Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cifu


Cifu
nagyúr

Milyen jó is lesz azt tesztelni, hogy egy gépnél 10 alatti, vagy 10 feletti ezredmásodperces késleltetés lesz a VR-ben. :DDD

Ahogy ez most kinéz, ez olyasmi, mint a 3D körüli mizéria. Kell a 3D matrica, meg minden... Aztán persze az első nagy fellángolás után úgy kihal az egész, mint a többi próbálkozás... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#2) Menthirist


Menthirist
veterán

Ugyanakkor a matrica kapcsán az hangzott el, hogy intel és nvidia alapú gépekkel készülnek ezek a gyártók. Ennek van oka azon kívül, hogy ezekből tudnak a legtöbbet eladni (mert több i7 + 980-as konfigot vesznek az emberek mint i7 + 390X-et pl)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3) Reggie0 válasza Cifu (#1) üzenetére


Reggie0
félisten

Eddig sem halt ki semmi.

(#4) flashpointer


flashpointer
őstag

10 ms-t lehet csak alienware gepek teljesitettek volna azert lett 20 : )

(#5) Cifu válasza Reggie0 (#3) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ugye az rémlik, hogy uszkve 20 éve volt egy VFX-1 nevű VR sisak, amiről anno ugyanúgy írt például a PC Guru, mint most az Oculusról a Prohardver?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#6) Menthirist válasza Cifu (#5) üzenetére


Menthirist
veterán

1500 akkori dolláros ár mellett kevésbé volt könnyen megvásárolhatónak mondható. Viszont ahogy itt olvasom, még így is fogyott azért korrekten. Kezdeti kb 640x480-as felbontás, 45 fokos látószög, nyamm :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#7) Cifu válasza Menthirist (#6) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az Oculus sem a tömegek eszköze lesz, hiszen az élvezhető minőséghez kelleni fog egy combosabb PC (GTX 970+ / R290+). Részben erről is szól ez a hír...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) Reggie0 válasza Cifu (#5) üzenetére


Reggie0
félisten

Es? Tehat amirol nem irnak lelkesen, az nem is halhat ki?

(#9) Ragnar_ válasza Cifu (#1) üzenetére


Ragnar_
addikt

Nagyon sok múlik a tartalmakon, és a támogatáson. Jelenleg ha játékról van szó Stereo3D-t bekapcsolom, mert kb. bármelyik másik effektnél többet ad a játékélményhez. Film3D-nél a játékok 3D-je komolyabb még a hagyományos monitoros megoldással is, erre jön még a nagyobb látószög+a mozgásérzékelő. Persze ez is mint sok más egyéni preferencia kérdése. Valószínűleg sokan lesznek akik meglesznek VR nélkül is.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#10) D1Rect válasza Cifu (#5) üzenetére


D1Rect
félisten

Azóta utolérte a technológia a vágyálmokat, mostanra filléres eszközökből kirakható az élvezhető VR.

(#11) Cifu válasza Reggie0 (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nem, arra céloztam, hogy a VFX-1 is anno világmegváltó dolognak volt meghírdetve, amely ugyan még rendelkezik egy-két gyerekbetegséggel, de majd a VFX-1 elindítja a VR-t a PC-n, és megváltja a világot, a jövő a VR-ről szól.

Nem szólt.

Most az Oculus Rift is ilyen, hogy (majdnem) mindenki meg van őrülve érte, de én borítékolom, hogy 5 év múlva csak egy bekezdés lesz a be nem teljesűlt csodák kézikönyvében...

@D1Rect: Pont, hogy nem lesz (legalábbis most még biztos nem) filléres az élvezhető VR...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#12) D1Rect válasza Cifu (#11) üzenetére


D1Rect
félisten

De igen.
Pár száz dollár lesz maga az eszköz, ráadásul olyan cégek állnak mögötte, amik elérik, hogy a szoftveres oldala is biztosítva legyen.

(#13) Cifu válasza D1Rect (#12) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az élvezhető VR-hez kelleni fog egy izmosabb PC is, márpedig ez most ilyen GTX980 / R9 290 szintet takar, legalábbis tudomásom szerint (erről szól a hír is, hogy azok kapnak ilyen matricák, amelyek megfelelő teljesítményt tudnak letenni az asztalra). Azért ez nem a filléres kategória.

