"mi az üzleti modellük?"
Miután leírod, hogy vannak kereskedelmi tv-k amik ingyen is szórnak inkább -egyébként emlékeim szerint pl az rtl volt az, aki pont azért harcolt, hogy alapcsomag része lehessen, és nem az AH kereste meg hogy ingyen is kelljen szórni az adását... A nagyobb potenciálisan elérhető nézőszám az nagyobb reklámfelület. A nézettség pedig pont ezért a minden.
"Azért kicsit visszás, hogy azért fizessünk, hogy reklámokat nézhessünk."
Te azért fizetsz, hogy a UPC vagy a T vagy akárki neked megoldja, hogy az ő infrastruktúrájukon elérd az adásokat. Még egyszer: a net előfizetésed sem azért van, mert onnantól te megvetted az összes internetet weblapostól cikkestől mindenestől. Ott is fogsz látni reklámot. Hol többet, hol kevesebbet. A csatornák külön megállapodása a szolgáltatókkal már megint más kérdés, biztos az is pénz egyébként, de egy kereskedelmi csatornán durván milliós spotok vannak / darab, és még csak nem is kell főműsoridő legyen ezért... És akkor még ezer termékmegjelenítés van még a saját gyártású cuccokban is..
Egyébként egyáltalán nem kötelező. Én speciel tök boldog vagyok, hogy nem tudom afrikában hányan haltak meg kolerában tegnap, és ausztráliában elütött e valakit a vonat. Az se szomorít el, hogy fingom nincs a random celebgyár hányadik évadjánál jár, és ilyenek.