Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) elithun


elithun
őstag

Én mindig úgy véltem, hogy inkább rászánom a vásárlásra azt a 20 másodpercet, míg leírom a kártyám adait, mintsemhogy elmentsem, és utána kitudja mi legyen vele később.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#2) Matada2.3


Matada2.3
veterán

A címből és a cikk elejéből azt hittem valami nagyobb változás lesz. Én sem bántam, hogy le kellett írnom a kártyaadataim, inkább az elvira felületével kéne valamit kezdeni.

Finn the human

(#3) freemanone válasza elithun (#1) üzenetére


freemanone
őstag

Ez mobilon inkább pár perc.... viszont a rendszernek nem ez a kényelmetlen faktora, hanem a kismillió adat amit az utasokról elkérnek, minden jegyvásárlásnál és nem is értem miért van rá egyáltalán szükség.
Se az automatás vásárlásnál se a kasszánál nem kell megadni ezeket a személyes adatokat. Épp ezért nem is használjuk az online rendszert, hanem az automatákat.
Arról nem is beszélve hogy online fixen időpontra szóló jegyet veszel, nem pedig azonos szakaszra, azonos vonattal (személy, gyorsított, gyors, sebes, meg ami van még...). Lényeg az hogy a jegy ára azonos, szerintem mindegy melyikkel megyek. Arról nem is beszélve, hogy automata/kasszánál vásárolt jegy pontosan így működik.
Ezekre koncentráljon inkább a MÁV az online jegyértékesítésnél.

(#5) upcnyet válasza freemanone (#3) üzenetére


upcnyet
újonc

nem fix időpontra veszed, mármint kijelölöd melyik járatra, de az a jegy konkrétan aznap éjfélig érvényes azon a viszonylaton, kivéve a pót/helyjegyek, de az más tészta amúgy is.

(#6) elithun válasza freemanone (#3) üzenetére


elithun
őstag

Mobilon valóban lehet pár perc egy nem erre optimalizált oldalon. Nekem ott is megéri inkább bepötyögni.
A többivel teljesen egyetértek.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#7) freemanone válasza upcnyet (#5) üzenetére


freemanone
őstag

Na hát akkor erről a MÁV kalauzait is tájékoztasd, mert megtörtént eset. (nameg a terminált is ami a jegyet leolvassa)
Ugyan jófej volt és lekezelte a jegyet kézzel, de hivatalosan azt kellett volna mondania, hogy a jegyünk nem érvényes, és ott kiállítani nekünk érvényes jegyet, majd nekünk a célállomáson visszatéríttetni az eredeti jegy árát.
Tudják, hogy szar a rendszer és nem tudnak vele mit tenni, így általában inkább "jófejek", mert nekik is kevesebb meló. Ezt a kalauz mesélte, amíg kitalálta mi legyen velünk. Ettől függetlenül arra kért, hogy ha online vásárolunk ne csinálnunk ilyet, mert ez csupán a kedvességükön múlik jelenleg.

(#6) elithun: Igen ez így van, csak ugye ennek igazán mobilon van előnye (szerintem), ahol üdvözítő egy jó kártya tároló. Én örülök neki személy szerint, mert már eddig is használtam a simplepay-t. Ettől függetlenül ezzel továbbra sem nyertek meg...

[ Szerkesztve ]

(#8) tibe0309 válasza freemanone (#3) üzenetére


tibe0309
tag

A béta mobil app-ban megvannak ezek a feature-ek, azaz elmenti a felhasználói adatokat. (Azért van rá szükség, hogy ne lehessen könnyen továbbértékesíteni. A papír alapú jegynél ez nehézkes volt, de egy pdf-et már könnyű átküldeni.)
Amúgy nem tudom mennyit utaztál ilyen jeggyel, de ez is viszonylatra vonatkozik, annyi kitétellel, hogy csak attól az időponttól érvényes, amikortól vetted, (ez amiatt van, hogy még előtte vissza lehessen váltani) az érvényességi ideje mindig egy "tól-ig" érték, aminél az "ig" az mindig az aznap éjfél.

