Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Kíváncsi leszek rá.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#2) Habugi


Habugi
addikt

Kösz a cikket, kíváncsi vagyok mit tud mutatni a Vulkan az OpenGL-en felül, csak mert alapból állati szépen fut a játék a második dedikált driver óta.., szóval értelemszerűen az extra effekteknek jobban örülnénk.

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#3) Archttila


Archttila
veterán

subscribe

Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.

(#4) vegitossj7


vegitossj7
addikt

Én úgy tudtam, hogy a mostani AMD-k odaverik Vulkan-ba a mostani Nvidia-kat, akkor most a GTX 1080 még mindig nem a "séma" szerinti Vulkan-t támogatja? Lesz különbség 980TI és 1080 GTX között Vulkan ügyileg? Most hogy melyik jobb gyártó, melyik éri meg, nem is megyek bele. :D

Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.

(#5) gainwardgs


gainwardgs
addikt

Most akkor egyik nvidia se támogatja majd a vulkan-t??

(#6) vegitossj7 válasza gainwardgs (#5) üzenetére


vegitossj7
addikt

Fut az, csak kérdés mennyivel nehezebb Nvidia-ra megcsinálni azt...

Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.

(#7) atidzsiforc válasza gainwardgs (#5) üzenetére


atidzsiforc
őstag

a gtx1080 bemutaton vulkanon futott a doom :) csak a konzolos funkciok nem lesznek tamogatottak, amig az nvidia nem lep

r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt

(#8) MongolZ válasza vegitossj7 (#6) üzenetére


MongolZ
addikt

Ugyanakkor a videó leírásában:

"We weren't capturing live, (and accidentally left our GTX 1080 at the event when packing up - argh!), but we came back and captured this re-play of the demo. This gameplay is from a PC running Vulkan on a Titan X at 120 FOV "

(#9) vegitossj7 válasza MongolZ (#8) üzenetére


vegitossj7
addikt

Az oké hogy fut, de mennyivel lesz nehezebb Nvidia-val Vulkan-t elérni, mint egy mezei AMD-vel? És hogy van-e technológia különbség a gm 204 és a GP100 Pascal között ezügyben...

Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.

(#10) leviske


leviske
veterán

És ebből leginkább a GCN1.0 vagy 1.1 vagy 1.2 vagy 1.3 fog profitálni? Mert a Gears of War-ban is láttunk cifra dolgokat kezdetben.

(#11) putti


putti
aktív tag

Nekem ez a játék már nem egyenlő a Doom-mal. Bocs ha valakinek beleléptem a lelki világába.

[ Szerkesztve ]

(#12) UnSkilleD válasza vegitossj7 (#9) üzenetére


UnSkilleD
senior tag

nem lesz nehezebb, a cikkben tárgyalt dolgok mind kiegészítések, amiket lehet támogatni

"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

(#13) Habugi válasza putti (#11) üzenetére


Habugi
addikt

Rossz helyre írsz igen, egyébként előre szóltak hogy nem horror játék lesz az új rész mint a 3as volt, hanem a régi DOOM-ok hangulatát és játékmenetét elevenítik fel vele, ez megtörtént.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#14) flashpointer


flashpointer
őstag

"... konzolokon jól ismert és széleskörűen alkalmazott optimalizálási technikákat."

720p?

(#15) putti válasza Habugi (#13) üzenetére


putti
aktív tag

Mondjuk ez igaz. Régen gyerekként imádtam a doom 2-t. Mára felnőttem, mert ez a hangulat már nem jön be. Azért feszkólevezetésre elmegy, vagy mégsem?.

[ Szerkesztve ]

(#16) vegitossj7 válasza putti (#15) üzenetére


vegitossj7
addikt

Vedd meg, told 2 órát Steamben, refundold ha nem tetszik. Fel kell találnia magát az embernek ezügyben.

Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.

