert úgy indulok el, hogy koppan a pedál, és leforgatom a 2-est... Vagy állítsatok be bűnözőnek, mit érdekel engem, nincs lekiismeret furdalásom :P

[ Szerkesztve ]

(#37) CounterBoci válasza freeknight (#34) üzenetére


CounterBoci
senior tag
LOGOUT blog

Persze igazad van, de mivel mindig az út- és látási viszonyok szerint választjuk meg a sebességet, elvileg senki nem megy 110-el sötétben, vadveszélyes szakaszon.

(#38) freeknight válasza CounterBoci (#37) üzenetére


freeknight
őstag

A biztonságos sebesség ebben az esetben 20-30 km/h, lássuk be, nem túl életszerű ezt tartani.
Én épp ezért nem is szoktam készülni a vadra, mert ilyen körülmények között nem lehet. Annyit tudsz megtenni, hogy néptelenebb úton az úttest közepén hajtasz, és ezerrel sasolod a bokrokat. Ha jön szembe autó, meg pláne teljesen vakon vagy.
Legjobb hogy haverom gyönyörű e46-osát úgy törte össze egy szarvas, hogy már állóra fékezte a kocsit, hogy átengedjen az úton egy őzcsaládot. Az utolsó példány sajnos nem ott jött, ahol a többi, hanem szépen nekifejelt az álló autó oldalának :D . Szóval néha még a 0 km/h se biztonságos sebesség.

[ Szerkesztve ]

(#39) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Érdekes a téma. Én itt mindenkinek ajánlom a vezetéstechnikai tanfolyamot és a versenypályán történő gyakorlást, aki még nem tette meg. Lehet itt elméletezni, de semmit nem ér. Én versenyeztem korábban és voltam elég kemény vezetéstechnikai tréningen is. Ennek köszönhetően nagyon durva szituációkat kerültem el a közúton. Ahhoz viszont gyakorolni kell a veszélyes helyzeteket. Az valóban igaz, hogy nem fékezünk és manőverezünk egyszerre, de ez leginkább azoknak ajánlott, akik nem érzik, vagy kevésbé érzik az autót. Nekik egyébként a manőverezés sem ajánlott, mert az első reakciójuk az lesz, hogy elrántják a kormányt és nagyobb bajt csinálnak, mint amibe belekeveredtek. Tapossanak rá a fékre, aztán reménykedjenek.

Nekem az eddigi legnagyobb bravúrom az autópályán a tömeges balesetből való kikerülés sértetlenül. 5 autó bánta. Ott voltam a baleset közepén, amikor megtörtént. Én kijöttem karcolás nélkül. Mázlim volt elsősorban és tudtam alkalmazni az eddig gyakoroltakat. Egyébként jeges úton való megcsúszásnál nincs teendő, ha pl. első kerekes az autód. Egyszerűen nem tudsz vele mit kezdeni. A fék nem sokat ér, a kormányzás meg már annál is kevesebbet.

Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja?? Persze nem oktatási célzattal, csak nagyon nem így kellene csinálni. A másik, amikor a manuál váltón tartja a kezét vezetés közben. Nekik is el szoktam mondani, hogy ez miért egy rossz szokás.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#40) Hieronymus válasza Agyturbina (#35) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

"Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb. "

Minden nézőpont kérdése.
Amit te félkeresztbe látsz haladni egy autót, akkor az tökéletesen egyenes irányban halad előre.

Talán tanultál az erővektorokról.
Egyenes irányban történő haladáskor egyetlen irányban hat erő, a haladás irányával párhuzamosan. (Most tekintsünk az esetleges oldalszéltől, az út lejtősségétől, ...)
Kanyarodás közben megmarad a járművel párhuzamos erővektor és megjelenik a kanyar ívére merőleges erővektor. A két vektor egyetlen eredő erővektort képez.

Ha egy háromszöget nézel, akkor a kanyarodás erővektora a rövid oldal, a haladási erővektor a másik oldal.
Az eredő vektort a leghosszabb oldal adja. Ha csökkented a kanyarodás erővektorát, csökken az eredő erővektor is.
A hátsókerék hajtású autókat ezért lehet kanyarban gázadással stabilizálni. A versenyeken erre az eredővektor irányba fordítják be az autókat. Ezért az autó tökéletesen egyenes irányban halad a kanyarban.

De ennek nincs jelentősége veszélyhelyzetben. Sokkal kisebb ívekkel kell kikerülni a keletkezett útakadályt, ha lehetséges a kerülés.

Vészfékezés esetében az eredő erővektor maximális nagysága megegyezik a jármű maximális gördülési ellenállásával. Amikor a gördülésből csúszásba megy át a fékezés, jelentősen csökken az fékezési erő.
A kanyarodás ezen esetben az eredő erőt növeli meg, garantált a csúszás, azzal már bír el a gumi futófelülete.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#41) Agyturbina válasza Hieronymus (#40) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog (1)

Igen, ami akart lenni, hogy az a oszlop erősebb mint a szélvédő, így nagyobb esély van a túlélésre.

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#42) totron válasza bitpork (#2) üzenetére


totron
senior tag

Ehhez mentalitás is kell - hogy valaki beüljön.