Én minden nap jeggyel utazom, amíg nem volt a béta mobilalkalmazás, akkor mindennap bepötyögni kétszer a kártyaadataimat, mindennek tartok, csak nem biztonságosnak. Úgy gondolom, hogy a simple már sok helyen bizonyított fizetési megoldás, én jó ötletnek tartom, sokkal biztonságosabbnak tartom ezt használni.

(#9) freemanone válasza tibe0309 (#8) üzenetére


freemanone
őstag

Két alkalommal volt ilyen probléma online vásárolt jeggyel, az elsőnél a kalauz megrántotta a vállát eltépte a jegyet és szó nélkül továbbment. A második esetnél volt a kommunikatívabb verzió, ahol a fentebb írt szösszenetet kaptuk válasznak.
Egyébként heti 2-4 alkalommal elég rendszeresen az emlúlt egy évben, bár az említett dolgok miatt marad az automatás jegy..... azzal sose volt gondunk.
Persze ha azzal a vonattal mentünk amire a jegy szólt, nem volt gondunk, próbáltuk az online jegyet többször is.

Viszont így hogy említetted, meg fogom nézni a beta appot. Elég sok kényelmetlenséget megoldana, már az adatok mentésének lehetősége is.

(#10) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Remek. Most már csak azt kéne elérni, hogy lehessen retúrjegyet venni, és ne kelljen a visszaútra szólót külön tranzakcióban megvenni, újra keresve az állomásokat. Vagy legalább lehessen normálisan kosárba rakni az egyiket, amíg kikeresem a másikat, és egyszerre fizetni...

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#11) #42098752 válasza freemanone (#7) üzenetére


#42098752
törölt tag

10 perces szabály létezik a hamarabbi utazást illetően: max 10 percel hamarabb induló vonatot lehet választani. Később induló vonatok esetében viszont sokkal nagyobb a mozgástér.

(#12) freemanone válasza #42098752 (#11) üzenetére


freemanone
őstag

akkor hozok példát ha ennyire nem értherő:
(az időpontok hasraütés alapúak, minden egyezés a valósággal a véletlen műve)
személy vonat..... reggel lemegyek balcsira..... veszek jegyet estére szintén személy vonatra..... ami indul 18:30kor vissza..... közbejött valami.... elmegyek a 16:00-al ami személy! (figyelve a mindenféle pótjegy diferenciára) = érvénytelen jegy
ha automatából vásárolok ugyanígy kiválasztott időpontokra jegyeket az érvényes a leolvasó szerint is aznap azon a vonalon, minden személy vonatra, ha reggel indul, ha este, ha délben.

[ Szerkesztve ]

(#13) #42098752 válasza freemanone (#12) üzenetére


#42098752
törölt tag

Természetesen érthető vagy. Ezért írtam a fenti posztot.

Amiről írsz, az két külön történet, ezért nem jó számodra: az automatás mj. egy normál jegy, amely nem meghatározott vonatra és időpontra érvényes és nem névre szól, míg a másik igen. Tehát figyelembe véve a 10 perces szabályt, órákkal a rajta feltüntetett időpontnál korábban nem indulhatsz az e mj.-el, hiszen full érvénytelen. Később viszont igen.
Ez a megkötés viszont nincs az automatás mj. esetében. Mindössze arra kell ügyelni, hogy érvényes jegyen a mj.

(#14) tibe0309 válasza freemanone (#9) üzenetére


tibe0309
tag

Sajnos a beta-ra úgy tudom, hogy létszámkorlát van, max 1000 fő, és az szerintem már betelt.
A rendszer egész jó, de szegény kalauzokat nemigen oktatják, így mindig nekem kell elmagyaráznom, hogy ez nem az a jegy, máshogy kell leolvasni, stb, stb... Erről nem kalauzok tehetnek, csomóan még nem is hallottak róla (nehéz erre mást mondani, mint hogy MÁV). De a hatvani vonalon már megtanítottam őket, néha kérdezem, hogy rajtam kívül használja-e valaki, azt mondják, hogy nem találkoztak máshol vele

[ Szerkesztve ]

(#15) #42098752 válasza tibe0309 (#14) üzenetére


#42098752
törölt tag

Gondolom a VIM jegyre utaltál.
Egyébként oktatják, csak baromi kevesen használják.

