Hirdetés

2018. december 14., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) wwenigma


wwenigma
(Jómunkásember)

hardveres T&L sohasem vált használhatóvá.

Volt Diamond Viper II Z200 karim, modositott driverekkel ugy emlekszem hasznalhato volt itt ott a HW T&L. :)

Egyébként jó írás, grat! :R

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7

(#2) bacsis


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

szép bemutató, szívesen látnék egy ilyesmit ati kártyákról is vagy intel, amd procikról!
De kár hogy gyűlöltem az S3 karikat pont a sebességük miatt...

(#3) copin


copin
(őstag)

A játékokban érdekes dolgokat produkált a driver. Többször átláttam a falon, ami nem is baj, de csak pillanatokig lehetett és általában a felszín alá. A Q3 viszont nagyon szépen fut rajta (prosavage) persze ott is volt probléma, néha irányíthatatlan lett a program, de ez nem biztos hogy a kártya, mindinkább a program hiba volt. Városi legendák szerint vannak filmformátumok melyek nem indulnak el az s3 prosavage alatt, de ezt inkább arra javítanám hogy csak bizonyos programokkal szenved a kártya és normális esetben szépen visz minden filmet. Linux alatt nem 3D a kártya, bár nem is engedem sokáig becsmérelni a narancs színű, passzív hűtésű vadállat kártyámat. ;]

Jó cikk! :R

(#4) azbest válasza copin (#3) üzenetére


azbest
(PH! nagyúr)

kártya? :)
a ProSavage kártyaként is létezett?
Via chipsetbe integrált változat viszonylag elterjedt volt emlékeim szerint... és az akkori intel megoldáshoz képest talán még jobb is.

Emlékszem, hogy próbáltam összehekkelni prosavage driver darabokból valami használható drivert valamelyik oprendszer alá... talán xp :U
tök jól szétesett a kép valószínűleg más a memóriakezelése az intergráltnak mint a savage4 kártyámnak :D azért elindult vele a 3d csak fésűszerűen szét volt csúszva a kép :)) aztán meg gyorsan le is fagyott :D

(#5) hcl


hcl
(PH! félisten)
LOGOUT blog

VIA Epia alaplapokon ott van a S3 grafikus chip a chipsetben :) Via Chrome II talán?
Igazából ez arra jó hogy képet adjon a monitorra, TV-re. Mondjuk ahova Epia-t tesz az ember, oda nem is kellene 3D kártya...

Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

(#6) biker


biker
(PH! nagyúr)

nekem anno az volt a véleményem ezekkel, konkrétan az S3TL-el, hogy ugyanazért nem jó,mint a korai voodoo-k Glide erőltetése.

Azon játékoknál, ahol megírták az S3TL textúrákat, csak és ott működött jól, de ott nagyon.
Ugyanígy volt olyan játék Voodoo banshee-re (neve nem jut eszembe) ami meg volt írva opengl/glide/d3d verziókban, na ott glide-ban ugyanolyan szép, de 2x olyan gyors volt a game, mint TNT-n d3d-ben, vagy opengl-ben geforceon, vagy V3-on.

De ugye nem terjedt el a S3TL, ment a kukába.

ugyanilyen nagyban, készült olyan kazetta szabvány, ahol a nem hagyományos kazettára a sztereo hang mellé szöveg (reklám vagy zene szövege) is rögzíthető, ehhez a kazetta és a lejátszó is más, talán philips volt, soha nem terjedt el (nem, nem a DAT volt, az elterjedt, és többsávos volt). ezen innovációknak ez a sorsa, vagy lesz valami, vagy nem.

Egyedi nyomtatott telefon tokok: https://gerisoft.hu/egyedi-telefon-tok-nyomtatas | Mai ajánlatunk: www.kattanj-ra.hu | www.gerisoft.hu | www.csomagologepalkatresz.hu

(#7) azbest válasza hcl (#5) üzenetére


azbest
(PH! nagyúr)

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=5&ArticleID=68&P=5

talán valami videó dekódolás gyorsítást is tud

(#6) biker

az S3TL az a transform and lighting... hardveres fénykezelés..

S3TC -re gondolsz: S3 Texture Compression

ez nem veszett el, része lett a directx- nek, a mai kártyák is támogatják.
annak idején valamiben kipróbáltam... tényleg durván jobb volt a részletessége... talán q3 pálya vagy valami más játékhoz ilyen pálya... nem is tudom már... valami lövöldözős...

[ Szerkesztve ]

(#8) copin válasza azbest (#4) üzenetére


copin
(őstag)

Nem, csak elírtam. :B

(#9) Ligend válasza azbest (#7) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

Az Unreal Tournament-re gondolsz. Annak a 2. CD-je a nagyfelbontású, S3TC-vel tömörített textúrákat tartalmazta. Plusz volt néhány letölthető, techdemo jellegű pálya. Mellesleg ezek a jelenlegi GeForce (és minden bizonnyal AMD) kártyákon is használhatóak.