(#17) putti


putti
aktív tag

A látott játékmenet videók alapján, nekem ez most teljesen ki fog maradni. Valahogy már nem erre a stílusra vágyom. Akinek meg tetszik annak jó játékot kívánok hozzá. Egyébként ugyanez van az Unreal Tournament-tel is. Régebben nem tudtam leszállni róla és lanpartyban nyomtuk haverokkal, most valahogy ez sem menne már.

Egyébként a legtöbb mai játék csak a grafikáról szól. Persze nem elhanyagolandó és vonzó is a szép grafika, de mellé valahogy hiányzik egy tartalmas és izgalmas történet is ami megragadóvá és felejthetetlenné teszi a játékot. No mindegy. Lehet erről ódákat zengeni, de kinek mi tetszik.

[ Szerkesztve ]

(#18) arn


arn
félisten

itt vannak benchmarkok, kozte 1070 is! [link]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#19) dracox válasza putti (#17) üzenetére


dracox
addikt

Nem lehet, hogy téged nem érdekelnek úgy a játékok, mint régebben? Én is nagy kocka voltam gyerek, tini koromban, de ma már máshogy nézek a játékokra. Régen 5/5 játékot kitoltam. Ma már ez jó ha megüti az 5/2-t szintet.. De lehet csak én látom így a dolgokat.

(#20) csakdzsó


csakdzsó
tag

Ha már a játékoknál tartunk,ajánlhatom a F.E.A.R. ,Halo , S.T.A.L.K.E.R. ,Crysis szériákat.Ezeket igényesen és odafigyeléssel hozták létre.Pl van a karakternek lába,nem lebeg,a mozgás pedig realisztikus,a többi idiótaságban mintha gördeszkán húznák,van bennük valami,ami megfog.

Na persze nincsenek benne nácik,második világháború,meg partraszállás.Ki a f@szt érdekelnek már ezek bocsi.A Crysissel rengeteg időt el lehet tölteni,ahhoz képest hogy bizonyos embereknek "benchmark" :W

Elnézést hogy egy kvázi tag megírta a véleményét.(Amúgy senki nem kérdezett :DDD

köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D

(#21) Abu85 válasza gainwardgs (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De támogatja. Azok a dolgok azonban, amelyeket beépít az ID Software olyan gyártóspecifikus kiterjesztések, amiket az AMD adott hozzá az API-hoz direkt a GCN-hez igazítva.
Bizonyos függvényeket az NV is meg tudna oldani, de az elmúlt években nem arra rendezkedtek be, hogy a fejlesztők ilyen extrém optimalizálásokat hajthassanak végre a hardvereikre. Igény egyébként volna rá, nem véletlen, hogy az AMD konstrukcióját ilyen gyorsan elkezdték használni. Persze valószínűleg nagyon sokat segít, hogy ezek a konzolon már kész kutatások és kész kódok, amelyket csak másolni kell PC-re. De mondjuk egy ID szerintem megcsinálná NV-re is, ha lennének hardverdokumentációk, megfelelő toolok, és persze kiterjesztések.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) arn válasza Abu85 (#21) üzenetére


arn
félisten

erdekes, hogy amikor az nv csinalt vmi gyarto specifikusat, az fujj volt, ha az amd, az meg hipphipp hurra.

nekem meg mindig az a velemenyem, hogy hosszutavon pcnel ugyis maradnak az atjarhato apiknal, minimalis specifikus koddal.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#23) Dilikutya válasza csakdzsó (#20) üzenetére


Dilikutya
félisten

Mi a gond a II. világháborúval? Lassan 10 éve nem volt jó FPS, sőt egyáltalán jó akció a témában, a Sniper Elite sorozatot leszámítva. Igazából nem is nagyon voltak ilyen játékok a World at War meg valamelyik Brothers in Arms rész óta. A Crysis első részének már a demója is elég volt, pedig sokszor be lehet szerezni olcsón, a 2. rész meg is van a Humble Origin Bundle-ból, egyszer sem volt telepítve se.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#24) Fitzgerald válasza Dilikutya (#23) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Sniper Elite sorozatot remélem viccnek szántad, legalábbis a 2. és a 3. részt.
Az első valóban jó volt, a másik kettő már csak szép.