(#16) freemanone válasza tibe0309 (#14) üzenetére


freemanone
őstag

Igen sajnos erre rá kellett jöjjek elég hamar, bár a MÁV oldalán egy rettenet nagy kamu szöveggel takaróznak és lerúgják a felelősséget a google-re: "A Google Play áruház szolgáltatásán keresztül a Google folyamatosan kínálja fel a felhasználóknak az alkalmazás frissítését. A MÁV-START-nak nincs ráhatása arra, hogy a Google kinek kínálja fel ezt a lehetőséget. Ha az értesítés után frissíti az alkalmazást, a jegyvásárlási funkció már Önnek is elérhető lesz."
Ez azért ismét nagyon sokat elmond róluk.

(#13) betalokk: és ez gáz.... azzal karöltve pedig még gázabb, hogy valójában az automatánál ha nincs sor, gyorsabban veszek jegyet mint a mindenki számára elérhető mobil verzión.
Remélem ezen változtatnak, mert a jegyért a pénzt elfogadják, a járat azonos, hely van rajta.... csupán a jegy érvényességét korlátozzák le mégjobban, egy még kényelmetlenebb vásárlási formában, mint eddig. Ami egyébként a kényelmet hivatott elősegíteni.

(#17) #42098752 válasza freemanone (#16) üzenetére


#42098752
törölt tag

A kedvezmény miatt, mégis egyre többen ezt választják, bár a szabályozással kevesen vannak tisztában.

Nem az e jegy érvényessége, hanem a felhasználás módja más.

(#18) vmarci21 válasza tibe0309 (#14) üzenetére


vmarci21
tag

Biztos máshol is használják, mert amikor megnyitották a BETA regisztrációt, kevesebb mint 24 óra alatt betelt az 1000 vagy 1500 hely (nem tudom biztosan, mennyit engedtek.. ). (b, indok: én is használom + Facebookon is olvastam róla felhasználói "véleményt", így már legalább 3-an vagyunk :D ) - viszont nyár eleje óta elméletileg fokozatosan mindenki számára elérhetővé válik az alkalmazás (valahol azt olvastam, hogy minden héten a felhasználók +10%-ánál lesz elérhető a lehetőség, tehát 10 hét után már mindenkinél meglesz, csak nem tudom, mikor kezdték el ezt a 10%-os frissítgetést.. )

Egyébként a Vonatnfós jegyeket a régi leolvasókkal tényleg sokáig tart leolvasni, és az alkalmazást használók tanították meg a kalauzok többségét a leolvasásukra, de az esztergomi vonalon már használt új leolvasókkal kb. 1 mp alá csökkent a leolvasás sebessége.. (már amennyiben sikerül a kalauznak leolvasnia, valami nem tökéletes a rendszerrel, mert nem minden kalauznak megy a használata (amire gondolni tudok: a kalauznak kell kiválasztani, hogy QR-kódos, Elvirás mobiljegyet akar olvasni, vagy PDF417 kódos "JÉ-s" jegyet, és a kalauz a mobil jegy lehetőséget választja.. Ha ez így van, kedves Máv-informatika, jobban kéne elnevezni a programban az egyes lehetőségeket.. ;) ))

(#12) freemanone: nagyon egyszerű a megoldás:
A: Arra a vonatra veszel jegyet, amivel tényleg menni akarsz
B: Ha nem szól bele a speciális, 20%-os kedvezmény, akkor a nap legelső vonatára veszel jegyet, ami aztán egészen éjfélig érvényes lesz... (de bizonyos járatokon "megszerezhető" 20%-os kedvezmény miatt jobb az A verzió: Például BP - Veszprém között utazva több vonatra is 20% kedvezményt ad + elengedi a gyorsvonati pótjegy árát a MÁV - ami már diákjegy esetében is 180+110 = 290 ft spórolás.. :D (a sima 10%-al olcsóbb jegyhez képest, jegypénztárban vett jegyhez képest meg még olcsóbb.))

