Kíváncsi leszek rá.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Kíváncsi leszek rá.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Kösz a cikket, kíváncsi vagyok mit tud mutatni a Vulkan az OpenGL-en felül, csak mert alapból állati szépen fut a játék a második dedikált driver óta.., szóval értelemszerűen az extra effekteknek jobban örülnénk.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
subscribe
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
(#4) vegitossj7
Én úgy tudtam, hogy a mostani AMD-k odaverik Vulkan-ba a mostani Nvidia-kat, akkor most a GTX 1080 még mindig nem a "séma" szerinti Vulkan-t támogatja? Lesz különbség 980TI és 1080 GTX között Vulkan ügyileg? Most hogy melyik jobb gyártó, melyik éri meg, nem is megyek bele.
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
(#6) vegitossj7 válasza gainwardgs (#5) üzenetére
Fut az, csak kérdés mennyivel nehezebb Nvidia-ra megcsinálni azt...
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
(#7) atidzsiforc válasza gainwardgs (#5) üzenetére
a gtx1080 bemutaton vulkanon futott a doom csak a konzolos funkciok nem lesznek tamogatottak, amig az nvidia nem lep
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
Ugyanakkor a videó leírásában:
"We weren't capturing live, (and accidentally left our GTX 1080 at the event when packing up - argh!), but we came back and captured this re-play of the demo. This gameplay is from a PC running Vulkan on a Titan X at 120 FOV "
Az oké hogy fut, de mennyivel lesz nehezebb Nvidia-val Vulkan-t elérni, mint egy mezei AMD-vel? És hogy van-e technológia különbség a gm 204 és a GP100 Pascal között ezügyben...
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
És ebből leginkább a GCN1.0 vagy 1.1 vagy 1.2 vagy 1.3 fog profitálni? Mert a Gears of War-ban is láttunk cifra dolgokat kezdetben.
Nekem ez a játék már nem egyenlő a Doom-mal. Bocs ha valakinek beleléptem a lelki világába.
[ Szerkesztve ]
nem lesz nehezebb, a cikkben tárgyalt dolgok mind kiegészítések, amiket lehet támogatni
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
Rossz helyre írsz igen, egyébként előre szóltak hogy nem horror játék lesz az új rész mint a 3as volt, hanem a régi DOOM-ok hangulatát és játékmenetét elevenítik fel vele, ez megtörtént.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
"... konzolokon jól ismert és széleskörűen alkalmazott optimalizálási technikákat."
720p?
Mondjuk ez igaz. Régen gyerekként imádtam a doom 2-t. Mára felnőttem, mert ez a hangulat már nem jön be. Azért feszkólevezetésre elmegy, vagy mégsem?.
[ Szerkesztve ]
Vedd meg, told 2 órát Steamben, refundold ha nem tetszik. Fel kell találnia magát az embernek ezügyben.
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
A látott játékmenet videók alapján, nekem ez most teljesen ki fog maradni. Valahogy már nem erre a stílusra vágyom. Akinek meg tetszik annak jó játékot kívánok hozzá. Egyébként ugyanez van az Unreal Tournament-tel is. Régebben nem tudtam leszállni róla és lanpartyban nyomtuk haverokkal, most valahogy ez sem menne már.
Egyébként a legtöbb mai játék csak a grafikáról szól. Persze nem elhanyagolandó és vonzó is a szép grafika, de mellé valahogy hiányzik egy tartalmas és izgalmas történet is ami megragadóvá és felejthetetlenné teszi a játékot. No mindegy. Lehet erről ódákat zengeni, de kinek mi tetszik.
[ Szerkesztve ]
itt vannak benchmarkok, kozte 1070 is! [link]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Nem lehet, hogy téged nem érdekelnek úgy a játékok, mint régebben? Én is nagy kocka voltam gyerek, tini koromban, de ma már máshogy nézek a játékokra. Régen 5/5 játékot kitoltam. Ma már ez jó ha megüti az 5/2-t szintet.. De lehet csak én látom így a dolgokat.
