Hirdetés

2020. április 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CounterBoci


CounterBoci
(senior tag)

Nem tudom mely külföldi országokban jársz, mert amelyekben én, ott jobb a morál és előzékenyebbek is az autósok, mint itt.

(#2) Silεncε


Silεncε
(őstag)

Én őszintén örülök neki, hogy így látod. Errefelé is jó lenne, ha jönnének ezek az autósok, itt lassan az utca végére nem lehet elmenni anélkül, hogy el ne akarjon ütni valaki...

"God's in his heaven. All's right with the world" - NERV

(#3) D1Rect


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Nagyon sokat javult a közlekedési morál az elmúlt 20 évben, tényleg egyre jobb itthon a közlekedés.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#4) nevemfel


nevemfel
(tag)

Tavalyelőtt decemberben az autómmal megcsúsztam a havon, megpördültem, kisodródtam a szembesávba, majd az árokba, hátsó kerékkel beleragadtam. Amíg ott vártam, addig legalább 10-en megálltak, és megkérdezték, jól vagyok-e, tudnak-e segíteni. Nem tudtak, de kaptam takarót, cigarettát, ki mit tudott segítségül felajánlani.

Fél óra elteltével, miközben vártam öcsémre, hogy jöjjön, és segítsen, arra járt egy furgon, fáradt munkásemberekkel. Megálltak, akkus flexxel segítettek kiszabadítani a kocsit, majd kötéllel kihúztak. Nem fogadtak el semmi anyagit.

Nekem is jó a véleményem a magyar autósokról, összességében.

Bob Sugar keres a másik vonalon, ő frankón lelkesedne.

(#5) Kisgépkezelő


Kisgépkezelő
(aktív tag)

Velünk is megesett, hogy egy köszönömért cserébe kirántott az UAZ egy méteres hókupacból. Sőt előtte mások is megpróbáltak segíteni, csak nekik nem nagyon ment. Én is volt, hogy segítettem másnak, és hiába adott volna, nem fogadtam el. Ilyen téren tényleg barátságosak a közlekedőtársak. De ha épp nincs semmi gondom, csak közlekednék, akkor azért bőven vannak olyanok, akik szívesen bajba sodornának. Sajnos a baleseti statisztikák is azt támasztják alá, hogy egyre romlik mostanában a helyzet, aminek egy részét a mégsem olyan kedves autóstársak okozzák, más részét a kedves de maguknak egy-két stiklit el-el nézegetők.

(#6) bacsis válasza CounterBoci (#1) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

Németország, Ausztria, Görögország, Spanyolország, és elég sokat Olaszország
Az hogy villantasz hogy beengeded magad elé, csak néznek ki a fejükből, teljesen természetes... semmi villantás.. Itt Magyarországon mi van? akár Budapesten? Én elég nagy követési távolságot tartok... BP-en közlekedve boldog-boldogtalan sorol be elém, persze én morgok, hogy hé nem neked tartom fent a helyet... Az összes villog hogy köszi hogy beengedtem, sőőőőőőt vannak akik lehúzzák az ablakot és integetnek! Külföldön ilyent az életben nem láttam :U Olaszországban meg tudod kinek van elsőbbsége? Aki erősebb... enyhe túlzással, és helyén kezelve a dolgot.. basszus félek egy szaros körforgóba bemenni, hiába van elsőbbségem :U
itthon a BMW-sek nem indexelnek? menj el Olaszországba, hát ott konkrétan senki sem indexel :U :DDD
Bizoyn Isten, elmegyek pár napra külföldre, majd úgy jövök haza, basszus, de jó a Magyar utakon, biztonságban érzem magam :U megint csak kicsit sarkítva, és helyén kezelve a dolgokat...

szerk: Jahh igen, bírom viszont a Litván sofőröket, náluk is "szokás" megköszönni az előzékenységet, ők nem az elakadásjelzőt villogtatják, hanem jobbra-balra-jobbra-balra indexelnek.. jópofa :)

[ Szerkesztve ]

(#7) Hieronymus válasza CounterBoci (#1) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...ott jobb a morál és előzékenyebbek is az autósok, mint itt."

Nem előzékenyebbek, együttműködőbbek.
Jobban rákényszerülnek a közlekedési helyzet közös megoldására. Idővel megszokják és automatikus.
Az előzékenység nem feltétlenül pozitív tulajdonság. A nagyon előzékeny típus egy autóért vagy gyalogosért hajlandó maga mögött megállítani a forgalmat. Csúcsban annyit jelent, hogy néhány jármű kereszteződésben vagy veszélyes helyen ragad.
Elsőbbségről csak akkor szabad lemondani, ha gyorsítja a továbbhaladásod sebességét. Kiüríted magad előtt a továbbhaladáshoz szükséges utat. Ezzel a mögöttem haladókat is segítem. Kevesebb a torlódás mögöttem, mintha izmozok, hogy nekem van elsőbbségem a mellékútról kikanyarodóval szemben, amikor nincs elég hely, mert mind két oldalt parkolnak a járművek a mellékúton.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#8) Lalikiraly


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog

Én jártam már Szlovákiában, Romániában, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Olaszországban.