Mindent összevetve egész jó a Vonatinfó alkalmazás, az esztergomi vonalon az új olvasókkal a "bármilyen típusú jegy" leolvasása sokkal gyorsabb lett, úgy hogy gondolom a kalauzok által most tesztelt új szoftver is jóra sikerült, illetve nekem az egész "JÉ-s jegy" projekt leírása / koncepciója is tetszik, tehát informatikai oldalról egész jó lett a MÁV, ha az Elvirát és az Elvirás jegyrendszert is lecserélnék, akkor egy átlag utas csak 21. századi élményt nyújtó informatikai dolgokkal találkozna (a belső rendszereket meg nem ismerem :DD ).

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#19) Capella válasza freemanone (#16) üzenetére


Capella
senior tag

Valóban elég kamunak tűnik a szöveg, mert szerintem sem a Google tehet róla, hogy még mindig a 2016-os őskövület program tölthető le a Playről. Vagy nem tudom kinek és mit kellett volna intézkednie, vagy netán még vizsgálat alatt van az új app?
Egyébként amit emlegetnek 180525 verziós Vonatinfo apk, az direktben letölthető a netről, sőt van már újabb 180608 verzió is.
Utóbbit kipróbáltam tegnap egy tableten, de még nem regisztráltam.

Egyébként 2 napja vettem jegyet az Elvirán keresztül, és kicsit meg is lepődtem, hogy a megszokott OTP banki felület helyett már a Simple jött fel. Gondoltam, hogy küszöbön van valami változás. Annyival kellett kevesebbet kevesebbet pötyögnöm, hogy a Simple nem kérte a kártyakibocsátó bank nevét.
Elmenthettem volna ugyan a kártyaadatokat, de épp lejáró kártyánál nem tettem meg.
Én már elég régen a telefon képernyőjén megjelenő QR kóddal mutatom be a jegyet a kalauznak. Problémám sosem volt.
Előtte kinyomtattam A4-es papírra, de automagából sosem vettem. Kétségtelen, ha valaki hamarabb akar menni, mint aznapra szólna a jegye, akkor jó lehet az automata.
De meg lehet oldani azt is, hogy az aznapi legelső vonatra veszed meg a jegyet, és nincs mit beelőzni, nem kell automatát keresni vagy sorba állni előtte néha.
A helyjegyet és esetleg az 1. osztály különbözeti jegyet meg megveheted külön tranzakcióban. Ha van, vagy kell.

(#20) freemanone


freemanone
őstag

Köszi a tippeket, ma is okosabb lettem. :))

(#17) betalokk: ezt csűrhetjük csavarhatjuk, de akkor is csak végfelhasználói szemmel tudok rá nézni. Opció1-el vásárolt jegy tökéletesen működik a megszokott módon, opció2-vel vásárolt jegy pedig csak korlátozottabban felhasználható, de kaptam nagyon jó kis tippeket ennek "kijáttszására".
Nem a fejlődés ellen vagyok, sőt, nagyonon is örülök neki, csak nem szeretem az oktalan korlátozásokat és remélem a beta szakaszból kilépve ezek megváltoznak.

(#19) Capella: 180608-os appban már ott van bizony minden ami kell! :D Alakul ez!

[ Szerkesztve ]

(#21) tatararpad


tatararpad
őstag

A Google Chrome is tudja menteni a kártyaadatokat, kivéve persze a biztonsági kódot és a bank nevét. Ettől függetlenül nem rossz lépés.