Ha már a játékoknál tartunk,ajánlhatom a F.E.A.R. ,Halo , S.T.A.L.K.E.R. ,Crysis szériákat.Ezeket igényesen és odafigyeléssel hozták létre.Pl van a karakternek lába,nem lebeg,a mozgás pedig realisztikus,a többi idiótaságban mintha gördeszkán húznák,van bennük valami,ami megfog.
Na persze nincsenek benne nácik,második világháború,meg partraszállás.Ki a f@szt érdekelnek már ezek bocsi.A Crysissel rengeteg időt el lehet tölteni,ahhoz képest hogy bizonyos embereknek "benchmark"
Elnézést hogy egy kvázi tag megírta a véleményét.(Amúgy senki nem kérdezett
köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D
De támogatja. Azok a dolgok azonban, amelyeket beépít az ID Software olyan gyártóspecifikus kiterjesztések, amiket az AMD adott hozzá az API-hoz direkt a GCN-hez igazítva.
Bizonyos függvényeket az NV is meg tudna oldani, de az elmúlt években nem arra rendezkedtek be, hogy a fejlesztők ilyen extrém optimalizálásokat hajthassanak végre a hardvereikre. Igény egyébként volna rá, nem véletlen, hogy az AMD konstrukcióját ilyen gyorsan elkezdték használni. Persze valószínűleg nagyon sokat segít, hogy ezek a konzolon már kész kutatások és kész kódok, amelyket csak másolni kell PC-re. De mondjuk egy ID szerintem megcsinálná NV-re is, ha lennének hardverdokumentációk, megfelelő toolok, és persze kiterjesztések.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
erdekes, hogy amikor az nv csinalt vmi gyarto specifikusat, az fujj volt, ha az amd, az meg hipphipp hurra.
nekem meg mindig az a velemenyem, hogy hosszutavon pcnel ugyis maradnak az atjarhato apiknal, minimalis specifikus koddal.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Mi a gond a II. világháborúval? Lassan 10 éve nem volt jó FPS, sőt egyáltalán jó akció a témában, a Sniper Elite sorozatot leszámítva. Igazából nem is nagyon voltak ilyen játékok a World at War meg valamelyik Brothers in Arms rész óta. A Crysis első részének már a demója is elég volt, pedig sokszor be lehet szerezni olcsón, a 2. rész meg is van a Humble Origin Bundle-ból, egyszer sem volt telepítve se.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Sniper Elite sorozatot remélem viccnek szántad, legalábbis a 2. és a 3. részt.
Az első valóban jó volt, a másik kettő már csak szép.
multiGPU tamogatasrol van hir?
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
A kettő közt a különbség csupán annyi, hogy nv bezárta magát a middleware-jeivel, míg amd jelenleg már általánis megoldást ad a konzolok miatt. Majd ha a konzolokban nv gpu lesz, akkor ő is írhat hasonlót és ugyanígy fognak neki örülni. Szerinted miért akarnak a zöldek mindent nyers hw erőből megoldani? Más utakon jár a két gyártó, ennyi.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
marhara altalanos, ami csak amd hardveren mukodik... a felhasznalo szempontjabol epp annyira hatranyos az egyik, mint a masik.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Az Nvidia szarjai meg még Nvidia kártyán se. Az Arkham Knight-ban még olyan kártyán is kellett kikapcsolni ezt-azt megjelenéskor, amihez pont a játékot adták ajándékba.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Muszaj megszolalnom. Nagy kulonbseg ha mi kerunk valamit. Vagy ha rank eroltetnek valamit. Nem lesz jobb a usernek, am a custom built-in functionst evek ota kerjuk az APIkba. MS, Khronos rank sem nez, csak az AMDt erdekli a velemenyunk.
Magam reszerol tamogatnam Nvidia built-in functionst is. Kiterjesztest kerek hozza, debug/profilert, es full ISA documentationt. Am sajnos Nvidia nem akarja kiszolgalni igenyeinket. Tul jo PC portokat tudnank irni. Nekik a lassu port jobb. Gyorsabban kenyszeritik a usert uj hardwarere.