Nos nézzük sorba.
Ausztriában megáll a gyalogos, az első kocsi megáll, hogy átengedje...
Romániában mennek mint a bolond...
Szlovéniában még bunkóbban mennek mint minálunk. Pláne a hegyi szerpentinen. Náluk megszokott a tükörtől tüköri.
Olaszoknál meg ugye még meg is tolja a kocsid.

Nálunk csak megszokottá vált, hogy mindenki szidja a Magyar autóst. Csak divat lett...
Amúgy nálunk igen is egész jól is vezetnek és mióta a gazdag BMW terepjárós szarjankókat is megmeri kuffantani a rendőr, azóta nem száguldoznak annyian és annyira...

Egyet mondok 4- es főút. Gyerekkoromban hát ha nem is napi szinten de igen sűrűn megfordultunk arra és fix hogy volt egy halálos baleset. Ahhoz képest ma már sokkal jobb a helyzet...

Sok mindenkinek az nem tűnik fel, hogy eszméletlen sok lett az autó az utakon...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#9) Hieronymus válasza bacsis (#6) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

OK.

"...BP-en közlekedve boldog-boldogtalan sorol be elém, persze én morgok, hogy hé nem neked tartom fent a helyet... Az összes villog hogy köszi hogy beengedtem,..."

Ez az összes európai nagyvárosban így működik. Ahova befér egy autó, oda be is állni egy csak idő kérdése, hogy mikor. Torlódásban könnyen előfordulhat, hogy akkora helyre nyomul át egy jármű, ahova fizikailag be sem fér. Fékezésre kényszerít. Aki tudja, hol lehet gyorsabban haladni sávváltással, az ki is használja a lehetőséget. A helyismeret előnye.

"...ők nem az elakadásjelzőt villogtatják, hanem jobbra-balra-jobbra-balra indexelnek."

Tessék átszokni erre a módszerre. Az elakadásjelző a mögötted haladó értesítésére való, veszély esetén. Például bedugul az autópálya városba érkező szakasza.
Kettőt jobbra majd balra villantva vagy fordítva, a megköszönés jelzése.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#10) mephi666 válasza bacsis (#6) üzenetére


mephi666
(veterán)

...kecskeméten jártál mostanában? :DDD

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#11) bambano


bambano
(titán)

tökmindegy, hogy te félig telinek látod a poharat vagy félig üresnek, mindkét esetben fér bele még sör :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#12) CounterBoci válasza bacsis (#6) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)

Mediterránok kimaradtak. A többiben én úgy tapasztaltam, hogy azért nem nagyon értik a villantást, mert kevesebb szükség van rá, valahogy automatikusan működnek a dolgok.

Más téma, de németeknél egyszer vittem magammal bicajt. Nagyobb kereszteződésekbe nem mertem először belehajtani, aztán megfigyeltem, hogy jéé észreveszik a biciklist is.

(#13) CounterBoci válasza Hieronymus (#7) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)

Nem szükséges kioktatni...

(#14) T_chris válasza bacsis (#6) üzenetére


T_chris
(addikt)

Értik azok, csak máshogy.

Amikor görögöknél voltunk nyaralni, akkor az első nap felhívta az idegenvezető mindenki figyelmét, hogy míg nálunk a villantás azt jelenti, hogy elengeded, ott nem. Több mediterrán országban is azt jelenti, hogy jövök.

Szóval villantottál, ők úgy értelmezték, hogy menni akarsz, és néztek ki a fejükből, hogy mégsem. :)

Aki érti a humort az mindent tud. Aki nem, az pedig mindenre képes. (LinuxOnDex alól nem fog menni minden ékezet. Bocs.)

(#15) Hieronymus válasza CounterBoci (#13) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Bocsika, nem kioktatásnak szántam.

Valahogy mégis csak meg kell osztani a hasznos (-nak tartott) információt.