(#22) Gerasz válasza freemanone (#20) üzenetére


Gerasz
aktív tag

Lehet, hogy már írták:

Az e-vonatjegy az utazás előtt egy órával visszaváltható. A kezeletlen jeggyel vissza lehetne élni, ha korábbi útra is felhasználható volna.

(#23) N€T0X|N válasza vmarci21 (#18) üzenetére


N€T0X|N
őstag

alahol azt olvastam, hogy minden héten a felhasználók +10%-ánál lesz elérhető a lehetőség, tehát 10 hét után már mindenkinél meglesz, csak nem tudom, mikor kezdték el ezt a 10%-os frissítgetést..

Ilyen sose volt. :) Most éppen 14000 felhasználó van a rendszerre engedve. Azzal a bizonyos google algoritmussal (nem kamu, szerintem is hülyeség, de ez van és kész), úgyhogy nem tudom mennyire van feltöltve ez a keret.

Ami furcsa, hogy elméletileg a kallerek 90%-ának van már Zebrája (az új Androidos leolvasó), illenék tudni használni is őket... :F

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#24) Capella válasza Gerasz (#22) üzenetére


Capella
senior tag

Igen, vissza lehet váltani egy órával előbb, de 10 %-ot levonnak a menetjegy árából. A helyjegyből nem vonnak le semmit, és azt hiszem a pótjegyből sem. Persze ugyanaz, mint a rendes jegynél.

A rendszer egyébként tárolja, ha már beolvasták a QR kódot. Onnan tudom, hogy az út egy szakaszától másik kalauz jön a vonaton, amivel utazom. Egyszer említette a kalauz, hogy a jegyem már korábban be volt olvasva. Nyilván jelezte ezt is a kijelzője a dekódoláskor.
Azután, hogy akkor mi van, ha nem a QR kóddal azonosít, hanem a számkóddal, azt nem tudom. Régen a nyomtatott jegynél előfordult, hogy a QR-t nem tudta beolvasni. Hogy térerő nem volt, vagy sötét volt, vagy csak nem volt elég ügyes, nem tudom, de a számkód elég volt akkor is.

(#25) vmarci21 válasza N€T0X|N (#23) üzenetére


vmarci21
tag

Ilyen sose volt.

Nem mondtam, hogy hivatalos, MÁV-os forrásból olvastam, ha jól rémlik valamelyik "vonatos oldal" Facebookán láttam.. :D

elméletileg a kallerek 90%-ának van már Zebrája (az új Androidos leolvasó)
Én még csak az esztergomi vonalon láttam, még Veszprém felé szoktam rendszeresen utazni, ott sosem láttam még (lehet pont az a vonal a 10%?? )

illenék tudni használni is őket
Mondjuk nem teljesen értem, mit kell tudni használni rajta, ha úgy van, ahogy fent írtam, hogy a kalauz választja ki, hogy milyen jegyet olvas, akkor jobban belegondolva az programozási / tervezési hiba (is), nem elég "hü.e biztos" a program: simán felismerhetné, hogy QR vagy nem QR kód-e, amit lát, és azalapján kezeli le a dolgot, úgy nincs mit elrontani a jegyleolvasással..

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#26) big-J válasza Capella (#24) üzenetére


big-J
őstag

A QR kod csak egy adott karakter sorozatot tarol, 2d vonalkod formatumban. Siman lehet, hogy a QR kod csak a szamot rejti, es mast nem.

(#27) N€T0X|N válasza vmarci21 (#25) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Azt nem tudom hogyan működik a cucc, sajnos én még nem láttam ilyet és nem is vonatozok. :)

Lehet a 90%-kal fölé lőttem, de én úgy tudom, hogy nagyon sokat (~1500db rémlik) kiosztottak már. Aztán lehet, hogy keverem valamivel. De az biztos, hogy hónapok óta használatban van, furcsállom, hogy mégis van, aki nem tudja használni (akár hülyebiztos, akár nem, le kellett volna oktatni, na mind1, just MÁV things :D ).