Erre azt tudom neked mondani, hogy majd a pascal 2.0 hw-ja tudni fogja... Tetszettek volna többet fejleszteni a gpu-n, s nem rókabőrözni ők is.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
720p_30fps_locked_parameter
az optimalizalas reven valo teljesitmenyugras egyszeri lepcso - utana ugyanugy veheted az ujabb hwt. a pcre jellegebol fakadoan nem fognak szeleskoruen optimalizalni, mint az x evig valtozatlan konzolra.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Ezelőtt 10+ évvel nem készült azért ennyi hulladék játék, pedig akkor is voltak multiplatform címek bőven.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
De nem is tegnapra kérte a kiadójuk.
Nem mondta senki, hogy a fejlesztők tehetnek róla.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Amikor Gamepodon megláttam a cikk címét, egyből az jutott eszembe, hogy de jó PC-re is lesz már legit aim assistance
dehogynem... pcn mindig azert sirtak, mert nincs optimalizalas, meg szar a konzolport. a pc addig fejlodott nagy leptekben, amig a maga utjat jarta, es nem volt a konzolgeneraciokhoz kotve. most ennek kozvetlen hatasa, hogy meghataroz egyfajta technikai szinvonalat, es okafogyotta teszi a pcs hw kiaknazasat. ez visszahat az eladasokra, a kor bezarul. maga a konzol a legnagyobb gatja a pcs fejlesztesnek, sw es hwteren is.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Nem várhatod, hogy a maga útját járja egy olyan piac, ahol az eladások a konzoleladások töredékei. Egyszerűen nem jön annyi pénz vissza, hogy megérje olyan mértékű kutatási és fejlesztési költséget beletolni, amivel a rossz portok problémái megoldódnak.
Ezekkel a kiterjesztésekkel újra kiaknázhatók az egyes hardverek. Láthatóan van is még rá igény. Tehát ez egy egyértelmű üzenet a szabványalkotóknak is, hogy ne dobjanak el olyan fejlesztési irányokat, amelyeket mondjuk valamelyik gyártó nem tart jónak. Ha megkövetelik szabványban úgyis hoz rá hardvert, mintsem kilépne a piacról. Ehhez persze az is kell, hogy a marha nagy bürokrácia a szabványalkotásban háttérbe szoruljon.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
akkor meg miert sirnak, hogy csokkennek az eladasok? ezekkel a modellekkel meg tovabb fognak... ertem en, hogy kenyelmesebb es olcsobb igy swt fejleszteni, de ennek arat mas fogja megfizetni - egy olyan spiralba kerulnek, ami sok joval nem kecsegetet a hwpiacot illetoen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
El kell törölni a konzolokat és egységes piac lesz
Nem azért sírnak. Hanem sokkal inkább azért, hogy a konzolra költött R&D-t sehogy sem tudják hasznosítani PC-n. Emiatt sírták ki az explicit API-kat, illetve most ezeket a shader kiterjesztéseket is. Mert azt nem fogják finanszírozni a kiadók, hogy a PC-be is annyi pénzt rakjanak, amennyit a konzol optimalizálásba.
(#40) xRagna: Az nem változtatna semmin. Maximum annyi történne, hogy nem lenne elég nagy a potenciális vásárlóbázis komolyabb AAA játékokat készíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
(#42) Menthirist válasza flashpointer (#14) üzenetére
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Addig fejlődött sw nélkül amíg fejlődött a hw. Ez az utóbbi években nem annyira ment. Most sikerül lassan lemenni 14-16nm-re itt jött még egy ugrás, de ezen kívül nincs nagy mozgolódás architekturálisan.
egy konzol szeru kodot egy konzolszeru hw futtatja a legjobban. sokal celszerubb lenne konzol "gyorsitot" tervezni, rapakolnanak mindent egy kartyara, megoldanak a kommunikaciot, es kesz. berakod a gepbe, aztan johetnek a konzolos jatekok. kb innen jott a 90es evekben a 3dfx otlete is. olcsobb lenne, a fogyasztas meg kozepszintu gpuk szintjen lenne.
majd nagy felfedezeskent, ez lesz a kov lepcso, mert a jelenlegi jatekos gpuknak egyre kevesebb ertelme van. ha kivesszuk a jatekot, mint funkciot egy tipikus jatekos pcbol, egy prociba integralt vmi is lefedi az igenyek 95%at.