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#10) biker válasza azbest (#7) üzenetére


biker
(PH! nagyúr)

volt S3TL is, a cikkben is külön szerepel.

amit te írsz, az a Hardware T&L, ez meg S3TL volt, ez volt a baj, más driver más modul, minden más kellett neki.

pont mint a tömörített textura, ha nem írták meg, cumi.
[link]
[I]3D gyorsítási képességek

Integrált geometriai ko-processzor a 'traszformáláshoz és fények'-hez (Transform and Lighting, S3TL)
8 forrásos, OpenGL-nek megfelelő hardveres fények
Geometrikus engine a lebegőpontos számításokhoz és a polygonelhelyezéshez
A CPU és az S3TL közötti geometrikus kiegyenlítés lehetősége[/I]

vagy ez itt:
[I]A kártya adatai:

# S3 Savage 2000 vezérlő chip
# Valódi 128 bit-es 2D, 3D és video motor
# 350MHz RAMDAC
# Teljes AGP 4X/2X támogatás
# 32MB nagy sebességű SDRAM memória
# Integrált hardveres textúratömörítés (S3TC)
# Az iparág első egymenetes QuadTexture motorja
# S3TL� Transformation & Lighting geometriai motor
# 32 bit-es színmélységű renderelés
# 32 bit-es Z-buffer
# Hardveresen gyorsított DVD lejátszás (3. generációs Motion Compensation blokk)
# TV-kimenet
# Bővített InControl Tools 99 (videovezérlő szoftver)

3D képességei:

# Anisotropic filtering
# Bilinear filtering
# Single cycle trilinear filtering
# Bump mapping
# Enhanced alpha-blending modes
# Full screen anti-aliasing
# Gouraud shading
# MIP mapping
# Per-pixel and range-based fog
# Perspective correction
# S3 Texture compression (S3TC)
# S3TL Transformation & Lighting
# Single pass quad texture engine
# Specular lighting/diffuse shading
# Subpixel precision
# Support for up to 8 independent light sources
# Texel Engine Z-buffering 32-bit / Stencil buffer 8-bit
# Texture Mapping
# Transparency
# Triangle setup engine [/I]
[link]

egyéb probléma???

Egyedi nyomtatott telefon tokok: https://gerisoft.hu/egyedi-telefon-tok-nyomtatas | Mai ajánlatunk: www.kattanj-ra.hu | www.gerisoft.hu | www.csomagologepalkatresz.hu

(#11) Ligend válasza biker (#10) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

Lehet, hogy meg fogsz kövezni miatta, de azbest kollégával értek egyet. Szerintem Te kevered a dolgokat. Az S3TL csak egy elnevezés volt a hardveres TnL (vagy T&L) -re, egyébként DirectX szempontból ugyanolyan volt, mint az NVIDIA megoldása.

Azon játékoknál, ahol megírták az S3TL textúrákat, csak és ott működött jól, de ott nagyon.

Ezt nem értem igazán. Mi köze az S3TL-nek a textúrákhoz? Biztos, hogy nem az S3TC-re gondolsz? Ha nem, kérlek, mutass egy olyan játékot, ami natív S3TL támogatással rendelkezik, és csak Savage2000-ren működik. Tudtommal nincs ilyen... :U

"Savage 2000 supported S3's popular S3TC texture compression, a hardware transform and lighting engine called "S3TL""

Idézet: Wikipedia

[ Szerkesztve ]

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#12) biker válasza Ligend (#11) üzenetére


biker
(PH! nagyúr)

azt elírtam, hogy a s3tl textura, mert s3tc texturat akartam írni, de a többire igaz, hogy volt külön s3tc és s3tl támogatás a kártyában, csak a belinkelt korabeli cikkeket kell megnézni pl.

és az s3tl-t sehol nem láttam rendesen működni :(
a geforce féle Hardware T&L motorral igen.

ezért vettem anno Elsa Gladiac2 kártyát, és nem Savage-et :)

valamiért mégis igencsak megkülönböztették egymástól a kettőt :U

Egyedi nyomtatott telefon tokok: https://gerisoft.hu/egyedi-telefon-tok-nyomtatas | Mai ajánlatunk: www.kattanj-ra.hu | www.gerisoft.hu | www.csomagologepalkatresz.hu

(#13) Ligend válasza biker (#12) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

"valamiért mégis igencsak megkülönböztették egymástól a kettőt"

Igen, de pusztán csak marketing célból.

Az S3TL egy hardveres TnL motor, programozás (és az alkalmazás) szempontjából ekvivalens az NVIDIA megoldásával. Mindössze az implementációja nem megfelelő, ezért volt szoftveresen tiltva, illetve foltozgatva.

Még a GeForce256 is jobban teljesített annak idején, mint a Savage2000, nemhogy a GTS. :K

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#14) azbest válasza biker (#12) üzenetére


azbest
(PH! nagyúr)

az általad linkelt SG cikkben is megtalálható:

"Ez a speciális segédprocesszor megtalálható az S3 Savage2000, és az Nvidia GeForce 256 chipsetjében is, az S3 ezt S3TL-nek nevezte el."
Gyakori hogy saját elnevezést találnak ki egy funkcióra... az ati és nvidia párosnál is biztos vannak dolgok aminek saját nevet adtak. XGI elnevezései is viccesek :D

Sajnos úgy tűnik vagy a driver írók vagy a hardver tervezők szúrták el.. de a gyakorlatban nem nagyon sikerült normális működésre bírni a hw fénykezelést... ebben egyetértünk, de ez nem olyan egyedi mint a metal API.