Igaz szerintem a ~350 US$-os VR szemüveg sem igazán filléres kategória (max. a VFX-1 1500 US$-os árához képest), de ez már az én szegénységem.

Az, hogy mekkora cégek állnak a háta mögött, dettó ilyen dolog. A 3D TV-zést tudnám párhuzamba állítani, az összes nagy filmstúdió és TV gyártó beállt mögé. Mégsem erről szól a mostani TV-zés...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#14) D1Rect válasza Cifu (#13) üzenetére


D1Rect
félisten

Milliós nagyságrendben fogják vinni. Ez olyan, amit ha kipróbálsz valakinél, akkor neked is kell.

(#15) Cifu válasza D1Rect (#14) üzenetére


Cifu
nagyúr

Stereovak vagyok. Szóval vannak kétségeim efelől... :U

A 3D kapcsán is emiatt tartottam ettől, ott sem jött be a dolog, nem a 3D-ről szól ma a világ.

De ne legyen igazam, és söpörjön el mindent a VR...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#16) D1Rect válasza Cifu (#15) üzenetére


D1Rect
félisten

Peched van, attól még baromi jó.

(#17) Reggie0 válasza Cifu (#11) üzenetére


Reggie0
félisten

Dehogynem, hisz latod meg mindig arrol szol. Az mas kerdes, hogy akkoriban a legszukebb igenyek is nagyobbak voltak, mint a lehetosegek es emiatt volt visszaeses az erdeklodesben. De mint latod, most is vannak fejlesztesek.

(#13) Cifu: Nem szamit, hogy nem filleresek ezek a vga-k, de legalabb elerhetoek. Olyannyira, hogy gyartjak oket es lehet kapni a boltban, sot erdemes arulni, tehat valoszinuleg nem csak 10 embernek telik ra. Akkor miert nem lehet melle VR sisakot is gyartani es arulni?

[ Szerkesztve ]

(#18) Menthirist válasza Cifu (#15) üzenetére


Menthirist
veterán

Ez nem fair, mert itt csak mi veszthetünk, téged mindkét kimenetel ugyanúgy sehogy nem érint :)

Amúgy a vfx-1 nehezen tudta volna igazán meghódítani a népet, sem a minőség, sem a technológia, sem az ár nem volt megfelelő, ettől függetlenül nem kevés fogyott. Gép meg ugye ahhoz is kellett extrában.
Viszont ott van a ps4 és a morpheus is, aminél 350 a ps4 és kb még saccra kb 350-400 lesz a szemüveg, az 800 alatt van, fele annyi mint a vfx-1. A pc és ps4-es vr pedig együtt elindíthat egy párbeszédet, ami a következő évtizedekben ad fejlődési lehetőséget. Tökéletes lesz már az első generáció? Abrash is azt mondta, hogy a totális vr még egy emberöltőnyi fejlesztésre van legalább. De kezdő lépésnek a tömegeknek teljesen korrekt. Már lesz miről beszélni legalább.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#19) #45185024


#45185024
törölt tag

A minimum rendszerkövetelmény az MINIMUM.
Nem a játszható és nem is az élvezhető hanem csak az elindul szint mint játékoknál is.
Az ha egy 970 megkapja a plecsnit akkor annak a plecsninek pont onnan nincs értelme.
Mikor a két magos Fury VR re mondják hogy igen azon már optimális.
Ez így csak egy kibekkelt dolog, mint a direct x 12 ben a Tier 1 szint.
Nem azt jelenti hogy nem fogsz hányni, nem azt hogy nem fog akadni hanem hogy minimum beállításokkal elindul.
Aztán mikor majd beszédül pár gyerek a szimulátorokban és elviszik orvoshoz kezdődnek a polgári perek a gyártó ellen, meg a Játékok agyrák okozó vizsgálatai a híradóban...
Szép új világ.