(#43) freeknight válasza Carlytoo (#39) üzenetére


freeknight
őstag

Itt az a probléma, hogy a vezetkők 99%-a nem vett részt soha semmilyen vezetéstecnikai tréningen. Épp ezért a legjobb, ha meg se próbálja senki a kikerülést.
Bár azért megnézném, hogy egy 90 km/h-ás sebességnél a bokorból 5 méterre kiugró bambit hogyan tudnád lereagálni, legyél bármilyen racinges.
Ezen a videón látható, hogy kevesebb, mint 2 másodperc alatt lezajlott az egész a szarvas észlelésétől, és itt még viszonylag elég messze vannak a bokrok az út szélétől. 2 másodperc. Ennyi idő alatt kell meglátni a szemednek, mi az ábra, eljutnia az agyadig, dekódolni kell, kiadni az utasítást az izmoknak, és még fizikailag is meg kell mozdítani a végtagjaidat. És akkor arról nem beszéltünk, hogy az ezután lévő szabad területen és fennmaradó időben lehetséges-e még egyáltalán bármiféle menekülő manőver.
Én ezért mondom, hogy szarvasugrásnál az egyetlen javasolt reakció a satufék és semmi más, minden hozzáértő ezt javasolja egyébként.
Aki azt mondja, hogy egy ilyen helyzetet tudna védeni, az még nem élt át élőben vadgázolást vagy egy videóhoz hasonló meleg szitut.

(#44) Carlytoo válasza freeknight (#43) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Itt az a probléma, hogy a vezetők 99%-a nem vett részt soha semmilyen vezetéstechnikai tréningen. Épp ezért a legjobb, ha meg se próbálja senki a kikerülést.

Egyébként egyet tudnék érteni és nagyjából ezt is írtam le, de vannak kivételek. Valamikor csak a megfelelő manőverrel kerülhető el a végzetes baleset, viszont ehhez megfelelő alapképességek kellenek és tapasztalat.

Bár azért megnézném, hogy egy 90 km/h-ás sebességnél a bokorból 5 méterre kiugró bambit hogyan tudnád lereagálni, legyél bármilyen racinges.

Ez a szituációt is meg lehet oldani. Megállítod az időt. Kiszállsz az autóból. Arrébb tolod a bambit, visszaülsz az autódba és elmész mellette. Más megoldás nincs. Van ami védhetetlen. Az általad felvázolt szitu az. Dabas környékén nagyon sok az őz. Rengeteget kerültem ki, de ott nagy mázli is kell.

Példa: Történt az ötös főúton egy baleset. Motoros bénázott egy sort és elesett. Átcsúszott a másik sávba. 2 opció van ilyenkor. Satufékezel és szépen átmész rajta, de legalább neked nem lesz bajod. A másik szitut választotta a manus, miszerint megfelelő manőverrel áthúzta a másik sávba, majd vissza. A motoros túlélte. Volt benne bőven rizikó, de a fiatal motorosgyerek, aki hibázott kapott még egy esélyt. Persze itt kiderült, hogy az autót vezető sofőr rally múlttal rendelkezett.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#45) freeknight válasza Carlytoo (#44) üzenetére


freeknight
őstag

Fékezés nélkül, közúti körülmények között, száraz aszfalton bármelyik úrvezető meg tud oldani egy hirtelen másik sávba rántást, ha megfelelő műszaki állapotban van az autó, és nem túl magas, vagy nehéz járműről beszélünk, illetve van elég idő a reakcióhoz, ÉS tiszta a menekülőút, nem jön szembe senki. Ehhez nem kell azért Schumachernek lenni.

Csak ugye itt vadgázolástól indult el a diskurzus, azok védhetetlenek, és tapasztalatom szerint egyszer sem a sofőr képességein múlik, ha nem történik gázolás.

[ Szerkesztve ]

(#46) Carlytoo válasza freeknight (#45) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Fékezés nélkül, közúti körülmények között, száraz aszfalton bármelyik úrvezető meg tud oldani egy hirtelen másik sávba rántást, ha megfelelő műszaki állapotban van az autó, és nem túl magas, vagy nehéz járműről beszélünk

Ez azért elég durva naivitás.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#47) bitpork válasza freeknight (#45) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Sokan leblokkolnak vészhelyzetben. Nagyon ritkán vagy soha nem történik velük ilyen és nem igazán tudnak mit kezdeni vele.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#48) koanla válasza freeknight (#32) üzenetére


koanla
tag

Persze, hogy nem csodaszer, de van, hogy az húzza ki az ember seggét a bajból. Ha úgy használjuk, mintha ott se lenne és tévedünk, de csak akkorát, hogy pont tudjon segíteni, az nagyon hasznos tud lenni. Ha valaki eleve ezekre alapoz, az elég nagy baj.
Az egyenes vonalú fékezéshez még egy utolsó adalék részemről: van olyan, hogy kanyarodik az út, és meg kell állni. Akkor sem baj ám, ha vannak ezek a kütyük. Nem megoldás, hogy érintőre fékezünk, mert az adja a legjobb lassulást, mert sajnos annak az útnak a vége az árok, fa vagy szembejövő lehet adott esetben. És ez itt nem "döntés" kérdése olyankor.

(#49) koanla válasza bitpork (#47) üzenetére


koanla
tag

Sőt, ha valaki már százszor megoldott ilyesmit, nincs arra garancia, hogy százegyedszer is meg fogja tudni oldani.

(#50) koanla válasza Carlytoo (#39) üzenetére


koanla
tag

"Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja??"

Mit szoktak válaszolni?
Csak mert szerintem az oktatásunk hiányossága miatt van ez. Mármint, az baromi fontos, hogy ne fulladjon le az autó, de hogy megfelelően kezeljük, már kevésbé. És aztán aki így tanult meg, az vagy rájön magától, vagy valaki segít neki, vagy így marad.

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.