Sent from my keyBoard

(#28) Joci10


Joci10
őstag

Olvasom a MÁV-os híreket, hogy mennyire fejlődnek; de én már azt várom, hogy bármilyen jegyet meg tudjak venni online, és ne kelljen a kasszánál 1 órát várni (tavaly 1,5 óra volt (és nem is sikerült tökéletesen), idén már csak 1 - mondjuk haladásnak már haladás), míg egy rendezvényre való (alkalmi) menettértit kiadnak vonatfüggetlenként. Azt várom, hogy ha Budapest felé utazok (mondjuk Balaton felől), akkor olcsóbb legyen Kelenföldig (rövidebb táv) a jegy, mint a Déliig ugyanazon a vonaton (eléggé értelemszerű és logikus kérés lenne, de nem mindig sikerül nekik ezt összehozni).

Tudom, sokat kérek; de még nem is mondtam, a minőségre való, illetve a késésekre (illetve ezekhez kapcsolódó tájékoztatásra) vonatkozót sem. Mert kompromisszum-kész vagyok...

[ Szerkesztve ]

(#29) Capella válasza big-J (#26) üzenetére


Capella
senior tag

Minden lehet, de ez nem. A QR kód jóval több karaktert tartalmaz, természetesen titkosítva.
Szerintem kizárt, hogy egy azonosító jellegű számsort, ami nyilvánosan hozzáférhető akár a fájnévben és kinyomtatva jól letitkosítsanak többszörös méretre hízlalva, és ezt pakolják a QR kódba.
Úgyhogy a QR nyilván több és más adatot is tartalmaz.

(#30) #42098752 válasza vmarci21 (#25) üzenetére


#42098752
törölt tag

Zebra csak az agglomerációban dolgozó jegyvizsgálók részére lett biztosítva és nekik is csak teszt üzem miatt. Még néhány hónap és mindenkinek lesz.

(#31) Dezsike válasza freemanone (#12) üzenetére


Dezsike
tag

Én ezt a problémát úgy hidalom át, hogy nem veszek előre jegyet. Amikor már tudom, hogy pontosan melyik vonatot érem el, az állomáson (végállomás esetén akár a vonaton ülve) veszem meg az arra a vonatra szóló jegyet okostelefonnal, majd letöltöm a pdfet. Sose volt gond belőle. Ha kérdéses, hogy elérem-e a vonatot, menet közben elkezdem a jegyvásárlást, majd ha elértem az állomáson (vagy vonatra felszállás után ha rohanni kellett) befejezem a tranzakciót, ha elment a vonat megszakítom. Ennyi.

(#32) freemanone válasza Dezsike (#31) üzenetére


freemanone
őstag

A fentebb javasolt frissebb alkalmazásban lévő módon simán így használnám én is, de amíg bő 15p végigpötyögni 2+ személynek a jegyet, részemről on-the-go használhatatlan.

(#33) PandaMonium


PandaMonium
őstag

"A visszaváltott jegyek árának visszatérítésében nincs változás, azt továbbra is a vásárláskor használt kártyához tartozó számlára utalják bankkártyás jóváírásként."

Mii? Legutóbb velünk azt közölte a kaller, hogy e-vonatjegyet nem lehet visszaváltani és "ha elolvastam volna a felhasználási feltételeket akkor tudnám". Most akkor kinek van igaza?

What I cannot create, I do not understand

(#34) freemanone válasza PandaMonium (#33) üzenetére


freemanone
őstag

pedig lehet: [link] és [link]

(#35) arnyekxxx válasza freemanone (#3) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Arról nem is beszélve hogy online fixen időpontra szóló jegyet veszel

vs. valóság:

(#36) big-J válasza Capella (#29) üzenetére


big-J
őstag

A szambol nyilvan nem tudnak net nelkul lekerdeni semmit, de ha jol emlekszem a biztosra mondani QR-bol sem, szoval nem tudom mit tartalmazhat, ha megsem eleg jo hogy net nelkul elfogadjak.