Azt már csak off-ban merem leírni, hogy a villogás inkább a másik elengedését jelenti.
A dudálás sem a mutter feltételezett foglalkozásának emlegetése melletti, bizonyos reproduktív tevékenységre történő felhívást közöl. Csak annyit jelent, hogy valamit tenni kellene az információt megkapó jármű vezetőjének.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#16) Lauda


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Saját tapasztalat:

osztrák, német: nulla előzékenység, ha bemész elé még fenyeget is meg anyázik, dudálgat, visszaelőz

olasz: úgy előzékeny, hogy ki lehet használni minden millimétert és nem fog anyázni. Tehát nem int, hogy menj be elé, de ha úgy itéled meg, mehetsz nyugodtan, ő nem fog miatta dudálni, mutogatni stb :D Előfordult, hogy mentem be a nyergessel a körforgalomba és kétoldalt is előzött robogós, nem normálisak az biztos.

lengyel: előzékenyek, segítőkészek, gyakori náluk a főutakon az efféle leállósávszerű: [link] Teljesen bevett szokás, hogy akit előzöl és a szembejövő is oda lehúzódik és akkor simán elfértek egymás mellett, tehát úgy lehet előzni, hogy jönnek szembe is. :D Láttam olyat is, hogy én is előztem és a szembejövő is előzött, szóval adott pillanatban négyen voltunk egymás mellett. :DDD

anglia: na itt tapasztaltam a legnagyobb előzékenységet európában, nagyon segítőkészek a közlekedésben

A többire nem emlékszem most, pedig bejártam párszor szinte az egészet. :D

[ Szerkesztve ]

(#17) bacsis válasza Lauda (#16) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

köszi a részletes beszámolót :R

[ Szerkesztve ]

(#18) bambano válasza Lauda (#16) üzenetére


bambano
(titán)

szerintem más tapasztalatokat szereztél 60 tonnányi nyergesen, mint ismerősöm a corsájában... :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#19) PhilBrick


PhilBrick
(őstag)

A kettes-harmas pontnak nem igy kellene mukodnie, epp ezert ne is oruljunk neki.
Nem kell udvariasnak es elozekenynek lenni, csak betartani a szabalyokat es iranyelveket(peldaul elsobbsegadas es zipzar elv). Es ezeket teljesen felesleges megkoszonni is, a masik nem tett vele szivesseget. A tobbieket meg minek zavarjuk meg jelzesekkel.

(#20) bambano válasza PhilBrick (#19) üzenetére


bambano
(titán)

Pesten például irányelv, hogy akinek fényesebb a fényszórója, annak van elsőbbsége :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#21) Kisgépkezelő válasza bambano (#20) üzenetére


Kisgépkezelő
(aktív tag)

Én ezt cáfolnám. Pesten a kocsik úgy 10%-a kiégett fényszóróval járkál, de nekem nem úgy tűnik, hogy ezzel együtt az elsőbbségükről is lemondanának. :D

(#22) Mr X válasza PhilBrick (#19) üzenetére


Mr X
(addikt)

Ha beengedlek magam elé, de te nem köszönöd meg, automatikusan elkönyvelem, hogy paraszt vagy. Ne legyünk parasztok, köszönjük meg.

(#23) bacsis válasza PhilBrick (#19) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

Mr X-el értek egyet... Alapjába véve qrvára igazad van :R
de basszus.. nem gépek vagyunk, hanem emberek... az embernek csak jól esik hogy vissza jeleznek, hogy na kösz te marha hogy segítetted a közlekedésemet... cserébe így máskor is úgy állok hozzá, hogy nem leszek faxparaszt... és így más sem lesz bunkó, ezáltal javul a közelekedés.. egy szaros köszitől... ;)

(#24) Somatom válasza Lauda (#16) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

"kétoldalt is előzött robogós"

Motorral Saint-Tropez felé a dugóban képeztem egy harmadik sávot a záróvonalon. Borítok a kanyarban a felcuccolt HD -val, egyszer csak a hónom alatt elhúzott egy robogós HMCS. Nem hittem a szememnek. Nem értem, hogy fért el.
Sajnos, itthon is szoktam látni két oldalról előzést. Ha módomban áll, akkor szoktam szólni, hogy ezt hagyja abba, mert nagyon veszélyes. Autós kiszúrja a balos tükörben az érkező motorost és előzékenyen jobbra húzódva már el is ütötte a másikat.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#25) D1Rect válasza Mr X (#22) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Mindig megköszönöm, ha normális a másik autós, ezzel jutalmazom a viselkedését.
Cesar Millan ajánlásával.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#26) pet007 válasza Lauda (#16) üzenetére


pet007
(aktív tag)

Szerintem az angoloknal az is kozrejatszik hogy tobbseg rettentoen rosszul vezet, nem tudjak hol kinek van elsobbsege, azt amit az autopalyan muvelnek meg ne is firtassuk, egyszeruen siralmas.

(#27) MasterDeeJay válasza pet007 (#26) üzenetére

Eleve a rossz oldalon vezetnek, kormány is rossz oldalon van és bal kézzel váltanak...még jó hogy ilyenek. :DDD

The Glorious Xeon Gaming Master Race :)

(#28) Lauda válasza MasterDeeJay (#27) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

1941-ig magyarországon is baloldali közlekedés volt. :)

(#29) Cifu


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Előre: alapjában véve teljesen egyetértek.

