@Sheep: Igen, tisztában vagyok a VR előnyeivel, én TrackIR 4-est használok évek óta szimulátorokban (de még egy casual World of Tanks-ban is tök poén).
Azonban ahogy a TrackIR is csak egy rétegigény, úgy a VR jelenlegi állapotában is olyan, hogy a nagy többségnek nem elérhető a megfelelő hardware hiányában, illetve egy kisebb réteg pedig nem biztos, hogy élvezné.
Ennyi.
@Chal: A stereovakság más, mint a tompalátás. Ettől még próbáltam az első dev kitet, igaz mindössze pár perc jutott rá. Nekem nem jött be.
Félreértés ne essék, én nagyon örülnék neki, hogy ha korrekt és használható rendszerek jelennének meg, és terjednének el a piacon.
Csakhogy az amerikai fegyveres erők évek óta küzd ugyanezzel a problémával az F-35 vadászgép esetében, ott a sisakkijelzőn szerették volna megjeleníteni a DAS és az EOTS rendszer kameráinak a képét, hogy a pilóta "átnézhessen" a vadászgép sárkányán, megláthassa az alatta vagy mögötte lévő ellenfeleket is. A késleltetés ott legutóbb valahol 120ms körül volt (ebben benne volt a kijelző késleltetése is). A pilóták (akik ugyebár elég komoly egészségügyi ellenőrzésen esnek át, és ez esetben kifejezetten tesztpilóták repülték, akik a pilóták legelitebb rétege) pedig arra panaszkodtak, hogy ez így használhatattlan, lassú, és némelyik mér motion sickness-re is panaszkodott. Az meg egy vadászgépen nem poénos dolog. Most a GEN III. sisakkal már elviekben ezt "sikerült kiküszöbölni". De a latency-ről nincs információ...
Az DoD (amerikai védelmi minisztérium) kb. 120 millió dollárt költött a sisak latency problémáira (igaz a Lockheed kénytelen kötbért fizetni a program késései miatt, így részben ezt a Lockheed fizeti...).
Szóval odébb van az, amikor ezek miatt már nem kell aggódni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.