Voltak elvetemültek akik registry-ben engedélyezték ezt, de széthullottak az objektumok vele...

Egyébként lehet, hogy valami deltaforce játék volt amire gondolok, és engedélyezve az S3TC-t sokal részeltesebb volt a textúrája :U

[ Szerkesztve ]

(#15) whiz


whiz
(fanatikus tag)

Jó a cikk, tetszett az első rész is. Egyedül az S3 saját API-ját, a Metal megemlítését hiányolom. Ez a 3dfx glide-jához hasonlóan (ami ugye csak a voodookkal ment) csak S3 kártyákkal működött, velük viszont igencsak pöpecül. Elméletileg. Mivel - tudtommal - csak és kizárólag az unreal tournament első motorja támogatta azt... (de ott tényleg odavágott a 16 megás savage4-em a nagyfelbontású textúrákkal ;] )

[ Szerkesztve ]

Egy jó hacker nem kéri le a napot!

(#16) spirit007


spirit007
(senior tag)

"1999 elején az S3 nyugdíjazta a Savage3D-t, és útjára bocsátotta a Savage4 családot"

Azért a pontosítsunk annyit , hogy ez jó fél évvel eltolódott . Azt meg mindenki tudja , mit jelent fél év difi (egy generáció mínusz )
Igazából a Savage 3D '99 februártól volt kapható a boltokban és nem a Hercules/Diamond márkák ... hanem a Butterfly :DDD
Ezért is lett bukta .
Ugye mire vásárolható lett és elterjedhetett volna , addigra a konkurencia leárazta a saját kártyáit . Arról nem is beszélve , hogy akkoriban ez egyszeri júzer agyában a játék = háromdéefiksz kép élt . Ezért aztán még a "ríva" kártyáknak sem volt egyszrű dolguk ...
Árban viszont jó volt , mivel kevesebb mint fél áron (12K) volt a legolcsóbb V2 -vel szemben és viszonylag elfogadható teljesítényt . Egyébként ebben a szegmensben akkoriban semmilyen más zsuga nem volt piacon csak az öregecske V1 , ami viszont a nyomában sem volt a S3-nak . [OFF]Csak viszonyításként : a minimálbér akkor 19500Ft volt .

[/OFF]

(#17) Ligend válasza spirit007 (#16) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

"Igazából a Savage 3D '99 februártól volt kapható a boltokban és nem a Hercules/Diamond márkák ... hanem a Butterfly"

Erre rácáfolnék. 1998. decemberében vettem Savage3D-t, igaz, nem Hercules-t, hanem Gainward Cardex GX3-at. Otthon majd megnézem, mikori gyártmányú a Hercules Terminator BEAST kártyám, de úgy rémlik, hogy '98-as az is.

Diamond márkájú Savage3D-ről nem tudok, bár ez nem jelenti azt, hogy biztosan nem is volt. :B

[ Szerkesztve ]

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#18) Yutani válasza Ligend (#17) üzenetére


Yutani
(PH! nagyúr)

Nem volt Diamond Savage3D, ennek régebben utánanéztem.

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#19) spirit007 válasza Yutani (#18) üzenetére


spirit007
(senior tag)

Akkor biztosan úgy van .
Minden esere "várt" márka lett volna , de mint mondottam városunkba anno kizárólag Butterfly érkezett (persze a PC-ZED -ben láttam a Herkit is :) )

(#20) Ligend válasza Yutani (#18) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

Akkor nem tévedtem. Mindenesetre Hercules Savage3D-t is akkor láttam élőben először, amikor Tőled megvettem. :R

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#21) Yutani válasza Ligend (#20) üzenetére


Yutani
(PH! nagyúr)

Én is csak azt az egyet láttam életemben. Szerintem nem sokaknak van ilyen kártyájuk Magyarországon. Unikum! :K

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#22) nike_


nike_
(PH! kedvence)

Nekem van itthon egy S3-am. :)

Akinek kell, viheti!

A típusát nem tudom sajnos. :D

Annyi baja van, hogy a csatlakozónál az egyik rögzítő a kettőből elveszett. De le lehet fogatni, olyan alátét kell bele, mint az alaplapok alá.

[ Szerkesztve ]

(#23) Ligend válasza Yutani (#21) üzenetére


Ligend
(fanatikus tag)

Vigyázok is rá, elhiheted. :K

Még a Chrome sorozatból kellene beszerezni 1-2 példányt. Pl. érdekes lenne egy AlphaChrome, lánykori nevén Savage XP, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy valaha is sorozatgyártásba került volna. :U

Kíváncsian várom a cikksorozat 3. részét.

Az ostobaság ellen az istenek is hiába hadakoznak.

(#24) langward


langward
(tag)

Van egy eladó Diamond Stealth III S540 AGP 32MB-som, akinek kell írjon! :R

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.