(#25) proci985


proci985
MODERÁTOR

multiGPU tamogatasrol van hir?

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#26) Raysen623 válasza arn (#22) üzenetére


Raysen623
addikt

A kettő közt a különbség csupán annyi, hogy nv bezárta magát a middleware-jeivel, míg amd jelenleg már általánis megoldást ad a konzolok miatt. Majd ha a konzolokban nv gpu lesz, akkor ő is írhat hasonlót és ugyanígy fognak neki örülni. Szerinted miért akarnak a zöldek mindent nyers hw erőből megoldani? Más utakon jár a két gyártó, ennyi.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#27) arn válasza Raysen623 (#26) üzenetére


arn
félisten

marhara altalanos, ami csak amd hardveren mukodik... :D a felhasznalo szempontjabol epp annyira hatranyos az egyik, mint a masik.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#28) Dilikutya válasza arn (#27) üzenetére


Dilikutya
félisten

Az Nvidia szarjai meg még Nvidia kártyán se. ;] Az Arkham Knight-ban még olyan kártyán is kellett kikapcsolni ezt-azt megjelenéskor, amihez pont a játékot adták ajándékba. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#29) sayinpety válasza arn (#22) üzenetére


sayinpety
tag

Muszaj megszolalnom. Nagy kulonbseg ha mi kerunk valamit. Vagy ha rank eroltetnek valamit. Nem lesz jobb a usernek, am a custom built-in functionst evek ota kerjuk az APIkba. MS, Khronos rank sem nez, csak az AMDt erdekli a velemenyunk.
Magam reszerol tamogatnam Nvidia built-in functionst is. Kiterjesztest kerek hozza, debug/profilert, es full ISA documentationt. Am sajnos Nvidia nem akarja kiszolgalni igenyeinket. Tul jo PC portokat tudnank irni. Nekik a lassu port jobb. Gyorsabban kenyszeritik a usert uj hardwarere.

(#30) Raysen623 válasza arn (#27) üzenetére


Raysen623
addikt

Erre azt tudom neked mondani, hogy majd a pascal 2.0 hw-ja tudni fogja... ;] Tetszettek volna többet fejleszteni a gpu-n, s nem rókabőrözni ők is.

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#31) #52815360


#52815360
törölt tag

720p_30fps_locked_parameter

(#32) arn válasza sayinpety (#29) üzenetére


arn
félisten

az optimalizalas reven valo teljesitmenyugras egyszeri lepcso - utana ugyanugy veheted az ujabb hwt. a pcre jellegebol fakadoan nem fognak szeleskoruen optimalizalni, mint az x evig valtozatlan konzolra.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#33) Dilikutya válasza arn (#32) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ezelőtt 10+ évvel nem készült azért ennyi hulladék játék, pedig akkor is voltak multiplatform címek bőven.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#34) #52815360 válasza Dilikutya (#33) üzenetére


#52815360
törölt tag

De nem is tegnapra kérte a kiadójuk.

(#35) Dilikutya válasza #52815360 (#34) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem mondta senki, hogy a fejlesztők tehetnek róla.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#36) PiTM0N


PiTM0N
tag

Amikor Gamepodon megláttam a cikk címét, egyből az jutott eszembe, hogy de jó PC-re is lesz már legit aim assistance :))