Mondjuk ha minden kalauznak, a sajat jaratara szolo adatbazis szinkronizalva lenne helyileg, netre altalaban nem is lenne szukseg a leolvasas pillanataban. De gondolom ilyen halado funckiok tulmutatnak az allami fejlesztesek ambicioin. :D

[ Szerkesztve ]

(#37) Capella válasza PandaMonium (#33) üzenetére


Capella
senior tag

Ez esetben a kalauznak tuti nincs.
Ahogy kéred a visszatérítést, egyből érvénytelentik a megvásárolt jegyed, és automatikusan visszautalják majd a számládra a pénzt a kezelési költség levonásával (ha van). De nem azonnal, 1 hét plusz még valami, le van írva a honlapon.
Volt már néhány visszatérítésem.

Úgy tűnik pár kalauz nincs a helyzet magaslatán. :P

(#38) #42098752 válasza PandaMonium (#33) üzenetére


#42098752
törölt tag

De lehetséges a visszatérítés, csak tisztában kell lenni a feltételeivel.

Az nem derült ki hogy a te mj-ed megfelelt-e ezeknek a szabályoknak, nem ismerjük a részleteket...

(#39) #42098752 válasza Capella (#37) üzenetére


#42098752
törölt tag

Vagy csak le akarta rázni az utast. Nem tudhatjuk.

(#40) #42098752 válasza big-J (#36) üzenetére


#42098752
törölt tag

Saját járatára szóló adatbázis? Kiváló ötlet. Ám amíg ez nem szempont, mert egy első vh-ús mozgó közlekedési múzeum a vasút, korszerű, uniós szolgáltató helyett, addig ez túlzott elvárás.

(#41) Capella


Capella
senior tag

Szóval néztem ezt a legújabb 180608 verziójú Vonatinfó alkalmazást a jegyvételre, de nekem nem igazán jön be. Legalább részben meg fogok maradni az Elvira webes felületnél.
Két problémám van. Egyszerűnek egyszerű a Vonatinfó, sőt talán túlságosan is az lett. Ha sima 2. osztályú jegyet akarok venni, akkor jó lehet.
Ha helyjegyet és/vagy 1. osztály pótjegyet, akkor már gondjaim lesznek. Mondom ezt úgy, hogy nem vittem még végig a tranzakciót, mert azt írták, ha a Fizetés gombra bökök, már kötelezettségem keletkezik.
Már nem csak a név és születési idő kell nekik, hanem a címem is a számlázáshoz. Jó, egyszer kell beírni és elmenteni. De a TAJ és adóazonosító számom és cipőméretem nem kéne? :P
A helyjeggyel az a bajom, hogy úgy tűnik nem lehet szabályozni semmit, hogy hová szóljon. Sorsolja automatiiusan, mint a jegypénztárakban véve. Legalább is nem volt semmi kiválasztási lehetőség.
Az Elvirából indítva beállíthatom, hogy ne ablak mellé, vagy akár pont oda, netán másik megváltott hely mellé legyen. Én mindig a folyosót szoktam választani. Ha ezt nem lehet, kénytelen leszek Elvirát használni IC-ken. Nem sokkal bonyolultabb, főleg ha a fizetés a Simlple alá beregisztrált kártyámmal történik majd akár így, akár úgy.
A másik kényelmetlenség az útvonal keresésnél indul. Ha szolgáltatásként a 2. osztály van kiválasztva a kereséshez, akkor nem vásárolhatok kapásból 1. osztályra helyjegyet, ha van ilyen kocsi a vonaton, csak 2. osztályút.
Ha a 2. osztály mellé bepipálom a pótjegyet, helyjegyet, akkor csak az ilyen vonatok lesznek az eredmények között, a csak 2. osztályú kocsival közlekedők nem. A keresés eredménye után kvázi nem dönthetek, hogy jó lesz a 2. osztály is mondjuk az indulási idő miatt. Ha meg csak 2. o., akkor meg 1. o-ra nem vehetek.
Apropó, kiválasztás, rádiógombokkal választhatok több elemet is. :U Itt inkább jelölőnégyzet kellene, de ez a legkevesebb.
Tehát nem annyira egyszerű az összes találat közül szabadon választani, és olyan jegyet venni, amilyet akarok.
Ez az előzetes szűkítés ellentétes logika nekem az Elvira bővebb lehetőségeivel.
Olvastam régebben az írást a tesztről, hogy ilyen jó lesz, meg olyan egyszerű, vártam is már, hogy miért nem adják ki az appot. Hát nem is adták a Playen még, de egyelőre inkább csalódás a leírtak miatt.
A Simple-lel viszont legalább tényleg egyszerűbb lesz. :)