[ Szerkesztve ]

(#20) Cifu válasza Menthirist (#18) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez nem fair, mert itt csak mi veszthetünk, téged mindkét kimenetel ugyanúgy sehogy nem érint

Nem szeretek úgy csatába vonulni, hogy mindkét kezem hátra van kötve. :DDD

Amúgy a vfx-1 nehezen tudta volna igazán meghódítani a népet, sem a minőség, sem a technológia, sem az ár nem volt megfelelő, ettől függetlenül nem kevés fogyott. Gép meg ugye ahhoz is kellett extrában.

Fogalmazzunk úgy, hogy a VFX-1 volt a VR történetben az Apple iPhone. Ki volt építve hozzá a marketinggépezet, és fel volt adva a lecke a konkurenciának. A probléma csak az volt, hogy még a VFX-1 sem tudott semmiféle választ adni az olyan problémákra, mint a motion sickness.

Én nagyon kíváncsi leszek, hogy az Oculus Rift esetén hány és hány ember fog mérgesen tajtékzani amiatt, mert a sztereovaksága vagy a motion sickness miatt nem fogja tudni használni. Illetve használni tudja, élvezni, na azt már annyira nem.

A totális VR kb. az lesz, amikor a jacket a halántékodba vagy a nyakszírtbe fogod bedugni. :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#21) Menthirist válasza #45185024 (#19) üzenetére


Menthirist
veterán

El lett mondva, hogy ez az a gép, amin tökéletesen úgy fog menni ahogy kell. Minimum, mert értelemszerűen ennél jobb gépeken is úgy fog menni ahogy kell, illetve amúgy nagyon változó programonként hogy milyen igényeket támasztanak (egy egyszerűbb játék menni fog gyengébb gépeken is). Ez az a gép, amire a fejlesztők célozni fognak. A felbontás adott, a sebesség adott, ezt kell kihozni az adott gépből. Értelemszerűen lesznek olyan játékok és demók amikhez jóval erősebb gép kell majd, ettől függetlenül a megcélzott hardverszint ez, amin tudnia kell a 2160x1200@90 fps-t.

Cifu: a motion sickness továbbra is probléma marad, de ne feledjük el hogy már nagyon sokan próbálták a cuccot. Elmondások (és a keynote) alapján Carmack nem fogékony rá, viszont Iribe nagyon (és Abrash is eléggé). Szóval van ez erőltetve olyanok által is, akik szarul voltak nagyon sokáig tőle, de most már nem vagy csak jóval kevésbé.

Én szerencsére bírtam :)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#22) Cifu válasza Menthirist (#21) üzenetére


Cifu
nagyúr

A lakosság ~10%-a érintett a Stereovakság miatt. A lakosság ?%-ra érintett a Motion sickness miatt (mondjuk én 10-20%-ot becsülök). Legyen a kettő együtt ~20% (átfedés miatt). Minden ötödik ember. Brutális.

Az, hogy Brendan Iribe, az Oculus CEO-ja nagyon fogékony rá, és mégis nyomatja szép, de bakker, ő anyagilag érdekelt, hogy az Oculus sikeres legyen. A Keynote-okban, pár twitter üzenetben meg van említve, de azért az Oculus review egy jó részében egyáltalán nincs megemlítve, mert feltehetően olyanok csinálják, akik nem érzékenyek rá.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#23) Menthirist válasza Cifu (#22) üzenetére


Menthirist
veterán

Nyílván annak a pár százezer embernek az egyike sem hajlamos rá :)
Jó, persze sarkítok, de ha minden ötödik embernek szar lenne és okádna, akkor nem gondolod hogy egy hangyányit több ilyen véleményt hallanánk? Részemről amúgy mindegy, én nem vagyok rá fogékony. Nekem simán jöhet :) Az én szememnek/agyamnak az sem volt gond, amikor az egyik lencsét fordítva tettem bele a Cardboard-ba :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#24) Reggie0 válasza Cifu (#22) üzenetére


Reggie0
félisten

Elenyeszo problema. A szuk keresztmetszet, hogy a vevok 60%-anak nem telik ra.