(#37) arn válasza Dilikutya (#33) üzenetére


arn
félisten

dehogynem... pcn mindig azert sirtak, mert nincs optimalizalas, meg szar a konzolport. a pc addig fejlodott nagy leptekben, amig a maga utjat jarta, es nem volt a konzolgeneraciokhoz kotve. most ennek kozvetlen hatasa, hogy meghataroz egyfajta technikai szinvonalat, es okafogyotta teszi a pcs hw kiaknazasat. ez visszahat az eladasokra, a kor bezarul. maga a konzol a legnagyobb gatja a pcs fejlesztesnek, sw es hwteren is.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#38) Abu85 válasza arn (#37) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem várhatod, hogy a maga útját járja egy olyan piac, ahol az eladások a konzoleladások töredékei. Egyszerűen nem jön annyi pénz vissza, hogy megérje olyan mértékű kutatási és fejlesztési költséget beletolni, amivel a rossz portok problémái megoldódnak.
Ezekkel a kiterjesztésekkel újra kiaknázhatók az egyes hardverek. Láthatóan van is még rá igény. Tehát ez egy egyértelmű üzenet a szabványalkotóknak is, hogy ne dobjanak el olyan fejlesztési irányokat, amelyeket mondjuk valamelyik gyártó nem tart jónak. Ha megkövetelik szabványban úgyis hoz rá hardvert, mintsem kilépne a piacról. Ehhez persze az is kell, hogy a marha nagy bürokrácia a szabványalkotásban háttérbe szoruljon.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39) arn válasza Abu85 (#38) üzenetére


arn
félisten

akkor meg miert sirnak, hogy csokkennek az eladasok? ezekkel a modellekkel meg tovabb fognak... ertem en, hogy kenyelmesebb es olcsobb igy swt fejleszteni, de ennek arat mas fogja megfizetni - egy olyan spiralba kerulnek, ami sok joval nem kecsegetet a hwpiacot illetoen.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#40) #52815360 válasza Abu85 (#38) üzenetére


#52815360
törölt tag

El kell törölni a konzolokat és egységes piac lesz ;]

(#41) Abu85 válasza arn (#39) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem azért sírnak. Hanem sokkal inkább azért, hogy a konzolra költött R&D-t sehogy sem tudják hasznosítani PC-n. Emiatt sírták ki az explicit API-kat, illetve most ezeket a shader kiterjesztéseket is. Mert azt nem fogják finanszírozni a kiadók, hogy a PC-be is annyi pénzt rakjanak, amennyit a konzol optimalizálásba.

(#40) xRagna: Az nem változtatna semmin. Maximum annyi történne, hogy nem lenne elég nagy a potenciális vásárlóbázis komolyabb AAA játékokat készíteni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) Menthirist válasza flashpointer (#14) üzenetére


Menthirist
veterán

:D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#43) sb válasza arn (#37) üzenetére


sb
veterán

Addig fejlődött sw nélkül amíg fejlődött a hw. Ez az utóbbi években nem annyira ment. Most sikerül lassan lemenni 14-16nm-re itt jött még egy ugrás, de ezen kívül nincs nagy mozgolódás architekturálisan.

(#44) arn válasza Abu85 (#41) üzenetére


arn
félisten

egy konzol szeru kodot egy konzolszeru hw futtatja a legjobban. sokal celszerubb lenne konzol "gyorsitot" tervezni, rapakolnanak mindent egy kartyara, megoldanak a kommunikaciot, es kesz. berakod a gepbe, aztan johetnek a konzolos jatekok. kb innen jott a 90es evekben a 3dfx otlete is. olcsobb lenne, a fogyasztas meg kozepszintu gpuk szintjen lenne.

majd nagy felfedezeskent, ez lesz a kov lepcso, mert a jelenlegi jatekos gpuknak egyre kevesebb ertelme van. ha kivesszuk a jatekot, mint funkciot egy tipikus jatekos pcbol, egy prociba integralt vmi is lefedi az igenyek 95%at.