(#43) sb: a 90es evekben adok kapok volt... inkabb a programok szaladtak par evvel elore, a hwt meg fejlesztettek, mint allat, mert tudtak, hogy mindent el lehet adni. persze ez befolyasolta a swfejlesztesek iranyat is.
most egyszeruen nincs igeny, amit ki kell elegiteni, a hwgyartok csak sotetben tapogatoznak, hogy merre tovabb. legtobbszor egy a jatekos piac szempontjabol nem is tul lenyeges szempontok indukaljak a fejleszteseket (autoipar, szerverek, etc). ami azert eleg vicces, osszevetve a korabbi allapotokkal. kb visszajutottunk oda, ahonnan a pc indult. munkagep, de azert van ra par jatek. a 90-00 evek "pct mindenhova" aranykoranak lealdozott.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Miből gondolod, hogy ha nem lenne konzol, PC -t sem vennének?
Nagyon sokan vannak akik talán játszanának de nincs helyük/igényük egy fél szobát elfoglaló drága überpc-re. De egy laptop mellé a Tv alá elfér. Rengeteg új játékost hoztak pl. az új konzolok.
[ Szerkesztve ]
PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com
Egy xbox/ps teljesitményű pc ugyan olyan kis dobozba belefér, nem sokkal drágábban. Vagy szerinted a mostani konzolokban nem pc hardver van?
[ Szerkesztve ]
Akinek mindenképpen kis gép kell, ott vannak a mini itx-es konfigok, vagy előre gyártottak mint a Falcon Nortwest Tiki vagy egy Origin Chronos... De a többi nagyobb gyártónak is vannak Small Form Factor gépei.
Engem mondjuk nem zavar a méret, nem rontja el a szoba kinézetét a házam (Define S), sőt... Ráadásul néma csöndes.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Próbáld kicsit objektíven és ne PC masterrace szemmel nézni a dolgot.
PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com
Ez tyúk vagy tojás esete, de annál kicsit egyszerűbb szerintem.
Ha lehetne sw oldalon érdemben fejleszteni
1. a hw-sw architektúra kötöttségek mellett
2. értelmes költségkereten belül
...már rég megtették volna. De erre jelenleg nincs lehetőség/akarat. Tök mindegy hogy nevezzük.
Az általad idézett régi időkben is azért volt, mert jöttek a hw-k alá és nem fordítva. Emlékszem amikor volt egy játék, futott 30-40fps-sel. Egy év múlva jött a következő T&L-lel ami semmivel nem nézett ki jobban, de anélkül futott 3fps-sel, T&L mellett meg ugyanúgy 30-40-el. Ilyen váltást ma hol látni hw/technológia szinten? És nyilván ha nincs mögötte akkor nem lett volna nagy siker a 3fps.
De a mai állapotokból is kiindulhatunk. Elhiszem, hogy Abu sw/api limitáló szövegeit sokan unják már de azért nehéz megkérdőjelezni az igazságtartalmukat. Nézzük egy mai példát: Az utóbbi pár év arról szólt pl. a HC gamernek, hogy aki 60+ fps-t akar annak cpu-t is húzni kell, hiába rak alá 8-10 magost, jobban jár egy meghúzott 4 magossal az egyszálas perf miatt. Mindezt a grafika miatt. Mellé a min fps környezetben ugyanúgy leesik az fps, stb...
Ez alá a hw-sw(api) környezet alá te milyen hw fejlesztést várnál? Reálisan.
Szerintem ez a nosztalgikus 10GHz Prescott vonal... ami jó pár éve meghalt hw fronton, sw-ben pedig minden maradt ugyanazon az úton: ősrégi, alig párhuzamosított x86 kód,ok gfx cpu limit, parlagon hagyott igp, stb...