(#25) Abu85 válasza Menthirist (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel nagyon lazák a követelmények, így nem kell új gépeket építeni. Elég, ha a már meglévőkre ragasztanak matricát.
Sokkal érdekesebb a VR tanács matricatervezete. Ott azért a legjobb minősítésnek igen durva követelménye van. Motion-to-photon késleltetés 8 ms-nál kisebb, képminőségrontó technika nem engedélyezett, és a befutó timewarp feladatnak 500 ns-on belül el kell indulnia. Van talán két hardver a piacon, ami teljesíti. :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) sheep válasza Cifu (#22) üzenetére


sheep
addikt

Te már próbáltad amúgy az Oculust, mondjuk egy repszimmel? (DCS pl)
Nálam pl. egy óra VR után a fejem sem fájt és a gyomrom sem szólt hogy gond van.
Nekem úgy rémlik mintha már láttam volna a neved szimes topikokban :)
Szóval ha valaki akkor te vágod a témát hogy mekkora helyzeti előnyt jelenthet egy szimulátorban egy ilyen vr cucc.
Az meg hogy nem olcsó, ja hát egy Warthog HOTAS is 100k fölött van és a hardcore pilóták mégis megveszik. Akinek kell az meg fogja venni ezt is.
A DCS pedig már most is támogatja, csak ki kell pipálni az optionsban.

[ Szerkesztve ]

MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR

(#27) Jack@l válasza #45185024 (#19) üzenetére


Jack@l
veterán

A plecsnit a recommended gépek kapják meg, jó lett volna beleírni a cikkbe, hogy mi az (a tegnapi előadáson is mutatták):
https://developer.oculus.com/blog/powering-the-rift/
This is the hardware that we recommend for the full Rift experience:

NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
Intel i5-4590 equivalent or greater
8GB+ RAM

UI: most hogy nézem nem sok amd proci fér bele :)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#28) Chal válasza Cifu (#15) üzenetére


Chal
addikt

Stereovak vagyok. Szóval vannak kétségeim efelől... :U

Akkor pláne érdemes lenne kicsit foglalkoznod vele. Itt írtam róla hogy miért: link

Bővebb infó:

https://www.diplopiagame.com/
http://www.seevividly.com/

De érdemes "Oculus Rift + lazy eye" kulcsszóra keresni gugliban, több orvos is elkezdett foglalkozni a témával, illetve amblyopiás userek próbálkoznak otthon és osztják meg a tapasztalataikat a neten. Ami nem feltétlen jó ötlet, minden estre ha nem 15 év alattiak akkor azt gondolom hogy rontani már úgysem tudnak sokat a dolgon (a tompalátáson legalábbis).

Egyébként szerintem ne hívjuk sztereóvakságnak ezt a dolgot. Több száz éve van magyar neve a betegségnek: "tompalátás". Latinul pedig amblyopia. A külföldi szakzsargon pedig "lazy eye"-ként is említi.

(https://hu.wikipedia.org/wiki/Tompal%C3%A1t%C3%A1s)

[ Szerkesztve ]

(#29) Cifu válasza sheep (#26) üzenetére


Cifu
nagyúr

@Sheep: Igen, tisztában vagyok a VR előnyeivel, én TrackIR 4-est használok évek óta szimulátorokban (de még egy casual World of Tanks-ban is tök poén).

Azonban ahogy a TrackIR is csak egy rétegigény, úgy a VR jelenlegi állapotában is olyan, hogy a nagy többségnek nem elérhető a megfelelő hardware hiányában, illetve egy kisebb réteg pedig nem biztos, hogy élvezné.

Ennyi.

@Chal: A stereovakság más, mint a tompalátás. Ettől még próbáltam az első dev kitet, igaz mindössze pár perc jutott rá. Nekem nem jött be.

Félreértés ne essék, én nagyon örülnék neki, hogy ha korrekt és használható rendszerek jelennének meg, és terjednének el a piacon.