Most még azt sem tudom, fizetés hiányában, hogy ugyanaz a PDF fájl jegy lesz, vagy valami olyan QR, amit csak az appon keresztül tudok felmutatni.
A fájl annyiban jobb, hogy ide-oda másolható, vagy akár más eszközzel is letölthető, esetleg kinyomtatható.

(#42) kymera válasza Dilikutya (#10) üzenetére


kymera
senior tag

Ezt a funkciót én is hiányolom. Szvsz az utazók nagy része használná ezt a funkciót .

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#43) arnyekxxx válasza Capella (#41) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Átlagembernek aki rendszeresen utazik A-ból B-be meg vissza minden sallang nélkül, baromijó az app. Egyszer kell az adatokkal feltölteni aztán 4kattintás és kész is a jegy. Ahogy láttam csak appon belüli a jegy, nem lehet pdf-nek letölteni de még a printscreent se engedi.

(#44) Capella válasza arnyekxxx (#43) üzenetére


Capella
senior tag

Igen, nyilván egyszerűbb az app, és nem is rossz, ha csak sima jegy kell, és gyorsan. Vagy ha valaki nem olyan kekec, mint én. ;)
Nekem az a plusz lehetőség hiányzik, ami a webes felületen megvan, hogy valamelyest szabályozhatom hová szól a helyjegyem, avagy hová nem. Ezért maradtam most a mai jegyváltásnál is az Elviránál. Ez több klikk ugyan, de valamit a Simple segített a mentett kártyával. Legalább a bankkártyát nem kell elővenni és bepötyögni egy csomó adatot mindig. Elég a Simple user e-mail és jelszó copypaste.
Az viszont tény, hogy a Vonatinfónál még a fizetés előtt látom, hogy pontosan hová, melyik ülésre sorsolta a helyjegyem. Ha nem tetszik, akkor nem veszem meg. Webes vételnél ezt nem látom, csak tudom, hogy hová nem fog szólni.
Éppen rá lehetne fejleszteni, hogy ha az alapból felajánlott helyjegy nem tetszik, arra rábökve legyen opció hasonló beállításra, mint a webesnél. Így maradna egyszerűség is, akinek elég, meg egyúttal rugalmasabb lehetne, de valósznű nagyon rétegigény, és nem pazarolnak rá energiát.
A webes felület jó még arra is, ha többen utaznak, megadható melyik hely mellé adjon, ha van rá lehetőség.
Persze kipróbálom majd az appot is, ha helyjegy nélkülivel megyek.

[ Szerkesztve ]

(#45) torzsmokus


torzsmokus
csendes tag

nem értem, miért írtok többen is „mindennap több perc pötyögésről”
• az utasok adatait a webes (elvirás) rendszerben is el lehet menteni, gondolom nem minden nap mással utazol
• a bankkártyát a chrome vagy a Lastpass menti, előbbiben a CVCvel utóbbiban az ujjlenyomatommal védve, tehát biztonságosan

az új appot több hónap hiábavaló bétára-várakozás után a múlt héten végre megkaptam, de pont nem magamnak vettem jegyet, úgyhogy nem tudtam élesben kipróbálni :(

tényleg hiányzik az a lehetőség, hogy a helyjegyeket értelmesen lehessen beosztani; hiába kapok mondjuk 54-56 sorszámúakat, ha azok nagyon nincsenek egymás mellett…

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.