Viszont minden viszonyítási alap kérdése.

Ha Románia, Ukrajna, Olaszország, Törökország, Szerbia például a viszonyítási alap, akkor egy álom itthon közlekedni.

De azért van még hova fejlődni. Én is fordultam be 7,5 tonnással Angliában rossz felé, a végén vagy 10 autós várt rám, de egy önjelölt forgalomirányító még a kitolatásban is segédkezett. Dudálás, ordibálás nem volt. Ugyan más világ, de a skandináv országokban előzékenység, udvariasság terén általában jobb a helyzet. Például nem láttam záróvonalon bepofátlankodót.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30) AssAssynn


AssAssynn
(senior tag)

Egyetértek.
Sajnos nálunk divat lett szidni mindent, ami "magyar". :U Fel nem fogom miért, de elég egy öngyilkos mentalitás...
Sokszor én azon lepődöm meg, hogy szinte már felesleges szabálykövetők az emberek. Lehetne menni, sehol senki, de lelassít, mert a 60-as táblát kint felejtették. Elsőbbséget ad, pedig neki lenne, csak hát jobb a biztos alapon inkább ő vár. :DDD Mondjuk inkább legyen ez, mint az ellentéte.
Inkább az öntörvényű, törtető emberekkel van baj az utakon is, mint ahogy a élet más területein is, de ezek meg vannak mindenfelé.

"Igen nagy hiábavalóság, mondja a Prédikátor, minden hiábavalóság!" (Prédikátor könyve 12,8)

(#31) bacsis válasza AssAssynn (#30) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

lelassít, mert a 60-as táblát kint felejtették
Stimm, de azért nem kell ennyire szépíteni... A Magyar az Magyar.. nem azért lassít mert kint felejtették a táblát, hanem mert nem akar büntetést, azt biztos ami alapon, inkább lassít :DDD

(#32) dugo_


dugo_
(veterán)

Néha meg kell próbálni autónál kisebb, gyengébb járművel, netán gyalogosan közlekedni.

Gyorsan kiderül, hogy a gépjárművetezők jelentős része mezei köztörvényes bűnöző, aki egyszerűen csak fél a másik másfél tonnájától, amint kikerül ez a képletből, rögtön felbátorodik.

[ Szerkesztve ]

(#33) Lauda válasza AssAssynn (#30) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Azt amúgy sokan félreértelmezik, hogy a vezető joga eldönteni melyik kresz szabályt tartja be és melyiket nem. Egy gépkocsivezetőnek nincs mérlegelési jogköre a közlekedési szabályokkal kapcsolatban. Tehát ez nem fakultatív, hanem kötelező. Azért ment 60-al, mert a tábla arra kötelezi. Érdekes lenne, ha a gépkocsivezetők hasra döntenék el, ők melyik kresz szabályt tartják be és melyiket nem.

[ Szerkesztve ]

(#34) bacsis válasza dugo_ (#32) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

tehát arra célzol, hogy az autósok a bicigliseket, gyalogosakat tolja lefelé, meg ilyesmik?

(#35) D1Rect válasza dugo_ (#32) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Én inkább csak azt szoktam észrevenni, hogy nem szoktak észrevenni.

Bp persze más leves.
Vagy 2 éve volt, hogy felugrottunk Pestre és már annyira megszoktam, hogy elengednek gyalogosként amikor elsőbbségem van, hogy egy ilyen sárga kockás autó majdnem elütött minket. :D

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#36) Somatom válasza dugo_ (#32) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Sztem ez hülyeség. Gyalogolni útálok, de amúgy többféle járművel közlekedek. Legjobban kamiont vezetve, a biciklisektől tartok.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#37) AssAssynn válasza Lauda (#33) üzenetére


AssAssynn
(senior tag)

Nem a vezető joga eldönteni, én sem azt mondtam. Nem csábítottam senkit sem arra, hogy ne tartsa be a 60-as táblát, csak egy példát hoztam rá, hogy még ahol röhejesen lassú tempót is eredményez a tábla, ott is rengetegen szabálykövetőek maradnak. Ez nem egy rossz dolog. Egyszerűen csak cáfolja a sok fikázást, amit kapunk.

"Igen nagy hiábavalóság, mondja a Prédikátor, minden hiábavalóság!" (Prédikátor könyve 12,8)

(#38) kisvakond111 válasza mephi666 (#10) üzenetére


kisvakond111
(tag)
LOGOUT blog

Karácsony környékén kellett vezetnem Kecskeméten. Az Auchan körforgója után azt hittem megúsztam mindent, de csak utána jött a neheze.
3. hónapja van jogosítványom.

"amúgy mint olyan"

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.