Csakhogy az amerikai fegyveres erők évek óta küzd ugyanezzel a problémával az F-35 vadászgép esetében, ott a sisakkijelzőn szerették volna megjeleníteni a DAS és az EOTS rendszer kameráinak a képét, hogy a pilóta "átnézhessen" a vadászgép sárkányán, megláthassa az alatta vagy mögötte lévő ellenfeleket is. A késleltetés ott legutóbb valahol 120ms körül volt (ebben benne volt a kijelző késleltetése is). A pilóták (akik ugyebár elég komoly egészségügyi ellenőrzésen esnek át, és ez esetben kifejezetten tesztpilóták repülték, akik a pilóták legelitebb rétege) pedig arra panaszkodtak, hogy ez így használhatattlan, lassú, és némelyik mér motion sickness-re is panaszkodott. Az meg egy vadászgépen nem poénos dolog. Most a GEN III. sisakkal már elviekben ezt "sikerült kiküszöbölni". De a latency-ről nincs információ...

Az DoD (amerikai védelmi minisztérium) kb. 120 millió dollárt költött a sisak latency problémáira (igaz a Lockheed kénytelen kötbért fizetni a program késései miatt, így részben ezt a Lockheed fizeti...).

Szóval odébb van az, amikor ezek miatt már nem kell aggódni...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30) Chal válasza Cifu (#29) üzenetére


Chal
addikt

@Chal: A stereovakság más, mint a tompalátás.

Viszont az általad leírt tünetek alapján neked biztosan tompalátásod van. A sztereóvakság fogalma kapcsán én is keresgéltem már régebben, de ez egy elég össze-vissza használt kifejezés. Általában nem az okra (betegségre) aggatják, hanem a tünetre. Azt meg okozhatja pl agytumor is, de ez elég ritka. Szóval az bizonyos, hogy a "sztereóvak" emberek jobbára azért azok, mert amúgy tompalátók, mint ahogy te is meg én is, meg az összes ismerősöm aki nem látja a 3D mozit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stereoblindness

Ettől még próbáltam az első dev kitet, igaz mindössze pár perc jutott rá. Nekem nem jött be.

Nem is bejövés kérdése ez (legalább is én nem erre gondoltam). A szemletakarás se jön be gondolom, és mégis hasznos lehet (fiatalon mindenképpen, felnőtt korban meg egyénfüggő). Amúgy kapcsolatban vagyok már egy magyar orvossal akinek kifejezetten az amblyopia a területe, és meglepő módon már jó régóta tud a Vivid vision féle módszerről, elképzelhető hogy itthon is lesz kontrollcsoport az ő vezetése alatt.

Aztán az élvezet meg a szórakozás, tartalomfogyasztás dolog megint egy más kérdés, és az lenne itt az ontopic ugye, szóval sorry a többiektől az offért :)

[ Szerkesztve ]

(#31) Chrys_ válasza Cifu (#13) üzenetére


Chrys_
addikt

Ilyen gépeket azért a fejlettebb országokban lazán összhoznak a userek. Ha az OR ára mondjuk beesik 500€ alá, akkor tuti venni fogják, mint a cukrot. Velem együtt :)

(#32) Cifu


Cifu
nagyúr

@Chal: Na majd meglátjuk. A tompalátást még ilyen kontexusban nem említette senki... :(

@Chrys_: Hát a Steam HW survey alapján a játékosok uszkve 10%-ának van most olyan VGA kártyája, amellyel már úgy-ahogy nekiugorhat a VR-nek. :)

@Sir Ny: Úgy legyen. :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#33) Sir Ny válasza Cifu (#11) üzenetére


Sir Ny
senior tag

"de én borítékolom, hogy 5 év múlva csak egy bekezdés lesz a be nem teljesűlt csodák kézikönyvében..."

én meg azt, hogy 5 év múlva mindenkinek lesz, aki megteheti.
ez mondjuk 100 millió aktív VR felhasználót jelent.

5 év múlva ugyanit?

-

(#34) Chal válasza Sir Ny (#33) üzenetére


Chal
addikt

Én most úgy tippelem, hogy valahol félúton lesz az igazság. Valószínűleg a pro-gamer körökben fog inkább terjedni az eszköz, nem hinném, hogy pl a 60 éves szüleimet vagy a napközben office-ot, este meg Facebookot toló Gizikéket érdekelné. Szóval én a célközönséget főképp azokban látom, akik jelenleg is 100-200 ezret kicsengetnek egy faszább GPU-ra, vagy nem casual okokból nextgen konzolra. És ez ugye nem jelenti azt, hogy mindenkinek lesz aki megteheti, de bőven nem jelenti azt se, hogy menni fog kukába.