(#43) sb: a 90es evekben adok kapok volt... inkabb a programok szaladtak par evvel elore, a hwt meg fejlesztettek, mint allat, mert tudtak, hogy mindent el lehet adni. persze ez befolyasolta a swfejlesztesek iranyat is.

most egyszeruen nincs igeny, amit ki kell elegiteni, a hwgyartok csak sotetben tapogatoznak, hogy merre tovabb. legtobbszor egy a jatekos piac szempontjabol nem is tul lenyeges szempontok indukaljak a fejleszteseket (autoipar, szerverek, etc). ami azert eleg vicces, osszevetve a korabbi allapotokkal. kb visszajutottunk oda, ahonnan a pc indult. munkagep, de azert van ra par jatek. a 90-00 evek "pct mindenhova" aranykoranak lealdozott.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#45) #52815360 válasza Abu85 (#41) üzenetére


#52815360
törölt tag

Miből gondolod, hogy ha nem lenne konzol, PC -t sem vennének?

(#46) marilllyo válasza #52815360 (#45) üzenetére


marilllyo
veterán

Nagyon sokan vannak akik talán játszanának de nincs helyük/igényük egy fél szobát elfoglaló drága überpc-re. De egy laptop mellé a Tv alá elfér. Rengeteg új játékost hoztak pl. az új konzolok.

[ Szerkesztve ]

PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com

(#47) #52815360 válasza marilllyo (#46) üzenetére


#52815360
törölt tag

Egy xbox/ps teljesitményű pc ugyan olyan kis dobozba belefér, nem sokkal drágábban. Vagy szerinted a mostani konzolokban nem pc hardver van? :D

[ Szerkesztve ]

(#48) Menthirist válasza #52815360 (#47) üzenetére


Menthirist
veterán

Akinek mindenképpen kis gép kell, ott vannak a mini itx-es konfigok, vagy előre gyártottak mint a Falcon Nortwest Tiki vagy egy Origin Chronos... De a többi nagyobb gyártónak is vannak Small Form Factor gépei.

Engem mondjuk nem zavar a méret, nem rontja el a szoba kinézetét a házam (Define S), sőt... Ráadásul néma csöndes.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#49) marilllyo válasza #52815360 (#47) üzenetére


marilllyo
veterán

Próbáld kicsit objektíven és ne PC masterrace szemmel nézni a dolgot. :)

PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com

(#50) sb válasza arn (#44) üzenetére


sb
veterán

Ez tyúk vagy tojás esete, de annál kicsit egyszerűbb szerintem.
Ha lehetne sw oldalon érdemben fejleszteni
1. a hw-sw architektúra kötöttségek mellett
2. értelmes költségkereten belül
...már rég megtették volna. De erre jelenleg nincs lehetőség/akarat. Tök mindegy hogy nevezzük.

Az általad idézett régi időkben is azért volt, mert jöttek a hw-k alá és nem fordítva. Emlékszem amikor volt egy játék, futott 30-40fps-sel. Egy év múlva jött a következő T&L-lel ami semmivel nem nézett ki jobban, de anélkül futott 3fps-sel, T&L mellett meg ugyanúgy 30-40-el. Ilyen váltást ma hol látni hw/technológia szinten? És nyilván ha nincs mögötte akkor nem lett volna nagy siker a 3fps.

De a mai állapotokból is kiindulhatunk. Elhiszem, hogy Abu sw/api limitáló szövegeit sokan unják már de azért nehéz megkérdőjelezni az igazságtartalmukat. Nézzük egy mai példát: Az utóbbi pár év arról szólt pl. a HC gamernek, hogy aki 60+ fps-t akar annak cpu-t is húzni kell, hiába rak alá 8-10 magost, jobban jár egy meghúzott 4 magossal az egyszálas perf miatt. Mindezt a grafika miatt. Mellé a min fps környezetben ugyanúgy leesik az fps, stb...
Ez alá a hw-sw(api) környezet alá te milyen hw fejlesztést várnál? Reálisan.
Szerintem ez a nosztalgikus 10GHz Prescott vonal... ami jó pár éve meghalt hw fronton, sw-ben pedig minden maradt ugyanazon az úton: ősrégi, alig párhuzamosított x86 kód,ok gfx cpu limit, parlagon hagyott igp, stb...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.