Ja, és igen, lehetne érvelni még a VR mozifilmekkel, de azok szerintem jelentéktelen mértékben fogják befolyásolni a vásárlói közönséget.

[ Szerkesztve ]

(#35) #45185024 válasza Sir Ny (#33) üzenetére


#45185024
törölt tag

Küklopszoknak féláron :DD

Kingdom Come: Deliverance Interjú
"Ami a VR-t illeti, az úriember csak annyit tudott mondani, hogy támogatni fogják, az Oculus Riftet legalábbis mindenképp.
Előtte azonban ki kell találni néhány dolgot, például azt is, hogy miként kerüljék el a rosszullétet.
Ez a típusú játék ugyanis (FPS-nézetű harc és lovaglás) kifejezetten képes a mozgásbetegség előidézésre, akár még VR nélkül is.
"

(#36) Menthirist válasza #45185024 (#35) üzenetére


Menthirist
veterán

Pláne mivel ha megnézed a gameplay videókat, össze-vissza mozgatják a user fejét, azaz a kamerát. A rift egyik ökölszabálya, hogy a kamerakezelést békén kell hagyni, a usernek kell vezérelnie. Az Among the Sleep esetében is azt mondták a fejlesztők hogy nem fogják megcsinálni a vr támogatást, mert kontrollálták a kamerakezelést, meg volt rendezve hogy mikor hova nézzen a karakter.

Ezeket meg kell tanulnia minden fejlesztőnek, VR-ra nem lehet copy-paste-elni a játékot, hogy ugyan már, csak egy másik kijelző. Esszenciálisan más játékmechanizmusok működnek VR alatt, és ezek túlnyomó többségét még ki kell találni, ki kell kísérletezni, meg kell tanulni. Más játékmechanizmusok működnek VR-ban és normál monitoron, máshogy kell elintézni hogy a user valahova nézzen, máshogy kell mozogni, máshogy kell történetet mesélni, stb.

Az elterjedésénél a kérdés, hogy csak a riftet nézzük, vagy a vr-t. Mint VR, összejöhet a többtíz millió a következő években, elvégre van több eszköz, meg a ps4. Mint rift, szerintem önmagában nem lesz ekkora robbanás, mindenképp idő kell majd hogy nem csak hogy elterjedjen, hanem hogy kellő minőségű szoftver is elkészüljön.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#37) Reggie0 válasza Menthirist (#36) üzenetére


Reggie0
félisten

Kell a sisakba tobb helyen kismeretu sokkolo, es akkor raveheto a jatekos a fejmozgatasra:)

(#38) Menthirist válasza Reggie0 (#37) üzenetére


Menthirist
veterán

Abrash is mondta, hogy az egyensúlyi rendszer ugyan befolyásolható lenne, de a korrekt működéshez perpill elektródákat kellene sebészeti úton beilleszteni az agyba, ami jelenleg még a hardcore gamereknek sem igazán vonzó út.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#39) #45185024


#45185024
törölt tag

Játssza itt valaki a SOMA-t ?
Hát ha azt valaki VR en játssza az kész öngyilkosság, durva vibrálások vannak benne.
Pár kis gyerek összeomlik epilepsziás rohamba aztán Oculus majd gondolkozik mit rontott el, de nagyon.

(#40) Reggie0 válasza #45185024 (#39) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha valaki beteg, ahhoz mi koze van az Oculusnak? De elarulom, rairjak a figyelmeztetest es onnantol ok mindent megtettek amit kell.

(#41) Menthirist válasza #45185024 (#39) üzenetére


Menthirist
veterán

Rá lesz írva ezerszer minden papírra, ott lesz apróbetűsen, meg a használati utasításban hogy mindenki saját felelősségre használja és tartson szüneteket, és kész, onnantól jórészt védve vannak.

Tudod, a sósavat nyelő gyerek miatt sem a gyártó a hibás. Nem rendeltetésszerű használat, mert rajta lesz a papíron hogy egyszerre ne tolt túl sokáig, és ha szarul érzed magad, vedd le.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#42) schawo válasza sheep (#26) üzenetére


schawo
titán

Pont Flight Simulatornál teljesen használhatatlan az alacsony felbontás miatt. Nem lehet elolvasni a feliratokat, mindig rá kell borulni a műszerfalra, ha akarsz valamit állítani, a felbontást a dk2-höz képest legalább négyszerezni, de inkább kilencszerezni kéne. A másik, talán még nagyobb probléma, hogy kezelhetetlen. Nem tudod elengedni a joyt, vagy kormányt, mert nem tudod, hol fogj rá vissza, az egér szintén használhatatlan ugyanezen ok miatt, az integetős csodavezérlő pedig nagyon durva egy repülőgép műszerfalának vezérléséhez, ahol milliméteres tekerőket kell buzerálni.

5-10 év mire ez a baromság használható lenne, de addigra már mindenki elfelejti, hogy valaha is létezett. Pont mint a korábbi vr próbálkozásokat.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#43) Ragnar_ válasza #45185024 (#35) üzenetére


Ragnar_
addikt

'Küklopszoknak féláron' :C

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#44) #45185024


#45185024
törölt tag

De láttátok ti milyen játékok jönnek ki PS4 VR re? Hát nagyon az alja.
Meg ez a samsung VR is, Eddig úgy tudtuk csak egy gép képes lefuttatni a Fury VR most meg szinte már mindenen fut a VR, azt várom origami VR mikor lesz :DDD
Most komolyan már egy mobil telefon is?
Majd a zsírtól maszatos képernyőt fogja fel 10 szerezni :)

(#45) cskamacska válasza #45185024 (#44) üzenetére


cskamacska
addikt

És milyen játékok jönnek ki Oculusra? Másodvonalbeli indie-k(nem feltétlenül rosszak csak ismeretlenek), meg egy CCP féle EVE: Valkrye, ami egy táblázat masszírozós réteg-MMO, és egy közepes konzolos lövölde után biztos bankot robbant. :P Meg lesz támogatás Mincraftben, ha újra megveszik a Win10 változatot, persze már modding nélkül. :DDD
Egyébként említve volt már hogy GTX970/R9 290 a VR jelenlegi minimuma és nem az ajánlott követelmény? ;]

Attól félek a hype megvadítja az embereket, csodát fognak várni a Rift megjelenésekor ami bizonyosan elmarad, aztán kígyót-békát kiáltanak rá pár hónap múlva, és becsapva érzik majd magukat. Vajon az Oculus ezt túléli-e? :U

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#46) Chal válasza cskamacska (#45) üzenetére


Chal
addikt

Ami már kint van, és elég tisztességesen meg van csinálva hozzá, az pl. az Elite Dangerous.

https://www.youtube.com/watch?v=PbhhMhF9vCs

[ Szerkesztve ]

(#47) [CsuCsu]


[CsuCsu]
őstag

A mobilos VR nem jatekra hanem filmnezesre van kitalalva. Nagykepernyos benyomast kelt repulon ulve stb. Na most filmeknel nem kell akkora hardverigeny, ha hetkoznapi filmrol van szo. Ha eleve VR-re forgatott, fejmozgast koveto film akkor tobb kell neki a kesleltetes stb miatt, de meg mindig nem kell effekteket szamolnia stb.

Gondoljatok bele, VR-re forgatott fejmozgast koveto porno... ;]

(#48) Jack@l válasza [CsuCsu] (#47) üzenetére


Jack@l
veterán

Akkor nemtom mit heggeszt rá Carmack már vagy két éve...
Van játék már most is, jópár.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#49) schawo válasza Chal (#46) üzenetére


schawo
titán

Az irányítás szopóág. Mint a videóból is látható.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#50) Chal válasza schawo (#49) üzenetére


Chal
addikt

Miért lenne az? Elég jók a visszajelzések, senki nem panaszkodik erre. A viceóban amúgy pont az látható hogy a srác mm-re kiszámolt manőverekkel dolgozik néha, ami VR nélkül elég nehézkes lenne (esetleg headtrackerrel lehetne hasonlót kihozni ilyen könnyedséggel.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.